-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22651 üzenetére
Más: érdekesnek találtam km-óra "csalását" is, kb. 50km/h alatt fix 10%-ot csal felfelé, kb. 50 fölött meg fix 5km/h-t. Ezt hogy hozták össze?
Szerk: full mechanikus óra, spirállal hajtva az első kerékről...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #22648 üzenetére
sztm meg lehet érezni egy 1000 es yarisnál is, bár annak a befecsét a Bosch csinálta emlékeim szerint és valami döbbenet lassú a " mintavételezése" asszem 150-200 fordulatonként rakja előre a gyújtást, (nagyon ködös emlékek, nem biztos h jó számokat mondok) és ha egyszer bekopog azonnal visszarakja, szóval van ennél gyorsabb rendszer is. De ilyen kis lóerőnél is érezhető.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #22653 üzenetére
Hát én is próbáltam. Sajátomban
is BoschDelco ECU (szutykos multec kooperáció) van és kalap szart sem használt neki a nagyobb oktánszám. Ha használ is, nem mérvadó a növekedés. De ha van is, kb. felesleges ezekbe a városi kisautókba. Nekem ez a tapasztalatom. No offenseMod: lehet h hengerenkénti befecskendezésnél többet használ, de erről nincs infóm, még nem alakítottam át a sajátom (majd 2-3 hét múlva).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Type-R #22654 üzenetére
Még szexelek, de már nézegetem a golfütőket!
Amúgy sajnos tényleg eléggé beteges "öregember" vagyok, talán ezért is, a "kapuzárási pánik / férfiklimax" miatt éreztem úgy, hogyha most nem teljesítem be a gyerekkori álmomat (motorozás, motoros túrázás) akkor később már biztosan sohasem. Engem is meglepett, mennyire váratlanul szántam rá magamat a jogsira és a motorvásárlásra. Az asszonyt pláne meglepte, főleg hogy nem is tudott róla!
A jogsiszerzéskor lebuktam, mert meglátott a városban egy Yamaha YBR125-en, hátamon egy virító nagy "T"-betűvel. Azt még kimagyaráztam valahogy. Igazán sokkot akkor kapott, mikor 3 héttel később meglátott egy tök rozsdás kis csoppert az udvaron, mikor hazaért munkából. Egy hétig nem szólt hozzám....Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #22656 üzenetére
" Egy hétig nem szólt hozzám...."
Egyik haverom volt így vele. Jóval 40 után döntött úgy, hogy újrakezdi a kölyökkorában abbanhagyott motorozást. Na, az asszony majdnem kidobta a házból a motorjával együtt
De aztán valahogy rávette, hogy üljön fel mögé és próbálja ki. Nagy nehezen ráállt, de valami megváltozott, mert azóta nagyon sokszor együtt kirándulnak. -
yodamastah
őstag
Lorenzot engedik menni a warmupon.
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #22661 üzenetére
ééés a futamon is
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #22662 üzenetére
nem rajongok a srácért, de azért valahogy így születnek a legendák - vagy buknak hatalmasat hullócsillagként...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
csongi
veterán
Ez nem jol sikerult egyel lejebb
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz yodamastah #22661 üzenetére
ha most elesik, neki annyi
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
csongi
veterán
Ma delutan! Jo kis verseny lesz!!!
Salakmotor -
ALI_G
veterán
na a szuper szerelőm szólt hogy nem tudja megcsinálni, hogy a vásárolt lámpát belefaragja a fejidomba.
Tudtok valakit aki csinál ilyet?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22651 üzenetére
Rossz hírem van, mára valaki kivette a benzinbűl' a zoxigént!
Megkövetlek, de akkor végképp nem tudom, miért ment tegnap jobban a kis gép a tankolás után (mégis volt hátszelem?). Most jöttem meg egy végül is 286 km-re sikerült Mecsek-túráról, és nyoma sem volt a tegnapi élénkségnek (ugyanabból a tankolásból). Sőt reggelre visszatért a dadogós, alacsony alapjáratom is.Ráadásul a fogyasztásom is elcsesződött, pusztán amiatt, hogy a szokott kényelmes 75-80-as tempóm helyett igyekeztem a 85-90-et tartani (már ahol bírtam, pocsék szél volt egész úton), az eddigi full összes átlagfogyim (2,57liter/100km) helyett 2,95-öt sikerült össze hoznom. Na, ez nagyon nem tetszik: sokallom is, meg a motornak is kínzás volt. Ahol a szembe szél, vagy az enyhébb emelkedők miatt nem bírtam ötödikben az említett 85-90-et tartani, ott vissza négybe, és nyélgáz... ...akár negyedórákon keresztül folyamatosan. Félek, hogy ilyen használat mellett hamar szétesne a 20 éves technika.
Megpróbáltam a szerpentineket dinamikusan abszolválni, de őszintén szólva fostam rendesen: a hátsó gumim is sz*r, a kis chopper futóműve / úttartása is borzalmas, meg én is rutintalan és gyáva vagyok, a sodrós kanyarok ideális ívére precízen elhelyezett kátyúkról nem is beszélve... ...szóval nem sikerült a "majrécsíkot" eltüntetni a gumiról.
szerk: ja, egyébként az első 30 km után vissza akartam fordulni, mert rájöttem, hogy hideg van, fázom, fúj a szél kegyetlenül, ráadásul a nem sem sütött. Ezen a mélyponton átlendülve aztán szép kis kanyart sikerült kikerekítenem. Közben a nap is kisütött, meg felmelegedett a levegő is (nem voltam felöltözve rendesen, na!) Most az alfelemet sem sikerült annyira elzsibbasztanom, mint a múltkori rövidebb (246km-es) kanyaron. Fitt és üde az nem vagyok, de ha nagyon muszáj lenne, akkor még 100km-t kibírtam volna...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
turbobusa
senior tag
Az újabb (2007-től) gixxerek 600-as bőrben mennyire kezesek?
-
ALI_G
veterán
Kecsóring, vihar előtti csend: [link], persuader-t követtem. Bár itt lehet már csepergett. Addig nyomtuk amíg nem esett teljesen volt hogy két kerékkel megcsúsztam kanyarból kigyorsításon, de még jól tapadt.
Másikat most töltöm.bogyo: a szél halmozottan hátrányos egy motorkerékpáron. Fogyasztásban és végsebességben is komolyan meglátszik.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nézd már! Névrokonom vagy?! Én ugyanez, csak h-val a végén, és István a keresztnevem!
(#22672) .mf: eszemben sincs, hamar véget érne a bakancslistám, pedig jövőre Erdélybe el kell mennem a kis mocival.! Csak láttam ma pár motoros srácot azokon a lejtős kanyarokon, és kedvet kaptam én is egy kis nyomuláshoz. Aztán rájöttem, hogy még két kanyar, és lehet rendelni hozzám a hullaszállítót. Egyébként rengetegen motoroztak ma a Mecsekben, chopperessel is sokkal találkoztam: ki magányosan, ki csapatban nyomta. Mindig, mindenki visszaköszönt (!!!), kivéve egy valami újgazdag kölyköt, egy kb. 650-es Burgmanon. Néz rám másodpercekig, nézi, hogy miért intek, és lenéző pofával fordul vissza előre.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #22668 üzenetére
Majrécsíkot nem is közúton kell (az ön- és közveszélyes, a kiszámíthatatlan útviszonyok és úton heverő dolgok, kátyúk, olajfoltok, valamint a tapasztalat, rutin hiánya miatt), hanem pályán - ott viszont pofonegyszerű, a biztonságosabb és nyugisabb körülményeknek hála. Nekem egy elég fos megkeményedett nem-tapadó túragumival is meglett elsőre. A kis pályák még nem is annyira drágák, pl. Kecsó 1k / 20 perces etap; a környékeden viszont sajnos nem tudom, hogy mi van.
Érdemes hozzá a kanyarodás technikáját, elméletét is átolvasni: pl. "Motorozás mesterfokon", illetve ha az angol megy, akkor "A Twist of the Wrist II." Keith Code-tól, nagyon hasznosakat és tanulságosakat ír benne (van néhány videó is youtube-on, de azok csak egy-egy témát emelnek ki a sok közül).
Turbobusa: mindegyik modern (mondjuk 90-es évektől) japán sornégy kezes, ha úgy használod: ha kicsit húzod, kicsit megy, ha ész nélkül húzod, akkor ész nélkül megy. Alsó fordulatszám-tartományban (3-6k) alig van erejük, ott lehet velük szép nyugisan menni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ALI_G
veterán
válasz Bogyó bá' #22671 üzenetére
itt a másik: [link], próbáltam érdekesebb kamera szöget, szerintem jó lett. Még most fordítja jó irányba a youtube, please wait
Nincs kikötve, pörög az mintha muszáj lenne 15 körül kell rajta váltani ha valaki keményen nyomja pályán, de én általában 12-nél már elváltom, ott is elég erő van benne és nem a LE hiánya miatt vagyok lassúmod: 3-4 sebességben mentem, kanyarban lehet lemegy a fordulat, de mivel le van áttételezve, hátul nagyobb fogaskerékkel, piszkosul gyorsul így is A leglassabb kanyarban kb. 50-nel megyek és akkor már leér a térdkoptató bőven.
tutis: csabán vagyok, majd jövőhéten hétvégén. Nem volt időm szervezni erre a hétre, temérdek melóm volt. De én már euroringre mennék...vagy hring, de ott meg most a héten lesz motoros nyílt nap, a következő ki sincs írva tudsz valamit?
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz turbobusa #22673 üzenetére
0 előzetes motoros tapasztalattal (se Simó, se semmi hasonló) első motorom egy ZX6R, és még egyben vagyok. Viszont már eleve 26 évesen kezdtem, és alapvetően nyugis-laza vagyok. Fejben dől el.
Igaz látom értelmét annak is, hogy kisebb motorral kezdjen az ember, főleg olyannal, amire bukócsöveket lehet rakni, mert béna elesés, helyben-eldőlés lesz az elején, amire egy ilyen szép gépet sajnál az ember. Ha egy eséseket jobban viselő motorral kezdtem volna, valószínűleg gyorsabban és jobban megtanultam volna motorozni (az első pár év után visszanézve sokáig még nem volt motorozásnak nevezhető az, amit műveltem...)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22684 üzenetére
nekem hétvége ok.
-
-Mosquito-
őstag
Egy kis extrém sport.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
veterán
Attol mert valaki motorra ul nem lesz inteligensebb ertelmesebb .
Majd megszokod, nem mindenki koszon.Lorenso tegnap mit motorozott az valami csoda. Talan Rossi ujra osszhangba kerul a Yamahaval. Azert ha csapat tarsa ujra egybe lesz, fel kell neki gyurni a gatya szarat. Hajra csak igy tovabb.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
"an néhány videó is youtube-on,"
Én a A Twist of the Wrist-t a tecsőről töltöttem le, másfél óra körüli videó. [link], vagy [link]
Angolul van, de elég sok szemléltető ábra, és videó van benne.
Pl. nagyon jól elmagyarázza, és engem is meglepett, hogy kanyarban fékezésre miért egyenesedik fel a motor. Elsőre nem is gondolná az ember, de a szemléltető videót megnézve egyértelmű.Amúgy az anyag tényleg jó. Több helyen eléggé "hatásvadász", pl. a goldwinngel alázza a speedeseket, meg a 10 éves kölykök körbemotorozzák a nagyarcú csávókat, de hát a valóságban is sokszor így van azokkal, akik azért vesznek ezresgixert, meg hayabusát, mert a 600-as ereje már kevés nekik...
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
ehh, ezek a bmw-k verhetetlenek superstock-ban... se a duki se a kawa.. esélyük sincsen
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
FullGas
aktív tag
Szevasztok!
Most bukkantam rá erre a topikra
Tök jó, nem gondoltam volna hogy itt PH-n ilyen faja kis motoros csapat van -
Integra
titán
na végre, rea hozott egy 2. helyet.. azért kukázni kéne már nagyon ezt a blade-t, nem versenyképes már régóta
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
Kinek van tapasztalata ausztriai túrával?
A hangos dobra és az enyhén kopott gumira tényleg harapnak a kintiek? Ledes hátsó lámpa, ledes indexek?Másik inkább tutistól kérdés, hogy a dunlop gp 211 kb hány km-t bír utcán? Kb. 2500 km-t kellene vele kibírjak, többnyire középen, bár szerpentinezni megyünk 4 napra. Még ugyanaz van fent amivel múltkor láttál, azóta talán 2x voltam kecsóringen, a jobb szélén hamarosan eltűnik minta, még 2 félnapos kecsót tuti kibírna, de láthatóan fogy.
Mennyi egy bontott felni és hol kapok jó állapotú használt gumit?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
A középen új 2500km ki kell bírja, de ne engedd nagyon le. 1.6-1.7 legyen hidegen. Esetleg ha hideg az aszfalt akkor menj csak lejjebb. Ok; hogy pályán melegen 1.55 az ideális neki, de ha 1.3ra leengeded utcán akkor gyorsabban fog kopni. És utca tempóban a hidegen 1.6-1.7 teljesen ok d211gp-vel. Évek óta így használom.
Tapadni tapad amig van minta, de a rendőr megbüntethet ha 1.6mm alá mész. Aztán magyarázhatod hogy még így is tapad mint állat. Szabály az szabály.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen