- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
titán
-
WiZARD
addikt
3 év 40kWh Leaf után Teslába ülve ég és föld a mindennapi használatban az ha gyorsan akarok tölteni kicsit. (és ez főleg hasznos lehet annak, aki nem tud otthon tölteni)
Márpedig Szegedre vehet bármilyen német prémiumot töltési élményben kb azt fogja kapni mint egy Leaffel, vagy rosszabbat, mert ezeknél 2-3x nagyobb akkut kell feltölteni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
És aztán majd pislog a nép amikor ezek közül az egyik 110 el hasít a pályán...
A leírás alapján a leendő tulajdonos messze áll a haladós tempotol. Ehhez képest bele akarjuk ültetni egy Taycanba. Lesz ott meglepetés amikor majd rá néz a gázpedálra és gyorsabban megy majd a nagykörúton 4 mp alatt mint korábban az autópályán valaha.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #4532 üzenetére
Az a sima konnektoros töltő gondolom. - nem nézegetek auto konfigurátort, nálam új auto nem igazán jatszik.
-
titán
válasz Bandit21 #4557 üzenetére
Akkor megy csak úgy, ha úgy akarja. Taycannal is lehet menni 50-nel és 110-zel is. És lehet gyorsulni 50 lóerővel. Az összes komolyabb villanyos többszáz lóerős. Amelyiket felsoroltam mind, kivétel nélkül. Akkor neki csak Dacia Spring jár? Ha nem akar száguldozni, nem ülhet Taycanba?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Nyilván nem ezt mondtam, de szerintem fura, ha valaki nem azért megy 110 el hogy spóroljon vagy hatótávolságot növelje hanem mert ilyen a stílusa, és csak azért mert 300 km biztos hatótáv kell neki, akkor 400 le és 5 mp 0-100 nal kezdődik minden amit ajánlani lehet neki Audi Mercibe.
A 80 as Enyaq pl egy tok reális autó ilyenből kéne kicsit több erre gondoltam (tudom hogy ev6 és ioniq is de azok nem németek amit a kérdező szeretne).
Más kérdés hogy itt is minden suv (vagy suv forma) szinte, ok az emelt hasmagasság miatt alap, de pl ev szedan ami nem 400+ ló nem nagyon van (ott az m3 de az se német).
Ott az e-tron GT meg a Taycan. Gyönyörűek de nem a tipikus nyugis spórolós autók.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
válasz Bandit21 #4560 üzenetére
A 80 as Enyaq pl egy tok reális autó
Ha valaki Mercit és Audit keres, akkor hogy lehet neki Skodát ajánlani? Jó autó a Skoda, de nem egy árkategória. Olyan, mintha valaki Skodát keres, és ajánlasz neki Dacia Springet, mert nagyrészt városban használja, és oda minek más. Az árarányok épp ugyanolyanok.ott az m3 de az se német
A Skoda se német. Opel az (bocs, vicc volt). Nem német autót keresett, hanem drágát.
Ott az e-tron GT meg a Taycan. Gyönyörűek de nem a tipikus nyugis spórolós autók.
A Tayca és az E-tron is nagyon spórolós autó, nagyon jól fogyaszt. Nem Model 3, de nincs túl messze. Enyaq azért jóval nagyobb fogyasztású.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Nem ajánlottam Neki az Enyaq ot hanem mint számomra optimális autót hoztam fel. Tudom hogy nem német de ha valaki távol keleti ellenes annak közelebb van a nemzethez mint akár egy francia vagy egy opel (csak mert VW).
Nekem a jó fogyasztás az a 15-17 kw/100 ha 100-110 a tempó. Ha sokat megy és 22-25 fogyaszt az lehet jó a súly/teljesítmény függvényében de mint ev egy dízel hibridhez képest lehet már nem annyira gazdaságos.Majd vesz amit akar.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
-
Bandit21
addikt
Ezert írtam meg Neki még előtted ugyanazt amit utána Te is. Később pedig már a tanácstól függetlenül gondolkodtam el azon hogy míg suv van 3 méretben is 10-15-20 M Ft ért addig szedan nincs pedig pályára önmagában a hasmagasság és az alaktenyezo miatt 110 re az lenne a legjobb. De nincs 10-15 M ért 200 lovas szedan közepes akkuval.
Mivel hamarabb és ugyanazt javasoltam mint Te ezért nem láttam/látom értelmét annak hogy off legyen a topic olyan dolgokkal amiket nem is mondtam (Skoda német, Taycan suv).
Az ajánlastol függetlenül kezdem el azon agyalni milyen jó lenne egy 65 os akksis nem suv 200 le ev. Mert az 110 nél biztos jóval kevesebbet enne mint egy 350 lovas nagy suv vagy egy 4-500 lovas 100 kw körüli egyébként gyönyörű Taycan vagy e-tron GT.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
Szedánnak ott van még a bmw i4, amit szintén tud majd akár észveszejtő 45 kW körül villámozni Szegeden, de legalább nem fog túlmelegedni és úgy járni mint Björn
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
Jó az is de nem a 15 M kategória (bár az is igaz hogy +5 M lassan rá ment mindenre)
Bjorn tesztje után volt valami cikk talán hogy meg lett fejtve mi volt a gond talán.
Jók az 1000 km tesztek de fontos infók nem látszanak néha. A mi Pure id3 unk egész jó idővel van a listán (igaz 55 kw néven ami a bruttó) viszont a videó alapján az az opciós 100 DC vel tölthető tehát mégse tudja az enyém azt amit a lista alapján várhatnek akár.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
FIREBLADE78
addikt
Nem értem ezt a Szegedre csak tesla dolgot. Én is szegedi vagyok. Kb 5 teslat háttal Szegeden összesen A 450-et eqs,ha kihozza. Ha 450-et kell menni,akkor nem állsz meg 15 percre? Abba belefér egy kis töltés és máris szélesebb a paletta. Az más kérdés,hogy arra van e rendes töltő.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
titán
válasz FIREBLADE78 #4570 üzenetére
És hány EQS-t, vagy bármilyen villany Mercit?
Múltkor, amikor Nagyváradra mentem, Miskolc után a pályán 140-nel elment mellettünk 160-170 körül egy EQC. Testvéremmel összenéztünk, hogy ez mégis hogy fog tölteni. Aztán 10 perc múlva Debrecen előtt gyök kettővel (90 körül) látjuk, és húzunk el mellette. Kb akkor jött rá arra, amire mi 10 perccel korábban.
Csütörtökön Aradra megyek, de az se gond, mert Szegeden ott a SuC. A múltkor a másik haverom az iX helyett Model 3-mal jött Nagyváradra. Szerintem Aradra is Teslával fog jönni, nem BMW-vel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4570 üzenetére
Szerintem mostanában kifejezetten sok lett a helyi Tesla.
Jellemzően 3ak de van pár S és X/Y is. De ha át megyek a városon egy m3 ba biztos bele futok. De lehet mindig ugyanazokat látom.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #4570 üzenetére
Én a saját tapasztalatomból/használatomból indulok ki.
Leaffel mindig mindent tervezni kellett, mert hiába érek pont haza vele, ha hosszú órák alatt tudok bele tölteni, de villámtöltőn is legalább fél órát üldögélhetek hogy akár csak 20 kWh körül kapjak. Gondot sose okozott, és akkoriban úgy éreztem elfogadható kompromisszum. Ahogy az autópályás sebesség csökkentésről is meggyőztem magam, hogy végülis annyira nem gáz lassan menni és jó az, minek is gyorsabban.Teslával ha úgy állok akkor bármikor útbaejtem a superchargert, 12-14 perc alatt kapok 28-30 kWh körül. Teljesen átértékeltem a dolgokat és nem szeretnék visszamenni ekkora kompromisszumokra. Főleg egy 20+ milliós úgynevezett prémium autónál nem fogadnék el ilyet. (és valahogy sose akarok azóta 110-120al menni)
Ráadásul ő még otthon tölteni se fog tudni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
kiserik
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4570 üzenetére
A Teslával (hiába csak egy középkategóriás autó prémium áron ) kapsz egy egyedülálló villámtöltő hálózatot is, amit jelenleg Szegeden ki is használhatsz és ingyen töltheted az autódat percek alatt amikor csak akarod. Az se mindegy, hogy merre jár az ember fia, mert jobb esetben 50-es töltőn (rosszabb esetben lassabban) nem egy leányálom (15 perc) beleszuszakolni 200-300 km-nyi áramot.
-
cOxeR
Ármester
válasz kiserik #4579 üzenetére
Azért most került fel pár 3-as LR, 110-130e km-el, 17M körül. Viszont ha már Tesla 3-ast milyen km-el érdemes venni? Nem nagyon tudom, ott mi az a km értékhatár ami nagy értékvesztés nélkül értékesíthető még, illetve nem kell vagyont elkölteni szervizre, milyen futású példányok vannak? (váratlan hiba más téma)
-
titán
Nagyon nehéz rajta komolyat bukni. Az enyém 16,5M volt újonnan. Másfél évesen 79ekmrel 19ért ment el. Jött helyette új 21,5-ért. Tehát tulajdonképpen 2,5M-ért került bele 80e. Tehát kilométere 31 forint (most áfával kapcsolatos kedvezményeket nem számolom). Mivel a gumin és üzemanyagon kívül mást egyetlen fillért se kellett rá költeni, ez pont ennyi lett.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Nem szándékoztam én ilyen vitát generálni
Annyi a dolog nyitja hogy alacsony sem lehet a kocsi, mert már 40-50+ az utazóközönség és hát van akinek járókerete is van. Szóval nem volt véletlen a jelleg. Az 5 ember is minimum. Na most a tycan és gt pont nem alkalmas erre, sem a többi sedan forma. De tovább megyek még az etron S sem az igazi. A EQB, EQC etron 55 már inkább. Persze a legjobb lenne ha nem is kellene ezen gondolkodni mert csak egy plusz fejfájás. Az meg hogy a szülőknél lenne töltve nem akkora gáz mert mindkét helyen lehet felpattintani boxot 7-11kWra, a köztest meg meg lehet oldani egy vásárlás alatt pl a madaras teszkó 50kWs töltőjén. Bár lehet hogy tévedek de ez valamilyen kompromisszum lehetne. A házfelújítás kapcsán meg ahogy említettem, terv a napelem- max nem lesz hálózati visszatáplálás. Nap közben meg ki nem kaGilja le ha szörcsögi a nyálat?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
cOxeR
Ármester
Km volumen érdekel leginkább, mit láttok, hol van az a határ ahol csökken az érdeklődés? I3-at mindenki 50e km alatt akar… mert juj elektromos, drága bele az akku/elektronika. 100e km felett sokan elengedik, inkább vesznek fapadosabbat, de alatta levő km-el, miközben ez a km para értelmetlenebb mint a benzines/diesel vonalon.
-
Vesa
veterán
Nekem most 2M-el ér többet az EV mint amennyiért vettem -nem Tesla-, de ennek persze nem sok köze van az autókhoz, sokkal inkább az új autó mizériához (1+ éves várakozási idők), a forint beszakadásához és az inflációhoz.
Baráti körből már ketten akarták megvenni így ahogy van!A hazai forgalombahelyezésűt -ha még garis- általában jobban el lehet adni, mivel a gari simán érvényesíthető. pl. az én kocsimra 5 év, az akkupakk-ra pedig 8év vagy 160k km gari van. Vagyis nem gondolnám, hogy problémát jelentene eladáskor mondjuk 6 évesen a 130k km, mert még így is lesz rá gari bőven, ez a hirdetésnél jól mutat majd.
Pont most voltam szervizben mert van egy komoly javításom amit gariban végeznek (milliós tétel). A szervizben volt előttem egy hasonló korú autó, más baja volt de szintén elég húzós ahogy hallottam, és mivel import kocsi volt, a garancia miatt ott tajtékzott szegény srác a munkafelvevővel, mert sok jóval nem kecsegtették, hiába volt gyártási év szerint még garanciális az autó.
Oda akarok kilyukadni, hogy soktényezős a dolog, de az nagyon nem igaz, hogy 50k km felett nem lehet ezeket eladni. Még az 1-es Leaf-eket is viszik, pedig többségük nem keveset futott már.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Az tiszta sor, mi van a piacon, enyém is sokkal többet ér, mint ahogy vettem, csak nézegetnem kell, mi lesz a következő, mielőtt “sok” km lesz benne.
Modell 3 lehet ár/értek arányban a következő lépcső, ha persze nem lesz valami új elektromos auto vásárlási támogatás.I3-nál az összes import autót garanciával hirdetik pedig… elég szemét dolog ha EU-n belül nem lehet másik országban érvényesíteni a garanciát. Tudom költség van vele, de azért it-ban is működik ez normálisan, itt is kellene.
50k alatt gyorsan viszik, nem azt akartam vele mondani, hogy eladhatatlan.
-
WiZARD
addikt
Ez a "többet ér" azért elég relatív.
Bő 1 éve gondolkodtam Leaf eladásán, akkor kaptam volna érte ~26.6k USD-t, vagy ~22.2k EUR-t
Mostani piacot nézve kaphatnék érte 25.6k USD-t vagy 25.8k EUR-tPersze forintban szépen hangzik hogy 8milla helyett most 10.5 körül hirdetik a hasonlókat.
Ha meg helyette mást akarok venni az legalább hasonlóan drágult.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
kiserik
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4589 üzenetére
Igen, egy van, 8 állással. Nem kint van a határban, hanem közel a nagyforgalmú utakhoz és még üzletek is vannak ott meg éttermek, hogy közben ne unatkozz. Erre találták ki, hogy menet közben lehessen gyorsan tölteni. Az csak egy magyar specialitás, hogy itthon ingyenesek és ezt tudja kihasználni az a Teslás, aki olyan városban vagy környékén él, ahol van ilyen töltő. Egyébként is a SuC hálózatban nem az a jó, hogy kiváltja az otthoni töltést, hanem hogy megbízható, gyors, kényelmes. 125kW-osak azok a töltők.
-
WiZARD
addikt
válasz kiserik #4597 üzenetére
Pedig mennyi embernek kiváltja az otthoni töltést...
Amit amúgy nem is csodálok. Ha már úgyis el kell vinni valahova tölteni, akkor ez legalább gyors az meg a bónusz hogy még ingyen is van.
Ha csak a szóban forgó "szülőknél tölt" témát nézzük. Ha csak 5 perc az út, akkor is oda kell vinni, haza kell menni, vissza kell menni érte majd az autóval újra haza. 20 perc alatt SUC-on értelmezhető mennyiséget bele is tolhatSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest