-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdady
nagyúr
válasz -Mosquito- #134252 üzenetére
Messze lenne a tengelytől a csavar feje nagyon nem? Lásd kép
-
Teasüti
nagyúr
válasz bigdady #134242 üzenetére
Áhh, rossz ötlet. Metszésre gondoltam. Elvileg kiadna egy M16-ot egy kevés csiszolás után, viszont a menetmetsző alig tudna rárakni egy-két menetet max, ha elbírja az anyagot persze - bár szerintem a kemény kopásálló réteg már nincs rajta, ha menet volt ott előtte.
Gépi vágással lehetne javítani, de ahhoz bontani kell.A tengelyvégbe való fúrást én elvetném az edzés miatt. Az nem házibarkács feladat, keményfém gépi eszközök bevetéséhez megint csak bontani kéne.
Ez rizikós amúgy is, a szerszám valószínűleg többet ér, mint a bontott alkatrész, ha a szaki esetleg beletörné.Bontás nélkül szerintem csak hegeszteni lehet és akkor el tudna menni talán egy láncot még. A következő tulaj meg felemlegeti az összes felmenődet.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Teasüti #134236 üzenetére
A külső 1-2-3 mm. Ha a közepe is edzve lenne, törnének, mintha muszáj lenne. Ráadásul a lánckerék simán leette róla a menetet, szerintem fúrással sima ügy eljárni. De nem merőlegesen, hanem a meglévő lyukat kicsit iovább bővíteni.
fattyu & bigdaddy:
Szerintem egyáltalán nem elkerülhetetlen. Az a tengely lehet egy kisebb vagyon, teljesen felesleges a csere, meg lehet azt csinálni szakszerűen.Azt is vegyük figyelembe, hogy ha hegeszted, akkor jó eséllyel a tengelyt is csak kiflexelni tudjátok majd. Ellenben a biztosító lemezes megoldás szerintem még mindig jó lehet, bár bonyolult és tényleg precíznek kell lenni. A kék loctite viszont úgy megfogja, hogy két szezon múlva is csak ima segítségével jön le, és tehető fel a következő lánckerék. (Nyilván új loctite, menettisztító menetfúrás után).
Azt a lyukas, ami a tengelyben van felbővíteni 5,4-re és mondjuk 25 mm mélyre, majd C (?) típusú spirális menetfúróval befúrni, M6x20 A2 csavarral tökéletes lesz, és a háziassszonyok nagyja is meg tudja csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz norbert1998 #134257 üzenetére
Bevallom egyáltalán nem emlékszem már ilyen részletekre. Ennél vékonyabbra nem készítik a martenzit réteget?
Vmilyen edzés kell legyen rajta viszont, az ilyen drága tengelyek keményebbek szoktak lenni az olcsóbb csatlakozó alkatrészeknél.Abban egyetértünk, h javítható.
Én a gépi javításra voksolok. Akármelyik eszterga műhelyben meg tudják csinálni. Egy gépi óradíjból illő lenne megoldani egy új menetet. Ez valószínűleg olcsóbb egy másik tengelynél. Bontani mindkettőhöz kell. -
Teasüti
nagyúr
válasz norbert1998 #134257 üzenetére
Azt még hozzátenném, ha a központ furatot vki elbarmolja, akkor a gépi javítás bonyolultabb lesz (drágább).
Vagy akár megoldhatatlan, ha nem tudják megtámasztani sehol.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz pakfong #134254 üzenetére
Ode kell hegszteni, aztan furni bele egy lyukat. Tenni ra egy kipufogo bilincset, es bekenni ragasztoval, de csak ugy
, ha elotte pontozoval fel van erdesitva a tengelyet, es a lanckereket fel kell kalapalni. A legvegen pedig johet a biztonsagi drot.Kiegtem, majd megoldjak. :D.
Mi is a rendszema a vasnak? :D.
-
bacus
őstag
Milyen összegekről beszélünk amikor egy új tengely és a bontás csere munkadíját emlegetjük? Csak nagyjából, nem fillére szeretném tudni..
Mert beszarok, ha itt most 50e forint spórolás miatt gányoltatunk. Ez a bontjuk, majd gépmunka, közben ott van a motor szétszedve nem hiszem el, hogy olcsóbb mint egy új tengely.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bigdady
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz bigdady #134267 üzenetére
Menetmetsző adapterből létezik a hagyományos kézi hajtókaros megoldástól eltérő is:
Ha nem rentábilis anyagilag a tengely csere, akkor a legtisztességesebb megoldás a menetmetszés. Ha nem tudod magad megoldani, keress egy gépműhelyt a közelben. Megkockáztatom, h legtöbb esztergályos megoldja neked a menetmetszést pár ezresért, a tengely eltávolítása nélkül is, a helyén.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Somatom
veterán
válasz runner 125 #134269 üzenetére
Ezt esetleg meg lehet próbálni. Biztos, hogy ott nem szabvány 1,5 -ös menet volt. De a Google szerint lehet kapni M16x1 -es menetmetszőt. Még Beta -t is láttam. Előtte viszont méretre kell csiszolni a csonkot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
norbert1998
veterán
válasz Teasüti #134259 üzenetére
Természetesen nem tudom, milyen eljárással edzik. Nitridalasra tippeltem első körben, vagy valami betét edzésre, azok nem hatolnak túl mélyre, a központ furatba semmiképp.
Valószerű, hogy ha ki kell venni, akkor az új tengellyel jobban járhat bigdaddy. Vagy bontottal, természetesen.
Viszont amennyiben az nem kapható, akkor marad a monyákolás, amivel alapesetben nincs baj, ha szakszerűen, megtervezetten készül, nem csak fogd oda Józsi, hozom a fogyó elektródát.
Amúgy hegeszteni is lehet akár olyan eljárással is, amitől nem hevül fel. Lézerrel. Ritka és drága, ez igaz. Hegesztettem már olyannal egy műszaki bemutató eseményen, hegesztés után fél perccel fogdoshato volt a két apró 0.5-os lemez. A horgany is épp csak eltűnt a varrat mellett, a matrica pedig hibátlanul megmaradt (tehát a gumi és a szimmeringek is túl fogják élni).
De CO-val is lehet, ha nem körbe varrni akarják egyből, hanem apró csípések, hűtés, csípések, hűtés követi egymást. 0.8-as vagy vékonyabb dróttal, kis előtolással.
Külső menet metszés is jó lehet, a fent képpel illusztrált eszközzel helyben elkészíthető a menet. Arra is kell ragasztó majd, hogy ne hagyd el, de úgy majdnem gyári lesz újra. A hüvely se nehéz onnan már. Hatszög vasból ki lehet esztergalni.
Illetve ha a ragasztó idegen, nálunk a cégben az önzáró anya az oldalról lapított anya. Nem TV-ket csinál a cég, hanem nyerges vontatmányokat. Csináltatsz 3-4 ilyen hüvelyt, minden lánc kerék csere alkalmára egy új, és happy end.[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz bigdady #134267 üzenetére
Meddig akarod megtartani a motort? Mert most nyilván azt mondom, hogy nem olcsó 240e forintot rákölteni (bár ez ugye a gondatlan 6 évedre vissza osztva 40e / év, ennyiért nem nézted meg soha a kis lánckereket ), de ha szereted ezt a motor, meg akarod tartani még jó pár évig, akkor nem gondolom, hogy ez sok.
Nehéz összehasonlítani dolgokat, de pl az én szeretett 22 éves autómra ennek a többszörösét fizettem ki tavaly, de épp a motorom normál karbantartása is felemészt 20e km-ként majdnem ennyit. Engem idegesít, ha nincs annyira rendben a gép, hogy azzal bármikor több ezer km-es útra induljak.
Egy szakszerű javítás, ami mondjuk negyed annyiba kerül, nos ennek nem vagyok az ellensége, de legyen valóban szakszerű.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #134269 üzenetére
Nagyon rövid az a váll. A metszőnek kell azért 3-4 mm hossz - ha jól emlékszem - mire abból lesz egy menet. Ezért vetettem el a metszőt. Gépen ugye nem gond bemenni érintőre falig a késsel.
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy a tengely kivétele nélkül hogyan oldja meg a legtöbb esztergályos a helyén?
A motort vagy a motorblokkot fogjuk be az esztergába?[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
válasz runner 125 #134269 üzenetére
Ezzel vajon kivétel nélkül lehetne ràmetszeni új menetet? Ekkora helyen is?
[kép][ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz bigdady #134274 üzenetére
Az alá metszés után 6 menet volt rajta. Ki tudja mekkora emelkedéssel. Tehát nagyjából 6-10 mm húsa lenne a tengelyen az anyának. Az elég necces, de nem lehetetlen.
Okosan be lehet metszeni a menetet azzal a szerszámmal tövig. Amíg bemegy, bemenni vele. Aztán a homlok felületét le kell köszörülni, ha nem elég mély a menet. Gondolom egy olyan metsző tönkre tétele nem nagy ár
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134275 üzenetére
Nem, minden prémium nagy autó életben tartása drága. Pl évente egyszer elviszed és kijavíttatod rajta a kezdődő rozsdákat, mert miután elburjánzott utána már nehéz.., aztán amit persu is mindig mond, MINDEN elkopik, olyan dolgok is, amikre nem is számítasz, pl cserélni kell a vízcsöveket, - nem mindig mindent, de hol ezt, hol azt. A klímával mindig gond van, vékonyak a járatok, nem javítható, a belső levegőhűtőnél 15 év felett elengedi a gázt. Persze van, hogy máshol is. És lehetne sorolni.
Az utak szarok, nem tesz jót ha mész vele, de az sem ha áll .Az S mercire egyébként ennél jóval többet kell. Ott simán rálocsolhatsz egy pár évesre is évi 1 milliót, km függően.
A motoroknál is így van, prémium típus, átlagosan 80-100e ft / év csak a kötelező szerviz. Ez szerintem rendben van.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bigdady
nagyúr
válasz norbert1998 #134276 üzenetére
De még mennyire hogy nem Kicsit olcsóbb mint szétkapni a blokkot meg új tengely…
Hol tudok venni ilyet vajon? Neten adapterként nem találom. M16x1 menetmetsző adapter? -
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #134273 üzenetére
3-4 mm maximum a menetfúrónak kell. Nekem csak sima hobbysta menetfúró/metsző készletem van, de a metszőnél a 3. - végső, kész - metsző már teli menetet metsz az elejétől.
Ahogy az előző postban is írtam. Nyilván egy esztergályos nem csak gépen dolgozik és logikus, h nem gépbe fogatja be... Kell legyen kézi szerszáma is, olyasmi amit fent linkeltem, de más "helytakarékos" menetmetsző megoldás is létezik: [link] , [link]
Ha pedig marad 1-2 mm a tövénél, azt alátéttel ki kell hézagolni.bigdady
Keress fel mondom néhány gépműhelyt, biztosan megoldható eltávolítás nélkül is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #134278 üzenetére
Hát ha ennyit költenék az autóra, már felgyújtottam volna
Persze, amíg garanciás, addig ennyibe kerül a kötelező szerviz. És nem viheted máshova, nem csinálhatod meg te.
Oké, nálam nem fut ennyit semmi egy évben. 40 ezret most érem el az autóval, 3,5 év után, de konkrétan szinte semmit nem kellett benne rajta csinálni. Pedig 200 ezer feletti szar francia fosdci, ami köztudottan pénz temető.Mondjuk vetitsuk inkább 80 ezerre:
Azalatt egyen meg egy minőségi lengőkar szettet: 25 ezer
Egy fék tárcsa elől, hátul kétszer ennyit bír kb, szóval fél, +2-1 betét szett: 75 ezer
Izzito gyertya is menjen ki kétszer, 20 ezer.
Teleszkóp is elmegy. Egyefene. 30 ezer.
Aztán mivel a másik fosdci-vel 250 ezer alatt semmi más nem volt, ebben meg még csak 40-et tettünk mi, mást nem tudok felhozni konkrétan.
Legyen akkor olaj csere, 7szer, mert mindig kicsivel 10 ezer után cserelem. Akkor az legyen egy százas, minden harmadik után gázolaj szűrővel. Stb 130 ezer mondjuk.
Vegyük ide a gumikat is? Két garnitúra talán elég rá. Szereléssel 160 ezer mondjuk.És ebben már csak a tankolás nincs benne, meg a kötelező.
Összesen 220 ezer /40 ezer km.Persze ez csak egy kettes megane. Én is kacsintgatok feljebb mostanában, de nem sokkal drágábbak a dolgok. És ez mind kopó fogyó kötelező.
A klíma hűtő nem az, főleg a belső.
Szóval végül is igazad van, de talán a szerelők lehúzása is elég rendesen benne van ebben. Vagy rossz típusokkal találkoztál eddig.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #134275 üzenetére
40 ezer km alatt ~1mft borult rá az alairasomban szereplo civicre ugy, hogy varatlan kiadas az minimalis volt benne. ebben mondjuk minden benne van (vetelaron kivul) de arra akartam felhivni a figyelmet h egy ilyen idos autora es motorra(!) folyamatosan kolteni kell..
Gondolj csak bele, egy szett gumi ~100k, gyari kuplung munkadijjal ~150k, vezerlescsere simán ~100k. Olajcserék stb.. ha nem tudod magadnak csinalni akkor a jarmufenntartas nem olcso mulatsag.
A motorommal elegedett vagyok, frissen szervizelve volt vasarlas elott igy az még a 3-4 ezer km alatt nem kert semmit de most majd kap egy szezon eleji atnezest + olaj, stb cseret.
[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #134281 üzenetére
Mondjuk a 7 olajcsere az nálam inkább már 260-300k mint 100k
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
bacus
őstag
Ha trabantot vettél volna, azt az út szélén megjavítod magad, még ennyit sem költöttél volna rá.
3-4 napos lakatos munkadíja min. 100e ha még kell vásároljon is mondjuk egy küszöböt, azt lefényezni.. Kaptál már defektet? A lányom igen, még továbbment pár száz métert, mert nem akart az Árpád híd közepén megállni. Gumicsere, párban ráadásnak. Mennyi az elfogadható számodra? 50e a két gumi plusz szerelésért? (persze a 16-17 " gumiban gondolkozz, ne 15" ban)
A kormány újrabőröztetése 35e. Ez is költség, bontott kesztyűtartó 10e, beszerelés még 10e, könyöklő csere, fényszóró felújítás, ezek mind mind pénzbe kerülnek. Szélvédő csere 45e, Viszont az autó még mindig jó állapotban van, beülsz, csend van, nem zörög, nem csörög, minden működik, 150+ LE még mindig az ülésbe tapaszt. A hátsó ülésen úgy fér el 3 felnőtt, hogy nem ér össze a válluk.
Mindez mondjuk Budapesten ! Ezt csak azért hangsúlyozom ki, mert voltam Zala... gumisnál, levette a gumit, körbecsiszolta a felnit, vissza a gumit, centírózás, szerelés, visszatette, majd másik 3 gumit is ellenőrizte, hogy nyomás rendben van, mindezt 2e forintért. Szerintem az itteni gumis ennyiért még nem köszön, talán még csak nem is biccent a fejével.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Teasüti
nagyúr
válasz norbert1998 #134281 üzenetére
Meg a gyár lehúzása, meg a szervizóradíjak. Nekem jött vki hátulról, lökhárító megfogta. Új lökös (kb 140k), új parkoló szenzorok (40 /db), díszléc (12k /oldal), stb. Egy-két napi munkadíjjal, színre fújással 800 ezer.
Kötelezőt én csinálom meg az apróbb dolgokat, mint a fékek. Viszont egy full szerviz váltóolajjal és szűrővel kb 200k (ezt nem tudom megoldani a ház előtt), aminek a fele munkadíj. És elég bőkezűen szabják ki ajánlatban a munkaórákat. Egy tengelyen egy fékcserére kaptam 80k-s ajánlatot és adtak maguknak rá két órát. Én a ház előtt megcsináltam egy óra alatt alap eszközökkel. Egy felszerelt műhelyben egy gyakorlott szerelőnek illene ennél gyorsabban felszórni két tárcsát és két betétet.
Szóval van itt lehúzás bőven.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
5 honap es 5 nap allas utan pocc roff. Honda na...
Olaj es szuro cserelve, gumik felfujva es megsetaltatva.
-
Somatom
veterán
válasz bigdady #134279 üzenetére
Én sem találtam, pedig próbáltam többféle kulcsszóval. De, csak csőmenetmetszőket dobott. Egyébként kereshetsz M16 -ra is, az X1 csupán a menetemelkedést jelenti, a metsző külső befogómérete ugyanaz, mint az általános M16 -é. De, a tengely mindenképpen legyen 16, különben nem lesz jó a menet. Csak akkor csináld magad, ha van benne gyakorlatod, mert könnyen lehet hibázni. Bár még ilyen szerszámot nem csináltam, de sztem ha a normál behajtóra ráhegesztesz egy krovafejet, akkor megvan a célszerszám.
Egyébként milyen mély az a menetes rész? Tolómérővel meg tudod mérni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #134284 üzenetére
16-os a gyári alu szett a Megane-ra
Garanciát vállaló helyen szereléssel 70-bol vettem rá olyan gumit, amiben meg is bízom. Tisztában vagyok az árakkal. 150 lóerő nem hozza magával azt, hogy ennyit kell burits egy autóba. 150 lóerő ma egy átlagos kisautó.Egyébként újítottam már fel két totalkarra tört autót is az elmúlt egy évben. A törés és a fényezés árával is tisztában vagyok. Az egyiket konkrétan azért vettem meg, hogy összerakjuk. Hármas Lagúna, tehát nem trabant kategória.
Akárhogy is, nagyon nehezen fér a fejembe, hogy ennyi pénzt normális gondol tízből kilenc ember.
Milyen autóról van szó amúgy, ha ennyi lakatolas után is ennyire kitartasz mellette, koltod rá a pénzt?
El tudok képzelni pár olyat, ami megéri. Nemrég szemeztem egy Alfa 166 2.0 V6 turbo-val. Gyönyörű, piros, és full extra. Rá akár rá is lehet buritani. De azt se rendszeresen. Vásárlás után megcsinálni, ha baja van, ami természetesen több száz ezer is lehet. Kicsit simogatni. De aztán teljesítenie kell, nincs mese.Budapest vagy nem: igen, a fenti gumira 10 volt a szerelés. A prémium cégnél. Gondolom a suftni gyerek csinálja annyiért Pesten, vagy annyiért se. Nekem erre számlát adtak, és olyan garanciát, hogy számla nélkül visszamentem, hogy nézzék meg, enged az egyik kerék, és ők mondták, hogy ja jó, garanciában intézzük, hiszen nemrég voltál itt vele. Én lepődtem meg a legjobban.
-
Topiccsendőr
addikt
Epp mult honapban kellett beinditani egy benelli tornado tre-t 4 ev allas utan. Pocc-roff, mivel injektoros. Pedig azt nem a tokeletesen sikerult motorok koze sorolnam. nagyon keves motor az, amelyik ezt nem tudja abszolvalni.
5 honap allas es pocc roff? Ez egy kisebb csoda, ami a minoseg fokmeroje? :D[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #134289 üzenetére
E10-zel benne azért vannak fenntartásaim a hosszú hónapokig tartó leállásnál. Állítólag be tud állni relatíve hamar.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #134275 üzenetére
Ez nem annyira szokatlan dolog. Tudom, hogy ebben a kulturaban olajcseretol olajcsereig mas egyebet nem kell kolteni semmire, legalabbis akikkel az ember kommunikal, azok kb hulyenek nezik azt, akik kepesek kolteni a motorjuk szervizelesere, tobb szazezret ugy, hogy a motor tulajdonkepp jarokepes.
Minel minosegibb, dragabb, azaz specializaltabb alkatreszekbol all a motorod, annal erzekenyebb es egy szuk tartomanyban kepesek nagyon jol mukodni ezek az alkatreszek, es annal szervizigenyesebbek is. Peldaul ha mindenhol ohlins es brembo stb van, arra akkor is kell koltened, ha a motorod jarokepes. Amire az egysegsugaru, nem annyi penzzel rendelkezo allampolgar egyszeruen annyit mond. Szar.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pakfong
tag
Ilyen se gyakran cirkál az utakon:
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #134289 üzenetére
Vartam valami kalandot, de nem…
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #134291 üzenetére
Leírtad haverokat akik csodálkoznak, hogy a CB esetében miért nem zavartam el kozma 140k-s ajánlatát a karbi cserével a kikopott súbertű fészkek miatt és tavaly a 100k-s krómszár cserék miatt miért nem bontottam inkább el egy ~600k-s motort.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz norbert1998 #134281 üzenetére
Accordra 1,3M borult 28e km es 3 ev alatt. Biztositasok, karbantartás, polir, felni meg minden kutyaf@szaval együtt. Egy olajcserem 40k. De minden kötelező szűrő, folyadek, gyertya, szelephezag meg lett csinalva, kapott gumit, féket. Ha leszámolom a pluszokat amit nem lett volna muszaj raherdalni (polir stb.) akkor is 1M felett van a 3 ev alatt. Fillerbaszo modon felebol meg lehetett volna oldani, de en igy alszom nyugodtan. Ja es amugy nem ment rajta tonkre semmi az eg vilagon!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs