- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Bittorrent topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- PHP programozás
- Synology NAS
- Vírusirtó topic
- VPN topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
salieri.
őstag
válasz norbert1998 #91450 üzenetére
Mert az olajok elveszítik kenokepesseguket.Aki ilyet vesz tisztában van a koltsegvonzattal.
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #91444 üzenetére
Igen új motor. Ja azt lehet nem írtam, de gariban cserélik, tehát nincs teendőm a régi motorral.
salieri.: ez természetes és nincs is ezzel baj, ezért is feleztem a gyári előírást. A 8.000km, már picit elrugaszkodott, talán a "sportolásra" is használt RS esetében lehet életszerű.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
norbert1998
veterán
Én is így gondolom. Egy rugdalt <1.4 turbó 3 hengeres a maga kis 2,5-3 liter olajtöltetével (márkafüggetlenül) érhető, hogy kéri 8000-nél, hogy ne pusztuljon rá az első tulajra. De egy nagyobb motor, dupla ennyi olajjal talán nem ennyire érzékeny.
Igaz, az 1.8 tCe-be se megy sok olaj - forrástól függően 4,1-4,5 liter. Ez régen az 1.2-es szívómotorok, majd 1.5 dCi territóriuma volt nagyjábólAz 1.5 EcoBoost Ford "motor" a maga 2,7 literes olajtöltetével mondjuk tényleg egy hulladék, 10 ezer kilóméter alatt meg is eszi a 3 liter olajató nem túl öreg formában. Vezetni sem jó - erről van saját tapasztalatom, az előbbi állításról nincs.
Összehasonlítva az egyforma súlyú 2.0 tCe és 1.5 EcoBoost ég és föld. Lóerőben alig van különbség (Ford 184, Renault 178), nyomatékban már más a helyzet (Ford 260, Renault 300), de valahogy egyszerűen nem olyan. Tök karaktertelen, olyan tök semmilyen az egész. És jelentősen rosszabb a menése is, sehol sem húz jól. Sokkal többnek tűnik a különbség a nyomatékban. Igaz, a Ford-ban 7 sebességes DCT volt, bár ez szerintem előny kéne legyen, nem hátrány - max a vesztesége nagyobb annak? -
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #90878 üzenetére
Na végre megrendeltem a vezérlésszettet. Felhívtam őket, vízpumpával együtt szettbe nem is volt dayco csak külön. 21e+16e ft a vízumpa, dayco márka lett. Ezt megrendelte nekem, a többit én szedtem össze a honlapjukon.
Végül ez a fagyálló lett, amit akkor is belinkeltem neked [link]
amire azt írtad "Ez koncentrátum ahhoz kell fagyálló 1:1 arányba keverd."
Ezt nem tudom értelmezni. Ha alapból -40 fokig fagyvédelmet biztosít, akkor miért kellene 1:1 be keverni.
Mondjuk van még náluk [link] ilyen mannol amihez oda is van írva, hogy készre kevert,
de ez AF12+ ami nem tudom mit jelent[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #91456 üzenetére
Huha itt valami félrement, (lehet nálam) de ez nem jó bele!
Neked G12+ kell, nem sima G12!!!
A sima G12 eszi a rezet és itt a fűtőradiátor rézből van!!!!!!!!Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz salieri. #91451 üzenetére
Igen az olajok elveszítik ezt hívják elnyíródásnak.
De ez 10ezer előtt nem következik be!!!
Csak, ha nagyon keményen rúgod neki, kijársz pályanapokra tartós 5000 nél tartod.
Szóval a 10e előtti csere csak pazarlás.
De igen ésszerű a gyári 30ezres ciklusokat erősen elfelejteni, mert azt csak nagyon ideális körülmények között képesek kiszolgálni.Renault power
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #91458 üzenetére
“De igen ésszerű a gyári 30ezres ciklusokat erősen elfelejteni, mert azt csak nagyon ideális körülmények között képesek kiszolgálni.”
Az olyan, mint a WLTP hatótáv, meg a becsületes politikus. Egy ideális világban akár előfordulhat, ha…
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #91455 üzenetére
A 3 hengeres 1,5 ecoboostba 5,55 liter olaj megy. Kuga ezzel a motorral elég türhetően megy, nem sportgép a maga 1500kg önsúlyával, de az a 150 ló elég jól mozgatja.
Tudom, mert pár napja vettem át egy példányt belőle, féltem a 3 hengeres mivoltától, de alig hallani a motort, de nem tapasztaltam barkas hangot egyáltalán.mycso: gariban az rendben van, akkor az új lesz, hátha sikerül jól összerakni.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #91461 üzenetére
A hangjával nem volt semmi bajom, tud jó hangja lenni a három hengernek is, lásd Triumph.
Az olaj mennyiség meglepett. Nincs már meg a forrásom.
-
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #91462 üzenetére
Itt van, ehhez még az olajszűrő + 0,5litert vesz fel: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #91463 üzenetére
Úgy fest, mindkettő igaz lehet, évjárat függő információ lehet.
[link] -
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #91464 üzenetére
2019től gyártott a 3 hengeres ecoboost, arra az én táblázatom érvényes. Előtte a 4 hengeres ecoboost volt, annak 4,85+0,3l volt a töltője a net szerint.
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #91465 üzenetére
Tehát akkor a linkelt gyári manual nem igaz egyikre sem?
-
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #91466 üzenetére
Amit én linkeltem az az online letölthető(mert papír alapon csak gyors útmutatót adnak) szűk 500 oldalas kezelési könyvéből van az enyémnek. Erre biztosan ez érvényes(3 hengeres ecoboost 2019től)
De nem akarom szétoffolni a topicot. -
zeon.hu
nagyúr
Lenne 1-2 keresetlen szavam ahhoz, aki a fékfolyadék tartály elhelyezését kitalálta.
Nem hogy nem férek hozzá, de bakker még csak nem is látom rendesen...#?*@&!
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #91457 üzenetére
Hello Robi,
Lehet nekem szántad a választ, face-n is beszéltünk a Clio csoportbanhttps://prohardver.hu/tema/nagy_renault_topic/hsz_91338-91338.html
A héten már full szar volt, langyi időben is 2 csíkkal mentem kilométereket.
Hát képzeld...megbontottuk, csak a kiegyenlítő tartályban, annak tetején volt rózsaszín..nem tudom miért. Anno volt vízpumpa csere..vagy 8 éve akkor a LÁNG-ban adtak löttyöt (5 vagy 10 liter) Még meg van az egyik 5 literes kanna félig. Tehát nagy eséllyel az lett beletöltve. A szervizben.
Aztán emlékszem valamiért meg lett bontva vagy 3 éve...és akkor zöldes is lett a löttyi. Gondolom ott Renult type -d-t töltöttek bele a márkaszervizben.
Szóval most megbontottuk és a termosztát szintjén zöld volt. Hoppá.
Szóval a D7F-nél nem átfolyós a tartály, emiatt egy kisebb pár decis rátöltés nem keveredik a lentebbi rétegekkel.
A zöld sárgás leengedett lötyi patika tiszta volt.El kellett ugorni Rendes type-d löttyért Végül Swag FEBI FEBI BILSTEIN 26580
https://partsfinder.bilsteingroup.com/hu/article/febi/26581 ment bele G11 ha minden igazkérdés: régi használt vagy éppen felbontott de nem használt fagyállóval(G12) mit kezdjek? Hol lehet leadni?
A termosztát tuti szar volt(már kitudja mióta), most csak akkor nyit, ha tényleg elérte a nyitási hőt. 89fok
Ennyit arról, hogy nem elég azt nézni, hogy mit mutat a diagnosztika (vagy 3-5 éve is kértem már a szervizben "óóó minden jó") Persze a hőfok jeladó 89 fokot mutat, csak közben szivárog ki a melegvíz a hűtőre, mert 1/3-ad állapotban nyitott. Nyáron még nem is gond(sőt 40 fokban), de télen. És ugye végül is fűtés volt, mert az mindig nyitott(műszerfal meleg állásban). Remélem jön egy kis hideg még és akkor jobban meg lehet tapasztalni, hogy javult e. Kíváncsi vagyok javul e a fogyasztás.[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #91457 üzenetére
Jut eszembe, ennek a G12 löttynek mi értelme? Létezik olyan kocsi, amiben nem réz a fűtőradiátor?
mert spec szerint Ajánlott alkalmazás:
- VW TL 774 D
- Audi G 012 A8D A1
- Opel 19 40 663 S1 | 19 40 650 S1
- Seat G 012 A8D A1
- ©koda G 012 A8D A1
- Vauxhall 9 40 663 S1
- Volkswagen G 012 A8D A1fujj de gáz
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #91467 üzenetére
Valamelyikre valamennyi leírás biztos igaz, a lényeg, hogy a kevés olajtöltet csak papíron jó a körnezetbarátság miatt, a gyakorlatban pedig rossz dolog
Tegnap lemostam az autót, szóval a napokban olyan idő lesz, hogy tiszta kosz legyen mindenkié
-
vzsryl
nagyúr
válasz norbert1998 #91472 üzenetére
Akkor most a 2.0 M4R-ba tölthető 4,4 liter, vagy a 2.0 CFFB-be a 4,3 liter extrém kevésnek tűnik? Ez azért fura, mert mindkettő a maga kategóriájában nagyon megbízhatónak számít.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
forceberg
veterán
válasz norbert1998 #91472 üzenetére
Szerintem az olajnál akár fontosabb, hogy valaki mennyire és hogyan tapossa ki a belét a technikának. Főleg, ha valaki a lenti magas nyomatékokat gyakran ki is használja. Vagy akár a hegymenetben is hagyatkozik valaki a váltás-asszisztensre, aztán a hegyre feléréskor azonnal le is állítja a motort.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
vzsryl
nagyúr
válasz norbert1998 #91475 üzenetére
Az M4R erősen benzin motor. Legalábbis a Lagunámba azt töltöm már 11 hónapja, és nagyon szereti, meg is eszi vegyesben a 9 litert.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
norbert1998
veterán
válasz vzsryl #91476 üzenetére
Huh, belekeveredtem (m9r-rel kevertem). Most megnéztem, melyik az. 2,0 szívó. Azért az nincs agyon hegyezve 😁
Jó. Na. Nem előny a kevés olaj, de meg lehet csinálni jól is ezt. Sokkal komplikáltabb a dolog annál, minthogy kevés olaj=szar motor.
Osztán akkor a fenti hülyeségeket meg visszavonom ☠️[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #91477 üzenetére
Na végre eljutottál a lényeghez.
Nem csak a mennyiség számít, hanem a technika is.
Mert ugye hiába van sok olaj egy autóban, ha az idióta német mérnök az olajteknő alá tervezi a katalizátort.
Hiába van kevés olaj, ha van külön aktív hűtőköre az olajnak. Meg még elég sokminden befolyásolja ezt, többek közt a felhasználás is.De ott a SAAB az élő példának, hogy nagyon el lehet kúrni egy olajzórendszert. Kevés olaj, rommá égetve, szuper konstrukció. 🤣
Renault power
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
Renault Mégane 2 1.6 16V kombihoz cseréltetnék egy kormányművet, lóg, 300 ezer km futott, gyári alkatrész. Összekötök, gumiharangok jó állapotban vannak(voltak cserélve 1-2 éve) .
Újat vagy felújítottat érdemes berakni? Ha újat milyen márka ajánlott? Cseredarab mit takar?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz angyalpc2 #91484 üzenetére
A 2es meganenak van egy tengely perselye a jobb oldalon.
Azért kopog mert ez a persely elporlad, értsd szó szerint. A vicc az, hogy valami 8e talán a persely ami egy szaros műanyag. És ki se kell venni hozzá a kormányművet a helyén megjavítható. Csak ezt ugye a sok lehúzós műhely nem reklámozza így lehet érte kérni 80-100e -t.Renault power
-
Benir8
senior tag
válasz salieri. #91483 üzenetére
Nem található ilyen márka, az olcsóbbik kamoka, qwp stb., drágábbik TRW,spidan(tartósabb?).
Nekem is volt cserélve műanyag perselyt a jobb oldali kormányműban ha jól emlékszem másfél éve.
Attól tartom, most ha újra kicserélem a perselyt nem lesz jobb, ugye belül a fogasléc ennyi futason 300 ezer km-en elkopik, ezért gondoltam a cserét. -
Dyno
veterán
válasz norbert1998 #91462 üzenetére
Nagyon jó hangja is tud lenni egy 3 hengeresnek..... [link]
-
norbert1998
veterán
Sokat segít, ha bőven 6000 felett kezdődik a piros
Bizony bizony. Egyszer én is szeretnék egy jó háromhengerestMég OFF-abb OFF:
2 ütemű 3 henger
Egyik abszolút kedvenc hangom, de ez már sor6, nagyon magas redline mellett
Egy ilyennel is nagyon széles mosolyom lenne, hiába gyenge a kis lökettérfogat miatt [link 2] -
Jol ertesultem, hogy a Jogger hirbird az K4M-el jott ki? Vannak mar fent erdekes fogyasztasi adatok. 4,5-6,5 litering, ami nem rossz egy ekkora bodegatol. Van esetleg mar valakinek tapasztalata vele?
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
plömplöm
őstag
válasz Sirus86 #91491 üzenetére
várom, mint a messiást, de itthon nem elérhető még. szerintem a h4m van benne.
szerk: és ha már írogatok: 2019 lodgy 1.6, nemrég voltam a 140e km-es szervizen, külön kértem, hogy a fékekre / futóműre nagyon nézzenek rá, nos, a gyári fékek + bontatlan futómű nem igényel semmiféle hozzányúlást, majd 160ezernél megint megnézzük
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
válasz plömplöm #91492 üzenetére
Ha osszejon a tervem, akkor a 2009-es Kangoomat cserelnem le. Ahol doglozom nemetben meg olyan 18%-os kedvezmenyt is rakhatnek hozza az uj ara ala. Ugy meg mar a Kangoo dizel kiesne a kepletbol. Mas meg nincsen, mint alternativ, nagy puttyonos, megbizhato motoru gepezet. Update- Mai eu/forint arfolyammal 8.2 millioert elvhietnem a felpimplet extreme felszereltsegut autot + raktam bele par nyalanksagot.
[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
balint130
újonc
Sziasztok, adott egy 2003-as 1.4-es Clio aminek tönkrement a komfort elektronikája. A szervízben azt mondták, hogy nekem kell beszereznem a bontott alkatrészt és a gyáriszámnak stimmelnie kell az eredetivel. Valaki egy fórumon viszont azt írta, hogy elég ha UCH-N2 jelzés stimmel. Mi az igazság, valaki esetleg megtudja mondani?
Kép az eszközről:
[link][ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
milyen új lengéscsillapító ajánlott renault megane 3 2010be? mindkettő elkezdte engedni az olajat..
az első lengéscsillapítóról van szóvégig nyikorog a bal első oldal, mintha gumi nyikorogna, vagy gumis hangja van
ha kiszállok a kocsiból égett gumi szaga is van
kézzel lenyomva is gumi nyöszörgős hangja van[ Szerkesztve ]
-
Plero
tag
válasz balint130 #91494 üzenetére
Nem egyszerű a dolog. Miért kell cserélni a tiédet? Van benne egy eprom abban van minden fontos információ. Ha a tiéden az jó akkor ki kell cserélni (kivenne a sajátodat és a vásároltba átteni) és kész is. Vagy amit veszel azt kell szűz tartalommal feltölteni és utána a Te kocsidhoz programozni. N2 sok portálon lehet venni.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
balint130
újonc
Mert néhol van van irányjelző meg ablaktörlő néhol viszont nincs. De a szervízbe azt mondták, hogy ez a p8200234045 kódnak egyeznie kell és csak ilyet vehetek bele és azt majd felprogramozzák ők. Csak ezzel a gyáriszámmal nem találtam sehol csak spanyolországba és franciaországba jóval drágábban mintha itthon vennék más gyáriszámút. De holnap akkor megkérdezem, mi ment pontosan benne tönkre és miért csak az a gyáriszámú felel meg.
-
troll81
addikt
Sziasztok 2003 Renault Twingo 1.2 58 hp motor olaj specifikáció és feltöltési mennyiség érdekelne
És hol keressek könyvet hozzá?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen