Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
Már elkezdtek megjelenni a holland M3-ak: 4 évesek, jó állapotban, csak elég sok kilométerrel (170k+, szóval gari már nincs), 10 millió körül. Ma láttam egyet itthon 9.6m-ért, behozva/papírozva, ráadásul ÁFAs ár. Ennyiért még én is elgondolkoztam rajta, pedig MY a kiszemelt jövőre, csak az a sok futás...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cOxeR
Ármester
Azért nagyon ne szaladjunk előre, van támogatás, van szaldó, csak a támogatás mértékével drágább is a rendszer, a szaldó meg mint látjuk bármikor eltörölhető, csak kellő “elszántság” kell tudjukkiktő, eddig végtelen időre szólt annak aki befektet, most megkegyelmezett a népnek a társaság és csak 10 év múlva annyi ennek. - már akinek nem 2-4-6 éves rendszere van mert annak már nem sok maradt… aki hitelre vette az nagyon megszívta.
Annak éri meg itthon egyedül kb, aki nagy fogyasztó, villannyal fűt, villannyal közlekedik, az összes támogatást megkapta/kihasználta, pl 50% otthonfelújítás.
Most vágnék bele, lehet elengedném a fenébe én is, vennék inkább egy garzont, míg nem 100M lesz az utolsó 14m2-es luk is. -
Ezekiell
veterán
-
-
biker
nagyúr
-
llacee
őstag
Sziasztok!
Ma nézek meg két 2021-es Zoe-t egy kereskedésben.
Előre lekértem az alvázszámot és a renault hungária ezt irta vissza:
A 2023.12.11 - i megkeresésére hivatkozva, amely a x alvázszámú Renault Zoe gépkocsikkal kapcsolatos, tájékoztatjuk, hogy a forgalomba helyezéskor az autók akkumulátora nem volt bérelt:
x1 - saját akkumulátor 2021.02.23- ben Németországban forgalomba helyezéskor. Az akkumulátor kezdeti kapacitása 52 Kwh.Van még esetleg valami buktató, amit meg kellene néznem? Vagy akku tulajdon szempontjából ez igy okés?
-
Kroni1
veterán
A Spring mennyire fapados autó..? Egy leaf vagy zoe minőségben nagyon más kategória?
-
Ezekiell
veterán
Leafhez képest egy Trabant. A Leaf se egy álom, de köröket ver a Springre minőségben. Én gondolkoztam, hogy Springet vegyek városi rohangálósnak, de szerencsére egyik haver anyukájától kölcsönkértem, és egy 10 perces úton meggyőzött, hogy távolról kerüljem el. Csörög, csattog, az ajtó csattanása konkrétan Trabant szintű, felszereltsége a béka segge alatt, kényelmetlen, baromi kicsi, ha lovak húznák jobban gyorsulna mint magától, stb.
Bottal se piszkálnám kategória nálam. Ok, olcsó, de ahhoz képest hogy szar, drága.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
válasz Ezekiell #9115 üzenetére
+1, nem megerore.
Mikor lett volna penz-vissza, megneztuk, de az ion-bol se ulnek at bele. Pedig minosegre extrem low az elvarasom, de featurelist-ben is siralmas [2020+-hoz kepest], akkor inkabb az ion, telen neha akkumerules veszelyevel [nyilvan uj vs 12 eves az km-ben nagy kulonbseg.[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Vettem pár hete egy 2018-as Hyundai Ioniq-ot, alapvetően nagyon jó, élmény vezetni (legalábbis egy 12 éves dízel után mindenképp).
A kocsi belülről nem makulátlan, ezt tudtam természetesen vételkor is, e miatt volt is lehetőség alkudni.
Két kérdésem lenne:
- A képeket elnézve ilyesmi karcokat lehet érdemben javítani valahogy? Láttam mindenféle műanyag javító krémeket, de nem tudom, hogy működnek-e.
- Utólag felmerült bennem kérdésként (persze h nem akkor) h amúgy nem vertek-e át, mert bár ezek a karcok megszokhatók, elvileg csak 110 ezer km van a kocsiban (carvertical szerint is) és pl. a gomb kopása nekem furcsa h ilyen "rövid" idő alatt megtörtént. Mit gondoltok, nem gyanús ez? -
Semin
senior tag
válasz dabgergo #9119 üzenetére
- A képeket elnézve ilyesmi karcokat lehet érdemben javítani valahogy? Láttam mindenféle műanyag javító krémeket, de nem tudom, hogy működnek-e.
Ez engem is érdekelne, de eddig nem találtam megoldást a karcos műanyag elemek problémára. (nekem a lábtérben van egy karc, de szerencsére nem durva)
Utólag felmerült bennem kérdésként (persze h nem akkor) h amúgy nem vertek-e át, mert bár ezek a karcok megszokhatók, elvileg csak 110 ezer km van a kocsiban
Láttam hogy feltetted a FB csoportban is ezt a kérdést.
A jelen állapot az, hogy még nem volt olyan autó a csoportban amit manipuláltak, és ki is derült volna. (tekintve a csoport létszámát, ez egész jó ómen) Tehát eddig nem ismert olyan módszer amivel lehetne.De ha mindenképpen bizonyíték kell az alábbi dolgot nézd meg:
Ha megfelelő OBD olvasóval kiolvasod, meg tudod nézni eddig hány kW-ot vett fel az autó élete során. Ebből nagyon könnyű kiszámolni az átlagfogyasztást, és kibukik ha nem stimmel valami.Karcok :
Én is arra tudok gondolni, hogy nem volt gazdája a kocsinak, vagy lesz@rták.
Szállítottak vele dolgokat, nem megfelelően.Gomb:
Én első blikkre kifojt illatosítót mondanék ami felmarta a festéket.
(Ez a gomb közel sem a legtöbbet használt, és a többi nincsen rossz állapotban)[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #9122 üzenetére
Én a gombok elrendezése alapján 28kW-os Ioniq EV-nek gondoltam.
Remélem nem tévedek -
Vesa
veterán
Nekem csak egy karc volt a középkonzolon azon a réz színű keretnél. Meghúzta a biztonsági öv csatja. Vettem egy újat, kicsrélték, most hibátlan. Műanyagon mély karcot nem lehet érdemben javítani, csak cserélni. Vagy elfogadni, hogy olyan, aztán kész.
A gombon az tuti nem kopás, hanem sérülés. Az enyémen egyik sincs lekopva, még halványan sem, pedig hasnzálva van az autó elég rendesen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
pityu8
tag
Valaki közelebb került a BYD Dolphin rendeléshez, érdekelnénk a tapasztalatok? Esetleg lehet valahogy olcsóbbítani?
-
Shadowbull
addikt
Németország azonnali hatállyal megszüntette az EV támogatásokat. Vasárnap estig lehet benyújtani még kérelmeket, aztán ennyi volt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #9126 üzenetére
normalizalodnak akkor az arak ott is, jo hir
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #9126 üzenetére
A kancellárotok elirigyelte a hosszú távú kiszámíthatóságot és a stabil pénzügyi politikát Magyarországtól...
Üdvözlünk a klubban...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
Mióta asszony vett egy Springet én is fontolóra vettem nézek valamit...Bár a kezdetek óta engem érdekelt a téma erre meglepett. De nem is ez a lényeg. Kb 8 max 10 milla a keret így a használtakat kezdtem figyelni. Ami egyrészt probléma nekem fő autó is lenne az évi 1-2 nyaralás vagy ilyesmi nem csak helyben ingázás. Háznál tudom tölteni bár nincs napelem.
Első kérdés mégis hogy a francba lehet egy 2 éves autóban ilyen 10k kilométer? Következtetés ezt is tekerik? Bár annyit már tudok aksi kiolvasásból azért kiszámítható mennyi is a valós annyi.
2. Hogy jön ki a matek? Nem vagyok méregzöld így csak az olcsó közlekedés és a technikai érdeklődés ami számít részemről. Számolgatni egy kicsit. Ha 70 pénzzel számolok olyan 1500 pénz 100km. A mostani autómmal ez jelenlegi árakon 3000 pénz. Évi kb 10.000 a futásom. Ez 10 év 100.000km esetén 2 milla megtakarítás. Ilyenkor már egyik autóra sincs aksi garancia és utána olvasva bőven lesz degradáció. Próbáltam nézni árakat és a legkisebb 24kw aksi is valahol 2-3 milla között mozog. Ergo 10 évesen ha nem dobok ki egyben egy akkora összeget akkor szinte kuka az autó. Míg ha járok a régivel havonta szépen kb ugyanezt az összeget bukom de 10 év után még mindig lesz egy nem lenullázott autóm. Ez persze csak a legkisebb aksira igaz ami nekem nem is lenne elég. Szóval elég aggasztó.
Biztos vannak élethelyzetek pl taxi amikor megéri de én úgy gondolom ez így még mindig csak egy úrimuri de nem gazdaságos. -
axioma
veterán
válasz bigdigit #9131 üzenetére
100 km 13-16kWh, hogy jott ki 1500-ra? A 20-hoz mar palyatempo kell, felette hutes-futes is.
Kevesebb a szerviz, az ado, ingyen a parkolas [nekem, melohelyen, de az enyem varosi - Bp - hasznalat, ezert szamit].
Persze akkufuggo, de az ionom 12 eves eredeti akkukon. Eleve 5 eve vettem, riogattak h mindjart aksicsere...
Ha 5-8 evvel kesobbi technologiat veszel, me'g tobb a varhato idotartam.
[Mondjuk van me'g szaldos napelem igy en eleve 38-cal toltom.][ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Eleve 52 vagy 64es aktiválni számolok. Télen is biztos legyen a 200km és ne csak városban. A viszonyítási alapom az hogy 25 éve 3 max 5 évente új autót vettem max 3millio ráfizetéssel. Jó nem csúcs verdák voltak hanem Suzukik. Most a végén van egy AT Scross jövőre lesz 2 éves. Ezt elektromos fronton lehetetlen kisakkozni olyan nagy az értékvesztés és teljesen mindegy 1000 vagy 1500ft 100km. Bár gondolkouhatnék úgyis mindjárt 58 éves vagyok nem biztos megérem mire az aksinak annyi és addig tényleg csak spórolok.
Egyébként ID.3 ami leginkább vonz. Elég sok csoportba beléptem mostanában és a mi autónkhoz képest elég sok probléma van mindenhol elég húzós árakkal. -
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9131 üzenetére
az én i3-ban (94 Ah) 108e km után 99,87%-os az akku.... persze puffer is van, de azért nem mondanám hogy nagyon durva a degradáció...
29kWh... és télen is tudja a 200km-t fűtéssel, 90-100 km/h vegyes város - főút... (persze nem autópályán)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9137 üzenetére
Picit itt visszaolvasol, degradáció terén látsz szép grafikont, mit és hogyan kell/lehet számolni, lényege, hogy idővel csökken a mértéke, egy 94aH I3 eseten sacc 400e km után kerülsz 60% (kuka) közelébe, egy nagyobb akkus autónál ez 8-900e km, a teljes töltési ciklusok száma számít meg persze az idő is, de nem 5-6-7 éves távlatok ezek.
-
bigdigit
addikt
válasz stickrs #9136 üzenetére
Évi 20k-tól éri meg én is ezt olvastam valahol. De hát húz a techvonal sajnos Nem is Springbe gondolkodom hanem olyanba ami tele van rakva minden földi jóval ami elromolhat. Park assist ecetera. Az I3 is lehetne alternatíva de sok márkánál rohadt összetett milyen felszereltség mit is takar és ráadásul még vannak csomagok is. Suzuki egyszerű ilyen téren mint a faék 3 szint és mind egyforma.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9137 üzenetére
2016.11. havi... azaz most múlt 7 éves... de i3-ból az első generációsoknak (2013) is hasonló állapotú az akksija...
Nekem fontos szempont volt,mert hosszú távra tervezek vele... én cserélgetek autókat 3 évente... és ez legalább nem porlad el alólam.... a legtöbb kocsi előbb lesz egy kupac rozsda, mint ahogy az akku letérdelne... (temperálatlan akkusok: Lef, Triumvirátus természetesen kivételek ez alól...)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9144 üzenetére
Csak akkor, ha az az akku kapacitás feltétlenül hiányzik a rendszeres napi rutinodhoz... a felár nem arányos...
Persze vannak néha jó üzletek... ne a HaHu-n keresgélj, lépj be a Facebook i3 csoportba... sok megbízható "nepper" van fent... a jó autók előbb elmennek ott, mint ahogy felkerülnének a HaHu-ra...
Másban nem különböznek... állítólag az utolsó 94Ah-sokban már a 120 Ah-s akksi van, csak szoftveresen van korlátozva...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
Azt gondoltam magánszemélytől biztos jobb vásárolni de mégis egy kereskedő lenne számomra hasznosabb mert egyszerűbb lenne ha van beszámítás is. Legutóbbi autó cserét esetén én adtam el és az új autó érkezése előtt 3 nappal sikerült eladnom. Necces volt mert bele volt kalkulálva. Meg szeretem ha az egyikkel megyek és a másikkal már jövök.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #9148 üzenetére
Tesók nem mindene mennek, ha olyan autód van akkor persze menni fognak rá (nekem pl a focusom volt ilyen, de ha kellően határozott, nem próbálkoznak, vagy a telefonba már rövidre is zárhatod... Z4-re nekem csak olyan volt, aki el se jött, mert leráztam, vagy ha eljött abban volt potenciál. Mondjuk nem is kapkodok eladni... pont nem izgat ki milyen kotlát akar rámlőcsölni helyette. Volt már elektromos ajánlat, volt 2 éves 318D...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Metal topik
- Házimozi belépő szinten
- Energiaital topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest