-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Hát, 1-2 szezon eléggé kevés Azért nem szeretnék átesni a dolgok túloldalára az évenkénti cserével, mert eléggé sok szemetet termelünk így is, hát még ha a jó dolgokat is kidobáljuk. Mellesleg az általad vázolt véletlen kiégéstől az sem véd meg, mert simán kikaphatsz egy selejtet a nagy számok törvénye alapján. De ha jó, akkor jó eséllyel évekig meg van oldva.
A szebb szín relatív...valaki a melegebb színhőmérsékletet tartja jobbnak, mást meg az zavar Próba, próba...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, meg lesz a hétvégi szórakozásom is, az Egümotorstól én rendeltem meg az utolsó készlet Keihin M4-es főfúvóka-készletet. Nem jó a gázreakcióm, néha gázadásra torpan, nem forogja ki magát teljes gázon sem, így megpróbálok a fúvókákkal kísérletezni, bár némiképp nehezítés a dologban, hogy egy hengerre 2 db karburátor is van. Ilyet még soha nem csináltam, eddig egy Simsonos és egy általánosabb leírást találtam csak a karbi beállításáról, remélem boldogulok vele. Vasárnap kitakarítottam a porlasztókat, de igazából nem sok mindent találtam benne. Annyi biztos, hogy a tűszelepek zárnak, és mindkettőben egyforma a benzinszint, alulra bekötött átlátszó benzincsővel méregetve (azt nem tudom, számszerűleg mennyinek kellene lennie viszont) Az alapjárati rendszer nagyjából beállítva, szép alacsony, de stabil az alapjáratom. A gyertyám szigetelője viszont kormos, pedig előírt hőértékű / típusú van benne.
Meglepő módon a két karburátorban nem egyforma a főfúvóka, ezért is rendeltem készletet, mert lehet, hogy valaki piszkálgatta ezeket valamikor. (58-as az egyikben, 78-as a másikban) A jobboldali karburátorban gyárilag nincs szívató sem alapjárati rendszer sem, csak a főfúvóka, meg a súbertű. A fúvóka méretek elvileg benne vannak a japán nyelvű manualban, ott nincs róla szó, hogy eltérő lenne a két karbi fúvókája (78-asat ír)
Súbertűk középső állásban vannak, azokhoz még nem mertem nyúlni. Ha volna itt felénk, Kalocsán karburátoros szaki, akkor nem görcsölnék vele, hanem vinném hozzá a gépet.Ha valakinek van jó leírása négyütemű motor karbi beállításáról, ossza már meg velem, legyen szíves!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #21901 üzenetére
a sárgább alap színnel az a bajom hogy sötét plexivel éjjel elég gáz.. a világos fény jobban látszik, nem kell állandóan cserélni a plexit, főleg hogy az átlátszót utálom.
tudom tudom, napszemüveges sisak kell. abból hány izzót vehetnék ha lecserélném a sisakom és kidobnám a régit?
tudom tudom, éjjel a sötét plexi is tilos.. de nem fogom azért lecserélni mert rámesteledik, ha a városban tök jól látni vele...
én szelektíven próbálom gyűjteni amúgy az ilyen dolgokat. ha kilóméterre vetítjük, mennyit bír egy sima izzó? 1-2 szezon nekem 10-20k kilóméter, és eddig 3x cseréltem izzót 4 év alatt. ennyi nekem beleférNincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
A motoros a Nemzeti Sportnak adott interjút, melyből kiderül, hogy másfél-kéthónapos kihagyás is várhat rá, bár mielőbb szeretne visszaülni a motorra: „Azt még nem tudom, ennyit muszáj-e kihagyni, és hát ismer, mentem én már törött kézzel is” - fogalmazott a 2007-es 125-ös világbajnok.
A balesetnél először úgy érezte, leszakad a lába, aztán vette észre, hogy ömlik az olaj a motorból, ami később ki is gyulladt, szerencsére csak mikor Talmácsi már biztonságban leszállt róla.
„Sose gondoltam, hogy motorozás közben eltörhet úgy a sípcsontom, hogy nem esek el” - mondta hihetetlennek tűnő balesetéről.
jóbbulást gabi!
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
"tudom tudom, éjjel a sötét plexi is tilos.. de nem fogom azért lecserélni mert rámesteledik, ha a városban tök jól látni vele..."
Mintha tavaly nem ezt mondtad volna, amikor hringről jöttünk hazafele
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
én csak szívárvány plexit használok, a feketéket nem szeretem, a sárgákat sem, nekem ez jött be a legjobban. ha tehetném, akkor az oakley gold iridium színű plexijét használnám, de ilyen nincsen
de este a szívárvány is szopó.. nagyon visszakell venni a tempóból a biztonságos közlekedéshez. igazából annak örülnék, ha már végre jönnének a fényre sötétedő plexik.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #21904 üzenetére
Nem értek túlzottan a technikai oldalához, továbbá a magyar szakkifejezéseket sem tudom biztosra, ezért ne vedd Szentírásnak ezt a fordítást.
A szövegben az egyszerűbb, kevés és egyenes vonásból álló jelek katakanák, amiket idegen eredetű (főleg angol) szavak, nevek leírására használnak, így itt néhány angol szakszó is van, aminek magyar megfelelőjében hátha többen tudnak segítenni. Az egyetlen nehezítés, hogy ez az átírás fonetikus, a szótag-ábécéjük miatt az eredetit nem tudják leírni.
A cellák elválasztását | jellel jelölöm.Egység | CBX125C
Venturi átmérő | 18mm-nek megfelelő
"Setting mark" | PF40B
Olaj szint? (a két kanji olaj és felszín, de ilyen összetétel nincs a szótárban) | 15.8mm
Fő fúvóka | Primer | #80
Fő fúvóka | Szekunder | #78
Lassú (? "szró" fonetikusan, talán slow) fúvóka | #35
Fúvóka tű klipsz (jet needle clip) számozása? (a fok / szint és a szám, számolás kanjijai, de ez az összetétel nincs a szótárban) | Primer | Felülről a 2. szint / fok?
(ugyanez szekunderrel)
Air screw visszaforgatásához / visszaállításához szükséges fordulatok száma | 2 1/4 fordulat
Alapjárati fordulatszám | 1400 +/- 100 rpm[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #21906 üzenetére
akkor asszem sima izzóm volt benn pont.
de hogy én akkor mennyire kurvára nem láttam semmit, döbbenet.. bár a tempó mondjuk 2x annyi volt mint amit magamtól mentem volna (a szürkület tud nagyon átbaszós lenni amúgy, a szemed még nem állt át a fényről de már sötétebb van..)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nagyon szépen köszönöm! Én így értelmezem akkor:
Venturi 18mm (karbi névleges mérete)
Üzemanyagszint az úszóházban:15,8mm
I. karbi főfúvóka: 80
II.karbi főfúvóka: 78
Alapjárati fúvóka: 35
Súbertű felülről a második osztásban mindkét karburátorban
Alapjárati levegőcsavar 2 1/4 fordulattal kitekerve.Basszus, akkor belenyúlkált valaki a karbiba, mert jelenleg:
I. karbi főfúvóka: 78
II.karbi főfúvóka: 58
Súbertűk középen (felülről a harmadik osztásban) vannak.Még egyszer köszi, hálám sírig üldöz! )
szerk: a mostani 78-ast átteszem a második karbiba az 58-as helyett, a rendelt készletben meg van 80-as fúvóka! Wow!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #21910 üzenetére
Nincs mit
Sztem azért még várd meg, hogy Persu vagy Viktor (Ninja_V) mit mond, nekem van egy enyhe gyanúm, hogy nem 1. és 2. karbi főfúvókáról van szó; bár mondom, inkább csak használni szoktam a gépet, ennyire még sosem szedtem szét.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Buster17
addikt
Bemutatták az új Yamaha -t és az MT-09 nevet viseli
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #21923 üzenetére
Egy szép nagy henger, huszonpár lóerő, alacsony fordulat, aztán 90-nel elcsattogni vele a világ végéig, 3,5 literes fogyasztással.
Vagy nagyon sok pénz (lottóötös) esetén, Kawasaki W800. Ez is olyan motor - motor, nem speed, csopper, enduro, meg miaf*szom![ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zsolt19900
őstag
nekem megalightom van, asszem thungsram az is és sokkalta jobb mint a sima izzó ne tévesszen meg, hogy az égő kúpja alatt van egy kék kis káva, nem lesz kék a fénye, csak egyes szögekből mutat kék árnyalatocskát, ami szerintem szép inkább mint felesleges
lenne egy "butácska" kérdésem: vettem a mocira ugyan úgy passzoló, de bandit lámpatestet (horzsos volt az enyém, így ezért cseréltem) és észrevettem, hogy a banditos lámpatestben -kerek- van egy kis valamicsoda tányér szerűség az izzó előtt, az miért van ott benne? a gs-em gyári lámpatestében nem volt ilyesmi.... koito koito mind a kettő.... a fényterülést stb. befolyásolja eme kis árnyékoló valami, vagy csak egyszerűen ilyen a kiképzése a lámpatestnek, oszt csók?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
vlevi
nagyúr
"az a jó sisak, ami szorít kicsit az első felpróbáláskor,"
Sokan azt mondják (persze én sem így vettem), hogy fel kell próbálni a sisakot, és 10-15 percet mászkálni vele a boltban, nem számít, hogy hülyének néznek. Mert ha van benne valami, ami nyomja a fejedet, akkor az ki fog derülni. Nem arra gondolok, hogy szorít, mert az egyértelmű. Hanem, hogy van benne valami varrás, vagy patent, vagy akármi, ami fel sem tűnik, hogy ott van, de 5 perc után már zavar, 10 perc után pedig földhözvágnád kínodban a bukót, ha lehetne. -
vlevi
nagyúr
válasz Buster17 #21918 üzenetére
Pont be akartam rakni én is. három henger, nyamnyam. Persze ilyen is kell, jól mutat letámasztva a fagyizó előtt Ha van a yamahának egy kis esze, megpróbál egy féligmeddig túraendúrót csinálni belőle. Valami olyasmit, mint a TDM. Lényeg, hogy hosszabb távon kétszeméllyel+csomaggal is elviselhető legyen. Mint a DL-650. Az sem egy világmegváltó motor, de 100-120-as utazótempóval a világból is kigurul, ha kell.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #21902 üzenetére
Erdemes lenne megnezned azt az abrat, h melyik fuvoka, milyen tolozar nyitottsagnal dolgozik.
A vakvilagba ne fuvokazz.Gazadasra torpanas... Milyen gaznal? Nyel? Kisgaz? Mekkora tolozar nyitasnal? Alapjarati rendszer, atmeneti rendszer dolgozik? Mert siman eleg lehet egy tuhelyzet valtoztatas ilyenkor. Ha most kicsereled a fofuvokat, lehet reszterhelesen mukodik, de nyelgazon meg totalrosszul fog.
Esetleg a kipuban a fojtas mit tett, azt is meg kellene nezni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #21930 üzenetére
most meg sirva turja a netet h mi volt az a huszeves rosszhangu p*cskoszoru, ami ekkorat vert ra esetleg egymasnak magyarazzak a haverokkal hozzaerto forumon h 400-as blokk volt a vazban romma kopva, azert fustolt
vagy biciklivel voltal es ugy verted meg?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #21933 üzenetére
Kösz a segítséget, azt hiszem, foglak még zavarni! Most igazán aszimmetrikus a 2 karburátor, mert a jobboldaliban (tehát amelyik nem tartalmaz alapjárati és hidegindító rendszert), csak 58-as a főfúvóka, míg a másikban 78-as. A japán leírás szerint a primer (teljes értékű) karbiban kellene 80-asnak lennie, a jobboldaliban meg 78-asnak, második fokozatra pakolt súbertűvel. (most hármason vannak)
Valami fojtásféle lehet, azt hiszem, guglival találtam is valamit, csak nincsenek részletek (meg nekem német nyelvtudás sem) Ezeket találtam: Honda CBX 125 Customhoz teljesítménycsökkentő készletet, amely 10kW-ról 7kW-ra alakítja. A németeknél lehet ez valami kismotor kategória, fiatal kölykök számára. Az enyém viszont valóban CBX 125 CP, a forgalmija szerint is. Tehát valszeg nem 10kW-os, hanem csak 7. Szerintem meg az előző tulaj a súbertűkkel próbált némi teljesítményt kivakarni belőle, azok azért lehetnek elállítgatva.
Valami ilyesmi lehet, mert negyedikben sík úton is többet megy, mint ötödikben....Ha van pici időd, és érted a német nyelvet, nézz már rá, légy szíves!
Ha csak erről van szó, akkor a fúvókázással csak visszaállítanám a gyári állapotot.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #21935 üzenetére
[link] Ha ezt Németországból hozták be, és "gyerekmotornak", - CP-nek volt vizsgáztatva (forgalmi szerint igen, az "eredeti" típusa csak CBX125C), ez lehet magyarázat a harmatgyenge teljesítményére, nem?
Jó lenne mondjuk tudni, hogy a teljesítménycsökkentő készlet pontosan mit is tartalmaz még a fúvókákon kívül (kislánckerék, fojtások, stb)... Típusengedélyt, átalakítási engedélyt biztosan, de mi mást?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #21935 üzenetére
Javagyugy, a hidegindito, meg az alapjarat egy karbiban van. Akkor lehet kulonbozo, es az is lehet, h fojtott. De fojtashoz tudtommal nem eleg fuvokazni. A tolozarat sem szabad feljebb engedni, kulonben csak elszegenyedne az egesz. Valami meg lesz ott a fuvokan kivul. Torokszukito, barmi.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #21937 üzenetére
Szerintem súber-korlát lehetett benne, azt valószínűleg az előző - magyar - gazdája vehette ki, a főfúvókára viszont nem is gondolt. Erre utal, hogy 2/3 gáz és teljes gáz között nem történik semmi, valszeg egyszerűen
el-túl-szegényedik a keverék.A baloldali karburátor kb. olyan felépítésű, mint egy Simsoné, a jobboldalinak az öntvénye, úszóháza ugyanaz, csak nincsenek kifurkálva a többi cuccnak (szívató, alapjárati rendszer) a helyei. Abban csak a "fő rendszer" van, semmi más.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
fattyu
veterán
na hát az uj gumi kifejezetten esedékes...
Eldobtam ma. Gumi elengedte magát féktávon. Besatuzott előttem egy busz. Semmi gond mentem vagy 50el. Fék ráterhel az elejére emelem a fékerőt, lassulok emelem a fékerőt és a semmiből elment az eleje.
érthetetlen volt. Nem volt még nagyon meleg ( 2 km indulás után ) de semmi pánik fékezés belemarkolás nem volt se semmi. Annyira hülyén néztem miután felkeltem hogy ez most mi meg hogy....oltári módon odavertem a fejem azóta is fáj.......
Motor jobb lábtartó tört, jobb idom karcos fejidom széle lekaristolva meg a fejidom konzol elmászott balra.
Mindezt délutáni dugóban kiskörúton jászain. Tényleg semmi nem volt. Mindig akkor kerülök bajba mikor szabályosan ésszel megyek. Fene se érti ezt.
ja vagy 15el mehettem amikor elment az eleje
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz alvaro #21940 üzenetére
Azért szemből nézve kevés nála rondább motort tudnék elképzelni. Az a kinyúló keskeny fej a két gülü szemmel....broáf! Egyik fotóstársamnak van, ő nagyon szeret vele túrázgatni. Előtte egy "postásyamahája " (SR125) volt.
(#21941) fattyu: nagyon sajnálom, hogy így jártál!
(#21943) .mf : gondolom, hogy nálam csak fojtással operálnak, mert egyébként nem sok elektronika van a motorban: egy fesszabályozó, meg egy egyszerű tranzisztoros gyújtás, minden állítási lehetőség nélkül.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #21935 üzenetére
Semmi konkrétat nem írnak, itt csak egy szolgáltatást hirdetnek. Azt írja benne, hogy 300 különböző féle motorhoz van raktáron megoldásuk, melyek vagy elektronikus beavatkozás a gyújtásba, vagy fojtással operálnak, vagy mindkettő. Arról, hogy ennél a konkrét motornál mit csinálnak, egy szó sincs.
Fattyu: áááá Az intő jelek már múltkor, amikor felmentünk a Normafához, már akkor megvoltak. Én is így tanultam meg, egy gumival pár esés után, egy hasonló esetben (igaz pályán, de szép szabályos fékezés - és mindkét kerék csak csúszott) - ekkor lett nyilvánvaló, hogy a gumit mostazonnal, s inkább tapadjon rendesen, mint tizenezer km-eket kibírjon kopás (és tapadás) nélkül.
Lábtartó konzol vagy a fékpedál? Sajnos mindkettő vmi ultrakönnyű habosított alu-származék, egyszer próbáltam a konzolt meghegesztetni, egy elborulásnál ugyanott törött el, és a törésben látszott is, hogy a hegesztés hője miatt az anyag belső szerkezete is megváltozott. Ricsi bontó, nekem 10k-t mondtak a konzol párjára.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Daywalker
addikt
válasz fattyu #21941 üzenetére
Zsír új gumi? Mert akkor akár 100 km-ig is könnyen lehet vele fikálni, mivel a gyári konzerváló réteg még rajta van (ilyen csúszós, szilikonos redva), és amíg az le nem kopik, addig bizony csúszkálhat.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fattyu
veterán
válasz Daywalker #21944 üzenetére
Nem ez még az előző volt.
pilot power3 megy rá. Nyilván ésszel megyünk az elején amíg nem ismerem.
MF: Szatiék meghesztik olcsóbban. Hát a teljes konzol tört le. Fékpedálostul mindenestül.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
jah, elfelejtettem utcán a kis köbcenti hátrányát. az összes Duen es meg streetracingos vérszemet kap és megpróbál a GSI vel meg a szutyok turbo Calibrájával lenyomni.
De a Calibrát megettemNem menekülsz a csendőrség elől.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #21947 üzenetére
Hergeled itt a népet a kis RS-el, vérszemet kapnak tőle, nekem meg 'unalmasan' telnek a hétköznapjaim, amerre megyek 'magától' megnyílik előttem az út..
-
válasz fattyu #21941 üzenetére
valószínűbb az olajplacsni nem?
már csak azért is, mert én satuztam már új gumival a vfr-el (238kiló + én 78 + bőrruha + több napi cucc, sátor, tele tank stb), mert az utat kerestem, hogy merre menjek, és észrevettem a pirosat. rámarkoltam az elsőre, mert fingom nem volt, hogy jön-e valami vagy sem, bepattogott az eleje brutál módon, aztán ennyi, igaz mentem tovább.. fostam, hogy elmászik, vagy valami... de semmi. mindez 70nél.
sajnálatos, gyógyulást hamar
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest