-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
válasz Integra #7049 üzenetére
Ja, gondolom, bár ehhez annyira nem értek, de valamiért én is idegenkedem a klímától. Amúgy az energiaellátásnak is kemény feladat nyáron a fogyasztók kiszolgálása, amit a kismillió klíma igencsak nehezít. Nekem egyszer lesz szélerőművem, de a klíma szerintem felesleges itt. Nyilván sokat fog segíteni a szigetelés, s vannak más módszerek is. Majd meglátjuk. Ezen a nyáron még egy nem valami szigetelt déli tetőtérdarabom lesz, ha most kibírom, akkor később nem lehet nagy gond. Az alsó szint valamiért (talán mert egyik oldalát sem süti sokat a nap, megvédi a fedett terasz és fák is árnyékolják) szigeteletlenül is kellemesen hűvös tud lenni még melegben is.
-
stifi
senior tag
ez mitől lehet, szakképzett kollégák?
"üzemmeleg közeli állapotban ha leállítom a motort és úgy hagyom kb 15 20 percig akkor nehezen indul. hidegen, vagy leállítás után pár perccel jól indul. csak ha kicsit hűl, akkor szarakszik."
karbis motorról van szó (2000 cbr600f), egy fórumtársé. hátha van erre valami varázsige, hogy utána a másik fórumon előadhassam milyen kurvára értek hozzá. köszi!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
-
Djuree
félisten
válasz vendingo #7048 üzenetére
nem olyan vészes az, nem kell egész nap járatni. lehet időzíteni. meg akkor sem jó ha megy ha otthon vagy (betegséget okozhat). legjobb melóból hazaérés előtt 1-2 órával elindítani, mire hazaérsz hűvös lesz és ki is kapcsolhatod. utána meg már késő délután nem melegszik fel annyira a lakás, ha mégis akkor fél órára még beindítod.
sajnos nálunk nincs "klímakultúra", mindenki járatja összevissza, azt sem tudja a nép 90%-a hogy működik[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Gergello
addikt
Ezt tudja vki hogy milyen (fej-lámpa)idom vagy ez gyári?
-
Daywalker
addikt
Nyamm [link]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
doc
nagyúr
fura dolog tortent ma velem (pontosabban szivemcsucske Vifferemmel):
lassu (40-50) gurulas kozben egyszer csak leestek a mutatok, leallt a motor, meg a muszerfali orarol is eltuntek a szamok
gyorsan behuztam a kuplungot hogy ne dogoljek le (jobbrol/balrol sziklafal, kozepen zarovonal, kanyarban...)
gurultam, remelve hogy eljutok egy olyan reszig ahol felre tudok allni
aztan 10-15 masodperc utan egyszercsak visszajott minden, nyomtam az oninditot es mar ment is minden tovabb
az ora lenullazodott (pontosabban 1:00-t mutatott)
hazaertem gond nelkul (az eset utan 50 km), de azert megijedtem hogy mi a franc lehet ez...
az akksi erintkezoit megnyomkodtam, nem lazakszerintetek mi lehet ez? doglodik a feszszabalyzom, vagy valami mas elektromos csodaherkentyu keszul feldobni a talpat?
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #7061 üzenetére
köszi, megprobalok ranezni, bar nem vagyok igazan jo meregetesben
bekukkantok az akksierintkezok ala is, hatha savas/rozsdas, az meg egyszeruen megoldhato lenne -
Topiccsendőr
addikt
szetm a gyújtásnak itt csak kapcsolója van, de relézve nincs. ha lenne is, az órák nem konyultak volna le egy gyújtásrelébajtól, csak nem lett volna gyújtás. itt valami kontakthiba miatt semmi nem kapott áramot, ami azért nem jó, mert az olyan, mintha az akkut menet közben levenné az ember, az meg kinyírja az egyenirányító diódákat. De ha tölt a fesszab, akkor nem ez történt meg. Megintcsak máshol keresendő a hiba. Esetleg a 30A es főbiztosítékot kéne megnézni, hogy repedve van-e, stb. a nagyobb csatlakozók nincsenek korrodálva?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #7064 üzenetére
-
Integra
titán
na, tegeregjünk egyet a pilisben, holnap irány kecsó
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Varoz
őstag
Amikor rakod vissza a kábeleket, akkor gépzsírral kend be. Így nem fog szulfidosodni.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
stifi
senior tag
válasz Ferdzsoo #7070 üzenetére
első kötelező szerviz 6000 km-nél vagy ÉVENTE...
gondolom ha ilyen gondos a gazdi akkor az 1000km-es olajcserét is skippelte, és az elég gáz ha 2009 óta nem volt cserélve benne.. persze ha idén helyezték csak forgalomba, nem szóltam, de erről nem ír a hirdetésben.. én fel sem hívnámNincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
Ez szerintetek mit kaphatott? [link]
gumiról nincs egy fotó se, tuti kockára van kopva -
yodamastah
őstag
Ha nem palyamotor volt, es valoban 32e km akkor kb tokmindegy hogy hasznalta. De meg ha 50e van benne az is kb mindegy. Ennyi penzert teljesen ok. Meg akkor is ha estek vele neha. Ennel olcsobban tenyleg csak hulladekok vannak. Akinek meg szalon allapotu motor kell az vehet ujat 3.6 millioert
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #7079 üzenetére
pályázásra keresek motort, gsxr 600, cbr 600, r6.
Mi a tapasztalatod a pályán használt motort tartó társadalomról?
A többség elvégez minden karbantartást, önti rá a pénzt ha kell, vagy ha valami komolyabb generál kell, akkor eladják mint pályagép és nem is reklamálhatsz ha hajtókaros 30k kilóméterrel? Bár gondolom az valami anyaghiba lehetne, mert a mostani gépek tartósak mint a tej.A fenti kérdésem csak elméleti a leírás alapján:
Nagyon jó kis moci csak nekem már kicsi!!!!Csere érdekel 1000-es gép osztályra[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Hat nem csodalkoznek ha egy atlag palyamotor jobban karban lenne tartva, mint az utcan hajtott sportmotorok. Persze lattam mar nagyon elhanyagolt palyagepet is, nem egyet. De ezekkel normalisan menni sem tudott a tulajdonosa.
Garancia palya hasznalat mellett en nem adnek semmire. Esetleg egy bizonyithatoan elhallgatott hiba eseteben reklamalhatsz. Pl megveszel egy kiglancolt szarra tort motort, es utolag derul ki hogy nem lehet normalisan menni vele, akkor lehet jogos a reklamacio, de senki nem fog neked arra garanciat adni hogy 10-15 ezres fordulaton hajtva nem megy szet a blokkod belathato idon belul.
-
Integra
titán
válasz yodamastah #7083 üzenetére
nincs mese, literes kell, az nyugodtabb motor, nem kell úgy kitaposni a belét
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
TayRol
veterán
válasz yodamastah #7085 üzenetére
nem is kell letagadni.
-
mocsanisi
senior tag
Sziasztok.
Úgy alakult hogy elballagtam, és kaptam egy kisebb pénzmagot. Nyárra kemény munkát tervezek, aminek gyümölcse egy motor lenne ha összejön. Volt egy 50-es Aprilia SR robogóm de sajnos ellopták. Ezek után egyik ismerősöm 125-ös NSR-jével járkáltam amikor alkalom volt rá. A kérdés hogy milyen motort ajánlanátok kezdőmotornak. Ami lényeg hogy nem szeretnék olyan gyengét venni amit fél év múlva adhatnék el. (Gondolok itt CBR 125-re.) A motort városba használnám, illetve kisebb túrákra is elnéznék. (vannak motoros ismerősök, folyamatosan mennek valamerre túrázgatni).
Amiket én néztem és tetszenek:
-Suzuki bandit 250
-Suzuki bandit 400
-Kawasaki ZXR 250
-Kawasaki ZXR 400Más ilyen árban lévő alternatíva létezik?
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Integra
titán
válasz yodamastah #7086 üzenetére
ja, de ahhoz fel is kell nőni ami itt kb talán neked megy, meg persunak, de nekünk nem. így tuti tartósabb is lehet alattunk
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Emb3rke
tag
Sziasztok!
Remélem nem offtopicolok a nagyrobogó témával.
Mivel a kis robogómat (Yamaha Aerox) fizikailag úgymond kinőttem (190 cm / 110 kilo), illetve mivel tavaly megcsináltam az A korlátlan jogsit, ezért le szeretném cserélni egy nagyrobogóra.
Ebben szeretném a szíves segítségeteket kérni, mivel nagyrobogók terén nem vagyok járatos.
Többféle opció megfordult már a fejemben, de ahhoz szeretném tudni tőletek, hogy 250 köbcentiig létezik-e olyan robogó, ami vinné utazótempóban alattam a 100-110-et, utassal is?
Vagy ilyen túragépek kizárólag 400-600 köbcentis rogobók lehetnek?
Első körben 300-350 ezer forintot tudnék rászánni a nagyrobogóra, ebből kéne gazdálkodnom, így a nagyobb köbcentis gépek nem férnek bele.
A nagyrobogót 90%-ban használnám Budapesten, sokat a belvárosban. A maradék 10% pedig túrázásra lenne (~100-200 km), ekkor általában utast is vinnék.
Ennek fényében szerintetek van értelme nagyobb testű és köbcentisebb gépet venni, vagy inkább kisebb testű gépet érdemes (nagyrészt rövidtávú városi, utas nélküli, használat miatt)?
A mai benzinárak mellett nagyon fontos kérdés, hogy mennyit esznek ténylegesen átlagosan a nagyrobogók (125-ös, 250-es, 400-as)? Még a 400-as sem eszik 4 liternél többet? Vagy simán benyakal közel 5-öt? Legfőképpen a 250-es robogóban gondolkodom és abban bízom, h 3.0-3,5, max 4 litert eszik. Ez reális?Ha úgy döntök, hogy kistestű nagyrobogót veszek, ami nem sokkal nagyobb az Aerox-omnál, akkor milyen típusokat ajánlotok? (Elsődleges szempont az ár/érték arány, a megbízhatóság, alacsony szervízigény, jó fogyasztás (olcsó fenntarthatóság))
Ha úgy döntök, h kényelmesebb (akár utasnak is) nagyrobogót veszek, tehát nagyobb (de nem "gigant") méretű robogót veszek, akkor mit ajánlotok?
(Döntésem attól is fogg függni, hogy milyen lakásba fogok költözni, hogy tudok-e tárolni nagyobb testű robogót is akár, vagy sem.)
További kérdés, hogy tapasztalatotok szerint a nagyrobogókat kevésbé lopják a papírok miatt? Illetve egy kis 50 cm3-s robogóval szemben mennyi az átlagos többletköltsége egy nagyrobogónak? Pl. mennyivel több az éves biztosítása, a műszaki vizsga, szervízköltség, stb.
És mennyire nem ajánlatos hidegebb időkben (akár 0 fok közeli) használni a nagyrobogót? Terveim szerint ha vennék nagyrobogót, akkor a hidegebb (10-15 fok alatti) időkre vennék egy kis olcsó 50 köbcentis robogót és letenném a nagyrobogót a kímélése érdekében.A nagyrobogóm is mindennapi használatban lenne, mindennapi melóba járás, rohangálás, vásárlás lenne az elsődleges funkciója.
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszotokat.
-
Topiccsendőr
addikt
meg kell nézni.
nagyobb lánckereke van hátul ezen kívűl mást nem lehet látni.
egyébként ez az évjárat volt nekem is, a váltója egy gyökér, amúgy jó motor. Olaszból behozott volt az enyém, és döbbenet, hogy mennyire ki volt kímélve az itthoniakhoz képest. Inkább valami külföldit néznék 600e környékén, +regadó. Vagy az itthoniakat nagyon megnézném. Nem azt mondom, hogy nem lehet találni jót, de kurvára meg kell nézni. De ez csak az én véleményem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mocsanisi
senior tag
válasz Topiccsendőr #7094 üzenetére
És szívok vele mint az SR-el... Akkor mit tudsz nekem ajánlani, amit már érdemes lehet megvenni, és viszonylag olcsó?
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mocsanisi
senior tag
válasz Topiccsendőr #7096 üzenetére
Egyelőre ott vagyok hogy 100.000 van a számlámon amihez nem nyúlok. Ehhez jön amit nyáron megkeresek, illetve lehet hogy a szülők is beszállnak majd ha látják hogy ott van a pénz és egy kicsi kéne. Igazából reálisan ha gondolkodom kb. 300.000 lenne körülbelül. Igazából attól függ hogy tudom a nyári diákmelót elintézni. De e körül kéne nézelődni.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
lujo10
aktív tag
válasz Emb3rke #7091 üzenetére
Mondjuk ezt láttad már? A jobb oldalán van néhány karc (a tulaj szerint egyszer eldőlt vele - több alkalommal beszéltem vele, nem tűnt linknek az illető). Fogyasztása valahol 4-5 liter közt van (mondjuk a haver 600-as SilverWingje sem eszik 5 fölött még 2 személlyel sem), a 16-os kerekei miatt egész jól irányítható, gondolom az úthibákat is jobban viseli és az esetleges túrákon sem vallasz szégyent vele.
Persze neked kell döntened, hogy pontosan mit is szeretnél, ill. utánajárni a gépeknek, sok sikert hozzá[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
Prof01
veterán
válasz mocsanisi #7097 üzenetére
Hát a felsorolt motorok elég nehezen férnek bele 300ba...
Ennyiért csak 20 év körüli motorokat kapsz ha 250ccm felett gondolkodsz, és ezek nagyrészt belpiacos motorok. Alkatrész beszerzés nehezebb, de általában bontókban találni.
Ha túrázgatni szeretnél akkor inkább Banditot válaszd, abból is a 400ast (megbízhatóbb, kevesebbet pörög)!
Ha mégis sportmotor, akkor az említett ZXR400 (abból csak a régebbi H szériást, ha találsz ennyiért), vagy a többi gyártóé is jó választás lehet: CBR, FZR.
250ccm-ből a Yamaha FZR250R-eknek egész jó áruk van, nekem is olyan van, az újabb trapéz lámpás. De ezeknél a motoroknál ritka a jó állapotú (sokat pörögnek, széthajtják őket), alaposan meg kell nézni vásárláskor! Ha ez sikerül, akkor egy igazi élménymocit kapsz, bagóért!Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Topiccsendőr
addikt
az, hogy sokat pörögnek nem lenne baj, majdhogynem 50ccm es dugattyúk mozognak a hengerben, apró szelepek csuknak-nyitnak, nincsenek akkora tömegerők. A ZXR 250 ráadásul acélperselyes emlékeim szerint, még generálozni is lehet. Utolsó emlékem az, hogy a bontóban a használt dugattyúkat drágábban árulták, mint a gyári vadonatújat a kawán keresztül. Egy vicc az egész.
Nem a széthajtásról van szó, hanem inkább arról, hogy ide konténeres szarok érkeztek, amin már akkor olyan javításokat kellett volna csinálni, ami már akkor nem érte meg a japánnak. Itthon meg csak a kókány megy, meg elhitte mindenki, hogy a japán nem pénzből él, és azért van behányva egy konténerbe az egész, mert ott olyan nagy a jólét. Igazi csodavárós hozzáállás.Németországban volt szürkeimportja a zxr 400 asnak, egy olyat megcsípni érdemes, de normális 600e környékén van.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Off The Grid - Ilyen lesz Neil Blomkamp battle royale játéka
- Nintendo Wii U
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Parfüm topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen