- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
den89
tag
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
Bocsánat, 16 és fél éves, most lesz 17, már kifutó széria volt, amikor vettük (2007. október). Aha, esélyes, hogy kuplung drágább lenne, meg azt talán a kettőstömegűvel együtt szokták cserélni?! Az akkor már tényleg brutális ár lenne, valószínűleg 250-300k alatt nem úsznám meg.
Lengéscsillapítókat mindenképp le kellene cserélnem, mert folyik belőle az olaj. Mármint azért nem olyan durván, hogy az autó alatt olaj lenne. Anyámék Ford Focus-án kb 200k km-nél eltört az egyik lengéscsillapító... nyilván ebből nem lehet kiindulni, de azért mégiscsak benne van 270k km.. Vezérlés is finoman szólva aktuális lenne, kb 120-130k km-nél volt cserélve, azért azt kétlem, hogy 60-80k-ból megúsznám.
Na de ha nem szánjuk rá magunkat még idén az autóvásárlásra, akkor rákérdezek a vezérlés és a lengéscsillapítóra a szerelőnél. Turbócső csere volt egyébként 2 éve.1.3 tce 140 le, amit néztem az újnál.
Gombinyó: elhiszem az 5 liter körülit országúton. Csak mi 80%-ban városban használnánk, meg azért viszonylag dinamikusan vezetek, úgyhogy jó esetben 7-7,5 l lenne szerintem nálunk az átlag. Nyilván emiatt nem fogok elállni ettől az autótól, ha amúgy minden másban megfelel, és tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz Gombinyó #92904 üzenetére
Jaja, jogos. Most megnéztem, ~2 MFt a különbség egy 3-4 éves benzines és hibrid között, amiben mondjuk max 40-50k km van. (Hibridet csak Grandtourban találtam).Na számoljunk csak
Ha a hibridnél 5, a benzinesnél 7 liter átlaggal számolsz, akkor durván 150k km-ig tankolod az árkülönbözetből a benzinest (~700 Ft-os benzinnel számolva). Ami nálam bő 10 év. Nyilván emelkedhet közben a benzinár, de akkor is legyen 120-130k km.
Az már más kérdés, hogy jobb érzés, ha egy tankkal 1000 km-t mész el, mondjuk 650-700-al szemben. A mostani diesel autónkban ezt (is) szeretem, hogy bő 1000 km-t el tudunk vele menni.Corolla tetszik még, az is Sedan-ban, de kicsit papás. Ott is durván ugyanez a 2MFt kb a különbség benzin és hibrid között. Meg pl. a csomagtartó kisebb, azt már nem is mondom, hogy a nyílás is a Grandcoupe-hoz hasonlóan kicsi. Ezt vagy megemésztem, vagy másfelé nézelődök. Ha Sedan-nal maradunk, de mégis ablakkal nyílik a csomagtartó:
Octavia (azért esik ki, mert nővéreméknek az van, illetve valahogy nem szimpatizálok a Skodával)
Mondeo (drága, kb 10M Ft a 3-4 éves 50k km-ig)De mivel Rönó topikban vagyunk, maradjunk annyinál, hogy Rönót szeretnék venni. Egyébként új Rönók közül csak SUV-okat és Cliot látok hibridben.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz salieri. #92907 üzenetére
Ez kb. Suzuki márkaszerviz árszint, és tudomásom szerint a rendes p*najeles Renault szerviz sem annyira brutál, de a dákónál drágább.
VW-nél egy olaj és szűrő cserés kötelező 150k+, sőt ha még üzemanyagszűrő meg néhány dolog közbe jön, akkor 200k+. De kell a gari miatt, mert ha szétesik a DSG, akkor az simán 7 számjegyű, és nem biztos, hogy 1-essel kezdődik.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MM
őstag
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
2008-ban, legalábbis az első félévben a Faceliftes Megane II 86le és 106le volt 1.5 dCi-ből. Így valószínűleg 2007-végén is. Akkoriban már a hajtókar csapágy cseréket kezdték csinálni a kötelező szervízeknél, de tömeges motor elhullás emiatt szerintem már nem volt. (Legalábbis nálunk volt vagy 40 ilyen Megane II akkoriban, és inkább a turbók haltak meg, de csak azoknál, akik sz@rul használták)
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
A lengéscsillapító nem tartalmaz annyi olajat, hogy álljon a kocsi alatt. Viszont ha folyik, akkor csere. A Megane 2-nek amúgy is elég buta a futóműve, nem kell még megfejelni azzal, hogy a teleszkóp csillapítását megszűnteted.
Ha az gyári, akkor a rugó is, és gondolom a torony is. Tehát akkor mind csere, mert meglepődnék, ha a gyári rugó nem lenne eltorve legalább 1-2 helyen. Az egész autóban talán az a legfontosabb most. Aztán a vezérlés.
Nem szeretnél úgy beülni az autóba, hogy csak az tűnik fel, sokkal mélyebben ülsz, mint kéne. Barátnőm Mégane 2-esével jártunk így. Közepén ketté tört a bal első rugó, gumi bakra leült az autó. Az egész gólyaláb ment a levesbe, pedig nem a gyári volt már. Igaz, az széria eleji, 2003-as autó.
-
norbert1998
veterán
Én úgy tudtam, hogy 86 és 110. Deeee, ha tévedtem, akkor elnézést
Apum 2007-es Lagúna 3-asában (előszéria talán, mert a felszereltség is kb olyan, ami nem létezhetne...) is 110 lovas a dCi, 270 ezernél cseréltük a csapágyakat. Nem volt életbevágó még az állapotuk, de már látszott rajtuk a kopás. Természetesen ez nem derül ki, amíg nem szeded ki őket
De az egy huszasbol megvolt anyaggal munkával, ismerős csápos emelojen. Plusz ugye az olajcsere, de az amúgy is lett volna.[ Szerkesztve ]
-
Es mi a helyzet a Dacia Jogger LPG verzioval? Renault az is, es meg olcson is lehet tankolni.
Update:En szvsz megtartanam a Megane II-t, mert jo konstrukcio es nem nagyon lesz jobb fogyasztasu/uzemeltetesu/pakolhatosagu autod. Amig nem rohad, addig lehet javiani. 10-12 misi helyett 1-2 misibol fel lehet ujitani az egeszet.
[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Ismertek olyat, aki vallal klima javitast?
A kocsimon kellene (Modus) hocserleot cserelni (ennyit tudok ). Gazt nem engedi el, a kompresszor is megy. A szerelom azt mondta o nem vallalja. Nem mostra gondoltam, raer ebben az evben egyeztetett idopontban.És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
rodeo74
csendes tag
Megvan a CO² teszter, sárga lesz a lötyi
De most az is elhangzott hogy az EGR hűtő is lehet ludas ebben. Ez igaz lehet ?? -
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
A kuplung az jó esetben kettőstömegűvel cserés, úgy erősebb az anyagár, viszont a hajtókar csapágy az filléres tétel anyagban, munkadíja több mint az anyagár, de max 30-40ezer mindennel(pláne olajcsere, turbó csere, meg mindennel összekötve) és akkor még vastagon is fogott a cerka.
-
mycso
Topikgazda
Fateromnak 1.33,140 ló van, sok várossal inkább 8l felett eszik.
A kolléga által írt 5l alatti, elég extrém felhasználás lehet.Valahol régen írtam, Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián keresztül) 3 fő + csomagok, valami 6.6 literes átlagra emlékszem.
Mod. : közben megtaláltam: [link]
+1 találós kérdés, mi ez
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
válasz Gombinyó #92919 üzenetére
Ohh, én bő 15 éve járok ugyanarra dolgozni,
Megane 2 1.5dci 106 - 5l környékét evett
Laguna 3 2.0 dci - 6.5l
Talisman 1.8tce - 8.5l
Ugyanaz az út, forgalom, vezetési stílus.Igen, hibrid/elektromos kellett volna...
Nálunk költözés lett a vége(folyamatban) így megszűnik a napi kb. 70km inga.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
domper2015
senior tag
3-as kombi középső féklámpa ledes, elfért volna a kis izzó is.....
Holnap odaadom a műszerészeknek, hátha.
Az új 25-30 E Ft, vicc² -
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diablo1984 #92917 üzenetére
Lendkerék mondjuk használati szokások függvénye is, más típus& motor mondjuk, de ismerősnek nemrég kellett cserélni... Több, mint félmillió km után. 2 tárcsa elkopott közben, a harmadikat már nem szolgálta ki. (Egytömegű szett került bele.)
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #92926 üzenetére
Hogy értse mindenki, aki ide téved, pontosan meghatározott mértékben kell meghúzni, ami épp akkora erő, hogy a csavarban ébredő feszültség maradó alakvaltozast okoz, azelpi az anyag a folyashatart, kicsit megnyulik a csavar - ezzel az elérhető rugalmas előkészítő erő kb maximális, a csavar viszont még egyszer újra nem használható, mert legközelebb is folyás határra kell húzni, és akkor, vagy használat közben eltorhet,a hajtókar felső része meg kinéz a valóságba.
(Tudom, hogy te tudod)[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz norbert1998 #92927 üzenetére
Ha már láttak olyat, hogy a régivel is működik, akkor jön az a döntés, hogy minek venni bele újat?
"Spórolás" címén nagyon sok fixen cserélendő cucc kerül mégis visszaépítésre, aztán ha történik valami, jön a sírás, meg akár az egész autómárka fikázása...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gixxergabi
senior tag
válasz domper2015 #92921 üzenetére
#92921domper2015
Anno eltettem ezt a linket ha jól emlékszem nem mindegy milyen ledre cserélik, mert rózsaszín lesz, de majd átfutod google fordítóval, több oldal... -
domper2015
senior tag
válasz gixxergabi #92930 üzenetére
Nagyon nagy köszönet!
-
Alusky
aktív tag
válasz forceberg #92925 üzenetére
Ha ezek nyúlós fokolós csavarok akkor ki kell cserélni. Ezeket húzzák nyomatékra, majd utána fokra. Az ára meg attól függ ki melyik kamionról szerzi be, ezért van 4x különbség ugyanarra a munkára. Meg szerelője is válogatja, de erről is már beszéltünk végtelenszer, a Báttyaaaaaa nem áll neki a fél motort kicserélni, pedig nem épp gagyi autók járnak hozzá és a tulajoknak lenne rá pénze, más meg a fél blokkot kukázza. Én inkább az első pártolója vagyok, más meg egy Novoth Tibi. Nekem nem ér meg 3x árat +30% élettartam. Volt már nem kevés videóban ahol a régi csavar került vissza olyan helyre ahova papír szerint új kellett volna, meg is válaszolta a szerelő, hogy a büdös életben nem volt belőle gond, ezért nem vetet meg újat senkivel.
Nagyon elkapatott lett ez a szakterület, kb. mint a kutyakozmetikus, aki szart se tanult (állatorvossal ellentétben aki a fél életét annak szentelte) aztán többet elkér a kozmetikus egy bűzmirigy kinyomásra vagy fülpucolásra, karomvágásra, mint a doki. A multik árairól ne is beszéljünk, a 12 ezres Elf olajat 25 ezerért akarná a Bárdi rám sózni. Hát rám biztos nem. 50 ezres szélvédő cserék amikor 12 ezerből megcsináljuk.... Meg ez a 800 ezres lámpa... Meg a 40 ezres gumi turbócső a légszűrő meg turbó közé, még csak nem is a nyomó részre az ic-hez...
Valaki nem nyitja ki a szemét meg nem küldi el az anyjába a másikat állandóan akkor kegyetlenül lerángatnak mindenhol is, az egész világra jellemző, itthon meg még magasabbra került a léc.[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Alusky #92932 üzenetére
Az alapján, hogy nem nagyon van tele a net a problémával, itt szerintem pont nem nyúlásra húzás történik. Ha mégis megtörténne pl pontatlanságból, ami nyúlik, az mérhető is... hosszabb lesz a többinél, menet nem egyforma, vastagság egy ponton csökken, meghúzásnál lehet érezni is, stb. Elég azt cserélni, múltkori csapágyazás alapján ezen a helyen a csavarok nem szenvednek maradandó alakváltozást - hogy a gyár újat ír, az igaz, és úgy máris jóval kisebb a hibalehetőség (de mondjuk én csak második szerelésnél gondolkodnék rajta, pláne ha megelőző csapágy csere, nem megszorult motor). Aztán ahogy írtad, egyéni preferencia kérdése is, adott pénzért nekem megérné méregetni, márkaszerviz óradíjjal fölösleges nekiállni is, olcsóbb az új szett csavar. Mondjuk itt nagyon egyszerű a szétszerelés is, ha mégis elszakadni az előírt nyomaték+fok alatt a régi csavar, nem egy hengerfej ahol tömítés csere és komplett hf ki-be a szakadás "ára".
-
Morales72
csendes tag
Soha nem fogom megérteni, hogy egy ilyen tételen miért akar valaki spórolni... Értem, hogy a pénz nagy úr, de ilyennel kockáztatni szerintem vakmerőség.
Én nem vitatkozok a szerelőmmel, mert bizonyította, hogy érti a dolgát. Ha azt mondja, hogy ez és ez kell az autóba, mert ez és ez lesz, akkor annyi. Kifizetem. Inkább nem eszek. Ennyi."I'm too old for this sh.t..."
-
lsebestyen
addikt
Sportfutómű mit takar? Nem vagyok otthon ezekben a módosításokban. Rugó és lengéscsillapító? Egy ilyet el tudnék képzelni magamnak - sportfutómű nélkül . Ha Svájcban laknék, akkor maradhatna, de ezeken a rossz utakon fix, hogy kirázná belőlem a lelket. Szóval ha vissza kéne alakítani, akkor nagy valószínűséggel rugó és lengéscsillapító cserével megúsznám? 5 ajtós megane 3 2.0 Tce
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz lsebestyen #92941 üzenetére
Ültetve van, az biztos.
Meg kell kérdezni őket / alá kell nézni, hogy mi van alatta.
Lehet, csak rugót cseréltek, akkor azt kell visszarakni gyárira, az nem nagy költség és nem nagy mutatvány.
Ha már a gátlókból is gyárit kell venni, az húzósabb, bár nyilván az alatta lévő futómű eladható, ha valami márkás jó állapotú darab.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
lsebestyen
addikt
Ezek vannak beírva a műszakihoz: H&R sportrugókkal szerelve:Rugók jelölése elöl/hátul:28997VA/28997HA.Szín:kék. 048 Egyéb záradék: Kerékközép távolság a sárvédőtöl E/H:350mm/355mm.
Bár gondolom ha a lengéscsillapítók cserélve volnának valami másikra, akkor az nem lenne olyan feltűnő mint egy kék rugó.
-
norbert1998
veterán
válasz lsebestyen #92941 üzenetére
Olyan csúnya ebből az ötajtós, főleg a három ajtóshoz képest, hátulról.
-
lsebestyen
addikt
válasz norbert1998 #92944 üzenetére
A 3 ajtós tenyleg pofásabb. De még mindig nem tudom a csomagtartó nyílás átmérőjét a három ajtósnak.
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #92941 üzenetére
Ezt bűn visszaalakítani.
Ha nem tetszik ne ezt vedd meg.Renault power
-
rodeo74
csendes tag
válasz MasterMark #92945 üzenetére
Csak a felső részbe töltöttem az indikátort, de végülis van bőven még, megismétlem és remélem nem lesz sárga, nagyon nem lenne jó ha hengerfej lenne . Szivárgást hol érdemes keresni ? ( gondolom tesztelve van annak is értelme)
-
mycso
Topikgazda
válasz lsebestyen #92943 üzenetére
Ha csak rugót cseréltek, az nem nagy kaland, hogy vissza alakítsd.
Egyébként, ha tényleg érdekes az autó, ki kell próbálni.
Nem biztos, hogy olyan vészes így, hogy csak a rugó van cserélve.
Nekem megane 2 volt ültető rugóval valami 3-4cm,teljesen élhető, használható volt.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
domper2015
senior tag
Kész a pótféklámpa, a forrasztás engedett el. [kép]