- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Windows 10
- Aliexpress tapasztalatok
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Brave
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Hálózati / IP kamera
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #15633 üzenetére
allianz ugyanolyan gyökér. ilyen az összes.
nekem fél év után fizetett, de úgy, hogy volt ismerősöm.
addig többször töltették ki velem ugyanazt a papírt, majd még megnézték az okozó autóját, és kitudja milyen indokkal küldek el engem.
ha tehettem volna, azonnal ügyvédre bízom az egészet, és még látleletet vetetek magamról, minél komolyabbat.
meg nem mentem volna dolgozni. legközelebb ezt fogom csinálni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #15651 üzenetére
Ha hiszitek, ha nem, még jobban jársz ha biztosítatlan aki okozza a balesetet, mert a MABISZ 3 hónap alatt perkált barátnőm faterjának és nem genyóztak semmit. Felmérték a kárt, kijavíttatták az autót hivatalos szervizben, aztán a számla alapján perkált a MABISZ.
yoda: nagy mocsokság ez a biztosítós biznisz, karácsonyra egy vibrátor-szopó autómatát és az análintrúder 2000-et kérem nekik ajándékba!
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #15631 üzenetére
1 év simán lesz az, nekem is annyi volt (és pénz még mindig sehol, de mondjuk én is elfaszoztam az időt rendesen...)
nálam nem merült fel ilyesmi, szerintem nem általános hogy köcsögösködnének főleg ha mind a két fél elismeri hogy megtörtént (max a felelősséget nem), meg rendőr is volt.. nincs az a bíróság ami ellened ítélne vagy azt mondaná hogy nem történt meg, max az időt húzzák a kisfaszú aktatologató biztosítós köcsögök.
elnézést ha valaki biztosítónál dolgozik a topikban és ezzel megsértettem volna, de attól még a kurva anyjukat simán.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #15647 üzenetére
nem ketyeg semmilyen késedelmi kamat csak ha te zsebből fizetsz valami pénzt és kérsz róla számlát és meg is tudod indokolni hogy miért nem vártad meg amíg ők fizetnek (például járóképtelen volt a motor és azt izibe meg kellett javítani ezért zsebből fizettél, na arra kérhetsz késedelmi kamatot ha X időn belül nem fizetik meg, de például egy karclásra nem biztos hogy megadják és akkor lehet pereskedni meg szarakodni..
és amíg ugye a felelősség nem tisztázott, senki nem fizet semmit. ha viszont zsebből javíttatod, utána kiderül hogy ő a felelős jöhet a késedelmi kamat.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
Szerintem ezzel tisztában vannak a biztosítónál is, hogy faszoskodnak, de pénz beszél és amíg így tudnak megtakarítani egy valag pénzt (amiből aztán év végén nagyobb bónuszt kapnak), addig ez így marad.
Van még pár ilyen szakma, sőt!Hogy kell beállítani a kormány lengéscsillapítót?
-
Topiccsendőr
addikt
amikor engem elb sztak, abban az évben hozták azt a törvényt a biztosítóknak, h kifizetési kötelezttségük van 15napra, ha elismeri a másik fél, vagy van rendőrségi jegyzőkönyv.
tehát bizony ketyeg a dolog.
a törvény előtt meg úgy szopatták az embert, ahogy akarták. persze most is ügyeskedni kell, ha normálisan állsz hozzá a dologhoz, kultúráltan, úgy lehúznak, ahogy akarnak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
úgy, hogy ne szitáljon be a kormány. Ha szitál egyáltalán. mert rohadtul nem szokott.
tapasztalataim alapján jónéhány dolognak kell közrejátszania.nagy gázt húzol, és elkönnyül az eleje, majd valamilyen úthiba megüti a kereket. ekkor rohadtul be tud szitálni.
euroringen célrarában volt egy olyan bubi, amin tudott ilyet csinálni a karbis r6 nak nyélgáznál, de annak nagyon be volt ejtve az eleje, szóval kell hozzá egy speciális geometia is. viszont ott mindig csinálta ilyenkor. nem volt rajta kormánylengéscsillapító, elvoltam nélküle.vannak motorok, amire gyárilag szerelik, szóval modellfüggő.
TL 1000 el így halt meg egy ujságíró, arra a motorra cak ezután raktak gyárilag.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #15663 üzenetére
jó persze, de mire van fizetési kötelezettségük?
bemutatott számlára (és leadott sérült alkatrészek után), vagy ha nem kéred a javítást akkor a felajánlott és elfogadott pénz kifizetésére, de yoda még itt nem tart szerintem, mivel még a felelősség sem tisztázott (jogilag)nemde?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
Nem ertek hozza paraszt esszel tisztazva van, elismerte a masik fel, jegyzokonyv van. Jogilag nem eleg? Nem polgari peres uton probalja egyik fel sem tisztazni a dolgot, tehat jogilag all a dolog.
Szerintem. Ugyvedet kell kerdezgetni, csak talalgatni tudunk.Azt tudom, h nalam ugyanez a szitu volt, elismerte a masik fel, jegyzokonyv megszuletett. Nekem semmit nem kellett bizonygatnom papiron. Egesz egyszeruen huztak az idot kamu indokkal. Aztan kiderult, h egyik ismerosom az allianznal dolgozik, es jeee egy heten belul meglett a penzem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
A jogalap meg nincs meg hogy kifizessek, de kozben mar a kifizetendo osszegrol mar megy a vita.
Kormany csapkodast palyan is siman ossze lehet hozni. Ha van nagyobb bukkano (SKring), ott nyelen elemeli az elejet. De jo pelda amikor lapra dontott motornal kigyorsitason nyel gaz kozeli allaptban ahogy ul vissza az ember, akkor a kelletenel jobban belekapaszkodik a kormanyba, elemelheti az elejet. Amikor lerakja a kereket kicsit keresztbe, akkor jon a rodeo Vagy az attevos reszeken, ahol gazt kell huzni kozben, ott is el tud emelkedni az eleje ahogy izombol atforditjuk egyik oldalrol a masikra. Ezekhez jol jon a komanytelo. Beallitani meg minel gyengebbre ami mar eleget csillapit. Az hogy mennyire csapkodos, a motor erosen gumi fuggo is... Dunlop regen rettenetes volt, 200 felett nem ment egyenesen a motor. Most mar sokkal jobb. Pirelli vonal az sokkal nyugisabb...
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #15664 üzenetére
Akkor ezt biztonságos körülmények között nem tudom beállítani
Ez ilyen tekerős fajta, nem tudom még milyen van. Ha teljesen ki van tekerve akkor 0 csillapításnak kell legyen? Ha én kézzel tekergetem a kormányt, akkor elvileg semmi csillapítást nem érzek, ugye? -
Topiccsendőr
addikt
nekem van egy koreai öhlinsem , ott a legkisebb fokozatot is érezni, amúgy meg rohadtul progresszív, szóval ha már van, az sokat segít, nyugodtan lehet a leggyengébben szerintem. Majd ha nagyon tolod neki, úgyis érezi fogod, hogy rá kell tekerni. hirtelen mozdítsd meg a kormányt, egyből érezni fogod.
engem rohadtul idegesítene, ha gyorsan kellene átraknom egyik oldalról a másikra, és a kormánygátló miatt kurnám el a kanyart. szóval nem kell annyira bekeményíteni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tomate
veterán
Ki jön rá mi okozza a traktorhangot okozó morajlást? Én tudom,csak kíváncsi vagyok mire tippeltek.
-
Tomate
veterán
Na igen ez a gyári aksim halt meg.
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #15669 üzenetére
Köszi! Nem akartam túlkeményíteni, horneten amúgy se sokszor csapkodott eddig, de ha már van rajta, akkor be akarom állítani.
-
Integra
titán
de mocsok jól néz ez is ki...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #15678 üzenetére
valamelyikőtök már egyszer lefikázta, elment tőle a kedvem, hogy belinkeljem újra
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #15680 üzenetére
ja, de valamelyik túlszofisztikált esztétának nem vette be a gyomra az csupasz szálcsiszolt alut, csavarta a szemét, pedig gyönyörű
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Archer
őstag
Az gáz ha egy új szett Metzeler guminál az első még német de a hátsó már "Made in China"? Lehet valami másolat vagy elefántosék már a sárgáknál is gyártanak?
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
ALI_G
veterán
Eladó Axo primato csizmám, alig használt egyébként tényleg jó állapotban van, esni nem estem benne. 43-as méret. Írjatok privátba.
-
Pocee
senior tag
Honda CB1000R-be 5w-30 5w-40 vagy 10w-40 vagy esetleg más ha azt akarom,hogy megahájtek viszkós legyen az olajom?
Gyári érték az 10w-40,van ettől racsingosabb is nem,ami még belefér?!
Valszeg amúgy motul factory line lesz csak nem tudom melyik viszkozitású.segítségeket előre is
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
néhányszor átbeszéltük a fórumon, hogy mit jelent a racing olaj, meg mi a különbség olaj és olaj között.
mikor kell racing olaj, és egyáltalán van e ilyen.
sztm keress vissza, mert annyit én le nem írok.
ha lusta vagy visszanézni, akkor a vége az, hogy ne szarakodj, csak gyári viszkozitást rakj bele.
a w jelű a hidegoldali viszkozitás, az leszarható, minél kisebb legyen az a lényeg. a másik szám a melegoldali viszkozitás, az a lényeg, az gyári legyen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #15687 üzenetére
persze vágom,hogy mikről beszéltünk,meg el is olvastam a cikkeket,de annyira nem vágom,hogy a motoromban meddig tolhatom ki a határt,szó volt róla hogy minnél hígabb az olaj annál könnyeben fut ken stb. meg a fasza olaj,hoz egy kevés % teljesítményt,nyilván nem így akarok plussz lóerőkhöz jutni,csak most van pénzem vennék bele fasza olajat,akkor úgy mondom,hogy kinéztem a motul factoryline 5w-40es olaját ezzel csinálok olyat ami hátrányára válik a motoromnak egy 10w-40es factory linehoz képest,ha azt mondod te 10w-40et raknál akkor nem is kérdezek tovább.
Mr.Brightside
-
vlevi
nagyúr
Az 5w40-es olaj (ha nem tévedek) csak abban jobb a 10w40-nél, hogy nem csak -20, hanem -30 fokig használhatóak. Tehát, ha tervezed Szibériában használni a motorodat, akkor kell az 5w, egyébként nem nagyon.
A másik oldal, a 40 helyett 30 már érdekesebb. Nekem a szutyuki kézikönyv rajza szerint a 10w30 olaj saccperkábé 30°-os hőmérsékletig javasolt. Namármost, 30° az lazán van nálunk, sőt gyakran sokkal több is. Ezért én nem használnék 10w30 olajat.Azt azért még hozzáteszem, hogy ez egy DL650 könyvéből származik, de azért nem hiszem, hogy a Honda homlokegyenest mást javasolni. Főleg, hogy ott is 10w40-ből indul a gyári ajánlás.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
Egy ilyen ülés sokkal kényelmetlenebb közúton? Azt írják ég és föld a különbség a gyári üléshez képest, legalább is ha a futóműtől jövő jeleket akarja a pilóta értelmezni. Ezt el is hiszem, de tényleg akkora a különbség? A gyári r6r ülés is papír vékony
-
Topiccsendőr
addikt
ha visszaolvasnál, egyből világos lesz, hogy a hidegoldali viszkozitás nem arra vonatkozik, hogy hány fokban használod a motorodat. Van egy érték SAE serint, a szivattyúzhatósági határhőmérséklet (ebből jön ki, hogy -30 fokban használatod), de az tökmindegy nekünk. amit még meganak, az az, h 20 fokon mi a viszkozitása az olajnak. és mikor 20 fokos a motorblokkod? amikor be sincs indítva.
akkor megint kezdjük boncolgatni a dolgot. nincs olyan olaj, amelyik eléggé híg lenne 20 fokon. ezért érdemes a hidegoldali viszkozitásnál a legvékonyabbat választani.
a melegoldali azt adja meg, hogy 100 fokon milyen a viszkozitása az olajanak. nekünk ez a leglényegesebb.
a külső hőmérséklet megint nem annyira érdekel mindekt, mert egy motornak van hűtése, az a baszottnagy vizhűtő. az való arra, meg a termosztát, hogy -10 fokban, vagy 40 fokban kb 70-90 fokos legyen a víz meg az olaj. szval ez csak egy sacckábé táblázat, 30 as is simán mehet bele, és a 50 estól sem fog beszarni a motor, csak a sűrűbbel szarabbul megy, meg az olajtesztből az jött le, hogy a siklócsapágyazás jobban kopik, de a melegebb alkatrészek meg nem annyira, mint pl a dugattyú. hígabb olajnál a dugattyú henger kopik jobban , míg a siklócsapágyazás meg nem, lehet válogatni.
a másik. a mai motorok legnagyobbrészt hidegüzemben kopnak, ezért egyáltalán nem elhanyagolható, hogy a hidegoldali viszkozitás mennyire kis szám.
legjobb lenne egy 0 W 30 vagy 40de ne kelljen már hússzor leírni, vissza lehet keresni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#25954560
törölt tag
annyit szeretnek hozzafuzni persu altal leirtakhoz h itt kaliforniaban telen-nyaron 10w30-as olajjal jarok. ez az ajanlas. sot, mondok csunyabbat: a hondak egy reszebe 5w20. ugyan autokrol van szo, de kisse veszni erzem a 30 fok mitoszat is, tekintettel arra h errefele a hasznalt integrak egy resze jocskan 200e merfold folott jar, masreszt nem a hidegrol hires kalifornia (legnagyobb resze).
-
Pocee
senior tag
Még egy kérdés akkor az olajokkal kapcsolatban,hogy a 700as quadnak annak gyárilag 20w-50 van megadva,ez azért lehet mert a gyártó azt hiszi,hogy quadot csak meleg éghajlatokon használnak?
szerk:legközelebbi cserénél akár tehetek bele 10w-50-et?
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #15694 üzenetére
Neked ilyen van? Korábban írtad, hogy voltál vele nagyobb túrán is, már akkor is ilyen ülésed volt?
Másik kérdésem, hogy te a gp211-et milyen nyomással használod utcán? Most ilyen van a yamahán és tavasszal még jó lesz utcán, de pályára már nem használható, a széle totál szét van olvadva, folyva.Az első felfüggesztésnél hol van hely emelőszemnek?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Mutass a szelerol egy fotot es kiderul hasznalhato-e. Egy dot szam es keverek kod se art. Amig van minta addig ez a gumi bemelegitve tapad mint allat. 2.1/1.6-1.7 hasznaltam utcan. Palyan 1.9/1.15. Pontosabban palyan 2.1/1.55 melegen.
2 fele ulesem is van az egyik full muanyag a masik a gyari. Mindkettonek megvan az elonye. Az egyik kenyelmes a masikkal meg jobb motorozni
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs