-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
sarkany01
tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy adott egy Lagua 2es, 1.8as, 196 ezer km-el. Nem tudom hogy mikor volt vezérlés cserélve. Mikor lenne érdemes vezérlést cseréltetni? Vagy vannak rá utaló jelek esetleg?
Válaszokat előre is köszönöm. -
molnarpeter
nagyúr
válasz sarkany01 #91051 üzenetére
Ha bízol benne, hogy nem volt tekerve, meg lehet próbálni gyártási időt leolvasni és megsaccolni az éveket, aztán jszp lekérdezéssel megnézni az akkori km állást és kivonni a mostaniból... vagy lehet egy darabig jó még, ha nagyon újnak néz ki a szíj például... de ha jót akarsz, akkor azonnali csere gyakorlatilag, semmi másra nincs garancia.
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91054 üzenetére
Így igaz.
Van olyan amelyikben 670ezer van már megbontás nélkül.
Én azért írtam, hogy lehet, csak költséges dolog.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz sarkany01 #91051 üzenetére
Magyarország így szeretlek.
Alapszabály!
Veszek egy autót, az anyámnak se hiszek, lecserélem a vezérlést, nem ér meglepetés.Valóság.
Veszek egy autót, rizikózok, mert drága a vezérlés, elszakad, kifizetem a 3x akkora összeget, szídom a szart amit vettem.🤔
Renault power
-
sarkany01
tag
Az autó nincs visszaforgatva. 140 ezer km-el vettem 10 éve. Én hajintottam ki belőle nem rég a gyári kuplungot is, a gyári gyertyákkal. 110-130 ezer körül volt valahol cserélve a vezérlés. Lassan érik, és ezért kérdeztem, hogy dob fel erre esetleg valami hibakódot valami tárolt adat/időpont/km alapján, vagy mennyi km ennek a csere periódusa.
-
vzsryl
nagyúr
válasz sarkany01 #91058 üzenetére
Szíjas vezérléssel nem szabad várni 10 évet, mert úgy elöregszik az anyag, hogy egész kis futásteljesítménnyel is simán elszakadhat. A VAG 2.0CRTDI-nél volt megadva 210k km vagy 7 év. Ott is lecseréltem a gyárit 115k km-nél, mert 7 éves volt a verda.
Más: Ma néztem olajszintet a Lagunán, ami rendben volt, de a motorháztetőt ketten alig tudtuk kinyitni. Az autón belül nyomtam felfele a kis kallantyút, közben a feleségem meg felrántotta a motorháztetőt. Fordítva nem ment, mert az asszony nem tudta rendesen fent megtartani a kis kallantyút. Elég durva kattanással tudtuk csak felrántani. WD40-nel szétfújkáltam a zárat, de előfordulhat, hogy a bowdennel van valami. Találkozott már valaki ilyen problémával? Már fura volt, akkor is, amikor megvettem, de azt hittem, hogy ez ilyen. Viszont így még nem jártam, hogy ketten kellettünk hozzá…
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
előre megfontolt technikai okokból nem leszek elérhető 2024.01.01. 12:00 ig így mindenkinek hibakód mentes Boldog Új Évet Kívánok!
Renault power
-
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Tervezek venni egy dízel renault laguna III-ast, lehetőleg autómata váltóval. Jól gondolom, hogy itt már létezett aisin váltós is, nem csak a rémálom EDC igaz? Esetleg 1.5-be is tettek ilyet vagy csak a 2.0.ban?
A másik kérdésem, hogy van bármi esélyem megtudni hahun mikor tettek fel egy adott hirdetést? Előre is köszi a válaszokat. -
mycso
Topikgazda
válasz Babetta-X #91065 üzenetére
Szia, igen a laguna 3-ban (ph1 és ph2). Klasszik bolygóműves aisin automata váltó van, mondhatni örök darab, ha volt benne az olaj cserélve. Kicsit buta, kicsit lassú, de tartós darab.
Tudtommal ezekből a váltókból az 1.5dci nem kapott.Ph3 valahol 2013-2014-től, bár ez picit zavaros, mint úgy általában az össze renault generációváltás (nagyon összemosódik a ph2 - ph3 gyártás/váltás) , már duplakuplungos EDC-vel szerelt, itt ezt már az 1.5dci mellé is rakták, bár itthon nem gyakori.
Hahu hirdetések időrendbe állítására, itt PH-n az egyik kolléga írt régebben valami szkriptet, valamelyik autós fórumba volt bedobva. Ha megtalálom, belinkelem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
dugo_
veterán
Ha megtalálom, belinkelem.
Szerintem Supreme7 volt, de úgy tűnik, hogy törölte magát és semmi nyoma nem maradt.
A fórum okosító scriptjei itt vannak, de a Hahu-st sehogy sem találtam meg tegnap:
https://openuserjs.org/users/Supreme7/scripts -
xuldar
őstag
Sziasztok!
Van egy 2006-os Megane II/2 kombim, 1.4 benzines. Nagyjából 3-4 hete van c1609-es hibakódom, véletlenszerűen beragad a féklámpa, olyankor ég a szervizlámpa is. Mindig csak fékezés után marad égve, de üzem közben el is tud aludni (szintén fékezés után), ilyenkor a szervizlámpa is kialszik. Ha leállítom és pihen valamennyit, akkor indításnál nem ég.
A kérdésem a következő: Valamilyen beragadós jeladó lehet a ludas (gondolom, féknél is van ilyen), vagy nagyobb az esély kábelhibára? Utóbbinál gondolkodom, megéri-e megjavítani, mert azt ugye ki kell mérni, meg a hozzáférés is sokkal macerásabb. Meg Debrecenben nem tudom, hányan foglalkoznak kábeljavítással/cserével. Ha a kábelkorbácsot kellene cseréni, az gondolom, zsebbenyúlós.
Valós 180e km van benne. Az autó márciusban esett át egy kuplungcserén, most következne a vezérléscsere, plusz az első lengéscsillapítók is csereéretté kezdenek válni. Gondolkodjak szerintetek az autócserén, vagy megérheti a ráköltést? 7 éve van nálam, eddig az olajcserén meg pár apróságon kívül egy bal (elektromos) ablakemelő javítás volt nagyobb tétel. Nem vagyok versenyző, egyetlen szempontom van, hogy megbízhatóan elvigyen A-ból B-be.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
rob210
Topikgazda
válasz xuldar #91072 üzenetére
Ph2essel érdemes foglalkozni.
Féklámpa kapcsoló csere.
Te is meg tudod csinálni, nem kell hozzá szakértelem.
3ezer forint egy kapcsoló és bajonetzárasan van bent a fészkében.
Annyira kell figyelni, hogy amikor teszed be le kell nyomni a fékpedált úgy tekered be a helyére és amikor a pedált elengeded be is "poziciónál.Renault power
-
xuldar
őstag
válasz rob210 #91073 üzenetére
Köszönöm a gyors választ Jól gondolom, hogy a kormány alatt kell matatni a kapcsoló után? Esetleg 1-2 márkát tudsz ajánlani, amit nem kell fél év után megint cserélni?
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
cOxeR
Ármester
Sziasztok!
Megane 1 kombihoz (2003-as ha minden igaz - nem az enyém) keresek hátsó ablaktörlő kart, mert elfáradt/berepedt és elforog. Győr/Bp körzetbe van esetleg bontó aki javasolt, vagy hol célszerű keresnem? [kép]
Köszi![ Szerkesztve ]
-
-
Kornelius07
csendes tag
Sziasztok!
Robi...
3.0 V6 dci (V9X) olajlecsapató alól szivárog az olaj, a tömítés elfáradt. Kibontani iszonyat macerás. Van valamilyen megoldás (pl a felső szellőztető szelep helyett) a rendszer kiváltására?
Köszönöm... -
rob210
Topikgazda
válasz Kornelius07 #91084 üzenetére
Igen nagy szívás cserélni, sajnos nem tudok más lehetőségről.
Renault power
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #91083 üzenetére
Nekem egy sima egyszerű és olcsó akku kellett 175mm magassággal.
Ezért lett a legolcsóbb, ha gyorsan tönkremegy ne sajnáljam annyira A mostani electric power ugyan még nincs csak 2,5éves és már tönkrement de az előtte használt szintén electric power 6 évet bírt így nem tudom egyértelműen eldönteni hogy egy olcsó akku mitől bírja 2,5 vagy 6 évig -
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #91086 üzenetére
Igénybevétel számít rengeteget, 2-3x leszívja valami az akkut vagy alacsony töltöttségen vagy használva egy ideig, és máris sokat romlik az állapota. Nálunk is van itthon szórás az akkuk élettartamában, de mindről meg tudnám mondani miért ment tönkre idő előtt (generátor túltöltött és alacsony savszinttel ment, kábel hiba miatt sokáig járó hűtő venti leszívta, stb). Elektromos rendszert érdemes átfésülni kicsit, nyugalmi áramfelvételt nézni és hasonlók - igaz, generátort felújítani mondjuk pont drága, de mondjuk egy testkábel olcsóbb egy akkunál. Nameg a túlmerítéses szituációk ellen véd is valamelyest, ha a helyre beférő legnagyobb kapacitású akkut választasz.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91088 üzenetére
Azért a generátor felújítás nem minden esetben drága.
Típusfüggő erősen.
Egy egyszerű motoros autóba 20-25ezer.
Egy agyon elektronikázottba lehet 120e is.
Renault power
-
psion2101
tag
Sziasztok!Mit tanácsoltok abban a kérdésben,hogy el van törve az első rugóm a Megane kombimba.Használtat érdemes venni vagy Autodoc 9000 plusz szállitás lenne jobb?
-
psion2101
tag
válasz lsebestyen #91091 üzenetére
Oké csak kiváncsi voltam,hogy ki mit mondd erre
-
forceberg
veterán
válasz lsebestyen #91091 üzenetére
Ha 1db-ot vesz, akkor kb. mindegy.
Az ilyen kérdések előkerülése esetén sajnos nem szokott párban menni a csere.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz psion2101 #91092 üzenetére
Én egy dolgot mondok rá.
Se autodoc se használt.
A régi színkódja alapján vegyél két új rugót, különben nem lesz jó a kocsi futóműve.
Elpattog a kanyarokban elhúz valamerre fékezéskor, és még sorolhatnám.
A futómű fontos dolog, nem árt, ha rendben van.De azt jó lenne tudni, hogy milyen autóról van szó
Renault power
-
mycso
Topikgazda
Annó a megane 2-höz 20.000ft körül vettem az (új) FK 3,5cm-es komplett ültetőrugó szettet.
Jó kis árak vannak mostanság...“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vírusirtó topic
- VPN topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Linux kezdőknek
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen