- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
hatékonyságban: Ok.
önvezetésben: Wut??
biztonságban: Wut ??
gyorsulásban: Pontosan mi gyorsul jobban, minél? Ráadásul ez prioritás kérdése, engem pl. egyáltalán nem érdekel, nem versenyezni megyek ki az utcára.
töltőhálózatban: ??
netflixben: Igen, ez fontos...kb. mint fing hangot rendelni az indexhez. A többség simán tud élni ilyen gyerekes marhaságok nélkül (vagy inkább eleve nem is igényli), főleg, ha cserébe maga az utazási kényelem, komfort, és a jármű minősée egészen más dimenziókban mérhető. Netflixet ráadásul Apple Carplay vagy Android Autón keresztül is lehet nézni a központi egységen, már ha valakinek ez annyira fontos autóvezetés közben.Meg mondjuk a Tesla pukkant egy nagyot a tőzsdén is, 60%-ot zuhant 3 hónap alatt. Ez persze nem minősíti az autókat, elsősorban az agybeteg Musk tehet róla.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Kinek milyen autó volt az első és mikor? Nem, nem elektromosra gondolok.
Ezért OFF
Nekem egy Trabi 601Spec. 80-as évek végeA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
Minőség, mint az I3-ba a hátsó ajtó zsanérnál a hungarocell elem, ami 10 ropi, vagy a gumiharang ami nem bír ki egy évet se, hanem szétszakad mert olyan silány minőségű/vastagságú? Esetleg az első pakoló rekesz ami az összes koszt begyűjti, nem érdemes bele tenni semmit se? Mindegyik gyártónál lehet találni olyan részeket ami vicc szint.
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
84 óta
Trabant
Zsiguli 1200 (nem Lada)
Dacia 1310 (egyik nagy tévedés)
Lada 1600
Peugeot 305 1.9D rózsafa kormánykerék, elektromos tolótető (imádtuk)
Citroen BX D (másik nagy tévedés)
Toyota Carina II 1.6
Daewoo Lanos 1.6
Renault Laguna II 1.9dci
Renault Laguna III 1.5Dci (most is)
Kia Soul 27kwhA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #5352 üzenetére
Lada 2105 1987-ben. Annál sz*rabb autó kevés van/volt.
Azóta 17 másik, közöttük Opel Manta, Fiat X1/9, Chevrolet Camaro, Toyota Carina, Opel Omega, BMW 535i, BMW 320D, Pontiac Grand Prix GT, Dodge Stealth, BMW 740iA, Ford S-Max (ez jelenleg is megvan), + az Ioniq.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
wassermann
addikt
Egy vén, borzasztó állapotú Kispolák volt az első, imádtam... (vételkor felírt apró dolgok, amikre emlékszem: fék gyenge, kézifék hatástalan, ablaktörlő kapcsolója működik, de a kormányon a kapcsolőkarnak csak a csonkja van meg) ...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #5355 üzenetére
Igazabol egy 89-es fiat A volt, azaz olasz es nem lengyel, mar slusszkulcsos, de 'alvazcsere' papirozassal egy 78-as polski fiat P forgalmijaval futott
esoallo biciklikent [ket alsos suliba, en 4.5km-re dolgozni] pont nem erdekelt hogy hogyan hutok-futok ;-)
Amugy csaladi a Tico utan 1000-es swift 2x, prius I, most ampera; sajat pok utan cinquecento, suzuki alto, es az ion.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Én elég sokat használtam már ilyeneket, de nekem nem lagoltak már 10 éve se.
Tudod mi lagol? A Toyotám. Igaz abban olyan fedélzeti rendszer van, ami már 10 éve se számított volna modernnek. Aztán az sem bír érdekelni, sokkal többre becsülöm hogy kényelmes, csendes és tisztességesen össze van rakva. Azt a fél másodpercet meg kivárom.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
Úgy látom többségünk már túl van pár db X éven
Amikor megkaptam újonnan a Trabit, - sok-sok év után - kicsit elvoltam keskenyedve, mert szülők vágya volt ez, próbáltam rávenni őket, egy Lada cserére, de nem. Mindenesetre mikor 86 telén ezzel mentünk vissza az őrsre, 90km-t... Hát nem biza egy ülésfűtés jól jött volna
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
Hatékonyságban pár százalék előnye van a Teslának, gyakorlatban semmi jelentősége.
A gyorsulás az tényleg fontos, mert nem mindegy hogy valami 3,6 vagy 3,7 aztan egy ilyen autóval az ember gyorsul párat amikor megveszi, aztán még akkor amikor a haveroknak kell demózni. Többet nem.
Az i4 M50nel gyorsultam párat, de abbahagytam mert konkrétan felfordult a gyomrom a vezetőülésben. Ráadásul rettentő szintetikus egy élmény, semmi szórakoztató nincs benne.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #5365 üzenetére
Reálisan a 320D-vel vetem össze az Ioniq-ot, mert azzal lehet párban kb. De lehet, hogy az 1-essel, nem tudom, 1er bmw-m nem volt. 320-ba beülni egészen más élmény volt, mint ebbe. Pedig ebben van egy csomó olyan extra, ami abban nem volt és mégis. Már eleve a kapcsolókon elvérzik Korea. Ilyen "minőségű" kapcsolókat nem is értem, hogyan lehet autóba beszerelni? Az ablakemelő pl. rendesen kotyog, és nem azért, mert használt, ez gyárilag már ilyen. A kormányon is van pár kapcsoló ami idegesít, pl. amivel a hangerőt és a rádióadókat lehet váltani. A kárpitozást meg hagyjuk. Szeretem ezt a kocsit mint EV-t, pedig se nem gyorsul, se nem megy el sokat, még Netflix sincs , de első EV-nek arra jó volt, hogy magát a tech-et teszteljem. Következő EV még nem tudom mi lesz, de nem Koreai és nem is Tesla.
2024-ben tervezek váltani, jelenleg az i4-et és a Nissan Ariya-t látom esélyesnek, addig még lesz velük több tapasztalat és a 2 évesek is jönnek majd használtpiacra.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #5368 üzenetére
Igen, ez nagyon durva. De az is igaz, hogy az i7 nem a Tesla árazásában megy, nem lehet összevetni vele. Viszont megmutatja, hogy jelenleg mit tud a BMW és ez messze leköröz mindent amit eddig EV-ben láttunk. Nem csak a mozizás, vagy az, hogy hátul kvázi kinyújtott lábbal lehet fekve nézni a TV-t ha az üléseket úgy állítják be (persze elektromosan), mert enélkül is lehet élni, de az igen, hogy egy 2.7 tonnás autó kb. 4,5 sec alatt gyorsul 100-ra és ezzel együtt a hatótávja 600km körül van. Ez egy más liga mint eddig bármi, de ennek megfelelően az ára is horror.
madgie
Minimális mókolás kell hozzá, nincs jelentősége, 5 perc kb. megoldani.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
önvezetés - nézd meg a vezetéstámogató rendszerek értékelését az euroncap-nál, hogy objektív legyen az értékelés (de az usa fsd videókat is össze lehet hasonlítani azzal hogy mit tudnak a többiek )
biztonság - pl a 4 csillagos euroncap bmw i4
gyorsulás - S plaid bárminél, X plaid mondjuk az M-es BMW SUVoknál. M3P az i4 M-nél. Hogy a gyorsulás szempont-e egy Porschénál, vagy egy M-es BMW-nél, háát a jelek szerint nem
töltőhálózat - SUC vs Ionity? Ezt tényleg magyarázni kell?
Netflix legalább olyan fontos mint a puha műanyag. De preferencia kérdése, amíg nem volt addig nekem se hiányzott. Van aki 20 perces töltés alatt Netflixet néz, van aki 1 órás töltés közben unalmában a műanyag puhaságát élvezi, mert mást úgyse nyújt az autó
Persze Carplay, AA, mindenféle hackeléssel kell küzdeni, szóval ezt hagyjuk...Tőzsde, na igen picit esett, így már csak 7x annyira értékeli a piac mint a BMW-t.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
A vezetéstámogató rendszerekben semmiben sincsenek lemaradva a németek, sőt. (Lásd Merci L3).
M3P nem gyorsul jobban mint az i4 M50, a gyakorlatban teljesen pariban vannak.
Ráadásul az i4 M50 az NEM M-es BMW "csak" egy M Performance.
Töltőhálózat már nem téma, a kérdés már régen nem SuC vs. Ionity hanem SuC vs. minden más. Semmi hátrányod nincs ma már ha nem Teslád van, azok az idők elmúltak. Sőt, a Teslások is gyakran más töltőn töltenek, mert azok gyakran jobb helyen vannak, nem kell például 10 percre lemenni az autópályáról.
Szó sincs egy órás töltésről, a konkurencia pont ugyanolyan gyorsan tölt mint a Tesla sőt.
Ja, a tőzsde picit esett. Több mint 60%-a tűnt el a cégnek a semmibe, 600 milliárd dollár oldódott fel, és még hol a vége.
A BMW vs. Tesla árazás irreleváns, a BMW prémiumgyártó, a Tesla meg tömeggyártó, nem egymással versenyeznek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #5372 üzenetére
Itt a töltőhálózathoz azért lenne hozzáfűznivalóm, személyes megszívott utazás miatt, mikor minden átkozott állomáson várnom kellett, mert csak egy töltőt rak szinte mindenki( Ionityt hagyjuk inkább az ára miatt), miközben tizessével voltak üres superchargerek.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #5372 üzenetére
Töltőhálózat már nem téma, a kérdés már régen nem SuC vs. Ionity hanem SuC vs. minden más. Semmi hátrányod nincs ma már ha nem Teslád van, azok az idők elmúltak. Sőt, a Teslások is gyakran más töltőn töltenek, mert azok gyakran jobb helyen vannak, nem kell például 10 percre lemenni az autópályáról.
Utaztál már hosszú távon elektromos autóval? Teslával? Ebből az jön le, hogy vagy nem, vagy nem vagy objektív.
-
madgie
titán
Carplay külső eszköz nélkül nem megy, AA-ra van szoftveres móki is, ami az esetek 90%-ban borzalmasan néz ki (keretet rak a kép köré, lóf@sz felbontásban adja ki a képet, stb)
Nem mintha fontos volna számomra a Netflix, vezetés közben pláne, de szerintem ne tegyünk már úgy, mintha egy IDDQD beírása után flottul menne bármin. -
WiZARD
addikt
Vezetés közben Teslan sem megy, ne is menjen semmin, így is telefont nyomkod mindenki...
De azért 10-20-30 perces töltés közben néha jó, akár netflix akár youtube akár más. Legalábbis én néha halálra unnám magam ha csak ott kéne ülni és a kemény műanyagokat kopogtatni.
Hát még ha egy BMW felé órás töltést kéne kivárnom, de lehet a premium puha műanyag szórakoztatóbb.Persze nyilván egyszerűbb azt mondani hogy hülyeség ha már nekem úgysincs... Ahogy a saját töltőhálózat is felesleges meg fsd is és gyorsulni se akar igazából senki, na meg különben is az mekkora baromság a fingoparna, komoly autóba nincs ilyen.
Én hülye ezt a posztot is városi vezetés közben írtam, a többinél nem jobb önvezető mellett.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
"egy BMW felé órás töltést kéne kivárnom"
Nem kell kamuzni. A BMWk pont ugyanolyan gyorsan töltenek mint a Teslák.
"a saját töltőhálózat is felesleges"
Nemhogy felesleges, de kifejezetten káros és betiltandó.
"városi vezetés közben írtam, a többinél nem jobb önvezető mellett."
Nincs önvezetés a Teslákban. Sem a városban, sem sehol.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #5382 üzenetére
Igen, káros a zárt töltőhálózat, valóban, ez így van. Én is betiltanám.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5384 üzenetére
Amikor én is fotelhuszárkodok, előfordul. Múltkor sem vettem észre a konfigurátorban a hátsó ülésfűtést. Pedig kerestem ezerrel. Pedig nem azért indultam, hanem azért, hogy megtudjam, melyik autóban van olyan jó téli mód. De nagyjából semelyikben sem. Csak a konfigurátor tudja, haverom iXe sem. Persze konfigurálhatott volna jobbat, de egyszerűen nem lehet mindent megtalálni, kitalálni, észrevenni, kifizetni (kívánt rész aláhúzandó).
De a töltési körülmények sajnos nem egyformák, ezt nagyon nem jól látod. Egyszerűen nem összehasonlítható a Tesla töltési lehetőségei a többiével. Sajnos minden más szar. Én jártam be Európát Tesla hálózat elkerülésével, tudom a nyűgöket. Azt is tudom, hogy az Ionity jó, de irtó kevés, meg azt is. hogy szinte minden más szar. Beleértve a saját hálózatunkat is. Szívesen csinálnék jobb rendszert, de egyszerűen nem tudjuk megoldani mi sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
Valami új és szenzációs hír!
Holnap 12.24. lesz és szombat.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
A helyzet folyamatosan változik. Teljesen más volt két éve mint ma, és két év múlva megint gyökeresen más lesz. Egyre nagyobb kínálat van, egyre több helyszínen. Ionity csak egy, és nem is a legnagyobb. EnBW, Fastned, Allego, Aral Pulse, lehet sorolni. Ráadásul gyakran jobb helyen vannak mint a SuC, így gyakran töltenek ott a Teslák is.
Nyilván a Teslának sokkal egyszerűbb dolga van, neki csak a saját autóival kell első körben kompatibilisnek lenni. Nem ugyanaz a probléma,.mint amikor tucatnyi gyártó sok tucat modellje mind kommunikálni akar az oszloppal, aztán ha valami gebasz van akkor mindenki a másikra mutogat. De ezek hosszú távon javulni fognak.
Még előny a Tesla SuC általában véve, de már egyre kisebb.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
és akkor még ott vannak a rendelhető extrák, amik igazából nem rendelhetőek, mert akkor nem kapsz autót 1-2 év alatt se, hisz chiphiány van
Shadowbull: tudom, hogy nincs önvezető, valaki mégis egész jól vezeti sokszor helyettem az autót
BMW valóban gyorsan tölt, kivéve amikor nem, mert bekorlátozza a töltést
Ettől még 10-20-30 percig se akarnám a prémium műanyagot nyomkodni egyéb időtöltés helyett.Tudsz segíteni, hogy hol vannak az EnBW, Fastned, Allego, Aral Pulse, és egyéb felsorolandó 200+ kW töltők Magyarországon? Olyan tuti jó helyen vannak, hogy én még sose futottam bele egyikbe se
Hány db Tesla és hány db Ionity töltő van itthon?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
"valaki mégis egész jól vezeti sokszor helyettem az autót"
Majd ha egyszer elgyúrsz egy gyalogost így, kíváncsi leszek a bíró arcára amikor megpróbálod elmagyarázni neki hogy az autó vezetett és nem te.
"kivéve amikor nem, mert bekorlátozza a töltést"
Amikor sok száz kilométeren keresztül tolod padlógázzal kétszáz körül, utána gyorstöltés aztán megint kétszáz, és a harmadik-negyedik ilyen után elkezd korlátozni. Valóban mindennapos problémának tűnik.
Engem például ez kábé soha nem érintene mert nem megyek tartósan ilyen tempóban. Ellenben ha hidegben nem töltene rendesen az autó, az érintene....
Magyarországon fogalmam sincs hogy hogyan van, autóipari szempontból meg kábé irreleváns.
Ha jól tudom ott még a SuC is ingyenes valamiért.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #5390 üzenetére
Valamiért mégis többen panaszkodtak ilyen problémára Björn videója alatt, szóval nem annyira egyedi eset.
Sejtettem hogy egyből irreleváns lesz ilyenkor Magyarország. Ahogy bármi felvetett dolog azonnal felesleges/irreleváns, vagy csak válasz nélkül marad, amikor nem a vallásodnak kedvező
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Persze hogy nem egyedi, ha azt csinálod amit leírtam akkor az autó elkezd korlátozni. Ez nem valami hibás működés vagy véletlen, ez szándékosan ilyen. Nyilván az akku degradációt akarják ezzel keretek között tartani.
Hogy ennek mekkora gyakorlati jelentősége van, azt mindenki döntse el maga.
Te nyilván folyamatosan kétszáz fölött mész sok száz kilométereket, hogy neked ez ennyire releváns.
Másnak meg az a releváns, hogy 130nál még lehet beszélgetni az autóban, mert nincs akkora zaj benne hogy fél óra múlva múlva az összes utasnak zúg a feje.A magyar viszonyok igazából csak a magyarokat érdeklik, az autóipart nem különösebben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #5392 üzenetére
Viszont, ha az autóipart nem érdekli, akkor miért van mégis Tesla töltőhálózat szerény országunkban? Jah igen az nem auto gyártó.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #5396 üzenetére
Inkább nem akarod.
”A magyar viszonyok igazából csak a magyarokat érdeklik, az autóipart nem különösebben.”
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen