Új hozzászólás Aktív témák
-
sayen2
csendes tag
Sziasztok ! Peugeot 206-2.0 cc-nél honnan lehet tudni hogy az 206 CC 2.0 vagy 206 CC 2.0 16V vagy 206 CC 2.0 Roland Garros ? Alvázszámból , motorkódból , vagy honnan tudnám leellenőrizni hogy pontosan melyik változat ? Előre is köszönöm
-
helgi
aktív tag
Egyelőre nem találtam Berlingóban 1.9D vagy 2.0HDI-t, viszont van 1.4 benzines jó állapotban, kevés kilóméterrel, 2003-as. 80-90%-ban városban használnám. Mi a véleményetek?
-
MC Pite
veterán
Az 1.4 8 szelep 75 ló akkor jó a Berlingóba, ha nem hagyod el vele a várost. Soha.
Én biztos hogy nem venném az 1.6 (16V 109LE) helyett, még akkor se, ha csak felfújt héliumos lufit szállítanék vele. De kinek a pap, kinek a papné, a nem túl tartós hengerfejtömítéstől (és hogy sokan nem akarják/tudják normálisan beállítani a szelephézagot) eltekintve egy jó motor; csak nem ekkora testbe.sayen2: Alváz és citroenservicebox valószínű. De gondolom a RG a szín+belső szín/kárpitból derül ki, a másik kettő meg abból, hogy hány lovas a motor.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Shad0w
senior tag
Sziasztok,
Sikerült egy bekapcsolva hagyott rádióval kinyírni a 7 éves gyári akkut egy Peugeot 2008-ban (2013). Egy Lidl töltő lehelt bele még egy kis életet, 1-2 napig használtam és amikor járt a motor akkor volt szépen 14,1 V-os töltés. Tegnap amikor elmentem az új akkuért már csak 13,2 V volt a töltés és akku csere után is ennyi maradt. Egészen mostanáig arra gondoltam, hogy a szintén öreg generátor a lemerült akkuval kapott egy utolsó lökést a halálba. De! Ha sebességben gurulok akkor felmegy a töltés 14,4 V-ra (a védelem még működik ).
Most teljesen értetlenül állok és nem értem hogyan befolyásolja/befolyásolhatja a gázpedál a töltést.
Valaki látott már ilyet? Esetleg van ötlet merre kéne elindulni a nyomozásban?[ Szerkesztve ]
-
nullpoint
senior tag
Bmw-nél találkoztam már olyannal hogy az elöregedett akksi cseréje után addig nem volt jó a töltés amig nem lett elmagyarázva a computernek hogy kapott új aksit.
Lehet hogy csigazabálóknak is tetszett az ötlet, és szakszervíz kell egy akksicseréhez is.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Feketelaszlo
senior tag
Volt már idén akksi problémás kérdés, a helyes menete ugyanúgy történik, mint ha BSI-t akarnál resetelni, vagyis várni kell 5-15 percet leállítás után, nem lehet belőle rögtön kikapni az akkumulátort. Bár ha más nem bolondult meg akkor pár napot várnék, egyszeri alacsonyabb feszültség még nem ad okot aggodalomra.
-
Shad0w
senior tag
válasz Feketelaszlo #4060 üzenetére
Biztos, hogy nem vártam 5 percet sem az akksi kiszedésénél. Viszont így már van minek utánajárni, megyek elolvasom az internetet a BSI-ről (meg mondjuk a használati útmutatót is az akkumulátor cseréről). Én naivan csak arra számítottam, hogy max. a távirányítót kell újra sync-elni, de úgy tűnik érzékeny a lelkem. Köszi
nullpoint: neked is köszi a tippet, lehet hogy majd akkor a szervizt is felhívom ha nagyon nem akar működni. Egyelőre ezt a végére hagyom
[ Szerkesztve ]
-
Shad0w
senior tag
Progress update: kipróbáltam pár leírást amit találtam, egyik sem működött (1, 2). Plusz ezek a várások inkább alsó limitnek tűntek, szal volt 15 perces várás is a lépések között, de semmi. Annyi kiderült, hogy ha felkapcsolom a tompítottat akkor felugrik 13,6V-ra, az már majdnem jó, így már nyugisabban megyek hosszabb útra, de estére azért még felrakom a töltőt amíg ez nem oldódik meg.
Már nem a gyári rádió van bent, az lehet hogy bezavar (eleve innen tudom, hogy gond van a töltéssel, crosscheckeltem álló helyzetben multiméterrel, jól mér a rádió). Vissza kéne rakni a gyárit, de tök nehéz volt az újat beleszenvedni, semmi kedvem most hozzá. Alszom még egyet rá.
-
Shad0w
senior tag
válasz molnarpeter #4063 üzenetére
Már nincs meg az eredeti akku, beszámolták az új árába (1500 Ft + újrahasznosítják/szakszerűen kezelik a veszélyes hulladékot). Lidl töltő rajta volt egy éjszakát, 12,5V-ra töltötte fel (gyújtás után, indítózás előtt). Mentem vele 10-15 km-t kisebb megállásokkal és a 3. indításnál már csak 11V-ot mutatott. Itt már csak egyet/másfelet tudott az indítómotor tekerni ami pont elég volt, hogy beinduljon. Ennél a pontnál temettem el örökre a gyári akkut.
Amit linkeltél: jól értem, hogy igazából nem kell sokat belemagyarázni a töltő feszültségbe, inkább hagyjak neki kis időt amíg magára talál az új akkuval? Ezt simán el tudnám fogadni.
Mondjuk el fog tartani egy darabig, mert home office van, a rádió is így maradt bekapcsolva másfél hétig...[ Szerkesztve ]
-
Shad0w
senior tag
válasz nullpoint #4067 üzenetére
Amit írtál annak két jelentése lehet (vagyhát amit én értettem belőle):
1. Szemét bolt csak ennyit adott érte. Jól átvertek.
2. Simán elvihettem volna külön színesfém hulladéknak többet kaptam volna érte. Hülye vagyok, hogy hagytam magam átverni.Ebben semmi vicces nincs, sorry.
Mármint nincs harag meg semmi, csak gyakorlom a feedback adást.[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
Sziasztok! Bp-en (elsősorban Zugló környékén) tud valaki ajánlani szerelőt? Folyik az olaj a kocsiból, feltehetőleg az olajszűrő környékén (maga a szűrő nincs lelazulva). 1.4i, Xsara 2003.
Ezen kívül 1-2 apróság..
-
-
Csontbrigád
tag
Sziasztok,
307 2003-as autónál a bal első ajtóhatároló megadta magát - kattant egy nagyot, azóta csak a végponton akad meg. Az újat már megvettem.
A kérdésem annyi lenne, hogy az ajtókárpit levétele után, az alatta lévő hangszigetelő(?), hőszigetelő(?) anyagot hogyan lehet legegyszerűbben és sérülésmentesen leszedni? Illetve ezt az anyagot mivel kéne visszaragasztani?Köszönöm!
-
Repsol600
addikt
válasz Csontbrigád #4072 üzenetére
Én tapétavágó pengével elvágtam a ragasztót, olyan rágógumi szerű. Utána vissza ragad.
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Peugeot 106, 1.1 44kw, 2003-as.
Kb háromnegyed évet állt az autó, járvány végett nem tudtam menni időnként beindítani/kerülni vele egyet. Feltöltött akksival pöcc röff indult. Kerültem egyet. Motor nem állt le, de mint ha időnként elment volna az áram. Szervón éreztem (elektromos) meg a műszereken látszott. Motor nem rángatott. Szinte csak alap fordulaton nem világított az akksi ikon, egyébként igen. Generátor mehetett tönkre az állástól? Akksit is gyorsan leszívta.Maine coon
-
molnarpeter
nagyúr
Akkut nyírta inkább ki az állás, de a test kábeleket és egyéb csatlakozókat érdemes átnézni, kontakt gond is okozhatja. Mindenesetre multiméterrel kezdeném, mennyi az akku nyugalmi feszültsége, hogy alakul a töltés járó motorral, vagy akkus boltba is el lehetne gurulnj beméretni az állapotát.
[ Szerkesztve ]
-
atosan
addikt
válasz molnarpeter #4075 üzenetére
Köszönöm szépen!
Esetleg a testkábeleket merre találom?Maine coon
-
molnarpeter
nagyúr
Testkábel típus ismeret hiányában passz, viszont van egy kerülő módszer - tegyél egy bika kábelt a motorblokk és a negatív saru közé. Ha javul a szitu, akkor test gond és érdemes keresni, ha nem változik, akkor máshol van a probléma Otthon szerszám nélkül ellenőrizhető, ha van indító kábel.
-
FrankMonzano
őstag
Sziasztok! Peugeot 207,1.4 kfu. Hidegen általában 1500-as fordulat alatt fullad a kocsi. Le nem áll, csak nyomom a gázt, beesik a fordulat. Főleg gurulásnál csúsztatott kuplungnál meg kettesbe váltásnál, amikor beesik a fordulat. Ahogy melegszik, megszűnik a jelenség. Valami ötlet?
-
félisten
Sziasztok!
1999-es Peugeot 306-ba lehet-e tenni a gyári első ülések helyett valami jobb oldaltartásút hákolás nélkül, amiben esetleg van kompatibilis ülésfűtés is?
Utóbbi opcionális.
Honnan tudom megállapítani biztosra, hogy egy ülés belemegy-e az autómba? Van erre valami szabvány sín vagy valami?Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ftc
nagyúr
válasz Stylewars_kp #4051 üzenetére
Szerelőnél az autó
6 hibakód volt
abból 3 az üzemanyag nyomásról...
s a maradék 3 levegő mennyiség... -
MC Pite
veterán
Mérj feszültséget az üzemanyag szivattyúra menő csatlakozónál (és nézd meg a szűrőt is).
Jellemző sok változatnál, hogy kissé megég az érintkező, egyre csökken a feszültség. Hiába nézed meg a BSMnél, belenézve pont nem látszik, szét kell szedni, és ki kell venni a konkrét pint. Én elsőre BSM-et cseréltem, de később kiderült nem egészen ez volt a probléma. (Nálam néha nem indult, mert már 7V körül volt a feszültség.)
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dorien
veterán
Citroen C2 1.4 HDi update: (hátha hasznos lesz valakinek)
- A hűtővíz jelző villogása (1 db piros LED a bal oldali oszlop felett) a szenzor cseréje után megszűnt. Peugeot-hoz való 1500Ft-os eBay kínai ment bele. (Az AutoDoc 19e Ft-ért árulja ezt a szenzort.)
- A "víz van az üzemanyagban" jobb oldali LED oszlop villogása a gázolajszűrő cseréje után szűnt meg. (Ideiglenes megoldásnak vettem egy fekete borítékot és félbehajtva kitakartam a villogó oszlopot, hogy ne őrüljek meg teljesen. )"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
őstag
Ha már tapasztalat osztás, talán valakinek jól jön:
Citroen C5 2.2 HDi 2013 (204 LE), augusztus végén elköszönt a turbó 360ezer km-nél. Semmi dráma, Horvátországból hazefelé Székesfehérvár előtt elment az ereje, max 90et bírt. Félreálltam első pihenőben, tréler (nem reklám, de Simple app alatt köthető biztosítás jól vizsgázott, teljesen ingyen volt a tréler oda ahova kértem). Nincs bennem semmi fel kéne gyújtani érzés, inkább örülök, hogy nem Dubrovniknál dobta el. Előjele annyi volt, hogy néha torpant gyorsításkor, meg ha hirtelen fordulatról kellett megállni, akkor is, azt hittem a váltó szórakozik, nem az volt
260ezer km-vel vettem, addig a 30ezres gyári olajcserét kapta, nálam 10ezer körül van ez, csodálom, hogy eddig bírta. Ha a művelet ára érdekel valakit, kicsivel több, mint amennyi kilóméter van az autóban.[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, lehetséges, hogy 2018as évvégi gyártású (2019 árplisi forgalombahelyezés) Pug 208 Kleber abroncsokkal hagyta el a szalont? Az alap 15"-os kerékről van szó. Az autóban elvileg 6k km van.
Az 1.2 VTi-nek van ismert kényesebb dolga?
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz MC Pite #4086 üzenetére
Teljesen elképzelhető - nem egy partnertől veszik már az abroncsokat, hanem egy TWA (Tire Wheel Assembly) külső beszállító van, aki olyan gumit rak a felnire, amit épp be tud szerezni (nyilván bizonyos megszabott szerződési kereteken belül), a gyárban meg csak a 4 csavart kell meghúzni. Ez a gumis cég berendel mondjuk 100.000 Goodyear abroncsot, de ha felmegy az ára akkor lehet, hogy a következő sorozatnál már Kleberre vált. Olyan van, hogy a csúcsfelszereltséghez mondjuk fixen Michelin dukál, de a prémium márkákon kívül már nem nagyon kötődnek egy-egy gumis céghez az autógyártók, szóval ezt így kibogarászni nehéz - nyilván ha a gumi gyártási ideje későbbi vagy sokkal korábbi, mint az autóé az árulkodó jel, de ha kb. azonos, akkor valószínű az a gyári.
-
ftc
nagyúr
válasz MC Pite #4086 üzenetére
Sztem kizárt - Michelineket raknak mindig...legalább is mindig azt láttam
Bár most nézek egy 2019-es 208-at Continental van rajta... Ez akkor fordulhat elő ha pl volt rá téli gumi / nyári kedvezmény - akkor természetesen az olcsóbbat rakja rá a kereskedő...
#Feketelaszlo - meglepne rendszerint 1 gyártótól vannak a gumik - függ kivel kötöttek az elején szerződést... legalább is nálunk így van - felnikkel érkeznek a gumik
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Érdekesség gyanánt pár első szerelt gumi:
Jumper 2013 Michelin
308 SW 2015 Continental (?pótkerék alapján)
C4 Van 2016 Michelin
Berlingo 2016 Michelin
Jumpy 2017 Continental
Jumper 2017 Michelin
208 Van 2018 Kléber -
MC Pite
veterán
Köszi srácok, akkor ez így rendben van (a legtöbbön én is Michelint láttam, anno húgomén Bridgestone volt, bár az 2013as). Általában a feláras kerekeken vannak a jobb papucsok, de más PUG-on még idáig nem láttam klebert.
molnarpeter: Az üzemanyag/olaj érzékenység (koksz miatt) úgy rémlik a feltöltött verziókra érvényesek (azért is jöttek később a balkánra, és írták elő a 98as benzint ha jól rémlik). Illetve a szívó az MPI, elvileg kevesebb lesz a koksz. Szíj és gyertya már változott a korai változatokhoz képest. Vezmódosítás még nem tudom hogy megy (gondolom itt is kerék fokolás?) és hogy mennyire finnyás; és még az elvileg vezérműszíjcserét se látom (azt igen, hogy papíron élettartam hosszt szolgál, de...).
Érdekes egyébként, hogy azon ritka autók közé tartozik, ahol 200kg-os szórással adják meg az üres tömeget.. 975 és 1168 között. Gondolom utóbbihoz lehet inkább közelebb.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ftc
nagyúr
válasz Feketelaszlo #4090 üzenetére
Nálunk a cégnél méret szerint 4 fajta gyártó van
-
MC Pite
veterán
208 (2018): Úgy látom TPMS az szenzoros (éljen ) - és ráadásul nem írja ki sehol a nyomást(?) A Kugában sem, nem is értem; az ESP-t kéne okézni/tarázni, a másikat nem kéne és ki kéne jelezni a nyomást.
És úgy tűnik több mint kétszer annyi 1db szenzor mint pl a Renaultba (szettnél ez kb 30.000 difi).Kérdés:
-Első-hátsó cserénél kell tanítani?
-Egyáltalán (új szenzornál) kell tanítani, vagy pár km után felismeri és öjöm-bódottá?
(Megane esetén 4 márka(!)szervizt hívtam fel és 3 gumishoz mentem be. Egyikőjük sem tudta mi van benne és hogy megy ).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz MC Pite #4095 üzenetére
99%, hogy indirekt - de ettől még ajánlott resetelni, van egy "TPMS set" gomb a kormánytól balra, azt kell lenyomva tartani csippanásig - már ha biztos vagy benne, hogy épp jó a nyomás a gumikban. Ha érintőképernyős akkor a menüben van elrejtve, de tuti valami tök logikátlan helyre.
-
MC Pite
veterán
Ha indirekt, az zsír - viszont akkor miért kapni csomó helyen hozzá szenzort? Vagy legalább írná a manuál; vagy -höhö- tudná a márkaszerviz. Holnap felhívom őket.
Köszi eddie!
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Gondolom nem illik itt reklámozni, de hirdetés nélkül annyit meg lehet említeni, hogy egy szép állapotban lévő C3 mk1 ph2 eladósorba kerül mostanság, ha valaki ilyesmit keresne
Bocs az OFFért
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyfejü
őstag
Sziasztok! Az alany 2003 1.6 b sw 16 szelepes.Szelepfedéltömités csere előtt állok.Kaptam egy lap szerü tömitést meg egy gumi csikot. Melyik szelepfedél alá melyik megy? üdv
Új hozzászólás Aktív témák
- PHP programozás
- Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Videó stream letöltése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Windows 10
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen