-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz Vityaa #124699 üzenetére
Az is lehet opció, hogy lecseréled ezt a csatit, mondjuk tudom ajánlani a superseal csatlakozót, van 1-6 pólusúig biztos, egy kis kézügyesség és pici csőrös fogó, ennyi azért kell még hozzá..
Ha lehet én mindenhova ezt használom, víz mentes, stabil, mi kell még?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
#14787072
törölt tag
-
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #124706 üzenetére
Ez ilyen.
Úgylátszik, minél nagyobb neve van, annál inkább szarik az ilyen apróságokra.
15 éve a V-Stromra tudtak olyan üzemanyagszintjelzőt tenni, ami 5 szegmensben + tartalék tudta mutatni a szintet.
A Tracer (és az MT09) már olyan, hogy fél tankig teli mutatja, aztán kurvagyorsan elkezd fogyni a mutató.
Ezek szerint a Hondának még ennyire se sikerült??? -
bacus
őstag
válasz vlevi #124708 üzenetére
A v-strom üzemanyag szintjelzőjét hagyjuk, az is csak házszám (volt). K sorozaton legalábbis híresen szar volt.
Az 5. szegmens nálam sosem ment pár mp-nél tovább, de sokszor full telerakott tanknál se sikerül kigyújtani. Az üzemanyag ábra kigyulladásakor, még 100-120 km hatótáv volt, amikor már minden villogott, akkor még 50. Engem idegesített, ezért mindig rátankoltam, gyakorlatilag a 22l tankba, talán egyszer sikerült 17liter felett tankolnom. (meg egyszer addig mentem vele amíg le nem állt, hogy megmérjem, tényleg 22 literes a tank?)
Amikor egyébként levetted a tankot, pl légszűrő cserénél, ha volt eszedbe és megfelelően kevés üzemanyag volt benne, fejre fordítottad pár percre, akkor visszaszerelés után "normálisan" jelzett pár tankolás erejéig, azaz volt tele és kb lineárisan is mutatott.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
-
vlevi
nagyúr
válasz bacus #124709 üzenetére
Nekem K4-esem volt, és sose viccelt meg az üzemanyag szint jelző.
Az első kocka kb 100km után fogyott el (kirándulós tempóban), és a többi is nagyjából egyenletesen.
De csak nagyon ritkán mentem vele annyit két tankolás között, hogy probléma legyen.A Tracerrel kicsit más a helyzet. A V-Strommal a 350km lazán összejött, de a Tracerben 22 helyett csak 18L a tank, és persze a +60ló egy kicsit többet is kér inni. Ezért nem is hibáztatom, csak éppen, mivel fél tankig nem látod, hogy fogyna,
[kép]
[kép]
ezért eleinte kicsit rosszul esett, hogy hirtelen eltűnt a benzinszintjelző csíknak a fele.
De mostmár úgy számolok, hogy, miután eltűnt az az első nagy csík, onnantól a kisebb csíkok 20-20km-t jelentenek kábé. Plusz a vésztartalék, amikor már az utolsó is eltűnik, és csak villog. Az asszem még 2.5L, azzal nagyon óvatosan egy 50-est el lehet menni. Persze nem Glockneren felfelé, hanem inkább a Nockalmon le"alap, hogy van üzemanyag szintjelző egy motoron."
Yamaha még meg is indokolta, hogy miért olyan a szintjelző, amit írtam. Szépen lerajzolták valahol, hogy nem tudnak olyan úszót gyártani, ami felérne a tank tetejéig, mert hamarabb felakad. Ezért csak kb a felétől mér.
[kép] -
RAiN91
őstag
Sziasztok
6 éves olcsó Mugenes textikkabátomat és olcsó Mofa bőrkesztyűmet szeretném idén lecserélni. Sokat használtam őket, most viszont ideje lecserélni, de egy két kérdés felmerült:Kesztyű: itt csak két kérdés merült fel, az egyik az, hogy a puha protektoros kesztyűk érnek valamit? A másik, hogy mit javasoltok, hosszú legyen és rácsússzon a kabátra, vagy inkább rövidebb? A mostani hosszú, nyáron eléggé izzadt benne a kezem, de mivel nincs összehasonlítási alapom és kezdőként vettem, így nem nyavajogtam. A keret kb. 20e. 10e lenne, de nem gondoltam volna, hogy ilyen drágák a legolcsóbb kesztyűk is.
Kabát: az biztos, hogy marad a cordura. Nekem ez egy kivehető termobéléses kabát volt, a termobélést csak nyáron kellett kivennem belőle. Saját különálló protektorom van, a vesémet melegíti. Ősszel pedig pulóvert vettem alá pluszba. Szóval hőérzetileg teljesen meg voltam így elégedve vele. A mostani kabátok is ilyenek? Gondolom a hálós kabátokat felejtsem el, mert nyáron jó, de ha már egy szeptemberi reggelen nem ok, aláöltözve sem? A keret kb. 40e Ft, szóval nem sok választási lehetőségem van.
A motor egy SV1000N, kisebb 1 napos túrákra megyek inkább, illetve városon belül melóba.
-
Madwe
nagyúr
Első saját tulajdonú motorom úton, ez ügyben kérdésem:
ti milyen szereléseket láttok el otthon s mi az amit szerelőre bíztok?
a láncfeszesség, tisztítás, olajcsere az amit bevállalok mindenképp (bár gyári garancia alatt talán ezeket is szakszervízben kell csinálni h megmaradjon a gari? Van erről valakinek tapasztalata yamahánál?)
Ezen túl mik azok a tipikus karbantartási dolgok amiket egy mechanikai dolgoktól nem ódzkodó de motorokhoz annyira nem értő embernek ajánlanátok még ? Elkezdem a garázsba való szerszámok beszerzését annak függvényében h mik azok amik kellhetnek... ez pl tök hasznos, de nem biztos h ennyi mindenre szükségem lesz s be is vállalok h magam csinálom... [link]
Esetleg volt valaki hasonló tapasztalatlanságbam, ő miket vállalt be még ?
köszi! -
Geresics
addikt
válasz Madwe #124716 üzenetére
Szia,
mi elég sokmindent megcsinálunk magunknak. A szereléshez, amíg nem haverom műhelyébe hordtam, a Lidl-ben szereztem be a szerszámokat, és meglepően jó minőségűek! Ezt nem csak én mondom, hanem a fél topik megtapasztalta már itt!
Szerencséd van, mert pont holnaptól lesz akcióban sokminden, pl. egy tök jó dugókulcskészlet, de találsz majd sokminden mást is. Ami kb. kötelező, az az akkumulátortöltő!
Én egyéb szerszámoka is ott vettem anno, mert alig használom, és arra jók (sarokcsiszoló, dekopirfűrész, vésőkalapács, fúró, akkus csavarhúzó, stb.)! Ha viszont ma venném, akkor lehet, hogy már az akkus változatokat keresném mindenből...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
láncfeszesség: erre nagyon kell figyelni kezdőként, mert tapasztalat nélkül túlfeszíted (rajta ülve terhelten lenne jó beállítani), ami a lánc szakaszos megnyúlásához vezet.
Tisztítás: ezzel is sokat lehet ártani , a legjobb ha kap egy láncolajozót, és az majd lemossa.
olajcsere, ill. minden más: ha már nem garanciális, nem kell a pecsét a szervizkönyvbe, akkor ezt neked kell tudnod, hogy egy fékbetét csere pl benne van a tudásodban vagy nincs.
Nem tudom mit akarsz szétszedni, de nagy barát tud lenni a nyomtak kulcs, abból mindjárt kettő, mert nem fedi le a 5-140 Nm- t egyik sem. Az olaj leeresztéshez kell majd alá a fáradt olaj tartály, ezen kívül alap készletek, dugó és villáskulcsok, belső kulcs nyílású csavarokhoz imbusz, torx. Menetrögzítő az összeszereléshez.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Madwe
nagyúr
válasz bacus #124718 üzenetére
Tisztítás: ennek örülök h ezt írtad mert már van egy scottoiler xsystemem amit itt ajánlottak pár hete s várja h legyen mire felszerelni szóval esetemben a tisztítás az max az olaj letörlése lesz a szomszédos helyekről ameddig nem érzek rá h mennyi amennyi kell neki
köszi a javaslatokat!
geresics: köszi! Holnap akkor lecsapok ezekre ha látok még készleten mire odakeveredek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Pocee #124700 üzenetére
Tudtommal atmerore.
A nyakcsapagyat biztosan zsiroznod kell, es nem is akarhogy. Kulon a csapagycseszeket alaposan, kulon a gorgoket, annyira, hogy tolja ki a zsirt, ha osszerakod. Nagyon sokat kell ra rakni, ez nagyon fontos!
Vityaa
Kulon ilyen stekkert is tudsz venni, a pineket belerakni egyszeru, de kell a pinekhez egy krimpelofogo. Pineket is tudsz kulon venni. Ducati is ugyanezt hasznalja egyebkent.Madwe
Jobb lenne, ha garancia ido alatt olajcserere is szervizbe vinned, mert a visszahivasokat, update-eket is megcsinaljak, ezekre neked nem lesz ralatasod.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
LustaDick123
tag
válasz Novics #124705 üzenetére
25 literes a tank.
Pár tankolás után tudod mennyi kb. a fogyasztás (pl. nyugodt tempó 5, normál 6, autópálya 7 liter) a tempó függvényében. Ha felvillan a szegénységjelző, akkor van kb. 4 liter a tankban. Tankoláskor lenullázod a napi számlálót.
A valóságban kb. 300-400km után kell tankolnod, tempó függvényében. Ez annyirra nem para.
A műszerfalon tudsz egy gombbal váltani a két napi számláló és a pillanatnyi fogyasztás (kb. 5 másodpercenként frissít) kijelzése között. Az újabbakon, ha világít a szegénységjelző, akkor számol vissza, és mutatja a becsült megtehető távolságot. -
-Mosquito-
őstag
válasz Novics #124705 üzenetére
Aztán nehogy meglepi legyen,hogy a Bmw egyes típusain sincs üzemanyagszintjelző.
1.5M a keret,akkor tegyél még félre kb 2-300eFt-ot. Átírás,esetleg új gumik,fékbetétek, lánc szett csere,komplett szerviz stb.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #124721 üzenetére
köszi az infót,megrendelem akkor a gyári kulcsot,37es átmérőhöz nem találok a magyar boltokban kulcsot...beszarok.
megnéztem a gépkönyvet,a csapágyakhoz zsírt kell rakni
a gázszektor alá kell kétütemű olaj.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #124727 üzenetére
ja nem akartam,csak pontosítottam,hogy a gépkönyv oda írt 2t olajat nem a kormánycsapágyhoz
Mr.Brightside
-
zolee5016
őstag
Sziasztok....valaki tud infót ,hogy motorkerékpárnál a színátírás hogy működik?
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
hugi0
őstag
-
Hőguta
csendes tag
Sziasztok!
Új belépőként szeretném kérdezni a hozzáértőket!
Láncolajszót szeretnék szerelni a motoromra.
Idáig "spray-párti" voltam de több helyen -itt a fórumon is-sok jót olvastam az olajzóról.Gondolkodtam saját készítésen is de úgy gondoltam inkább beruházok egy gyári Scottoiler-re.A Louis oldalán láttam most ezt az akciót:
https://www.louis.eu/artikel/set-scottoiler-vsystem-louis-edition-free-scorpion-dual-injector/10059594?list=ce228ad60ba7d8aab2a751cb0e45aef1&filter_article_number=10059594
Kérdésem :használ valaki ilyet? Mi a vélemény róla? Érdemes a dual változat venni?
Néztem róla videókat,van ahol közvetlen a lánckerék külső-belső felére irányul a cső vége,van ahol felülről csepegteti a láncra.
Tehát ha valaki ismeri a típust esetleg használ ilyet,ossze meg tapasztalatát!
Köszönöm előre is! -
Madwe
nagyúr
válasz Hőguta #124732 üzenetére
Én ugyan xsystemet vettem, s még konkrét személyes tapasztalatom nincs, de amiket általában mindenki mondott az az h a dual rendszernek nincs értelme - lévén az egyoldalúval is rendesen keni a láncot teljesen s a dualt nehezebb felszerelni fixre s pontosra, könnyebben elmászik.
a cső végét a lánckerékre ajánlja a scottoiler is h ahhoz hozzá is érjen enyhén s azon lecsorogva érje el a láncot - így kerül oda ahova való. A láncra csepegtetőset a szél, menetszél össze vissza tudja dobálni, nem ajánlják (ez egyébként a felszerelési útmutatóban is szerepel majd)
[ Szerkesztve ]
-
Hőguta
csendes tag
válasz Madwe #124733 üzenetére
Köszi!
A "csepegtetőssel" szemben nekem is vannak fenntartásaim.az általad is említett ok miatt.Bár láttam olyant ahol mindkét cső elérte a lánckereket. Viszont ha a cső enyhén hozzáér a lánckerékhez nem áll fenn a veszély hogy megolvad a cső?Vagy "játszani" kell hogy se ne súrolja se ne legyen túl közel?
Mindenképp a hátsó lánckerékre kell csepegtetni? Igaz az elsőnél kicsi a hely cserébe viszont "szélvédettebb" -
LustaDick123
tag
-
Hőguta
csendes tag
válasz LustaDick123 #124735 üzenetére
Van vákumcsatlakozási lehetőség
-
bacus
őstag
válasz Hőguta #124736 üzenetére
Nekem dual fej volt, de még nem így nézett ki. Teljesen jó volt, nem tudom milyen a simpla fej, de nálam a dupla bevált. Akkor az igazi, ha a műa vége már hozzáidomult a hátsó lánckerékhez. Ott sem "csepeg", mert ahogy forog a lánckerék a centrifugális erő már rá is vitte a láncra. A kis lánckeréknél két probléma van, kicsi a hely, hogy belülre tudd tenni a fejet, illetve kb 3x olyan sebességgel forog mint a nagy lánckerék..
A lánchoz ha hozzáér (láttam ilyen szerelést), ott igen zavaró volt a hátra fele forgásnál.., szinte le akart törni a kis cső, márpedig néha kell tolatni is a mocival.
Kis tartály is elég lehet, te tudod mennyit túrázol, illetve tudsz e vinni magaddal még olajat. Vagy nem kened, nem tragédia, ha pár száz km-en nem kap kenést. Láttam ár egyébként olyan "zacskós" scottoiler tartályt, ami ennek a levegőztető csövébe ment bele, azaz ez mindig ugyanazon a szinten volt mindaddig amíg az ülés alatti zacskóban/tartályban volt olaj. (levegő helyett olajjal pótlódott).
A vákumos rendszer egyetlen - igaz óriási hibája -, hogy állítgatni kell, hozzáigazítani a hőmérséklethez. Ezt kicsit lehet az elhelyezéssel javítani, ha olyan helyre rakod a tartályt, ami a motorhoz közel van, de sosem lesz állítgatás mentes. Nagyjából be lehet lőni, és egy alkoholos filccel megjelölni, mikor hova kell állítani.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
Van vkinek Roof Boxxer sisakja? Az érdekelne, hogy mennyire zajos.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tag
válasz Somatom #124742 üzenetére
Hát, hogy beszivárog az eső, nem lehet napszemüveget alávenni... Ez a videóba linkelt modell ugye nem is fullface, akkor ha ne adj isten nekirongyolok a robesszal az előttem állónak, akkor veszélyes is lehet a pofatakaró része... de ha veszel számolj be róla, mert még nem találtam alternatívát a mindennapi tavasz - ősz robizáshoz.
"there are more jacks then one at the fair..."
-
Hőguta
csendes tag
válasz bacus #124737 üzenetére
Nekem is szimpatikusabb az a megoldás ahol a cső vége picit hozzáér a lánckerékhez.A tartályt megpróbálnám a blokk közelében elhelyezni.Voltam olyan túrán ahol 7(!)és 30fok közötti hőmérsékletben motoroztunk.Mondjuk az hogy esetleg néha állitgatni kell különösebben nem tántorit el.De akkor inkább a nagytartályosban gondolkodnék.
-
Somatom
veterán
válasz djeperto #124743 üzenetére
Hogyhogy nem fullface? Ennek a bukónak az a lényege, hogy felnyitható és a felnyitós rész teljesen hátrahajtható. A beázásról én is hallottam. Szomorú. Még meggondolom. Úgyis a bécsi, vagy az augsburgi Louis -ba tervezek vásárolni, ott meg lesz választék.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
mokus1
addikt
Motorokat nézegetek.
Kettő maradt a rostán.
- FZ6-S
- Hornet SVan esetleg különbség a kettő között ami számottevő? Mind a kettő tetszik alapvetően. Doboz mindkettőnek van a hátulján.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Escape from Tarkov
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos autók - motorok
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Marvel Snap
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen