-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #87052 üzenetére
Mer' mindig cihopata módon hajtasz!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
baboss
őstag
Ma hazafele folt egy "donor" szituációm.
Kanyarban van az autópályája le és felhajtó. Egy kamion kis ívben jobbra kanyarodott le a pályáról, mellettem bal oldalon az álló kamion fel akart kanyarodni balra a pályára, aminek a takarásából hirtelen feltűnt az én sávomban egy szembejövő BMV. Vizes aszfalton kb 50 el mentem, éppen csak ki tudtam kerülni, fékezésre nem is volt időm. Ha 3-4 másodperccel hamarabb érek oda akkor biztos frontálisan belementem volna a BMW be. Sajna a kamerám nem volt felrakva a sisakra. A BMW -s csaj túl gyorsan jött, vagy elbambult, és mivel megállni nem tudott a 2 kamiont kikerülte az én sávomba hajtva.[ Szerkesztve ]
-
-
baboss
őstag
válasz Grillo #87058 üzenetére
Igen, aki nem ismeri az meglepődhet. Tapasztalatból tudom, nem egyszer jártam már úgy, hogy amikor kocsival álltam a stop táblánál , körül néztem, nem jött semmi, elindultam, és amikor már félig kint voltam akkor megjelenik a kanyarból kijövő jármű, aminek elsősége lenne. Ilyenkor gázt szoktak adni és megvan oldva a galiba. Itt az a gond, hogy a kamion lassan tud kikanyarodni, mire befejezi addigra van olyan hogy 2-3 gépjármű is fékez lassít akiknek elsőbbségük lenne. Nagyon sokszor a szembelevő felkanyarodó sávba mennek át, hogy kikerüljék. Nálam az volt a gond, hogy ott állt egy kamion, mivel a BMW-s nem tudott megállni, így mind 2 kamiont kikerülve átjött a sávomba, ha egy szgk áll a kamion helyén akkor jobban átlátható az útszakasz, és nincs akkora meglepetés mint most. Láttam az arcán, hogy kétségbe volt esve amikor az álló kamion takarásából kijött és meglátott.
Arrébb van egy másik rész ahol már nagyon sok baleset volt, rendszerint gyorshajtás miatt. A kanyart nem tudják bevenni és a padkán áthajtva bemennek az árokba, vagy kifutnak a 102- es útról az 1 -es re.
[link][ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz Geresics #87050 üzenetére
Nekem erről ez ugrott be...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
Lehet mondani akármit, de az a fránya computer még mindig gyorsabban gondolkodik nálam...
TechVideo KTM ABS systems & MSC | KTM*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #87061 üzenetére
Nagyon tetszett ez a videó!
Annyi bizonyos hogy ezek a rendszerek sokat segíthetnek ha hirtelen helyzetben kell fékeznünk.
Nagyobb az esély arra hogy veszélyes helyzetekből könnyebben kihúzzuk magunkat, megakadályozzuk a balesetet, ez a kanyar ABS besz@rás mennyire jó.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #87061 üzenetére
HSM éppen nincs itt, úgyhogy átveszem a szerepét
Jó jó a kanyar ABS, de még azzal is előfordulhat, hogy így jársz : Epic KTM 1290 Superduke R Test Fail -
Gaboman
nagyúr
válasz Bogyó bá' #87064 üzenetére
Nem egészen így van ez, legalábbis nálam nem így van, de jó tudni hogy van segítség ha kell, ami persze nem garantálja 100%-ig így sem hogy minden szituációt megúszol.
Viszont ellenben a technika nélkül biztos a bukás, vagyis biztosabb.
Csak egy alap ABS ami ennél sokkal butább is képes olyan helyzetekből állva maradásra bírni amit egy ABS nélküli géppel sokkal nehezebb megoldani, nem azt írom hogy lehetetlen.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vendingo
veterán
3 nap alatt ideért az Arrow dob Olaszországból
Természetesen egyből felszereltem, de nem voltam hasra esve a hangjától. Hasonló volt mint gyárilag, csak morgósabban. A DB killer szegecsekkel volt rögzítve, de megfúrni meg nem volt kedvem.
Mentem egy próbakört, de nem tetszett, amit hallok. Hazaérve jobban szemügyre vettem a dolgot és csak kamu popszegecsek voltak, apró imbuszkulccsal kitekertem a csavarokat.Így már nagyon perverz lett a hangja. Tipikusan az a hang, amit ha te hallasz más motorján mint kívülálló, kapásból elkezdesz anyázni. Motorféknél kellemesen visszahörög a V2. Sokkal durvább, mint az SV-n volt a LeoVince.
Jó vétel volt, nekem nagyon tetszik, de városba nem nagyon merném használni, túrázni jó lesz.
Dugóba egy gázfröccs után nyílt a sor.Majd teszek fel képet, esetleg videót is, ha van rá igény.
Amúgy van egy kis gond. A leömlő közvetlen a lábtartó mögött/mellett megy el. A gyári dobon volt egy hővédő palást, ezen semmi nincs, csak a csupasz leömlő. Csináltam egy köpéstesztet rajta, biztos volt pár száz fok.
Kicsit fosok, hogy ha nem figyelek, leolvassza a csizmám, vagy lámpánál felgyújtja a gatyám.
Van valami házibarkács ötletetek, hővédelemre?Az biztos, ha így hagyom, akkor a túrák során nem kell gázfőző a chilisbab konzervhez.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Gaboman #87065 üzenetére
A következő dolog meg ez lesz, merthogy a motoron nyáron meleg, télen meg hideg van. A végén jobban járunk ha felteszünk egy motorszimulátort a PlayStationra, és a kényelmes fotelből "motorozunk", kényelmetlenség és kockázat nélkül....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz Bogyó bá' #87068 üzenetére
Mi a lesz a következő? Hogy a bukósisak is baromság?
Ha a Te irányod volna a jó, akkor még mindig életveszélyes volna az autózás is, mert ez a tipikus "a vezetést segítő elektronikák csak a buziknak való" hozzáállás - nyilván erősen kisarkítva...
Ahogy az autóknál örülök minden biztonságosabbá tevő dolognak, én pont úgy örülök a motorokat, motorosokat segítő, és a motorozást biztonságosabbá tévő elektronikának!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #87046 üzenetére
mezőgazdasági kétütem de már hányingerem van tőle,ezt kérdeztem múltkor is,egy viszonylag hosszú löketű motorról van szó,alapjáraton szépen pöffent de egyszer leköpte az egyik gyűrűt és szétverte a dugattyút Pesten csináltattam hozzá dugót meg megfúrták a hengert miután össze lett rakva már nem szépen ritkán pöffent hanem mint egy 450es krossz forgott már alapjáraton is,aztán miután felforrósodott már le sem lehetett állítani,aztán most próbálok kizárni dolgokat,még nem szedtem szimeringig,csak emlékszem,hogy az egyiket nem tudta kicserélni anno a szerelő,a gyertya nagyon csúnya szemcsés kormos a dugó egyik fele kormos a másik meg nem is tudom milyen,majd éjjel teszek fel képet.
Ilyenről van szószerk: ha a régi és új dugót egy csapszegre teszem akkor a teteje egyforma,a gyűrűk szinte ugyanott vannak viszont az új szoknyája 1 mm-el rövidebb,ennek kell szerinted jelentőséget tulajdonítani?
ha lezárom a gázt elkezd forrósodni a szívótorok,és elkezd pörögni mint a barom,ha rátolom a padlógázt elkezd hűlni a torok és egy darabig még kontrollálható de nem egy életbiztosítás így dolgozni vele,6 lóerő,megy át mindenen
Tudom,hogy forumról nem fogod tudni megmondani...de legyél kicsit kreatív és adjál tippeket,mit nézzek meg,azóta van a jelenség amióta új dugó van benne,amúgy a szerelő a gyújtást 1 centivel arréb rakta a gyári jelöléstől,de hozzáteszem mintha anno azt mondta volna,hogy gyári jelölésen nem indult.
Még szétfelé borítom,szóval ezt nem próbáltam még ki,hogy mi lenne gyárin,annyit viszont megnéztem,hogy a dugó felső holtpontra érkezése előtt nyit a megszakító,ez kb mintha így lenne jó nem?
Gyerünk,fejtsd meg és bármit kérhetsz,legfeljebb azt hazudom,hogy nem a Te megoldásod nyert[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #87069 üzenetére
Ugyan nem rég óta motorozom (4 év alatt 35 e km), de én a "régi iskola" híve vagyok: fokozatosan (125-250/500-600-1000 ccm3), sokat menve, gyakorolva tanuljunk meg motorozni, ne pedig a pénztárcánktól várjuk a menőséget (kezdésnek ezres-ezerkettes motor, tele rakva mindenféle "3 betűssel", hogy nehogy már nekem kelljen előre gondolkodnom, felelősséget vállalnom a tetteimért), a legkisebb kényelmetlenséget sem vállalva. Télen hideg van, ha motorozni akarok, akkor felöltözöm. Ha nem bírom a kánikulát (és én nem bírom) akkor nem ülök motorra, vagy reggel/este gurulok egyet. Ha én öregen, betegesen igyekszem nem "puhapöcs" lenni, akkor másnak is menni fog. Ja, hogy néha kényelmetlen?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Bogyó bá' #87068 üzenetére
Én sem vagyok annyira oda a sok elektronikának, de a baleset megelőző technikák sokat érnek.
A legfőbb cél hogy minél kevesebb baleset, halálos balesetet tudjunk elkerülni, ha ezek a technikák segítenek ebben azt nagyon is támogatom.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Gaboman #87072 üzenetére
Persze sarkítottam, kétségtelen hogy a fejlődésnek vannak pozitív hozadékai is. Én sem akarok mindenáron meghalni.
De könyörgöm, aki "nem akar" motorozni (mert veszélyes, mert kényelmetlen, stb.) az ne motorozzon, csak azért mert motorozni "menő dolog"! Pláne ne motorozzon a képességeit, rutinját, felelősségvállalását messze meghaladó teljesítményű motoron és tempóval. Divattá vált a motorozás, és a technikai fejlődés nagy része csak ennek kiszolgálását végzi. Szerintem.
Nem akarok parttalan vitát generálni, csak a saját - eléggé vegyes érzésekkel teli - álláspontomat fogalmaztam meg. Peace!
Ma egy másik motoros topikban pont erről volt szó, tartalmilag (nem szó szerint) idézem: "Ha valamit bolondbiztosra terveznek, akkor azt a bolondok is használni fogják" Akár mottó is lehetne....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz Bogyó bá' #87073 üzenetére
A baj az, hogy a bolondok akkor is használják, ha nem bolondbiztos...
Amúgy nyilván Veled is előfordult már, hogy fáradtan, vagy csak simán nem 100%-osan ültél motorra. Ha egy olyan kis elektronikai kütyü épp a hajszál innenső oldalán tartja az őrangyalod, akkor azért biztosan nem fog megharagudni a kiscsaládod, a többi közlekedő, vagy épp Te magad. Még ha a személyi sérülést most nem is nézzük - mert ugye az a legnagyobb baj - akkor is egy csomó "felesleges" kiadástól menthet épp meg.
Nekem az a véleményem, hogy ami engem segít, és közben nem vesz el tőlem élményt, annak csak örülni tudok!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Bogyó bá' #87073 üzenetére
Teljességgel egyetértek több soroddal is.
"Ha valamit bolondbiztosra terveznek, akkor azt a bolondok is használni fogják"
Ebben a feltételezésben egy nagy hiba van, a bolondok most is használják azokat amiken nincs ilyen rendszer.
Sajnos ez minden járműre igaz, megszűrni nem igazán lehet őket.
Nekik hidd el teljesen mindegy mit adsz a kezükbe!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #87075 üzenetére
Elég régóta figyelem a saját korosztályomat (50-60 közötti ürgék) a fórumokon, Facebookon: tíz éve szinte csak a "megszállottak" motoroztak ilyen idősen (akik egész életüket végig motorozták), most meg szinte mindegyik(ünk) alatt motor van. Vagy Harley van alattuk (mert az a menő - ők évi párszáz km-t gurulnak összesen, Alsóörsre, egyéb találkozókra pávázni, gyakran utánfutóval, mert Pestről lemenni a Balatonhoz is fárasztó ) vagy boxer BMW duruzsol alattuk (a fent emlegetett összes 3 betűs extrával), mert az a legkevésbé kényelmetlen. Ők tesznek az extra magas plexire is pleximagasítót (sz*r dolog a huzat motoron, ugye?), és ők siránkoznak, hogy egy mai motornak igazán lehetne már szinkronizált váltója (mai téma volt...). Megveszi a legmenőbb GS ADV-t (mer' jól néz ki, mert a nagy túraenduró a legmacsóbb), de a lába nem ér le róla (jön az extra alacsonyított ülés ) és soha a büdös életben még egy földútra sem menne le. Nem mert akkor az első huplinál betakarózna a motorral, és különben is sáros, poros lesz a vas. Én nem szeretnék ilyen lenni soha... ...és nem csak azért, mert "savanyú a szőlő".
A motorgyártók viszont éppen az ő igényeiket szolgálják ki, hisz ők az a réteg, akinek PÉNZ van a zsebében, és ezt hajlandóak rendszeresen, nagy kötegekben a márkakereskedőknél hagyni. Az ilyen kuncsaftnak sokáig kell élnie, nem szabad hogy meghaljon, vagy egyszerűen ráunjon, abbahagyja a "motorozást".
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
boogie84
veterán
-
ath
senior tag
válasz Bogyó bá' #87077 üzenetére
nem értem. spórol valaki éveket, megveszi azt a motort, amire folyik a nyála, és nyugdíj előtt, vagy után, de kényelmesen, komfortosan krúzolna. ez miért leszólandó? értemén, hogy te a budget motoros vagy, kis pénzből minél többször többet, de akinek ez az egyetlen és költséges hobbija, azt nem érzem feltétlenül megszólandónak.
igen, az tényleg gáz, amikor trélerrel megy valaki alsóörsre fesztiválozni-magamutogatni, de az a véglet. -
Lomha 8V
addikt
Könyörgök, ne menjünk el a "ki az igazi motoros" hitviták felé. Végeérhetetlen, értelmetlen szófosás, amiben mindenkinek igaza van és senkinek sincs.
-
demars
addikt
Hova tűnt Kolondrum??? Talán már kérdeztem egyszer, de azóta se írt ide. Nekem hiányzik! (Semmi langyulás, de bírom)
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Pocee
senior tag
-
demars
addikt
válasz -Mike- #87091 üzenetére
Ezek szerint nem ismerted itt neduddkit! A foltos macskát. Honda és autós fórumon volt sokáig... Beszartam rajta, ahogy írt. őt is sajnálom, azt hiszem újra regelt, annyira oltották.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
tboldi
nagyúr
válasz demars #87092 üzenetére
Néha már fájt végigbogarászni az írásait. Mármint neduddkiét.
Egyébként ő értelmes dolgokról írt, csak először meg kellett fejteni.
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #87092 üzenetére
Neduddki egy igazi gyökér volt. Konkrétan minden olyan usert lenézett és ostobának tartott, aki nem tudta értelmezni az írását. Velük nem volt hajlandó kommunikálni, átnézett rajtuk.
Más kérdés ha ezt egy saját topikban csinálja és más az, ha egy forumban.
Nem állítom azt, h amit írt tartalmilag hülyeség volt, de ez a fajta - szerinte nevelő - szerintem meg csak nagyképű, kioktató, lekicsinylő stílus egy forumba nem való és ezt annó közöltem is vele, sőt, részint benne voltam a balhéban, ami miatt végül eltűnt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
demars
addikt
válasz runner 125 #87094 üzenetére
Jogos az észrevételed, bár amikor én "megismertem" utána hamarosan eltűnt. Írása borzasztó volt, de ahogy írtad és tboldi is, tartalmilag nem volt gáz.
tboldi: ez a szótár k.va jó!
Mike: no látod, hozzá képest Kolondrum egy irodalom, nyelvtan bölcsész
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
emre
veterán
válasz demars #87086 üzenetére
Ha jól rémlik besértődött, mert le lett oltva valamiért, de nem találom a hsz-t.
Talán amikor amikor ki lett fejtve hogy a fehér szaggatott vonal középen nem gyorsítósáv.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #87088 üzenetére
Tényleg fölösleges, mert nekem is ülés alacsonyítással kellene kezdenem - magyarul az a gép nem nekem való, bármennyire tetszik is. Viszont egy könnyebb, kisebb, lájtos túraenduro igencsak piszkálja a csőrömet távlati lehetőségként, mert szívesen mennék rosszabb (kátyús aszfalt-, föld-, murvás) utakra, mint amit a GS500 elvisel. Ha egyszer lesz rá pénzem (magyarul: öregszenek, olcsóbbodnak az évek során), akkor a Honda CB500X lehet a befutó. "Menő" nem leszek vele, de nem is arra kell.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
Tetszik ez a CB1100RS (is).
szerk.: És csak 4,35 millióba kerül!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- eBay
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Escape from Tarkov
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos autók - motorok
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Marvel Snap
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen