-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
válasz ujskodas #4150 üzenetére
Alkatrészárak csökkenő sorrendben:
Honda
Yamaha
SuzukiÉn a Hornet-et választanám. Jó gépek.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #4150 üzenetére
megbízhatóság meg alkatrészárak?
milyen alkatrészekre gondolsz?
fékbetét? kuplung? féktárcsa?
egy normálisan karbantartott, utcai sornégy 600 as motorban kb 50- 70 000 km ig nem kell csak olajat, gyertyát, láncot meg szűrőt cserélni. Utána jönnek kb a a féktárcsák, hátsó rugóstag felújítása, szelepkorongok, vezérműlánc, meg apróságok. Azokat meg te is meg tudod nézni, mi mennyibe kerül. De alapvetően nem lehet kijelenteni mi a drágább, mi az olcsóbb.
Választhatsz utánygyártott és gyári között. az utóbbi mindenhol horror egy magyar embernek, viszont pl a yamaha fékbetétei baromijók (mind hidegen, mind bemelegedett állapotban ugyanazt tudják, utángyártott nem ilyen), de nem tudnám kijelenteni mi olcsóbb, meg mennyivel, annyi lehetősége van az embernek alkatrészek terén.
A másik, kérdés a megbízhatóság. hacsak nem veszel egy 0km es motort ez a kérdés nem rajtad múlik, és nem a márkán. Márkán belül is hatalmas szórások vannak, éppen mi hogy sikerült melyik szériában, de hatalmas bajok nincsenek. Az előző gazdákon, a használaton illetve a karbantartáson múlik minden.
Sajnos ez a kérdés nem ilyen egyszerű, hogy azok jók, azok meg nem jók.
Inkább onnan kéne elindulni, hogy mire lesz használva a motor, és annak megfelelően választani vagy igáslovat, vagy nemtom mit, amit érzel.
értelemszerűen az igásló km re vetített költsége alacsony, és nem használ olyan technológiákat, ami miatt ne lehetne felújítani, míg egy sportmotor, ha elkopik azt sokszor nem érdemes felújítani, hanem lehet kukába dobni az egész blokkot. Ilyen különbségek vannak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #4155 üzenetére
Azért 25-35e km környékén simán lehet szelepkorong csere. Nekem a 16-ból 8-at cserélni kellett (GSXR1000) 36e-nél. Lánc+lánckerék se olcsó mulatság, és 30e környékén aktuális lehet. Ő szerintem pont ezekre a "csak ez" "csak az"-ra gondolt.
A mélyebb problémákra jobb nem is kitérni, mert az az összes tipusnál zsebbenyúlós. Elég csak egy blokk "szét-össze" óradíjára gondolni (50-60k) és akkor még a cserélt alkatrész ára sehol sincs.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
a szelephézagos dolgoknál általában a honda viszi a legolcsóbb címet. hornetnek 70e km után gyári volt az összes hézaga, vezlánc is rendben volt. Féktárcsák kuka, hátsó teló még épphogy felújítható. Az bután van megcsinálva, ami utcára teljesen jó, de le lehet lakni rendesen alap használattal is. Ha nem jön egy fesszab hiba közbe olcsó motor, futóműileg is. nem versenymotor, nem lehet mást elvárni ilyen szempontból.
Ezért mondom, hogy érdekes ez a dolog, mert amit nyersz valahol azt simán elveszted máshol. És ez márkánként/használat/karbantartás gyakorisága, odafigyelés mennyisége alapján változik az egész.
Az enyémben 33e km van, ott sincs baj a korongokkal. De egy korongszett A-tól Z-ig 27e forint, és millió korongod van, egy egész életre. Néhány száz forint/korong a költség.
meg tudod hengerek között is cserélgetni a korongokat, az esetek többségében elég összecserélni, és jóval kevesebbet kell valóban venni.
Szervizes díjakkal már nem nagyon vagyok tisztában, de úgy minden drága, még egy hátsó rugóstag felújítása, kibontása is.
Én nem jelentek ezért ki konkrét sorrendet, mert szerintem nem lehet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Boxer001
veterán
Yamaha XT 660 X? jó gépek?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Boxer001 #4158 üzenetére
szar, mert a Panigale a jó.
trolletetés megtörtént.nem értem ezeket a kérdéseket. ilyenkor egy ember mi a fenét kérdez egy japán nem presztízs, nem üzemórás, nem kihegyezett motorral kapcsolatban?
ha tetszik neked, akkor jó.most nem akarok itt fortyogni, meg puffogni, mint a vipera, de az embereknek miért kell fekete-fehérben látnia mindent? Miért kérdezgetnek vadidegen embereket arról, hogy nekik mire van szükségük? miért akarják megmondatni, hogy valami jó vagy nemjó? a világ nem így működik. Sokkal árnyaltabbak ezek a szituációk, nincs olyan hogy jó vagy szar. szempontok vannak.
meg kell nézni, mire használja az ember. ha a legjobb kompromisszumot kapja az adott szempontok sokaságából, akkor az jó neki. De ezt másnak kell megmondania? és az jó mindenki másnak? k*vára nem.meg a négy japán márka közül egy jót avatni. érdekes kérdés. ugyanabban az ársávban ugyanolyan célra készített motorkerékpárok között vajon van különbség? egymás konkurenciái. szarrá elemezték a piacot. Ennek megfelelően be van árazva minden. még megérteném, ha presztízs vs japán szervizköltségét vetnénk össze. Vagy két különböző osztály két motorját. abban van is kézzelfogható különbség.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4157 üzenetére
ráadásul szerintem az általánosan kopó dolgokra (betétek, tárcsák, gumik, láncok, láckerekek stb stb) van olyan minőségi aftermarket piac, ami simán kiváltja a gyárit, és az aftermarket jellegből adódóan hasonló áron kapható különböző motorokhoz, és még válogatni is tudsz hitvány/kiváló minőségű cuccok között..
eszembe nem jutott volna például gyári láncszettet venni, amikor cikkszámra ugyanazt megkapom bármelyik motoros boltban feleannyiért, csak nincs a zacskón honda logo...
más: 2003-as cbr600f4i, 42ezres szerviz után szelephézagok OK, láncszett és légszűrőcsere, olajcsere illetve vezérműláncfeszítő csere. mindegyikkel 20000 km-t tettem meg, amióta megvan a motor, soha nem volt még a kötelezőn kívül egyéb kiadás a gépre. (kivéve a láncfeszítőt, és a perecet leszámítva, amivel leamortizáltam a teljes bal oldalt, na meg beütött egy defekt is)
ha megfelelő embertől veszed, és vigyázol rá, ki lehet menni a világból ezekkel komolyabb egyösszegű nagyjavítás nélkül is, és ezt általánosságban mondom a gépjárművekre, az autóm is ilyen..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ujskodas
tag
válasz Topiccsendőr #4155 üzenetére
Köszi a válaszokat. Lánckerekek, fékbetét, tárcsa, stb. ilyenekre gondoltam. Hétvégente 150-250km gurulásra, nagyjából betartva a sebességlimitet. (azért néha jót gyorsulgatni vele, már amit enged a közút)
Érdekes, hogy sokan írják: 30-40ezer van a motorjukba, semmi probléma vele. Már régóta nézegetem a hirdetéseket, és Magyarországon minden eladó motorban 17-23 ezer kilométer van. esetleg kevesebb.[ Szerkesztve ]
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
Djuree
félisten
válasz ujskodas #4161 üzenetére
persze, annyira van állítva a km óra amennyire pofája van az eladónak. km alapján nem szabad ítélni. manapság annak nagyrésze hamis. munkatársam 37k-val adta el a motorját 3 éve, 2 hónapja 28-al árulták milyen jó, fiatalodik a motor, még pár év és zsír új lesz
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #4161 üzenetére
ez a csodavárós mentalitás. meg a világ seggneknézéséből fakad. Normális gondolkodással, józan paraszti ésszel belegondolna valaki, hogy mit megy egy évben egy ilyen motor... Meg hogy 30e km felett is van élet japán motornál...
az eladók és a vevők mindketten partnerek a visszatekeréses történetben.
egy vevő nem fog venni motort 30 000 km felett. Hiszen tele van a piac kisebb futásteljesítményűekkel (LOL)
és az eladó nem tudna eladni egy böcsülettel karbantartott visszatekertnél jobb állapotban lévő sok km es motort.
gyökér, csodaváró, felületes hozzáállás.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Boxer001
veterán
válasz Topiccsendőr #4159 üzenetére
ok köszi, elnézést, nem kérdeztem semmit. :-)
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4159 üzenetére
mert kis pénz, kis foci, és kevés vagy semmi szakmai tudás. amúgy vágom, hogy rohadt bosszantó kérdések, de ez a realitás és a realitás ilyen kérdéseket szül.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4161 üzenetére
24-ezernél van általában egy nagyobb kötelező szerviz a motorokon (szelephézag, gyertyacsere, olajcsere, láncszett/lánckerék csere, láncfeszítő ha szar csere, légszűrő csere..)
egy átlagos motor ilyenkor már 6-8 éves is lehet, ha keveset használják, az enyémben is 24e km volt amikor megvettem, második tulajdonostól..
viszont vezetett szervizkönyvvel, 24ezre nagyszervizzel, gondoskodó tulajdonostól vettem, lehetett volna benne 80e km is, ez volt a legutolsó szempont ami segített a döntésben.. az első volt a tulaj személye, az hogy eljött velem egy független szervizbe, és az ottaniak állapotfelmérése után lebeszéltek még az alkudozásról is, annyit mondtak hogy vegyem meg ha jó motort akarok..megvettem, jól jártam
ahogy a kolléga írta, állapotot veszünk nem kilóméter-óra állástNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
az örs vezér terén szedtem fel azt a szart, láttam de már nem tudtam kikerülni, átmentem rajta..
aztán hazamentem, leraktam a motort, észre sem vettem a defektet
másnap 40 fok, full bőrbe öltözve megyek le, hogy hétvége, megyünk motorozni, izzadok mint a ló, tolnám ki a gépet erre meg sem moccan - mi a F?
és akkor látom, hogy lapos a kerék, benne meg áll a 12 centis csavar, a homlokomra csaptam hogy "tényleg sikerült tegnap összeszedni, nem úsztam meg"megoldás - kézipumpával felfújtam, elgurultam vele simán a szervizig (ott kiröhögtek), kicserélték potom 35ezerért az 1 szezont futott, lyukas kereket és már gurultam is tovább
még jó, hogy nem lett durrdefekt és perec...hja, aztán rá pár hónapra elcsaptak a rakparton...
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
zack
nagyúr
Lehet egy 1k-s dugózással olcsóbban megúsztad volna.
Szép is lenne minden defekt után gumit cserélni...Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
stifi
senior tag
megnézted a képet? egy 120mm-es _CSAVAR_ ment át keresztben a futófelületen és az oldalfalon
az hagyján, hogy épeszű gumis ilyet nem javít (alapszabály: oldalt sérült gumit nem javítunk), de épeszű motoros ezután nem javíttatja meg.. még egy szimpla defektnél is elgondolkodnék, hogy javítsam-e, 250 feletti sebességre vannak ezek hitelesítve, kinek hiányzik az hogy felnyalja az aszfaltot egy váratlan pillanatban?Nincs időm kedvesnek lenni!
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #4175 üzenetére
Ez igaz. De nem láttam képet. Azt hittem a futófelület.
Mázli hogy a láncvédőt nem kúrta szét. Nekem volt olyan ennél kissebb szög, ami a Puig hátsó sárvédőmből kikapott egy darabot Dobogókőnél.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
boogie84
veterán
Kakucson tegnap este -25 fok volt.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz yodamastah #4178 üzenetére
Áhh, erről ne is beszéljünk. 2 hete gondoltam na kicsit még várok a beindítással, megmelengetem a kicsikémet, erre beb@sz -15, -20 fokot.
Odébb van még az a megjáratás.A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Djuree
félisten
nekem is volt benne szeg. de az nagyon gyanúsan oldalról ment bele, sztem vki szándékosan beleüthette a lakók közül, volt 1-2 akinek szúrta a szemét az én szépségem ugye ha megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is, jó kis magyar mentalitás. de ha egyszer megtudom ki volt, jobb ha sosem kerül a szemem elé...
boogie84: én is azzal a gummával járok még. nagyon jól befoltozták, csak azt mondták ne menjek vele 160-ön felül, de amúgy sem mennék.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
stifi
senior tag
válasz boogie84 #4183 üzenetére
CBR600F4i egész pontosan
A szervizben az első kérdés az volt egyébként, hogy a kedves szomszédok voltak-e ilyen jófejek (mert sok ilyen gumit cserélnek), hogy beépítették ezt a csavart nekem, nehezen hitték el, hogy jobbos kanyarban szedtem fel a gumi bal oldalára.. én is nehezen hittem el de emlékszem, hogy rámentem, szóval nem kérdés mi történt..
annál viccesebb volt sportmotorral átszelni a várost 30-as tempóval, a hátizsákomból kilógó 1970-es évjáratú gyári Trabant pumpával, ami állandóan kopogtatta a sisakomNincs időm kedvesnek lenni!
-
boogie84
veterán
Anno en eszre sem vettem h benne van! Mindenki csak nezett h mi a f van... Szerencsemre dugo sem kellett.
Ezek a 600 F-ek mar csak ilyenek.
Komoly a pumpas sztori!
Orulok hogy nem lett semmi bajom, orulok h megusztuk mind2en!(michelin pilot road v road 2 )
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
válasz Integra #4189 üzenetére
Pár hete is volt egy cikk róla, hogy motogp-bajnoki cím után lassan a jogsit is megszerzi.
De ott ez nem volt benne:"GP-Yamahája 250 lóerős, viszont ha a január 9-i elmélet után átmegy a forgalmi vizsgán is, két éven át az előírásoknak megfelelően csak 47 lóerős gépet vezethet közúton."
-- na ez az igazán lol
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
TayRol
veterán
egy kis napindito video.
-
Djuree
félisten
válasz Integra #4189 üzenetére
furán hangzik hogy nem kell jogsi motorversenyzéshez. persze természetesen érthető, ott nem sűrűn van szembeforgalom meg kereszteződés, de akkor is. igaz ők biztos komolyabb tréningeken vesznek részt mint a rutinoktatásLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4193 üzenetére
4 évesen?
szerintem ezeket a srácokat motorra szülik...
de hogy ez a Lorenzo gyerek mennyire antipatikus nekem, kiráz tőle a hideg.. olyan mint egy gép, semmi stílus, semmi vagányság, de elég ügyesen körbe tud menni a pályán az tény[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Djuree
félisten
válasz Topiccsendőr #4193 üzenetére
jah tényleg erre nem is gondoltam, ezek nem 16 évesen kezdik.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
nekem is nagyon antipatikus volt. Olyan érzésem volt, 125 ben, 250 ben hogy csak nagy az arca.
De GP ben volt egy korszaka, amikor rengeteget esett. Valahogy ki tudta motorozni magából a félelmet. Egy hajszálon múlott, hogy nem törte derékba a karrierjét a depresszió, a sikertelenség, és a sérülések. Mentálisan nagyon nagy dolgot rakott le az asztalra. Azóta tisztelem.
Vagányság? az volt neki bőven.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4196 üzenetére
én nem vagyok egy über motogp-fan, túloznék ha azt mondanám hogy oda-vissza ismerem a fiúkat, így simán elhiszem amit mondasz.
a véleményem a jelenről szól, a nyilatkozatai, a pályán történő fejcsóválások 1-1 párharc után, amiből a füvön kötött ki, valahogy az sugárzik belőle hogy idiótának nézi a többieket..
ehhez képest egy rossi vagy simoncelli egy igazi egyéniség, tele kurázsival, csíntalansággal és vidámsággal, versenyszellemmel - míg a lorenzo egy gép, aki hibátlanul végigmegy a pályán és világbajnok lesz, de ha már kardoskodni kell és alulmarad, akkor nem tud annyit mondani: de fasza verseny volt, hanem inkább leoltja a másikat hogy erre mi szükség volt..szerintem az összes versenyzőt tisztelni kell, aki a gp-ben köröz, személyiségtől függetlenül
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
ha egy versenyzőt kellene jellemeznem ott, szerintem a gőg, arrogáns, önző viselkedés az alap. Így vannak nevelve, meg a kis buborék, amiben élnek mégjobban kihozza ezt. és ez is motiválja őket. Nagyon kevesek empatikusak, az egy szükségtelen tulajdonság oda
ha más nem, akkor is tiszteletre méltó az a kitartás, elkötelezettség, ami ott van. szerintem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Djuree
félisten
válasz Topiccsendőr #4198 üzenetére
ez minden sportban/sportolónál így van vmilyen szinten, legalábbis aki eredményes akar lenni annál biztos.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
TayRol
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Parfüm topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OTP Bank topic
- Notebook hibák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- PlayStation 5
- Politika
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs