- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Linux kezdőknek
- Milyen routert?
- Opera böngésző
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeZ...
aktív tag
Fejből nem emlékszem rá, de jellemzően két vastagabb és két vékonyabb vezeték megy a csatiba. Abból a két vastagabb a táp. Fogsz egy multimétert és külön-külön szakadást mérsz a két vastag szál és a kasztnin egy biztos testpont között. Amelyiknél lesz vezetés (rövidzár, tehát sípol a műszer, ha tud olyat), akkor az a szál a test. Nyilván a másik lesz a + . (remélhetőleg nem testhibás a kábelköteg ezen része, mert akkor az bezavar kissé )
-
veterán
Köszi. Nagy vastag piros volt asszem, de a 16 év leült porrétege némileg megnehezíti a színek felismerését
Amúgy előre nem jut benzin az injektorok feletti kis tartályba vagy nemtom mi annak a neve. A benzin csövet lehúztam, rádugtam egy PET palackot, és se gyujtásra, se inditózáskor nem jött egy csepp benzin sem belőle. Két tippem van. Vagy meghalt az AC, vagy valamiért nem kap a vezérléstől tápot az AC. Ezt akarnám kitesztelni, hogy viszek hátra 12V-ot, hátha úgy beindul a verda :D[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Ha nem megy hátra a nyál, jellemzően a motortéri BSM-nél a csatlakozónál van a baj, az üzemanyagszivattyú érintkezője korrodál. [link]
Meg kell nézni a tiednél hányas láb, nekem talán a középső csatin volt, és talán a 11, és a mellette lévő lábon is ugyanaz van (minő véletlen), de csatlakozóban nincs párja; Zolisys javaslatára egy bontott csatival készítettem egy Y-t, hogy kisebb áram menjen át rajta. Sokszor pár újra rádugástól javul annyit a kontakt hogy elindul az autó, de ez nyilván ideiglenes, szét kell szedni a csatit, mert szemből beelnézve nem látszik (ezt szoptam be én is).<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz MC Pite #4853 üzenetére
Köszönöm
A link nálam nem megy, a saját hsz-em jön be
Amúgy én is arra gondolok, hogy ott lehet valami. Ha jól emlékszem 5-6 éve hasonló hiba miatt már cserélték a BSM-et. Illetve amit most télen észre vettem, hogy az utastér szellőztető vetillátorom nem indult. A biztosítékot mozgatva elindult, de a panelnél a foglalat szikrázott kicsit. Lehet szét kéne szednem és ránézni a cuccra -
MC Pite
veterán
Pff, ezer éve volt, talán össze kell nyomni a pint hogy előre kijöjjön, nem emlékszem.
Hát igen, sajna a 'jobbik' szerlők eljutnak a bsm cseréig, de a hiba valódi forrásáig nagyon kevesen.
Legrosszabb esetben Zolisys/Vargaszék kezelésbe veszi az autót, és Y-t is készíthetnek.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ftc
nagyúr
Ma rájöttem miért nem világít néha a 206-os bal oldali H7-es izzója...
Először azt hittem, kontakt hiba lesz. De mikor jobban megnéztem észrevettem, hogy az egy kontakt félig kint. Innetől egyértelmű a csatlakozó(izzófoglalat) csere. Ha majd nem esik cserélhetemTovábbi kérdés
206 1.4hdi , ha rálépek a gázra sípolást hallani a motor felől. Amint nem gyorsulok onnantól a sípoló hang nem hallható. Mire nézzek rá?
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Kinéztem feleségemnek egy citroen c3 1.6 16v exclusive automata váltó autót.
2004 év gyártmányú
Mire figyeljek megtekintéskor? Szokott valahol rohadni? Váltó nem szokta megadni magát? Motor? stb.Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
MC Pite
veterán
válasz hódmaci #4862 üzenetére
A váltóra és a fényszóróra (beázás nyomai). Esetleg a vízhőmérsékletre. Rohadás nem jellemző, de ajtók alja, motorháztető, csomagtérajtó alját érdemes megnézni.
Meg hogy milyen félásványi vacakkal etették a motort fullszintetikus A5/B5 5/0W30 helyett (bár szerencsére nem túl kényes a motor).<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
hódmaci
senior tag
válasz MC Pite #4863 üzenetére
Köszönöm.
A fényszórókat most polírozhatták fel fotókból ítélve.
A motor olajra remélem egyenes választ kapok.
Rozsdásodásokat meglesem.
Váltónál mire kell figyelni? Sajnos még soha nem volt automata váltós autóm.
Elég ha csak a hangját nézem, figyelem? Ha semmi búgó, nyeklő, kattanó hang nincs akkor ok? Gondolom.[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
-
FeZ...
aktív tag
válasz hódmaci #4864 üzenetére
Ha Sensodrive, akkor nem sokat tudsz nézni rajta, ha éppen most működik. Nyilván kell vele menni egy tesztkört, de furcsa lehet első alkalommal, azért nem olyan, mint egy hagyományos automata, de ha megszokja az ember, egész jópofa. Esetleg vigyél magaddal olyat, aki ment már ilyennel, mert a nyekkegő, kattogó hangok ezen teljesen üzemszerűek is lehetnek, főleg beindítás után ! Azt, hogy meddig fog működni a váltó, nem nagyon lehet tudni. Az igazi baj vele az, hogy viszonylag drága hozzá az alkatrész és nem szeretik ezt kifizetni a tulajok. (Bár a hagyományos automatát sem olcsó javíttatni) A váltó maga egy egyszerű mechanikus váltó, az nem túl éruzékeny, de pl. a sebességfokozat villáján néha széttörik a szegecselés, talán mert a szervomotor izmosabb, mint az ember, de lehet, hogy csak anyagfáradás miatt. (Eddig 2 ilyenről hallottam vagy találkoztam, azért nem annyira sűrűn fordul elő) A kuplungokat valamivel sűrűbben kell cserélni bennük, mint a kéziváltósban. Minden javítható rajta, csak pénz kérdése. Legutóbb pl. egy kuplung szervomotor az akkor elérhető legolcsóbb helyen kb. 100e ft volt. (Nyilván helytől függően mehet felfelé az ára) A kapcsoló szervomotor meg vagy 170e, ha jól emlékszem. Tudtommal elvileg létezett C3-ból hagyományos automata is, de feltételezem, hogy elég ritka , élőban még sosem láttam. (persze feltéve, hogy valóban volt)
[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
Sajnos ilyen ismerősöm nincs.
Mármint aki ismerné ezt a fajta váltót.
Őszintén szólva még én sem "láttam", vezettem még automata váltós autót.
Pedig már van egy pár kilométer a lábamban. Illetve még anno mikor megkaptam a jogsit akkor az egyik haveromnak volt egy 2e vagy talán 2.2es benzines vectrája, na azt kipróbáltam S-ben . Ennyi az automata pályafutásom.Most meg asszony pajtásnak szeretnék egy kis autót és mivel nem erőssége a kézifékes elindulás ezért gondoltam, hogy segítené egy automata autó eme probléma kihidalását.
[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
MC Pite
veterán
válasz hódmaci #4867 üzenetére
Az autó megutálását fogja segíteni ha lesz vele baj (lesz ulyen idősen).
Inkább célszerűbb lehet finomítani a tudását, ha annyi is az esély rá, mint macskát nevelni... Ha most robotizáltra szokik, nem lesz hajlandó később mást vezetni.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Hauptmann #4869 üzenetére
Igen, és még azzal a kevés eredménnyel is ő vezet nálunk... És nála is főként akkor működik ha ott vagyok, egyébként a macska is le...ja
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nesa
veterán
Sziasztok!
2004 es partner 1.9d klíma gondom van, gáz van benne, benyomom az AC gombot és nem történik semmi, még a hűtőventilátor sem indul el.
Nem tudom az adagolónak lehet-e köze hozzá, mert volt 1.9Td Evasionom ott ha a gázpedál állás érzékelő nem volt rádugva nem indult a klíma, itt viszont csak lóg a kábel, nincs hova dugni. -
hiena68
csendes tag
Sziasztok, Citroen C-Elysee 2012-es 1,6hdi-hez keresgettem ma a neten hátsó kipufogó dobot. De sehogy nem találtam? Én vagyok tökhülye? Vagy mi a helyzet, ti találtatok már amikor kerestetek?
Az alkohol az ember ellensége. Aki megfutamodik az ellenségtől az gyáva.
-
hiena68
csendes tag
válasz molnarpeter #4878 üzenetére
Köszi, sima hengeres. Megnézem Janó dobnál.
Az alkohol az ember ellensége. Aki megfutamodik az ellenségtől az gyáva.
-
shteer
titán
-
fecus
őstag
A múltkor kérdeztem az androidos fejegységről Peugeot 308-hoz. Tudtok Szegeden kipróbált beszerelőt?
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
maglew
aktív tag
Sziasztok! Szükségem lenne egy megbízható szerelőre aki Budapesten vagy Pest megyében (Ócsa/Monor környéke) rendbe tudna szedni viszonylag baráti áron egy elől kissé összetört C3-ast, és jó kapcsolata van Citroen bontókkal.
Sajnos egy kanyarban kicsúszás után lámpaoszlopot fogott kb. 25 km/h sebességgel, így a kocsi eleje (lökhárító, hűtőrács, bal első lámpa, bal első kerék feletti lemez valamint a motorháztető cserés. Maga a jármű szerkezete nem sérült, a hűtőtől féltem de hála Istennek egy karcolás sincs rajta.
Sacc / kb mennyibe kerülhet ennek a javítása?Tudnátok ajánlani megbízható jó szerelőket? köszi
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. [Erről az autóról mi a véleményetek?] Fenntartási költség, fogyasztás?
Tipikus családi autó lenne, semmi száguldozás, semmi autópálya. Vidék, kanyargós szerpentim, meg 3 naponta 2x 33km munkába járás -
Feketelaszlo
senior tag
válasz Kis Tigris #4884 üzenetére
A Clio vagy Ibiza kombi fenntartása valószínűleg egy kicsit olcsóbb, mert az azokban található motorok tipikusan kevésbé igényesek a jó olajra, de cserébe gyengébbek is. De ettől a 70 kW-tól sem érdemes csodát várni nyilván - a 207 azt hiszem nehezebb is volt a kortársainál majd 100 kilogrammal, én soha nem szerettem, de ennek sem sokkal drágább az üzemeltetése, mint egy Swiftnek.
-
MC Pite
veterán
Clio nem igazán az, de Ibiza ha 1.4 16V akkor majdnem ennyire finnyás az olajra.
Nem rossz autó a 207SW, testvérét egy picit jobban szeretem (C3 Picasso).Ha jól látom német/osztrák volt, még fékolajat is cseréltek benne(és ha jól értem pollen, levegő szűrő és gyújtógyertyát), ésnyugatibautóként relatív nagy eséllyel psa b71.2321-es olajat kapott (csak ez való bele) - itthon a szerelők 98%-a sz@rik bele, és nem is ért az olajokhoz (se) - ahogy a tulajok is b....ak rá hogy megnézzék 5 évente/autóvételenként egyszer, hogy mi kellene az autójukba.
A gyári alufelni valószínűleg már el lett adva külön; ha nem gányul javították itthon (a bal oldala kicsit gyanús, bár nagy baja nem lehetett mert a kéder gyárinak tűnik és az alvázszámos matrica is még rajta) és nem rohad (ha sózós helyről való) akkor jó lehet.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #4886 üzenetére
Ja most nézem azok 16os matricák, nem azt jelzik hogy 23ban lesz a kövi szerviz
A kereskedésben lévő többi autó sem tűnik rossznak, remélhetőleg a normálisabbakat (vagy csak kishibásakat) hoznak be; elmennék meglesni (kevés hirdetés éri el nálam ezt a szintet főleg ebben az ársávban).<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Paxker315
addikt
Sziasztok
Ismerős első autóját venné, én ajánlottam neki a 208-ast. A kiszemeltje 2018-as évjáratú 1.6 blue-HDI motoros, kb 50 ezer km-rel. "Elvileg" az ad-blue rendszer ki lett iktatva, így, "nem kellene", hogy az ad-blue szivattyú megkotlódjon, de felveti azért a kérdéseket: HOnnan lehetnek biztosak benne, hogy a rendszer "kiiktatása" szakszerűen történt és nem lesz ebből később gond? Műszaki vizsgán nem kaszálhatják el őket majd?
Valakinek van tapasztalata ennél a motornál az ad-blue rendszer kikerülésével? Köszönöm szépen bármilyen visszajelzést.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz molnarpeter #4889 üzenetére
Koszonom szepen! Persze nem garantalt,hogy 2025-ben a gyakorlat nem valtozik, de nincs kristalygömb. Elvileg átnézetik megbízott állapotfelmérővel a gépet, így, lesz független szakvélemény is a csomagról
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
MODERÁTOR
Tudtok ajánlani Bp-en megbízható és lehetőség szerint nem aranyáron dolgozó fékszervizt? Tárcsa+betétcsere kéne a kocsin.
-
janakbacsi
őstag
e-bayen vásároltam egy gyári rádiót a 2010-es évjáratú picassomhoz. összedugtam a csatlakozókat hogy kipróbáljam. rádióállomásokat megtalálja, működik a kormányról való vezérlés is. egy probléma van vele, ami miatt használhatatlan. ez pedig az, hogy kb. 2 másodpercenként egy éles sípolás hallható működés közben. ez mi a franc lehet? beleépítettek valamilyen védelmet a gyárban, hogy ne lehessen másik alvázszámú autóban használni? vagy be van kapcsolva rajta valamilyen funkció ami ezt okozza? létezik valamilyen megoldás erre a problémára? köszönöm a segítséget.
ez lehet a megoldás? [link][ Szerkesztve ]
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Hauptmann
addikt
válasz janakbacsi #4893 üzenetére
Pontosan az a célja, amit írsz, diaggal hozzá kell rendelni az adott autóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Anakyn30
csendes tag
Szép napot! Tudja valaki esetleg az Abonyi Balázs telefonszámát,aki kormánykapcsoló javítással foglalkozik?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz janakbacsi #4893 üzenetére
Érdemes elvinni egy szakszervizbe - nem csak a párosítás miatt, hanem mert nekik valószínűleg megvan a legutolsó firmware frissítés. Elvileg ezek is valamennyire elérhetőek a neten, de informatikai rémálom kitapasztalni, hogy melyik fejegység melyik firmwarrel milyen feltételek esetén működik együtt. Nyilván ez a drágább navigációs - tolatóradaros - minden extrás típusoknál frusztrálóbb, mint egy sima CD-s rádiónál, de amennyire tudom a Magneti Marelli készülékek egy típuscsaládba tartoznak hasonló működési elvvel.
-
janakbacsi
őstag
válasz Feketelaszlo #4896 üzenetére
Nem egy agysebészet megcsinálni a videó alapján. Meg is fogom tenni.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
planbmokus
senior tag
Sziasztok!
Hétfő óta tulaja lettem egy Peugeot 206 SW 1.4 HDi-nek.
Egy kis hibája van: a jobb oldali ajtónyitás érzékelő hibázik, nem lehet távirányítóval csukni az ajtót, csak kulccsal.
Valaki találkozott már ezzel a hibával?
Esetleg Veszprém környékén valakit tudtok ajánlani, aki segítene?[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz planbmokus #4898 üzenetére
Ajtó átvezetőben kábel törés esetleg? (Vagy itthon nekiállni nincs tervben? )
-
Hauptmann
addikt
válasz planbmokus #4898 üzenetére
Nekem korábban nem Peugeotnál koszos volt a gumiharang alatt, meg volt szorulva, nehezen járt, szétszedés és takarítás után jó lett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- OLED TV topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- SONY LCD és LED TV-k
- Ukrajnai háború
- Bestbuy játékok
- Toyota topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Tippmix
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs