- YouTube
- Proxmox VE
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Max
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PHP programozás
- Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #53051 üzenetére
A Virago-n nem tudok 5 percnél tovább ülni a gerincporcsérvem miatt (kipróbálva), így az a vonal teljesen kilőve (ja, meg a 2 sárga roncson kívül, amit már egy éve próbálnak eladni, az össze többi sokkal drágább, mint amit én motorra tudok szánni). A Husáng kényelmesebb sokkal (jobb helyre esik a kormány + lábtartók, ráadásul akár 10 centivel is hátrébb lehet hozni ezeket ha szükséges, 2 db lézervágott lemezdarab segítségével. Kiszámoltam!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
Elég volt a szócséplésből, és a melegből. Lemotorozunk a nejemmel Tihanyba pancsolni.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
sebestyen93
tag
Üdv mindenkinek!
Lenne egy-két kérdésem, simsonnal kapcsolatban.
1. Miért köpi ennyire az olajat a kipufogócsatlakozásnál? Tömítés lehet a rossz?
2. Miért akar dadogva elindulni? Rossz a benzinkeverék? Karburátor rosszul van beállítva? A hengerfej fel van fúratva, nem tudom mennyit számít.
Köszönöm válaszokat előre is!
Apple iPhone 13 Pro Max + Apple iPad 9th 10.2 + Apple Watch SE 2022 40mm
-
csongi
veterán
válasz sebestyen93 #53055 üzenetére
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #53045 üzenetére
Én ezt értem, hogy ez egy jó ürügy, hogy jött az A2. Ugyanakkor nézd egy kicsit más oldaláról a dolgot. Amíg nem volt A2, addig jó volt a GS500 és CB400SF a korlátlan A-hoz, most már nem jó? Évekig jó volt 1000-es sportmotorokhoz passzoló jogsit tenni, most már nem jó? Hát persze, hogy most is jó lenne....
Mellesleg a CB biztosan nem vezethető A2-vel, mivel 39kw-os [link], de a GS500 is 38kw, szóval A kell hozzá. Csak ugye valami nagyokos kitalálta, hogy 600ccm is kell valami érthetetlen okból, szóval mehettek a kukába ezek a remek, olcsó tanulómotorok. Gondolhatod, kik fogják a motorcseréket kifizetni.... Szval megint nem a motorosok jártak jól.
Az ETZ-vel Te jöttél, az tényleg vicc lenne nagy A-s tanulómotornak, ugyanakkor várom a kifogásaid egy GS500 vagy egy CB400SF ellen.Amivel én mentem GS, szerintem hibátlan állapotú volt. Nem is írtam, hogy rángatott. Csak kis gázzal indulásnál szeretett sunyin lefulladni, értsd úgy, hogy érzésre már szépen elindult, mondjuk bő 1500rpm körüli fordulat, és hirtelen taccs, minden előjel nélkül lefulladt. Ha már ment, teljesen jó volt. Persze, a sok-sok vibrációjával nem lopta be magát a szívembe, de főleg ez volt a bajom vele, nagyon idegesített. Ehhez képest a CB400-al egyszer egy vészfékezés után lefullasztva még hármasból is sikerült elindulnom.
Az ER6-ot nem ismerem, de az alapján, amiket olvastam róla eddig, ugyanaz a kategória, mint a Gladius. Nem erre való. Vagy gyengébb motor kell a bólyázáshoz, vagy valami négyhengeres. Ezek túl "nyersek" a tanpálya nagyon alacsony sebességén, nem valók ilyen körülmények mellett kezdők segge alá.
A méret is marhaság, ugyanakkora a CB400SF, mint egy 600-as Hornet.Mindezt amúgy mondom úgy, hogy nem a változásokkal van bajom, hanem az ésszerűtlen, szükségtelen, másokat megszivató változásokkal. Pl. az új, 12m-es féktávot egy remek változtatásnak tartom, végre megtanítják rendesen vészfékezni a kedves motoros-jelölteket, 50-ről megállni 24m-en az nulla tudás, garantált para az első valós vészhelyzetben a városban. 12m-el már van esély elkerülni a bajt.
-
Bogyó bá'
nagyúr
"...az új, 12m-es féktávot egy remek változtatásnak tartom, végre megtanítják rendesen vészfékezni a kedves motoros-jelölteket,..."
Én csak a vizsgán mertem 50 fölé gyorsítva megállni a 12m-en, előtte az oktató azt mondta, hogy jó a 40-es tempó is, mert minden "vészfékezésem" neki 2000 forintnyi gumijába kerül. Mivel tudtam hogy a Gladiust 50-ről is meg lehet állítani 12m-en (volt hogy az oktató magamra hagyott gyakorolni, így természetesen próbálgattam "ha nem tudom, nem fáj" alapon... ), így meg tudtam csinálni. A vizsgán megfeleltem, az oktató meg nem szólt rám érte.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Doki16 #53040 üzenetére
Köszi! Próbáltam úgy kivitelezni, h minél gyárisabb legyen az elhelyezés, rögzítés.
VFR club-on jelen van az Agomotors.hu egyik szerelője, rajta keresztül jutottam hozzá, egyébként 22k körül elérhető az agomotors.hu-n mindenféle színben. Pontos évjárat (motor gyártási év, mert volt aki forg. helyezés alapján rendelte..) megjelöléssel szabad csak vásárolni, mert pl. a VTEC-en belül is a 2007 előttieknél nem volt még váltójel csatlakozási pont, kellett hozzá még egy csomó kiegészítő motyó h megfelelően működjön, ahogy a fotókon is látszik idombontást követően tényleg csak rá kellett dugnom egy csatira, majd szépen végigváltogatva betanítottam.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #53059 üzenetére
80 000 forint egy szett gumi rá a drágább fajtából, elég vicces lenne, ha 40 fékezésre lenne elég.
Vezetéstechnikai képzésen a Hondánál legalább 10-20-at vészfékeztünk, és nem úgy tűnt, mintha a fél gumi elfogyott volna.
Nyilván nem akarta, hogy véletlen eldobd gyakorlás közben, ennyi. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #53063 üzenetére
Gondolom, hogy csak a fölösleges állatkodások (a motor és a tanuló saját veszélyeztetése) elkerülése végett mondta amit mondott. Amúgy igen jó oktató, autóval / motorral 95 % fölött van a tanulói között az elsőre sikerrel vizsgát tevők aránya. Ez csak elárul valamit róla...
Amúgy vidéken akkora az öldöklő konkurenciaharc az iskolák között a kevés kuncsaftért, hogy akár még tényleg számíthat a költség is. Én is egyedül tanulok (nincs most nála más motoros), az egész idejét csak az én okításommal tölti, a költségei sem oszlanak el több tanulóra. A forgalomban is egyedül engem fog kísérgetni, és a díjak meg a fővárosiak alatt vannak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
Gonoszak vagytok. Annyira sajnálom, hogy ebből a gurulásból kimaradtam. Na majd legközelebb az agyatokra megyek
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Burt1793
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
Ez a hirtelen lefulladas gs 500 nal erdekes. (Ez alapjarat kozeli fordszam, itt elindulni sem erdemes, nem eletszeru) Vagy nem volt mar reg jo allapotban, vagy a kuplung kezelessel volt baj, de lenginkabb nem alapjaraton indulunk egy motorral, ami nem hathengeres goldwing. Ilyet normalis allapotban nem csinal az a motor.
Egyebkent az elozo hsz ben leirtam, h a bolyakerulgetest hogy illene vegezni.
Ezzel a technikaval a legbiztonsagosabb, barmilyen epitesi modban. Nem ertem miert van meg mindig napirenden a tema. Hatso fekkel kellene ugyanolyan gazallassal a motort iranyitani. Igy nincs a zavaro gazkar holtjatek, nincs a hajtaslanc apro kesedelme, vagy a nagyon pontos adagolhatosaggal semmilyen problema.
Valoban meg kell tanulni hozza motorozni. Ugyanaz, mint amikor kopkodjuk az audisokat, hogy tele van elektronikaval, es a gyoker benne ul, de nem tud vezetni se. Ez egyfajta kettos merce, amit eszre sem veszunk.Ilyenkor mindig felkur ez a fajta forum sajatossag, hogy egyaltalan nem beszelgetunk. Egy beszelgetes soran a felek kitargyaljak a temat, es nyitottak, objektiven allnak a logikus valaszokra/hoz. Sajat megukeva tudjak tenni a konkluziot, nem fulverzesig ismetelgetni a sajat velemenyuket.
De itt az van hogy kitargyaltuk es megint feljon, megint szajkozzuk ugyanazt.A problemara a megoldas a helyes vezetesi technika . Ha egy bunko paraszt lennek, azt mondanam, h azert maszturbaltok ennyit ezen a teman, mert meg kene tanulni bolyat kerulgetni, vagy motort vezetni.
De ez a leegyszerusitett audis a volan mogott sztereotipia.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #53069 üzenetére
En ma jutottam el oda, hogy ehhez a temahoz nem szolok hozza...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #53065 üzenetére
Ezt is megertem. , es biztosan igy is van. A kijelentese eros volt ettol figgetlenul. Egyeduli vagy. Vegyen elo egy masik kisebb motort ha van neki,vagy egy robogot es mehet veled mindjart nem annyi mint autoval kovetne.A benzin neki meg elszamolhato, ha jol tudom. . Ez kis hazank. Gazdagodni itt csak politilabol lehet, vagy ahhoz kozelallni, a tobb mar csak a munkarol szol. visszavezettek minket a munka vilagaba. Mi kis falunkba tobbszor lattam, az oktato motorral megy es a delutani forosag utan tartja az orakat, vagy reggel.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #53067 üzenetére
A vezetéstechnikai képzésen meg egész nap kapja az ívet a motor. Fékeztünk rengeteget izomból, és semmi baja nem lett a guminak.
Amúgy a szerelési költség sem egy vészes költség, max nem 80k-s szettet vesz, csak 75k-sat és máriz áránál vagyunk.(#53069) persuader: A lefulladásos dologra írtam, hogy lehet velem volt a baj, én így szeretek indulni, a gs meg nem szerette. Nem a kuplungkezelésemmel volt a baj, hanem hogy minden előjel nélkül hirtelen paff és fulladt. Kicsit több gázzal nem volt baja és menet közben sem. Lehet, nem volt százas, de menet közben semmi szokatlan nem érződött rajta, szépen működött minden, szóval én nem gondolom, hogy a motornak lett volna baja.
Ami az alapjárat közeli indulást illeti nettó hülyeség, hogy goldwing meg 6 henger kell hozzá, a 2 hengeres sv650 is simán elindul fulladás nélkül alapjáraton, a 600 hornet is vígan tudta ezt, és a CB400sf-nek se kellett soha "extra" gázfröccs az indulásnál.
Ami engem illet és a vezetéstechnikát, teljesen képben vagyok vele. A Hondás Safety vezetéstechnikai képzésének első és második szintjét is végigcsináltam a 600 Hornettel, szóval van némi tapasztalatom, hogy viselkedik az a motor bóják közt, és azt is tudom, mi a módja a helyes használatának.
Namost, amit ott vígan megcsinálsz a Hornettel, azt közelsem olyan egyszerű egy SV650 blokkal.
Azt hiába hagyod fix gázálláson, egyfelől kiröhögi a hátsóféket, másfelől abban a sebességtartományban borzalmasan idegesen, egyenetlenül jár, nincs meg az a fordulatszám, ahol kisimulhatna a működése. Ez meg sokmindenre jó, csak határon bólyázni nem. Ezt pedig fűszerezd meg azzal, hogy iszonyat érzékeny kis gáznál a markolat, a legkisebb elmozdulásra erős motorfék vagy kilövés a hatás, a Horneten pl. ennek nyoma sincs. Természetesen ez csak a 0-20km/h sebességtartományra igaz, ahol a bólyázás és egyéb hasonló feladatok tipikusan történnek. Csak mielőtt esetleg elvenném valaki kedvét ettől az amúgy kitűnő blokktól.Úgyhogy tartom a véleményem a témában.
Nekem meg ez húzza fel az agyam, hogy az értelmes beszélgetés helyett az ember egyből idiótának van nézve. Sz@r a motor, nem tud normálisan motorozni, nem goldwing ez... Köszi, jólesett.
[ Szerkesztve ]
-
RAiN91
őstag
Ma melegen 1 óra város után, oktatás közben lefulladt az SV alapjáraton, piros lámpánál. Önindító alig tekert, be kellett tolni a bicikli úton. 1 órával később leállítottuk, akkor meg simán tekert. Azt olvastam, hogy önindító lehet zárlatos melegen?
-
tboldi
nagyúr
Update #1:
Tegnap kicsit megszaporodott a motoros sérültállomány itt a szubintenzíven. Közülük az egyik póló-rövidgatyában csúszott el. Eredmény: nyílt lábszártörés és alig van pár cm² a bőrén, ahol ne lenne megnyúzva. Szegény nagyon szenved minden apró moccanáskor is, rossz ránézni is.
Hiába van kint közel 40°, muszáj beöltözni! Már a legolcsóbb "shoxos" ruha is több a semminél.
-
Xaels
félisten
válasz tboldi #53075 üzenetére
Ne is mond. Én szépen becammogtam a kocsiszínbe a motorért, átöltöztem. Hosszúgatya és bőrdzseki. Még jó, hogy gyér volt a forgalom, így majdnem folyamatosan tudtam haladni hazáig. A Segura kecskebőr kesztyű meg nagyon pöpec, jól szellőzik azon a pár lyukon ami van rajta a belső selyem bélés meg remekül engedi a levegőt ide-oda járni. A város tele volt egyébként lengén öltözött robogósokkal meg motorosokkal.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Daywalker
addikt
válasz tboldi #53075 üzenetére
Ha még lesz kedve ezután motorozni, akkor most egy éltre megtanulta. Kár, hogy ilyen áron. Mindenki azt hiszi halhatatlan, vele nem történhetnek balesetek...de hát hiába jártatja az ember a pofáját ebben a témában, mindig vannak okosabbak, akik megmagyarázzák, hogy "csak 2 km" stb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
r6man123
senior tag
Sziasztok. Egy ausztriai út miatt visszacseréltem a 02-es R6-omra a gyári dobot, mert a sportdobomon nincsen "e szám", így nincs papíros tanusítványom se.
A dobom egyébként egy gyönyörű karbonszövésű Gualdi dob, amit anno nem olcsón besztegettek. A gyártó ha jól tudom már megszűnt, tehát velük sem tudok kontaktolni.
Bár itthon már közel 10 éve használom a dobot, csak műszakinál szoktam cserélgetni.. Külföldön azért tartok a "biztosuraktól".Tanusitványt lehet a dobra külön szerezni? Vagy ha tegyük fel egyszer kitalálják, hogy stop és csak e szamos sportdobbal lehet menni, akkor kuka a Gualdimnak?
Előre is köszi!
-
Daywalker
addikt
válasz r6man123 #53079 üzenetére
Ha nincs e szám akkor tanúsítvány sincs és nem is lehet rá (szerintem). Hivatalosan itthon dobot cserélni is csak úgy lehetne, hogy be van jegyezve a a forgalmiba. Szóval ez a buli itt meghalt. Ha kitalálják és valóban ellenőrzik, akkor dob "kuka" (mehet ebayre) de nem hiszem hogy ez bekövetkezik.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #53081 üzenetére
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
V.Stryker
nagyúr
Erről a beöltözésről jut eszembe... a lidl-ös akcióról lecsúsztam. Hasonló áron, hasonló minőségűt tudok venni valahol?
Tegnap a melegben ahogy mentünk, a kabát újjából folyt ki a víz...rá a lábamra, meg a motor oldalára.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Grillo
senior tag
válasz tboldi #53075 üzenetére
Voltam tréningen pénteken, ott is az oktató srác minden alkalommal beöltözött, ha mutatott valamit, de a kollégák közül többen pólóban tolták ezres gépeken.
Mondjuk tény, hogy 5-10 km/h-nál nincs akkora veszély.
Nem szeretem a Shoxos olcsó nyári hálós kabátom, de most megváltás volt. -
V.Stryker
nagyúr
-
-
vlevi
nagyúr
válasz V.Stryker #53083 üzenetére
Lidl-s aláöltöző nálam tökéletesen bevált. Június elején is volt néhány napos dögmeleg, talán nem annyi, mint most lesz, de akkoris 30 fölöttt volt. Jászberénybe kellett mennem, és a 31-es út Füzesabonytól szinte végig fel volt túrva, km-enként félsávos lezárás, lámpa, egyébként meg gyökketővel tötymörgés. Szerintem felfőttem volna, ha nincs rajtam a Lidl-s ruha.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz V.Stryker #53086 üzenetére
Vannak hosszuujjas alaoltozom es par rovidujjas nike drifit alaoltozom is. Na ha a rovidujjas van rajtam, akkor levenni a kabatot ket emberes melo, viszont izzadasba nem vettem eszre kulonbseget.
De mindenkeppen a hosszujjas az ajanlott.
Remelem nem lesz vita belole, de nekem a lidls valt be a legkevesbe, habar lehet, hogy nekem az atmeneti keszlet jutott -
-Mosquito-
őstag
válasz polimorf #53038 üzenetére
Szeretném mindenkinek megköszönni a csapatban való kulturált haladást/közlekedést! Nekem háztól/házig 500km lett. Szerintem lesz még ilyen közös gurulás. Képek
V.Stryker:
Gurulni,gurulni minél többet és/vagy mellette motoros képzésre is elmenni,így tudsz fejlődni majd.
Aláöltözőt meg ha nem akarsz vagyont kifizetni akkor Decathlonmf:
A komáromi benzinkútnál említettem,hogy vagy Gánt vagy Csákvár felé megyünk. Fejleszteni kéne a kommunikációnkat,hogy ha előre mész akkor merre megy a csapat együtt. (Ehhez az kell,hogy szólsz, hogy lelépsz,majd bevársz a megbeszélt helyen ez odafelé ment is) Gánt,Sz.fehérvár,Velence felé mentünk.
tboldi:
Nagyon sok motoros/robogóssal találkoztunk aki póló/farmer/rövidnadrág,sportcipőben nyomták. Sőt láttunk szlovák oldalon ebéd után sport motor cipő,rövidnadrág,papucs/szandál?! kombinációt.. Nem kell ahhoz nagy sebesség,hogy ha elesik/csúszik leamortizálja ilyen időben az 50-70°C fokos aszfalt az ember testét.
r6man123:
Oszták zsaruk a hangos dobokra,kopott gumikra nagyon harapnak. Ismit most húzták meg a hátsó gumi miatt 1.18mm volt a minta,25Eu. PR4 12-13eKm után elkopott.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
baboss
őstag
Sziasztok.
Nemrég vettem egy Kawasaki Zephyr 400-ast.Kb 2 hónapja használom.
Ma vettem észre,hogy ha motorfékkel gurulok akkor néha a kipufogóból egy pukkanás durranás hallatszik.
Az üzemanyag minősége rossz ( a helyi kúton tankoltam aminek nincs jó híre),vagy gyújtás probléma lehet,vagy más az oka ?[ Szerkesztve ]
-
r6man123
senior tag
Köszi a segítséget!
Az Osztrákok magukra vessenek... ha úgy szeretnék, megoldom Videjó
Amúgy a fórumból jön valaki a jövő hétvégén megrendezésre kerülő BikeMaratonra?
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz Something_ #53094 üzenetére
Akkor ez normális jelenség ?
Én az üzemanyag minőségére tippeltem.
Szinkronizálást mikor kell csinálni ?
Olajcsere hány kilométer után esedékes,motorkerékpároknál ha jól tudom kevesebb kilométer után kel cserélni mint az autóknál.Mennyi olaj kell bele,és milyen ?
15 év kihagyás után most megint motorozom.
Az utolsó vasam egy JAWA 350-es volt,a hozz képest a 400-as Zephyr egy vadállatnak tűnik nekem.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz baboss #53091 üzenetére
Lehet egy pár dologtól.. Piszkos/koszos levegőszűrő,fals levegőt is szívhat valahol,kipufogó tűzkarika elégett/elfogyott,gyújtás,gyertya,benzin-levegő keverék stb.. Tankolj máshol,majd elválik,hogy jelentkezik-e ismét ez a probléma.
r6man123:
Ismerős megy,ha szerencsések akkor most is megnyerik.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #53090 üzenetére
Jók lettek a fotók. Köszi mindent.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
r6man123
senior tag
válasz -Mosquito- #53097 üzenetére
Ha szerencsések leszünk beérünk belátható időn belül
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs