Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsi0407
félisten
Igen, de az is lehet, hogy 10-est kellene tenni, ha egyszer kihasználom a 22kW-t. Nagyon gondolkozom, hogy a 20D helyére is egy EV lesz, ha kijutnunk nagy fájdalmak nélkül ebből a válságból majd. Egy Ioniq5, vagy EV6 tökéletes lenne családi autónak.
https://utdetailing.hu/
-
GalaHU
őstag
BMW i3 festéssel kapcsolatban van már valakinek tapasztalat?
Mi ugye most hoztuk el az autót, eddig minden oké, de mivel használt a járgány van azért az oldalán és a tetején néhány karc. Biztos hülyeség, de engem zavar, úgyhogy gondoltam kérek rá árajánlatot és fényezéssel korrigáljuk a hibát. Sajnos a polír nem elég, mert némelyik karc elég mély.
Megjött az ajánlat és majdnem dobtam egy hátast. Három elem fényezése közel 400k lett volna, a tető meg vagy 250k. Rákérdeztem, hogy vajon Michelangelo fogja-e személyesen pingálni a paripát, vagy mégis mi a túró ez?
Erre jött a válasz, hogy a gép villanyautós mivolta miatt nem lehet az elmeket az autón fényezni, hanem az összes panelt le kell bontani, persze célszerszámmal, és nyilván a "bolhákat" letördelve, ami extra munkadíj és anyagköltség. Maga a fújás már csak 150k. És a legenda szerint ez a gyári előírás, e nélkül károsodhat az autó hajtási rendszere (?).
Ugyan nem vagyok fényező, BMW szervizes meg pláne nem, de erősen kamuszagú a dolog. Szinte az egész autó műanyag -a panelek biztos- ami meg egész jó szigetelő, hogy a fenébe lehetne festéssel ezeken keresztül tönkretenni bármit?
A hely amúgy egy független márkaszervíz, de a VW csoport gyártmányait áruló kereskedés cégeként dolgozik...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
axioma
veterán
sztem beleszamoltak, hogy aki onerobol (nem biztositos) ilyen hibakat megcsinaltat, az ki fog erte fizetni a realisnal tobbet is... nem elektromos bmw-nel ismerosnek szinten jo dragat mondtak de ott aki meghuzta hazban lako az fizette volna, csak aztan szartak ra' mikor vitte az autot megcsinaltatni idopontra, ugyhogy vegul megoldotta hazilag, karokozo meg orulhetett... de ott is valami vaskos osszeg remlik arajanlatban
-
Semin
senior tag
Sajna nem baromság amit mondtak. Már PHEV-nél sem lehet autón fényezni. A mai eljárások lényege, hogy statikusan feltöltik az elemet, amihez hozzátapad a festék( mivel az ellentétes töltésű). A baj az, hogy amíg egy benzinesből kiveszed a 12V akkut ( és ezen a ponton minden elektronika off) addig egy elektromosban ez nem ilyen egyszerű. Ha pedig a statikusan feltöltött elem kisül, azt nem köszöni meg semmi.
Az i3 kicsit speciális, mert valóban sok rajta a karbon/műanyag, így nem tudom érinti e a probléma.Oké hogy a műanyag nem töltődik fel, de elég egy fémszál stb.
-
Balázzs
senior tag
De jó, hogy feljött a téma. Nálam itthon 3*20A van, garázsba külön meg a kábel az órától, de csak 3*16A 2,5-ös vezetéken - villanyszerelő szerint elég a keresztmetszet, kb 30 méter. Most az autó saját hálózati töltőjével töltök egy fázison, max 13A-al, nincs vele gond. Max töltés 11kW három fázisról, ha rakok fel ilyen töltőt annak is elég a jelenlegi vezetékezés? Mondjuk egy ilyet javasoltak a fali töltő elé: [link]
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
válasz Balázzs #3708 üzenetére
Ezzel tudod gyorsan leégetni a házat!
Kismegszakítót önmagában sosem cserélünk, mert az a mögötte lévő teljes áramkört védi! Ha a kábeled változatlan marad (gondolom 1,5mm2-es) és ráborítasz kétszer akkora áramerősséget mint amire méretezve van elég gyorsan melegedni kezd majd. Innentől meg már csak idő kérdése mikor olvad meg a szigetelése, testel össze, lesz belőle szikrahányó...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Balázzs
senior tag
-
Sza_Sa
senior tag
Ha már töltés: milyen típusú védelmet illik betenni a kismegszakító mellé? Fi relé van, de az fázis-nulla között mér, itt szinte nem lényeg.
Túláram-túlfesz védelemre mit ajánlottok? Esetleg pontos típus?"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
joghurt
addikt
válasz tibcsi0407 #3713 üzenetére
Valóban lemaradt egy 2-vel való szorzás (a garázs távolságát oda-vissza kell megjárnia az áramnak).
Így 2,5 mm2-es vezetéken 2,4 V, 4 mm2-esen pedig 1,5 V körüli a feszültségesés.A tej élet, erő, egészség.
-
cOxeR
Ármester
Túlkapás, ugyan nem I3-at kérdeztem, de Z4 első lökös 50e, leszerelve, csiszolva, javítva, fújva, visszaszerelve.
A bolha meg vicc áron van… nehogy az legyen a duma… leszedni persze idő… meg vissza tenni is, de rendes munkát amúgy is csak így lehet végezni.
Nekem is van sajna az I3 több ilyen, egyelőre nem feszülök rajta. -
stickrs
senior tag
Én munkán 16A-val töltök, sógor is a Nirot, de neki 2 hónap után szétolvadt az utángyártott evse dugója. Én is ugyanazt használom, ugyanúgy végig 16A-al, és eddig max langyos volt, pedig 10%ról 100ra 28kw aksinál is megy madjnem 8 órát. Majd meglátjuk azzal amit küldenek helyette hogy melegszik neki.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #3715 üzenetére
47m van nekem 4mm2 7V esik
30m 2,5mm2 még elmegy, kötés ne legyen rajta.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tibcsi0407
félisten
Az nem kevés! Az első kötődobozból húznánk ki a töltőhöz a kábelt, így nem kellene zavarnia a többi fogyasztónak. Ott a többi fogyasztó egyébként a lámpák, amik kb még fel sem voltak kapcsolva.
Meg kell fontolnom, hogy most kicseréljük az összes kábelt és feltúrjuk a fél udvart miatta, vagy visszaveszek a töltőáramból. Hosszútávon viszont az első megoldás lenne a helyes. Nyilván ennek költsége van... A házba befutó főkábelt is ki kell az órától cserélni, mert 1x32-ről 3x32-re bővítjük az Ampert és ott 4-es kábelek vannak.
Ez az egész nagy szívás ilyenkor a napelemmel együtt, de ha később összeáll a dolog, akkor nagyon kényelmes lesz így tölteni és járni az autóval.
Bár jellemzően nem is itthon töltöm, hanem 1-1 Lidl, vagy Penny-s vásárlásnál bőven megy bele kWh.https://utdetailing.hu/
-
GalaHU
őstag
Én is el fogom engedni, így a vásárlás után nem fér bele, pláne hogy most jön majd a napelem.
Amúgy a színkódot hol lehet megtalálni a kocsin? A régi Bömösökön a tornyon volt egy remek cimke, itt azért nem olyan könnyű hozzáférni...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
tibcsi0407
félisten
Nézd ki a VIN-ből: bimmer.work : VIN Decoder for BMW
https://utdetailing.hu/
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #3720 üzenetére
"A házba befutó főkábelt is ki kell az órától cserélni, mert 1x32-ről 3x32-re bővítjük az Ampert és ott 4-es kábelek vannak."
BIZTOS NEM! A mért fővezeték minimuma 10mm2, 32A-re semmi nem elfogadott ami 6mm2 alatt van, így minden kizárja hogy 4mm2 vezeték legyen 32A-re
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz tibcsi0407 #3724 üzenetére
semmi nem vesz fel, persze... de a zárlat is lehet.... 32A-el 10mm2 vezetéket biztosítékolhatsz. (régebben megengedőbb volt a szabvány)
Más, most cseréltem én is a gerincet.... sajna a 16-os csőbe az 5x10mm2-t csak 30cm-t bírtuk beszuszakolni... úgyhogy 5x4 MKH lett végül... lehet, hogy csak optikai csalódás, de a 4-es MKH csupaszolva nem tűnt szemre vastagabbnak, mint a kihúzott 2.5-es tömör réz... Tartok tőle, hogy ez csak légkarate, de most "elvileg" jobb lett a helyzet...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
namost mindenkinek: az órától az elosztóig lévő vezeték a "mért fővezeték" melynek soha nem volt megengedett mérete 10mm2 alatt! panelben egy időben volt 4mm2 de ott 20A max / lakás, egyedi szabvány vonatkozott rá.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Ezen azért árnyaljunk egy kicsit!
A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény végrehajtási rendelete kb. az Elosztói Szabályzat hatáskörébe utalja a kérdést. Ebben (a minket érdeklő, 32 A-ig terjedő tartományokban) alapvetően valóban 10 mm2 szerepel minimumként, azonban 3*25 A háromfázisú fogyasztásmérő esetén, 31 méteres mért fővezeték hosszig elég a 6 mm2-es (MCu, Mkh, H07V) vezeték is. Valamint a vezérlőkészülékek erőátviteli vezetékezése 32 A-ig lehet 6 mm2-es.
Vannak a feszültségesésre további szabályok is, de azokat most hagyjuk!A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
Soha?? 3 helyen szabványosítottam az utóbbi évben, mindenhonnan 4mm2-es fővezetéket ( egy helyen ALU-t!!) vettünk ki.... és azokat mindhárom helyen az Eon tette be anno....
Szerk: az óra előtt szintén 4-es volt....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
Nekem a Teslát fényezték, mert parkolóban meghúzták.
Dunaautónál (hivatalos Tesla javító), első lökhárító, jobb első sárvédő és 1 felni lett fényezve. Bruttó 760ezer volt.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
GalaHU
őstag
-
cinemazealot
addikt
Fiúk-Lányok! Jár valaki a 10-es / 102-es út mentén (a Budapest II/III. ker, Piliscsaba, Zsámbék vonalon) az iOn/C-Zero/i-MiEV trió valamelyikével, aki hajlandó lenne egyszer megállni nekem pár perc és néhány témába vágó kérdés erejéig, hogy megnézzem a gépsárkányt közelebbről?
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #3737 üzenetére
10-es ut belso vegenel akar en is, Obudai temetoig nem kerulo, uromi elagazasig nem sok. Nem dolgozos napomon megoldhato mas resze is pl. Solymar Auchan v. e-service [sztem nekik idonkent van elado autojuk de hogy most hogy az passz] OK lehet nekem, de ez egyeztetosebb idoben. 2011 ion, szoval ajanlat alja valtozat.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Hybrid garázst ajánlom. Honda Insight lett fényezve.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rogiii
aktív tag
válasz joghurt #3728 üzenetére
Én amikor tíz éve építkeztem, akkor 1x32A kötött be az Eon és 6-os mkh vezetékkel jöttek fel az órától az elosztóig. Kérdeztem is a reg. szerelőt, hogy ez nem lesz karcsú? Azt mondta most ez az Eon előírás. Mondanom sem kell, most hogy autót is töltök megnyugtatóbb lenne, ha 10-es vezeték jönne fel az órától.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
WiZARD
addikt
válasz Balázzs #3735 üzenetére
Ez volt a story
MABISZ (külföldi másik fél miatt) végül május végére tett egy 170k-s számla nélküli ajánlatot. Akkor elmentem Dunaautóhoz, mondták ők intéznek mindent. Július elején hívtak hogy júli 20 körül tudom vinni az autót. 1 hét alatt lett kész
Biztosító fizeti elvileg, zsebből fizetve azért kerestem volna olcsóbb megoldást. (sárvédőt szerintem fényezés nélkül is lehetett volna javítani, felnin lévő karcokkal is tudtam volna élni, lemosva azért nem volt ennyire csúnya mint a fotókon. Lökhárítón sérült a festék, de még lehet arra a pár rizsszemnyi foltra bepróbáltam volna valami hibajavítót)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FIREBLADE78
addikt
Esetleg valaki vezetett már eqe-t? Vajon mercire is egy évet kell várni?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tibcsi0407
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest