- Zyxel NAS326
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- SkyShowtime
- Windows Insider Program
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
válasz bigdigit #9785 üzenetére
Oké, figyelj, én is úgy gondolom, hogy magas az EV-k értékvesztése. De
1. Most te egy Suzukit hasonlítasz egy nagyértékű EV-hez. Ennek semmi relevanciája.
2. Ha a Suzuki is megfelel, akkor tök jó, jobban jársz anyagilag. Csak akkor nincs értelme drága EV-n agyalni.
3. Azért az, hogy drágábban adsz el használtat, mint új korában került, az csak az elmúlt évek hozadéka. Alapvetően nagyon nem ez érvényesül a piacon más időszakokban, Suzukinál sem ez volt régen és a jövőben sem ez lesz. Szóval ezt nem érdemes úgy kezelni, mint egy általános igazság és előny a belsőégésűeknél. -
bigdigit
addikt
Köszönöm az információt. Inkább a Mokkat nézegettem. Igaz 20 évig ültem kis Swiftben de most hozzá szoktam a Crossoverhez. Nehéz lenne vissza szokni kicsi vagyok. Nézem ilyen téren az ev database adatait.
Azért is nehéz a dolgom mert Suzuki esetén mindig is volt 3 felszereltségi szint. Könnyű volt beazonositani mit is veszek. Nem voltak + csomagok.
Más márkáknál ember legyen a talpán aki kiigazodik főleg a csomagok terén. Hirdetésekben vagy alapból nincs benne valami vagy olyan is be van írva ami nincs is benne. Itt kezdtem feladni.
Utoljára vagy 30 éve vettem használt autót de akkor is Swiftet. Előtte még Lada volt.
Egyedül a Konával kezdek képbe lenni mert eddig az volt a favorit.ID3. ami még tetszik.Benne vagyok szinte minden szóba jöhető csoportba. Vannak bajok rendesen milliós tételekkel akár.
Opel Corsa vagy Peugeot csoportot itthon nem is találtam mert szerintem olyan kevés van nálunk.Most is látok egy ígéretes Mokkát. 2021.07 26000km 8250. 11kw falitöltővel együtt.
-
bigdigit
addikt
válasz FIREBLADE78 #9802 üzenetére
Spring már van asszonynak 2. autónak. Lehet rosszul írtam nem jött le. Ezért akarok én is csak fő autót cserélnék. A tatár nem hajt míg ki nem rák az asszony.
De ha kirak akkor biztos egyből csere mert akkora ingázásra már kijön a matek is.
-
biga
senior tag
válasz bigdigit #9803 üzenetére
Ahogy tudom, a Mokka is ugyan ez a hajtaslanc (100kw, akku brutto/netto 50/46kWh, gondolom mar a 2021-es modell is ez volt). Csak kicsit nagyobb, magasabb a karosszéria, igy némileg kisebb a hatotav, de ahogy néztem ez nem jelentös, talan 10km az eltérés a WLTP-ben, gondolom hasznalatban is hasonlo, vagy kicsit tôbb...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Persze, 25-ben ami igazából egy bz3x alapokon nyugszik, 16-20M Ft-os áron, legalább is ami a Maruti néven az Indiai piacot érinti, kérdés itthon mennyi lesz. 60 kwh-s akku lesz az alapban, amire 400 km-t írnak, ami tudjuk, nem ennyi lesz városban is inkább alatta, autóúton meg enni fog 18-20-at legalább, pályán meg simán megyeszik 23-24 kwh-t.
-
FIREBLADE78
addikt
Plugshareben az adott töltők leírásában találok árakat. Ezek validak? Bő 200 Ft egy AC
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9780 üzenetére
"Holmi legkisebb aksis semmik."
Még mindig ezen lovagolsz, de ez nem így megy. Egy 71kWh-s akkuval szerelt e-tron kb. 280-300km-t képes elmenni átlagolva. Egy 38kWh-s Ioniq 250-270-et, egy 62kWh-s akkuval szerelt Tesla 370-400km-t.
Az akku kapacitásra rátapadni mint valamiféle csoda adatra, teljesen értelmetlen.
"8.4-9.4 között mennek amik akkori újkori ára 7850 volt"
Az megvan, hogy az elmúlt pár évben pont brutál drágulás ment végbe az autópiacon? A 2019-2020 környékén vásárolt EV-k áa is elszállt 2022-re, egy ideig drágábban el lehetett adni mint amennyibe 1-2 évvel korábban került. De az utóbbi fél-egy évben, folyamatosan csökken minden, az ICE is, és az EV is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Japánok eléggé le vannak maradva EV fronton, egyedül a Nissan volt képben, de mellettük is elment közben a vonat. A Leaf siker volt bizonyos piacokon, de eleludtak, vagy nem tudom miért, de az Ariya későn jött és drágán. A többi japán gyártó meg sehol nincs. Toyota, Mazda, Lexus, Honda...egyik nevetségesebb EV-t dob piacra mint a másik (ha egyáltalán). Csodálkoznék, ha pont a Suzuki dobbantana valami őrületeset.
Springet is mindenki istenítette, mert óccsó, aztán kiderült, hogy túl sok dologra nem jó, főleg a jelenlegi áron.
A tudomány a valóság költészete!
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #9809 üzenetére
Ezt akartam már én is kérdezni, hogy a nyilvános töltést hogy lehet a legjobb áron kihozni? Olyan árakat látok, hogy autópálya mellett 300 ft, városban 170-200 egy kwh. Azért ezek elég brutál "fogyasztásra" jönnek ki üzemanyag egyenértékben.
-
cOxeR
Ármester
Sok havidíjas előfizetés van pl BMW charging vagy Ionity Passport, amit érdemes bevállalni, ha olyan az utazási szokás. Tesla szintén vagy ugye még lehet használt modelleket venni lifetime ingyen töltéssel.
Nekem pl nincs, mert azt a néhány alkalmat amit nem tudok itthon megoldani töltés szempontból azt beteszem annyiért amiért épp van, pont annyit ami elegendő.
Viszont emiatt 110-es tempomat kell néha autópályán pl havi 1-2 út esetén, hogy elegendő legyen ez a netto 28 kWh, ez kompromisszum, cserébe vár itthon a már kifizetett/megtermelt áram, no meg nem kell sehol megállni tölteni, várni ha épp van valaki, vagy pl a töltő nem jó és amiatt szívni, pont elbuknám amit a gyorsabb tempóval nyerhetnék.
Mondjuk egy modell 3 esetén, kb évente nyaraláskor lenne szükségem útközben tölteni, ez a saját utazási szokás/távolság alapján, én emiatt szemezek az I3 helyett más autóval.
Amúgy a lényeg az arányokon van… mennyit kell éves futásból fizetős töltőn betáplalni, mennyit tudsz otthon tölteni esetleg otthon megtermelni…
Nekem az auto töltés a napelemre költött befektetés megtérülésének hosszát is jelenti.
Igazából ezt ha valaki ésszel tudja használni és megfelelő autót vett, hamar zsigerből tudja kezelni, hogy lesz egy adott út gazdaságos/ vagy gyors vagy épp ami a szempont.[ Szerkesztve ]
-
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Jól néz ki, 10 Milla Indiában...csak be kell hajózni, bele kell dobni úgy 4-5 millióért biztonsági berendezéseket, hogy Európában is kapjon engedélyt, kap egy kis büntetővámot, a világverő Áfánkat és veheted is....2025 után...ha lesz belőle valami...
Az S-crossod gondolom addigra pont 25 milliót fog érni, úgyhogy simán becserélheted majd egy ilyenre[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Érdekes dolgot olvastam hajnalban. Az aksi degradáció inkább idő mint km függvénye....szóval hiába megy valaki keveset a bomba akkor is ketyeg. Innen már érthető miért veri valaki sok km esetén a mellényt még mindig 100%. Igaz az autó még csak 3 éves de 320k km.
Na pont ez aggaszt mert csak az állásban is romlik szemben a durranóssal. A franc egye meg már. -
biga
senior tag
Bocs, de e mellett nem tudok elmenni, miutan beirtam, hogy van egy Corsa e-nk is Hadd védjem meg egy kicsit:
Kis auto, nem is tul draga, de mi bajod a minöségével? A szoftvere lehetne kifinomultabb, a design opelesen konzervativ, de a minöségével semmi gond nincs! Mi pl pont azért vettük, mert magas felszeréltséggel is 26e €-nél megallt (igaz, ebben mar benne volt az EV prémium is), és mikor megnéztük anno a konkurenseit, ez volt mind technikailag, mind minöségében a legjobb ezen ar körül. A design meg izlés kérdése, nejem hasznalja, ö meg konzervativabb ilyen kérdésben.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Ezekiell
veterán
válasz bigdigit #9816 üzenetére
szemben a durranóssal
Igen, hiszen pl a korrózió csak menet közben létezik.8 év garancia van az akksira legtöbb helyen, ha ez neked nem elég, akkor ne vegyél EV-t. Nem kell győzködni magad.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
bigdigit
addikt
válasz Ezekiell #9818 üzenetére
A korrózió itt a legkisebb probléma. Ez miatt pont nincs különbség. Hanem az 10 évesen lehet bele kell vágni 3 misiért egy uj akupakkot.Az első Leaf-ek jó példák erre.
Durranósba azért nem jellemző 10 vagy akár 15 évesen komplett motorcsere szükséges.De azt hiszem van itt valami félreértés.Én nem EV ellenes vagyok! Csak próbálom realitásában kezelni a dolgot és minden oldalról megközelítem.
Ha ellenes lennék kimerülnék az egy seggel 1000km meg hű de mennyire is környzet szennyező az elő állítása baromságoknál.
58 évesen próbálok helyesen dönteni egy olyan autó mellett amiben kiélhetem a technikai érdeklődésem.
De! Nem szeretném a kukába dobni nehezen össze kuporgatott pénzem egy olyan autóval ami már nem szolgál ki. Már csak 1 autóval tervezek. -
biga
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Nem gondolom, hogy ilyen tekintetben van különbség egy belsöégésü és egy villany között. De bizony elöfordum 8-10 éves belsöégésünél a motorcseré vagy azzal szinte egyenértékü javitasi költség, plane az elmult 10 év gyartasabol! Nem sürün, de EV-nél sem kell sürübben cserélni ilyen idösen (ha valami gyari hibas akku volt, akkor meg mar joval ez elött, valoszinUleg még garban cserélték)
De ehhez még hozzajön aminimum évente ajanlott karbantartas, ami EV esetében kapasbol kevesebb költséggel jar, hiszen egyszerüen sokkal-sokkal egyszerübb technika! (nem véletlen, hogy az autozas elsö korszakaban valoszinübbnek tünt, hogy az EV lesz a jövö (a mostani jelen), mint az abszurdnak és bonyolultnak tünö ötlet, miszerint alternalo mozgasbol csinaljunk forgo mozgast robbanasaok sorozataval ).
Szerintem problémaba mindennel bele lehet szaladni. Nem lehetséges teljesen racionalis döntést hozni.
A félelmeid egyébként érthetöek, szerintem mindenki atesik rajta valamilyen mértékben, gondolom minden itteni forumozo, aki EV-zik is atesett rajta, és az utanad jövök is at fognak. De én még egyetlen EV tulajjal sem beszéltem (sem az elött, hogy mi is belevagtuk volna, se azota), aki megbanta volna, pedig volt olyan, aki utana visszavaltott, mert az élethelyzet azt hozta neki.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Suzuki a te autód. 2 éves, még 6-10 évig autó marad, 4 év múlva legfeljebb eladod az új ár felett. Addigra 5 milla lesz egy 200kwh-os EV 30 év és 1 millió km akku garival.
56 évesen vettem meg életem első EV kocsiját 5 milláért, 1 év múlva eladhattam volna 6.2-ért de nem lett volna mire cserélni, most eladtam 4.5-ört és eladtam 2011-es Laguna dieselt, tettem hozzá kicsit, és 58 évesen 7,4-ért vettem egy 64kwh-s 2022-es akksis opelt. De nem mondom hogy az utolsó autó életemben, ki tudja, addig élvezem, hogy nem kell töltenem lakhely-bp-lakhely irányban csak ha hazaértem, még télen is, (220km, pályán, igaz, csak 110-es tempó) Pedig nekem is kuporgatni kell.
Ha annyira olvasol, olvastad azt is, hogy az akku kémia is befolyásolja a csökkenést és azt is, hogy az első évben a nagyobb és utána már alig-alig?
De szar kis 50 körüli akksis pl. a tesla is, aminek mondjuk 170kwh a töltése, egy Zürich-Kecskemét távot 15 perccel később teljesít, mint a nagyobb akkus. Szóval nem minden a nagyság, tölteni is tudni kell.
Vagy tényleg várd meg a suzuki EV-t, az olcsó lesz.
Vagy! Átlépsz önnön korlátaidon és veszel egyet, vagy kölcsönzöl és kipróbálod. Nekem annyi elég volt, hogy soha ne akarjak visszaülniA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Hanem az 10 évesen lehet bele kell vágni 3 misiért egy uj akupakkot.Az első Leaf-ek jó példák erre.Durranósba azért nem jellemző 10 vagy akár 15 évesen komplett motorcsere szükséges
Akkor most csapd fel a használtautó.hu-t és nézd meg hány db 10+ éves villanyautót árulnak, amiben nem volt akucsere. Szerintem nem kell magyarázni miért téves ez a feltevésed.
Egy alig használt autóban is előfordul ... [link]
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
A mentségére legyen mondva, hogy ez egy rossz példa a PureTech motor konstrukcios hibajara, nem altalanos példa azért a belsöégésüre Tervezési, konstrukcios hibak mindig is voltak és lesznek is, a mérnök is ember (valahol) :P
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Ezekiell
veterán
Ugyanannyira jó/rossz példa, mint amennyire helyes az általánosítás, hogy "10 év múlva akksit kell cserélni".
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Nem mondtam h ellenes vagy, igazából nem számít nekem, hogy ellenes vagy-e.
58 évesen 1 autóval tervezel, akkor kb újat veszel most, és 15 éves korában is még legyen autó alattad (hisz akkor leszel 73, amikor még simán vezetsz, sőt) - de legyen olcsó, meg technikailag érdekes. Hát ez nem fog menni, sajnálom, ilyen autó nincs. Ebből a 3 kitételből kettőt választhatsz.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Balázzs
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Senki sem tudja mit hoz a jövő (visszajön a dízel/benzin korszak, hidrogén, jobb villanyos stb.), azt pedig, hogy egy elég újnak számító konstrukcióval mi lesz 10-20 év múlva...gyárak állítólag hosszú időre terveznek (khmmm, lehet) de a valóság majd megmutatja.
Vegyél olyan autót, ami tetszik Neked, megfelel a használati igényeidnek és belefér a keretbe. Utána élvezd, ennyi, felesleges számolgatni minden mást, szerintem.
-
FIREBLADE78
addikt
Fingom sincs. Van bmw kártya. Azzal indul minden érintésre. Némely lehet kedvezményes is. Úgy számoltam,hogy 20kw /100 km eszik. (Nem tudom ténylegesen mennyit fog). Nálunk nincsen lehetőség otthon tölteni. Talán a ház falára tudnánk ac-t rakni és felparkolni a kamu garázskapu elé (sajnos megszűntettük az eredeti garázst). Jelenleg 99 Ft-ba van az áram,céges,hajrá fityesz.
Nem messze,értsd 200 m,van egy egyetemi ingyenes ac (max 3 óra). Itt akarnék minél többször tölteni (csóró bmws)
Lényeg a lényeg. X5 10l evett fagyban,nyáron városban. Még mindig olcsóbb a tankolás fizetős töltőn is a városban,mint a 6000 Ft-os dízel,ami már lehet 6500 Ft. Azért vettünk evt,mert ennek "nincsen" szervize és nagyon sok a városi használat. Nem mellesleg élvezet vezetni. És közel 7 millió engedmény volt a lista árból.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Andras6800
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Én értem, hogy próbálsz megalapozott döntést hozni, de kicsit összemosol dolgokat.
Tényleg nem a korrózió a legnagyobb gond, de egy ICE setében is a hosszabb állás rendkívül káros. Szóval ha nagyon keveset használod, vagy alig használod, szinte rosszabbat teszel vele, mintha használod. Egy ICE esetén a hidegindítás a kenés felépüléséig fokozott igénybevétel. Ha egy mai Benzinessel napi 5x mész pár km-t az olyan extrém igénybevétel, mintha versenyeznél vele.
Ahogy itt többen is írták, az autó egy használati tárgy.Véleményem szerint a tudatos döntés nem az, hogy jóslással megmondod mi lesz a jövő, hanem, hogy az aktuális változók figyelembe vételével hozol egy számodra realizálható döntést. A logikád ott hibázik, hogy egy mázlis Suzuki-s széria alapján hozol általános érvényű szabályokat. A legtöbb ICE is csúnyán bukós. Van 1-1 jól sikerült széria, ami jól tartja az árát, pláne ha már nem gyártják. Illetve sokakban irreális elvárásokat ébresztett a COVID alatti EV piac mozgás ami szintén nem volt normális.
De akkor is jelenleg egy átlagostól eltérő piaci viselkedésű belépő szintű autót hasonlítasz egy drága innovációs fázisban lévő kategóriához. Szóval ez az almát a körtével tipikus esete.Érhető, hogy nem akarsz sok pénzt kiadni, és bukni rajta. De egy autó magánszemélynek sose arról szólt, hogy nyereséget realizálsz rajta. Persze továbblépés miatt nem mindegy, hogy mekkora az értékvesztése, illetve a fenntartása. Csak az egyik egy egyszeri fix összeg, a másik el van porlasztva évekre. És értem, hogy ez is egy fontos tényező. De ebben az esetben akkor szerintem számodra még nem most jött el az EV vásárlás ideje. Be kell látni, hogy EV-k értéktartása még elég lutri. Noha nem a világmegváltó akkutechnológia miatt, amit már vagy 30 éve ígérnek, ha a mobiltelefon ipart is belevesszük, hanem mert még mindig rengeteg a valós alapokon nem nyugvó félelem. Pl, tűzveszély, Akkudegradáció. Illetve mivel még inkább bevezetési fázisban van a dolog, az újabb és újabb modellek egyre olcsóbbak lehetnek köszönhetően a csökkenő egy termékre eső fajlagos költségeknek. Persze azért nem drasztikus esés a várható. És főleg nem azonos technológiai szinten. Lehet lesz 10M Ft-ért Suzuki EV.. de nem fogja azt tudni, mint egy KIA EV6 mondjuk.
Szóval reális esély van rá, hogy 3-4 év múlva beáll a piac. De az is lehet, hogy továbbra is be lesz árazva a hiszti faktor is.
Ugyan ez igaz ICE vonalon is... ki tudja mi lesz 3 év múlva. Lehet majd megy fel az ára az egekbe, mert aki nem akar EV-t venni, az majd minden pénzt megad. Pláne 2035 után amikortól nem lesz utánpótlás (Igaz az még több mint 3 év). De lehet, hogy az egyre dráguló üzemanyag miatt elfordulnak tőle az emberek...
Ki tudja milye adót találnak majd ki EV-re, ha nem lesz elég pénz ami befolyik a bányából jövedéki adó meg ÁFA formájában.Szóval most még olcsóbb az EV-t fenntartani, ha tudsz otthon tölteni, de fajlagosan a fenntartás tuti drágulni fog.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #9830 üzenetére
Mikor vetted, és ez valami egyedi kedvezmény volt? Én az i4-et már kilőttem az ára miatt, de 7 misivel simán jó lenne.
-
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Nem 3 milla az akksi. Sokkal több.
Én is átmentem azon amit te most itt megfogalmazol. Eldöntöttem hogy nem úszok az árral szemben és nem marad az ICE - szimplán mert meg fogják adóztatni mint a malacot. Lásd Norvégia. Ha meg oda kerülök hogy kell akksi már én is nyugdíjas leszek lesz ingyen jegyem mindenre is.
10 év van kettőnk között.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mauimagic
aktív tag
válasz bitpork #9834 üzenetére
szimplán mert meg fogják adóztatni mint a malacot. Lásd Norvégia.
Szerintem azt felejted el, hogy:
1. Az EU második legcsóróbb országa vagyunk, EV-re a tömegeknek sosem lesz pénze, max a szokásos bontószökevényekre a hanyatló nyugatról, a tömegeket viszont nem lehet a végtelenségig sarcolni, hiszen az EU második legcsóróbb országa vagyunk...
2. Amíg egy szovjet bábállam vagyunk, addig az olajat és a gázt pörgetni kell, úgyhogy inkább az EV-kre várható új adó szerintem. Tudom ez a gondolat elég alufóliasisakosnak tűnik elsőre, de ott van pl a jelenleg 0%-os napelem rendszerek adója, ami bármikor változhat, abban sincs több ráció...[ Szerkesztve ]
-
válasz mauimagic #9835 üzenetére
Szerintem két dolgot figyelmen kívül hagytál.
-eddig sem érdekelt senkit határon innen v túl hogy mennyire csóró a magyar. Ha bárkit is érdekelt volna nem lenne tele a kocsik jó része méregdrágán javítható zöldító bizbaszokkal.
-az üzemanagy árában is megfizetheted azt az adót. De különben lásd a fenti pontot. Nem érv a zöldítésell szemben a csóróság. No meg már most mocorognak a hivatalokban EV adóztatási lehetőséget keresve, még ilyen kis penetrációnál is.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
cOxeR
Ármester
válasz mauimagic #9835 üzenetére
Ugyan már, itthon nem így megy... nincs senki tekintettel arra, a lakosságnak mennyi pénze van... pusztán az érdekeltségek mentén megy a játék.
A lőtéri kutyát se érdekelte a napelemes visszatermelési ár, míg nem vásárolták be magukat és nem ők tesznek el belőle szeletkéket, ugyanez vonatkozik a napelem adóra is.
Nem véletlenül van ez a sok akkugyár, autógyár, hidd el pont nem fogja őket érdekelni, hogy ki tudja kifizetni vagy ki nem... ami az érdekük abba az irányba fogják terelni az embereket... benzinen is lehet még emelni, adókon is... biztosításokon is (annak is jó része az övüké). Az meg, hogy épp melyik irányba hajlik az ország, szovjet vagy kínai, vagy mindkettő... az se egy egzakt kiszámítható dolog. -
Vesa
veterán
"Kis auto, nem is tul draga, de mi bajod a minöségével?"
Nem bántásnak szántam természetesen, hanem az árazáshoz képest nyújtott minőségre írtam. A Suzuki 25M-ez áráért Volvo, BMW, Audi kapható nagyon minőségi belsővel, és ehhez mérten a Suzuki egy alap kategóriás belteret nyújt, a legalapabb (mű)anyagokkal (ahogy a Corsa is, nyilván). Nincs azzal semmi baj, csak nem 25M-ért!
A Suzuki úgy lett itt beállítva, mintha valami csoda lenne akik majd jól megcsinálják a szuper EV-t 10M alatt. Nem fogják.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
"Az meg, hogy épp melyik irányba hajlik az ország, szovjet vagy kínai, vagy mindkettő"
Egyik jobb mint a másik. Valójában fel nem foghatom, hogy a nyugati szövetségesi rendszer részeként, ezek a foshalmok egyáltalán hogyan merülhettek fel 'elhajlási opcióként'? A többivel egyetértek! Itt a büdös életben nem lesz EV-re átállás, még a nyomorult zöld rendszámnál is megy az állandó sirám, támogatás EV-re semmi, vagy ami van, az is a szidott EU pénzéből, ráadásul esélyesen ez sem szól másról, mint hogy ezeknek a pénzeknek egy jelentős százalékát becsatornázzák az ürességtől porzó költségvetésbe. Azt pont le se szarja itt senki, hogy a városokban a gyerekek beledöglenek a gázokba vagy sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Érdekesség : [link]
-
Tiédetis
senior tag
Hát egy igazi "szakmai" teszt... Kb ugyanaz lenne a helyzet, ha az általuk favorizált igazi terepjárót bevinnénk egy tőzeglápos területre és elakadna ott, ahol egy öreg, fos szovjet érában gyárott DT75-ös vígan közlekedne, akár több tonna súllyal a háta mögött. Szánalmas, más nem jutott eszembe annak ellenére, hogy nem vagyok odáig a kínai márkákért.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
mauimagic
aktív tag
Ugyan már, itthon nem így megy... nincs senki tekintettel arra, a lakosságnak mennyi pénze van... pusztán az érdekeltségek mentén megy a játék.
Ne viccelj már, pontosan tudják meddog lehet sarcolni a plebset, patikamérlegen ki van mérve, hogy ne legyen hőbörgés.
Az egész hatósági áras szarakodás és a "rezsicsökkentés" erről szól. Felb@szni mesterségesen a "piaci árat", amit fizessenek a gonosz multik, meg vállalkozók, a plebset meg megmenteni.
Ha a rezsicsöki eltűnne, a következő közüzemi számlák után lángolna az ország. Rengeteg ember nem látott még egyben annyi pénzt, amennyi egy januári gázszámla lenne "piaci áron".[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Shadowbull #9848 üzenetére
Elég clickbait mondat, de egyébként nem rossz cikk.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs