- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Programozási versenyek
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Igen, ettől félek én is. Bár nem tudom mennyire gyorsan old a kismegszakító/mennyire lassú mire megtörténik a töltés leszabályozása.
Majd ha ott tartok, akkor beszámolok róla. Végülis pénzbe nem kerül, max pár órát elszúrok vele. Legrosszabb esetben párszor fel kell állnom, hogy odamenjek felnyomni a kismegszakítót
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Hmm, lehet, most ránéztem, a nettó-bruttó téma bekavart. (147 nettó vs 292 bruttó)
A Beny-hez mi kell, hogy működjön a DLB? vagy benne van az árban minden?
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
benne van az árban, egy 3x32A töltő DLB-vel 239e nettó, a 3x16A tesla meg DLB nélkül 170e nettó? és ebben az árban RFID indítás, mobilapp, Wifi/BT, DLB benne van.
az ilyen 2-3x drágábbal megrémíted csak az embereket.
Tagnap volt egy vevő, eljött kábelért, de előtte 3x felhívott, mi a garancia a kábelre, mert a kereskedésben azt mondták neki, vigyázzon az itt/ott vett olcsó kábelekkel, mert tönkreteszik az autót. Persze, mert ott 170e a kábel, ami máshol 50eszerk: most itthon sehol nincs 200 nettó alatt. Már ahol árat ki mernek írni
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Akkor ok, eddig 100k körüli fogyasztásmérőt/árammegosztót mindig hozzáadtam magamban az árakhoz...
Villanyszerelőnek mondtam, hogy legyen a töltő és elosztó szekrény közé még kommunikációra is kábel. Erre berakott valami 2 eres vezetéket
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #4507 üzenetére
Áhh, meg se mozdul. 1 centit nem bírok húzni rajta, nem hogy 6 métert...
Voltak még jó húzásai ennek a b*romnakSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ratkaics
senior tag
Szerintem nem lesz lényegesen lassabb, mint az árammegosztós EVSE.
A kérdés az, hogy a Tesla töltőt lehet-e úgy integrálni a HA-ba, hogy a töltőáramot is dinamikusan tudja állítani.
Jelenleg a telefonos appból töltés közben is tudod módosítani a töltőáramot?Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
WiZARD
addikt
válasz ratkaics #4509 üzenetére
Igen, telefonos appból, meg egyéb 3rd party appokból is lehet állítani töltés közben a töltőáramot.
Most próbálgattam, HA-ban állítgatva közel realtime (1 másodpercen belül) látom az autó kijelzőjén is a változást.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4510 üzenetére
Nekünk van RS485 (teltonika), van LAN kábeles (Beny), és 2x0.5mm2 analóg vezetéken (saját gyártás)
Szóval nem mindenhez ugyanaz kell.Sajnos az okosmérős modbusos az butább kivitel, mert csak szumma értéket tud, a beny meg külön méri a napelem és a lakás ágat, így tudja, hogy a szumma 5A fogyasztás az igazából 15A betáplálás mellett van-e, és tud csak napelemről tölteni
A teltonika (és a hasonló elven működő összes modbus mérős technika) ezt nem tudja.
A saját gyártású rendszernek most készül upgrade-je hogy mérje a napelemet is külön, eddig szummázott ez is.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4514 üzenetére
3 lakatfogóval a lakás felhasználását, három fázis miatt, és egyszerűsítés miatt egy lakatfogóval a napelemről jövő termelést
Végeztünk felmérést, és 450 válaszadóból 5-nek volt 3db egyfázisú invertere, ami nem egyforma, és kettőnek egy darab egyfázisú invertere a három fázisra.
ezért mi nem görcsöltünk rá, a 3f invetrerek csak szimmetrikusan tudnak betáplálni alapon egyszerűsítettünk.
a beni 6 lakatfogóval fázisonként mér.így pontosan tudni, 6A jön a napelemből, a lakás meg felvesz 10-et, ettől még megvan a két adat külön, 4A jön a hálózatból.
az "okosmérő" meg annyit mondana 4AElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4516 üzenetére
Mivel más nem létezik… hány helyre futhat be egy lakásban? Ha nyomik kivitelezték a napelemet, akkor esetleg, de egyébként a lakáselosztóba kell kötni azt is, a mért fővezetékre
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ratkaics
senior tag
Hát, pl nálunk történelmileg úgy alakult, hogy a lakáselosztóhoz van bekötve a napelem(fi relé előtt), de az EVSE a villanyórától megy. Lehet, hogy "nyomi" vagyok ( én készítettem így el), de nálam ez így volt ésszerű és műszakilag is megfelelő.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4518 üzenetére
ez esetben egyik terhelés megosztó sem fog jól működni, mert amit az elosztóhoz tennénk, az nem mérné a töltőt, amit meg optimálisan a villanyórához tennénk (mert ott kell lennie egy fővezetéki sorkapocsnak) ott meg nem tudjuk a betáplálást mérni.
Itt egy normál terhelés megosztó működhet, kizárólag arra, hogy a teljes betápot túlléped-e.
A Beny-s le is dobna hibával a változó áramirány esetében, a mi sajátunk nem dob hibát erre.Normális esetben az első kötési ponton van a napelem is betáplálva, és mivel itt a legnagyobb teljesítményre méretezett kábel is, ide célszerű kötni a töltőt is.
A történelmi ok magyar neve a kényelmesebb volt így De az sokszor nem praktikus, és később derül ki, nem is jó
Futottunk bele olyanba, hogy az ipari létesítménybe a fővezetékre raktak vagy 4 alelosztót, egymástól 40-60méterekre, és ezek közül 3 alelosztón volt napelem betáp 3 inverteren, és csodálkoztak, hogy ide nem jó a terhelés megosztó. Hát persze hogy nem jó.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
A felvetésem arra szólt, hogy a napelem és a töltő nem egy helyen van bekötve. Mivel nálatok társasházról bezsélsz, gyanítom napelem meg nincs.
Az szerintem továbbra is unortodox, hogy az órától jövő mért fővezetéken van egy kötés vagy a napelemnek, vagy a töltőnek, és tök máshol van egy kötés a másik egységnek, és van egy kötés a főelosztónak.nem kell kiforgatni
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ratkaics
senior tag
Hmm, akkor mostmár lusta is vagyok...
Szerintem "ne ítélj látatlanban", mert nem ismered a részleteket....Végül is én megoldottam az "okostöltést"(annyival tölt az autó, amennyivel többet termel a napelem a ház fogyasztásánál). Bár még fogok rajta finomítani, de az is igaz, hogy jelenleg nincs még túl sok értelme (szaldó).
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4522 üzenetére
Azt írtam kényelmesebb, nem azt hogy lusta, ne adj a számba mást.
Ezek szerint három helyen mérsz áramot mert egy a napelemnél (vagy annak saját adatai), egy a lakásnál és egy az autó töltőnel?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
FIREBLADE78
addikt
Ez már lassan villanyszerelő topik vagy Napelemes topik lesz.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
stickrs
senior tag
Akit érint osztrák lidl töltés: a töltési időt lecsökkentették fél óráról 10 percre, a teljesítményt pedig 30kw-ra.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #4526 üzenetére
Kéz a kézben jár a téma...
Töltőt kitaláltad már mit veszel? -
GalaHU
őstag
Az a kérdès, hogy 10 perc után van-e használati díj? Mert kevesen vásárolnak be fizetèssel együtt 10 perc alatt, a reggeli egy kakaó, egy kifli közönség meg nem az a tipikus villanyos közeg.
Mi biztosan nem fogunk 10 perc töltèsért ott tolongani, meg hallgatni a beszólásokat ha netán 12 perc alatt érünk vissza a boltból.
Sokkal jobb lett volna a már korábban kitárgyalt 5-10.000 Ft-os vásárlási limithez kötni.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
titán
Pedig nekik az a szándékuk, hogy 10 perc után maradj rajta, és addig se fogyjon az áram. A vásárlási limitet nem tudják megoldani, nincs meg a szükséges szoftveres háttér. És mivel nem saját a vezérlőszoftver, hanem csak egy milliomodik áttételen keresztül bérelt, nem is lesz rá megoldás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sziasztok! (Külön akikkel ismerjük égymást)
Egy barátom érdeklődik és szeretne hallani élő tapasztalatból véleményeket - ahogy látom itt elég sokan vagytok akik nem hallomás alapján írjátok amit.
Szóval éves futás 25-35k méter. Mostani dízel hibridhez mérve.
Természetesen a nyáron megbízott tervező a lakás felújítását elhúzta uh a napelem nem játszik most. Mivel csökken a hosszú külföldi út EVben gondolkodott.
min 300km hatótáv elvárással és márkalojalitással álldott így távolkeleti nem játszik. Viszont a töltéssel most gondban lenne. 10km távon van szülői töltési lehetőség (3 fázis 16A/fázis). Mennyire élhető Szeged viszonylatában egy olyan EV amit 11kW-nál 10 órás töltési idővel lehet feltölteni?Szeged-től a leggyakoribb táv 220km egy irányba, és pár havonta van 450km munkaügy (szintén egy irányban ennyi).
Matekoztunk kicsit és a 70Ft -s töltéssel elég jelentős éves összeget lehetne megspórolni. Még talán a 150-160 ft is érezhető megtakarítást jelentene.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #4534 üzenetére
Olyan, ami autópálya tempóban is tudja a 300km hatótávot nem sok van.
A Tesla minek számít (Kínai, Amerikai, Német)?
Csak mert kb. más nem nagyon jön számításba?
Milyen útviszonyok között kell tudnia a 300km-t? A teljes út 300km, vagy nagyobb távolságra szeretne menni és a két töltés közt szeretne 300km-t menni?[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
wassermann
addikt
válasz bitpork #4534 üzenetére
"... 10km távon van szülői töltési lehetőség (3 fázis 16A/fázis)..."
Szerintem ez megint olyan, mint egy "szőrös lábú nő" - Nagyon kell ám akarni. Komolyra fordítva a szót: ott hagyja éjszakára a szüleinél és haza biciklizik? Nem valami kényelmes, nem életszerű! Maradnék a meglévő dízel hibridnél.
-
-
válasz wassermann #4536 üzenetére
A mostani hibriddel is public töltés megy tudtommal és mivel a melója nem köti helyhez ez alkalmanként 1-1,5 órát jelent AC22-n.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #4534 üzenetére
Szeged = Tesla Egy haverom Porsche Taycannal szívatja magát úgy, hogy heti rendszerességgel jár Szegedre. Úgy azért meg szokta tudni oldani, hogy ott alszik Szegeden, aztán valahol még küzd bele egy kicsit és azzal visszaér Pestre. Ilyenkor mindig Teslát akar (na jó nem, túl szerelmes a Taycanba ahhoz). Teslával gyerekjáték egy szegedi út. Ha bármennyire kelet felé tartasz, minden más nagy szívás. Igazi hősnek kell lenni hozzá. :D
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #4537 üzenetére
A 220km szerintem nem gond az VW ID és rokonainak sem, bár ha pálya, akkor nagyakksis verzió fogja tudni biztonsággal. A 450-et kb. semmi, esetleg Merci EQE(ezzel mondjuk még nem láttam tesztet), vagy a nagy akksis Teslák, de azok is óvatosan.
Tehát a 450km-nél kalkulálni kell töltéssel is.
Szerintem!Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
válasz wassermann #4541 üzenetére
Vannak 8-10kW nagy fa megmunkáló gépek, nem fog számítani
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Bandit21
addikt
110 el még a mi "kis" 45-os id.3-unkkal is neki mennék a 300 km -nek. Nyilván nem telen /esőben és fűtéssel erős hűtéssel de egy 58 vagy föleg egy 77-es akksival már simán, bármikor. Id.4 /5 el ugyanez. Az összes előbb felsorolt ev-vel (Kona Niro m3 ev6 ioniq stb.) Is.
Lehet vak vagyok de melyik márkához hu a kérdező barátja amúgy?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs