-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zsolt19900
őstag
még egy igen-igen buta kérdés
naked vs. idomos bandit.... amennyiben én gs500 nakeddel elvoltam, nem zavart a szél stb. stb. mennyivel nagyobb a komfortja egy ilyen elől idomos gépnek? vagy elgondolkozhatok naked gépen ismételten -attól függetlenül, hogy erősebb egy bandit és talán tempósabban fogok menni- amennyiben nem zavart a gs-en a szellő lágy érintése?
azért kérdezem, mert tettszik formára mindkettő, és nakedből picit szélesebb is a választék
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Ferdzsoo
addikt
válasz zsolt19900 #30154 üzenetére
Én soha nemvennék szélvédelem nélküli gépet. De ez én vagyok.
Engem még a cbf600 elégtelen szélvédelme is zavart. A bogarak/eső/ hideg trióról ne is beszéljünk plexi nélkül.Persze max 20-30 perce oké, De ha egy napos túrára elmész....
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zsolt19900
őstag
válasz Ferdzsoo #30155 üzenetére
a bandit plexije sem véd ezek ellen 100asan sajnos, ahhoz kb egy v-strom plexi kellene, de azon meg állítólag szinte semmi sem érezhető a menetszélből, az meg megint átlendít a motorozás egy igen fura érzésébe, mert számomra az hozzá tartozik, hogy há' fujjék már az a szél
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Daywalker
addikt
válasz zsolt19900 #30154 üzenetére
Mennyivel is mentél a gs500-zal tartósan, tempósan? 90-ig nem zavaró, 130-nál már igen...felette meg pláne.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zsolt19900
őstag
válasz Daywalker #30157 üzenetére
tartósan sosem mentem annyival, poroszkálni használtam inkább. Amikor ki-ki gyorsítottam élveztem a gyorsulást mint magát, akkor ment fel 100fölé az óra, de az sem volt sűrű eset, szóval ezért ejt néha gondolkodóba a dolog, főleg amikor meglátok egy szép fizimiskájú n-es banditot
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Daywalker
addikt
válasz zsolt19900 #30158 üzenetére
Hát, akkor ki kell próbálni...(megint nem tudok jobbat javasolni ).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
vendingo
veterán
Autópályázástól ehet sok oajat a moci (v2)?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
TayRol
veterán
válasz zsolt19900 #30154 üzenetére
Én nakex párti vagyok, de a csupasz 650-es után tuti idomos lesz a következő. Bár a nyakam megerosodott de azért kényelmesebb az idomok védelme.
-
Polemius
aktív tag
Sziasztok!
Ha minden jól megy, pár hónap múlva nekem is bevésik az A korlátlant a jogsimba. És bár még csak az elméleti oktatás zajlik, persze már azon agyalok, hogy milyen kezdő/tanuló motort vegyek miután a kezembe nyomták a lapocskát.
Örülnék, ha tudnátok segíteni, javaslatot tennétek, hogy mit érdemes megfontolni és mit kerüljek nagy ívben.
Nem tervezek száguldozni (gondolom most ), szóval nem egy rakétára vágyom. Már nem hogy a 24-en, de a 34-en is bőven túl inkább az alapokat szeretném egy könnyen kezelhető, megbízható gépen megtanulni. Már csak azért is, mert gyakorlatilag 0 motoros gyakorlatom van (nem, robogós sincs).
Most úgy vélem, hogy 250ccm környékét céloznám meg (tágan értelmezve mondjuk 125-400 közt), és a naked/túra vonal tetszik leginkább. Persze mire megszerzem a papírt, még változhat hogy érzem ezt a köbcentis dolgot.
Az ideális jelöltet leginkább a könnyen kezelhető, megbízható, örök élet meg egy nap, világ végére is elvisz, olcsó fenntarthatóság* kifejezések írják le.
Elsősorban városban és környékén használnám, esetleg egyszer-egyszer hosszabb útra (150-200 km).
Az sem utolsó szempont, hogy a 185 cm / 100+ kg alkatom kényelmesen elférjen rajta.* Egyszerűen beszerezhető alkatrészek, jóárasított kellékanyagok és 'kopó' alkatrészek (olaj, szűrők, lánckészlet, ... index, tükör ), alacsony fogyasztás.
Az anyagi részét tekintve olyan 300e lenne a keretem (ki kell gazdálkodnom a jogsi, a védőcuccok meg a bürokrácia költségeit is, no meg nem egy 5-600e-es motort szeretnék összekarcolászni lámpánál eldőléssel és hasonló kezdő bénázással).
És ha már említettem a felszerelést: mikor és hol érdemes ilyesmit venni? Azt már látom, hogy kénytelen leszek Bp-re menni, ha választékot szeretnék. Szoktak lenni a szezon előtt akciók? Legalább a sisakot/kesztyűt/kabátot szeretném beszerezni már a gyakorlati oktatás kezdetére (tavaszra). Boltokat meg márkákat is mondhattok.
Előre is köszönök minden tanácsot!
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Polemius #30163 üzenetére
Olyan nincs, hogy kezdő/tanuló motor, biciklivel is meglehet halni.
Vegyél olyat, ami tetszik, anyagiakban megfelel és jó állapotban van.
Gondolj a jövőre, lehet 1-2 év múlva csak szenvedni fogsz azzal a motorral, mert "kinövöd".Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
.mf
veterán
válasz Polemius #30163 üzenetére
5 éve kezdtem nulla előzetes tapasztalattal (még autó sem) tanulni, 4 éve, 26 évesen vettem első motorom, ami egy 600-as sportmotor 112 Le-vel; első 1-2 évben pár eldőlésen és 2-3 kanyarban kicsúszásom volt (ebben a vacak gumi is közrejátszott), utóbbi 2 évben nem volt balesetem, pedig idén 13.8e km-t mentem.
Hozzáállás, óvatosság / defenzív vezetés, józan ész, és a motorozás alapjainak, fizikájának megtanulása, vezetéstechnikai tréningekkel és célirányos gyakorlással is, szerintem nagyon sok múlik ezeken.Szvsz:
Köbcenti: 4T 250 ccm minimum, ha városból túrázni ki is mennél, főleg a testalkatoddal. Esetleg 2T-ből lehetne 125, előfordulnak még olyan túraendurók, de azok már elég régiek, elavultak, lelakottak. 400 elég ritka, 500-asból viszont még van pár.Ár: 300e kevés lesz sajnos, annyiért lelakott, csupa rejtett hibás, használhatatlan motort kapsz. Inkább a másfélszeresével számolj a motorra, plusz még az átnézetés, átírás, bürokrácia, saját szervizeltetés, folyadékok és talán gumik cseréje. Azaz összességében a vége könnyen lehet a duplája is.
Ruha: nagyobb választék helyben a Superzone-ban és a Shox-ban van, a többi inkább csak pár mutatóban, többit rendelésre hozza. Szezon után szoktak lenni inkább akciók, a szezon kezdetére már kúsznak vissza az árak.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #30164 üzenetére
Van az a kategoria, amit elso motornak azert nem ajanlanek. Habar azok a motorok azok, amik ertelmes embernek nem jutnak eszebe elso motornak. Hayabusa, gs adventure, goldwing, k1600, satobbi.
De a 125, 250 lepcsoket szerintem is at lehet lepni, ha valaki esszel all a temahoz, de meg a nyugodtabb ezresek is bevallalhatoak. Nagy bandit, cbf1000, ilyesmikre gondolok, es nem a gixxerre. Mert persze van az a fajta, aki csak az ezres gixxert, vagy a busat hajlando a segge ala tenni, aztan nyelgaz, egykerek, es elobbutobb felcsavarodik egy villanyoszlopra...185 centi, 100 kg? DL-650 :-)
Perzse van, aki nagyon jol elvan kisebb gepeken is, de en ezen kezdtem kb 10 eve, es nalam ez a meret az etalon. Mondjuk nem mondanam, hogy a tanulomotor (FZ6) kenyelmetlen lett volna, de azzal nem is kozlekedtem annyit, hogy arrol komolyabb velemenyt tudnek mondani, de egy sportmotorra valahogy nem birnam magam rahajtogatni :-)[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Kolondrum #30166 üzenetére
Hogyan gondoltad és hogyan lett?
Egyébként épp az adatlapodon is szereplő gs500-at néztem, hogy ha nem 250 körülivel kezdek, akkor azt sokan megbízhatónak és kezelhetőnek tartják.
(#30164) vendingo
Igen, tudom hogy ha kicsit veszek, 1-2 év múlva lecserélem. Pontosan erre gondoltam, hogy 1-2 év alatt lesz már valamennyi rutinom, és kialakul az is, hogy milyen való alám. Ezt értettem kezdő/tanuló motor alatt, de azt hiszem ez ki is derült fentebb. -
Ferdzsoo
addikt
válasz Polemius #30163 üzenetére
600 as alatt szerintem ne nézelődj főleg a 100+kilóval.
Nagyonhamar meg fogod unni, ki fogod nőni. És utána sokkal rosszabb 2 motort venni 3 éven belül mint egyet inkább 2 évvel később mint a tervezett..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
válasz Polemius #30168 üzenetére
Nem így ahogy van. Ma már azt mondom, hogy a jogsi pár órája arra elég, hogy el tudj menni A-ból B-be valahogy. Nem is értem, hogy éltem túl ezt a 3 hónapot a GS-el. Ennyi idős a jogsim is. Előtte robogóztam 1évet. Volt balesetem novemberbe. Kb 1hete jut néha eszembe és kizökkent a nyugalmamból egy-egy pillanatra, de még mindig max ennyi.
Eltervezel vmit és nem úgy lesz. Pl 2012be még kizártnak tartottam, hogy én váltós motort veszek. 2012 elején még azt is, hogy én motorozok. Emlékszem a kósza gondolatra, hogy jó lesz melóba járni,többre nem kell. Meg arra, hogy nem járok én a papírok miatt,rendszám stb. Aztán ez is megtörtént. -
Polemius
aktív tag
válasz Kolondrum #30171 üzenetére
Ha jól számoltam össze így hirtelen, akkor 125e körül.
De eleve számolok jó pár pótórával, szóval valószínűleg közelebb lesz a 150-hez.Amit leírtál, az megerősíti, hogy nem baj az, ha nem egyből 600+ gépre ülök. Bár fentebb meg az ellenkezőjét olvashatom.
De van GS500 is az iskolának, majd jól kipróbálom a tanfolyamon.[ Szerkesztve ]
-
válasz Polemius #30172 üzenetére
Én GS-el tanultam, de mivel A korlátlanra mentem így a GS nem volt jó vizsgákra. Kawa ER-6n volt vizsgákon. Az a GS meg az enyém nem volt egyforma. Az 25Kw-os butított volt. Tanfi alatt nem nagyon lehet próbálgatni,max ha pirosat kap az oktató. A kawasaki meg a GS ég és föld, pedig a kawa csak 72paci. Igaz a csuklón sok múlik azt mondják.
Majd mondják, joggal, hogy tréning, ruha,bukó,gumi stb. A gatyád rá fog menni. Pár százat tegyél el a javításra meg úgy mindenre.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Polemius #30172 üzenetére
akkor üdv itt mondtam, hogy tedd fel itt a kérdésedet, mert itt már vén rókák vannak és segítenek nagyon sok mindenben
továbbá, azt én sem tudtam még, hogy mennyi a kereted, és szerintem is az a 300e az nagyon nagyon vérszegény sajnos, és nem bántásból írja egyikünk sem, de az nagyon kevéske lesz.... jó kiállású gs500e/u kinek mi van a forgalmijában 400-500-600ért vannak fent neten, és tényleg kell számolnod meg az átírás, vagyonszerzési illeték stb. stb. erre marha jó kalkulátorok vannak.... amiket nézegettem és "olcsóbbnak" mondható a maga kategóriájában, azok a gsx-f es suzukik az úgynevezett bocik ezek olcsóbbak pl, mint egy suzuki bandit vagy egy honca cb hornet
körbe kell nézned vizsgálódnod, azt én sem javaslom, hogy 250meg ilyesmi motorokkal kezdj ilyen dimenzióiddal amit leírtál magadról (súly+magasság), mivel annyit fogsz észrevenni, hogy pörög pörög ez a szerencsecsomag motor, de én meg mégsem haladok
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
attiati
veterán
hétköznapi viseletre, téli kabátként mennyire állják meg a helyüket a motoros kabátok?
Vagy ez nagyon elvetemült ötlet?
-
stifi
senior tag
válasz attiati #30175 üzenetére
a váll és könyökprotektorok miatt elég idiótán fogsz kinézni benne, akkor is ha kiveszed belőle, mert elég bő ezeken a helyeken.
arról nem is beszélve, hogy bogaras, olajos, sáros, büdös egy aktívan használt motoros kabát, nem túl erkölcsös hétköznap is abban járni.. (hiába mosod ki, akkor is így van, emberek közé tartósan én nem járnék motoros kabátban)de bennem is felmerült már amúgy hogy másra fogom használni, én snowboardozásra gondoltam - a protektorok miatt biztos jó benne esni-kelni
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
polimorf
tag
válasz Polemius #30172 üzenetére
Ennyi pénzből használható (jó) gépet nem hiszem, hogy kapsz.
Én idén kezdtem motorozni, "tanuló motornak" egy 650-es honda deuville-el, de mostanra már kiderült, hogy nem ártott volna ennél nagyobbal kezdeni. Pedig én ki szerettem volna kerülni a kategória cseréket, egyenlőre marad de szerintem nagyobb csere lesz a vége.
Ezt csak azért írom neked mert szerintem az hülyeség, hogy tanuló motor. Motor van és kész, tök mindegy, hogy mivel tanulsz. És ha már motorozol akkor olyannal tedd amivel szeretnéd és 1-2 év múlva nem növöd ki.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
#25954560
törölt tag
válasz polimorf #30177 üzenetére
azert talan nem feltetlenul hulyeseg a tanulo motor.
vannak kenyelmesebb, konnyebben motorozhato ketkerekuek es vannak amik megbuntetik a hibakat tanulni erdemesebb a joindulatu vasakon, kulonben elmehet az ember kedve es/vagy nagyon fura elkepzelese lesz a motorozasrol. nem erdemes folyton besz@rva kuporogni a motor tetejen, csakazertis... -
Ferdzsoo
addikt
válasz #25954560 #30178 üzenetére
Tök jogos. Azért az arany középút a legjobb. 600ccm.
Így utólag nagyon örülök hogy én 600-on kezdtem. Tökéletes kezdőmotor.
Nem kevés, de nem is sok. Pont arra jó hogy utána vehess egy 1000-st. Nagyon megbántam volna ha kisebbet veszek elsőre.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
alvaro
senior tag
Nálam 650cc egy henger a kezdőmotor, megvan 5.5 éve, köszönöm, jól megvagyok vele. Bicikliről "váltottam", szóval ekkorát tényleg nyugodtan lehet vállalni elsőnek. Szerintem is legyen aránylag kényelmes és könnyen kezelhető, valamint nem érdemes mást venni, mint amit később szeretnél, már ha tudod, mi az. Én ugyan meglennék kisebbel is, de a többség, úgy tűnik, sose elégszik meg semmivel
-
csongi
veterán
Ember és ember között is van eltérés!
Szerintem is létezik tanuló motor. És van, hogy elég a kicsi is. Csoportos túrázáshoz olyan motor kell, amivel lehet haladni a csapattal. Ha egyedül motorozol, akkor mindegy .
Napi használathoz, kisebb gurulásokhoz elég egy normális robogó is.
Ez a sport - túra verziók, nekem sehova sem illenek be, Napos túránál már az ember elfárad. 5-600Km Jó Magyar utak.Azt is vegyétek figyelembe, hogy hol laktok, ha az alföld távoli pontján, akkor minimum 180Km*2 amit menni kell ahhoz hogy egy kis hegyi szerpentinezésre sor kerüljön.
360Km, ami első hallatra nem sok, de nem is kevés. egy évben ha csak 3-4 ilyen hétvégét csinál az ember az 12-1300Km, pár száz kilométer eltéréssel akár Törökországig is le motorozhattál volna, vagy egy többnapos túrának a fele meglenne.
Azt vegyétek figyelembe milyen motorozást szeretnétek. Túrázásra túra kell, stb...
Ha kis hazánkba tervezed a motorozás jelentős részét, akkor az út minőségével is számolj. ( Ez is csapatos motorozásnál érdekes). egyénileg mindegy mennyivel haladsz. Lassan Közúti motorozáshoz, GS, RT, Vstrom....kell .
Persze ez mind mind csak leírt szavak. Ha valaki nem ült motoron, honnan tudhatná milyen a túra, sport...stb motor, és mikről hadoválunk itt össze vissza
Elsőnek az irány kell eldönteni, milyen fajta motorozás lenne túlnyomó többségében. Aztán lehet típust keresni hozzá. Lehet azzal kellene kezdeni, hogy ismerősökkel elmenni utasként kerülni egyet, hogy melyik milyen lehet, elmenni motoros találkozóra, vagy ilyenek.
A motor cserélgetése jelenleg elég nehéz, nem nagyon van pénz az embereknél erre a hobbira, sajnos .
Ha lehet törekedni kell egy tartós motor kiválasztására.
Ha ez megvan, akkor ott a ruházat, sisak, egyéb kütyük,,stb.
Szóval első lépésként szerintem az irányt döntsétek de úgy, hogy ha változik, feleslegesen ne okoljátok magatokat, és ne foglalkozzatok, az előre megmondtam emberekkel. Ezt előre megmondani nem lehet csak okoskodni benne. Nem mindenki törvényszerű a nagyobb vasra való törekvés.
A motorozás élményének a jelentős részét az út, és a motornak egymás közötti viszonya adja!!!! -
Polemius
aktív tag
Ne a kezdő/tanuló kitételre koncentráljatok.
Könnyen kezelhető, megbízható, alacsony fenntartási költségű típus, ami a termetemnek megfelelő. Ilyen kell nekem.
A keret egyelőre nyilván csak irányár, ha nagyobb motor lesz, akkor nem csodálom, ha nem fér bele. A plusz költségeket (átíratás költségei, szakival átnézetni, olaj meg szűrők cseréje) ebbe nem értettem bele. Egyébként hol lehet utánanézni, mennyibe kerül ez, illetve utána az időszakos költségek (adó, műszaki, nem tudom mi van még). Létezik olyan Casco, amit érdemes használt motorra is megkötni? -
Daywalker
addikt
válasz Polemius #30182 üzenetére
De, sajnos arra kell koncentrálni Meg is mondom miért. Tudom, most 24 a korhatár, de amikor 21 volt, akkor nem adtam volna 21 évesek alá korlátlan jogsit. Azért, mert egyszerűen a többségük felelőtlen, pontosabban másképp gondolkodik...többször van olyan baleset, hogy valaki kölcsön adja a nagy motorját valakinek, aki mondjuk csak 18, de már tud motorozni, mégis felcsavarodik a fára, oszlopra, híd lábára, ugyebár...láttunk ilyet. Idővel másképp gondolkodik az ember (persze van, aki nem, de annak meg egyáltalán nem adnék jogsit, de hát ma csak pénz kell ehhez, se IQ, se reflex, sem pedig pszichológiai vizsgálat nincs - sajnos) megnyugszik, jobban rálát bizonyos dolgokra. Szóval ha te idősebb vagy, aki nem úgy áll már egyből hozzá, hogy "idenekemahayabusátkitekerembelőleazóraszerintiháromszáznegyvenet", akkor akkor neked akár a busát is javasolhatnám (feltéve, hogy előtte vezettél autót sok-sok éven keresztül), mert nem te leszel az valószínűleg, akit másnap a híradóban fogunk látni. Értem? Gondolkodásmód, csukló, önismeret. Döntsd el milyen vagy, és ennek megfelelően válassz bármit, amit még meg tudsz fizetni. De lehetőleg olyat, amit két éven belül nem kell lecserélni. A 125-400 pedig nem ilyen. Még az 500 is necces.
Egy esetben javasolnám a 250-et: ha van némi halovány esély arra, hogy pályázni akarsz, akkor kicsivel kezdd! Aztán 400, 600 és feljebb.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #30184 üzenetére
Igazad van. Önismeret a legfontosabb. Ismerek olyat hogy mindenképpen motorozni akart de tudja hogy egy állat már autóval is, egyébként tényleg az , emiatt vett motort, de egy 1800-as intrudert. Mert tudja, és mondta ha sportgépet vesz akkor meg fog hallni. És persze a csopeernek is keni, de ritkábban és nem annyira mint egy sportgépnek tenné. Még él.
Én emiatt mertem magamnak megvenni a 170 pacit is.
A 600-asnak első 2 hónapban nem járt 7k felett a mutatója.
Majd évek alatt eljut az ember oda hogy tudja bármekkora gépet vesz maga alá lesz önkontrollja.
Ennyi."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Polemius
aktív tag
válasz Daywalker #30184 üzenetére
Mindjárt elérem a 4x-et, szóval nem jellemző már rám a tizenhuszonévesek "sosehalokmeg" hozzáállása és meggondolatlansága.
Mint az első hozzászólásomban is írtam nem száguldozni akarok, nem rakétára vágyom (a sportmotorok nem is igazán jönnek be), pályára menni meg végképp nem (hacsak nem azért, hogy zárt helyen, biztonságosan gyakorolhassak). Nem kinyírni, összetörni akarom magam (bár valószínűleg kötök magamra biztosítást amint motorra ülök).
Részben a városi közlekedés (jobban lehet haladni, parkolni, talán valamivel kevesebb fogyasztás), meg persze az érzés miatt döntöttem úgy, hogy belevágok.B jogsim több, mint 20 éve van (és azóta vezetek is), de tudom, hogy a hazai utak és közlekedési morál, meg a teljesen új jármű miatt ez nem sokat jelent (azon kívül, hogy legalább a szabályokat tudom – bár az elméletből így is vizsgázni kell – csak ugye nem mindenki tartja be), mert eleinte nyilván leköti majd a figyelmem a motor kezelése és az új élmény.
-
Tegnap a 29 éves csávót újraélesztették. Áttért a szembe sávba ott meg jöttazzautó! Gondoltam megosztom.
Azokból kiindulva amiket tanácsoltok neki, én a pár év múlvára tervezett 600-as gépet (pl CB600F) is kicsinek találom majd? Kicsit boncoltagom tovább: Úgy találom kicsinek, hogy az ER-6n-en is (CSAK 72 paci) kapaszkodtam, hogy ne csússzak le róla és úgy, hogy a GS ha magam vagyok kielégíti az igényeim nagyobb részét? Mi fog változni vagy a megközelítésem nem jó?
Röviden: Miért? Azon túl, hogy ti külföldben is gondolkodtok, meg azon túl, hogy esetleg pályáztok.
Én mindent elhiszek igaz nehezen, de mondjátok már el.(#30184) Daywalker! Liveleak.com-on talál olyan motorbalesetes videót, ahol a polgár az oszlop köré volt csavarodva a szó szoros értelmében. Ott nem cicóznak a videókkal.
-
Kiszámoltam 4.5L-es fogyival, hogy tanfolyam alatt (havonta) ha minden nap tudok motorral menni akkor kitérők és megörülés nélkül cirka 26ezer magyar forintból megvan a benzin. Tömegközlekedéssel mindez ingyen lenne.
Integra! Mindent fizet a cég. Ahol én mozgok meló vagy akármi miatt (magánügy) az ingyen van, de csak ha tömegközlekedéssel megyek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Daywalker
addikt
válasz Polemius #30186 üzenetére
Igen, olvastam amit írtál, ezért a fentit csak általánosságban írtam Na meg azért, hogy gondolkodj, mit szeretnél. Motoron egy kicsit mindenkit megőrül, akkor is, ha nyugis természetű.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
polimorf
tag
válasz #25954560 #30178 üzenetére
A tanulómotor fogalomra azért írtam, hogy szerintem hülyeség, mert ma elég nehéz motort eladni és aztán jót venni. Ha mindjárt a megfelelő méretű és kategóriájú motort veszi meg az ember akkor egy rakás kellemetlen procedúrától kíméli meg magát mint pl. eladás, vétel, átíratás, nagyszervizek stb.
Ezek szerint nekem szerencsém van ezzel az első motorommal mert szerintem könnyen kezelhető a mérete és a súlya ellenére, bár nincs összehasonlítási alapom mert más motort még nem próbáltam.
A pár év múlva esedékes cserén csak azért gondolkozok mert a túrázó társaimnak az enyémnél erősebb motorjaik vannak, az én 56 lovam kevés, és mindíg hozzám kell igazodniuk ami számomra picit kellemetlen.
Mindössze e miatt gondolkodom erősebb gépben (nekem és a feleségemnek elég lenne).Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
De jó olvasni ahogy a nézetkülönbségek előjönnek.
bogyo112! Én sztem a nyáron meglátogatlak. Nehezen jövök ki az 50 közeli és felettiekkel, de hátha. Mármint Kalocsát főként.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Integra #30195 üzenetére
Akkor most nagyon röstellem magam: nyáron 2200-2500km-es túrára készülök Erdélybe a 12 LE-s ócskavasammal, jellemzően MZ-s társaságban. A legerősebb motor egy 350-es JAWA lesz, de ők 2 személlyel jönnének. Terv szerint a híres Transzfogaras is útba fog esni, ráadásul oda-vissza irányban is. Nem fogjuk tudni megcsinálni?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #30194 üzenetére
Tudod mikor megyünk 130 még kellemes neki de 130 fölött azt érzem, hogy a gépemnek az már nem annyira kellemes mert erőlködik picit, ők viszont azt mondják, hogy nyugisan el gurulgattak, nézelődtek na az egy kicsit kellemetlen. Kanyarokban nincs is gondom de az hosszú egyenesek, na ott kevés.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #30199 üzenetére
Ezért gondolom, hogy másak az elvárásaink a "túrázással" kapcsolatban. Én, ha kirándulni megyek bárhová (akár a pici motorral, akár kocsival), eszembe nem jutna 130-cal repeszteni, mert akkor pont nem látok semmit sem. Kocsival sem járok sohasem autópályán, mert ott pont ugyanazt érzem az 1000-es Yarisban, mint Te a motoroddal. Nem jó neki, de szerencsére nekem sem...
Kocsi: országúton 100km/h , 125-ös moci: országúton 80-85 km/h. Mondjuk jellemzően egyedül megyek mindenhová, bár már voltam jó pár csapatos autóstúrán is.
(#30201) SymbianOS: valószínűleg igen, de például kocsival a szerpentineken lefelé néha azért a csikorgó gumi befigyel... Nem vagyok nyugodt, mert pl. ha országúton valakit utolérek (tehát gyorsabb vagyok nála), akkor mindig meg is előzöm, nem állok be mögé tartósan. Aztán előzés után megyek tovább a saját tempómban...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen