Új hozzászólás Aktív témák
-
YxVs
senior tag
Model 3 Szlovákiában 38K.
4M-val olcsóbb, mint itthon.
Megvehetem én egyáltalán magánszemélyként, magyar lakcímmel ott? Utána milyen költségei vannak a "honosításnak"?
Vagy kell egy szlovák cég hozzá, akinek a nevére mehet, majd ő eladja nekem?
Bocsi a láma kérdésekért..soha nem vettem még külföldről, még használtautót sem... -
YxVs
senior tag
-
Andras6800
senior tag
Ott olcsóbb. Régen is olcsóbb volt a kedvezőbb adózás miatt. Azért is volt nagyon sok SK-s rendszámú autó az utakon ameddig le nem zárták ezt a lehetőséget.
Rengetegen csináltak kint címen egy kis KFT-t majd vették meg az autót amivel milliókat nyertek nagyobb értékű autóknál.
Tudtommal magánszemélyként magyar címmel nem vehetsz onnan autót. De nem vagyok tisztában az erre vonatkozó szabályok részleteivel.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Ha ott van először forgalomba helyezve akkor itthon csak vámoltatni és papír cseréltetni kell, nem? Akkor 7%- az itthoni papírcsere költsége. 20 milliónál az is szemmel látható összeg. azért 1 millából egy ideig lehet tankolni a kocsit
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Utóbbi a megoldás, ahonnan lehet lízingel mint magányember és utána megvenni. Mondjuk ami mindent el lehet Szlovákban számolni a kocsival nem ok nélküli h céggel együtt adják veszik a nagyobb értékű kocsikat.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #5764 üzenetére
Nagy értékűt igen. Sőt inkább többet. De egy csóri 20 milliósnál rohadtul nem éri meg 7%-ért a sok adminisztrációs költség. Akkor már inkább franciát, ahol állami támogatás van villanyra, és ott most a legolcsóbb a Tesla egész európában.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ez a 20 milla is nagy érték ám! Van szlovák cég a családban és évente párszáz € csak ha ilyen jellegű a fenntartás ha jól értettem a könyvelőnket (nekünk más mert működő cég, de az is megáll évi 4000€ban). Szerintem ha az autó értékcsökkenése és üzemeltetési kiadásainak egy része költségelhető (vagy akár a teljes is) azért nagyon nem mind1.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
titán
Nagyon jól tudom
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok.
Kaptam egy régebben vásárolt fali töltő mellé egy két teljesen új alkatrészt amit azt se tudom mi micsoda. Segítenétek beazonosítani illetve beárazni esetleg mert el szeretném adni őket?
Illetve majd a töltőt is el adom szerintem mert a Smart részét sehogy sem tudom használatra bírni és ez nekem berogződés 😂Van meg 2 db év relé is amit felismerek de nem tudom mennyit érhetnek.
Köszönöm a segítséget
-
almafa42
aktív tag
Sziasztok,
Garázsba szeretnék felszerelni wallboxot. Egy elektromos autó van most, de egy éven belül lesz még egy. A kérdésem, hogy tudtok-e ajánlani egy megoldást a wallboxra.
Az én elképzelésem az volt, hogy keresek egy olyan eszközt, amire 2 autót is rá lehet kötni, felszerelem a két autó közé a garázs hátsó halára, megkapja a 3 fázist, aztán ha kell akkor egyszerre lógnak rajta az autók, ha kell akkor meg csak egy. Mennyire okos elképzelés ez? Van jobb megoldás?
Köszi a(z akár konkrét) tippeket előre is!
-
axioma
veterán
válasz almafa42 #5773 üzenetére
toltore nem tudok tippet, de azt vedd figyelembe, hogy autonkent valtozik, hogy hol kell tolteni - az ion jobb hatul, az ampera bal elol ke'ri a (z AC) aramot, sot van ami elol - es nem tudom mennyi helyed van szelteben, az autok hiznak, es forditva beallas nem biztos hogy menni fog (sofor kiszallasi ajtonyitas tud korlatozni)
szoval a konkret tipusokra amik mar vszinu evekig maradnak kene szabni az optimalis megoldast
[igen, lehet hosszu a toltokabel, de nem jo ha jarasi vonalon keresztben van][ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz almafa42 #5773 üzenetére
Mi gyártunk dupla töltőt, triplát is. Felezi a teljesítményt, vagy épp terhelés megosztós
Árban olcsobb mint két töltőElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
almafa42
aktív tag
Jó kérdések, köszi.
3 méter van széltében autónként, ha kell bármelyik irányba be lehet állni, ez nem lesz szerintem probléma. Sajnos (vagy hála az égnek) évekig nem szoktak maradni az autók, szóval erre nem tudok optimalizálni. Máshova nem is igazán tudom felszerelni, mint a hátsó falra, szóval limitáltak az opciók.biker: Ez jónak néz ki, valami ilyenre gondoltam. Még körülnézek a piacon, milyen egyéb opciók vannak, de akkor jól értem, hogy maga az elképzelés teljesen életszerű?
A wallbox típusának kiválasztásánál mire érdemes figyelni?
-
biker
nagyúr
válasz almafa42 #5776 üzenetére
persze, életszerű, de két vezérlő kell hozzá. Egy doboz, egy bizti, ennyivel olcsóbb a dupla.
tripla is lehetne, meg 4-5-6-os, ami a bejövő táp és a kapcsolt fogyasztók szerint osztja a kapacitást
pl a dupla felezheti a teljesítményt ha kettő megy egyszerreElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Elsősorban azokhoz akik ezzel foglalkoznak!
Olvastam egy jogszabályt, ami kötelezően előírja közintézmények számára, töltők telepítést, ha x számú parkolót "üzemeltet".
De most nem találom, tudtok esetleg ilyenről?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
-
Tiédetis
senior tag
de jó hogy nem adtam el a dieselt
hatótávon belül megyünk EV-vel, azon túl meg a füstlivelA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
almafa42
aktív tag
Simán lehet amúgy. Excelben jól is mutat, csak kíváncsi vagyok hányan fogják használni.Van olyan árszint, ahol annyira visszaesik a vásárlói igény, hogy költségesebb fenntartani a hálózatot mint amennyit termel. Csak saját magamból tudok kiindulni, de nekem innentől felejtős ez a szolgáltatás, egyszerűen nem versenyképes.
-
cOxeR
Ármester
válasz almafa42 #5786 üzenetére
Nem így kell rá tekinteni, hanem éves átlagban… ezt ne felejtse el senki, ha csak a fogyasztásod 15-20% fizetős töltős, nem fog annyit számítani, hogy az drágább, mint egy füstös. Az fog számítani, hogy éves szinten mi a matek, persze ehhez kell a ház, a töltési lehetőség, meg napelem, sőt ha így haladunk egy off grid akkus rendszer.
Persze engem is zavar, mert eddig ha épp Akarattyán ittam volna egy kávét, beültünk legurultunk, lent voltunk 2-3 órát majd hazajöttünk, mert csak, 10-15 perc töltés, 1-1,5e Ft. -
Gridet építeni most ev miatt egyszerűen nem éri meg. Helyben nem tudsz annyit menni hogy az értékvesztés miatt valaha is gazdaságos legyen. Csak ha addig tartod meg amíg elrothad alólad. Most kicsit örülök h nem kezdtem el komolyabban hirdetni Hansot.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz stickrs #5789 üzenetére
Otthon feltöltesz 70 forintért 300kmt. Ha 500-ra mész, és tölteni kell bele 200-nyit 280ért, akkor az átlagos díjad 500km-re 154 Ft/kWh-ra jön ki. 17-es fogyasztással 500km-re 13000 Ft, dízellel 17000 Ft, ami 30%-kal drágább.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
Aki nem tud otthon tölteni el fog adni. Ez már elindult kb 2-3 hónapja. Szépen lassan de lefelé mentek az árak, és erre jött a Tesla árcsökkentése. Nyilván nem meredek zuhanásról beszélünk, de jelentősen nőtt a kínálat, és csökkent a vevők száma. Ez számomra további -akár jelentősebb- áresést jelez előre.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz stickrs #5796 üzenetére
Az entry belépők is szívnak jól látod, ha tudnak otthon tölteni, akkor is. Pályán én 150km-t ha tudok menni nyugiba akkor racionális vagyok, többet nem. (max ha nem fűtök/hűtők kamion mögött megyek) Azért itthon is lehet találni utat, ahol gurulsz 350-400km-t, oda vissza. Tehát be kell gurítani bő 30kwh-t valahol, kettő etapban.
Nekem nem fogja megérni 9-10l benzin fogyasztás miatt másikkal mennem, de ha valaki pl hibrid tulaj, az nem fog tölteni letolja benzinnel és jónapot.
Ezért lenne jó gyorsan venni egy M3-at, vagy bármit ami nagyobb hatótáv és racionális elérhető ársávban van.
A 2x-30M értékű auto ha valakinek belefér, nem fog feszülni a villany áron se nagyon. -
Semin
senior tag
válasz stickrs #5796 üzenetére
Az ioniq 28 egy városi autó, amivel ha kell - évi 3-4 alkalommal - el lehet menni hosszabb távot is. Mivel én pont így használom nem fog jelentős többletet okozni az, hogy a családlátogatás épp 15k vagy 25k Huf.
Városban/városok között (nem autópálya) nagyon franko a fogyasztása.
Az összes olyan elektromos autó aminek hasonló a hatótávja ebben a felhasználási módban lesz csak kifizetődő.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz stickrs #5799 üzenetére
Nem egyszerű ez jelenleg, a másik meg az auto értékvesztés, időben vettem az I3-at, de kérdés meddig érdemes tartani… km állapot, szerviz költség.
Megérné vennem egy rex verziót és azzal agyon is van ütve ez a töltési áremelkedés, mert most egyértelmű lenne a tankolás aztán jónapot. Nem véletlenül lett az uj Mazda is ez az irány.
Mondjuk ahogy nézem most már 14M alatt is vannak M3-ak, eddig 16 alatt nem nagyon láttam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest