Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9600 üzenetére
Vannak már kifejezetten EV-kre 4 évszakos gumik. Pl. Vredestein
Nem tudom milyen lehet, nekem külön szettem van. Nem kerül az milliókba, felnit nem feltétlen kell venni. mekkora a kerék?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
senior tag
Annyira azért nem olcsobb. Pl most néztem éppen kivancsisagbol az annyiszor emlegetett BYD-et: a Dolphin kezdödik 33000€ körül, Atto 3 is a körül van, a Seal mar inkabb 46000. A Han meg a Tang meg mar 70000€!
Egy Megane pl 34000€-tol indul, 38-39000€ körül mar a 220lovas verzio is megvan, a kisebbek meg plane jo aron vannak. Aztan itt van a kis Volvo is (bar az csak névben europai), az Opelek + Stellantis-ok is hasonlo aron vannak, de meg az ID3-is 40000 alatt indul.
40000 felett meg mar van azért valaszték eu markakbol is, na meg ott indul a Tesla is. Nem is az ar miatt van esélyük betörni az eu piacra, hanem inkabb az igen agressziv marketing miatt! Nyomulnak mindenhol és tényleg azt hirdetik mindenhol, hogy olcsobbak vagyunk!
A folyamatos, agressziv kampany minden csatornan meg igen hatékony eszköz, mint tudjuk...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9581 üzenetére
Grat. Jó választás. Engedtek végre az árából?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9600 üzenetére
Az elmult 5 evben negyevszakossal jartam, most vettem egy uj szettet, teljesen jo. En tuti nem veszek mar kulon teli meg nyari gumit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Biztosan meg fogja talalni nehany kinai gyarto a helyet az europai piacon. Messze nem mindegyik, de nehany biztos. BYD szinte tuti, MG mar meg is talalta, GWM...
De az peldaul meglepne, ha egy Aiways sokaig maradni tudna, es szerintem a NIO sem lesz hosszu tavon sikeres.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Egyébként szerintem sem olcsóbb, főleg most, hogy a Tesla ismét árat csökkentett. De már előtte is gyakorlatilag a Seal volt nevezhető valami hasonlónak az M3-hoz, viszont az is 18M volt, mint az M3. Valószínűleg, még az árcsökkentések előttről maradt ez meg, hogy olcsóbbak. Ráadásul szó sem esik supportról, szervizháttérről, és arról, hogy vajon 3 év múlva is lesz-e hozzájuk alkatrész. Mert a kínai termékek mindig ott véreznek el, hogy se támogatás, se alkatrész nincs, ha már lejött egy modell a futószalagról. Mindegy, aki ezek után még bizalommal venne kínai autót, annak hajrá! Én biztos kihagyom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ezekiell
veterán
Elég sokan mondják, mert csak
Es ja, az indexkar levétele nálam is dealbreaker, ezért nem is várom meg a modellfrissitest az Ynal, mert ott is ugyanezt fogják csinálni, aztán lehet valami aftermarket cuccot raapplikalni a kormányra...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
válasz Ezekiell #9611 üzenetére
Igen, mert a Tesla is olyan, mint az ájfon. Vannak a fanok, meg a zsigerből fikázók. Engem egyik sem érdekel.
Nagyon akartam szeretni a Teslát, mert mint EV, baromi jó autók. Csak mint "autó", egyéb vonakozásaiban, nekem nem elégíti ki az igényeimet. Ami miatt most persze szívok, mert olcsón vehetnék jó EV-t, ráadásul éppen aktuális a váltás is. Ez van, vehetek drágábban e-tront.Az I-Pace volt még versenyben, de ránéztem BRP-n, és egy Bp.-Genoa távnál annak ellenére, hogy a hatótávja és elvileg a fogyasztása is jobb az e-tronnál, több mint 1 órával többet kellene tölteni. Ennek oka gondolom az, hogy az I-Pace DC-ről sem tölthető túl nagy teljesítménnyel.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9602 üzenetére
245/45-ös van ebből, 75k/db. 300k, nem vészes. Főleg a mérethez és a speciális kialakításhoz képest.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9610 üzenetére
Na akkor kíváncsi leszek, mennyire fog menni. Az úgy elég jó ajánlatnak tűnik.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #9602 üzenetére
Én most ősszel vettem 4 db Michelin CC2-t a villanyos autómra. Eddig pöpec. Voltam vele osztrák Alpokban is, ahol még van hó is, meg emelkedő és szerpentin is. Felment, lejött, hazahozott gond nélkül. Itthonra meg pláne élhető már a 4évszakos.
Persze mindenki azt vesz amit akar! Ha valakinek dedikált gumik kellenek minden évszakra, akkor hajrá!
Az én/mi felhasználói szokásunkhoz passzol. -
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #9600 üzenetére
Nagyon gondolkodok rajta én is, néha jónak látom néha nem.
Mindenesetre a gyári Michelin PS4 nyári elfogyott, ha vége a téli szezonnak akkor valamit vennem kell.
Viszont ott lesz a még 1-2 szezonra jó téli gumim. Azzal mit csináljak? eladni jó áron úgyse lehet, ha télre felrakom akkor pont ott tartok mint előtte, csak a nyári gumi lett lecserélve rosszabbra...mellette:
-nem kell cserélgetni (de kell, előre-hátra megcserélni néha nem árt, centrírozás is néha jól jön)
-nem kell a garázsban kerülgetni 1 szett gumit
-átmeneti időszakban jobb lehet mint a dedikált téli/nyári.ellene:
-szélsőséges körülmények közt (jég/hó/kánikula) szarabb. Egy vészfékezésnél az a pár méter az pont annyit jelenthet hogy meg tudsz állni vagy sem.
-hamar lekopik annyira amikor már téli körülmények közt nagyon kevés
-nyárinál jóval gyengébb aquaplanningna meg a fogyasztás, és hang...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz BrandonXXV #9617 üzenetére
Én is azt vettem az enyémre most decemberben. Működik. Az előző Bridgestone-nak a vizes út volt a gyengéje, ez valamivel jobbnak tűnik, de annyira nem forszíroztam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #9619 üzenetére
A CC2-nek a "nyálkás", inkább őszi időjárás a gyengéje, akkor hajlamosabb meg-megcsúszni kicsit, egyébként a telet, hideget sokkal jobban kezeli. A Dusteren hat éve CC van, most már CC2, a Zoe-ra meg első percben szintén CC2-t tettem fel.
-
Andras6800
senior tag
Amúgy ez egy tök érdekes kérdés. Rengeteget agyalok rajta, hogy miként kéne kezelni a helyzetet.
A fix, hogy az én felhasználási szokásaimhoz alapesetben felesleges a 2 szett. Nem megyek sokat. Nem járok vadregényes helyeken. max évi 1 síelés + évi 1 nyaralás.
Szóval számomra tökéletes választásnak tűnik a 4 évszakos felállás.Ami kicsit aggaszt, az a fogyasztás. 4 évszakosból egyszerűen nem találni B besorolásúnál jobbat gördülési ellenállás tekintetében. Nyáriból ugye vannak A besorolásúak. Téliből meg inkább a C a jellemző.
Amennyire tudom, kopás sem gyorsul nyáron. Egy 4 évszakos tud annyi km-t, mint egy nyári.Csináltam is magamnak gyűjtést.
Még agyalok ezen. Nem sok kedvem van venni csilliókért R19-es felnit téli gumival szerelve. Várhatóan pár héten belül kell döntenem, hogy megveszek-e egy alig használt téli szettet, vagy majd inkább ősszel eladom a kb 1 éves nyári gumikat és rakatok fel 4 évszakosat.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Semin
senior tag
Azért èn kíváncsi lennék egy ilyen visszahívást hogy old majd meg a BYD mondjuk Magyarországon. [link]
Vagy mire felpörög az értékesítés az EU-ban megvalósul a szerviz háttér is?[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Andras6800 #9621 üzenetére
Szerintem a legjobb megoldás, ha nem veszel külön felnit, de szettet igen. Persze ehhez az kell, hogy profi rakja fel, de centrírozni amúgy is érdemes, szóval úgy már nem túl sok extra.
-
FIREBLADE78
addikt
-
Olyan nagyon sok kérdés nincs vele szerintem. Németországban már van valamilyen BYD kereskedő és szerviz hálózat és szerintem itthon is lesz. Ami meg az akksitilleti, ha jól emlékszem az EU szabályozás szerint amit az EU határán belül készítettek annak a szaGszerű megsemmisítése az előállítás helye szerinti ország feladata.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
FIREBLADE78
addikt
Nekem bőven elég a 17-es télre. Ha adnak jó áron gyárit szalonban akkor lehet az lesz. Amúgy 4 évszak kellene. Úgyis város és környéke a felhasználási terület. Néha pálya. Ott meg úgysem lehet gyorsan menni,mert lemerül
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
mauimagic
aktív tag
5-6 év körüli 40-es e-NV200 (Leaf) mennyire problémás?
6 milla körül vannak már hahun, de környező országokban is. Ugyanúgy tekergetik a kilométereket a nepperek?
OBD reader+LeafSpy valamennyire használható képet ad az akksiról, vagy zsákbamacska?Mostanában kéne kistehert cserélnem, új EV nekem drágának tűnik, még az állami támogatással is, egy ilyen kb a felében megállna.
-
FIREBLADE78
addikt
Mobilitinek van havi előfizetése? Vagy a bmw charging cardal ezek is kedvezményesen használhatóak,mint pl ionity?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9615 üzenetére
Igen, illetve ha lehet Sportback-et érdemes venni, mert annak jobb a fogyasztása. Björn tesztelte hosszabb távokon.
Más: Tud valaki esetleg olyan összefoglaló táblázatot valahol, ahol minden EV-ről, modellekre lebontva megvan, hogy melyikbe milyen típusú akku van (LFP, NMC stb.)?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Karotta új Tesla M3 tesztje kapcsán persze ismét előjött a Tesla által újra -de sajnos rosszul- feltalált, index kapcsoló témája, és eszembe jutott ez a régi videó egy nem tudom milyen gyártó koncepció autójáról. Ebben volt egy szerintem nagyon jó megoldás (a videót oda linkeltem), amit ha alkalmazott volna a Tesla, akkor nem lenne probléma a bajusz kapcsolók elhagyása. A megoldás lényege, hogy a kormány elfordul, de a közepe -ahol a gombok vannak-, nem. A koncepcióban egy kijelző van a kormányba építve, de ez most lényegtelen.
A tudomány a valóság költészete!
-
mghltm
addikt
just fyi: 2021-es oroszorszagi Weltmeister EX5 alja ( a gyarto becsodolt )
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Ezekiell
veterán
aki rárakta ezt a "zenét", azzal kapartatnám le ezt a rozsdát fogpiszkálóval majd kiugrottam a bőrömből tőle
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Tiédetis
senior tag
valaki esetleg képben van svájci teslás lizinggel kapcsolatban? Sok a kérdés a gyereknek és hátha valaki itt tudja
lehet akár privátan isA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Mauzes
őstag
Mondjuk gondolom a bajuszkapcsolót sem azért hagyták el, hogy valami még "bonyolultabbat" csináljanak helyett. Mondjuk ezzel együtt is az index gomb csak a második legnagyobb baja szerintem az autónak, nyerő helyen a parkolószenzorok lespórolása (legalább is Budapestről nézve), miközben a Vision a videók alapján alkalmatlan ennek pótlására.
-
Kukipapa_rr
tag
Karotta azt is elmondta, hogy jó eséllyel steer by wire funkcióval együtt gondolták ezt a kormányra szerelt kapcsolót, ahol nem kell körbeforgatni a kormánykereket, hanem mindig feléd állnak a gombok. Csak nem készült el, Cybertruck-ba kerül bele elsőként (nyilván később jön a többibe is).
Ennek így már abszolút van értelme, csak akkor kérdés, hogy félig elkészülve minek rakják bele.
-
ekowob
újonc
válasz Kukipapa_rr #9640 üzenetére
Gondolom azért, hogy ne lógjon ki a többi félkész komponens közül.
-
-
Mauzes
őstag
Kérhetek véleményt, hogy ti mit tartotok a legfontosabb felszereltségi szempontnak egy elektromos autónál? Pl. ha mondjuk egy használt 3 évest kellene kiválasztani az adott kínálatból, akkor mi lenne kizáró kritérium.
Azon gondolkodom, hogy van-e olyan feláras tétel, ami nekem talán nem olyan fontos, de évek múlva eladhatatlan lesz nélküle. Kifejezetten arra vonatkozóan, ami EV hatótáv specifikus lehet, pl:
- legyen long range vs. standard
- legyen benne hőszivattyú
- legyen fűthető ülés/kormányVagy pedig ezek továbbra is másodlagosak, és a normál autós szempontok jobban érvényesülnek:
- futott km
- van-e benne elég extra
- dizájn (szín/felni, stb.)Mod: félreértés ne essék, értem, hogy minden feláras dolognak van használati előnye is, tehát nem kidobott pénz. Ettől függetlenül lehetnek prioritások, pl egy 500k-s hőszivattyú helyett értelmesebb lehet +1m-ért long range, stb.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Szerintem az akku méret, a futott km, illetve pakolhatóság kardinális, illetve az ár.
Használat oldalról, az ülésfűtés az fontos lehet, már ha valaki szereti használni, lehet vele energiát megfogni, anélkül, hogy fáznál, de ez is igazából 3 hónapra szól… nem a világvége.
Világítás/fék/futómű itt nagy difik vannak, utólag nem gazdaságos ezeket fejleszteni.
Pl I3 esetén én amit bánok, hogy halogén lámpásat vettem, kis kijelzős verziót, minden más olyan kiegészítő ami könnyen nélkülözhető, de ezek nélkül is lehet élni.
Nekem pl nincs benne elől radar, se kamera nem mozgatnak, de eladáskor negatívum lesz.
Viszont ami fontos volt, hogy legyen rajta szélesebb gumi/felni, minél stabilabb legyen. Persze ez megint modell függő meg preferencia is, vélhetően egy Modell 3 mondjuk 19”-on is kellően stabil nem kell rá a 20-as szélesebb felni, mert akkor jóval többet fogyaszt, bár én tuti azzal mennék, nálam fontos, hogy lehessen kanyarban rendesen menni vele.
Vonóhorog is lehet egy ilyen… én pl Modell 3-ba gondolkozok tuti csak horgos jöhet szóba, mert a sedan felépítés alapvetően nem praktikus, nekem, de ID3-on kívül nem igazán van olyan ami nagyobb akku és nekem tetszene. -
Vesa
veterán
A megtett km. az akkukra alig van hatással, tehát ebből a szempontból ez főleg a garancia miatt érdekes (az akkukra általában 8 év/150-160k km garit adnak a gyártók).
Extrák kapcsán a hőszivattyú meglétét tartom nagyon fontosnak EV szempontból, a többi az nagyrészt az egyedi igényektől függ, pont mint az ICE-k esetén. Az, hogy Long Range vagy sem, eladásnál talán számít -nyilván a nagyobb hatótávú verziókat használtan is könnyebb lesz eladni-, de ez sem feltétlen van így, mivel ez a képesség az árazásban is megjelenik, tehát aki kevesebb pénzért keres autót, az a kisebbeket fogja keresni.
Amire még figyelni kell az a garancia, mert az import autóknál ezzel lehet gond. Vagyis szerencsésebb magyar forg.helyezésűt venni, bár nem minden gyártó szivatja ezzel a népet. Érdemes utánanézni ennek, nehogy aztán meglepetés érjen és külföldre kelljen kimászkálni garis ügyekben.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
2024-ben jön egy csomó új modell. Elég sok akció van most a meglévőkre, gondolom emiatt is, pl. Nissan Ariya 3,2M-es árkedvezmény, a Volvo XC40 Recharge-ra is láttam valami akciót, ott közel 4M-et engednek az árból készletkisöprés címen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Bikkrom
senior tag
Sziasztok!
Kiteszem ide is, mert a másik topic nem pörög ev-ben annyira.
Lényeg, hogy friss jogsi (ha szerencsém van 2-3 hónap múlva). 4 millió a keret autóra.
A napelem rendszer megy 1 éve, +4000kwh van erre ráhagyva. Garázs kész, tettem le villanyórától a garázsig egyben egy 5*6mm2-es földkábelt, hogy bármilyen töltő mehessen majd rá amit a 3*32 amper elbír.Felhasználás: 99% oviba vinni a kicsiket. Bevásárolni. Kb 13 km oda, 13 km vissza.
1% hosszabb utazás. Többnyire 100 km-en belül. Ha 100 km felett van akkor bevezetünk egy fél napos megállót, nem hajt a tatár, belefér.Nissan Leaf-eket nézegettem. 2016-2017. Jó felé nézegetek? Van jobb vagy más alternatíva? Plugin hybridek kiesnek a keret miatt? Érdemes egyáltalán azokkal foglalkoznom ilyen felhasználásra? Meg ilyen kerettel?
Leaf-eknél mikre figyeljek? Generációk, aksi töltés, hűtés stb. Bármi tapasztalat jöhet.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
WiZARD
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Háztartási gépek
- Trollok komolyan
- Projektor topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- MSI Thin: gamer notebook két változatban
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Külpolitika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest