Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
válasz Gergőke88 #3649 üzenetére
Ez a közel 35 éves tapasztalatom
Kirpóbáltam mi történik, ha 110 helyett megyek 90-el. Nyugodtabb lettem, nem zavar a másik 90-es tempós, nem kell rizikós előzésekbe belemenni, mert csakazértis. Még kisebb a fogyasztás is. Tény, 3-4 perc + menetidő. Borzasztó. Tényleg. De komolyan.[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Sza_Sa
senior tag
Vezetek 25 éve, és azt vettem észre, hogy a kezdeti rámenős viselkedésem mára átváltott defenzív vezetéssé.
Szerintem nem vezetek olyan rosszul ( nem csak az előttem haladót figyelem, hanem próbálok térben képben lenni, több autóra előre felmérni a várható helyzetet), de sajnos én is néztem be már többször közlekedési szituációt, ilyenkor jól jött, hogy nem gyalultak le a francba az útról.Inkább lemondok az elsőségemről, ha az adott forgalmi helyzetben másoknak jobb lesz. Mikor szerencsétlen autós nem tud kikanyarodni mert folyik a sor és mindenki úgy csinál, mintha észre sem venné... ilyenkor kívánom, hogy legyen a másik helyében és álljon ott 10 percet, várva a csodát. De egy sima telezöld is nagy kihívás.
Egyébként a pályán engem is felbax amikor vonatozunk a belsőben, erre beesik mögém balra kitett indexxel, villogtatva, rajta a lökösön a hmcs. Ha elengedem, mivel lesz neki jobb, csak kb. 8-an lesznek előtte... ugyanez országúton is, tolna le, de nem tudok/nem akarok menni, erre belemegy olyan előzésbe, hogy nagyjából 3 autót veszélyeztet közvetlenül.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
cOxeR
Ármester
válasz Tiédetis #3648 üzenetére
Imádom az ilyen támadásokat, de a végén csak kibukik a lényeg, aminek semmi köze ahhoz, milyen az autó, csakis az egyén értelmi és tudásbeli, mentalitásbeli jelelemzőin múlik.
- 22 éve van jogsim, azóta is vezetek
- se koccanás, de még karcolás se volt egyik autómon se, max ha a parkolóba neki verte valaki az ajtót (I3-on van 3 ilyen is… volt aki kétszer verte neki az ajtót úgy hogy bent ültem) biztos én voltam a hibás mert BMW
- 4-5 db parkolási büntetésem volt összesen mert benéztem fizetős övezetet, nulla gyorshajtás, nulla szabályszegés
- nem megyek át piroson, se záróvonalon, nem dudálok le senkit, sőt kifejezetten előzékeny vagyok és rengeteg embert engedek be magam elé, ha látom küzd a besorolással, vagy az adott szituáció miatt nehéz helyzetben van, ettől még megvan a véleményem mások képességeit illetően…
- és igen jelenleg kettő BMW-m van… köszi az általánosítást, volt Fordom, Opelom, sokat jártam Renault/Suzuki/Toyota/Nissan autókkal is… sőt kis teherrel is Mazda/Toyota, ugyanezzel a mentális morállal közlekedtem azokkal is.
Viszont engedd meg, had legyen már saját véleményem és tapasztalatom nekem is. Köszi! -
cOxeR
Ármester
Elejében maximálisan egyetértek, a többi netto értelmetlen idealizmus. Rengeteg más szituáció is szabályozott, de az emberek nem tartják be, sőt szándékosan megszegik, hiába az ellenőrző szerv/hatóság. Önkritika többet érne… de ez a mai világban egyre kevésbé jellemző, mert ha valaki elismeri a saját hibáját/inkompetenciáját, akkor az már csak fél ember.
-
Tiédetis
senior tag
Nézd, a támadást te tetted, te balfékeztél, te nyilvánítottál alkalmatlannak másokat. Ezek után zokon venni bármit is... Ami ráadásul nem személy szerinte ellened irányult...
Egy szót nem ejtettem márkáról, ha te magad odarakod, arról én mit tehetek?
Az lehet egyébként, hogy mások vigyáznak rád is?
Szóval tudod, akinek nem zakója, nem veszi magára. Te eléggé magadra vettél egy elég általánosan megfogalmazott véleményt és engedd már meg, hogy saját véleményem legyen, idézve tőled3655: Azt gondolom akik szándékosan szegig meg, azoknak 30-200e Ft kb. pár órai bevétel, letojják, ha az eszközt foglalnák le egy árverésre, na ez lenne érdekes és majd lenne önkritika azonnal. Ez jó lenne mondjuk.
schavo: ahova én járok. Nem indulok el Horvátországba. De másik: mentünk Tátrába. Szlovákok szeretnek sok helyen mérni és fizettetni, ezért alapvetően jónak mondható a sebesség betartása. Volt persze magyar, aki már na nehogy már neki egy szlovák megmondja. Hajtott, rohant, ment. Aztán olyn 150km-el arrébb, ott magyarázkodott a rendőrnek az útszélén. Szóval jó lealázott mindenkit, igaz, kicsit többe lehetett neki és végül 10 perccel később ért be, mint mi. Ilyen is van. De ezek azért ithhon is megvannak 40-80km-es szakaszokon is.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #3648 üzenetére
Illetve mindenki aki jól megmondta: Ez most a megmondó emberes játék?
Mint kiderült a közúton mindenki halál nyugodt, de akkor itt a fórumon mitől vagytok befeszülve?
Ez némileg ellentmond egymásnak.... szerintem.
Ne csak máshol legyünk nyugodtak.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
joghurt
addikt
Fényezheted akárhogyan, de itt alapvetően arról a mentalitásról van szó, hogy vannak közösségi játékszabályok, amiket te nem akarsz betartani, hogy ezzel előnyhöz juss az azokat betartókkal szemben. Mert te megérdemled. Vagy mert felsőbbrendű vagy, és te jobban tudod. (Jobban értesz hozzá, a szabályokat betartó többiek úgysem tudnak nálad jobban vezetni stb.) Az aktuális anyagi lehetőségeidből levezethető autómárkáktól függetlenül.
Ez már csak az itteni nyugat-Balkán, hogy a takonyosképű rendőrkölkök is ebben a mentalitásban nőttek fel a példamutatás helyett, abban pedig a vezetés sem érdekelt, hogy szigor legyen ("Te elnézed, hogy ellopjuk az országot, mi elnézzük, hogy nem tartod be a Kreszt").
A tej élet, erő, egészség.
-
7Heads Drago
veterán
válasz joghurt #3658 üzenetére
Ne csak neki mond. Mondhatod nekem is. Nincs BMW-m, de ettől függetlenül ha sietnem kell sietek. De figyelek másokra és próbálok rájuk vigyázni és ezt várom el mástól is. Sajnos nem vagyok hibátlan van amikor én is hibázok. Olyankor jól jön a segítség. Az agresszív vezetést meg ki nem állhatom. Sokan pedig mindegy milyen tempóval mennek be vannak feszülve a kormány mögött. Kb mint egy ugrásra kész oroszlán. Ilyenkor nincs ott az illető 100%-ban és ez veszélyes.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
joghurt
addikt
válasz 7Heads Drago #3659 üzenetére
A társadalmi idegbaj az egyének idegbaját is magával hozza, és viszont.
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
vezess.hu cikkéből:
Még szerencse, hogy aki gyorsan hajt, soha nem okoz balesetet....A rendőrség 2021-es közlekedési statisztikái közül a legrosszabb éppen a leglényegesebb adat: 16,7 százalékkal többen haltak meg tavaly az utakon, mint két éve (470 halott vs. 537). Külön rögzíti az ORFK a halálos balesetek számát (423 vs. 468), ami 8,7 százalékos emelkedés, tehát egy-egy tragikus végkimenetelű karambolra több elhunyt jutott tavaly, mint két éve.
Három vezetői hiba áll az összes Magyarországon történt személysérüléses közlekedési baleset háromnegyede mögött.
Mindig is a gyorshajtást nevezte meg legfőbb oknak a rendőrség, tavaly 4339 esetet írtak az utólagos vizsgálatok a sebességhatárt átlépők rovására (ami 31 százalék). Rengeteg járművezető vétett az elsőbbségadási szabályok ellen is az autótörése előtt (3600, 25 százalék), míg az elvétett kanyarodás 2370 súlyos balesetet okozott (17 százalék).A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
rjg
őstag
válasz Tiédetis #3661 üzenetére
Nem a gyors hajtók védelmében, de 2020 nagy részében, amire bázisként hivatkozik a cikk, az ország nagy része home office-ban volt, kvázi bezárva. Egy hosszú távú statisztika relevánsabb lenne. Egyébként az elektromos autó segít a nyugodt közlekedésben. Az autópályán én is 110-re tettem a tempomatot, (Kis Niro mid range) mert kiszámoltam, hogy ha 130-al megyek, akkor a magasabb fogyasztás miatt annyival tovább kell töltenem, hogy nem nyerek vele időben semmit, csak többé kerül.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
axioma
veterán
Azert en annak se orulok, amikor valaki elvtelenul mindenkit beenged maga ele. Egyreszt pont az elore pofatlankodokat, akik boven tudjak h be kene allniuk a sorba, de majd bekeredzkednek a kanyarodobol 25 kocsival elorebb, valaki ugyis beengedi. Masreszt azt is, aki szabalytalan, mert ne legyen sokaig rossz szituban. Ezzel mindket attitudot erositik, es konkretan szignifikansan lassabb lesz a normalis [a beengedo egy dolog, de mogotte a 'csak' szabalyos] autok sokkal tobbjenek a menetideje [fustosnel koltsege is], ossztarsadalmilag ka'rosabb, mint nem beengedni.
Persze a szabalyos es nem ugyeskedo autokat, foleg ha zoldrendszamos [nem csoporthoz tartozasi okbol, hanem mert nem fog bebudositeni...] a forgalom utemehez kepest beengedem, de ahol kisutcarol fordulna ele'm a tobb perces varakoza/araszolas utan [hev, tehat kiszamithato h vhol mogottem elfogy] en nem fogom beengedni. Mondjuk nagyobb elhaladasi sebessegnel azzal hogy dinamikusabban kovetem az elottem levot azzal tudok ilyenkor mogottem ablakot nyitni. -
rjg
őstag
válasz Tiédetis #3664 üzenetére
Ebben a tendencia javuló, húsz év alatt a felére csökkent a halálos közúti balesetek száma. A 2021-es 537 halott pedig "csak" héttel több, mint a 2019-es szám. Szóval szerintem nincs miért kongatni a vészharangot. Persze, ésszel kell közlekedni, meg figyelni a másikra, de egy Budapest - Hollandia - Budapest út, osztrák és német autópályán; majd hét albániai forgalom után (a közúti jelzések, lámpák, szabályok csak jelzés értékűek) azt mondom, hogy sokkal biztonságosabb a német autópályán sebesség korlátozás nélkül "száguldozni", mint Albániában bárhol vezetni.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #3664 üzenetére
???
2004-2007-ig 20.000 felett volt a balesetek száma. 2021-ben meg 14194 volt. Ez neked hol emelkedés? [link]
Az általad linkelt oldalon csak 2012-ig mennek vissza:
A halálesetek száma meg a felére esett vissza 2001 vs 2019 viszonylatban.
A másik hogy azt is nézni kellene hogy a személyautók száma is emelkedik közben és ez nyilván több hibát generál. Nem beszélve az utak állapotáról, ami menet közben sokat romlott. Mert az államnak és az Uniónak is csak az új autópálya a buli. És közben meg a magyar autók átlagéletkora is folyamatosan nő. [link]
Szóval igazából semmi se kedvez a kevesebb baleset számnak. Ehhez képest szerintem nem ugrott meg ez a szám.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tiédetis
senior tag
Azt addig csökkenő tendencia megfordult a múlt évben. Idézőjelbe tetted a csak szócskát igaz, de több.
Valamikor nagyon fiatal koromban, az első nyugati autóm egy pezsó 305SRD volt (de szerettük), amit hollandból hoztam be. lábon, kamu rendszámmal. Kiálltunk tankolni a pályán, amikor mentünk fel a gyorsítóban és láttam milyen forgalom jön, naaa mondom, oda születni kell. Aztán csodálkoztam, mert hirtelen a sáv üres lett és kihajtottam, aztán jöttek, elmentek mellettem, kijöttek és haladtunk. Érdekes volt. Bécsnél már volt pici tili-toli duda és egyebek, de még élető volt. Hazaértünk, na ott a bolond keleti mentalitás. Némi változás van, de alapján nem sok. Ez látszik a kommenteken itt is.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz Tiédetis #3661 üzenetére
Az ugye megvan, hogy szinte minden balesetet relatív gyorshajtásnak minősítenek, és ezeket statisztikában gyorshajtásként írják be. Minden relatív gyorshajtás, ahol ha lassabban ment volna, aki hibázott, akkor nem biztos, hogy bekövetkezett volna a baleset. Mindegy, hogy mennyivel ment, és mindegy. hogy mennyi volt a megengedett. Ha valaki 50-es táblánál 30-cal tötymörögve bebambulja a macisajtot, valaki telibe kapja, és meghal aki hibázott, beírnak egy gyorshajtási bejegyzést. A relatív gyorshajtás, és az ebből származó gyorshajtási statisztikák igazán varázslatosak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
Az ugye megvan, műveltem pár évig a szakmát..
Követési távolság be nem tartása és a "nem az út és látási viszonyoknak" című fejezet ami gumiszabály. Persze az is lehet, hogy 100 balesetből 120-at minősítenek gyorshajtásnak.
Bár ha jól olvasom, akkor 37%-ot hoztak ki sebességhajhaszásnak, az azért nem a szinte mind. Persze tudom én tévedek[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
GalaHU
őstag
Így van, szándékosan vakít a rendőrség a statisztikával, mert sokkal könnyebb “eredményt” elérni ha kivágnak az út szélére egy 40-es táblát és lehet a bokorból vadászni.
Ha a jeges úton 22km/h-val lecsúszol az útról, de a szakértő szerint 20-al rajta maradtál volna, simán gyorshajtóként fogsz szerepelni a statban.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
cOxeR
Ármester
válasz Tiédetis #3656 üzenetére
Ezt továbbra is tartom, rengeteg embernek nincs helye a forgalomban.
Nem ejtettél szót márkáról? - jaj… ezt nehogy ki magyarázd, mert így is nagyon cink már.
Szerintem meg továbbra se az a gond, ha valaki 130 helyett megy 150-et, ha kellően tud mérlegelni, mennyire biztonságos adott autóval/környezetben, sokkal nagyobb a gond, ha valaki 40-el átmegy egy jobbkezes kereszteződésen, lakott területen, de sorolhatnék sok mást is.
Persze, hogy magamra veszem… mert közveszélyesnek tartasz egy sebesség túllépést, miközben fogalmad sincs, milyen körülmény esetén teszek így, egyből azt feltételezed, hogy pl balatoni tömegben a belső sávban 200-al 30cm-re az előttem levőt tolom le… miközben nem erről van szó, de aki meg 90-el megy a pályán miközben üres a mellette levő sáv az meg teljesen rendben van. Nonszensz.
Más a véleményünk, szerintem ezzel nyugodtan zárhatjuk ezt a témát, úgysem fogunk egyetérteni.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
-
Tiédetis
senior tag
jaj hagyjuk már!
nem említettem egy márkát sem, te magadra vetted, beleakarod magyarázni, hát tedd azt
Ismertem egy vállalkozót, illetve kettő volt, az egyik elég nagy volemenben nyomatta, (pár évtizede már saját helikopterrel járt, katonai múzeuma van/volt.
A másiknek meg a Pintér is ott volt a telefonjában.
(ők is ismertek igen)
Nagyon biztonságos autót tett a gyereke segge alá. A két szülő gyereke autózott. Ők is tudtak mindent is. Aztán olyan sebességgel mentek, hogy elszálltak az örök vadászmezőkre.
A kocsiból semmi nem maradt. Az apukának szerencsésebb volt, mikor elrepült a páncélozott merdzsóval. Ő azt túlélte.
Volt egy srác, nagyon tudott motorozni, soha nem ment lassan mert hát motorral nem lehet.
Mire észrevette a lovaskocsin lévő petrencerudat, ideje sem volt fékezni, kitérni. Ott lógott rajta. Meséljek még? Tudok. Kamion "lassan" ment. Előzött, szarul jött ki belőle, elkapta, lesodródott az útról, ment az árokban, elkapta a nagy nyárfa ágát, az kettő vágba a fejét, így mire szétégett, már halott volt. Ruhákkal volt tele. Meséljek még a rohadt magabiztos gyorshajtókról? Hagyjuk oké. Leszarom amíg magát veszélyezteti, de az ellenkezőjéről is tudnék mesélni. Most jössz itt a jobbkézes utcákkal??? Részemről befejezem, mert rohadt sok szar tapasztalatom van.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
válasz 7Heads Drago #3674 üzenetére
Teljesen nyugodt vagyok. Tudok annyira vezetni, hogy számítsak az ilyen potenciális gyilkosokra, és egy "Mennyé', majom!" kíséretében megoldjam az általuk kreált (nekik esetleg fel sem tűnő) veszélyhelyzetet.
Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy jobb (kategorikus imperatívusz) lenne a világ, ha az önzés-együttműködés tengelyen az utóbbi felé mozdulna el mindenki. Témakörtől függetlenül. (Mondhatnám azt is, hogy adót fizetni ezeknek?)
A tej élet, erő, egészség.
-
cOxeR
Ármester
válasz Tiédetis #3675 üzenetére
Sorold fel akkor azt a három markát kérlek, így könnyen rövidre tudjuk zárni a dolgot, nem csak a levegőbe beszélgetünk.
Nekem is van a telefonomba egy csomó szám, nem tudom, hogy jön ide, nem jelent semmit kit ismersz kit nem.
Felelőtlen ember is rengeteg van, pont megerősíted, hogy hiába a kitalált bekorlátozott rendszer, engedélyhez kötés, neadjisten temérdek pénz, nem tesz semmit, ettől nem lesz valaki közlekedésre alkalmas, körültekintő és mindezek mellett is lehet hibázni...
Sajnálom, hogy ilyeneket láttál, senkinek nem kellene…
Viszont ez nem az én asztalom, de nem fogom magam szarul érezni, ha 150-el megyek autópályán, ha a körülményeket úgy ítélem meg.
Másik végletről beszélsz, mint ami az én komfortzónámon belül van… -
tboy72
aktív tag
Igen, csak abból a nettó idealizmusból az következik, hogy deffenzíven vezetek, betartom a szabályokat és udvarias vagyok. Ha ollyannal hoz össze a sors a közúton, aki nem teljesen orientált térben és időben, ha a koránál fogva nem tud 100%!-ig koncentrálni, akkor nem elküldöm melegebb éghajlatra, hanem segítem a közlekedését, mert Ő is hamarabb célba ér így és én is! Mondottam volt az EGO nem minden!!!!
-
Semin
senior tag
Egyetlen egyszer kerültem ebbe a “hitvitába” -kb 15 éve RL - egy kollégámmal. Én - talán túlzottan is - szabálykövető vagyok. Csak a megengedett sebességgel közlekedek, nem idegeskedem, toleráns vagyok. Ő arról próbált meggyőzni, hogy jó sofőr, jó vas, nincs kockázat.
A mazsolák az igazán veszélyesek….
Nyilván meddő vita volt, nem sikerült változtatni a másik álláspontján.
Ma tolószékben ül, pedig ő nem hibázott.
Egy korábbi balesetből ott maradt alkatrész vágta ki a gumit, és 150-nél nem tudta megfogni.
Az, hogy 130-nál sikerült volna -e, az sosem fog kiderülni.De én tuti akarnék adni magamnak -20-25km/h előnyt…
-
Semin
senior tag
Azzal a gombal, ami kiválasztja melyik tükröt akarod beállítani.
L - R és középső állása van.
Ha közepsőben hagyod nem történik semmi. Ellenben ha L vagy R oldalra kapcsolva, majd R-be teszed az irányvélasztót (D-ből, vagy P-ből) akkor le fognak billenni a tükrök.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ki milyen teljesítménnyel tölt amúgy otthon, 1 vagy 3 fázison? Érdekelne egy kis statisztika.
Van direkt kiépítve erre használt kör? (sima schukos dugalj esetére gondolok), 3 fázisnál egyértelmű.
Most glettelem/festem a garázst - mert jön az inverter, közben húzok pár nyomvonalat és akkor már lenne egy direkt dedikált kör erre is. -
-
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #3689 üzenetére
Nekem is ez van, 10A, a nyomvonal se terhelt, de nem dedikált, ezen változtatok. (bár 1-2 havonta szétkapom, megnézem mi a helyzet)
Ugyanez van tervben, hogy egy gyorsabb nappali töltést be kellene iktatni. - főleg mivel napközben termelési csúcsidőben itthon van az autó
Most számolgatok, hogy ha az idei év így megy tovább akkor közel 4e kw fog töltésre menni.schawo
Köszi, nekem is volt beiktatva egy hosszabbító első fel évben, semmi gond nem volt. (persze normálisabb minőség) Mikor melyiken töltöd?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
10A [ill. az ampera 6A a defaultja es azon szoktam hagyni] ha este toltunk bent a garazsban, azoknak van dedikalt konnektor az oratol, sonoff vezerles / meres mogott [nem volt gond az egyidejuvel sem, kulon fazisok].
Ha napkozben kell, kulso oldalon fali toltorol 1x16A jon
[mind2 auto type-I, 3f nem opciojuk, a fali toltohoz 3f kozvetlen orabol csak a keszulek 1f valtozat lett, mintha elvben tudna a 32A-t].[ Szerkesztve ]
-
tibcsi0407
félisten
Egyelőre egy fázison 10A a gyári konnektoros töltővel, várjuk a 3 fázist az EON-tól a napelemhez.
Vettem 3 fázisú töltőt az EMAG-ról, ez fog felkerülni majd. Az i3 max 3x16-ot tud, de később jó lehet a nagyobb teljesítmény.
Viszont a garázshoz 2,5-es kábelek mennek és kb 30 méter hosszúak, szóval lehet a töltőt átmenetileg kisebb 10-12A teljesítményre le kell majd venni, míg ki nem cseréljük a vezetéket legalább 4-esre.https://utdetailing.hu/
-
cOxeR
Ármester
Köszi!
Melyik Sonoff?
Én most a pow elite 20A-el szemezek. Az teljesen jó lenne a dedikált sima schuko méréshez. 3x16A töltő elé is mehetne végül, de azt nem tervezném kapcsolgatni.
Bojlert illetve egy klímát szeretnék mérni, meg jó lenne a fűtési körök mögé is - utóbbi mondjuk elég nagy meló, mert az 8 kör.
Egész normális áron meg lehet venni, 3 db-os csomag 26,5e Ft. -
cOxeR
Ármester
válasz tibcsi0407 #3697 üzenetére
Köszi, 3x32A töltőn én is gondolkoztam, de lehet elsőre csak egy moduláris 3x16A gyári töltő lesz. Ki tudja meddig lesz az I3, majd váltok ha kell több/tud többet az auto. Nekem a garázsba van az elosztóm, onnan szerencsére kis távokat kell kábelezni, de 4-es kábel kell neked hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen