Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Előszó: Arra szeretnék becslést kidolgozni, hosszabb utakat milyen módszerrel célszerű úgy teljesíteni, hogy a teljes menetidő a legrövidebb legyen. Ha gyorsan megyek, akkor több időt kell a töltőállomáson töltenem. (Ééértitek, ugye?) Ha lassabban megyek, akkor maga a vezetés tart tovább. De hol az optimum egy adott távolságra?
Az egyik úton úgy autópályáztam, ahogyan a füstössel szoktam, kompromisszumok nélkül. A hatótáv persze a városi átlag duplájával csökkent. Némi szívást jelentett, hogy pont most, pont nekem, az út közbeni DC gyors(?)töltő kemény 15 kW-os átlagra volt képes.
Egy másikon úton szépen beálltam egy dömper mögé (nézegettem, a menetszél hatása nem volt számottevő, max. pár százalék), és 90-nel mentünk. Ennél lassabban nem vagyok hajlandó. A fogyasztásom kb. a városi, téli komfortos átlagot hozta.
"Izgalmas" volt, amikor az egyik kiszemelt benzinkútnál többszöri próbálkozásra is 8 másodperc után ledobott a töltő. A kutas kártyájával is. Azt mondta, már többször előfordult, az üzemeltetők vonogatják a vállukat. Szerencsére volt még az akkuban, csak utántölteni álltam volna meg épp ott. Éles helyzetben ilyenkor ki mit csinál az idegbajon túl?
Magukat a fogyasztásokat összegezve nálam szépen működik az a hülye fizika: 90 -> 130 km/h az 1,44-es arány. A közegellenállás négyzetes, fogyasztásban majdnem meg is lett a duplája. (Nyilván van egy kb. sebességfüggetlen, gördülési és akkuhűtési-fűtési rész is.) A két véglet között is teljesül a másodfokú képlet, így maradék hatótáv alapján már elég jól be tudom lőni, mennyivel mehetek, hogy már ne kelljen a pályán töltenem, vagy hogy mennyit kell rátöltenem, hogy a kívánt sebességgel hazaérjek.
Kicsit nehezebb a töltésekkel számolni. Eleve valamennyi időveszteséget jelent maga a lehajtás-megállás, plusz kábel- és app-buzerálás. Volt, hogy egyből tudtam dugni, vagy mázlim volt, és 5 perc múlva elmentek a DC-ről. De van, amikor csak az AC marad, nálam 7,2 kW-tal. Biztos lehetne olyan is, hogy minden foglalt, órákra. Ha DC van, akkor is előfordul, hogy a névleges 50 kW helyett 33-ról indul, és lemegy 25-re. Másfél-kétszeres időfaktor.
Más gyűjtött már ilyen tapasztalatokat, számításokat?
A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
válasz joghurt #2505 üzenetére
https://abetterrouteplanner.com/
Ez elég jól számol.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
Valami hasonlót. De amennyire ezt néztem, a sebességfüggése nem teljesen egyezik az én empirikus eredményeimmel. (Az meg csak GUI hiányosság, hogy az útvonalterven nem írja ki, melyik szakaszon mennyire csökkentett sebességgel számolt. Persze vissza lehet osztani.)
Szintén gyakorlati észrevétel, hogy mondjuk az általa ajánlott 100-120 km/h az nagyon nem jó, mert annyival folyamatosan előzgetni kell a kamionokat. Ha van egy kis forgalom, a belső sáv feltartása nélkül ez erős gázadásokkal fog járni -> nagy fogyasztás.
Persze kiindulásnak, vagy kevésbé számolgatós embereknek jó.Meg ha olyat mond, hogy a Rekettyés pihenőnél 22 perc alatt rakjak bele 12,5 kW-ot. Tegnap ennyi ott 50 perc alatt csorgott bele. Ha nézegetem az egyes töltők értékeléseit, saját fejemmel máshol álltam volna meg.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz wassermann #2507 üzenetére
Nyomd át Advanced Settings-re a csúszkát felül!
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
Próbáld ki őket. Én próbáltam mind a kettőt. Zoe hátsó ülésre 2x ültem be, mind a kétszer bevertem a fejem beüléskor (174cm).
Soul tágasabb nekem mint Zoe volt. Azonos árban volt anno kb. a 41-es Life zoe a soul 27kwh-s verzióval
FB csoportokban azért jelentkeznek bosszantó hibák Zoe-nál, ami betudható akár annak is, hogy sok van belőle forgalomban. Másodjára sem vennék kettőnknek Zoet annak ellenére, hogy itthon 3x16A van, amivel jobb lenne tölteni.
Ki kell tényleg próbálni, mert ami egyiknek fontos és jó, lehet a másiknak nem. Ülés-és kormányfűtés nagyon jó a soulban, hőszivattyús fűtés is, akár csak a vezető oldalára kapcsolva. Tolatókamera jó, szükséges is, de könnyen koszolódik az egész hátsó ajtóval.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #2505 üzenetére
Autó és hőmérséklet valamint forgalom specifikus nagyon, na meg cipelt súly.
Volt kettő 720km-es köröm (CZ-be) BMW I3 94bev, főleg autópálya, egyik február, másik pár napja, többféle elképzelés alapján mentem direkt.
Fogyasztás szögre ugyanaz jött ki, a betöltött kw szintén mindkét esetben.
Teljes betöltött energia: 129 kWh
Teljes fogyasztás: 117 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Első alkalommal téligumi 4-8 fok, odafelé 90-100-as tempó, kamion mögött takarékosan, ott az időm ment el nagyon hiába “nyertem” vele egy kis töltési időt. Nyertem volna mert katasztrófa volt az összes töltőpont. Egyik nem ment fél óra telefonálgatás… közel 6 óra volt az út.
Visszafelé egy busz ment 110-es tempomattal, beálltam mögé és 2x30 perc gondtalan töltéssel 42-43kw (hőmérséklet miatt), 5 óra alatt visszaértem.
Második kör már nyárigumi 10++ fok, 110-tempomat kifelé és visszafelé is, ha kellett előzni 120-130 is akár rövid szakaszokon.
Nagyjából 4,5 óra volt ki is meg vissza is, minden töltő ment elsőre nem volt semmi várakozás 48-50kw-al tudtam felvenni folyamatosan, 2x20 perc / irány.
Szóval szerintem a lényeg, hogy tudd az autód mikor van ideális fogyasztási tempóba. Nekem ez a határ 110 korul van mehetek 90-el, az nem fog igazán sokat hozni arányaiban, hiszen visszatöltés akkor sincs. 110 felett meg elkezd sokat enni…
A bizonytalan tényező továbbra is a töltő stabilitás, áramfelvételi sebesség fog számítani. Illetve a forgalom úgyszintén...
Nekem a számolásom kb 150km-enként 30 perc szünet. Ebbe belefér a kiállás, töltőre várakozás/töltési idő sebesség függvényében. 100km/h átlag körül számolva (hiába 110 tempomat úgy is vesztesz valamennyit belőle), 2 óra bruttó idő.
Benzinessel/diesellel ez 40 perccel rövidebb 150km-enként, magasabb átlagsebesség, kevesebb kiállási idő.Viszont költségben nekem itt a két út között, óriási a különbség. Matricákkal, üzemanyaggal az egyik 100k felett állt volna meg (éhes az autóm és csak 100-ast tudok tankolni), másik 20 ezer alatt volt. (ebbe benne van, hogy cz ingyen van a matrica elektromosra, illetve második alkalommal egyszer töltöttem fizetős töltőn.)
Konkrétan 3 nap szállás, 2 éttermi kaja simán belefért a különbözetbe. Tény benzinessel összesen a két út alatt nyertem volna, olyan kb 5-7 órát, ami nem kevés. (főleg mivel ott tudok végig korlátozás határon/felett menni) -
WiZARD
addikt
válasz joghurt #2508 üzenetére
Amit eddig néztem ott töltést aránylag jól számolta (persze optimummal számol - megfelelő hőmérsékletű akkuval), ismeri a töltési karakterisztikát, inkább betesz több töltést, mint 1 helyen várna arra hogy 100%-ra tölts.
Hogy miért volt ennyire lassú ez a töltés, azt neked kell tudni, kiismerni, kitapasztalni.
Jobb oldalt nem tudok, csak rosszabbat. Nagyon egyedi és igény függő, nehéz lesz általános megoldást találni a számításra, ami mindenkinek megfelelSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
madgie
titán
Attól függ. Nem tudom, a régebbi milyen, de a ZE50-en pont most csináltam egy 49-100% kört, gyári (Aptiv) 10A töltővel, hagyva, hogy szépen végigmenjen a cellakiegyenlítés. Ez kerek 31 kWh-ba “került”, ha ezt felszorozzuk 0-100-ra, kijön, hogy 15% körül van a veszteség.
Nyilván nem kevés ez sem, de messze nem 40%, ami a Zoe-kkal kapcsolatban közszájon forog. -
Tiédetis
senior tag
Ha otthon töltök, ennyi fixen a veszteség óránként, mindegy mennyivel töltök. Ezért fontos, hogy kihasználni amit a hálózat bír. Ha 7-8A-el töltök, azzal tovább tart időben feltölteni, így a végén nagyobb lesz a veszteség is. Pl. ha 10 óra alatt tölt fel, akkor 10x0,6 a veszteség, de ha ugyanazt 7 óra alatt tölti fel, akkor csak 7x0,6
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Chereiose
addikt
Ha minden jól megy 1, max 2 hét és átvehetjük a Springet.
Ehhez a töltés részéhez, vagyis az áram részéhez elég hülye vagyok. Ugye a kocsihoz adnak egy 10A-es töltőt, egyelőre annyit tervezek, hogy a villanyszerelővel behúzatok egy erősebb, vastagabb kábelt a villanyórától, aztán kezdetben ennyi. Viszont olvastam már pár embertől, hogy nem huzamosabb és folytonos töltésre való ez a töltő, hanem érdemes rendes töltőt kiépíteni, csak az a bibi, hogy abból a pénzből meg kb évekig töltöm fizetős töltőn, olyan drága. Lenne vajon abból gond, ha itthon mindig ezzel a sima konnektorossal tölteném a kocsit éjszaka?
-
titán
válasz Chereiose #2523 üzenetére
nyugodtan használd. Ha úgy érzed, sosem lesz szükséged olyanra, hogy gyorsan (2-3 óra alatt) feltöltsön otthon, akkor maradhatsz a 10A töltőnél. Ha viszont lesz olyan, amikor hazaérsz 30%-kal, és indulni kéne valahova, akkor érezni fogod a hiányát. A fali töltő a mobilitás biztonságát, bizonyos esetekben pedig magát a mobilitást szolgálja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
rbalint88
addikt
válasz Chereiose #2523 üzenetére
“nem huzamosabb és folytonos töltésre való ez a töltő”
Akkor az egy szar, kar volt legyartani szvsz ha nem gond, hogy tobb ido alatt tolt fel azzal, hasznald nyugodtan remelhetoleg majd a springes kollega(k?) is megirjak a tapasztalataikat. Agyaltam en is fali tolto kiepitesen, de ahogy irod is, evekig lehet tolteni az autot a sajat toltojevel a kiepites koltsegebol, en inkabb kenyelmi funkciot latok benne (fix telepites, nem kell pakolgatni, gyorsabb tud lenni), de pl a golf toltojen van kialakitott hely fali rogziteshez, igy csak a gyorsasag lehetne az elonye - ha lenne legalabb 2x16A-em a garazsban, hogy kimaxoljam a golf ac toltesi kepessegeit…schawo: szerintem a legtobb haztartasban az elektromos halozat a korlatja a felveheto teljesitmenynek, azt meg nem mindenhol olyan egyszeru boviteni Plusz ezen logika menten 100KW-os DC oszlop kellene otthonra is, mert csak az eleg gyors
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Akkor jó. Nekem ráér, mert ha esetleg mennem is kell valahova majd, akkor max gyorstöltöm valahol, de amúgy meg általában betervezem, ha valahova megyek szóval nem lesz sűrűn ilyen problémám. A másik, meg hogy gondolom egy ilyen töltőért hálózatot is kéne bővíteni ahhoz meg semmi kedvem, meg nekem tényleg ráér, ha városban használva heti 1-2x éjszaka vagy reggeltől estig feltöltöm, ha aznap nem megyek sehova.
A másik kérdésem még, hogy ha olyan helyre megyek, ahol 50 éves a villanyvezeték rendszer, oda nem szívesen dugom be a kocsit, ezért gondoltam, hogy veszek valami minőségibb hosszabbítót, ami nem tud kárt tenni a kocsiban. Abból milyen fajta/típus ajánlott, ami jó, vagy máshogy kérdezve mi az "előírás" ami alkalmas?
[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
válasz Chereiose #2527 üzenetére
A fali töltő a kényelem és a gyorsaság miatt jó. Én tetettem mert nekem nem mind1 hogy a golfot 13 óra vagy 4 óra alatt tölti fel, és nincs is a környéken gyorstöltő sem. Így ad egy kis biztonságérzetet is, hogy szinte bármikor indulhatok, mert nem merítem 0-ra és inkább csak 2-2,5 óra a töltési idő ha menni kell valahova. Persze ha extra rendkívüli eset van akkor még az a 2 óra is sok és át kell ülni a füstösbe.... Amúgy valószínűleg soha (vagy nagyon sokára) nem hozza vissza az árát.
ˣ
-
rbalint88
addikt
válasz tuzpenge #2532 üzenetére
36-os, 2019/5, 27e km. ő az: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Feleségemnek Bp-n és agglomerációban elkarcolgatni tökéletes, messzire menni van más. A tempomat hiányzik belőle nekem (de elvileg pótolható), mert motorhang hiányában nehezebb belőni a sebességet óranézegetés nélkül, illetve amióta megtapasztaltam a kormányfűtés balzsamosságát, azóta elqrvultam és hiányolom, de gyárilag ehhez sajnos nem volt elérhető. Gyerek miatt a sötétített üvegezés jó lenne, de azt néztem, hogy a VW nem annyira sötét, mint pl a Hyundai (amikor úgy igazán tűz a nap, még az is kevés), úgyhogy majd megoldjuk tappancsossal igényesbe' -
tuzpenge
őstag
válasz rbalint88 #2533 üzenetére
Mintha csak az enyémet fotóztad volna....pont ugyan ilyen (szín, felszereltség, stb...a km egy picit kevesebb az enyémbe most 24 ezer és 2019/6). A tempomat nekem is hiányzik, a 25 éves passatomban is van....Nekem is azt mondták hogy 120 ezerért bele tudják applikálni, de szkeptikus vagyok e téren. Hivatalosan is engedélyeztetni kell a VW-nel, valami lincet is meg kell venni, de nem tudom pontosan.
[ Szerkesztve ]
ˣ
-
rbalint88
addikt
válasz tuzpenge #2534 üzenetére
Ennyire nem jártam utána, amikor beszéltem az extrázós emberrel, akkor még másik darab volt kinézve, abban tempomat épp volt, kamera viszont nem, úgyhogy csak szőrmentén kérdeztem rá, hogy ha más hiányossággal rendelkezőt választunk, akkor pl tempomat is berakható-e. Igen volt a válasz, de ott nem tértünk ki az árazásra.
-
-
woolwich
tag
Sziasztok,
Édesapám néhány hónapja vett egy Nissan NV-200 elektromos autót.
Elvileg 160km lenne a hatótávja, gyakorlatilag szerinte full random tölti az aksiját. Értsd. van, hogy 120-nál magától leáll a töltés, máskor felmegy 140-ig, de a 160-at meg sem közelíti.
Van esetleg tippetek miért lehet ez, illetve hogyan lehetne a maxot belerakni?Köszönöm!
-
joghurt
addikt
Nem hiszem el. A Mobiliti még mindig nem volt képes megcsinálni a töltői szoftverét, hogy az utoljára bedugott aljzatra adjon áramot, ha kulccsal indítasz, és ne először az A-ra. És ahol szar van, ott légy is, azaz indított töltés nélkül feldugott, egész nap ott parkoló autó.
Mit mond az illemszabály, az ilyeneknek ki kell húzni az oszlopból a kábelét, és feltekerni a visszapillantó tükrére?Más: A Plugee egyik töltője totál beteg, 8-9 másodperc után - töltés nélkül - ledob mindenkit. Igen ám, de mivel nincs fizetendő összeg, az app nem dob fel értékelési lehetőséget, hogy megkapják a megérdemelt 1 csillagukat, és megjegyzésben a gratulációt. Most berakhatnám ide a Roll Safe memét: Ha rossz vagy, légy annyira rossz, hogy akkor értékelni se lehessen. Okos!
A tej élet, erő, egészség.
-
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #2543 üzenetére
Ott a telefonszám bejelented a hibát, ezért vannak. Én rendszeresen hívom őket (bár nincsenek a toppon, mondjuk legalább türelmesek/kedvesek), pl töltő nem volt feltüntetve a térképen cseheknél, mikor 2-3 hete ott töltöttem.
Mondom csak nem szűnt meg… már hívtam is őket. Magyarázat nem volt csak annyi, hogy ő látja, dugjam rá majd elindítja. Most se látszik, rákeresek névre meg kidobja a listát mi elérhető, de a térképen akkor sincs fent. -
joghurt
addikt
Már a múltkor is beszéltem a kutassal. Mondta, hogy már többször jelezték az üzemeltető cég felé, azok meg kb. vonogatják a vállukat. De a hangsúlyt oda kívántam helyezni, hogy remek az olyan rendszer, amit csak akkor tudsz értékelni, ha épp jól működik.
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
Erre csak annyit, hogy az első nyilvános, fizetős töltésem mol-nál volt. Nem volt számomra ott egyértelmű hogyan kell. Bementem a shopba., megkérdeztem.
Válasz? Nem tudom. Adok jegyet, kimegyek és segítek. Érted ugye?
Ha nem: hazudott és hülyének nézett. Azóta ha lehet kerülöm őket, ahogy a dieselnél is.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs