-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #58600 üzenetére
No igen, az a Shubert egy mestermű. Az enyém azért közel sem olyan profi és modern, de a maga idejében az se volt éppen egy belépő sisak. Üvegszálas, szélcsatornás, dupla D gyűrűs, elég jó amúg. Gyárilag volt hozzá pinlock, szóval a párával sincs gondom.
Értem amúgy mire gondolsz. Nálam az a tapasztalat, hogy nem a sisak "hangoskodik", hanem úgy kb. minden más. 100 felett azért a motornak is kell húzni, az is hallatja hangját, azonkívül a sisak "szélzajának" is a forrása az a szél, amit a plexi elterel. Ha kidugom a fejem a plaxi mögött lévő légáramból (ami azért nem annyira kellemes nagyobb tempónál) akkor érzékelhetően halkabb. Bár úgy is már nekem igen hangos.
Mondjuk nincs hozzá az a nyakpántos cuccom, vagy miaszösz (Whisper strip, hoppá [link]), ami elvileg nagyban csökkenthetné a zaját még, inkább füldugózom, az egyszerűbb, olcsóbb, praktikusabb és hatékonyabb is. -
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #58584 üzenetére
Dehogy csak meghalsz benne
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
ath
senior tag
sziasztok
szeretném a már nem olyan szép állapotban lévő felniket újjávarázsolni. erre több megoldás is szóba jöhet: fényezés, porfestés, eloxálás. a problémáim:
- fényezésnél a festék/lakk sérülékeny
- porfestésnél a magas hő miatti esetleges vetemedésről olvastam
- eloxálásnál a szín egyenetlen lehet, a sav nem tudom mennyire roncsolnaggggyon szívesen vennék bármilyen meglátást ezekkel kapcsolatban, legfőképpen pedig Bp és/vagy környezetében olyan műhelyről, ahol tapasztalatok alapján szépen dolgoznak.
köszi! -
pakriksz
őstag
válasz Topiccsendőr #58597 üzenetére
mert a csattanás nem szokott jót jelenteni(az oké hogy 1-es be váltáskor csattan, de 2-3-4-nél is csattan), nem hiszem hogy a csattogós váltó jobb mint a csöndes. Na meg igaz hogy elég ritkán, de előfordul, hogy beragad a váltó, pl valamelyik nap a pirosnál lassítva 4es-ből nem tudtam leváltani, csak akkor mozdult meg miután lefulladtam induláskor.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pakriksz #58604 üzenetére
A csattanas nem csinal semmit. Mint mondtam az az olaj velejaroja. A lamellak kozott levo olaj tovabb hajt, mert amikor behuzod a kuplungot, akkor nem emeled el, mint az autoknal, hanem az alaplapra nehezedo nyomast szunteted meg. Attol az olajfilm meg ott van. Ezert csattan. Ez nem hiba. Mas viszkozitasu, mas adalekolasu olajak jobban tudnak tapadni, igy a homerseklet sem mindefy, de alapvetoen ha csontos egy valto, sokat nem tud javitani rajta.
Az olajon kivul lehet siman mechanikus baj, olajjal max az urest nem talalod, de nem fog csattanni mindig. Az valami mas is lesz pluszban. Vagy user error, vagy mechanikai kopas. Vagy egesz egyszeruen vmi miatt nem mukodik a kuplung, es mindig elo van feszitve egy kicsit. Vagy hullamos lamella, vagy nincs beallitva.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #58605 üzenetére
Esetleg a Harley gyártotta a motorkerékpárt: ott a minél nagyobb csattanás vevői elvárás.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #58606 üzenetére
nem neked megy szemelyesen bogyo, csak gondolom erdemes errol beszelni, h az esetek tobbsegeben user error szokott lenni, mert mindenhol azt olvassak, hogy az olajtol vajpuha tud lenni egy valto.
egy valto nem attol lesz vajpuha. az a gyarbol jon ki ugy. millio dologtol fugg.A kapcsolomu kialakitasa milyen, a tolovillak mozgatohornyai, a kapcsolotengely csapagyazasa, a tolovillak tengelye, a villas korom kialakitasa, a rogzitovalyu melysege, (pont ezt csereltek a ktm rc8 nal, mert sokan panaszkodtak a csontos valtora) ezeken mulik a valtasi erzet. ezek az alkatreszek, barmilyen fura, kopnak. es az ido elorehaladtaval nem jobbak lesznek. ha valamelyik alkatresznel nagyobb lesz barmilyen csapagyazas illesztese, meg tud feszulni, es ront a valtasi erzeten.
olajjal csak azt tudod befolyasolni, hogy mennyire tapadjon a kuplung meg akkor is, ha behuzod a kart.
olajtol nem fog megjavulni semmilyen valto. csak ki tud "emelni" rendesen a kuplung.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58607 üzenetére
Magad írod az érvelésben, mennyi mindennek kell olajozottan (sicc! ) működni, márpedig ott az olaj biztosítja a megfelelő kenést az alkatrészek között! Természetesen tök igazad van, 100%-ig egyetértek veled, hogy nem lehet mindenben általánosítani, azért mert nekem jobb lett a váltási érzet a 7100-as olajjal és az olajhűtő hidegben kitakarásával az semmit nem fog segíteni annak a baján, akinek mondjuk kopott a váltó, vagy valami el van törve benne. Talán annyiból lehet segítség, hogy ebből sejthető, hogy az olaj viszkozitása (hőfok!) és minősége lényeges kapcsolatban lehet a váltó működésével. Nekem pl. hideg 5100-al az egyes/kettest is "kissé" nehézkesen vette, miközben a 7100-al ilyen gond sincs, hidegen is viszonylag könnyen becsusszan. Ami érdekes, hogyha nagyon áthevül a blokk pl. nyáron dugóban, akkor is "elnehezedik" a váltó működése, ez viszont az olajtól független tapasztalatom szerint.
Szval nekem az a véleményem, a legjobb, ha az ember gondolkozik, és megpróbálja megoldani a gondjait, de nem jó mindent egy kaptafára húzni sem.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #58607 üzenetére
Gondolom, hogy leginkább a konstrukciótól függ. A kis Hondám váltója huszonévesen is egy Doxa óra volt, a GS-t meg rugdosni kell rendesen, "csontos", de baja nincs, minden fokozat megvan azonnal, az üres is bármikor bármely irányból (hidegen-melegen), csak egyszerűen - a másik után - kényelmetlenül nagy erő kell hozzá.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Khaosz55
addikt
Yamaha MT 07
Írtam a gilles.tooling-nak, hogy érdekelne az MT07 műszerfal előre helyezéséhez való konzol. Elküldték a szerelési utasítást a konzolnak és a kormány előre-hátra állító szerelési utasítást. Ha valakit érdekel szívesen elküldöm neki. Érdekes hogy az oldalukon teljesen más alkatrész rajzot mutat erre, valamit rosszul linkeltek.
Kíváncsi leszek az árára. Ahogy nézem ezt az alkatrészt meg kellet rendesen rajzolni + egy 5D maró sem árt hozzá.
Persze ha előre raknám a műszerfalat, akkor szerintem a plexit már nem lehet felrakni.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58612 üzenetére
Nézd, én továbbra is nyitott vagyok rá, hogy az enyémnél "nyerőbb" magyarázatot szolgáltass a tapasztalataimra. Most határozottan nem az ilyenekre gondolok: [link].
-Egyfelől, miért lett határozottan jobb ugyanolyan hidegen a 7100-as 10W40 olajjal, mint előtte az 5100-as 10W40 volt? "Hamis" olaj nem játszik, korrekt (és azonos) helyről származó, megfelelő színű, gyári csomagolású, bontatlan, 4L-es kiszerelésű termékről van szó, amit mindkét esetben az orrom előtt bontottak ki és öntötték a gépbe.
-Másfelől, arra is kíváncsi lennék a magyarázatodra, hogy miért kell hideg időben (durván 15 fok és alatta) a gyári olajhűtőm kb. 3/4-ét kitakarni, hogy finoman működjön a váltó, amikor elvileg -20 fokig jónak kéne legyek vele a gépkönyv alapján.
Ha nem takarom ki, egy Érd-BP belváros oda-vissza (50km) túra nem elég, hogy bemelegedjen az olaj (váltó?), és finoman működjön a váltás. (Azután a túra után pukkant el az agyam és kezdtem takargatni a hűtőjét btw.)[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Megint egy hosszú, izgalmas nap elé nézünk..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #58614 üzenetére
Senki nem dolgozik?! Szóljak a főnökötöknek hogy unatkoztok?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz Bogyó bá' #58615 üzenetére
Én nem unatkozok Darabokra szedtem a lábtartókat, megcsiszoltam majd zsírtalanítottam és lefújtam alvázvédővel a kezeletlen alkatrészeket. Most várom, hogy száradjon.2napig ázott szerencsétlen és rendesen elkezdett rozsdálni.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-Mike-
addikt
válasz FIREBLADE78 #58617 üzenetére
Pierre Woodman?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #58617 üzenetére
Ha már filmes cég...én épp a céges reklámfilmem koordinálom. Bár mindjárt vége a munkanapnak és mennem kell dolgozni, hogy pénzt is keressek. Sose érek haza, de az erdélyi út benzinpénzét meg kell keresnem.
És még a garázsba is be kell néznem,hogy tartja-e magát az olaj a motorba, az első vagyis második saját olajcsere után.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz -Mike- #58618 üzenetére
Nem, van 3 szálláshelyünk és amikor szeptemberben volt röszkénél a cirkusz pár napig akkor megrohamoztak a külföldi újságírók és az egyik szenved a számla végett,de ugatom neki h erre anévre nincs számla írva,és elküldtem neki a listát,mondom válaszd ki bazdmeg
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
shootme2
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Suzuki GS500-am ami Németországból lett hozva. Ott újonnan fojtottan lett üzembe helyezve természetesen honosításkor ugyanaz került a Magyar forgalmiba. Ma megállított a rend éber őre egy kis cseszegetésre és műbizonylatot kért a fojtásról ami nekem persze nincs. Erről lenni kéne műbizonylatnak? A forgalmiba nem a két szép szememért írták azt amit az nem elég?
Aki tud erről valamit kérem ne tartsa magában.
Köszönöm.
Üdv
-
Topiccsendőr
addikt
veled ellentetben szedtzem szet valtot, es kiserleteztem kulonbozo olajokkal, a versenymotorjaimnal nagyon nagy szuksegem Volt arra, hogy ne csereljek pl kuplungrugot, hanem inkabb egy masik olajjal oldjam meg a nagyobb kuplungtapadast. megelhettem azt is, mit befolyasolnak a kapcsolomu alkatreszeinek csereje, mit tesz a valtasi erzettel. es mit tesz egy laza csapagyazasu, befeszulo kapcsolokerek, addig te itt homalykodsz, hogy mit ken ott az olaj ember neked fogalmad sincs mi folyik ott. megis a valtovillanal mit a fraszt ken vagy a horonyban vagy a kapcsolokerek csapagyazasaban mit ken amikor 8cst a viszkozitas?
te max a kuplungot erezheted semmi mast (nem szakad meg tokeletesen a kapcsolat, amit eddig is magyaraztam)
szoval neked a magyarazatom az egeszre ennyi hogy : NEM
ezt fejtegesd tovabb a fotelben,na, igyal egyet az egeszsegemre.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #58614 üzenetére
ah, mostantol egyszavasok lesznek a kollega hsz einek ertekelese, igy megkimelhetjuk a sok fassagtol a jonepet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
polimorf
tag
Szombatra tervezünk egy ilyen karikát. Ha érdekel valakit szivesen látjuk.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
FIREBLADE78
addikt
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #58624 üzenetére
Örülök hogy végre ezt már többen beláttuk.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
PoLizei
aktív tag
válasz shootme2 #58622 üzenetére
Ez a vázszámból nem látszik esetleg, vagy a gyárból még simán jött ki, és a szerviz rakta bele a fojtást?
De ha egyszer így helyezték forgalomba itthon is és külföldön is, akkor nem értem, hogy miért kéne neked papírokkal a zsebedben motorozni Ennyi erővel a fojtatlan motorokhoz is kérhetnének igazolást, hogy nincs tuningolva[ Szerkesztve ]
P*L****
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58623 üzenetére
Zseniális ügyességgel tértél ki a kérdéseimre való válaszolás elől!
Leginkább egyiket sem válaszoltad meg, de legalább megtudtuk, mekkora koponya vagy váltó téren.A kuplung így szép fotel-magyarázatnak tűnik, ugyanakkor ha a kuplungnak ehhez BÁRMI köze lenne, akkor azt az ember érezné a kuplung működésén. Lehet, ezt szépen ki is próbálom valamelyik hideg reggelen, járatom bő fél percet, és megnézem, sebességbe rakva az akkor még jéghideg olajjal kuplungolva milyen nehéz tolni a motort, és ugyanazon a részen megnézem majd, mikor hazaértem meleg motorral/olajjal milyen, bár végülis felesleges. Ugyanis a kuplungos magyarázatodnak ellent mond az a próbálkozásom is , hogy míg meleg olajjal remekül tudok kuplung nélkül felváltani, addig hideg olajjal az sem úgy ment, ahogy kellett volna neki (direkt kipróbáltam, az-e a ludas). Pedig ott aztán ennek semmi de semmi köze a kuplunghoz.
Úgyhogy továbbra is várom szakértő magyarázatod az általam tapasztalt jelenségre, ha már ennyire kened vágod a váltókat kívülről belülről.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58630 üzenetére
Nézd, ezekszerint ott tartunk, hogy akkor nincs köze a kuplunghoz. Jó. Viszont akkor marad a váltó (mint változatlan adottság), és az olaj, illetve annak hőmérséklete, ami viszont változik. Ez volt az eredeti állításom, miszerint az olaj típusa és hőfoka igenis hatással lehetnek a váltó működésére.
Most akkor miért is kéne szétszednem egy váltót??? Engem túlzottan nem izgat, mi van benne (bár azért végignyálaztam lapról lapra az 500 oldalas szervíz manualt ) nekem bőven elég, hogy rájöttem az enyém hogyan/mikor működik szépen.
Ugyanakkor ha rád hallgattam volna (azaz hogy a váltóhoz semmi köze az olajnak) akkor a büdös életben nem találtam volna meg ezt az ideális működést biztosító kombinációt. Ezt csak úgy a többieknek.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58635 üzenetére
Áh, csak ki akarnak röhögni, hogy majd tuti így meg úgy lemaradok. De vannak normális tagok, akik velem is tök normálisak, különben rég nem követném a fórumot.
Amúgy csak pár tagnál vertem ki a biztosítékot, de azok nálam is. Ilyen ez az élet, nekem nincs bajom ezzel. Nem felelhetünk meg mindenkinek, én nem is akarok.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
És az nem tűnt fel hogy itt mindenkinél kiverted a biztosítékot több témában is?
Jah várjál értem már, itt nincsenek normális tagok akkor."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
"De vannak normális tagok, akik velem is tök normálisak," - mondtad, de itt mivel Veled senki sem normális, ebből vonom le a következtetést hogy itt nincsenek normális tagok.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
FIREBLADE78
addikt
Én normális vagyok. A topik zárható!
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
V.Stryker
nagyúr
Tudtok segíteni abban, hogy kötnék most utasbiztosítást, de szeretnék mellé assistance-ot is....motorra ugye. Erre tudok valami céget? Netrisknél nem találtam, clb-nél csak személygépkocsira tudom bejelölni...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
shootme2
aktív tag
válasz PoLizei #58628 üzenetére
Nem tudom hogy vázszámból tudható-e majd a suzukinál rákérdezek. Én sem értem a dolgot a fojtás beszerelése után újra kell vizsgáztatni ahol ellenőrzik a dolgot és csak azután kerül be a forgalmiba tehát az hogy a forgalmiban benne van már elég kéne hogy legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
[link] ez valami gyönyörű.
Megint megkérdezem hátha van valami tippetek. A lábtartó konzolt tartó csavarokból kellene hosszabb mint a gyári, csak hát ugye nem metrikus. Tudtok esetleg olyan boltot ahol érdemes lehet megkérdeznem? Ma két helyen is ufonak néztek, hogy ez mi
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple notebookok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xbox Series X|S
- Macska topik
- Gyúrósok ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen monitort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen