-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4801 üzenetére
Nem. A proci tartalmaz némi micro kódot. A lap ebből olvassa ki, hogy milyen proci. Emellé társitja a feszt, a ram szorzókat/ósztókat.
Lehet az ugye hogy lap, táp zárlatos és akkor elképzelhető a dolog. Vagy rossz minőségű tápnál egy hálózati túlterhelést tovább enged.
De én még magától leégett procit nem láttam. Lehet még az is, hogy a hűtés nem megfelelően van felrakva. De ezek egyike sem proci hiba.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok.
Vennék egy vga-t, ami garis majd másfél évig.Viszont a karin meg a garilevélen kívűl nincsen hozzá semmi.Igy is garis a cucc, vagy csak ha a doboza, stb is megvan?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Gyuri27
félisten
válasz Ace Ventura #4805 üzenetére
Így is garis.
De ha engem kérdezel akkor ne vedd meg. Aki a dobozra tartozékra nem tud vigyázni az a vga-ra se tud. Meg egy egy átalakitó magában is elég drága.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Ace Ventura #4807 üzenetére
Aqua, hahaha. Én nem venném meg.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Ace Ventura #4809 üzenetére
És intéztél garanciát is velük? Mert nem arról híresek, hogy korrektül intéznék. De én leszek a legboldogabb, ha kiderül, hogy megváltoztak...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Ace Ventura #4811 üzenetére
Gondolom azonnali vagy rövid időn belüli hibánál volt. No mindenesetre panaszkodtak rájuk sokan, még a mistral idejében főleg, igaz azóta nem tudom, mi van velük.De ha te bízol bennük, akkor ne legyen akadály, hogy nekem rossz emlékeim, benyomásom van róluk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Ace Ventura #4811 üzenetére
Ne vásárolj aqua garis terméket. Saját tapasztalatból mondom, hogy nem korrektek. Ugyanis amig tudnak cserélni ugyanolyanra addig ok a dolog. amikor meg nem avultatnak!
Meg az sem mindegy, hogy 1-2 évente más valaki és más cég áll az aqua név mögött.Ariadne: kutyából ritkán lesz szalonna.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Ace Ventura
addikt
Míg tököltem a dolgon, az eladó eladta a cuccot.
Hol korrektek a garival?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Gyuri27
félisten
válasz Ace Ventura #4814 üzenetére
Nem sok helyen. Amit én mondhatok magamon kivül.
Ipon (répáékkal lehet beszélni akár itt is). Csepelen van egy kis bolt. Bovito (de mivel ők nem csak webshop) az árak picit magasabbak.
Több helyet sajna nem ismerek (ami jó lenne), már ha pestről van szó.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ace Ventura
addikt
válasz Gyuri27 #4815 üzenetére
Répát nem ismerem.
Egy Iponban cserélt karim lenne, de nem tudom, hogy a gari újraindul e, ha kapok újat, vagy a régi garija pörög tovább?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4815 üzenetére
Mióta az Alien is elmistralosodott, már én sem tudok többet. Magicomppal próbálkoztunk még, de ott sok dologra nem adják meg a többéves gart. Demand volt még, de valami gond volt ott is, ami miatt nem volt kedvünk újra ott vásárolni. Monitorban Oázis viszont tetszett, mert meg lehetett nézni sokfélét, legalább két órát élő teszteltek nekünk, szóval ez oké, de garos ügyem nem volt velük (viszont elérhetőek pH!-n), remélem nem is lesz. No meg a Gyuri, bár őt nem próbáltam még (nem félreért ), persze ami késik ugyebár...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Ace Ventura #4816 üzenetére
Ipon totyikra keress rá és ott találod. A gari meg újra indul.
Ariadne: Egyrészt
Másrészt a többiben meg egyet kell veled értsek sajna.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
ToBeY
nagyúr
Hello
Volna egy olyan kérdésem hogy ha nem tudnak ugyan olyan terméket adni mint amit beadtam javításra elálhatok-e a cserétől és kérhetem a termék árát?
Felsoroltak más alaplapokat amit hasonló tudásuak,és árban is kb egyeznek.
De én úgy is el adnám szóval jobb lenne a kp. -
liver
tag
Egyik ügyfelem érdekes kérdést tett fel nekem,amire nem tudtam válaszolni.A segítségeteket szeretném kérni.A történet:
Van egy 9 hónapos Dell notebook amire 3év garancia van.A notebook az egyik napról a másikra elromlik,se kép se hang.Törést,repedés bármiféle külső behatás ránézésre nem látszik.
A notebookot hivatalos márkaszervizbe viszi az ügyfél javításra.Leadja annak rendje és módja szerint,megkap minden szükséges papírt stb....
1hét múlva hívják,hogy a hiba nem garanciális,mert a billentyűzet alatt az alaplap be van törve,horpadva stb....Fényképeket is küldenek amin tényleg látszik a horpadás.A márkaszerviz 86.000Ft+áfa áron javítaná meg a notebookot(az újkori ára 98.000Ft+áfa,most kb 80.000Ft)ami irreálisan magas összeg a notebook jelenlegi árához képest.
Az ügyfelem elmegy a márkaszervizbe és közli,hogy köszöni szépen,de nem kéri a javítást,mert a javítás költségéből tud egy vadonat új notebookot venni.
Ezután közlik vele,hogy a hibafeltárás 5000Ft+áfába került.Ezt nem akarja kifizetni,mert nem tartja jogosnak,mivel a notebook még garanciális volt.A szervizvezető közli vele,hogy amíg nem fizet addig nem adják át a hibás notebookját.Most jön a kérdésem:
A márkaszerviz kérhet e hibafeltárási díjat abban az esetben ha a notebook még garanciális,de a hiba nem garanciális jellegű volt(és hiba természetesen nem lett kijavítva)?Kérném,hogy válaszhoz valami jogszabályt is írjatok,hogy a későbbiekben legyen mire hivatkozni.
[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Ariadne
őstag
A válasz egyszerű. Jótállási idő alatt a jótállásra kötelezett csak akkor tagadhatja meg a jótállási kötelezettség teljesítését, ha _bizonyítja_, hogy a hiba oka a fogyasztó részére történő átadás után keletkezett. Egy fotó, ami a törött lapot mutatja, nem elegendő, ugyanis az elvileg ott lehetett már akkor is, amikor megvette (_ránézésre_ senki nem mondhatja meg, hogy ettől működésképtelen, lehet előbb mástól már az volt), vagy amikor átvették a szervizben, de akár utána a szervizben is leejthették. Ha a leadáskor nem írta le a szerviz/kisker, hogy ilyen és ilyen sérülés van rajta, akkor bukták a dolgot, meg kell javítani/cserélni. Attól ugyanis, hogy el van törve, repedve a lap, még nem biztos, hogy nem más hiba miatt volt rossz, amikor behozták.
A szerviz/kisker egy módon mentesülhet: ha készíttet saját költségén szakvéleményt (nem = szerviz véleményével, szakértő és független kellene készítse), amiből látszik, hogy a gépnek a leadáskor a fogyasztónak átadott jegyzőkönyvben megjelölt hibájának oka (mert ugye volt ilyen jegyzőkönyv) semmilyen más baj nem lehetett, mint az a bizonyos törés, repedés. Ez valószínűleg elég lenne, ha beperel a fogyasztó, hogy valóban ne kelljen jótállni. Más nem nagyon...
Jogszabályok: Ptk., 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet, NFH honlapon fent vannak.
mod: De persze ez a szakvélemény sem garancia semmire, mert ha perel a fogyasztó másik gépért/vételárért, akkor igazságügyi szakértőt rendelnek ki (fogyasztó előlegezi a díját, de végül a pert bukó fél fizeti, és mocsok drága), és az ő véleményét kell csak pártatlannak tekinteni a perben. A szakvélemény, bármennyire szak is, csak a magánvéleményed egy perben, bár az is igaz, hogy valójában figyelembe veszik, hogy nem Sufni Bt. vagy Kocka úr véleménye, hanem mondjuk KERMI szakvélemény.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Csak azonosat vagy köteles elfogadni. De ha már így áll a helyzet, szerintem próbálj meg megegyezni az eredeti vételár levásárlásában valami olyanra, ami tényleg kell. Ha egyébként normális a cég és kedveled őket, nem szemétkedtek veled feleslegesen, akkor érdemes, sőt ajánlom ezt a megoldást.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ToBeY
nagyúr
válasz Ariadne #4823 üzenetére
Nincs semmi olyan ami most így hirtelen kéne.Nagykerről van szó szóval nem tudom mennyire lehet velük eggyezkedni....
Felajánlottak egy hasonló tudású és áru lapot cserébe.
De amit bevittem gariztatni csak csere alaplapnak használtam 1hónapig, és amúgy is el akartam passzolni mert már nincs rá szükségem.(csak visszahozták mert rosz) -
Gyuri27
félisten
Te elhiszed, hogy az user azt úgy le tudta ejteni, hogy a bill alatt ez az eltört?
Keress egy kiszuperált használaton kivüli billt, rakj alá valmi halott deszkát és üsd. Látni fogod a nyilvánvalót.
Egyébként annyi az óradijjuk (van róla táblázat) vagy hasra köhögték be az 5 ruppót?
ToBeY: nagyker? Hát lol. Az a mérvadó milyen szerzödést kötöttél a nagykerrel.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
liver
tag
válasz Ariadne #4822 üzenetére
Köszönöm Ariadne a gyors választ,de az igazi kérdésem ez lenne:
"A márkaszerviz kérhet e hibafeltárási díjat abban az esetben ha a notebook még garanciális,de a hiba nem garanciális jellegű volt(és hiba természetesen nem lett kijavítva)?"
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
-
Gyuri27
félisten
Igen (röviden).
Egy termék lehet garis. Ha a hiba nem garanciális akkor javitás esetén megilleti őket a dij. Persze ez úgy szokott müködni, hogy először megnézik mi a baj és közlik a vevővel, és azt is a javitás mennyibe kerül. A vevő meg közli, hogy ennyiért akarja a javitást vagy nem.
Ha nem akarja a javitást a vevő valamennyit akkor is számláznak, de ez az 5000+áfa elég sok.A konkrét esetben meg nincs miért fizetni a vevőnek. Ugyanis szerintem egy notiban kölsérelmi nyom nélkül és szétszerelés nélkül nem lehet az alaplapot szétverni.
Korrekt szerviz. Tehát nincs táblázat, hogy mi mennyi. Tételesen nincs felsorolva mit csináltak rajta és mennyi ideig. LOL Ez büdös.
Annyit irnának a számlára, hogy egy darab noti hiba megállapitás?
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
-
Ariadne
őstag
Gyurival egyetértve: elviekben kérhet, de ebben az esetben nem, a fent részletesen kifejtettek miatt.
És épp azért lényeges, hogy ki horpasztotta be az alaplapot, mert ha a szervizbe leadás után horpadt be, akkor a szerviznek nagyon mélyen csendben és gyorsan meg kell javítania/ki kell cserélnie a gépet, majd kedves mosollyal és elnézést kérve átnyújtani a vásárlónak.
Ezzel szemben ha pl. eleve törés volt a burkolatán, és ezt a fogyasztó számára az átvételkor _kötelezően_ átadott nyomtatványon jeleztétek is, akkor kérhetitek a szétszerelés díját, de csak annyit, az azért nem kellene hogy sok legyen... Ezután ha az árajánlatotokra azt mondja, hogy igen, ez van, nem garis, akkor javítsátok meg ennyiért, na akkor javíthatjátok meg.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Ariadne #4831 üzenetére
Ehh fáradok, bocs a sok hszért...
Ezzel szemben ha pl. eleve törés volt a burkolatán, és ezt a fogyasztó számára az átvételkor _kötelezően_ átadott nyomtatványon jeleztétek is, és ezután látszik a sérült lap, akkor kérhetitek a szétszerelés díját......
És igen, látom, nem a te eseted, csak ismerős, értsd úgy.
Szóval lényeg, hogy a szerviz nem kérhet díjat, a tulaj meg sétáljon be szépen a kiskerbe a szerviztől kapott papírral (mert ezt is kötelező adni), és mondja meg nekik, mi a helyzet, és hogy akkor tessék megjavíttatni/kicserélni/eredeti vételárat visszaadni. Árlistája meg kellene legyen a szerviznek is...
mod: Azért remélem nem minden Dell szerviz ilyen, van cuccom tőlük nekem is, de kiskerben azt mondták, hogy nagyon korrektek.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Tommmmka
senior tag
Hi all!
Anno még hallottam valami olyasmit, hogy egy készülék esetén a 3. meghibásodás után el lehet állni a szerződéstől és pénzvissza lehetőségem van. Nos épp az iphone 3G-vel lenne a probléma, kb 8 hónap alatt a jelenlegi a 3. cserekészülékem, és ennek is elkezdett repedezni a hátlapja, ami egy ilyen drága készüléknél szerintem elfogadhatatlan. De a lényeg, h. létezik e ilyesmi, mert ez esetben élnék a lehetőséggel, mivel a 8 hónapból kb 2-őt szervizben töltött a rohadék és megint az lesz a vége.
T-nél lett vásárolva, eddig mindig cserekészülék lett a vége, illetve a 3. meghibásodás jelentése előtt vagy után jelezzem, (amennyiben lehetséges) a szerződésbontási dolgokat
Ha valaki tudna erről valami pontosabb infot és közölné velem azt megköszönném.
-
Chaser
titán
Már válaszoltak, de engem érdekelne melyik típus és melyik szervíz, akár privátban is.
Sajnos eshet úgy le gép, hogy külsérelmi nyoma nem lesz, lap pedig széthullik benne, ez nem desktop, teljesen más felépítésűek a lapok.
80k-s csere nem irreális, iszonyat drágán adják az alkatrészeket, egy szimpla bill is 10-20k. Lap 50k-tól indul alhangon.
Sztem eleve anyagfáradás lehetett a dologban, független szakértő ahogy Ariadne elmondta, de azt a szervizen nem fogod leverni ha javadra döntenek is -kivéve ha azt állapítják meg, hogy náluk történt a károsodás-, ők csak dell partnerek, dellnél kell kopogtatni. Másik eset biztosító.
Bevizsgálási díjat pedig minden további nélkül kérhetnek nem garos probléma esetén, mivel azt a dell nekik nem fizeti.szerk: Ismerősödnek meg mondd meg legközelebb ha dellt vesz csak next business day kiterjesztéssel vegyen, akkor esélye se lesz ilyen dolognak, de igaz ez akár hp-ra is...napokban jöttek megnézni a mikrofont az inspironomban, ki is cserélték webcammal 1ütt, eredményt nem hozott, következő csere a lap lett volna amit szintén hozott a szervizes inkább nem éltem vele, 50-70k-s cuccot kicserélni egy mikrofonért, hát...ez az üzleti gar előnye. De mivel tudom, hogy itt-ott rakják össze a dell gépeket is amik nálunk vannak, úgy voltam vele maradjon inkább a régi, mikrofon meg rohaggyon' meg.
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz Ace Ventura #4814 üzenetére
Ha jársz Kecskeméten vagy ismerősöd ezekben bátran vásárolhatsz: Lingvin és Budai, előbbiben nem ritka iponos ár alatti cucc se, de persze nem minden estben. Mind2 bolt 10+ éve fennáll tulajváltás nélkül. Ha alkudni akarsz csak meg kell említeni a másik boltot
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz Gyuri27 #4828 üzenetére
Cpu cserére nekem az egyik szervíz 15K+ tréfát mondott Megtehetik, kevés a konkurencia, másrészről megértem, ez nem desktop móka, gyakorlatilag köze nincs hozzá, gyártón belül is vannak olyan dolgok, hogy a füled 3 fele áll meg kell fizetni a szaktudást... pl hdd cseréhez ki kell szedni az egész alaplapot, vagy venticseréhez, nem jellemző de előfordul. Múltkor a fedlap csere kb 3/4-ed óra volt nálam, saját szememmel láttam, nem 1xű történet. Épp ezért nem tudnak feltüntetni olyat pl, hogy "hdd csere", vagy "memóriabővítés" ennyi meg annyi, egyik gépben csak egy takarólap, másikban lehet lapot ki kell venni, vagy billentyűzetet, ami szintén mókás tud lenni 1-2 modellnél Ezt akkor minden típusra külön fel kéne tüntetni.
Én is annyit írnék a cehre, hogy hibafeltárás és pont._tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
ToBeY
nagyúr
Hello
Azt akarom kérdezni hogy ilyenkor hogy van a gari?Volt a 3év garos J&W lapom, ami egy év után meghalt.A nagyker kicserélte igaz egy Biostrar-ra mert nem volt J&W lap.
A Biostar lapok elvileg 2év garosok,de nincs kezembe csak a J&w lap garija + nagykertől papír a cseréről. -
Ariadne
őstag
No akkor az jó, ha azon rajta van, milyet kaptál helyette, akkor az egy év már megvan, az kötelező. A második évet viszont pláne nagyker lévén nem tudom, hogy tudnád kikényszeríteni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Bár várj, gondolkodom, a kötelező 1 év is csak fogyasztói szerződésekre van, vagyis ha cégnévre vetted, akkor szerintem nem áll meg a dolog. Akkor szavatosság marad, ami fél évig olyan, mint a jótállás, utána még 2,5 évig pedig csak ha te bizonyítani tudod, hogy eleve rossz volt.
Ha kiskerben vetted volna, egészen tuti meglenne az 1 év és a 2 évért is lehetne verni az asztalt, csak összehasonlításképp."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Tommmmka
senior tag
erre valaki valamit esetleg?
-
Ariadne
őstag
válasz Tommmmka #4844 üzenetére
Csak a készüléket vetted ott, kifizetve a teljes vételárát? Mert akkor egyszerűen elállsz a szerződéstől, tekintettel arra, hogy javítani nem tudják és a csere sem megoldás, mivel az újakkal is gond van, visszajár a teljes vételár.
Ha előfizetésről van szó, az gond, ugyanis egyrészt a telefonszolgáltatással együtt vetted, másrészt nem fizetted ki az árát, azt majd folyamatosan részletekben fizeted, legalábbis legtöbbször így megy, ha jól tudom. Vagyis ha elállsz, akkor csak az egész szolgáltatástól tudsz cakkpakk... De látni kellene, hogy pontosan milyen konstrukcióban vetted, a szerződés alapján, mert így látatlanban, ha ez az eset van, nehéz mondani bármit.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
Nagykerben is adnak garipapirt. Vagy azt nem kaptál?
Na ez az átka a nagykerben vásárlásnak.
Chaser: nos a szervizben is illik részletező számlát adni, vagy számlát + munkalapot. Miért? Mert a javitás, csere ugyanolyan garos mint bármi más. Ill ezzel igazolom, hogy szakszerviz nyúlt hozzá (pontosan mit babráltak rajta, ha másik szervizbe viszem).
Amd - Radeon - Ryzen
-
Diocles
aktív tag
Tudja valaki, hogy az AB Informatikában vállalják-e még az alienes kütyük nagyker felé való továbbítását gariztatás céljából?
-
Ariadne
őstag
válasz Diocles #4848 üzenetére
Lásd kereső, AB informatika, van topikjuk. Egyébként két teljesen különálló cégről van szó, jogilag semmi közük az Alienhez, ami viszont most is létezik hivatalosan.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
- Mobil flották
- Anime filmek és sorozatok
- Autóhifi
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs