-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #146138 üzenetére
Benelli TRK széria nem rossz, de van a Ph!-n tapasztalat Impreriale-val is. Az elmondások szerint nem rossz, de nekem nem tetszik, hogy a hazai disztribútor hajlamos alfa tesztert csinálni a vevőből. A motor beüzemelése, forgalomra való felkészítése nem mindig valósult meg teljes mértékben.
QJ nekem is szimpatikus a V-Strom koppintással, annál magasabb felszereltségével. A videó alapján jó komponensekből és jó logika mentén építkezik. Bízom abban, hogy az EU-s forgalomba helyezéshez megnézték tüzetesebben őket és mondjuk a szép varratok nem kartonpapíron vannak és nem fog eltörni a váz menet közben.A korábbi hsz-edre: igen, a láthatósági dolgok tényleg hasznosak lennének. Mármint kötve hiszem, hogy a neonsárga bukót és kabátot bárki is divatból venné. A világítóberendezések mellett jó lenne modernebb szemmel nézni az állítható fékpedálokat, kuplungpedálokat, gyáritól eltérő tükröket. Sok jó motortípus van, amit gyári állapotában egész egyszerűen nem lehet személyhez állítani. Például én is 196 cm magas vagyok, a pedálok állása fontos szempont a kényelem, vagy akár a használhatóság szempontjából. A 150 kilómmal a tükrök beállítása sem megy, szélesekk tükörszáraknak, aszférikus tükörlapoknak jobban örülnék. Persze tudom, hogy nagy a választék abban a mezőnyben, amiért egy KPM vizsgán harapnak, nem is a dzsunkáról származóakat akarom legalizáltatni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
senior tag
válasz csongi #146146 üzenetére
No-no Mindenképp új, vagy garis kell. Egyikünk sem ért a motor szereléshez, nincs bejáratott szerelőnk. A robogót pl ezért adjuk el, mert régi, bár alkatrész van hozzá, de mindig előjön valami hiba.
Persze az újakkal is lehet gond (mint az Adv-vel), de egyszerűbb beadni-elvitetni a szervízbe és elhozni készen.
Meg, az Adv marad, csak 1 motor kell mellé
Egyébként meg ha nem kellene a gari, 750GS-t vennék, az nagyon bejött mikor próbáltam. -
dellfanboy
őstag
válasz Zsírkrétamen #146152 üzenetére
transalp a te geped
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zsírkrétamen #146139 üzenetére
A QJ 650-es blokkja kb egy az egyben a DL650-é, a váz, villák, a motor aránya is. Ha kizártad a DL650-et, akkor a QJ sem fog bejönni.
Ugyanez a TRK-val: ha az 502 nagy volt, a nagy tesó is az lesz.
Az NC750-et lényegesen kisebbnek éreztem, mint a DL650-et méretben. Tetszett, de nem az én méretem.Ha egyik sincs, én kesztyűt vennék, mert a menetszél hűti a kezed, nagyobb felületen éri, mint a markolat. Mondjuk, én teremgarázsból teremgarázsba indulok, ahol 10-13°C van most is. Persze egy kesztyű élettartama rövidebb, mint egy markolatfűtésé, de a markolatfűtés nem lego, nem arra van kitalálva, hogy tetszőleges számú alkalommal szétszedd, összerakd. A fűthető kesztyű ha elég, akkor ritkábban hordanám, tényleg csak akkor, amikor cidri van.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
etnies
senior tag
válasz macilaci78 #146151 üzenetére
Ha már láthatóság, használ valaki ledes izzót? Tudom, illegális, de az érdekel, hogy bírja-e a foncsor.
Ilyesmire gondolok, ennek már nem kell hűtés, simán berakható a gyári foglalatba."önmagam hite vagyok magamban"
-
senior tag
válasz macilaci78 #146154 üzenetére
A DL-el 2 bajom van:
-Suzuki: Elvből nem veszek, ismerősök dolgoznak a Suzuki gyárban, akármilyen jó motort gyártana, akkor se venném meg, my bad, egyik másik motormárkát se utálom ennyire.
-Nincs hangya mozi: Én már az a fiatal generáció vagyok, aki majdnem okostelefonnal nőtt fel. Nem tudom értelmezni a nem digitális műszeregységet. Pl. a Vitpilen műszerfalát se értem, a fordulatszám megállapítását csak hangból tudom, fogalmam sincs milyen fordulaton megyek, mondjuk nem is nagyon figyeltem. Van rajta piros villogó ha már el kellene váltanom, egyébként érzéssel megyek. Sebesség ugyanez, maximum akkor tudom hogy mennyivel megyek vele, ha figyelnem kell a trafi-rendőr miatt. Ezért is van az, hogy alattam többet fogyaszt a Vitpilen, én hangra 5-7 ezres fordulatszám tartományt használom leginkább, míg párom az Adv-vel 4-6 ezer körül tartja, többet és hamarabb váltogat felfele. Ez most nyilván túlzás volt valamennyire.
Minden esetre, ha már új és hosszú távra keresek motort, akkor valmi modernebbet néznék. Én pont szeretem, ha ki tudom rá rakni a navit, látom rajta az időt, meg mondjuk nagyba ott van hogy mennyivel megyek.A QJ azért jöhet szóba, mert egyébként a blokkal nincs bajom, jól megy a 650-es blokk, és tudom hogy tartós darab alapvetően. Na meg van rajta hangyamozi.
NC-n ültem már, méretben tetszett, csak menni nem sikerült még vele. Anno ugye el lett vetve, mert erősebbet néztem, meg könyebbet, meg akkor még lett volna vacsi újra pénzem de nem volt raktáron. Aztán végül csak gyengébbet vettem, hogy be tartsam a fokozatosság elvét (az hogy ezt megbántam-e jó kérdés ). Esélyesen meg fogom nézni és ha ő lesz, akkor a dct-s verzió, végülis a robogó kiváltására jó is lenne. -
csongi
veterán
válasz macilaci78 #146151 üzenetére
Én nem értem, miért kell egy váltókarból akkora TÜV szelet kavarni?
De egy bugokkal teli szoftver, ami elméletileg segítő és ne adj isten biztonsági rendszer, de szarul működik, az már rendben van mert hát a gyártó adta ki.
Régen volt érdemi hatása, ma már leginkább a pénz bevételt látom benne. És igen egy fajta piaci védelem, de nem arról szól amiért létre jött.Zsírkrétamen
Ha az ADV marad akkor 500nál nagyobb nem lesz jó. Eltávolodtok egymástól. A kisebbel nem fog érdemben veled menni, a nagyobba meg ott van a csibészség és állandóan vissza kell fogni magát a lovasnak.
A CF moto 450 és 500 felé hajlanék., páros motorozáshoz.
Utassal meg inkább a 650-700 -
rottenbull
senior tag
válasz Zsírkrétamen #146139 üzenetére
Mind a kettot😂
-
bacus
őstag
válasz Zsírkrétamen #146156 üzenetére
"Nem tudom értelmezni a nem digitális műszeregységet."
Jézusom, olvastam, hogy angliában az iskolák faláról levették az analóg órákat, mert a diákok úgysem tudták leolvasni mennyi az idő... Neked megy?
Én mikor vettem a GS-t, pont még az analóg műszerest kerestem, nem akartam a TFT-t, pedig van annak előnye is. Én nem bántam meg az analógot, a következő már úgyis TFT-s lesz, mert nem lesz más.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zsírkrétamen #146156 üzenetére
Ha eleget megyek, megszokom a sebességet és hang alapján a fordulatszámot is. Így van ez kocsival is. A 30, 50, 60, 70, 90, 130 km/h tartása megy a sebességmérő figyelése nélkül is, robogón is a 30, 50-nel nincs gond. Sebváltás meg hangra. Alsó harmadban amúgy sem kezdek el kigyorsítani, nem megyek neki emelkedőnek. A hangosat meg nem szeretem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #146157 üzenetére
Azért motoron meglepően nagy kompresszió, pontosabban motorfék van egy autóhoz képest. De valóban ott a kuplung, ha eltörnéd a váltókart. Viszont a fékkar tényleg nem játék.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #146137 üzenetére
Jo, azert a tavolsagtarto tempomattol nagy baja nem lesz az embernek. A savtarto, autoban tenyleg szar tud lenni, ha biciklist elozol. De ezek autos peldak megint
En inkabb latnam jozannak azt, ha ezt kihagynak ezt egy motorbol, amivel azonnal konnyebb es olcsobb lenne, es nem lenne 240 kilo egy premiummotor ami egy vicc szerintem ennyi penzert,
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
A távolságtartó tempomatot én nagyon kedvelném, nem a többi "idegen" járműhöz lenne jó igazodni, hanem pont azokhoz akikkel együtt motorozol.
Mondom a példát, szintén bmw-s haverrel megyünk valahova, gyorsítás végett van egy 120 km autópálya..., na ott pl az elöl lévő az beáll mondjuk 110-re, a hátsó, meg játszik a tempomattal, nálam ugyanis egy pöccintés fel, kicsit gyorsabb, egy pöccintés le, kicsit lassabb, fordítva megyünk pont erre panaszkodik haver is. Olyan nincs, hogy sikerüljön ugyanakkora sebességre belőni...Ezt pl kiválóan lekezelné a távolságtartó tempomat, ami pöcögtetné helyettem a dolgokat.
Egyébként amikor egyedül megyek, vagy én vagyok elöl, akkor nem érzem a hiányát, mert pont nem akarok igazodni senkihez, ha utolérem, akkor általában rágyorsítok kicsit és elmegyek mellette.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
senior tag
válasz bacus #146160 üzenetére
Képzeld el, megy
Mondjuk attól a kezemre sem tennék analóg órát, mert akkor vagy ne legyen rajtam semmi, vagy legyen "okos".
Kinek mi. Én pl szinte soha nem vezettem analóg műszeres motort (csak a tanuló motornál), így nem ezt szoktam meg, nem is szeretném már megszokni. Te meg gondolom pont fordítva vagy vele.macilaci78: Nagyjából nekem is meg van, hogy mennyivel megyek érzés alapján, de mondjuk egy 50-es mérésnél lehet hogy hang alapján 54-el megyek és nem 50-el, így inkább ilyenkor figyelem.
Más: Ha jól tudom, tavasszal van értelme motort hirdetni, mert mindenki akkor keres. Ez jóidőtől függően kb melyik hónaptól indul be?
-
bacus
őstag
válasz Zsírkrétamen #146165 üzenetére
Amiken én tanultam annak idején, jó ha volt rajta sebesség mérő és az működött is.
A 250-es Etz a fordulatszám mérőjével igazán luxus volt.
Azt tudtad, hogy az "okos" karórának lehet analóg számlapja? Egyéb iránt az analóg műszerek leolvasási sebessége nagyobb, miközben a pontossága meg kisebb. Az analóg műszerre elég rápillantanod, majd utána az agyad szépen kielemzi, hogy mit látott, de eközben már az utat nézed. A digitális műszernél addig ott kell tartanod a tekinteted, amíg nem olvastad le, nem értelmezted. Ahol nem fontos a pontosság, ott a kijelzők nem azt írják, hogy a fordulatszám 4294 ford/perc, mert ez az információ nem ad többet, mintha az analóg műszerre hajazó kijelzőn azt látod, hogy valahol 4200-4400 fordulat között van a fordulatszám.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Gaboman
nagyúr
Huhúha, itt aztán megy a mindenféle kényelmi, meg vezetèstechikai elektronika.Azt hiszem èn ettől nagyon távol àllok, ès nem is szeretnék közelebb kerülni hozzá.Minèl puritànabb egy motor annál jobb, minél kevesebb benne az elektronika annál jobban megtanìt motorozni.Mert csak te vagy, a gáz, a fèk, a blokk meg a futómű, semmi elektronika segèdlet.Kb ennyi kell egy jó motorozàshoz, semmi màs!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Shadowbull #146168 üzenetére
31 ève motorozok ìgy, mégsem haltam meg eddig, pedig volt egy, két vad motorom zèró elektronikàva, hozzávetőleges 10.Ilyet is csak az tud mondani aki nem tud ilyen motorokkal menni, vagy nem ment mèg sosem ilyennel.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
rottenbull
senior tag
Akit erdekel, itt ez a cucc, igazabol egy kipufogo dob ara. Ha esetleg valaki inkabb ilyesmire koltene.
[link]Vannak tesztek is meg bemutatok a YT-on. Mukodik a cucc.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz macilaci78 #146162 üzenetére
Persze nem az. De nem is azért olyan iszonyat magas a vizsgálati díj, mert NASA rendszerbe tesztelik, és adnak ki minősítést.
A jelentős része a börokrácia. Aztán ha valami történik és eltört a tüv fékkar, lehet jogilag hova sérelemért fordulni, de nagy kérdés mi lesz a kimenetele. Ez a világ már nem a 20 évvel ezelőtti.Topiccsendőr
Nagy baja nem, remélhetőleg. Motoron sem sok értelmét látom autóban meg végképp.Amíg az elől haladók nem használják. Előzöm lefele őket, tengeri beteg vagyok a gyorsít lassít gyorsít egy 3km egyenes szakaszon. Gyáá nagyon utálom.
A kényelmi és egyéb dolgok leginkább az autós világból jönnek. A műszaki meg a verseny sportból sztem. Mindenki azt vesz amit akar. De hogy nyomni kell a sok sallangot az új motorba, mert anélkül eladhatatlan, az elég gáz. Úgy áraznak hogy ne akarjon kisebb csomagot a vevő, és majd eladásánál mikor teli van VPS rendszerrel, könnyebb lesz eladni. Ez ellen nem tudok tenni semmit. De elég trágya, mikor a gyártó által betett vészfékaszisztens állapotától teszik függővé a kár kifizetését.
Egy motornál meg repülünk a 240-250 kiló fülé. Egy 500-as TRK 240 kiló. Fa..om.
Nem kel, nehéz büdösbogár. kanyar ABS maradhat, a többi mehet a picsába.
Ebbe az irányba megy a terelés, nincs menekvés. Önvezető világ felé lehet menni. Amit nem ellenzek, csak a köztes fosozást utálom. ha volán mögött kell ülni és vezetni akkor nekem nem kell a sok biszbasz. Akkor is elveszi a hasznos időm. A felelősség akkor is az enyém.Motornál a háttér figyelés, ha valaki nem állna meg? Minek? Mit csinál egy motoros egy autó mögött állva, 40cm-re a jármű közepén? Leugrik vagy mit? Ez volt az egyik elképzelése a fórumtárnak mint biztonság fokozó rendszer. Plusz 2kiló plusz cucc ami tönkre mehet. Plusz elektronika. Nem értem mit szeretnének egy motortól?
A kiegészítő sziriszarokat meg lehet venni külön, oszt jónapot.
A sok kiegészítő hamis érzetet ad. meleg ruha meleg kesztyű fűtés mindenhol. Az autóba is hamis a fűtött kasztni. A gumi, aszfalt pára meg egyebek valósságát kiiktatja.
A kezem seggem meleg, az lesz az agyba eljutó infó amit érzékelünk. A gumi csúszik, de ezt már jó eséllyel lapon fogjuk érezni
Mért jó ez nem tudom, de mindenki ahogy neki tetszik. Látom apámat, ahogy szenved az izületeivel. Ez ellen nem lehet védekezni. A versenysportba kiöregedőket szarrá fújja a szél, a rengeteg törés mellett az kevésbé fáj, pedig melegbe mennek.
Nah mindegy, ez benne van a jegy árába, csak később lesz kifizetve#146168Shadowbull:
Akkor érvényes, ha a telipakolt elektronikás motoron annak határain belül tudsz maradni. Ha nem, akkor nem 120 al repül az ember a korlátba, hanem 190-el. És itt már mindegy lesz a szabadesésben közlekedő egyénre nézve.
Az elektronikával telerámolt jármű határait nagyobb és veszélyesebb szituációkba tapasztalja meg. Hiába nő a biztonság, a kockázat egyenesen arányosan nő vele.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Shadowbull #146168 üzenetére
A vezetéstámogató rendszerek nem helyettesítik a józan észt, csak segítenek túlélni a hiányát.
Az autós vonalon maradva: nem kell fognod a kormányt, nem kell pedálon tartanod a lábad, tök nyugisan olvashatod vezetés (?) közben az újságot, írhatsz messengeren, ihatod a kávéd.
Értem én, hogy kevésbé lenne izgis úgy menni, amennyit látsz, mondjuk egy be nem látható kanyarba nem belemenni 100-zal és ott nem meglepődni egy úthibán, szennyeződésen, dehát Isten neki, egyszer élünk! Be is íratkozok egy reinkarnációs tanfolyamra...
Van a józan ész, a tecnika és a körülmény, valamint a baj történt halmaz. Nem tudom, a baj történt halmazban melyikből van a legkevesebb a másik háromból.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gaboman
nagyúr
válasz JoinR #146172 üzenetére
Az hogy télen vagy esőben az nem kifogás erre, èn is motoroztam esőben, mínusz fokban 120, 150 lovas, 1000 cm3, nulla elektronikàs motorokkal, se ABS, se semmi.Tudod amikor èn keztem akkor mèg injektor sem volt.Èn ilyen motorokkal tanultam, amit nagyon nem bántam meg.De ezt bárki màs is megteheti, most is, csak olyan gépet kell venni.Nehogy bárki azt higgye hogy ezek a motorok kezelhetetlenek, veszèlyesek mert nincsenek telarakva mindenféle elektronikával.Pontosan hogy itt èrzel râ mindenre.Ès nem elhiteti valamilyen elektronikai csomag veled hogy jól tudod kezelni a motorodat.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #146173 üzenetére
ket halalos baleset is tortent ismeroseim kozott tavaly.
Mindketto profi motoros volt. Az egyiket leirtam ide, o ugy dontott, hogy passziv eutanaziat ker, mert nyaktol lefele lebenult, akkorat esett egy nem nagy sebessegu korforgalomban egy fullos minden szarral felszerelt bmw vel. Instruktor volt, nem vmi fakezu idiota, aki miatt finomitani kell a gazkart a tomegmotorokban. Vki bele tudott nezni a jegyzokonyvekbe, o azt mondta, 2 lehetoseget lat az alapjan: vagy eszmeletet vesztette vezetes kozben, vagy a motor valamit elkottazott, mert ilyet maskepp nem lehet osszehozni.
A masik baleset szerpentinen tortent, egy ugyanugy bosch ktm el, nehany szemtanu szerint kanyar kozepen elkezdett bakkecskezni a motor. A pilota folyamatosan treningezett nagy palyakon, fitt volt, ugyancsak nem fakezu, tapasztalt palyameno, tudta hol vannak a motor hatarai, nem csinalt olyan felesleges mozdulatokat sosem, amivel csokkentette volna a stabilitasat a motornak. Nem egy kezdo volt, aki osszeszarja magat a kanyar kozepen es kiegyenesiti azt.
Mivel konkretumokat sosem tudok meg a jovoben ezekkel az ugyekkel kapcsolatban, azt nem mondhatom, hogy ezek a vezetessegito rendszereknek koszonheto dolgok, de hogy ennel a ket profi motorosnal ezek a rendszerek szart sem ertek, az biztos.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Shadowbull
addikt
válasz Gaboman #146169 üzenetére
"31 ève motorozok ìgy, mégsem haltam meg eddig"
Szuper, csak éppen a téma szempontjából irreleváns.
Ilyet is csak az tud mondani aki nem tud ilyen motorokkal menni, vagy nem ment mèg sosem ilyennel."
Nem, ilyet az mond, aki tisztában van a fizikával, meg az emberi képességek határaival.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Shadowbull #146176 üzenetére
Akkor akik 30 èvvel ezelőtt motoroztak mindenkinek meg kellett halnia mert nem voltak biztonsági berendezések a motorokon?Minden a fejben dől el, egy eszetlennek odaadhatod a full elektronika csomaggal rendelkező motort is, azzal is összecsukhatja magát.Aki pedig tisztában van vele mit is csinál sokkal nagyobb eséllyel tud jól vezetni egy puritàn motort.Ismerősi körben egynek sincs elektronika csomag a motorján, ès sose volt nekik, mégis èlnek ès minimum 25 êve motoroznak, rajtuk kívül milliónyi ember van ugyan ìgy.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #146175 üzenetére
Nincs olyan ember a Földön, aki a maximális koncentrációt tetszőleges ideig fenn tudná tartani. Elfáradunk, elbambulunk, valami elvonja a figyelmünket, stb. Olyankor pedig csak a szerencse kérdése hogy kerülünk-e olyan váratlan szituációba, amit teljesen koncentrálva is csak éppenhogy meg tudunk oldani.
Mellesleg a modern járművek telemetriáját baleset után ki lehet olvasni, ha bármiféle kétely merül fel a műszaki állapottal kapcsolatban akkor garantáltan megteszik. Valószínűtlen hogy egy halálos balesetnél ez nem történik meg.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
JoinR
senior tag
válasz Gaboman #146178 üzenetére
Tudom, szélmalomharc, de az ismerősi körnél kicsit mérvadóbb egy tanulmány, ami szerint 22%-kal csökkent a halálos balesetek száma az ABS miatt. Ez volt a legalacsonyabb szám, amit találtam, vizsgált időszaktól függően 31-37%-os statok is vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Gaboman #146178 üzenetére
"Akkor akik 30 èvvel ezelőtt motoroztak mindenkinek meg kellett halnia mert nem voltak biztonsági berendezések a motorokon?"
Valószínűségekről beszélünk.
"Minden a fejben dől el"
Én is szeretek hinni a gondolat valóságteremtō erejében, de tartok tőle hogy ez a sztori azért nem teljesen így működik.
"rajtuk kívül milliónyi ember van ugyan ìgy."
Persze, rengetegen pedig meghaltak, akik ma is élhetnének ha lett volna mondjuk egy jó minőségű ABS, vagy egy kipörgésgátló a motorjukon.
Az elektronika bizonyítottan biztonságnövelő tényező.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
rottenbull
senior tag
-
Gaboman
nagyúr
[Hegymászás EXC 300]
[Hegymászás TE 610]
Csak hogy az èn műfajombòl is legyen valami.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #146175 üzenetére
A vezetés közben közbeszól az egészség bármikor bekövetkezhet. Volt buszsofőr, akit szívroham vitt el munka közben, az utasokkal teli helyközi buszt meg egy sarki házba.
Jó dolog ismerni a határokat, a sajátokat és a gépét egyaránt, de én hétköznapi használatban megelégszem 50-70%-kal is.
Ken Block is elhunyt. Egyfelől persze tragédia, másrészről egy extrém sportoló extrém sport közben veszett oda, ami kb a várható érték, ahogyan a katona is csatában hal meg.
Valószínűleg legkésőbb az első necces helyzet után keresek egy ügyvédet végrendeletet írni.
Még nagyon régen hallottam valahol, hogy aki felül egy nagy teljesítményű motor nyergébe, annak a várható élettartama 15 perc. Ahogy írták, benne van a jegy áraban. Nincs bódé, ami védene, sokkal kevesebb tapadásod van a sokkal nagyobb lóerő/súly mellé, minden úthiba a halálod akarja, stb. Ezzel együtt én is vágyom arra, hogy elinduljak, menjek, odaérjek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Shadowbull #146177 üzenetére
Most még. Egyre több autónál van 200 km/h alatt limit, pedig bőven tudna többet is. Sőt, arrafelé tartunk, hogy általános lesz az EU-ban ez a korlátozás.
Egy mai modern motorban hány sort kellene a vezérlőbe írni? Kell-e egyáltalán, vagy elég csak átbillenteni egy 0-t 1-re? Nesze neked, komfortzóna!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #146179 üzenetére
azt nem fogjuk megtudni, csak a rendorsegi jegyzokonyvet latta az egyik ismerosom.
Ezt mar leirtam korabban, de nekem ez az irany nem tetszik, hogy hulyeknek csinalnak motorokat, ami miatt nalam keslekedik a gaz, vagy beleraknak quickshiftert ugy, hogy az garantaltan szetkurja a valtot, mert rosszul van programozva a blipper. Nekem semmi bajom az abs-el, kanyar abs-el, nekem azzal vam bajom, ha erzed, hogy szarabb motorozni egy modern motorral, az nekem nem tetszik.
Ez a ket eset pedig nekem nagyon nem tetszik. Nem vagyok nagy osszeeskuves gyarto/hivo, de itt en el tudom kepzelni, hogy nem ok kottaztak el valamit.A telemetria.. szoktam kiolvasni es nezni a parameter-t, es mindennapos, hogy olyan ertekek vannak benne, hogy agyadrol lemesz. Vmi ertekelhetetlen dolog mindig lesz benne, amit nem tudsz hova rakni. Ket vezerlo nem kommunikal egymassal, idotullepes, abs induktiv jelado feszertekei ertekelhetetlenek, holott minden jo.
Tele anomaliaval. Egy nagy katyvasz az egesz, ugy hogy minden jo, es minden mukodik. Ha egy igazsagugyi szakerto vagy es nem az adott markanal dolgozol, olyan allasban, hogy ezek utan a szart takaritod, nem tudom elkepzelni hogyan tudna az ember ezeket a helyukon ertelmezni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #146184 üzenetére
Ken block is a boschtol halt meg azon a hokotron. Beztoss vagyok benne.
Nade tobb komolysagot. Vegrendelethez nem kell ugyved, eleg egy papirlapra leirnod es alairnod. Tenyleg.
En 6. eve ulok 182 lovas motoron. Is. Sztm a 15 perc letelt.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rottenbull #146182 üzenetére
20% ? Az azt jelentene, hogy evi ~500 halalos balesetbol 100 lenne motoros. Ez biztos nem ennyi.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Gaboman #146178 üzenetére
Csak kérlek ne jussunk el oda, hogy a biztonsági öv is megölhet, ezért jobb nem becsatolni.
Én szerintem engem még nem mentett meg a motor biztonsági berendezése, nem kellett megmentsen, MÉG, de szerintem és a valószínűségi adatokra támaszkodva, jobban örülök, hogy van benne mindenféle ilyen, mintha nem lenne.
Ezt a motor mindent megold helyetted, ezt jó lenne már kiiktatni a közbeszédből, mert egyrészt nem igaz, pár olyan állítja, mint te, akiknek nincs a motorjukban, nem is szeretnének és azt hiszik, hogy ők így jobban is motoroznak*, másrészt már unalmas, hogy ilyenkor 99% a bmw-re asszociálnak, mikor ma már minden típusban van valamiféle elektronika.
*Lófaxt jobb motoros az aki így tanult, mondom úgy, hogy én is így tanultam. Az motorozik jól, aki elég defenziv ahhoz, hogy más hülyeségét is kivédje, no meg kisebb balesetekkel, de egészségesen megöregszik.A valószínűsége annak, hogy az ismerőseid az elektronikai csomag nélküli motorokkal szenvednek balesetet nagyobb, mint egy kevésbé tapasztalt motoros tele elektronikázott motorral (hasonló körülmények/tempó mellett). Ezen nincs mit csodálkozni, a gép az gép, olyat tud, amit az ember nem fog soha.
Nekem az az ismerősöm halt meg motorbalesetben, akitől sok mindent tanultam, én akkor 16 éves voltam. (36 éve) Az egész családja ráment, fél évre rá az apja felakasztotta magát, az anyja beleőrült, sosem tudta feldolgozni. Ha lett volna azon a rohadék motorján abs vagy ki tudja mi lehet semmi baja. (vagy nem 100-al száguld be a pótkocsi alá, hanem 160-al)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
rottenbull
senior tag
válasz Topiccsendőr #146189 üzenetére
[link] ez csak az USA. 2021- ben 21k halalos balesetben vett reszt valamilyen szemelyauto es 6k a motor. Alulrol a harmadik stat.
-
rottenbull
senior tag
válasz rottenbull #146191 üzenetére
Bocs a duplazasert, mar nem tudtam szerkeszteni.
[link]
Az EU-ban 15% volt 2018-ban. Mondjuk itt mindenhol kotelezo a bukosisak, meg a motor allomanyban is jelentos kulonbseg van. -
Gaboman
nagyúr
válasz bacus #146190 üzenetére
Akkor mondok az èn motorozàsi műfajomból ellenpéldàt az elektronikai kütyük ellen, tehát offroad.2022 KTM EXC 500, teleszorva mindenféle èrzèkelővel, pilótànk halad az ösvènyen, egyszer csak a szép szeme elé tàrul egy kidölt fa keresztbe az úton.Úgy dönt hogy most is úgy tesz mint ahogy előtte mindig is tette hasonló szituációban.Menet közben mielőtt a fához èr felveszi a motort kerékre.Csak hàt azt ő sem gondolta hogy amikor gàzadàsra a hátsó kerék belemar a homokba, az okos szàmìtógèp úgy konstatàlja mintha csúszna a motor ès elveszi a gázt.Ez àltal a gép nem jött kerékre.Majd odaèrve a fához pilótânk szépen belekostólt milyen lehet Supermannek lenni.Na az ilyen egy régi gépen nem fordult volna vele elő.
Tudod lehet hogy a sok elektronika àltal ők gyorsabbak, kanyardőlèsszög mèrő, ilyen ABS, olyan kipörgèsgàtlò, wheele elektronika stb....Mert nem èrzik a motor határait, mivel valami mindig segít hogy ne csúszon a gumi, ne tapadjon úgy be, ha pedig mègis akkor mit tegyèl.De nekünk erre magunktól kellett ràjönni, megèrezni.Mert nem volt màs ami segítsen.Erősen ajánlom erre az enduro szakàgat, hogy megtanuljàk milyen elektronika nélkül kitapasztalni mikor mit kell tenni.Persze ez sem garancia semmire, de hogy jobban fogod èrezni a gépedet ebben biztos lehetsz.Az ABS vizes úton, vagy poros aszfalton természetesen hatékonyabb, viszont hosszabb a fèktàv normál úton.
Mindenki azt vegye ami neki több biztonság èrzetet nyújt.Nekem semmi nem kell bele, mert ìgy èrzem jónak.Főleg mivel kizárólag endurózom ès a műútat látni sem akarom ha nem muszáj rajta valamennyit haladnom.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Shadowbull
addikt
válasz Gaboman #146193 üzenetére
"Mert nem èrzik a motor határait"
A motorosok 99,999%-a nem érzi a motorja határait, mert soha meg nem közelítette őket, és nem is akarja. Eleve közúton ne is tegyen ilyet senki.
"Erősen ajánlom erre az enduro szakàgat"
Az aztán megint egy réteghobbi, közúti közlekedéshez annak sincs semmi köze.
"viszont hosszabb a fèktàv normál úton."
Elméletileg. A gyakorlatban meg nincs ember, aki 10 fékezésből akár csak 5x rövidebb távon áll meg mint az ABS. Úgy, hogy előtte gyakorol, aztán maximálisan rákészül, és koncentrál.
Normál, közút közlekedésben, váratlan vészfékezéskor pedig senki sincs aki rövidebb fékutat produkál. Már az is nagy eredmény ha egyáltalán a nyeregben marad."Főleg mivel kizárólag endurózom ès a műútat látni sem akarom"
Azért érzed te is hogy ez mennyire rétegigény.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Shadowbull #146194 üzenetére
Apám anno sokat motorozott, 3 megyével arrébb járt főiskolára, egyetemre. Simson, ETZ, MZ, Pannónia.
Tőlünk a szomszéd város felé vezető úton volt egy kanyar 40-re kitáblázva. Mesélte, hogy egyszer bevette 90-nel, de soha többet. Aratás után, hogy be lehessen látni, kétszer elment oda-vissza, hogy lássa, van-e por, kavics, vagy bármi az úton és a Pannónia lábtartó is leért.
Közúton közlekedni kell, nem a határokat feszegetni. Nagyon sok olyan körülmény van közúton, amit nem látunk be előre, vagy nincs ráhatásunk.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #146177 üzenetére
"Ez egy elég nagy tévhit. Az ember tempóját nem az elektronika léte vagy nem léte befolyásolja, hanem a saját komfortzónája."
Amit a segito rendszerek messze elferditenek.
Elo pelda. A motorsport. Minden elektronikai biszbasz ellen probalnak vedekezni, mert atfordul a versenyzoi tudas es a technika aranya. A Ducati sem veletlen lett VB.
Egyszeruen azt tette hozza, amit a versenyzo nem tudott.
Ez megy a F1 ben es mindenutt. Harc, hogy ne onvezeto jermuvel jelenjenek meg, es a pilota ne csak marketing ertek legyen.De minden generacio abbol indul ki, amiben felno, azt veszi alapul. Az 50 es evekben jaro pilotak olyan eszkozokkel mentek amivel a 20 evesekbol egyre kevesebben fognak.
Az o gyerekeikre ugyan ez lesz igaz.
De a ki indulo pont akkor is fapad lesz.
Egy 1940 VH Bmw-t lehet be sem tudnek inditani.
A motorozas legkemenyebb idoszaka a 200evekre erkezett meg. Brutalis ero, Nyers biztonsagi rendszerekkel.
Ugyan az az ember egy fejlettebb technikaval gyorsabb lesz.
Verseny koridok igazoljak. Ugyan az az ember sokkal nagyobb kockazatnak van kiteve a nagyobb tempo miatt.
A segito rendszereket kozuti motornal nem 170 re tesztelik.
A jarmu toresttesztje nem 170 el tortenik, meg SUV kamion.
50 re. Afelett minden csak lutri, es az emberek agyaban van teves kepzet, hogy ebbe majd tulelem. Ergo a hatarokat is kitolja. Szolok, hogy kb orosz rulett. A fizika fizika, a tested kulselye egybe marad, a beslo szerved leszakad, a fejed leszakad.
Sztem beszelgess tuzoltokkal, hatha lesz valakinek kedve elmondani miket latnak a csoda autokbol kiszedett emberekbol. Van egy motoros helyszinelos rendor. Aki a balestetkebol szarmazo targyakkal probalja megertettni szemleltetni mi is zajlik le egy baleset eseten.
A technika nem mindig fog megvedni, de gyorsabb lehetsz tole.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Shadowbull #146194 üzenetére
Had kérdezzem màr meg hogy neked mennyi motoros tapasztalatod van, mennyiszer voltál necces szituációban?Amikor veszfèkezni kellett, amikor megcsúszott a motor, amikor kifordultak elèd ès tövig húztam a fèket, vagy megpróbáltad kikerülni fèkezès nèlkül.Amikor poros úton megcsúszott kanyarban a gép, vagy a kanyarban a rossz útburkolat megdobta.Hàny ilyen eseted volt?Mi az hogy az endurózàs nem segít abban hogy közúton is jól kezeld a motorokat?Pontosan hogy az ott tanult vèszszituàciókat be tudod èpìteni a közúti motorozàsba.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Shadowbull
addikt
válasz csongi #146196 üzenetére
"van teves kepzet, hogy ebbe majd tulelem. Ergo a hatarokat is kitolja"
Nem tolja ki. Mindenkinek megvan a személyes komfortzónája, ez határozza meg a tempót ahogy közlekedik. Nem fogsz attól gyorsabban menni mert van elektronika a járművedben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Shadowbull #146199 üzenetére
Figyelj, inkább hagyjuk, amiket te itt írsz pontosan azt mutatja meg hogy semmi ilyen jellegű tapasztalatod nincs amiről én itt beszélek neked.Majd ha lenne, akkor tudnád miről is van szó.Felsorolhatnám hányszor húzott ki a sz@rból az amit kint terepen megtanultam, Hogy mit kell tennem amikor necces a szituáció, mert kint terepen abból akad bőven, körülbelül 100x annyi mint közúton, de ahogy látom neked teljesen mindegy mint mondok.Mert van egy szilárd elképzelésed hogy ez úgy működik, pedig nem ha szerzel elég rutint, ez olyan mint a harcművészet, idővel minden reflexszerűvé válik és jobban tudsz reagálni mint aki nem csinálja, de lehet ezt is megcáfolod, mert ebben is tuti nagy tapasztalatod van.Én itt elengedtem ezt a témát.Inkább próbálkozz meg egy offroad tréninggel, hidd el nekem másként fogsz gondolkodni azok után.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Metal topik
- Házimozi belépő szinten
- Energiaital topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs