-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zeon.hu
nagyúr
válasz stereodead #54050 üzenetére
Kinek mi tetszik...
A minap láttam ismét azt az utánfutós Goldwing-ot, ami minden évben jár erre.
Minimum 600 led lehet rajta, álló motorral is égeti órákon át, ránézésre jól bírja.[ Szerkesztve ]
#?*@&!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #54047 üzenetére
Aprilia, Rotax, BMW, KTM, TM, Gas Gas, Sherco, Ducati, MV Agusta, Benelli, Honda, Yamaha, Suzuki es a mostani Kawasaki hengerfalan ugyanaz a nikkel szilicium karbid reteg van. Egyedul a kawasaki hasznalt wolfram alapot 2002 ig kb.
Mindegyik gyarto elnevezte valaminek, gilnisil, cermetal, nicasil de ugyanaz mind.
Kompresszorokban, lancfureszekben is ezt hasznaljak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #54048 üzenetére
nalam uti a biztositekot az a kokemeny demagog marketing, amivel aruljak.
Ha tudtam volna objektivan nezni erre a termekre, ez a gusztustalan mlm re es teleshopokra emlekezteto reklamszoveg elvette a maradek partatlansagomat is.
Kokemenyen a hetkoznapi ember tudatlansagat hasznaljak fel egy jokora kodositessel.
Akkora fassagok vannak a honlapon hogy az valami dobbenet.2d surlodast csokkento-ehhez meg azt sem irjak mi
Xado 1 stage-kemeny kopasallo femkeramia reteg.
Wtf? Ezt galvanikus uton lehet felvinni.
Ha fel is viszi. Mindenhova fel fogja vinni, de hogy hogyan azt nem tudom? Az miert jo? Erted, dugattyugyurukon ugyanaz az anyag, mint a hengerfalon? Azonnal fellepne az ugyanolyan femek kozotti kemiai kotes surlodasnal. Milyen jot tesz ez a kopasnak, hellyeah. Nem hiaba vannak kopasparok hengeranyag es gyuruanyag megvalasztasanal, es sorolhatnam a kerdeseimet ezzel kapcsolatban, ami a kodosites miatt felmerul.Surlodas csokkento motorolaj adalek.
Mekkora kod baszki.
Jozan paraszti esszel vegiggondolva, a kenes a siklocsapagyaknal az olaj aramlasa okozza. Az oriasmolekulak lancolata, maga az olaj. Nem adalek. Esetleg adalekkal a viszkozitasat valtoztatod meg.
A valtoban megint mas. Ott az olaj filmet kepez a fogaskerekeken, es a felszaraz kenesnel egy kenvegyulet (adalek) lep reakcioba a femmel.
Henger dugattyunal es ilyen olajkodben allo dolgoknal valoszinuleg elektrosztatikai uton "tapasztjak" ra a femre az olajat. Talan adalekkal.Annyira leegyszerusitik az egeszet, hogy nem tudjak kikerulni az atkurast. Mert ezt nem lehet igy leegyszerusiteni. Ezt hasznaljak ki. Es az olajmarketing is. Nem talalsz osszehasonlitotesztet olajokrol, mert nem lehet kommunikalni egy hozza nem ertonek hogy miert er el egy olaj valahol rossz es valahol jo eredmenyt. Mert a csodaszerekre varnak, ami meg nincs.
De ez az egesz gaznak kinezo dolog ott bukik el, hogy nincsenek tribologiai vizsgalatok, hogy mennyivel jobb.
Es lehet az en kerdeseim, es magyarazataim is hulyesegek, es vannak ra valaszok, de hol vannak az ertekek, hogy mit tud ez az olaj a tribologiai teszteken?
Addig nekem irhatnak barmit.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Laraxior
titán
válasz stereodead #54050 üzenetére
Kék nem biztos, hogy jó dolog, inkább fehér lenne a megfelelő.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54053 üzenetére
Jaja, én is elolvastam, meg jó pár fórumos hozzászólást is, de mindenki beszélt össze-vissza, így inkább a saját tapasztalatra voltam kíváncsi Így hát kipróbáltam, sok veszteni való nem volt. Persze hangsúlyozom, nem adalékot vettem külön, csak olajat...más ilyen extra hozzávalót nem öntenék bele.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Anulu79
addikt
Végre elkészült a drágaság.
-
ludsimon
veterán
válasz Topiccsendőr #54053 üzenetére
Az még nagyobb butaság azért mert a teleshop is hirdette rögtön azt mondani ez egy hülyeség.
Puszta tények:
[link]
Tsinghau University Study
[link]
[link]
[link]Vagy működik vagy nem. Kárt még semmiben nem okozott.
Ha meg eszi az olajat a motor és nem működött a Xado akkor valószínű nem ott volt a baj, hanem a tömítéseknél valahol.undefined
-
Czimby
addikt
válasz ludsimon #54057 üzenetére
Engem ez a Kínai doksi nem győzött meg lefizetett reklám szagú kb...
Minden oldalon nagybetűvel, hogy XADO. Komoly tanulmányoknak az elején ott van, hogy miről is van szó utána már nem emlegetik...Amúgy meg ha működik és felépíti a saját kis rétegét a hengerfalra, mi lesz a gyári honolással?
Mert akkor az is szépen eltűnik kisimul és akkor mi foglya fent tartani az olajfilmet a hengerfalon?Lehet hinni a csodákban, de ha ez működne akkor már réges-régen használnák a nagy olajcégek.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Pocee
senior tag
válasz ludsimon #54057 üzenetére
amikor a rokonaim mondták,hogy lépjek az ökonetbe mert milliomos leszek,mondtam,hogy a termék ára nem bír el annyi visszaosztást amennyiről beszélnek,és én voltam a hülye! mert nem hiszek benne,pedig a felettesük azt mondta,hogy abban a hónapban 3 milliót keresett,mondtam,hogy nem baj...
fél évre rá mindenki kilépett csendben,bukóval...
pedig az év üzletének tünt...
Ha a xado annyira jó lenne,akkor elit versenyzők használnák,ill biztos van már csapat akit megvettek reklám gyanánt,de ha mérhető csodák vannak akkor gondolom többen használnák...
De szétnézek ilyen AMA Supercross,Superbike,Moto GP-ben kik használják.Mr.Brightside
-
Daywalker
addikt
Ez igaz...bár annyit azért megjegyeznék, hogy a Xado még kárt még nem csinált, pedig sokan használják. Ráadásul eléggé régóta létezik a cég, nem tegnap kezdték. Illetve ha megnézed a jóváhagyásokat, teljesítményszinteket, akkor nem tűnik szarnak. A sima olajuk, ami szintén tartalmaz ebből a csodaszerből állítólag, nem drágább, mint más márkás olajok. Az, hogy használ-e vagy sem, megint más kérdés. Ez egy vallás...ismerős problémás PD elemeknél használta, és azt mondta, ha nem saját szemével látja az eredményt (a javulást) a műszeren, akkor ő sem hiszi el.
Az meg, hogy kinél van felmatricázva valahol valami, az nem számít semmi, az is csak full marketing. Ezért zabálja meg a nép a motult is, meg a repsolt. Tehát lehet hinni, kimérni úgysem fogja senki. Használod, vagy jó vagy nem. Ennyi. (De mondjuk téríteni tényleg nem kell...mindenki döntse el maga)."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Pocee
senior tag
válasz Daywalker #54060 üzenetére
Egyetértek Veled,nekem Fuchs-al teljesen jól mennek,dolgoznak a gépek.motoroktól a földmunkagépekig,nekem bevált,természetesen lehet hogy működik a xado csak én vagyok túlságosan egyszerű és buta,hogy megpróbáljak hinni benne,de nem tudom elképzelni,mert józan paraszti ésszel belegondolok abba amit persu faszán leírt,hogy ha hengerfalra felépül,akkor nyílván a gyűrűre is,vajon akkor hol lesz a kopás,természetesen én a csoda adalékokban nem hiszek,olajat manapság bárki tud tölteni venni,majd saját brnadként tovább értékesíteni.
Szóval én nem a sima xado olajat fírtatom,hanem a csodákat,de tudom,hogy Te sem ugrasz be azonnal egy "csodának".csak beszélgetünkMr.Brightside
-
Daywalker
addikt
Persze, én sem ugrok be ilyeneknek, pusztán kíváncsiságtól töltöttem én is bele, de nem a "revitalizálót" (ezt nem is tervezem), csak az olajat, mert annak cseréje úgyis időszerű volt. Nyilván nem csodát vártam, csak egy jó olajat akartam, és eddig nem lett csapágyas a motor. Ennyi. Én a motul mágiának sem hiszek, mint itt sokan. Na az szerintem sokkal károsabb, mert nagyobb a lehúzás
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
kcsa
veterán
Mindjárt előszedem a popcornos zacsit, jó buli lesz ez
-
Czimby
addikt
válasz ludsimon #54065 üzenetére
Kinek a pap kinek a paplan
Én egyébként most vagy a Castrol Power 1 10w-50 vagy a Shell Advance Ultra 10w-40-en gondolkodok.
Esetleg a Mobil 1 Racing 4T 15W-50, bár ez csak MA1-es olaj.A 300V 10w-40 nagyon elvékonyodik ha 30+ fok van odakint és városban botorkálok a motorral...
Bár így jobban meggondolva lehet maradok a 300V-nél csak 15w-50Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ludsimon #54057 üzenetére
nézd. lefotózott hengerfallal semmit nem érünk. egyébként ha rakódik ez a valami a hengerfalra, akkor extrém esetben kárt is csinálhat. vannak olyan motorok, ahol 1-2 századra illesztik a dugattyút, ha ezt eléri a bevonat vastagsága, akkor meg fog szorulni a dugattyú. aztán a nikaszilos hengereken (meg a vashengerben is) a hónolásban kéne megülni az olajnak. ha ezt betemeted, akkor rosszabb kenése lesz a hengerfalnak. ha működik a réteg, akkor azzal elmegy addig, amig le nem kopik. miután lekopott hatványozva fog kopni, mert nem lesz hónolás.
elolvastam a "puszta tényeket".
hát azért fújodik a fejem már az első oldalakon, amikor átváltja a súrlódást GDP be.hengerfalak fényképezve rossz minőségben, egy egyetemi tanulmányban...
egy mozdony vízpumpakereke még 400 000 km el többet ment. ki a tököm szedett már szét mozdonyt?aztán átmegyünk tribológiába.
úgynevezett wear protection amit a tanulmány Laboratory test-nek nevez.
ezt a wear protection testet egy 4 görgős teszttel kellene végezni, de ők kitaláltak egy másfajta egygörgős "laboratory frction machine" tesztet, így nem lehet összehasonlítani már az olajtesztekkel.hadd mondjam el a 4 görgős teszt lefolyását:
3 kisebb acélgolyóra egy nagy acélgolyót préselnek, 150 C fokon, 40 kg al, 1800 as fordulattal forgatva. olajban fürdetve. 1 óra után lemérik a kopást.a kínai hengergörgőt szobahőmérsékleten (?) mert erről adat sincs, 800 fordulattal max 25 kg terheléssel feszítik neki egy lemeznek. teljesen más terhelés, nyírás itt alig van. Épp ezért a hatalmas óraszám.
oké, kijött, hogy keményebb lett a felület.
táblázat tiszta homály.
egyik tengelyén Vickers keménység mértékegység, másik oldalán G erő.
mindezt úgy, hogy a Vickers tesztet el sem végezték a felületen, mert bele kellett volna nyomni egy gyémántdarabot a fémbe, de mindenről van minden táblázat, fénykép, de erről nincs.további táblázatok mértékegysége valahogy nem akar megjelenni, ezeket meg se nézem.
innentől csak a vastagságát nézzük ennek a felületnek, meg hogy milyen anyagokból áll.
"friction coefficient measurements"
két táblázat számokkal mértékegység nélkül.
Itt valamiféle súrlódási tényezőt állapítanak meg valahogy. teljes homály.további példák hogy diesel mozdonyokat javítanak meg.
mértékegység nélküli számok. főtengelycsapágy és hajtórúdcsapágy. nem tudok velük mit kezdeni.
aztán azok a gyönyörű ábrák az adalékokról meg egy kis hanzival.
meg legendák, hogy olaj nélkül mindenféle károsodás nélkül 350 km eket megy egy audi a6 stb.a szomorú az, hogy ha van api besorolása a xado olajoknak, akkor vannak normális tesztjei is, nem ilyenek, ami itt van ebben a homálykodásban.
miért nem azt tették közzé? abban van a 4 görgős teszt is többek között.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ludsimon
veterán
válasz Topiccsendőr #54075 üzenetére
Nem, de biztos forrásokból hallottam jótékony hatását.
undefined
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #54077 üzenetére
Ááhh ennyi,megölted a bulit..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
SirKero
őstag
válasz Something_ #54077 üzenetére
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
HSM
félisten
-
ludsimon
veterán
Figyelj, írj neki privátot és kérdezd meg. Én lezártam ezt a témát.
undefined
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ludsimon #54085 üzenetére
Te téríted a népet, nem Den jött ide, szóval szerintem neked kéne tisztába rakni a dolgot, de neked sincs egy hangyányi rálátásod az egészre, és ami a rosszabb, hogy Dennel ellentétben te egyáltalán nem értesz hozzá.
A hónolásra ő is csak egy elméletet ír le, fogalmunk sincs erről az egész hatásmechanizmusról.
Mérni sajnos ő sem mérte a kopott hengert a xado előtt és után. (max után, ahogy olvastam, de nem írt henger-dugó illesztésre számokat) Tehát nem tudhatjuk az előtte utána geometriát. Lehet hogy csinál valamit, valameddig, lehet hogy nem. Mi a fszból élnek az autószerelők, ha van ez a cucc azt nem tudom.
Zárd le kérlek a témát, és menj át a vallás topicba, ott lehet valós adatok nélkül téríteni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #54087 üzenetére
-
Ferdzsoo
addikt
Nah megjöttünk kecsórol. Laza 430km-lett a vége mindennel együtt...
Pöppet elfáradtam.
Viszonylag eltüntetttem a csíkot az új gumiról, de azért konstatáltam hogy van még mit fejlődnöm.
Az normális hogy ilyen lett az új gumi? Kicsit megkopott...
Nagyon jól éreztem magam, a baj az hogy féltem a gépet, de sokat javultam az első körökhöz képest.
Asszem 6x18 percet mentünk.
Jah és szerintem visszafele sokkal jobb a pálya mint menetirányba, egyszerűen jobbak az ívek, menetirány szerint mindig a végük szűkül, míg ugye visszafelé ezáltal a bejárata rohadtszűk lesz majd a vége kitágul, én ezeket szeretem sokkal jobban. Meghát a jobbos kanyarjaim gyengébbek, és menetirány szerint alig van 3 jobbos kanyar. Visszafele viszont ugye az összes megfordul.
Egyszó mint száz nagyon frankó volt, biztosan megyünk még.
Jah és 3-an voltunk összesen. Király volt..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #54091 üzenetére
Az nem olyan kicsi, rengeteg fok van még abban. De no offense, csak megjegyeztem...idővel jobb lesz. Minél szélesebb a gumi, annál nehezebb lesz a szélét elérni.
Nyomás: a mennyivel, az gumitól függ...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Daywalker #54092 üzenetére
Mostanában amúgy birizgált a kérdés bennem is... mondjuk van egy egy jó ívű kanyar, megyek 70-el, az hogy mennyire döntöm be, csak a bátorságon múlik? Vagy van valami arra is, hogy bizonyos sebességnél bizonyos szögnél jobban már nem lehet, mert elcsúszik?
Kicsit kezd olyan érzésem lenni, mint amikor síelni tanultam, már majdnem felnőttként és ott is a kezdeti gond az volt,hogy nem mertem megengedni a lécet, miközben igazából irányítani csak akkor lehet igazán, ha megvan a lendület.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Something_
őstag
válasz Ferdzsoo #54089 üzenetére
Nekem is jobban bejön a balra kanyarodós menet, egyszerűen fosul nyomom a jobbos kanyarokat. Majd jövőre talán jó lesz az is, nem kell elkapkodni.
Nekem ilyen a jó kis, "új" gumim, ugye tavaly vette novemberbe. (kb 8000 km van a gumiban)
Rossz ránézni.Kakucsra majd nem akarsz eljönni? Ott sok a ballos kanyar
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Something_ #54094 üzenetére
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #54092 üzenetére
Tudom hogy van még benne, bennem nem volt több mersz.
A guminál meg arra gondolok, hogy ilyen mart (dorozmás) lett a felülete vagy milyen, meg hogy a minta széle így elkenődött, meg elkopott. Annakelőtte utcán sosem lett ilyen a gumim...
Gondolom ez az ottani aszfalt miatt is lett ilyen.
Utcai nyomással mentem, én nem szeretem ha laposabb, kevésbé stabilnak érzem a motort.
Jah 190-es a hátsó hát van rajta felület amit koptatni kell/lehetne...yoda: okés akkor nem szóltam, bár ugye ez túrasport gumi, nem fullsport.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #54093 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű kérdés...gyök kettőnél is meg lehet dönteni a motort akármeddig, a lényeg hogyan ülsz rajta. Ugye lásd ügyességi versenyek, vezetéstechnikai tréningek...ahol ellentétes irányban tolod a motort. A térden fordulás megint más...lehet úgy is térden fordulni, hogy a motort alig döntöd (ennek nincs sok értelme és nem is túl gyors), meg lehet térd leérintése nélkül is lapra dönteni.
Feree13: pályán kicsit többet kap, másképp terhelődik, plusz más az aszfalt...látnád az enyémet, pedig én sem vagyok profi, de a legutóbbi eringen szépen sikerült megtépni, pedig jó volt a nyomás (csak épp rohadt meleg volt). De a te esetedben ez normális. Egyrészt ki tudja hogy van beállítva a futóműved, másrészt a nagy nyomás miatt simán ilyen lesz. Legközelebb engedd le. Mielőtt hazamész fújd fel. Utcán lehet, hogy bizonytalanabbnak érzed a kisebb nyomást, de pályára nem jó. Könnyebb rossz nyomással elesni...sőt még jó nyomással is könnyű elesni ezeken a szar utcai gumikon olyan amatőröknek, mint amilyenek mi vagyunk.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
válasz Ferdzsoo #54096 üzenetére
Pályáztam én is túrasport gumival (z6). szépen kenődött az is. De semmi baja nem lesz ettől. Óvatosan kell menni lapon, és lágyan kell kezelni a motort. Simán térden/lábtartón lehet ezekkel is fordulni. Nagy melegben nem szabad sok kört menni, mert elmelegszik.
Túrasport gumihoz képest viszont egy jól bemelegített pályagumit terhelni lehet mint az állat. Elég nagy a különbség ....
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #54098 üzenetére
Nekem nincs ilyen bajom, kakucson mindkét irányban ugyanannyit mentem legutóbb Motorozzatok többet pályán, majd fejlődik az.
yodamastah: erre amit mondasz pont most láttam példát...illetve a saját példám is itt van a múltból: ezek a fos utcai gumik olyan szépen elmennek minden visszajelzés nélkül, hogy "öröm" nézni. Ezután váltottam slickre A különbség leírhatatlan...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PHP programozás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tippmix
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen