-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
őstag
38 volt asszem. 4 gombos, szabadkezes, Megane3.
Ha 2006, akkor gondolom Megane2, az 3 gombos(?), és szabadkéz sincs, szóval valszeg "jóval" olcsóbb.Gyári nem tudom mennyi lett volna. Írtam a helyi márkaszerviznek, megköszönték az érdeklődést, a vevőszolgálati munkatárs hamarosan keres. Ez volt 3 hónapja, azóta is serényen keres
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaskin #90145 üzenetére
Szia.
2es meganenál típushiba a nyereg berohadása.
A hátsó nyereg ugyanis kétüzemű nyereg.
Azaz van egy hidraulikus része ez az üzemi fék. (Pedál)
Illetve van egy mechanikus kilincs szerkezetes menetes orsós része.
Na ez a mechanikus része rohad be és nem fog úgy az egyik oldal mint a másik. Rendszerint a jobb nyereg adja meg magát és dolgozik gyengébben mint a bal.Magyarán a kézifékkötélnek semmi köze a dologhoz.
(Lehet köze, de csak nagyon extrém hülye szerelő esetén)Viszont, ha berohad az orsó akkor amikor behúzod a kéziféket az egyik nem fordul el annyit mint a másik így nem fog rá a tárcsára érthető okokból.
Ilyenkor szokták azt, hogy kézifék behúz padon mér.
Aztán kézifék behúz és közben tapos az üzemi is.
Ha ilyenkor javul az érték akkor mechanikus hiba.
Remélem érthető volt .Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #90155 üzenetére
Ablaktörlő karok le.
Szélvédő alatti levélrács ki, és látni fogod.Renault power
-
Gaskin
aktív tag
rob210 és Kronos3000 kollegáknak nagyon köszönöm professzionális segítő válaszokat! Hatalmas Királyok Vagytok!
-
gabor9991
őstag
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90161 üzenetére
Nem vitának szánom amit írok, az 1.6 crtdi motorral kapcsolatban 2014-es autóra a VW/Skoda topikban azt írták hogy adott évjáratú autóban lehet még a piezo de lehet a Bosch felújítható porlasztó is, ebből arra gondolok hogy 2014 után a porlasztók már bosch hagyományos tekerccsel vezérelve.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90163 üzenetére
Eszembe se jutott hogy vitázzak épp amiatt kérdeztelek mert láttál már elromlott autót
1.6cr is fent van a listán amiket nézek, eddig az olajszjvattyú szija volt a legnagyobb hibalehetőség amiről olvastam de akkor olvasok még erről a motorról persze ott van még a listán az 1.5tdci 2018-ig bezárólag illetve az 1.5 dci is de ezekről a 110 lovasokról is vannak horror sztorik sajnos, pedig a 4-es megane jól néz ki kívül -belül de ha olyan mint a 4-es focus akkor fel lehet szállni azzal is a szopórollerre. -
vzsryl
nagyúr
Laguna 3 2.0 M4R
Megvolt a körbe fékbetét csere. Textart kapott, de egyelőre még nem tudom mi lesz ebből, mert borzasztó gyenge. Elvileg össze kell kopjon a tárcsával. Remélem tényleg így van, mert ijesztő, hogy igazán csak akkor fogja meg a verdát, ha rendesen megtaposom. Volt pár olyan szitu a városban, hogy azt hittem mindjárt megáll, de satuzni kellett a végén.
Eddig csak egy autómon kellett betéteket cserélni (mindet amivel vettem, azzal adtam el), de ott nem tapasztaltam ilyet, ráadásul ott nipparts vagy japanparts volt (Almera N15).
A szerelőm egy fékcenterben dolgozott előtte, szóval ez a specialitása.
Nyugtassatok meg, hogy ez így normális. Hétfőn műszaki.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #90164 üzenetére
Erről viszont mesélj kérlek, hogy az 1.5 dcivel milyen szopórollerre lehet felszállni?
Csak azért kérdezem, mert ezt még konkrétan az egyik vér VW fanatikus barátom is elismerte, hogy az 1.5 dci nagyon kiforta magát és világbajnok motor.
Mit hallottál olvastál láttál?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz vzsryl #90165 üzenetére
Nem tudlak megnyugtatni.
Ott valami nem kerek.
Én szvsz utálom a textar betéteket, mert egy idő után mindegyik el kezd nyikorogni.
Viszont egy új fékbetét ha a tárcsa is fel lett szabályoztatva és össze van rendesen rakva nem lehet rosszabb mint a régi.
Ilyenek akkor fordulhatnak elő, ha valahol kenési probléma van , vagy nem lett megfelelően eltakarítva a csúszópálya, csap, fészek, kivitel függő.
Összekopás van, az nem hülyeség, de fékhatásnak azonnal kell lennie.Renault power
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90166 üzenetére
Rosszul írtam feljebb, az 1,6 131lovasra gondoltam amiről például az a legenda hogy sok alkatrész csak gyáriból elérhető hozzá.Nincs normális minőségű utángyártott meg gagyi sem.Bárdiban a kereső nem hoz hozzá kuplungot.
Pont mint focus mk4 1.5tdci-hez.Focus mk3.5 luk kuplung lendkerékkel 150ezer, mk4-hez még csak gyári van valószínűleg az is luk csak ford logóval 250-ért.
Bárdiban az eladók ott röhögtek egy 17-es meganehoz valami millióhoz közeli tétel egy adblue tartály mert csak gyári van hozzá de akkor valószínűleg az nem 1.5 hanem az 1.6 lehetett.
Ilyesmire gondoltam a szopórollerezés kapcsán.Ha azt mondod, hogy az mk4 megane 1.5 dízellel nincs több gond mint a korábbi évjáratokkal volt akkor vw csoport helyett inkább erre nézelődnék tovább az 1.5dci valóban jó konstrukció hírében áll.Itt van pl ez [link] ezeknek van valami típushibájuk amire érdemes figyelni vagy nincs semmi etra a szokásos dízel hibalehetőségeket leszámítva?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #90168 üzenetére
Ebben pl. nincs adblue tartály
az a 116le 1.5 ben van.
De azt az összeget is cáfolom, 467ezerért van hozzá tartály, csak tudni kell, mit honnan kell rendelni.
A bárdi egy rakat fos.
Nagyon sokszor tévesen adnak ki dolgokat félrecimkézve, elcsomagolva.
Én nem vásárolok a bárdiban csak ha muszáj valami miatt, ez évente max. egyszer fordul elő.
Korai M4eknél a lengéscsillapító, a stabpálca az ami kérdéses, szeret nyüszögni.
De már van hozzájuk meyle lengés csillapító is, meg meyle stabpálca is és utána elkussol.Az 1.6 hoz 6 féle gyártó láncát tudom prezentálni.
2 hete cseréltem komplett vezérlést egy scenic 3 1.6 dci-n.
ott ami drága mulatság és szinte mindegyiken előjön az az egr-hűtő átszakadás.
A biturbósokon meg maga a teljes egr csere.Renault power
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90169 üzenetére
Akkor a M4 110 lovas az ugyanolyan megbízható mint az eggyel korábbi megane volt? Néztem most pár kopóalkatrészt hozzá és mindenből van rengeteg, különböző minőségben.
Futásteljesítményt nézve van olyan szerinted, amit már ott kell hagyni akkor is ha szép a kocsi mert ott már nem igaz az "állapotot veszünk nem óraállást" állítás?Van néhány közel 300 ezret futott is eladó nem tudom azoknak még mennyi lehet hátra.
Örülök hogy kiderült ez számomra, hogy nem minden motor egy időzített bomba ebben a karosszériában, valahogy én úgy emlékeztem hogy ezeket már sajnos abban kategóriába sorolják amit ha nem muszáj akkor nem kell megvenni. -
gabor9991
őstag
válasz forceberg #90171 üzenetére
Azzal nincs baj amikor tervezhető a kiadás és számít rá a tulaj hogy 200-250 ezer után bizony költeni kell az autóra de ezt követően újra elmegy sok ezret megbízhatóan.Azzal van inkább baj mikor megbízhatatlan egy autó, hiába költ rá a tulaj attól függetlenül jönnek a váratlan, bosszantó és drága hibák.Van a családban több offos dízel, van amelyik 7 éves 350ezer felett futott és gyakorlatilag a műszaki állapota hibátlan, meg van olyan amelyikben 5 évesen 170 ezernél már fel lett újítva a motor, most lesz benne kuplung cserélve, kormos a kipufogó miközben a porlasztók be lettek vizsgálva a turbóval együtt és tudják a gyári értéket, a dpf is új és mégis kormol na ilyenre nincs szükségem. Itt is elment egy kisebb összeg arra hogy hátha kiderül mi a hiba mert valami nem jó az egyértelmű, de külön-külön bevizsgálva minden alkatrész jó, az autóban együtt viszont nem működnek.
Nézem én is a hahu-t, jönnek a hirdetések minden nap, hihetetlen módon a fehér dízel kombikat külföldön mindig eldobálják még 180ezer km futás körül legyen az Ford,,Skoda,kia,opel közben mállik a kormány bennük meg lyukas a szőnyeg a pedáloknál 5-6 éves autókban.
De ezeket a M4 110 lovas dizeleket is beraktam a keresőbe, ha rob azt írja hogy ez talán a legjobban sikerült dízel az 1.5 dci-szériából akkor gondolom nagyon nem lehet mellé nyúlni egy ilyennel ha nem a legalja kínálatban kotorászik az ember. -
mycso
Topikgazda
Egy kis fogyi, 1.8tce talisman, 3 személy, Miskolc-Jéna-Miskolc, 80% autópálya 130-160 között, a többi autóút-főút.
Tankolás után számolva 8,17l/100km lett az össz fogyasztás. (nem tudom, hogy ez milyennek számít)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
PofaJenö
senior tag
Sziasztok
Lenne egy kérdésem, van egy Clio 2-es 1.2 reggel vittem be a szervizbe 9 óra körül első toronycsapágy cserére meg kormánymű gumi harang cserére, lehetséges hogy kész legyen, 2 óra után hívtak hogy kész van.
Köszönöm a választLumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
PofaJenö
senior tag
válasz MasterMark #90178 üzenetére
Köszönöm
gabor9991Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
t.imi
addikt
Gondoltam kivárom, kb 2600km után fogyott el a 100km olajcseréig figyelmeztetés
Igaz, másfél liter olajjal kevesebb folyt le. Kísérletnek jó volt.Más.
Lassan itt az ideje az ajtó átvezető kábelek cseréjének 2013 ph1 m3 dci-n.
Catcar-on nem találtam cikkszámot, nagyon infókat sem vezeték színek, vastagság, csúszósaruk típus, stb?
Tudtok olyan oldalt, ahol ott a megfejtés?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Off erősen.
Bátyám, vett egy citroen xsara picassot végre egy normális autót a sok hulladék után.
1.6 16v 109le.
Na elhozta vezcsere miegymásra.
18 éve szerelek, de eljött az első amikor elugrott a vezérlés.
Konkrétan nem az én hibám volt, de nálam ment gajra, kitört a feszítő görgő stiftje a hengerfejtömbből.
1 nap alatt hengerfejcsere vezérlés miegymás estére járó motor.
(Azért a most már szörnyű), (de 18 éves ismeretségeknek megvan az előnye.)Renault power
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Megane 2 sedan 1.6 fl. utáni (2007.12. hó). 120ekm (garantált). Futóműben még minden gyári, kivétel a féktárcsa-fékbetét.
Érdekes dolog a futóműnél: Valami halk tompa kopogás hallatszik a jobb elejéről útegyenetlenségeknél , de csak ha "bemelegedett" az a "valami". Reggel induláskor csönd van, de 10-15 km után elkezd kopogni, nyáron 35 fokban indulás után pár perc kell csak neki. Kormányon nem érezeni semmit.
2 szerelőnél is volt, hibát nem találtak, de korábban egy futóműállításkor egy szaki azt mondta, hogy mintha az axiálcsukló belső fele egy picit lógna.
Gondoltam veszek egy kormánymű perselyt, meg egy axiált, és kicseréltetem őket. Ha nem lesz jó, akkor lengéscsillapító (+ toronycsapágy) csere a következő, csapágy úgy is megszólalt (ropogott) már egyszer nagy hidegben a múlt télen (de csak akkor).
Egyéb javaslat, esetleg tapasztalat hasonló esetben-esetről?[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #90182 üzenetére
Mindig akkor történik valami gebasz, amikor rokonnak, barátnak kell szakmai szolgálatot nyújtani… Ez ilyen.
btw. A laguna féke f@sza lett. Tényleg kellett neki a menés. Ma toltam egy 400km-es oda-vissza utat (~70%-a pályán), de már az oda út végén is ugyanúgy fogott, mint az Ate. Egyelőre nem nyikorog, nem porol a Textar.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szebe
őstag
Akinek van/volt M3-on 17-es kerék, mennyire vállalhatatlan a hazai utakon?
16-os Kaleido van most ~3 éves nyárival, erre menne fel a téli. Következő nyári szezonra pedig vadásznék valami 17-eset, lehetőleg valamelyik gyárit.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
t.imi
addikt
Nekem Dezent 17es van fent, 215/45 gumival. Kb 8cm a gumi magasság.
90% pálya, tartósan a fürtösbombákkal megszórt utakon használva nem tudok nyilatkozni. 2.5bar elöl hátul fixen.
2.2bar már nagyon meredek, nagyobb lyukban felni kap rendesen = 90-nél M0-on 39. kilométernél - annyi volt az új felni +gumiban - esőben kisebb árok hajtott a felnin egy keveset.... erősített oldalú gumi megúszta. Másnap lett 2.5-re fújva.
Hosszbordákon meg tud lepni a + 20mm is. 195<215. -
norbert1998
veterán
Hasonló a helyzet nálam is, mint t.imi-nél. A felni, a gumi mérete. Viszotn nekem Cuope-m van, annak biztosan merevebb a kasztnija és keményebb a futóműve, mint a többi bódénak. Havernak volt egy Privilege kombija, az ehhez képest hajó volt, szintén 17-es felnivel. Az simán vállalható. A Coupe azért tud rázni. Én fiatalon még élvezem, de lehet 45 felett már idegesítene
Volt nekem is egy masszív kátyúkárom. 2 gumi 2 felni elment. A felnik hegesztve lettek, görgőzve, fényezve, szebb, mint az új, de hát igen, azért ez már képes gondot okozni. 18-ast eszemben sincs felrakni már.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Párom Megane (2/1 5 ajtós) kacsájában leesett az ablak reggel jobb elől. Újat vagy bontottat érdemes venni?
Azt tudom, hogy például keresztmerevítőből elől csak bontottat, az új az masszív gané. -
szebe
őstag
válasz norbert1998 #90188 üzenetére
Köszi a válaszokat.
A /45-höz nem ragaszkodom, nekem jó a ballonosabb is (már amennyivel a /50 ballonosabb ) , de akkor szerintem kipróbálom, aztán max eladom ha nem tetszik."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
őstag
válasz norbert1998 #90191 üzenetére
Tudom hogy a magassággal lefele kell mennem. 205/55 r16 van fent, ahhoz a 205/50 r17 (már ha a felniszélesség is egyezik) közelebb áll, legalábbis a kalkulátorok szerint.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #90196 üzenetére
Azért adtam el a Superb-et, mert nem akartam dízelt. Egyszerűen nem tudtam megszokni a hangját, szagát, karakterét. Lehetőség szerint két literes szívót szerettem volna, és abból csak az L3 nincs “túlárazva”.
Vannak hibái, pl. a veserázó futómű is ilyen, de legalább mindenkit körbe tudok autózni a Mecsekben.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szebe
őstag
válasz norbert1998 #90193 üzenetére
Köszi azért az infókat, ezeket lesz időm megrágni tavaszig. Már csak találni kéne egy vállalható felnit
#90195 vzsryl
de a PSA nem tud benzin motort csinálni
Kár értük, mert amúgy nem tűnnek rossznak. Csak mivel lődd tökön magad, az olajos szíjas puretech, vagy prince?"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Jimmy8
senior tag
Szerintetek itt mire gondolhattak (szervízkönyv)?
"FONTOS:
A gumiabroncs típusának megváltoztatásakor végezze el az elektromos szervokormány számítógépének kalibrálását: CF088 beprogramozás a diagnosztikai berendezésen (lásd a hibamegállapítással foglalkozó javítási útmutatót)."
Most váltottam 15"-ről 16"-ra, valamit kellene állíttatnom?Megvan: 15-16 esetén ugyanaz az érték van, 17-nél kell(ene) állítani...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen