- Vírusirtó topic
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Asustor NAS
- PHP programozás
- Facebook és Messenger
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #5600 üzenetére
Köszi, láttam korábban és nekem is eszembe épp jutott épp erről, hogy vajon mi a joeg lehet az autóval...
De mivel nem stimmel az akku cikk száma ezért mit tehetek mint bízom bennük.
Meg tényleg gyakorlatilag most tudom hogy semmi más dolog nem volt vele mint az akkumulátor csere.
Lehet benne hagyták a 10 es kulcsot?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
stickrs
senior tag
Nekem szerencsère még nincsenek ilyen rossz tapasztalataim, mondjuk nem is Mo-n élek, Hyundaitol eddig felajánlották mindig a csereautot, ha csak egy 15 ezres szervizre vittem akkor is, szóval az ilyen hetekig autó nélkül hagynak meg stb dolgokat fel se fogom, hogy történhet.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
gorbep
senior tag
OFF-ba teszem, mert nem EV...
Én akkor hagytam abba a márkaszervízbe járást, amikor a 90e km-nél olajcserére vitt 4L prémium olaj után úgy kaptam vissza a kocsit, hogy több mint 5L olaj volt benne... visszahívtam a szervízt, hogy az álmoskönyv szerint nem jó jel a maximum fölött 2 ujjnyival az olajszint, főleg a katalizátornak... gyorsan vigyem vissza, így ne járjak vele... az orrom előtt szívtak le belőle több mint egy liter fekete szutykot... és kijött a szervízvezető és sűrű bocsánatkérések közepette mondta, hogy új kolléga, elnézte a motorszámot, és véletlenül a nagyobb motorba való 5L-t töltött bele... kérdeztem azt hogy, amikor én hoztam a 4 L Castrol olajat... csak hümmögött...
Azóta nem vittem kocsit hivatalos márkaszervízbe...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #5602 üzenetére
Nálam fel sem merült a csereautó, ugyanazzal a kocsival ami neked van. Sőt, még örültem (itt így megy), hogy ők legalább nem hajtanak haza (30k "átvizsgálási díj" kifizetése után mint a gané Duna-Autótól), hanem kicserélték az alkatrészt gariban. Itthon ez is olyan nagyon magyar módi...tehát sz*r az egész.
A tudomány a valóság költészete!
-
Bandit21
addikt
Mindenféle papír nélkül visszakaptam az immár jó új akksival. Ennek már stimmel a száma az id4 yt videóba szereplővel.
3x kértem papírt 3x mondta el a muki hogy nem tud adni. Nálunk vendégség volt jövő héttől dolgozom így is el lett rá bva majd 2 óra, mert persze 13-ra mentem a munkafelvevő pedig "ebédelt" 13:30-ig.
Addig ott ültem és gondolkodtam, vajon nyugaton egy ilyen miatt milyen levelet lehetne írni a vw-nek.
Itt ha írok a puhu-nak max kapok egy bónuszt a kövi szervízre, ami persze majd véletlen duplája lenne annak ami valójában lett volna, és akkor fizetek ugyanannyit, csak örüljek mert 50% off volt rá.Abbahagyom a kesergést emiatt mert nincs értelme.
Amúgy azt mondták hogy becsszó id3 akku ment bele kedden, csak épp nem a 2.4 upgrade akku, mert ahhoz van valami fejlesztés és elsőre csak sima id3 új akkut kaptam de ha akarom bevisznek a raktárba és meg mutatják amit ki vettek hogy ehhez lett hozva (talán Németo-ból) alvázszám alapján.
Mondtam, hogy igen látni akarom. Telefon a raktárnak ( ami amúgy 10m tőlünk 2 ajtón át), bocs épp wc-n van a kollega 5 perc.
De amúgy majd körbe kell menni mert oda nem mehetek csak úgy be.Itt már azt mondtam hogy ok köszi hello.
Nyilván amikor megjött a szervizes fél óra ebéd után ( amiről én itthon felálltam hogy mehessek hozzá időben) már akkor kellemetlenkedni kellett volna de én egyszerűen nem vagyok olyan).
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
wassermann
addikt
Már megtörtént, felejtsd el! Nem éri meg tovább idegeskedni emiatt.
-
Andras6800
senior tag
válasz wassermann #5607 üzenetére
Pont ezért tartunk itt. Mert mindig mindenki szemet huny, meg elfelejti
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
wassermann
addikt
válasz Andras6800 #5608 üzenetére
Természetesen nem az eljárással értek egyet! Azért mondtam csak, hogy ne idegesítse ezen tovább magát. A jó munkaerő elmegy, ennyi...
[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz wassermann #5610 üzenetére
Ebben teljesen egyetértek veled!
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #5609 üzenetére
Igen, de van 2 autóm amit hozzájuk hordok ígyis úgyis még vagy 5 évig. Sokkal többet arthatok magamnak hosszú távon.
Anno amikor Fehérváron elfelejtették oda adni a kerék őr oldot és utóbb se tudták oda adni és nem lehetett leszedni a kereket téligumi cserekor utána mentem a dolognak (akkor amugy a Pohu segített) akkor hiába írtam panaszt a vw.hu-nak leírtak hogy ők csak importőrök és a fehérvári szalon nem hozzájuk tartozij.
Próbáltam keresni német mail címét de egyszerűen nincs.
Lehet panaszkodni egy legördülő lista alapján. De az belsős dolgozók számára lett készítve és olyan tárgyak vannak megadva hogy ért e diszkrimináció, akartak e vesztegetni, vagy mint beszállító lettem e szivatva.Gondolom a németekbe fel se merül hogy máshol ne az ügyfél legyen az úr ezért minek is legyen panaszlada.
Igazgatok van, de ártani nem akarok magamnak.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
mézespálinka
senior tag
válasz Bandit21 #5606 üzenetére
"Addig ott ültem és gondolkodtam, vajon nyugaton egy ilyen miatt milyen levelet lehetne írni a vw-nek."
És itthon mi akadályoz meg benne? [link]
Meg kell próbálni. Igaz nem autó, de egyéb termék esetén nem egyszer kellett ehhez a módhoz folyamodnom, és többször sikeres volt. Vagy gyorsítottak a folyamatban lévő panasz ügyén vagy egyedi megoldást ajánlottak. Ha csak fórumozol, az tényleg nem teszi jobbá a dolgokat... -
aerosmith
őstag
válasz Bandit21 #5606 üzenetére
Nem a 2.4 miatt kellett bele a jobb aku hanem a 3.0 OTA miatt.
Mert az update alatt több órán keresztül terheli a sima akkut és a régiek nem bírták lemerültek frissítés alatt és ha pont ECU írás közbe történt akkor hardware csere kellett + trailer.
3.0t OTAn keresztül nem mostanában fogsz kapni. Németeknél is jelenleg csak azok kapnak akik feliratkoztak emailban és ott is hullámokban küldik ki.Amúgy meg: eszrevetel@porsche.hu
Én tuti nem hagynám hogy átb@sszanak akármivel is, mert ha hagyom, akkor először kicsivel aztán nagyobbal fognak.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Ha valaki kapna értesítést a MOL Plugee-tól, hogy változott az ÁSZF, a bogarászás helyett (hogy a keservükért nem voltak képesek a levélbe is beidézni?!) megnyugodhat, hogy csak ennyi az új 4.5-ös pont:
"4.5 Felhasználó a töltési folyamat elindításakor és leállításakor, valamint a töltési folyamat esetleges újraindításakor köteles a gépjárművénél meggyőződni a töltési folyamatról, azt ellenőrizni. Szolgáltató nem vállal felelősséget arra az esetre, ha Felhasználó a töltési folyamatot telefonon keresztül távolról irányítja, és annak folyamatáról nem győződik meg a gépjárművénél."
Jelenleg még olcsóbbnak tűnnek a Mobiliti év eleji emeléséhez képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
Balázzs
senior tag
válasz joghurt #5616 üzenetére
Dear Customer,
We would like to inform you, that from 21th of January 2023 the following changes to the General Terms and Conditions and Privacy Policy will take effect:
Change of registered office of MOL Nyrt.
Supplementing the general rules for using the Service (chapter 4) with point 4.5.
Connecting MOL Plugee and MOL Move user accounts[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #5608 üzenetére
+1
Nem szabad szó nélkül hagyni! Azért lehet a magyarral bármit megtenni, mert mindenki kussol állandóan.A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Balázzs #5624 üzenetére
Ő azt írta, hogy "nekem nem tetszik".
Egyébként nekem is furcsa. Mintha egy 80-es évek végén készült hollywoodi sci-fi autót látnék. A Hazárd megye lordjai (oké, az sorozat volt) és a Csillagok háborúja keveréke = Űrgolyhók.
A kész autó ilyen biztos, hogy nem lesz (remélem), mert tele van lehetetlen elemekkel, de a kész akár jól is kinézhet, ha leoperálják róla az Industrial Light and Magic mázt.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
válasz Balázzs #5624 üzenetére
Én spec. itt gondolok azokra a kiégő bmw járművekre, ami már szinte védjegye lett a márkának. Tehát az, hogy várjuk pár évet, mi is lesz az elektrmos autóiból. Mert ugye egészen más koncepció mint egy öngyulladásos modell. Lehet ez kell a bmw-nek hogy lépjen egyet előre. Majd kiderül pár év után.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
nagyúr
Sziasztok!
Jól sejtem hogy ha azt szeretném kiszámolni mennyibe kerül 1kWh áram autóba töltése itthon a házban, akkor nem elég csak az áram árát néznem ami még mindig (ha jól tudom) 36Ft, hanem bele kell venni az átviteli és elosztói forgalmi díjat is?! Így rögtön 60Ft lesz 1kWh.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
válasz bitpork #5630 üzenetére
Ott vagyunk mindenhol IS
Nekem szerintem az van, meg napelem is meg elvben még valami szaldos elszámolás is... Bár ez ebben az esetben nem tudom mérvadó-e?!
Arra vagyok kíváncsi mennyi az annyi amikor este dugom rá a vasat a konnektorra, milyen kWh árat írjak az applikációba.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #5631 üzenetére
Nem ennyire egyszerű, valós méréshez, kell egy rendesebb töltő, vagy egy lakatfogós mérő, hogy a töltési veszteséget is lásd, ne csak a veszteségmenteset, mert ott már lesz difi a számolásban, nem is olyan kevés. “Az ADAC összességében arra következtetésre jutott, hogy míg a konnektorról való töltésnél a veszteség akár 10–30 százalék is lehet, addig a falidobozoknál csak 5–10 százalék.”
Amúgy meglévő napelemes rendszernél sokféleképpen is számolhatsz, ha úgy veszed a ház az elsődleges ami az évi 2523 kWh-t meghaladja (márpedig meghaladja ezt a hasra-ütött számot), akkor Bruttó 70,104 Ft.
Nem veszed alapul a ház fogyasztást, akkor 2523 kWh-ig számolsz a kedvezőbb, 35,293 Ft-al, utána az emelettel.
Pl nekem 3,7 kWh volt a tavalyi év, így: 2523x35,3+1200x70,1 -> ~173182 Ft.
Amennyiben nem veszed a napelem beruházást és a termelésed éves szinten fedezi a ház és auto töltést, akkor számolhatsz simán végig 35,3-al.
Illetve ha nehezítés az életed, elkezded leosztani a napelemes bekerülési összegeket a ház/auto fogyasztási arányba x éves megtérüléssel számolva. Ezt is hozzádobod.
Vagy számolsz egy jelenlegi utcai töltési díjat, egy átlagfogyasztási értékkel. Pl MOL 180Ft, 20 kWh/100km, máris jön egy 36 Ft önköltség.
Pont ma próbáltam újraszámolni a szolgáltatási áraimat, meg a km díjat, hova emeljek… kérdés mivel számoljak a “sima” maginflációval 6,4% vagy a potom 4x% (lehet akár 50%-al is számolni) élelmiszer ár emelkedéssel.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Persze értem az áram ára nekem is 36Ft de mivel minden számlán ott van a másik két adat és azoknál össz havi fogyasztást nézi, én beleszámolnám azt is, úgy lesz 70Ft. Ez most nem egy pontos kimutatás része lenne csak nekem infó hogy mikor mennyit töltöttem az autóba és az nagyságrendileg mennyibe került. De akkor maradok a 70Ft-nál.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
cOxeR
Ármester
Egy jó hír: “Mostantól MOL Move pontjaidat Plugee-val is feltöltheted!“
-
robi-k
őstag
VW ID.4 visszahívási akció rossz 12 V-os akumulátor kábel rögzítés miatt-
-
Bandit21
addikt
Be se linkelem mert felidegesít az ilyen, de a vezess.hu egy angol teszt alapján azt mondja nem szabad 12 éves leaf -et venni maximum csak városi poroszkalasra mert a tesztelt autó egy tesztpályán csak 36 km re jutott el.
Igaz hogy télen, és 150-el végig padlógazon.
Nem tudom mire jók ezek a villany ellen hangoló cikkek.
Eleve egy kalap ala veszi a 24/30 as leaf -et. Mintha nem lenne a nagyobb akkuja 125%-a a kisebbnek.
A végkövetkeztetés is vicces hogy ha 150el ennyit birt a kocsi akkor 130 al a pályán se fog többet.Korábban ertekeztunk arról hogy mennyire jó sporolosan menni és én inkább a haladás mellett vagyok de miért lenne muszáj 130al menni? És ha 115 el megy? A 150 hez képest hatalmas különbség (persze akkor folytonos kamion előzés hátra figyelés de mindenki vezessen ahogy akar).
Eleve télen? A nyári hatótáv ugyanennek az autónak merőben eltéro lehet. A joeg tudja milyen kondíciókkal rendelkezett a kocsi? Egy jobb vagy egy rosszabb leaf volt? Milyen gumikkal?
Nem igazán tetszett a leaf amikor próbáltuk és ezért végül nem is az lett de attól még főleg ha valaki 5+ éves használt EV be gondolkodik én is azt mondanám neki.
Az emberek java része nem látott még ev-t közelről se, működni főleg, bele se ült. Max ment egyszer Tesla val amikor taxit hívott. Ha el is határozza magát hogy számításba jöjjön az EV akkor felmegy a nagy oldalakra, miért kell ott ilyen hülye cikkeket látnia?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibcsi0407
félisten
válasz Bandit21 #5638 üzenetére
Azt is tegyük hozzá, hogy a leaf-nek nincs temperálva az akkuja, ami hosszútávon nem csoda, hogy jobban degradálja a cellákat.
Azért látnak ilyen cikkeket az emberek ezeken az oldalakon, mert a mai napig a legtöbb autós újságíró nem lát túl a benzingőzön. Elég megnézni Csikós C4-E tesztjét, ahol azért sírt, mert éjszaka nem tudott eleget tölteni az autóba úgy, hogy egy elosztós hosszabbítóba dugta bele az amúgy is lassú töltőt. Mégis mi a francot várt?[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
Bandit21
addikt
+tibcsi0407
Ezzel az a gond csak, hogy egy jó adag ember emiatt nem vesz ev-t egy kisebb része meg ezek alapján megy trollkodni.
Amúgy megnézném mit szólna egy átlag benzin/dízel autó ha uveghangon küldenék neki 37 km -en át. Mondjuk 4-esbe 165 el.
Felteszem java részük hamarabb menne tönkre minthogy kifogy a benzin/gázolaj. Nem hagyományos vs ev vitát akarok generálni, nekem is van ilyen is olyan is, de ahhoz hogy a megfelelő felhasználási helyzethez a megfelelőt vegyem elő csak ész kell.
Nem megyek az id3-al 6 fővel Görögországba, és hétvégén napi 3x 2-10 km -t se a Kodiaq al.Ha meg nem vagyok olyan szerencsés hogy lehet két kocsim is ami abszolút a két véglet, akkor meg kiválasztom ami a legtöbbször jó. A másik felhasználási módnal meg kompromisszumot kötök.
De ez alapján a cikk alapján városba szaladgálni se fog senki leaf et venni ami még hülyeség.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #5642 üzenetére
Én most kifejezetten az 5-10 éves autókra gondoltam. Persze azoknak is elszállt az ára. De egy 2015-16 os leaf megvan 4-6 M körül. Bőven eljár még vele töredék költség mellett aki szeretne, kivéve ha bedől a hülye cikkeknek.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
válasz tibcsi0407 #5644 üzenetére
Ezzel a vásárlók jórésze is tisztában van, ergo az ára is tükrözi.
Ha valaki "munkábajárós" kocsinak veszi (otthon töltve),
- és 3 évente cserélve - jó alternatíva lehet.Az akku degradáció sem lineáris, 85% környékén már évi 1-2%-al el lehet karistolni.
Itt már nem lesz nagy értékcsökkenés emiatt.A pontos típust pedig a téli hatótáv meghatározza. A megtakarítás egy benzineshez képest így is szignifikáns lesz. Szerintem pedig szabad venni, csak ésszel.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsi0407
félisten
Eleinte mi is azt akartunk, de végül inkább az i3 lett. Nekem az a töltési mizéria és a hűtetlen akku elvette tőle a kedvem. ( a CHAdeMO sem egy nagy vonzerő)
Ha idén elég jó évem lesz, akkor az 5-ös BMW-t is lecserélnénk, szerintem EV6-ra. Bár a Megane E-tech is szimpi.[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
WiZARD
addikt
válasz tibcsi0407 #5644 üzenetére
Azért a nem szabad venni az erős túlzás.
Nem olyan rossz a Leaf. Persze nem hibátlan, de ezt az ára is tükrözi és ha valaki nem megy napi 50-100+ km-t akkor elég sokáig jó lehet.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
madgie
titán
válasz tibcsi0407 #5644 üzenetére
Így van... a "tesztmetódus" úgy nézne ki mondjuk egy dízelautóval, hogy beleülök a 15 éves Passatba, hidegen elkezdem rúgni neki, ötezer felett váltva, aztán csodálkozva írom kicsit odébb a leállósávban füstölő autó mellett a cikket, hogy mekkora szar a dízeltechnológia.
Leafből nem érdemes kiindulni. -
Bandit21
addikt
Én úgy gondolom hogy nem rossz a régi leaf csak nem napi 80+km ingazasra.
Nemrég volt egy teszt egy 8 éves 24 es autóról és teljesen vállalható módon használható volt városban. Aki ilyet keres annak tok jó.
Mi is javarészt az akku temp. hiánya miatt nem azt vettük, de ha valaki napi 4-5* 10 km megy és este tudja tölteni otthon, szerintem jól jár vele.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Vírusirtó topic
- Dolce Gusto
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs