- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Microsoft Excel topic
- Zyxel NAS326
- Facebook és Messenger
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
rottenbull
senior tag
válasz Shadowbull #146350 üzenetére
Lehet neki mas az elony.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #146349 üzenetére
Hat ha teruleti kepviselo vagy, az ellen nem véd.
De sztm hetkoznapi hasznalatnal teljesen jo.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bear_
aktív tag
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata a B125 tanfolyammal? Mennyire nehéz megszerezni a jogsit az A1 tanfolyamhoz képest?
-
bacus
őstag
válasz csongi #146355 üzenetére
Majdnem. A különbség az az, hogy a B125 előfeltétele, hogy már van B jogosítvány.
Az A és A2 között az igazi különbség, hogy nehezebb és erősebb motorral kell vizsgázni, illetve az A-nál, ha még nem volt előtte A1 v. A2 akkor még tolni is kell (kellett, most nem tudom változott e) egy 8-ast a motort. Ez annyiból szar, hogy egy könnyebb súlyú v. gyengébb fizikumú versenyző már itt problémába ütközhet, a tologatást is gyakorolni kéne.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
senior tag
válasz bacus #146356 üzenetére
Nekem volt B125-öm, de kellett tolnom most az A-nál.
Amúgy a B125-nél nem kell annyi órát vezetni mint az A1-nél, plusz azthiszem az oktató azt mondta, hogy csak egyedül forgalmi vizsgázhatok, mig az A1-nél ketten mennek (ahogy a többinél is). Ez nem tudom változott-e, 4 éve csináltam.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Shadowbull #146350 üzenetére
Társasházban lakom, csak utcai töltő áll rendelkezésre, drágán. Pályán 140-nel megyek. Most is 6-6,2 literrel eljárok, a fogyasztáskülönbségen (ha ugyan lenne) nem hozná be a felárát évi 12k km-en.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
norbert1998
veterán
válasz Zsírkrétamen #146358 üzenetére
Ez nem változott.
B125-nél, igen, kevesebb a minimum óra, 1-1 óra kell, de senkinek nem sikerül 1-1 óra után. A rutinpálya első feladatát sem tdja megtanulni annyi idő alatt senki.
-
A Zéé
addikt
válasz bear_ #146354 üzenetére
Jól hangzik a B125, de fixen nem elég az az 4+4 óra sem (amikor én csináltam még 1+1 kellett...).
Nem tudom most melyik rutinpályákat kell ott csinálni, de szerintem az első kettőt biztosan kell ugyanúgy, mint régen, amikor én csináltam az A1B-t.
Az új rutinpálya pedig nehezebb. Minimum 8-10 óra rutinpályával és a 4 óra forgalommal simán számolhatsz + a vizsga. Amiben egyszerűbb, hogy nincs külön rutin és forgalmi vizsga, szóval egy időponttal kevesebb, viszont ha a forgalmin buksz, akkor is újra kell csinálnod következő alkalommal a rutint is. És ahogy mondták is, full egyedül vagy a vizsgán, csak téged figyel a vizsgabiztos
Nem tudom hogy alakulnak az árak mostanság, de ha a korhatár megengedi, lehet, hogy egy nagyobb kategóriával próbálkoznék.Just a simple Lineman...
-
macilaci78
nagyúr
válasz A Zéé #146361 üzenetére
Ha párban mentek, a vizsgabiztos akkor is figyeli a hátsót is és a hátsó is tud hibázni.
Órán mentem párban és a hiányzó miatt egyedül is. Egyedül sokkal fárasztóbb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Shadowbull
addikt
válasz macilaci78 #146359 üzenetére
Az én hibridemet nem is lehet kívülről tölteni...
A mostani autóm 1,7 tonnás, kétszáz lóerős benzines SUV, az elmúlt 55e kilométer átlaga 7,4, amit 80%ban autópályán, megpakolva tettünk meg. Egy ekkora autótól ez kiváló fogyasztás. Ha több városi-elővárosi szakasz lenne benne akkor még alacsonyabb lenne a fogyasztás.
Egy PHEV-vel adott esetben nulla benzinfogyasztással lehet járni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bear_
aktív tag
válasz A Zéé #146361 üzenetére
Van motorom és gyakorolni is fogok, nem úgy szeretnék odamennni, hogy ott ülök fel rá először.
A forgalomtól egy kicsi jobban félek, bár van B jogsim 10 éve, de rutinból vezetek, így ott lehetnek gubancok.
Még egy olyan kérdésem lenne, hogyha esetleg megbuknék a vizsgán legyen az kresz vagy forgalom ugye nem veszik el a B jogsimat?
-
A Zéé
addikt
válasz bear_ #146365 üzenetére
nem veszik el, dehogy... Ez ilyen köztudatba nagyon jól beépült hoax csak. Én 2x buktam forgalomban, mindkétszer kis dolgok miatt. Vizsga szerint megtanulni vezetni egy rutinos sofőrnek megint nehéz (nekem is volt ezzel bajom, az első bukást ennek a számlájára írom)
Nem a motor kezelése miatt kell a sok óra, hanem hogy meg tudd tanulni a pályát megcsinálni. A csak körözős feladat maga sztem legalább 2-3 óra gyakorlás még automata robogóval is, hogy stabilan meg tudd csinálni.
Just a simple Lineman...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #146359 üzenetére
Igen. Ez normal hasznalatnal, 10-20 km es tavon, munkabajarasnal, ontolto hibrid fogyasztana nyaron 4.2, telen 4.8-at, plug in pedig annyit, amig beinditja a motort. Szinte semmit. A legtobb ember erre hasznalja az autojat.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #146367 üzenetére
Tehát mondjuk 2 liter a különbség, vagy kevesebb. Az nekem egy évben nekem 240 litert jelent, kb 170k (prémium nyállal, 700 Ft literárral számolva).
Az árkülönbség mondjuk 2 mFt azonos bódé, évjárat esetén, az 10+ év megtérülés...Elektromos konnektorról töltve kb 2 literes fogyi üzemanyagköltségével ér fel, az kb fele idő alatt megtérül. Persze a kötelező szerviz gari alatt drágább, mert a kevesebb munkán a márkaszerviz éhen hal. Utána meg az akku degradálódása ad majd megy nagy pofont a pénztárcának.
20 év, 400k km alatt összejövő költséget szeretnék összevetni. Mert ha egy környezetvédelem jegyében megszületett autó ezt nem bírja ki, az nagyobb környezetszennyezés, mint a 200D Tepsi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz bear_ #146365 üzenetére
A forgalom miatt ne aggódj. A kresz tanfolyamon felhívják a figyelmed, mire figyelj oda, amit majd a fülesben szépen duruzsol majd az oktató is.
Jobbra tartás, egyirányú utcában honnan kanyarodsz, balra kanyarodás a sáv bal széléről, jobb kéz szabály, ilyesmi.Nekem szerintem segített, hogy pár évet már aktívan robogóztam Pesten, megszoktam a forgalmat két keréken.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
3800+
őstag
válasz macilaci78 #146369 üzenetére
Nem rég olvastam és idevág:
Az autó benzinnel vagy gázolajjal megy, villannyal meg a vibrátor.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
bacus
őstag
válasz macilaci78 #146362 üzenetére
Nálunk az öreg oktató csak "indigó"-nak hívta a hátsót, az szinte másolta az előtte haladó hibáit, így ha az első bukik, szinte biztos, hogy a hátsó is.
Gondolom mindenhol van genyó vizsgabiztos, aki átveszi az irányítást, nem a begyakorolt útvonalon visz, hanem szépen beleszól, hogy merre menjenek. Még a rutinosokat is bele lehet vinni a bukásba, mindegy hogy már több 100e km van az ember fenekében motorral.
Én a 30 éves B jogsimmal 2016-ban a forgalmi gyakorláskor mindig ki voltam pellengérezve, hogy lám aznap is vagy 3x megbuktam volna.., de hát ezért fizettem, nem azért, hogy halálba dicsérjenek, majd a vizsgán v. utána legyen problémám.
Egyedül vizsgáztam, márciusban csak miattam kezdték a vizsga szezont, mert akkor már 3 hete nyaggattam Őket, hogy mikor mehetek már vizsgázni. Hideg volt, egy öreg vizsgabiztosom volt, kedvesen beszélgettünk, majd végig lapogatott, hogy mindenhol van e protektorom, jó e a cipőm, stb., de ő pl az oktatóval is jól elbeszélgetett, nem szólt bele a vizsgába, a kihúzott útvonal volt, nem volt meglepetés.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #146369 üzenetére
Amennyiben varosban is mesz a nem hibriddel, mintha rovid tavokra munkaba jarnal, meg tobb lesz a fogyasztaskulonbseg.
En eddig 130 e kmt raktam bele, talan 7 ev alatt. a fogyasztaskulonbseg ennyi km nel mar kijon. Ha te egyfolytaban autopalyazol, akkor neked nem jo a hibrid, de a vita arrol szol, hogy a ketfele hajtas jo tulajdonsagait otvozi-e, vagy a rosszakat. Nalam egyertelmuen a jokat.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
A Zéé
addikt
válasz macilaci78 #146370 üzenetére
engem a "rutinosságom" olyan szempontból szívatott meg az első vizsgámon, hogy visszafelé mentünk már a kiindulópontra, és tudtam, hogy a tömb másik oldalán van az az utca, amin a lámpás kereszteződés van, és ami átvisz minket a Váci úton. És amikor nem kaptam utasítást a kereszteződésben mentem simán egyenesen, be a Lakó- pihenő övezetbe... Fel se tűnt, nem is néztem, hogy van-e ott tábla, nem is kértem utasítást az oktatótól, mert már csak az volt a fejemben, hogy még egy jobbra fordulás és egy lámpás kereszteződés, amin egyenesen át kell menni aztán alá is van írva a Megfelelt. Csak hát az a fránya tábla... És hát őszintén, a mindennapokban simán átmész egy ilyen szakaszon (kb. 50m) véletlenül is, és még akkor se tör ki a harmadik világháború, ha direkt mész át rajta, de forgalomban automatikus bukfenc.
Amúgy nagyon sokat számít az is, hogy helyileg hol vizsgázol/tanulsz. Én a B125-öt a Duna Pláza mögött csináltam, a 4 óra forgalom alatt 4 útvonalat próbáltunk le, de volt mellette még egy halom olyan zűrös csomópont, ahova nem jutottunk el. Kategória váltót meg Zalaegerszegen csináltam már, itt a 4 óra forgalom alatt minden zűrösebb csomópontot 2x végig tudtunk járni...
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
macilaci78
nagyúr
válasz bacus #146372 üzenetére
Párba vizsgáztam, mondjunk egy számot (vizsgaútvonal száma).
Mondtam, nekem mindegy, a jogsi mindenhova egyformán érvényes lesz. Mondta a másik srác, aki A1-ről, vagy A2-ről lépett feljebb, de volt rutinja a kategóriájában. (Nekem is az smkp-val. )
Őt meghúzták, 30-as övezetben egyirányú utcában kétszer is a sáv jobb oldaláról, közepéről fordult balra. Azért kétszer, mert tudtán kívül kapott lehetőséget a javításra és emiatt kerültünk egyet, de másodjára is rontott. A motor is ismeretlen volt neki, előző nap jött vissza a szerelőtől. Én szóltam az oktatónak az utolsó órán, hogy a srácnak nincs alapjárata, nézzen már rá a motorra. A manuális szívató volt beragadva, mint kiderült.Nekem annyit mondott, hogy a kerékpársávot nem figyelem eléggé (jobbra kanyarodás úttesten felfestett kerékpársávval), meg még van sok dolog, amit nem a jó ütemben csinálok. Zöldnél elindulás előtt hátranéztem, utcahosszon nem volt biciklis (szerencsére), csorgás közben is figyeltem a tükröt. De nekem a frazer kényelmetlenül előredőlős, nem tudok váll fölött hátranézni.
A Zéé: igen, a lakó-pihenő övezet itt is felmerült.
Az oktatótól kérdeztem első forgalmi óra előtt, hogy mit csinál a 2. motoros, ha az első hülyeséget csinál, például befordult az egyirányú utcába forgalommal szemben?
Mi van, ha nem egyértelmű, merre kell menni? Mert "kresz szerinti egyenes" nem létezik mindig...[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz macilaci78 #146375 üzenetére
A masodik motoros megfeleloen halad tovabb, az elsot meg bevarjak majd valahol.
En igy csinaltam, mukodott. Teljesen fuggetlenul kellene menned az elotted haladotol, ha te vagy a masodik motoros.Everybody lies.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pttypang #146376 üzenetére
Teljesen fuggetlenul kellene menned az elotted haladotol, ha te vagy a masodik motoros. - Nyilván nem ugrunk a kútba a másik után, viszont együtt kell tartanunk. Nem hagyhatjuk el például az oktatót.
Volt olyan, hogy akár a 2. motoros, akár az oktató beragadt egy körforgalomban, kereszteződésben, lámpánál. Menni kellett tovább a kresz szerinti egyenesen és egy arra alkalmas helyen bevárni a többieket.Na, én pont úgy jártam, hogy az Egér úton kifelé menet a 2. motoros műszaki hiba miatt lemarad, leállt, vele az oktató is kocsival. A kresz szerinti egyenesen pedig nincs több parkoló, ahol szabályosan várokazhattam volna, de az utca végén jobbra a Budaörsi úton van az iskola. Ezt helyismeretből tudtam. Úgyhogy egy buszöbölbe húzódtam le és kb 5-6 perc után le is állítottam a motort. Úgy 20 perc telt el, mire beértek, az oktató ült a motoron, a kocsit pedig a tanuló vezette.
Vizsgán amúgy könnyű megbukni úgy is, hogy mindent szabályosan csinálsz, mert a forgalmi helyzet alakulhat úgy. Jön egy marha, aki fittyet hányva a kreszre bevág a záó vonalon keresztül, de bemutatsz egy első osztály manővert és mégis megrántanak veszélyeztetésért. Órán kaptam az utasítást, hogy következő lehetőségnél balra (Egér útról Péterhegyi útra), külső sávból (jobbra tarts ugyebár) irányjelző, behúzódok a sáv bal szélére, mennék át a belsőbe. Nézek oldalra, nézem a tükröt, egy SUV meg csak nyomja neki, mert ő siet. Volt még hely, behúztam elé, ő meg fékezett, mert lendületben volt. Az oktató meg is szólt, mert nem kényszeríthetem fékezésre. Mondtam, hogy ha beengedett volna, elég lett volna elvennie a gázt egy másodpercre, de ő inkább kiment a külsőbe és kövér gázzal átment az érett sárgán. Jaaa..., akkor sem szabad. Második motorosként ha jött az utasítás, hogy balra, be kell sorolni a belsőbe, igyekeztem úgy csinálni, hogy az első motorosnak is fogjam a sávot, könnyebb legyen neki. Nem zártam fel mellé, megmaradtam mögötte, nem indultam, amíg nem mozdult a motorja, stb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bardi
aktív tag
válasz Pttypang #146376 üzenetére
Nekem is picit hasonló volt, kellett egy megfordulás, és én mentem be egy parkolóhoz, az előttem lévő meg nem vette észre. Aztán tükörből látva mire ő besorolt, addigra záróvonal volt, és megbukott...
Nekem is azt mondta oktató, hogy ha az elöl lévő hülyeséget csinál, ne kövessük le, menjünk ahogy jónak látjuk.'92 Honda VFR 750
-
Bacusuz
őstag
Nekem idén lett meg az A jogsim úgy hogy eddig sosem motoroztam egy kilómétert sem de B az van régóta.
A rutin nem sikerült elsőre, valahogy a körök nem mentek azzal a motorral amit végig vezettem, nem tudtam a combommal ráfogni a tankra ki volt ülve az ülése. Gyakorolgattam egy Honda Hornettel hát az egy élvezet volt minden pillanata, mintha nem is én lettem volna de mikor visszaültem a Suzukira..újra béna lettem. Végül másodszorra sikerült a rutin, az okatató és a vizsgabiztos is sokat segített, 2 hiba is volt melyeket kijavíthattam.
A forgalmi vizsga M5-Wekerle környékén ment, én mentem elsőnek mert én megfontoltabb vagyok, nem sietek és kivárok míg kell.
Már nagyon hideg volt utolsó napok míg lehetet vizsgázni forgalomban, nagyon hideg volt és esett is, nem is kellett végigmenni az egész pályán, 10p vezetés után szólt hogy mehetünk vissza mert programja van .Az új jogsimmal Thaiföldön kezdtem el vezetgetni bal oldali közlekedésben nagy fogalomban mögöttem párommal, hát mint mondjak merész volt és hatalmas élmény, egy Honda PCX 160 robogón.
ÜDV! Bacusuz. Veszélyes környéken lakom. Ahányszor becsukom az ablakot, mindig odacsukom valaki kezét.
-
Topiccsendőr
addikt
Furcsan nez ki, hogy ducati van rairva. Nekem az rxv 450 jut az eszembe elsore
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alapz@j
tag
válasz vihartigris #145968 üzenetére
Bocs, tudom hogy ezer éves már a kérdés, de csak most értem el ide :-) Nekem két fő bajom van ezekkel a szervezett túrákkal: mocskos drágák és amit eddig láttam, az mind nettó adócsalás. Van több olyan (nem akarok neveket írni), amelyek egyesületként működnek, és a túra árát "támogatás" jeligével kell átutalnod EURO-ban. Az egy dolog, hogy a SEPA utalás borsos árát te fizeted, de a magyarországi túrák árát is euróban kérik. És az árak: most random megnéztem egy adriai túrát a tavasz végén (előszezon): négy éjszaka ~700 euro, az ~270e forint, ami csak a szállás és a "szervezés", erre jön rá saját zsebből a benzin, a biztosítás és az étkezés (talán reggeli benne van a szállás árában). Összehasonlításként: az utazási irodák erre az időszakra ~100e forintért adják négycsillagos hotelben a horvát útjaikat
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #146380 üzenetére
Inkább az MXV 450, van hasonlóság a kettő között.Remèlhetőleg ez jobb lesz mint az Aprilia V2 sorozata.Ott tényleg csak a dizájn volt meg, volt RXV 550 tulajkènt èletem legjobb döntése volt hogy megszabadultam tőle.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
csongi
veterán
Melyik motoroknak van hagyomanyos 45 mm elso telo becsuszo száruk?
Pegaso 650 az biztos. -
bacus
őstag
válasz alapz@j #146381 üzenetére
A saját szervezés mindig tud olcsóbb lenni, főleg ha le tudsz menni az igényekkel.
Ezt az euróban utalás problémáját nem értem, mindenkinek lehet ingyen revolut kártyája, ott sztem az eur utalás is ingyenes.
Azért azt észre kell venni, hogy ezeknek a túráknak a nagy része magán ember szervezése, tulajdonképpen csak becsatlakozol útitársként.. A szervezésért fizetsz, azért, hogy neked csak menni kell.. az, hogy ez mennyire drága? Szerintem is drága, de én se csinálnám olcsóbban, így az én megoldásom, hogy nem megyek, de nem ellenzem, hogy más -aki akar - az menjen.Van olyan túra vezető, szervező, aki nyíltan így is kéri, neki 200 EUR a zsebbe, és minden mást TE fizetsz, viszont ő mondja, hogy ott kell fizetni a szállást, ott veszed a matricát, ott a benzint, stb. Mindenki el tudja dönteni, hogy neki megéri e.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
senior tag
válasz Gaboman #146382 üzenetére
Kellő kitartással, elhivatottsággal, (pénzzel) ahogy általában sok mindent úgy ezt a típust is ki lehet gyomlálni a betegségeiből. Van rá itthoni példa konkrétan a volt supermoto többszörös magyar bajnok. A mai napig kitart az Aprilia mellett, és amit az a motor produkál a pályán hangélményben is az eszméletlen...
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz alapz@j #146381 üzenetére
Rendszeresen fizetek euroban, dollárban, adok ki ajánlatot euroban. Tök logikus, nem az enyém az árfolyamkockázat. Akinek van euros bevétele, kérni is szokta.
Feleségem zenekarban játszik, egyesület a jogi keret. Én is tag vagyok, fizetem a tagdíjat, de hangszert csak akkor érintek, mikor arrébb rakom. Viszont tagként részesülök az egyesület adta egyéb szolgáltatásokból, kedvezményekből. Például amikor egy testvérzenekar meghív minket, akkor én is a tagoknak számolt tarifával megyek, foglalom el a szállást, étkezem. Féláron, ingyen, busszal, vagy saját kocsival költségtérítéssel, attól függően, mi fér bele. Horvátország, Olaszország, Csehország, stb.
Hát, a civil szervezetek életében ez a szükséges rossz, még a valós működéssel rendelkezőknél is. 3 évig voltam projektmenedzser, szigorúan véve 4 civil szervezet tartozott a kezem alá, tágabban véve tucatnál is több.Itt most az ár mellett az is kérdés, mi van benne a csomagban. Egy szervezett túrán többen vagytok, ami ad némi biztonságot. Ha bajod van, nem egyedül kell megoldanod. Lehet ez csak annyi, hogy kell egy fejfájáscsillapító, de lehet műszaki problémád is, amihez szerszám, alkatrész, tudás kell, illetve van tréleres support kocsi veletek. Egy szervezett túrán nem neked kell gondolkodnod az útvonalon, megállókon, látnivalókon. Nem akarok neveket említeni, de volt, aki például ebben a topikban is tett fel ilyen irányú kérdést. Azt is el tudom fogadni, hogy valaki, egy szervező keresni akar rajta. Van egy klímaszerelő ismerősöm, aki amúgy túravezető, Albániába szokott menni. Persze ezt a munka szezonjában is, amíg távol van, az neki keresetkiesés, aminek amúgy helye van a családi kasszában. Persze lehet, hogy a flottul leszervezett túra sem tetszik, rossz szájízt hagy maga után, mert például a megállónál nem sikerült jó képet lőni. És az is lehet, hogy a szervezés sem volt annyira jó, vagy a túravezető egy pokróc és nem jöttetek be egymásnak.
Ez egy termék, szolgáltatás, adott áron. Vagy kifizeted és igénybe veszed, vagy nem, esetleg alkudsz. De az áron kár rugózni. Mintha egy 500k-s iPhone-ról lenne szó, mikor már 200k-ért is lehet kapni, de nem érdekel, mert az egy csak megcsócsált alma, én nekem meg világ életemben droidom volt, nagyon max 100k-ért, oszt telefonálni ugyanolyan jó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gaboman
nagyúr
Persze, csak azért a pénzért anno KTM EXC 525 vagy Husaberg FS650-et vettél, ami könnyebb, megbízhatóbb motor volt.
Az átlag felhasználó nem azért vesz meg egy motort újonnan hogy utána a sok betegségét orvosalja, méghozzá milliók ráköltésével.
A hangja az csodás, én is imádtam, de orr nehéz az egyhengeresekhez képest, többletsúlya van a V2 blokknak köszönhetően.
És annyi nyűgje volt hogy úgy döntöttem 1 éves korában beszámíttattam egy másik motorba.
Annyian szívtak vele hogy 1-2 éves, 2-3 ezer kilométert futottakat vehettél anno jóval olcsóbban mint a többi márka típusait.
Ez nem véletlen, hibás konstrukció volt és olyan szinten üzemórás hogy még hobbi szinten is örültél ha pár ezret elgurultál vele gond nélkül.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #146388 üzenetére
Az 550 esnek nagyon sok gyerekbetegsege volt, elmeletileg a 450 es stabilabb (az is szar volt, de legalabb konyebb megcsinalni jora) . Nem volt kiforrva a modell, de ha te egy supermoto versenyen egy v2 essel indulsz az 1 hengeresek ellen, loeroben biztos nyert ugyed van.
Illetve ez a motor ~25 loeros volt utcara. Amint kinyitottad, 70 loero kornyeke tudott lenni. Egy egyhengeresbol sose tudsz ennyit kivenni. Nem titkoltan csak versenyre szantak, nem utcara. Az utcai szervizintervallumokat ~25 loerosen tudta megugrani. A fura, hogy ilyet kiadtak utcara.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #146389 üzenetére
Az 550-nek az önindítója is alul volt méretezve, hidegbe be sem tudta indítani, a legtöbbnek hengertalp tömítés repedés problémája volt, és így összefolyt benne a víz az olajjal.Ez nekem is volt kb 1500 kilométer után, meg másoknak is.Aztán atz elöről szívó légszűrőház, hát ezt a baromságot aki kitalálta, egy motorzás után, főleg ha követtél valakit 10 perc azt tele volt a légszűrőd.Az a 70 lóerő csak is magas fordulaton jött ki belőle, egy Berg FS650 C is 70 lóerőt présel ki magából közel 70 Nm nyomatékkal és könnyebb feltankolt tömeggel.Pörgetni sem kell hozzá mint az 550-et, mert már alul brutalitásra képes.Az 550-nek amúgy is a befecskendezése sem volt jó, olyan agresszívra sikeredett hogy sokszor kontrollálni sem lehetett, ez főleg kanyarokban okozott problémát.Az az igazság hogy az 1 hengeresekből is kihozzák azt amit a V2-ből, ha belegondolunk anno az 570 75-80 és 660 85 lóerősek voltak, így mentek a VB-n.De aztán rájöttek hogy a francnak az a teljesítmény, a kisebb cm3 gépekkel gyorsabbak, ez ugyan az mint a crosspályán egy 450 kifújja az orrát egy 500 2T-nek, nem azért mert erősebb, hanem mert gyorsabb vagy vele mivel nem esz meg 2 kör alatt.A Cr500 kettétép míg a 450 kezesebb, így tovább tudod tartani vele a tempót.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
alapz@j
tag
válasz macilaci78 #146387 üzenetére
Persze, nyilván azért írtam, hogy engem ezek zavarnak, mert ezekben vagyok érintett: forintban kapott fizetéssel én viselem az árfolyamkockázatot és a váltási költségeket, valamint az extra felárat nem tudom/nem vagyok hajlandó kifizetni, de elfogadom, hogy sokan igen és ezzel nincs semmi gond, nem akarok senkit sem lebeszélni.
Az pedig megint egy másik kérdés, hogy egy nyilvánvalóan profitorientált vállalkozási tevékenységet (sőt, egy külön szabályozott, utazásszervező tevékenységet - vajon mekkora vagyoni biztosítéka van az egyesületnek?) egy teljesen más célra létrehozott jogi keretben űz, vagy például magyar "cégként", Magyaroszágon, fogyasztóknak értékesített szolgáltatásért eurót számol fel.
-
macilaci78
nagyúr
válasz alapz@j #146391 üzenetére
Magyaroszágon, fogyasztóknak értékesített szolgáltatásért eurót számol fel - Na, ezt a minap én is megtettem. Magyar cégként magyar cégnek euroban adtam ajánlatot, euroban számláztam, euróban fizetett az euroban vezetett bankszámlánkra, amit amúgy az MBH Banknál jegyzünk. Ez részletkérdés, formaság.
forintban kapott fizetéssel én viselem az árfolyamkockázatot és a váltási költségeket - gondolom, ebay-ről, aliexpress-ről, stb sem rendelsz és áll benne a pénzed akár 4-6 hétig is, mire kézhez kapod. Ugye, nem hiszed, hogy a forintban kiírt vételárat nem devizából számolja az oldal?
Az egyesület létesítő okiratát olvastad? Lehet, hogy benne van a motoros rendezvények szervezése, vagy valami hasonló gumi, amit rá lehet húzni a túraszervezésre. A "támogatás"-ként könyvelt bevétel teljesen jó a civil szervezeteknek. El lehet könyvelni céltámogatásként például egy szervezett túra ellentételezéseként. A vagyoni hátteret adhatja egy felelőségbiztosítás is, elvégre jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság egy egyesület. Szóbaállhat vele egy biztosító ezen a téren, fóleg, ha egy talpraesett alkusz is van a motorosok között.
Értem, hogy neked nem tetszik, de ettől még nem kell feltételezni, hogy sok ponton szabályokat sérthet. Amúgy annak idején a székhely szerint jegyzői hivatal és a megyei bíróság a civil szervezetek felügyeleti szerve, ott lehet kérdezősködni. A civil szervezetek névjegyzékében meg tudod keresni a székhelyet, tisztségviselő tagokat, területileg illetékes hatóságokat, működési területet. Ha nonprofit, esetleg közhasznú szervezet, akkor még az éves beszámolókat is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
A Zéé
addikt
válasz macilaci78 #146392 üzenetére
Így fog amúgy bevezetődni az euró sokkal hamarabb, mint ahogy pártunk és kormányunk szeretné...
Nálunk (építőipar) is egyre több ajánlat jön euróban, és egyre több terméket euróban kell/lehet fizetni, már akár olyan dolgokat is, amit itt gyártanak Magyarországon.
Valamelyik konzumer autómárkánál (Toyota talán?, nem tudom már, de biztos nem Ferrari volt) is eurós listaár van, és napi árfolyamon lehet forintban is rendezni, ha úgy van.Just a simple Lineman...
-
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! NGK BR4HSA vagy Denso W14FR-L gyertyát vagy ezeket helyettesítő másik típust keresek, eddig eredménytelenül.
NGK BR4HS -t találtam, ami egy karakter ( az "A" = jelzi, hogy az elektromágneses interferencia csökkentésére egy ellenállás van benne ) híján ugyan annak látszik, de nem tudom mennyire fontos az a hiányzó funkció. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #146390 üzenetére
Fizikailag 2 hengerbol azonos kobcentinel tobb fordulatot tudsz kihozni. A 450-es v2 13 000 et elforog. A superquadro mono - ami egyhenger de desmo vezerles, fordulatra optimalizalva- 10250 et forog. Ha tobbet forog valami, kesobb kell a nyomatekvaltoval a hatso kerekre juto - akár- kisebb nyomatekot elvaltanod, es ezzel csokkentened azt- a vegen tobb nyomatek marad a hatsokereken. Azaz tobb loero.
Kapsz sokkal jobb motorokat az rxv nel, ami egyhengeres, ez nem vitas, de az egy hengerrel szemben a kettő henger az verhetetlen bizonyos korulmenyek kozott. hogy supermoto kategoriaban felesleges lenne ez az elony, azt nem tudom, nem kovettem, de azt szeretnem leszogezni, hogy 1 hengerbol nem tudod azt kihozni, amit 2 bol. Lehet hogy csinaltak olyan 1 hengert, ami loeroben azonos, de nem azonos ccm eseten sikerult.
A szar nyomatekgorbe kinyitott motornal inkabb a vezerles velejaroja (vezermutengely) nem a befecskendezes rossz ebben az esetben. A gazcsere ilyen, a befecskendezessel sokmindent nem tudsz ezen valtoztatni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz teleahocipöm #146394 üzenetére
A zavarszuro ellenallas az esetben fontos, hogy ha a gyertyapipaban is van veletlenul, es a gyertyaban is, akkor gyujtasi zavarokhoz vezethet.
Ha sehol nincs, akkor a gyujtas radiojelei bezavarhatjak mondjuk a kozeli kornyezeteben levo radiokat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #146395 üzenetére
Egy olyan sportágban mint az enduro, cross hiába a nagyobb teljesítmény azonos cm3-ből, a tömeg a motor ellen van.Mert jóval nehezebb mint az 1 hengeres gépek.Ès màr ugrott is az előnye, főleg enduró ès cross szakágban jött ez ki jobban.Ès az orrnehèzsège sem segítette, valahogy jobban jártak volna ezzel a dizájnnal ès egy 1 hengeres blokkal.Valami radikálisat akartak alkotni, sikerült is nekik, de megbukott a dolog.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
teleahocipöm
senior tag
válasz Topiccsendőr #146396 üzenetére
Köszi! Akkor rendelek egy BR4HS-t, attól tartottam, hogy esetleg a károsodhat a fesszabályzó vagy a cdi, azért nem mertem venni.
-
-
alapz@j
tag
válasz macilaci78 #146392 üzenetére
Magyar cégként magyar cégnek euroban adtam ajánlatot, euroban számláztam, euróban fizetett az euroban vezetett bankszámlánkra, amit amúgy az MBH Banknál jegyzünk. Ez részletkérdés, formaság. Két a cég a Gazdálkod Okosanból vett játékpénzzel is elszámolhat egymás között. A fogyasztóknak szánt árakat azonban "...Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve..." kell feltüntetni. Való igaz, hogy nem emlékeztem arra a kitételre, hogy a határon átnyúló szolgáltatás kivétel, de több esetben a belföldi utak árát is euróban adják meg.
gondolom, ebay-ről, aliexpress-ről, stb sem rendelsz és áll benne a pénzed akár 4-6 hétig is, mire kézhez kapod. Ugye, nem hiszed, hogy a forintban kiírt vételárat nem devizából számolja az oldal? Amikor egy külföldi cégtől rendelsz, teljesen nyilvánvaló, hogy nem forintban fogsz fizetni, még ha a weblap van is olyan okos, hogy átszámolja neked az usd/eur/akármi árakat forintra. Ez hogy kapcsolódik ide?
Az egyesület létesítő okiratát olvastad? Lehet, hogy benne van a motoros rendezvények szervezése, vagy valami hasonló gumi, amit rá lehet húzni a túraszervezésre. Nem olvastam, de nem is kétlem, hogy benne lehet valami ilyesmi. Azonban "civil szervezet "elsődlegesen gazdasági-vállalkozási tevékenység folytatására nem alapítható." Márpedig ha egy túraszervező egyesület az utazási irodákhoz képest háromszoros áron értékesíti az útjait, akkor igen erős a gyanú, hogy for-profit vállalkozási tevékenységet végez. Külön vicces, hogy ezzel a formával kibújik az utazásszervezőkre vonatkozó szigorúbb szabályozás alól is (ami ugye "utazási vállalkozókra" vonatkozna), úgymint foglalkozási, képesítési követelmények, vagyoni biztosíték, stb.
De még egyszer: ezek csak az én problémáim, senkit sem akarok lebeszélni arról, hogy részt vegyen ezeken a szervezett túrákon.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Nyaralás topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Medence topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen