-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83947 üzenetére
1. Nem ajánlottam sportmotort. Azt mondtam, nekem kényelmesebb a sportosabb SV-kormány, mint a mérter széles egyenes kapaszkodók.
2. Azt írtad, egy perc után fáj a csuklód. Igen, egészen biztosan rosszul csinálod, ha ez így történik.
Teljesen komoly.
(#83950) Teasüti: Egyszerű a tanács. Üljön rá párra, és próbálja ki, neki mi felel meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
CyberPunk666
senior tag
-
Gaboman
nagyúr
A sportos kormány neked kényelmesebb mint a egyenes széles kapaszkodók?
Atyám, ezt most komoly?
A 99.99% pilóta ezzel biztos nem így van, de mint tudjuk te szinte mindenben kivétel vagy![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83953 üzenetére
Bocs a hsz-ek miatt, telefonon szar szerkeszteni.
Szóval még mindig áll a kérdésem. Izomból tartod magad statikusan, vagy a karodra engeded a súlyt. Nincs más lehetőség. Melyik a helyes a kettő közül? A tenyerem csak nyomja, míg a derekam kipurcan percek alatt. (Neked is, meg mindenkinek, aki statikusan erőből kitart egy pozíciót a gravitáció ellenében. Az, h gyenge, az nem érv. Tőlem gyengébb emberek is motoroznak.)[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83958 üzenetére
Természetesen az a jobb tartás ha combbal és háttal tartod megad, de ne legyenek illúziói senkinek sem, abban is elfáradsz egy idő után,
Ha a kezedre helyezed jobban a sújt az előbb fog elfáradni, ugye sokkal kisebb az izomcsoport ami tart.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #83957 üzenetére
Igen, határozottan jobban szeretem a keskeny, kissé megemelt csutkakormányt, mint a magas széles kapaszkodókat. A többség épp fordítva van vele, tisztában vagyok a helyzettel.
(#83959) Teasüti: Akkor fáj a tenyér/csukló, ha súly van rajta. Márpedig ha súly van a kormányon az határozottan nem jó motoron.
A kerékpár más, ott nekem nem sikerült még megfelelően belőnöm, hogy kényelmes legyen, mondjuk az a projekt félre is volt téve egy ideje. Ott nincs tank, amibe kapaszkodni lehetne, tehermentesítve a kart.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, a f.szom kivan veletek!
Vezessük le milyen erők hatnak itt a karra és felsőtestre csupán álló helyzetben a gravitáció ellenében!
Előre döntött felsőtest, kormányon laza kéztartás, enyhén hajlított könyök, előre nyújtott karok.
Ilyenkor ugye a felsőtest a kezek és a fenék alatt van alátámasztva, ergó a tömeg vmilyen arányban megoszlik a kettő között. Sportmotoron - és biciklin is - nagyobb arányban (túramotorhoz képest) a kezekre helyeződik ez a súly az előrébb elhelyezkedő tömeg miatt.
Ezt ellensúlyozni csak derékizomból lehet, mely olyan irányú erőhatást gyakorol a felsőtestre, hogy az felegyenesedni szeretne, tehermentesítve részben a kezeket, mint alátámasztási pontot. A probléma ezzel, h az izmok anatómiájukból adódóan nehezen tűrik a statikus igénybevételt, mondhatni természetellenes. Edzettségtől függően nagyon hamar, vagy csak simán hamar elfárad. Mindkét esetben percekről beszélünk, így ez az állapot nem fenntartható a túra ideje alatt.
Marad a súly ráengedése az alátámasztási pontokra, így elkerülhetetlen a kezek igénybevétele. Ezen segíteni csak a súlyeloszlás arányának módosításával lehet. Ergo kevésbé előredőlős testtartással. Ergo másik motorral, kormánnyal.Ennek az én meglátásom szerint semmi köze ahhoz, h én jól vagy rosszul motorozok-e. És az is vicces, h rosszul ülök rajta... A kormányt fogni kell, a seggem meg az ülésen van. Ennyi. Itt a történet vége. A testméreteim meg adottak, ahogy a többi tényező is.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
Teasüti
nagyúr
Ami a szerpentines részt illeti, én pont fordítva tapasztalom. CBR-en kezdhetem visszapakolni kanyar előtt, h legyen erő kijönni belőle. Az ER6 meg nyomatékos alul is, neki nem kell visszaváltania.
Igen, többet forog a CBR. A kérdésem még mindig az, h na és akkor mi van?
Nem 10000-en közlekedek vele, ahol a nyomatékcsúcs van...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83962 üzenetére
A hiba ott van, hogy az izmok nem bírják a statikus terhelést. Már miért ne bírnák? Azok miatt tudunk egyáltalán a lábunkon állni.
Nézd, az lehet, hogy brutálisan hosszú az a CBR, és brutálisan alacsony a kormány, és így valami extrém kényelmetlen rémség (nem ültem rajta, nem tudom), de nekem mikor GSXR1000-t teszteltem (L3 körüli), fél óra után se volt baj tartanom magam derékból, a saját gyári kissé emlet csutkakormányos SV650S-emmel meg megjártam Angliát oda-vissza egyhúzásra. Értsd úgy, hogy reggel 8-kor elindultam, és kisebb megszakítások után másnap dél körül szálltam le róla.... És nem, nem fájt se a derekam, se a csuklóm/tenyerem. Egyedül a behajtogatott lábam volt rendszeresen kényelmetlen, sok párperces pihenőt szükségessé téve.(#83964) Teasüti: Miért nem hagyod pörögni? Mentem egyszer nagyobb gépekkel szerpentinezni (100-120 ló) és nem győztem rakosgatni (SV650, 72 ló "nyomatékosan"), hogy bírjam a tempójukat, amit fele váltással kényelmesen hoztak.... Nekem meg folyamat váltogatnom kellett, ne essek 6000 alá, mert akkor már nyúltak is el a horizonton...
Szerintem ha nem váltogatok, kb vissza is gurultam volna hozzájuk képest...
Persze, meg lehet oldani "nyomatékból" kevés váltással, de hogy fürge úgy nem lesz se az SV650, se az ER6, az is fix.[ Szerkesztve ]
-
2thletme2day
őstag
válasz Topiccsendőr #83963 üzenetére
Semmi. Csak amikor azt a posztot írtam akkor valamiért úgy rémlett, hogy 100Le körüli az a motor is. Írtam is, hogy lehet valami gyengébbel kéne kezdenem. Aztán visszamentem a TDM-re és láttam, hogy 80Le. Akkor írtam azt a szerkesztett mondatot.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83964 üzenetére
És ez így is van, a CBR egy pörgősebb motor ami nem igazán virgonc alsó és középső tartományban.
Az ER6N pedig pont ott combosabb, arra a tartományra van jól eltalálva.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #83962 üzenetére
Figyelj. Forum. Itt mindent kezelj fenntartasokkal. Erted, most veszekszel te, akinek ket motorja volt eddig, egy olyan emberrel, akinek egy motorja volt. Egy harmadik felorult meg beleokoskodik, aki egyebkent az alsogatyajat is forditva veszi fel, es megmagyarazza, hogy te vagy a fasz. Nekem baromira tetszik egyebkent, ne hagyjatok abba
Hogy enis beleugassak.
R6 oson ~400 km a rekordom egy nap. Konyokoltem tankon, es tamaszkodtam kormanyon. Nyilegyenesen minek tartsam magam combbol, meg minek szakadjak meg? Amikor kanyarodok, oke, de autopalyan? Lofaszt. Vagyok a motoron, ahogy vagyok. Nem kell ezt tultolni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83969 üzenetére
A combtartást én sem egyenesúton gondoltam, főleg nem tempónál, ott már a menetszél is tart!
De városban amikor csak gurultam és kezdtem érezni a hátamat, 2 gerincsérv, akkor combbal rásegítettem azzal tartottam magam, könnyebb volt.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83969 üzenetére
Amúgy a látszat ellenére imádok disputálni.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83967 üzenetére
Igen, de itt nem gugolni kell, hanem csak egy viszonylag kis szög mellett ellentartani a felsőteted dőlését, ami az én esetemben a [link] oldal alapján 27 fok. A GSXR1000-en pedig 35 fok, azt érezni is lehetett, hogy jobban kell tartani.
Amit még tudok, a régi S1000RR-re 36 fokot mond, na, azon is ültem, és az a szög már eléggé nem tetszett, nagyon messzinek tűnt a kormány az üléstől. De lehet azt is meg tudtam volna szokni, nem volt lehetőségem sokat próbálgatni.185 centire a sima CBR600F-re (2011-est találtam, nem tudom olyanod van-e) 25 fokot ír 185 centi mellett, a régebbi F4-ekre 29 fokot, az se vészes.
(#83969) persuader: A tankon könyökölés sztem alap egy hosszabb úton ilyen motorral. Kicsit átmozgatod magad. A combból tartás meg pont azért hasznos olyankor is, mert nem fog mindend fájni mikor leszállsz, és el tudsz menni 400+ km-t is.
(#83970) Teasüti: Dinamikus volt határozottan, de ön és közveszélyes? Határozottan nem. Ön és közveszélyes tempóra alapból nem alkalmasak a fakerék keménységű öreg dunlop gumijaim, amikkel gyárilag szerelték a vasat....
Nem tudom, nálad mennyit enne az a motor, nálam az SV így forgatva evett 6 liter körül a túrán. Ha kevésbé forgatom, megelégszik 5-el. Ha nagymama tempóban gurulok szigorúan 90-el, akkor 4. Nem olyan óriási difi. Próbáld ki egyszer. Ha sokat kér, akkor majd finomkodsz vele legközelebb.[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
"Túrázásnál ennek ott van jelentősége, hogy egy tempósabb hegyi szerpentinen az ER6-al kétszerannyit fogsz váltogatni, miközben lassabban fogsz haladni, mint a mostani gépeddel. Persze, ha csak hatodikban krúzolsz fix 130-al, ottt nyilván nem lesz különbség, hogy egy 30 lóerős 250-essel vagy egy 200 lóerős 1300-as motorral mész..."
Ezzel én nem értek teljesen egyet. Szerintem attól is függ hogy hol és milyen stílusban motorozol, mennyire hajtod. Tavaly több alkalommal voltunk Ausztiába túrázni. Marizell, Smmering , Kalten Kuchl. Ott olyan szerpentinek vannak hogy valami eszméletlen. 200 méterenként 90-180 fokos kanyarok. Nekem MT07-em van ami az ER6-ra hasonlít 2 henger alulról húz. Kalten Kuchl környékén van egy 22 km-es szerpentin amin nem lehet lekanyarodni. Azt végig 3-asba toltam. A kanyarokat még be tudtam venni 3-asban csak a nagy visszafordítóknál kellett 2-est kapcsolni. 3-as ból meg nem tudtam totál kigyorsítani mert rögtön jött a kanyar. Nyilván ez függ attól is ki, hogy motorozik. Mi túrázni mentünk ki, és vissza is akartunk érni, nem huligánkodtunk, de egy nap megvolt az 500km és csak a seggem zsibbadt az egész napi motorozástól, de semmin nem durrant be. Annyi kanyart egymás hegyén hátán még nem láttam, idén minden hónapban megyünk. Ha jól emlékszem 21km-t mentünk vertikálisan (fel-le) a navi szerint.
Engem egy motornál sokkal jobban érdekel a Nyoaték-fordulatszám görbe mit a maximális Le.
-
BoB
veterán
Látom senki sincs tisztában a helyes testtartással sportmotoron csak az észosztás megy.
Tehát:
1. minden nap megiszol egy vagy kettő sört (inkább hármat).
2. Ráülsz a motorra, előredőlsz, itt már érezned kell hogy a tankra milyen jól felfekszik a hasad.
3. Ellazulsz, esetleg ha az 1-es pontban foglaltakat nem csinálod rendszeresen, lehet kicsit feszítened kell a hasad.
4. ProfitYou may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #83974 üzenetére
Az MT07 azért jóval nyomatékosabb, mint akár az SV, akár az ER6. [link].
Amúgy, ha nem sietek, nekem is bőven bejön az SV nyomatékos, de nem sok lóerős karaktere. De ha sietni kéne, vagy erősebb motorokkal megyek, akkor hirtelen nagyon kellemetlenné válik, hogy nem megy úgy nyomaték ide vagy oda és marad a kellemetlen gépészkedés. Sajnos se a nyomaték nem mond el mindent, se a lóerő önmagában. Sok mindent tudni kell a motorról, hogy teljes képed legyen.
(#83977) Teasüti: Akkor ha az oldal pontos, 2 fokkal kell jobban előrdőlnöd, mint nekem az SV-n.
Sajnos az F4i nem a legtakarékosabb típus, de ha odahúzol neki megy is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mert a motorom szinte semmit nem csinál úgy 4-5000-ig. Mit nem lehet ezen érteni? Pl az ER6 simán lehagy egy visszafordító kanyar után, míg én felveszem a fordulatot. Vagy végighúzatom a gépet 22km-en és elforralom a vizet...
Nem tudom te hogy vagy vele, én gépészetet tanultam. Nekem elég beszédes egy nyomatékgörbe.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83981 üzenetére
A nyomatékgörbe elég beszédes amúgy, ha értesz is hozzá. De még mindig nem sokat árul el a váltó áttételről, kiosztásról, amit szintén sok motornál eléggé elbaltáznak. Pl. sportmotoroknál nagyon hosszú az egyes általában és utána sűrűn jönnek a fokozatok. Első hallásra ilyen a CBR-ed is. Leginkább ennek köszönheti az ER6 és hasonlóak az előnyüket. De azt is vissza kell váltani, vagy "szétforralni" a vizet.
Értem, amit mondasz, pont ugyanez volt a GSXR1000 is amit próbáltam, elinduláskor 4-5000-ig semmi, aztán meg...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83981 üzenetére
A CBR nem sok mindent csinál addig a fordulattartományig, sőt inkább 6000 felett kezd el élni.
Az ER6 már 3000 fordulatról szépen megy, a megoldás az a CBR-el hogy mindig a 6000 fordulat környékén kell tartani ahhoz hogy legyen lendület, 1 vagy akár 2 sebességfokozatot vissza kell váltani.
Aki szereti pörgetni a motort neki ideális választás lehet a Honda, felül szépen szedi a lábát csak ez az alsó és középtartomány rovására ment.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Something_
őstag
válasz Teasüti #83977 üzenetére
Hidd el, ha 10.000nel valtanal el, akkor sem enne tobbet, mint 6.5-7 liter. De akkor legalabb mosolyognal kozben, nem a fogad szivnad, hogy 100 km-enkent tobb lenne 200-400 ft-tal a tankolas.
Ha 5000nel elvaltasz, akkor kb ugy mehet a motor, mint egy 250es robesz. Az meg el van 3 literbol.Irtad ulespozra, hogy ugyanolyan verbeli sportmotor az F4i, mint az RR. Ultel RR-en?
Maga idejeben termeszetesen verbeli 600as sportmotor volt a gep, 20 eve. Nagyon sokat valtoztattak rajta bizonyos idoben. -
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #83985 üzenetére
Jogos. Épp azt nézem, h RR-en 36°-on ülnék.
Utcai használatra az már tényleg mazochizmus.Nem szívom én a fogam. Szarok rá. Egy órabéremből teletankolom.
Csak összehasonlításképp, ha már onnan indultunk ki, h túrázni kéne vele.
Szerintem erre a felhasználásra semmilyen előnye nincs az ER6-hoz képest. Alkalmatlan erre szvsz.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #83985 üzenetére
+1.
(#83986) Teasüti: De az élményfaktor sem olyan lesz az ER6-on, mint a tiéden, ha húzod neki. Nagypapásan meg a tiéd is lassú, meg az is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Beszéljünk inkább a rev matching-ről!
Ki milyen gyorsan tanulta meg? Nekem sehogy se akar berögzülni, pedig zsigerből kéne előadni.
A brummogást nem találom el, általában túlpörög a motor. -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #83990 üzenetére
Mármint utazóban? Annak mi értelme? Kigyorsításkor és előzéskor szoktam játszani. 1-ben 100-ig, stb. De csak addig. Utána normális tempó és cruising.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #83994 üzenetére
Engem nem zavar. Én egész végig a túrázás nézőpontjából vizsgálom az ER6-ot és a CBR-t.
Nem arról beszélek, h mik az én személyes elvárásaim.
Én tök jól elvagyok a nyomatékgörbe alján is. Meg az se érdekel, ha ott hagy az ER6 3000-en.
Én arra próbálok rávilágítani, hogy túrázásra szvsz minden szempontból jobb az ER6.
Tekintve, h mind a kettővel mentem és mind a kettő rendelkezésre is áll. Talán van némi összehasonlítási alapom...Ami engem személy szerint zavar, h nyomja a kib.szott tenyerem a kormány.
A többit leszarom.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Mindenki vegyen túraendurót vagy supermotot és le van a gondja mindenről.
Jó minőségű útjainkra úgyis azok a legalkalmasabbak!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen processzort vegyek?
- Politika
- ASUS ROG Ally
- SSD kibeszélő
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest