Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Akinek vag e autója van (Enyaq e golf e up vagy id.3-4-5 vagy más ami nem jut eszembe) milyen app ot használ?
A VW id app gyakorlatilag semmire se jó az egyetlen adat amit ki lehet szedni belőle hogy épp hány % on van az akku és ez hány km re jó, meg az álló fűtés hűtés, töltés ki be kapcs.
Se fogyasztás se grafikon, mélyebb adatok meg, főleg real time nuku (akku hom. vagy cella infók).Gyakorlati haszna nem lenne mert tényleg csak a varosba max a megyébe (zsákos) járunk vele és évi 2 db Szeged Pest a max minden másra ott a kodiaq, de akkor is irigy vagyok hogy itt mindenki tudja fejből mikor milyen akku hőmérséklet mellett mennyi volt a töltés legutóbb én meg nem.
Persze ez is irreleváns mert otthon a garázsban töltöm de az irigység szerencsére nem egy realista érzes tehát esz a fene hogy a legnagyobb hatalmamban álló toy nem ad annyi infót mint a homokozoban mellettem lévő srace.
Valaki szánjon meg.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
joghurt
addikt
válasz Bandit21 #5255 üzenetére
A VW appjának ez legyen a legkisebb hibája. (Egyébként az enyémre egy évnél régebbi adatokat is mutat.) Kezdődik azzal, hogy kb. 1 perc (nem másod-!), mire az app indítása után rá tudsz nézni az autódra.
Az pedig alapjaiban vonja kétségbe a használhatóságát, hogy a járműinformációknál kiírt teljes átlagfogyasztáshoz 15,4-et ír, miközben a negyedéves ("Hosszú időtart.") adatok egyike sincs 13 felett. Ez utóbbiak legalább a tényleges töltésektől nem térnek el jelentősen.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
titán
-
stickrs
senior tag
-
cOxeR
Ármester
válasz stickrs #5260 üzenetére
21,9kWh az elmúlt pár napban (~ 300km útra számolva), átlagolva, vegyes használat, de 70%-a nulláson történt ennek a távnak, megengedett tempó felett, fűtés se volt lespórolva. Meg dc gyorstöltés többször rövidebb időre, ami minden is volt csak nem rapid. 94aH I3, virsli télin
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz stickrs #5260 üzenetére
Id.3 tavasz - ősz (nuku klíma) városi (szegedi) átlag 12-13.
Nyár klíma szintén város inkább 13-14.Most téli gumi+fűtes pára mentesítés 18-20
Amúgy talán az esőt utálja a legjobban ott a gördülési ellenellas nagyobb és képes néha a városban téli esőben 20 fölött is enni a kis piszok rövid utakon.
Annyit hozzá teszek hogy bár Szeged és város de minden nap benne van két oda vissza a Szeged elkerülő úton ami gyakorlatilag országút. (Dorozsma - Szentmihály)
Plusz én ha vezetem 21 re "fűtok" a feleségem aki többet megy vele 24-25 re.
De ígyis szeretjük.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
válasz joghurt #5262 üzenetére
Városi fogyasztás ilyenkor rendkívüli mértékben elszáll. A hétvégén 11 óra városi használat mellett (6 óra 40 perc közlekedés, 170km, és 4 óra 20 perc autóban várakozás fűtéssel, mindennel) elfogyott 39 kWh az akkuból. Ha ezt leosztom fogyasztásra, akkor 22,9 kWh / 100 km jön ki. De ebben benne van 11 óra non-stop fűtés. De így akár +100% fogyasztást is ki lehet mutatni (tavasszal ez lett volna kb 20-22kWh, azaz 12,5kWh/100)
Ugyanakkor múlt csütörtökön egy Bp - Kecskemét - Békéscsaba - Szeged - Bp körúton voltam (516km) Szinte végig autópályán 140-nel (M44-en is). Csak a Csaba-Szeged útvonal volt közutas, de ott sem állítom, hogy betartottam a sebességhatárokat (nagyon rohanós nap volt ). A fogyasztásom 100,3 kWh lett, ami 19,4 kWh/100km. Ami kb 15%-kal lett több, mint amennyi nyáron kijött volna.Szóval a többletfogyasztás nagyon függ a használati körülményektől.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Érdekes teszt az ADAC-tól. Berakták az autókat -10 fokra a klímakamrába, aztán megnézték mennyi idő alatt fűtöttek fel 20 fokra, aztán mennyi idő alatt hűltek ki. A hőmérsékletet az egész kabinban mérték, hátsó üléseknél és a lábtérben is, és az átlagnak kellett elérni a 20 fokot.
Megnézték azt is mennyi energiát fogyasztottak.Érdekes módon pár autónak nem sikerült negyven perc alatt sem elérni a 20 fokot....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #5266 üzenetére
3 perc alatt is képes elérni a 20 fokot bármelyik, ha akarja. Ha 20 fokot állítasz be, és akármennyi idő alatt sem éri el egy autó a 20 fokot, az nem a fűtés problémája, hanem egy hőmérsékletmérési kérdés. Nyilván máshol mérte az autó a hőmérsékletet, mint ők. Egy hőszivattyús autó, ha eléri az általa elképzelt hőmérsékletet, akkor átvált fűtésből hűtésbe /szinten tartásba (hogy temperálja az akkut). Nem úgy működik, mint egy belső égésű. Ha fázol 20 fokban, úgyis feljebb csavarod, ez csak egy varázsszám. Valójában bármelyik villanyautó 5 perc alatt 30 fokot tud csinálni a legnagyobb hidegben is. Még a hőszivattyú nélküli Niróm is úgy befűt -10 fokos reggeli hidegben pár perc alatt, hogy leolvad a gatya rólad.
ADAC tesztekkel a gumiteszteken kívül semmi értelme foglalkozni, erre évek alatt rá lehet jönni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #5266 üzenetére
Na csak tudnak valamit ezek a német mérnökök.
Sikerült összehozniuk ismét egy olyan tesztet amin nyerni tudtak
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5266 üzenetére
Nem igazán érdekel a hátsó ülések lábterének hőmérséklete, ha én az első ülésen ülök.
A hátsóm és derekam kb. 2 percen belüli felfűtése mellett ha 10 percnél hosszabb útra indulok, akkor kb. 5 perc alatt már 20 fok van a volánnál. Általában 15 perc után kapcsolom le a klímát, hogy ne kelljen levetkőznöm (aztán hidegtől függően 5-10 perc múlva újra be pár percre).
A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
válasz joghurt #5269 üzenetére
Meg persze a kormányfűtés se számít itt. Hát köszi, én többre értékelem az azonnal működő kormányfűtést, mint hogy 10 perc múlva hány fokos a hátsó lábtér.
Na meg ha hátul ülnék, akkor az ülésfűtésnek is jobban örülnék, mint hogy 10 perc múlva épp mi lesz a lábtérben.Persze értem, a "luxuriös ausgestattete" BMW-ben a kormányfűtés is feláras extra, ha épp lehet rendelni és nincs chiphiány
(hátsó ülésfűtést rendelhető extraként sem látok)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Nem arról van szó hogy hány perc alatt kezd el meleg levegőt fújni. Azt a cikkben is megemlítették, hogy nagyon hamar mindegyik autó meleg levegőt fúj. Arról volt szó hogy mennyi idő alatt fűtik fel az autót teljesen.
Az ADAC tesztek a legjobbak között vannak. Kevesen dolgoznak ilyen infrastruktúrával és szakértelemmel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5273 üzenetére
Az általuk mért módszerrel a jármű teljes belső tömegének is fel kell melegednie.
Engem ez sem érdekel. Fázok, vagy nem fázok? - ez itt a kérdés.A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #5272 üzenetére
Valld be hogy ezt még Te se tudtad nevetés nélkül leírni
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #5273 üzenetére
Télen nem papucsban kell lenni a hátsó ülésen. Néha tényleg viccesek ezek a tesztek. I3-ba benyomom az ECO-t, onnantól a fűtés nem igazab acélos, pedig fel van töltve a klima.
-
Balázzs
senior tag
Elég pörgős lett az elmúlt pár hét, de belefért egy kis fejlesztés is, ami során köszönöm biker fórumtársnak a gyors szakszerű segítséget, felkerült a falra a túlfesz védelem+kismegszakító doboz és a GEN3 wall charger.
Boldog békés karácsonyt és balesetmentes kilométereket kívánok minden kedves fórumtársnak!
-
titán
válasz Balázzs #5280 üzenetére
Mindenkinek jól van beállítva a teslafi? Csak mert az LFP akkusokról mindig azt képzeli, hogy 50kWh nettóval rendelkeznek, és mindent ennek függvényében számít.
A korrekciós számot a Settings/Account/Vechicle lapon a kWh Factor mezőbe kell beírni (nálam 57/50 = 1.14)evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5276 üzenetére
Szóval minden német prémiumban van ilyen. Vagy amelyikben nincs, az nem német és/vagy nem prémium?
Egy átkozott C osztályba még a falusi ülésfűtés is extra, hátsóról meg álmodni sem lehet.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5284 üzenetére
A többi sem azért nem fűtött fel, mert nem tudott, remélem tisztában vagy vele.
A lehűlés meg egy külön tészta. Az igazán jó hőszivattyúsok a kabin fölös hőjét is képesek felhasználni pl. az akku melegítésére, amikor a kabinban nincs szükség már rá.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Hogy jön ki az 57/50?
Az 57 oké, hogy neked a nettó, de mi az 50?
A degradáció előtti, vagy a már degradálódott nettót kell beírni?(én nem írtam át, de jónak tűntek eddig a számok)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #5266 üzenetére
Nagyon nem tudok klingonul, telefonon nem is fordít a böngésző angolra, de ha kutyaláb-hideg (akkus) autóba akarom belerakni a seggem, akkor pár perccel előtte bekapcsolom a preconditioning-et és mire kibattyogok az udvarra, 21 fokos autóba ülök be. Ez legalábbis a Zoe-nál működik, szerintem máshol is. Ilyenkor elég rendesen/erősen fűt is, zúg js a venti benne rendesen.
Ha már Zoe, nem tudom, a tesztben benne van-e, de ha ezt nem teszed meg, és gyorsan fűtenéd fel, ott a "HI" állás a klímatekerő végén, azt kell használni... egy 20-21 fokra állított hőszipkás fűtés csonthidegből nem fog gyorsan felfűteni.
De egyébként ZE50 betegség, hogy nagyon sokszor hűvösebb van benne, mint amit kiír, az asszony ezért is tekeri hosszú távon is 23 fokra, mert akkor lesz kb 21 (érzetre). -
wassermann
addikt
Igen, igen! Egy ilyen léghőmérséklet mérés alapvetően a kocsi hő (és hang) szigetelését mutatja, illetve még a felhasznált üvegek hőszigetelését (azok is nagy felületet adnak).
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #5296 üzenetére
Ezek a plusz szigetelések egyébként súlytalanok? Mert akkor nyilván nem növeli az autó önnön súlyát, ellenben ha van neki súlya, akkor növeli az önnön súlyát is, ami ugye elvileg okozhat már többletfogyasztást is. Vagy nem?
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #5260 üzenetére
Nekem is romlott, de ez normális. Szerencsére fűtött garázsból indulok, így a reggeli menetben még nem annyira érződik, csak kicsivel fogyaszt többet. Visszafelé viszont, amikor már állt a kocsi a hidegben, jelentősen nő a fogyasztása. Átlag 180-190km-t tudok megtenni 95%-os töltöttséggel, szemben a tavaszi/őszi 250-el.
kb. 11kWh az átlagom tavasztól őszig, most november elején nulláztam, onnantól jelenleg 15 körül van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #5298 üzenetére
Nyilván, de azért az plusz súly, valljuk be.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest