Új hozzászólás Aktív témák
-
wassermann
addikt
válasz Bandit21 #4350 üzenetére
A DC-töltő azért drága, mert egy bazi nagy, legtöbbször ventillátoros hűtésű 3fázisú egyenirányítót is tartalmaz az AC töltőkhöz képest. Persze egyenirányító az akkuk előtt a kocsikban is van, de azért hogy ne kelljen nagy tömeget hurcolni folyamatosan, az a méretei miatt csak kisebb áramokra képes
-
Bandit21
addikt
válasz wassermann #4351 üzenetére
Nem vontam kétségbe, hogy azért drága, mert bonyolult szerkezet. A kérdező írta hogy legalább Ac kellene és erre írtam hogy DC nem nagyon lesz hacsak nem költ rá több M Ft ot. Annak a megtérülése meg kérdéses hacsak nem kell naponta többször gyorsan tele tölteni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #4349 üzenetére
11kw-ot tud ac-n az iX3, egy sima BMW flexible charger tökéletesen elég, én olcsó/jó megoldásban azt is meglesném. 110k körül meg lehet venni+ 15k egy másik kábel, pl 3x16A.
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4354 üzenetére
Eleve nagyon kevés autó tud 22kw t AC -n felvenni.
A 6.4-11 a jellemző. A 11 hez kell 3x16 A is. Ahhoz hogy közben a házban tudj mosni meg főzni kell legalább 6-10 A maradék szertiem/ fázis.
Tehát ha Zoe -d van és valamiért fontos hogy otthon gyorsan tudd tölteni AC 22 vel akkor kell legalább 3*25 de inkább 3*32 A hozzá hogy a háztartás se makkanjon meg.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz ratkaics #4356 üzenetére
Bocs tényleg 11 kw ra számoltam. Akkor méginkább igaz hogy brutál A emelés kell hozzá, vagy a megosztó de akkor meg nem lesz meg a 22 csak amennyit épp enged a rendszer.
Ha jól értem azért kell neki a magas AC mert otthon nem csak rokonnal tud tölteni. Ott meg gondolom jó lenne ha hamar végezne.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4349 üzenetére
Sajnos aki nem tud otthon tölteni, annak jelenleg csak nagyon korlátozottan alternatíva egy EV. (és akkor is
max. 2. autónak)Egyszerűen pont az előnyeit veszted el. Egy hibrid nem lenne jobb megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
KaqXar19
tag
válasz wassermann #4359 üzenetére
+ az ido, amit ott kell kempingezni, amig kiszippantja az elektronokat a jarmu.
WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
-
Tiédetis
senior tag
válasz KaqXar19 #4360 üzenetére
Bemegyünk shop, pisi, kv, jégkrém (utóbbi már menetközben). Milyen kempingezés?
---------------
Semin: én néztem azokat is, de csak ha helyben használod. Toyota Corolla hibrid 5,4-5,5 eszik. (öntöltő)
pláginek nem olcsók, menetközben tölteni ...
1.5dci Lagunám 5.4 körül eszik.
Ha eltörlik a sapkát, azért visszajön az ev előnye.
Igazából kerékpár.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
KaqXar19
tag
-
biker
nagyúr
"Sajnos aki nem tud otthon tölteni, annak jelenleg csak nagyon korlátozottan alternatíva egy EV. (és akkor is
max. 2. autónak)"Szerintem erről beszélgess el kollégámmal, aki panelben lakik, nem tud otthon tölteni csak a 200m-re lévő sparnál, 39kWh-s Konámat hajtja mint céges járgány, és közel 50.000km/év futással megy.
Csak ne lepődj meg, ha nagyon elkezd röhögni közben...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz KaqXar19 #4362 üzenetére
50kw-on, chademo, én még nem töltöttem ezen 50 felett. 60-70kwh akksi Majd egybe kötök kettőt
Kb teszek rá mennyi 150-es töltő van.
Szóval nem kell sírni. 170-et elmegyek ezzel. Bp. oda-vissza 200km. 40km-t kell töltenem hogy hazaérjek és még pici maradjon is.
Akinek nagyobb van - 60/70- az meg haza is ér. Nem kell rohanni. 80% fölé csak akkor töltök oszlopon, ha kevés lenne, mert ott már elé szépen esik a sebesség. Inkább +1 töltés.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bandit21
addikt
Ez alapján (évi 50 ezer) kb heti 1000 km-t megy. Ha ez hétköznap van mert meló miatt kell, akkor napi 200 km. Ez a 39-es kona-nak is legalább heti 3 töltés, de ha 20-80% közt csinálja, akkor naponta kell töltse majdnem. Szerintem elég nagy mák, és az esetek (lakásban él otthoni töltés lehetőség nélkül, de ev-t akar) elenyésző szelete, ha 200 m -re pont van egy szabad töltő ami heti 3x fixen szabad egész évben. A Spar töltés mennyibe kerül most? Az mvm-hez tartozik most nem?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
Nyilván vannak kivételek, de ez nem biztos hogy opció a “nem tudok otthon tölteni” halmaz 90%-ának.
Arról nem is beszélve, hogy aki otthon tölt annak is lassan két opció van, ha igazán költséghatékony akar lenni.
Dedikált 2. Villanyóra (ez a lehetőség nem tudom él -e még)Illetve napelem.
-
Bandit21
addikt
Ha jól emlékszem FIREBLADE78 egy ix3 at nézett ami 11 kw tud AC tölteni és ennek a rokonnal való minél gyorsabb otthoni töltése volt a kérdés.
Nem tudom hol van még nyilvános ingyenes töltés nyilván ha létezik még ilyen és heti többször elérheto akkor az a legjobb üzlet a világon.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4365 üzenetére
heti 1000km 250-280km távval (mert sok pálya is van) heti 5-6 töltés, nem 3
minden éjjel fel van dugva, és ha pl debrecen, vagy zeg az úticél, akkor egy nap még kétszer töltiAz alaptézis az volt, nagyon korlátozottan és csak második autónak. Egyik sem áll fenn, és nem a százalék a kérdés, hanem hogy meg akarod e oldani, vagy sírsz a sarokban, hogy ezt nem lehet.
Kolléga meg akarja oldaniÉs ha foglalt a töltő, akkor elugrik a pár sarokkal messzebb lévő DC-re és megküldi 90%-ig.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz Bandit21 #4365 üzenetére
a veszprémi InterSPAR-nál minimum 10 töltő van... eddig ha 1szer láttam ott valakit tölteni... szóval aki szeretne, annak ott bőven van lehetőség.
Ingyen töltőn meg sorállás van, sokszor "cicaharc":(deháténvótamittelőbbcsakelmentempisislnivisszajöttemidepofátlankodtálközben)...
Mo. így szeretlek...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Bandit21
addikt
Nem tudom ez a stílus mire jó de elviselem.
Az alaptezis az volt hogy valaki otthon töltést kérdezett. Erre írtak hogy oszlopon tölteni (otthoni árhoz nézve) nem éri meg ahhoz képest.
Nem tudom hol lakik a kérdező. Nem tudom hol lakik a kollégád.
Én Szegeden és itt kb 5 db Penny /Lidl ingyen 22kw AC töltő van a kb 160 ezer emberre.
Napi egy töltést legalább arra építeni hogy egy valahol csak szabad lesz ha meg nem akkor ott egy DC amivel majd megküldom szerintem messze van az átlagos felhasználó igényeitol. És árban is oda megy el hogy egy hibrid lehet jobban megéri.Én dorozsman lakom ide közel van egy penny 2 km de ott nem volt még olyan hogy ne a P... Transzfer autó töltődne épp. 7 km re onnan van egy másik penny makkoshaza további 2 re egy harmadik víztorony tér és egy-két Lidl is tok másfelé alsóváros további 5-8 km re.
Ezeket esténként körbe járni, nézni hol van szabad aztán onnan haza biciklizni fel óra alatt reggel meg oda menni tömegközlekedéssel vagy újra bringával majd vissza jönni a családért és be vinni őket a városba szerintem nem épp a józan ész kategória lenne.
Pályázni egy 39 es konaval és heti 6x tölteni se az átlagos felhasználó szerintem.
A kérdések alapján egy átlagos használatra nem tudom miért kell extrém példával jönni és hülyének nézni aki máshogy gondolja.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4371 üzenetére
“ A kérdések alapján egy átlagos használatra nem tudom miért kell extrém példával jönni és hülyének nézni aki máshogy gondolja.”
Gondoltam ha egy extrém de működő eset rendben van, akkor elképzelhető hogy egy átlagos eset is működhet.
Dorozsma és társasház? Mar az is beépült ennyire?
Ja igen, miért azt nézzük hány ingyenes töltő van? Kolléga is fizetősen tölt a sparnal.
Ex-szegedi vagyok, járok vissza eleget, van gazdagon töltő, dorozsma felől meg auchan plElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Aki okosan gondolkozik és családi házban él, az auto+napelem kombinációval kezd, mert legalább annyira fontos, hogy tudja termelni az üzemanyagot mint maga az auto. Szerencsére nekem is beindult a termelés 1 hónapja és időben rendeltem a rendszert, az autóval is mákom volt, pont a bumm előtt vettem. Évi 25-30e km esetén nagyon nem mindegy mivel megy az ember, 50e-nél meg pláne nem.
-
FIREBLADE78
addikt
Mindenféleképpen elektromost akarunk venni és igen első autónak. Ha annyira nagy gáz van,ott van tesóm minije. Cégünknél van 3x32a, mivel van szauna is,medence is,csak rohadtul nincsen garázs vagy udvar. Max ház falára lehetne kirakni a wallboxot és kábellel járdán keresztül út szélén tölteni . Az más kérdés,hogy van e legalább 5-6 méteres kábel.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #4375 üzenetére
8 is van… az lesz a legkevesebb gond.
-
Bandit21
addikt
Én magán házban lakom és ott is töltöm. Amugy van dorozsman már társashaz is.
Tudom hogy ex szegedi vagy ezért írtam a városrészek nevét. Mert figyelem amit írtál máskor.
Köszönöm ezt a térképet megvan nekem is meg a másik 4-5 alkalmazás is.A kérdező lakott társas házban ahol nem lehet tölteni, róla volt szó nem rólam.
Az otthoni töltést néztük az oszlophoz és míg előbbi rossz esetben 70 addig utóbbi 150+ Ft.
Az állandó 150 Ft /kw pedig alapvetően kérdőjelezi meg egy ev gazdaságos működtetését normál körülmények között.
Szerintem. Nekem.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4377 üzenetére
ok, de idehoztad valamiért hogy 5 ingyen töltő van, holott senki nem beszélt csak ingyenesről. Temérdek hely van szegeden is, pénzért
Kollégám is pénzért tölt, így is kevesebbet fizetünk jóval mintha benzinnel járna még mindig.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Kérdeztem két hsz-ben is hogy mennyi a Spar töltés, ingyenes e, annyit mondtál hogy ha foglalt akkor megy DC re.
Mivel jelenleg a Spar Mvm mobility és ott 135ft /kw az AC gyorstöltő és hiába tud az oszlop 22-t ha a kocsik inkább 6-11 et ezért kiszamoltam hogy ha pénzbe kerül az AC töltés akkor 1480 Ft 11 kw egy óra alatt. A Kona 3 óra alatt lesz kész ha tud 11et (7.2 ha nem) de pl egy 40 es leaf 6 órát tölt ott tehát onnan haza kell menni és vissza kell jutni a kocsiert.
Ha ez 200m az jó ha 5 km akkor nem.Úgy gondoltam hogy 1485 Ft 11 kw ért ha 13 as fogyasztással is (ami nem a Kona pálya tempó de én az átlag usert néztem) azt jelenti hogy 85 km -t lehet menni 1485 Ft bol. És 1750 ből 100 km-t. Ez jó árú benzinből 3.6 l
Mivel ez nem tűnt igazán gazdasagosnak, ezért bár nem jött válasz hogy ingyen/ pénzért és ha utóbbi akkor mennyiért tankol ac-n, arra kovetkeztettem hogy ingyen AC oszlopon tölti és ezért néztem ebből a szempontból azt hogy az ritka.
Ha DC re megy 110/ percert ott 37 et vesz fel a 39 es Kona ha jól tudom, 6600 /óra/37 kw, 13 as fogyasztással 280 km megy 6600 ből az 2350/100 km az meg már 5 l fogyasztás 480 as benzinnel (de 720 al is 3.2)
Általános futás mellett (évi 15.000 km) ezért úgy gondolom nem hülyeség azt mondani annak aki csak fizetős oszlopon tud tölteni hogy gondolja meg a hibridet mert azzal is fog tudni hozni 3.2-5 l fogyit.
Nálatok tök más a képlet mert évi 50.000 mellett már a karbantartás ára is felmerül. Valószínűleg ha vettetek volna a kollégának egy 1.6 dízel bármit a heti 1000 néha napi 250 km re akkor üzemanyag árban nem biztos hogy előrébb vagytok. De 3 év /150.000 km után váltó vezérlés meg minden fene elő jött volna feltehetően a dízelben míg a Kona max annyit sérült ennyi idő alatt hogy a sűrűbb töltés miatt nem 7 hanem 5 év után lesz 90% alatt az akku. Na bumm addig a dízel autoba bele megy az újabb vezérlés váltó kettős tömegű stb. Spóroltal 6 év alatt 2 teljes generált és közbe zölden közlekedtel érthető az előnye ha nem is java részt üzemanyagbol adódik.
De a 300.000 helyett az átlag user 90 ezerig jut ennyi idő alatt és neki a képletben nemhogy 2 de, egy dízel felújítás spórolása sem merül fel még akkor. O csak azt látja hogy tudott volna ugyanennyit fogyasztani dizellel /hibriddel és közbe 3-6 órákra le kellett tenni az autót meg mászkálni oda vissza érte. Vagy küzdeni az ingyen oszlopert.
Szerintem részben elbeszéltunk egymás mellett nincs gond csak sarokban síró hülyének ne kelljen már nézni a másikat.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
válasz Bandit21 #4379 üzenetére
Ne 480as benzinnel számolj, mert a Kona gondolom eleve céges, és többieknek se fog örökké tartani ez a baromság.
(azt nem tudom milyen hibrid és milyen körülmények közt jár el 3.2 literrel, spritmonitorra ránézve egy auris hibrid átlag 5.5, egy rav4 plugin hibrid 6.5, lexus is300h 6.5)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
GalaHU
őstag
válasz Bandit21 #4379 üzenetére
Amikor villanyautó-fronton terjesztem az igét az ismeretségi körömben az ellenérvek között rendszeresen a töltőpontokkal kapcsolatos macerát hozzák fel. És a normál autós léleknek ez a folyamatos töltőkuncsorgás és pontvadászat teljesen életidegen.
Egyszerűen nem az van a fejekben, hogy a tankolás egy külön program, hogy el kell valahova menni tölteni, aztán vagy felférsz a csatira vagy nem. Ha nem akkor gurulj tovább, sok sikert...Pesten az ingyenes Lidl-töltőn mindig lóg egy rohadék hiéna taxis, az esélytelen. Aztán ha szerencséd van, akkor dekkoljál ott adott esetben 1-1,5 órát. Persze, addig lehet vásárolni, meg moziba menni. Ki a túró vásárol hetente 2x-3x? Meg megy moziba? A normál napi életedből 5 percnél többet egyszerűen nem akarsz az autód tankolására(töltésére) szánni, pláne nem a kocsidhoz oda-vissza mászkálni, hacsak nem kapsz a kellemetlenségedért cserébe valami olyan előnyt ami miatt igazán megéri. Mondjuk az olcsóbb üzemeltetést...
A nyilvános töltőpontokon történő áremelés ezekből az előnyökből már jelentősen visszavett, de a kényelmetlenségek megmaradtak. Ha otthon tudsz tölteni 71 Ft-tért megint szebb a matek, de az igazi nyilván a szaldós napelem lenne, de az új belépők ebből is kimaradnak.Mi pár hónapja gyűrjük az i3-at és szépen tönkrevágták az előzetes kalkulációnkat. A 71 Ft-os áramból kb 10 Ft-ba van egy megtett kilométer, az asszony régi Fiestájával ez a 480-as benzinnel 36Ft/km. Szóval 26 Ft-tal olcsóbb kilométerenként. A masina "felára" 6 milla volt a Fordhoz képest, tehát 230.000 km után meg is térül a beruzás... (Ha 700 Ft-ra veszem a sapkátlan 95-öst, akkor is 142.000km) Nyilván ezt nem lehet csak így nézni, mert más költségek is felmerülnek, nekünk számít a parkolási díjak hiánya is, és elvben a járműkarbantartás is kedvezőbb, bár mondjuk amikor legutóbb 3x-os árat kaptam a fényezésre csak mert a villanyos technológia ezt kívánja, nem volt őszinte a mosolyom...
De számunkra érték az alacsonyabb karbon-lábnyom, úgyhogy vállaljuk. Van aki azt se tudja mi az, vagy még rosszabb, pont lesz@rja...
Úgyhogy persze, lehet villanyautót üzemeltetni -akár nyilvános töltőről is- , de nagyon kell akarni...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Bandit21
addikt
Világos. Nyilván nem lesz örökre így. Én a magam részéről akkor vagyok nyugodt ha az ev 2 l benzin fogyasztás alatt van mert nekem úgy érte meg ezt számoltam ki magamnak anno. Amíg otthon rossz esetben 69 Ft egy kw és a 13 as fogyasztással ez 900 Ft addig nyugodt vagyok mert ez jó árú benzinből 1.8 l /100 a nem jó árú bol meg 1.2
Ehhez jön még ha sikerül napelemmel a sapka alatt maradni akkor 36 al lehet újra számolni, akkor 1 l / 0.65 lesz ha meg sikerül az év egy részében akkor tölteni majd amikor sut a nap akkor meg "ingyen van" mert nyilván a napelemet a jotunder hozta.Na a lényeg hogy 1.2-1.5 körül van az amire én úgy gondolom hogy megéri. 3.2-5 l körül már mellé tennem a serpenyő másik oldalára azt is hogy első vagy második autó milyen sűrűn kirándulok vele és eleve mivel nem tudom otthon tölteni mehetek töltőt keresni ott hagyni haza menni vissza menni érte 4-6 óra után. Ezek egyéni preferenciák. Lehet valaki azt mondja hogy még így is megéri neki, szíve joga legyen boldog.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Kb én is ezt mondom. Hangsúlyozom én szerencsére otthon töltöm nemsoká kész a napelem ha minden jól megy betáplálos szaldo ba leszek a rendszer az ev fogyasztására lett paraméterezve +10-15% tartalék tehát én rohadtul elvagyok.
De ha tanácsot kérnék elszakadok a saját dolgaimtol és próbálom máshonnan is nézni.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
wassermann
addikt
Igen, egyetértek, pontosan erre gondoltam korábban, amikor előhoztam a kis diesel-t alternatívának.
Van egy felhasználói kör, akinek az elektromos megéri: pl. vki munkába jár 50-60km távolságra (2x) és van nála otthon napelem - ilyenkor az EV "mindent visz". Aki viszont nem tud otthon tölteni, pl. egy város központjában él és keveset megy, annak semmiképp.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4379 üzenetére
"Kérdeztem két hsz-ben is hogy mennyi a Spar töltés, ingyenes e, annyit mondtál hogy ha foglalt akkor megy DC re."
Bocs, nem figyeltem, mobiliti kezeli a töltőt. standard díjon. Addig jobb volt, míg volt éjszakai tarifa, vettük is a csomagot
Ahogy a kolléga is írta, mi céges benzint kapnánk azzal hasonlítva símán jó
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
azért nem ritka az elmúlt időben, hogy teletankolni a kocsit szintén napi program, mikor volt, hogy 20 litert adtak, és 3 kúton 3x20perc volt mire megoldottad. akkor röhögve feltölt a kocsi villannyal addig. Pályán szatymaznál szoktunk tölteni szeged fele, megállunk, feldugjuk a kocsit tölteni, iszunk egy kávét, kijövünk, a sorban még ott áll az a kocsi néha a kútfej előtt akit láttunk befelé
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
itt maglódon egy kút van, OMV, du 4-7 közt ne akarj tankolni, átlagosan 4 autó áll sorba a kútoszlop előtt, kb 25 autó a kúton összesen. Kifelé innen van a mol gyömrőn, ahol vagy van benya vagy nincs, mendén a shell ami szintén zenész. a gyömrői önkiszolgáló avia le van korlátozva, a maglódi oil kút 8-17 óra közt van nyitva. ezen a részen alig 35.000 ember él
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
GalaHU
őstag
Jaj, tényleg ne kezdjük már el... A XVII. kerületben meg közel 90k ember él, mégsincs Armageddon... Az, hogy várnod kell 10 percet a tankolásra és így 20 perc alatt 4-6-800 km-re elegendő üzemanyagot vehetsz fel, pont összehasonlítható azzal, hogy ugyanezért órákat kellene ácsorognod a nyilvános villanytöltőn, és ha állnak előtted akkor a folyamatot szorozd meg kettővel...
Értem én hogy ebből élsz, de azért ne legyünk már ennyire szemellenzősek...
Peace!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Semin
senior tag
Nem is a tankolás tart sokáig hanem az, amit egyesek megengednek maguknak. Beáll tankolni, kér 2kv-t hot-dog-ot stb, majd kiül és megeszi.
Nem ám arrébb áll és visszamegy a kaja/pia részlegre, hiszen akkor 2x kell sorba állni.
20p-es töltéseket szoktam beiktatni, és közben kiválóan lehet látni a kultúra ezen megnyilvánulásait. -
Bandit21
addikt
Ugyanez volt nekem e autóval egyszer Pestről Szegedre hazafelé. A Kecskemét dél MOL kúton.Egy család egy c4-e vel a DC - n szépen azt várta hogy 90% ra menjen fel a töltés. Nekem 20 perc kellett volna hogy meglegyen a hazáig biztos tartalék 30rol 60%ra és kb 20 percet vártam az ac-n tokolve rájuk.
Azért nem értettem mert időben nemcsak engem de magát is szivatta szerintem hiszen kb már csak ac sebességgel foglalta a dc-t. Látta hogy 2 gyerekkel vagyok én is és haladnek de eszébe nem jutott volna elindulni vagy mondani hogy cseréljük.
Aki önző/hülye hogy felfogja ezt az bármilyen autóban ilyen lesz.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tuzpenge #4394 üzenetére
Szerintem ha messze megy úgyis rá tölt még. Akkor a legközelebbi alkalommal az a 10% 3x gyorsabban meglesz 10-20 közt mint ott 80-90 közt.
Mivel az m5 ön volt magyar kocsival Kecskemét délen ezért Orosháza - baja közt lehetett a cél különben az m44 vagy az m6 felé ment volna. Arra pedig onnan 80% is bőven eleg. De igazad van nem volt kommunikácio és lehet Aradra mentek kirándulni. De akkor meg a határ előtt ígyis úgyis tölteni kellett volna újra.
Én általában nyitottan állok másokhoz töltönel ha ritkán használom köszönök váltok pár szót. Ok ettek kijöttek a büfébol és egy szó nélkül be ültek rám se néztek. Észre veszed ha a másik szarik rád.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz tuzpenge #4394 üzenetére
sajnos de. aki 80% után még tölt, az hülye (kivéve azt a kb 3 féle autót, ami csak 90% után lassul 22kW alá
ami időt pluszban elbasz azzal, hogy tölti, ahelyett már mehetne tovább, és megáll még egyszer egy rövidre.
minden autó függő, de nekem a kona 74%-nál megy 36kw-ra és azt hiszem 78%-tól 24kW-ra, 80-90% közt 18-20kw körül max tölt, vagyis ehhez a 10%-hoz kell kb 25 perc
ha továbbmegyek 150km-t kb akkor 30-40 vagy 40-50% közt magar viszonylatos 50kW oszlopokon 46-48kW-al tölt, de tudna 80kW-al tölteni, az itthoni DC-ken kell 10-12 perc.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4395 üzenetére
máskor menj át a túloldalra. Én volt hogy vasárnap este hazafelé kecsón néztem, egy tölt DC-n, egy vár rá töltve AC-n, és két autó áll még a töltő mellett. Ránézek az appra, másik oldal szabad, átmentünk, tök üres, megtöltöttük, és visszamenve még a két várakozó ott volt, az AC-s tette át DC-re
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Ezen agyaltam én is de ha jól emlékszem foglaltnak jelezte vagy nem volt adat és úgy voltam vele hogy amilyen makom van ziher hogy mire oda vissza megjarom be esik még valaki és akkor már 3. leszek a sorban.
Szerintem nem szép dolog 20 kw körül/ alatt lefoglalni egy DC hogy fullon legyél ha közbe ott az AC mellette és valaki már sorba áll. És igen, hülyeség is mert a kövi állomásnál fele annyi idő alatt megvan és ha elindulsz akkor meg haladsz is. Megnéztem közbe, 85 % fölött fix 10el tölt DC -n az az autó. Szerintem minimum gyökérnek kell lenni hogy a 7.2 AC helyett ha várnak közbe mások foglald az 50 es DC -t.Ráadásul az e c4 100 at tud 17% alatt tehát a kövi megállót ha 10 ről kezdi akkor épp 10x gyorsabbak meglett volna neki. El cseszett nekem is és magának is 20 percet ahelyett hogy a következő allomason 2 perc alatt letudta volna...
Én épp ezért szoktam pár szót váltani azokkal akik épp töltenek. Volt már hogy a másik épp valami országot át szelo út felénél járt én meg már a biztonsági tartalékot tettem csak bele a vissza útra tervezett töltés előtt még odafelé.
Mivel lassabb volt neki azért mert én is ott voltam mondtam hogy akkor én most lépek mert neki még hátra volt 300 km haza.
Én meg felfelé mentem Pestre és be volt tervezve vissza is egy megálló.Szerintem ez alapvető kéne legyen. Helló mennyit mész még hol tartasz. Kinek fontosabb hogy menjen a kakaó?
Lehet ezt igy is.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest