- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Zyxel NAS326
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
2024es Model Y, 200k önrésszel, A0: 400k
K&H-nál érdemes ajánlatot kérni, az egyik ügynöküktől, mondjuk Hajós Ferenctől (hajosposta kukac gmail.com). Online megcsinál mindent.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
cinemazealot
addikt
válasz bigdigit #9884 üzenetére
Mi lenne, ha csak bérelnél egy EV-t pár napra/hétre, hogy egyáltalán megismerd ezt az életformát és lásd, tudsz-e vele stresszmentesen élni?
Én is egy hármasikerrel (2012-es iOn 105e km-rel) tolom az agglóban a napi 30 kilométeres távokat, sőt néha a fővárosba is bemerészkedem és van, hogy egyszer sem kell megállnom nyilvános helyen tölteni. Ha mégis, azt megteszem egy Lidlnél hazafelé jövet. Néha elő-előfordul a hatótáv para, és volt már olyan is, hogy kifejezetten szorult a zabszem, hogy odaérek-e a következő töltőig, de ez az egyik legkisebb BEV, gyakorlatilag a legalja, mégis van létjogosultsága. Van mellette egy pár százezret érő Wagon R+, de azt is csak azért nem adom el, mert nem kapnék érte értékelhető összeget, akkor inkább megtartom a hosszabb utakra (Rómát már megjártam vele).
-
WiZARD
addikt
2021 Tesla M3SR A0, Bp-i székhelyű cégre K&H casco évi 230k (10%/400k önrész)
2019 Nissan Leaf 40kWh - asszony nevén, vidéki címmel, A0 - Groupama évi 150k (10%/250k önrész)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #9898 üzenetére
Ez ez EV topic, de attól még nem kell vaknak lenni az ICE-re! Egy mai modern ICE élettartama közel sem 200 k Km. Elmegy az dupla ennyit is. A kérdés, hogy mennyi idő alatt és milyen költségen. A modern ICE nagyon háklis arra, hogy gazdája legyen és ne tulaja. Sajnos néha az sem elég egy egy szarul sikerült megoldásnál. Ilyenből van több is Stellantisnál mostanában (Puretech motor, korrózióvédelem). De minden gyártónak vannak ilyen bakijai.
Volt már itt ez ügyben "vitám" fórumtárssal, miszerint szeretjük összemosni a szerviz és a karbantartási költségeket. Mindkettő része az autó fenntartásának ez tény.Számomra a karbantartási költség a kopó alkatrészek időszakos cseréjét jelenti. És igen a turbó is kopó alkatrész, ahogy a hengerfej is és a fék meg a gumi is... stb.
Szervízről én akkor beszélek, ha valami túl hamar megy tönkre.. pl turbó behal 100 000 km-nél, vagy elromlik 3 év és 50 000 km után az ablakemelő. Esetleg rossz futómű beállítás miatt (mert odavert neki a patka) elkopik a gumi 15 000 km alatt.Bizony a turbó egy olyan dolog, hogy érzékeny. Ha valaki figyel rá.. időben cserél megfelelő minőségű olajat, nem padlózza rendszeresen hidegen a motort és nem állítja le, miközben izzik a turbó a versenypálya után akkor sokáig elmegy. Viszont előbb vagy utóbb a turbó is meghal. Ilyenkor fel lehet újíttatani amire hihető is az 1300 €. Lehet mondjuk sok. De egy új turbót nem kapsz meg ennyiért szerintem. Jó, lehet egy Suzukiba igen és ezt full nem lenézésből mondom.
AZ EV előnye, hogy a karbantartási költsége igenis alacsonyabb, mint egy ICE-nek. Ha szervíz van az zsebbe nyúlós 2 dolog miatt is. Egyrészt, kevés a karbantartási nyereség rajta, ezért a szervíz túl lehet árazva.. ez csak tipp. A másik, hogy még nem nagyon van rá megfelelő minőségű utángyártott termék portfólió.
Az EV szervízelési rizikója is alacsonyabb, mint az ICE-nek, mivel rengeteg manapság bajos jóság hiányzik belőle. Pár példa: Add-blue rendszer, Katalizátor, Részecskeszűrő, magas nyomású befecskendező rendszer, automata váltó/ kettős tömegű.
A kényelmi elektronika mind benne van ami ICE-ben is, de ami tönkre mehet és drága az az inverter és/vagy az akku.
Igen, az akkura "csak" 8év van meg ~200 000 km. De egy ICE motorra sincs több.bigdigit
Az én meglátásom szerint az EV akksi csere nagyjából egyen értékű baj egy ICE motor cserével. Ami miatt meg tudom érteni a félelemedet, hogy akkumulátor esetében nagyon sok a média szenzációhajhászás/ konteó (Bármi EV történés van ami negatív, azonnal megírja a sajtó.. persze korrekciózni, meg bevallani ha tévedtek, azt nem szokták.. tűzesetek, Chicagói töltő leállás, Norvég buszos téma.. stb), miközben ICE kapcsán már sokkal hosszabb/ szélesebb körben elérhető statisztika adat áll rendelkezésre.
Sajnos a félelemmel nem nagyon lehet vitázni, mert érzelmi alapú és stresszeli az embert.
Neked vagy egy jól bevált autód, ami jól működik és szereted.
Lehet, hogy költség oldalról megérné egy EV Excel alapokon, de a legfontosabb az, hogy tudj nyugodtan aludni és ne akasszon ki egy használati tárgy ami alapvetően érted van. Megette a fene az egészet, ha emiatt nem tudsz aludni.
Sajnos abban az ár szegmensben ahol a te autód van, közel sincs ár paritása az EV-nek. Ehhez még idő kell.Az állami támogatás amúgy nem arra van, hogy: "Sőt a támogatás is arról szól valamilyen szinten kompenzálja a brutális értékvesztésüket az első vásárló esetén."
Az állam ösztönöz embereket, hogy új technológiához nyúljanak. Ösztönzik őket, mert az új technológiák az elején egy termékre vetítve drágábbak, ezért piaci versenyben hátrányban vannak. Ösztönöznek, mert a köz-nek érdeke az új technológiára váltás. Aztán ha az új technológia alkalmazása elért egy kritikus tömeget, önnfentartóvá válik és ki lehet vezetni az állami ösztönzést. Valahol itt tart most az EV.
Szóval a támogatás nem a brutális veszteségek kompenzálja, hanem az újdonság varázsának ár hátrányát csökkenti.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Nem szeretném a Suzukit fikázni, racionális döntés tud lenni, mert egy megbízható és olcsón fenntartható autó szerintem is. Ugyanakkor az "Inkább 10 éves prémium vagy német/francia" is tud érthető döntés lenni suzuki helyett, szerintem. Nálunk vannak céges e-Golfok és régebbi VW, Dácia, Renault-ok mellett Suzuki Vitarák, SX4 s-crossok, stb. Azért az első mondatomban leirt előnyeihez hozzátartozik, hogy Dacia-k és a Suzukik sok szempontból bizony igencsak fapados autók.
Kollégáimmal megállapítottuk, hogy hiába a csili-vili új 0km-es Vitara mégis jobban szeretjük pl. a 10+ éves leharcolt Megane-t vezetni. Hogy mi az oka nem tudom, nem sznobság szerintem mert az se éppen egy prémium autó, de mégis kényelmesebb, minőségibb érzetű. Lehet benne némi kongitív disszonancia, fene tudja. -
bigdigit
addikt
válasz cinemazealot #9903 üzenetére
Mint említettem magát az érzést ismerem mivel van egy második autós Spring asszonynak. Mindenre én vezetem rá mutatom meg. Nekem fő autó lenne.
Többire is reagálva:
Az Excel racionálisan nálam azt dobja ki nem kell EV. Évi 10.000km otthon töltve 70ft árral biztosítási díjakat is hozzá számolva 120k ami spórolás mostani üzemanyag árakon.Biztonság, kényelem:
Ismereteim szerint ugyanazok a biztonsági és vezetés támogató eszközök meg vannak az utolsó Srossban mint Kona-ban. 2 dolog nincs elektromos ülés állítás és kormányfűtés. Beltér anyag koppanos ebben és abban is. Törésteszt 5-5. A Kona jobban pattog az úton mint a Scross.
Csak az akkupakk miatti padlólemez merevség ami biztos jobb.Érték állóság:
Scross 2 éve 7850. Most itt a vevőm 8-ért vinné. Hahus ár 8390-nél kezdődik.18k kilométer
Kona 64 fullos új ára 2020 16mill
Most 8490 amit kinéztem.22k kilométer.
Hahus árak 8360-tól.Elég rossz egy EV 3 év alatt felé annyiba kerül már csak igaz az árát torzítja az import de ez külön rizikófaktor.
Garancia:
Scross teljes garancia 3 év+ 7 év motor váltó turbó hybrid rendszer.
Kona 5 év teljes aksi 8 év 160k kilométer.Azért ne a 2005-ös első gombóc Swiftet hasonlítsuk már össze vele.
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Egy kollégának az Opel Gr.X kifutott és cserélték, Suzukira.
Vélemény: kérem vissza az opelt...
De szerintem is jó döntést hozott, az EV nem neki lett készítve, csak nyűg lenne vele. Inkább egy suzuki. Legalább egy értelmetlen eszmecsere elmarad itt.
Megértem a döntését.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Mauzes
őstag
válasz Ezekiell #9901 üzenetére
Ez privát vagy céges, illetve kgfb+casco együtt?
Oké, hogy nekem céges és az elvileg drágább, de ezzel együtt sem értem, mivel mindkettő új, a MY és a Volvo XC40 mérete és ára kb egyezik, a dupla díj nem tűnik indokoltnak.
WiZARD: emlékszel, korábban mennyi volt, pl új korában? Mert oké, hogy 2021-es az M3, de ez majdnem fele, mint amit a kisebb és olcsóbb új Cupra-ra kaptam (400 önrésszel kb 390k csak a casco).
-
Ezekiell
veterán
Ez céges, és csak a casco. KGFB még erre jön rá, az 70ezer. Mondom, K&Hnál kell ajánlatot kérni, a többi nevetséges áron megy. Ha relatív keveset mész vele, akkor akár a https://hellocristo.hu/cristo-casco/ is jó lehet, az olyan 200k-ra jön ki per év 15ezer kilométer használattal (de azért vannak feltételek itt)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
A Tesla kb ennyivel indult, talán ha 10-20k változás volt. De újabb kötések állítólag drágábbak.
Faternak Y LR évi 600k (budapesti cím, B10 talán) 10%/400k önrésszel.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
válasz cinemazealot #9913 üzenetére
Hááát... Bocs, hogy ezt mondom, de a Spring pont nem alkalmas arra, hogy a BEV élménybe belekóstolj... pont csak arra jó, hogy rádhozza a hatótávparát, a full fapad érzést, meg 90 felett a halálfélelmet... az előnyökből meg szinte semmit.
Én konkrétan féltem benne... de csak emeld fel és nézz alá... Ha újonnan lenne 3M akkor se venném meg... előbb vennék egy használt i3-at vagy Leaf-et azonos árban...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Ez mindig egy döntés... én az Octáviára 20 év alatt gyakorlatilag kifizettem még 1x az árát CASCO-ban még magas önrész mellett is... szerintem csakis megnyugtatásra jó, hogy egy hülye/villám/tűz/kidőlő fa/tolvaj miatt nem nullázódik le a benne álló pénzed egy pillanat alatt... ha javítani kell sehogy s jössz ki jól belőle... ez a körülöttem látható tapasztalat, csak kevésbé rosszan...
Szerk: nekem is van, 2018-as i3 94Ah K&H 200e önrész, évi 130e
következő ajánlat a duplája felett....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
A 100k vs 400k önrész közti különbség az kb 1-2-3 kármentes év alatt megvan az alacsonyabb díjból.
Amúgy is csak nagy kár esetén van értelme használni.
Párszázezer forintos önhibás meghúzásnál simán érdemesebb biztosító nélkül okosan megoldani. (a bonus/malus bukóról nem is beszélve)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ozzy711
őstag
Nekem Allianz-os van az ID5-re: kötelező B10 ( 15.000 ) + casco ( 240.000 ) /év, egyben a kettő csomagban, így 255.000 Ft. a kettő. 200.000 az önrész és ennyi, az efeletti részt fedezi a biztosítás.A biztosítási érték 21. mFt. körüli, ha jól emlékszem.
Az üvegkáros részt nem néztem, elég, ha szükség lesz rá.[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Én most vettem az Ampera-e és hát 10% 100e esetében a legjobb is 210k/év
fb csoportban meg 90k környékét emlegettek.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9917 üzenetére
jahh
már ha elvisz...
[link]Erről eszembe jutott egy régi mondás tűzoltóktól, mikor balesethez riasztották őket: "csak ne suzuki legyen"
Nyilván ez az ős suzukikra volt érvényes, de jelek szerint a spring is hasonlót tudhat akkorA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9917 üzenetére
Ezeket egy komolyabb villanyroller is tudja... De viccet félretéve:
Miért fáj neked tölteni? Mindig ezen az "annyit elmegy"-en lovagolsz...
Amúgy ha annyira meg vagy vele elégedve akkor nem is értem a dilemmádat... vegyél még egy Spring-et, Romániában már támogatottat 5M körül találsz, probléma kipipálva... Arra jó amire neked kell, nem kell rettegned a 10M-s értékvesztéstől se... GTK esetén is max 5M-t buksz... talán még CASCO se feltétlenül kell rá...
Win-Win
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
Román import ez is nem kétséges.
Azért lovagolok ezen mert leírtam nekem FŐ autó kellene ha már EV.Töltene a franc kicsit messzebb vagyok aranyárban. Az évi max 2 nyaralás miatti töltés persze belefér de egy 64-es Konával mivel csak országban lehet még vissza is érnék töltés nélkül.
De maradjunk annyiban majd akkor ha lesz 10 milla alatt új autóban ennyi hatótáv.
-
Kroni1
veterán
válasz Tiédetis #9921 üzenetére
Na igen, sajnos nem kevés személyes élményem is van erről a témáról.
Amikor vonulós tűzoltóként dolgoztam a mentősök mondták mindig az első generációs swiftekre, hogy guruló koporsó. És valóban, az abban utazókat sajnos nem sűrűn kellett már mentenünk, ha másik autóval ütköztek.
Tetőre borult és kilapult Peugeot-ból viszont szedtem ki ugy anyát és lányát a hátsó szélvédőn, hogy mikor megláttam a kocsit azt mondtam, h ebben nem lesz túlélő, és mégis..
Ja és a 14 kerületben dolgoztam, ezek nem autópályán történtek, mind városi utak és max 50-70-es tempó. Na azóta én egy kicsit máshogy látom ezt az elvisz A-ból B-be kérdést. -
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9923 üzenetére
BYD Atto 3 ?
'Mi történt a világban? A Prius jól néz ki a BMW meg ronda... a BYD jól van összerakva, a Mercedes meg nincs..." ... és milyen igaz..."töltene a franc" hozzáállással felejtsd el a z EV-t... jó árban NEKED mindig kompromisszumos marad... ezzel kellet volna kezdened az elején, mindenkinek sok időt megspóroltál volna!
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
Annyira nem vészes dolog ez, ha pedig már cserélték egy autón, akkor még annyira sem. Nekem komplett hajtóművet cseréltek gariban Ioniq-on, de a legtöbb esetben erre nincs szükség, mert csapágyazható. A csapágyazás árban sem vészesebb, mintha veszel egy random használt ICE-t és a vásárlást követően ráköltesz. Alapvetően a sport módban, rendszeresen ON/OFF típusú hirtelen padlógázos gyorsulgatással lehet kinyírni a csapágyat, de ehhez is idő kell.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9917 üzenetére
Egy autó vásárlásnál kicsit több szempontot kell mérlegelni annál, hogy elvigyen A-ból B-be. A Springet mondjuk ne nagyon verje oda senki, mert ez lehet a vége a gyatra minőségű és vékony akkupack alatti védőlemez miatt.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9929 üzenetére
Szakadj már el attól, hogy a töltés drága... publikus töltőn csak annyit töltesz, hogy biztonsággal hazaérj... én a múltkor Győrben 7 percet... azóta is nyögöm azt az 1400 Ft-ot...
Az arra vonatkozik, aki csakis publikuson tölt... amúgy ahogy kinéznek az olaj jegyzések hamar lesz itt 1000 Ft-os benzin...
Ha az útjaid döntő többségén az út jelentősebb energiáját publikus töltőn kéne felvenned (erősen kétlem), akkor azonnal add el a Suzukit és vegyél egy DIESEL Passatot, mert akkor csak azt adja ki a matek...
Nem akarásnak....
Részemről lezártam...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
Az a diesel talicska se kér szinte semmivel kevesebbet mint az enyém. Csak pályán lenne előnye. Én Lukács-os vezető vagyok. Ha jól emlékszem a nevére. Neki is van Scrossa és pár videójában ami már EV-és el is hangzik ennyiből az Scrossal is megjárná.
Tényleg van itt aki hülyének néz. Tesla megjelenése óta követek minden csatornát minden tesztet. Minden fő márka csoportjában benne vagyok. Bár ma már elkezdtem kilépkedni főleg azokból ahol változás már nem várható mert nem gyártják. Leaf,I3,Zoe..[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
"Részemről lezártam..."
Jó ötlet!
MÁS:
Vajon milyen bringa férhet be egy Leaf vagy egy Ionic csomagtartójába? Csak egy kis összehajtható ha jól sejtem igaz??
Hogy csak annyit menjek autóval amennyit muszáj én eddig kiszórtam a gyerekeket iskolába ovodába, és onnan télen BKV, az év többi részében meg bringával tovább a melóhelyre. Ez eddig nem volt gond, de EV-re váltunk nemsokára, asszem itt most be kell majd újitanom valami kempingbringa szerűt.. -
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9932 üzenetére
Senki nem néz hülyének, csak nem értjük mit akarsz? Engedd el az EV-t, nem nelked való! 10 millió alatt prémium EV-t jódarabig nem fogsz kapni, de inkább soha. Felesleges ezen rugózni, az eddig leírtak alapján neked egyik EV sem fele meg, vagy az ára, vagy az akkumérete, vagy még ezer más problémád miatt. Az Ev amit keresel, nem létezik...
A tudomány a valóság költészete!
-
Ezekiell
veterán
Leaf e nem fog beferni csak kemping tényleg. Elektromos roller nem lenne jó? Én azzal nyomom amikor nem autózok, zseniális
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
Venni kell rá egy hátsó bringatartót. Én vettem egy e-bike-ot, de az 25kg, ezért tetősínre nem fogom emelgetni (egyébként sem szeretem ott hordani). S-maxba is csak úgy fért be, ha lehajtottam a hátsó üléseket, pedig annak tényleg hatalmas volt a csomagtere. Legegyszerűbb a hátsó tartó. Egy normális e-bike elmegy további 100km-t kényelmesen, meg sem izzadsz vele.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Sok márkájú autóm volt, Renault Laguna diesel kétszer (nem bántam meg) nem mondhatnám, hogy bármilyen fan lennék - bár tuti lenne itt aki rám is nyomna tesla hívő bélyeget, de az kb. mint a tavaszi eső, gyorsan jön, és szinte semmi értelme) de ez a suzuki imádat tényleg létező dolog vagy egyéni? Én bízom benne, hogy ebben az évben lesz a benya olyan 850 körül is.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
Sok esetben a diskurzus már nem konkrétan EV-ről szólt. Ami talán a témát érinti az én élethelyzetemen kívül amibe sehogy se fér bele csak luxus szinten az EV az konkrétan ennél több.
Akinek nem számít mert tele van kidobandó pénzzel ezt is megértem. Tegye az ő dolga. De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár.
Már a legelején azzal kezdtem ez még luxus cikk. De a "vita" elment sok már irányba is. -
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #9940 üzenetére
"Már a legelején azzal kezdtem ez még luxus cikk"
Tegyük hozzá, hogy úgy luxuscikk ha a te igényeidnek megfelelve csak garis, újszerű keveset futott, nagy hatótávú EV-ben gondolkodunk.
"De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár"
Mi leginkább rövidtávokra használunk autót, (3 gyerek logisztika) napi 4-8x 5-10km jellemzően. Aki nem fél megvenni mondjuk egy 4-5M leaf-et vagy ionic-ot annak teljesen életképes egy ilyen autó is, kiadja a matek szerintem, főleg az általam leirt célokra.
Mi havonta jellemzően 2-3-4x tankolunk, csak olyan távokra amit egy EV is tudna. Ez olyan havi átlagosan 120e ft üzemanyagköltség. A kocsinak nagyon rossz a sok rövid, szinte mindig hidegen megy, az akksit is gyorsabban kinyirja, max 3 év. A legolcsóbb akksi most 40k az én autómhoz, a gyári 82ezer.. És akkor a féktárcsák, betétek, turbócső, stb költségkülönbséget nem is veszem ide, amire az elmúlt időben 100ezreket költöttem.
Napelemem van túltermeléssel, még 7 év szaldóval, emiatt nekem ha elfogyasztom a pluszt, onnan is max 40ft lesz az 1kw. Ha így nézzük nekem az évi 10-20e km futásra is tök jó lesz egy EV, cserébe én bevállalom, hogy nem garisat veszek 10 hanem mondjuk 7-8 éveset 5 Millióért. Ionic-nak rohadt jók az akksijai, 200e km felett is szinte tudják az újkori hatótávot, 8-10 éves Leaf-ek is vannak a környezetemben, az egyikkel mai napig kápolnásnyék-Bp ingázik kollégám melóba egy otthoni töltéssel télen-nyáron.
Szóval sztem nem feltétlenül igaz h évi 50e km kell ahhoz, hogy megérje EV-t venni.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Hagyd, csak megerősítésért jött ide, hogy NEKI nem érdemes... mindegy mit írunk itt több éves saját tapasztalattal...
Kognitív disszonancia... a saját döntését (Suzuki) nem tudja elengedni, így erősíti meg...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
hmmm...
1: ped. bér (most emeltek 22%-ot)
2: szakmunkás minimálbér
Na ez az a kategória, ahol rohadtul elvagyunk eresztve.
Volt egy diesel, ami ha helyben jártunk, kinyírjuk ezért télen is kerékpár, nem használtuk helyben a kocsit, ez ám a luxus! Kettő év alatt visszajött az EV/benzines árkülönbözet a vételárból. Eladtuk, vettünk nagyobbat és menni kellett a dieselnek is. kb 800k a gázolaj, és 100-130k a villany. legyen 650k/év
1,4 millát tettünk hozzá. Két év meg egy kicsi és a pluszt visszahozta. Aztán? Jah, az már elfelejtve Akkor még nem beszéltem az élményről, amit ad a füstölősökhoz képest.
Valamit rosszul csinálunk ha ilyen fizetés mellett tellett erre a luxusraA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
Nem használom minden nap, de ha így tennék -pl. az irodába bejárás miatt-, akkor nem kéne leszedni, mert hétközben nincs olyan csomagom, amit ne lehetne a hátsó ülésre tenni. Gyereket hurcolni szintén nem kizáró ok, hacsak nincs tele az autó velük és a csomagjuk már nem férne be az utastérbe.
Léteznek összecsukható ebike-ok is (példa), de tudtommal csak kínaiban van ilyen, cserébe olcsó. Munkába járni talán az is jó lehet. Az valószínűleg beférne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9940 üzenetére
"De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár."
Ennek alapján úgy gondolom, valójában csak megerősítést keresel itt a téveszméidhez, fűszerezve némi kisebbségi komplexussal. Itt szinte mindenki EV-vel járkál, jellemzően évek óta, akkor nem tudom miért érzed úgy, hogy egy ICE-ből jobban tudod, mikor éri meg egy EV és mikor nem?
Egyáltalán nem luxuscikk az EV! Főleg a mai árakon, hasnzáltan bőven nem az. Össze-vissza keversz mindent, ezek szerint a Suzuki Across PHEV is luxus a maga 25 milliós árával (na az tényleg vicc kategória).
A tudomány a valóság költészete!
-
bigdigit
addikt
válasz Tiédetis #9944 üzenetére
Még mindig nem számoltál mindent bele. Ha a biztonság is fontos -300K casco és 3x értékvesztés majd ha el akarod adni. Aztán lehet mégis kicsit jobb árban eladod valakinek aki azt hiszi most jött el a Kánaán. Ha ezek is fontosak lennének a végén az jönne ki ugyanott vagy szinte jó esetben.
Mondjuk az tény rövid táv és diesel mem jó barátok.
Mondjuk már azt is látom a rövid táv EV vonalon is tud enni. Asszony 4km naponta oda vissza és 16kw még ebben kis lófüttyben isHa engedünk a feltételeken persze lehet játszani a számokkal. Biztonsági játékos vagyok amennyire tehetem és az a tipikus fillérbaxóan vezető kevés legyen a fogyi.
Más ami többször felnőtt hogy prémium??
Na azok majd 20 felett kezdődnek. Sok EV egyáltalán nem prémium. Minden ugyanúgy kopog mint egy közepkategórias sima autón. A prémium inkább a felár.
Most komolyan van olyan 9 millióért 3 évesen még árulnak olyat egy holttérfigyelő meg keresztforgalom figyelő sincs benne.Kona comfort. És ez volt 15 misi.
Suzuki helyett lehet Toyota is ha minőségibb autó kell olcsó fenntertással.De még mindig a Suzukin lovagolnak itt egyesek.
A jóslatom jelenleg 1 évre előre. Amit direkt figyelni fogok és most konkrétan tudom az árakat. Ami most Kona esetén 8-9 között van kb leesik 6-ra. Vagyis -2. Az enyém-1.
Amint kijönnek a 25000-es EV autók ezeket már eladni nem lesz egyszerű. Ahogy még egyre kevesebb hagyományos autót gyártanak azok ára használtan is elkezdenek emelkedni. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs