-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csongi
veterán
válasz Integra #29603 üzenetére
Igen. Igazából az lenne a jó ha ezeket is megtanítanák a jogsi megszerzésénél. Japánban nem is vizsgázhatsz ha fel sem tudod állítani a motort.
Mint mondtam még nem voltam sajnos. De egyszer remélem sikerül elmenni, de addig csak fel kellett tennem középállványra valahogy . A motor felállítást, döntött helyzetből magam is gyakoroltam, miután sípcsonttal tompítottam az eldőlést. Valóban könnyen fel lehet állítani.
Elejében azért rángattam, mert nem voltam biztos benne hogy mind két lába egyformán támaszkodik, ezért karral akartam felhúzni, félve attól ha átbillen nem tudom másképp megtartani. Azóta rájöttem, hogy kell és a saját testsúlyommal megoldom nagyobb erő kell levenni mint feltenni. -
csongi
veterán
válasz polimorf #29606 üzenetére
Én is. Főleg mert van hely bőven nekem.( robogó) De még így is több erőt kell kifejtenem, hogy "lelökjem" az állványról. Felfel pedig, letolom a közép sztendert, megkeresem azt a pontot mikor mind két láb leér a talajra és szépen rá állok az erőkarra. A saját súlyommal felemelem a motort.
#29595: A bálna az az enyém , a BMW K1200Lt pedig a tehén ,a CX500 a trágyapumpa... stb
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz polimorf #29606 üzenetére
ez a megdugjuk a motort az első, amiről leszoktatnak az okatatók, legalábbis megpróbálnak, mert a legtöbben mindig kopterebbek náluk ennek is teljesen más a technikája - okkal.
300kg körüli motoroknál meg különösen vicces, amikor így bohóckodik az ember, hogy levegye középsztenderről, aztán egy rossz pillanatban pont a saját lendületétől meg kapkodástól fog eldőlni vele
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
polimorf
tag
Én ezt nem nevezném bálnának.
Szerintem egy jó formájú cross túra moci, de semmiképp bálna.
Azért ez inkább bálnásabb szerintem:
Ez nem az enyém csak ez volt a minta a felújításhoz.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Integra #29609 üzenetére
Én nem szoktam motort dugni, még bohóckodni sem szoktam a levételnél.
Eddig még ezzel a technikával nem volt gondom, mivel a két lábammal gond nélkül megtartottam a gépet, viszont ha mellette állva veszi le az ember akkor meg van az esélye a jobb oldalra való kibillenésre, na akkor viszont már nem megtartható.
Sajnos erre saját tapasztalatból kellett rájönnöm.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-Mosquito-
őstag
Erre válaszolok,most már képben vagyok.
Fontos,hogy pontosan a motor évjáratához vegyél amit akarsz,mert más évjáratoknál eltérő lehet a felfogatási pont,utas kapaszkodó,idom stb.
Lássuk.
Létezik "gyári" konzol/adapter,platni,doboz. Meg lehet kérdezni mennyibe kerül kompletten,csak nehogy infarktust kapjon az ember. A dobozok itt Givi/Kappa legfőképp viszont csak a gyári konzolra/platni lehet rátenni.
Van még Givi/kappa konzolok/adapter,platnik,dobozok. Ezek a gyárihoz képest kb ~ 1/2 áron vannak.
A harmadik verzió az,hogy csináltatsz konzolokat. Itt a (top case) hátsó doboznak megfelelő platnit kell csak megvenned. Oldal konzolnál el kell dönteni milyen formájú/térfogatú dobozt akarsz feltenni. Na persze figyelembe kell venni a kipufogót,utas kapaszkodót/lábtartóját is.
Vagy vehetsz textil nyeregtáskát is. [link] Előnye hátránya egyaránt van. Pl eldőlsz akkor a táska felfogja a motort lehet nem lesz komolyabb sérülés rajta. Nem törik össze mint egy műanyag dobozfedél,max kiszakad. Hátránya a textil. Nagyon nem lehet otthagyni a motort emiatt. Cipzárt simán szétnyitja és bármit kivehet belőle. Lehet pici lakatot/fonott drótot kombóval talán hogy ne lehessen a cipzárt elhúzni,na de akkor meg késsel kivágja. A motor típus szerint lehet ide is elkél az oldalkonzol,hogy a kipuffhoz/idomhoz ne érjen hozzá,ne dörzsölje ki.
Létezik kemény/merev oldalfalú textil oldaltáska is. [link] Ez már jobb mint a sima textil nyereg/oldaltáska.Ehhez is kell oldalkonzol.
Mondok egy példát.
Nekem gyári Honda konzol/adapter,platni,doboz van. Ha szeretnék venni egy oldal/hátsó dobozt ami Givi/Kappa mert összetört a gyári akkor nem lesz jó mert a konzol és a doboz felfogatása miatt nem fog felmenni rá. Ugyan ez fordítva is igaz. Van ára.. [link]
Keresni motortípus szerint érdemes,ha tudod milyen konzol,platni tehető fel rá.
A Shoxban tudnak segíteni illetve ha már tudod mit keresel akkor a Képes motoron vagy Vatera,Motorozz,egyéb hirdetési oldalak.Motorozz oldalon fent vagy akkor keresd Petya89 a dobozok/csomagtartók topikban van. Készít középsztender,oldal/hátsó konzolt dobozokhoz,búkőcsövet.
Új dobozt nem,de újszerűt érdemes venni amihez megvan a platnija is. Konzolt/adaptert azt veszel,vagy csináltatsz hozzá.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
polimorf
tag
válasz Integra #29612 üzenetére
Igazad lehet, hogy rosszul csinálom.
Nem is vagyok régi motoros hisz az idén kezdtem.
Eddig még nem volt aki megmutatta volna a helyes technikát, így magam próbálkozok és kényszerülök mindenre rájönni, és eddig ez tűnik a legbiztonságosabbnak, mivel a lellette álló technikával már sikerült eldöntenem, ezzel meg még nem.
Tényleg kár, hogy a tanfolyamokon egyáltalán nem foglalkoznak azzal, hogy a tanuló megtanuljon motorozni, és egyebeket.
De szívesen vennék órákat hozzá értőktől, és el is szoktam fogadni a tanácsokat a gyakorlottabb motoros kollégáktól, sőt ha tudom el is lesem a fortélyokat.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Integra
titán
válasz polimorf #29615 üzenetére
nincs ezzel baj, csak kérdezz
marha egyszerű, motor bal oldalán állsz, két kézzel megfogod a kormányt, a jobb oldali csutkát magad felé húzod koppig, és a motort előre tolod középsztenderről egy lendülettel. a motor megindul előre lepottyan a sztenderről és feléd dől automatikusan az eltekert kormány miatt. a jobb felső comboddal meg gyönyörűen megtámasztod ösztönösen és jobb kézzel első féket behúzod, stabilizáltál. most vagy felszállsz a motorra, jobb lábad azonnal a hátsó fékre érkezik, vagy letámasztod oldal sztenderre úgy, hogy jobb lábbal utána az oldal sztendert lehajtod, ráengeded a motort, majd a kormány bal csutkáját magad felé húzod. motor stabil, voila, egyszerűbb csinálni, mint mondani...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
polimorf
tag
válasz Integra #29617 üzenetére
Köszönöm a részletes tanácsot.
Tökéletesen el tudtam képzelni a leírásod alapján.
Amint elkészül a frissen feújított mocim ki is próbálom.
Hátha így nem töröm össze[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Integra #29617 üzenetére
Lehet,hogy egy könnyű,karcsú sport gépnél működik ez,de a túragép ~250Kg + oldal/hátsódobozzal,magasabb súlyponttal picit más. Itt lendíteni kell a lábat behúzva ám,hogy se a hátsó se az oldalsó dobozt ne b@zd össze. Egyszerűbb felszállni majd leugrasztani középsztenderről sztem.. A Te verziódat akkor csinálom amikor arrébb kel tolnom.
Mod.
Tényleg nincs a sportgépen.Én nem panaszkodtam. Nálam megy a fel/le. Amióta megvan a középszteder a Varán 95%-ban csak azon van.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Integra
titán
válasz -Mosquito- #29620 üzenetére
rosszul csinálod. 350 kg-os motorral felmálházva 3 dobozzal bármikor megcsinálom otthon.. gyakorolni kell. amit ti erőltettek, azt soha nem fogják egy helyen sem tanítani. nem véletlen. ez persze nem jelenti, hogy nem lehet úgy csinálni, ahogy ti, de az ide vonatkozó részről már korábban leírtam a véleményem.
könnyű sportgépen meg nincsen középsztender, zavart érzek az erőben[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz csongi #29622 üzenetére
nem, dehogy is. a motor automatikusan feléd fog minimálisan dőlni, amit jobb combbal szépen megtartasz, és ahogy legurult a középsztenderről a motor, már finoman első féket húzod is, meg is vagy. nem kell félni tőle, ha gyakoroltad, úgyis ez lesz a természetes rövid időn belül
egyébként pedig ilyenkor hátrahúzod középsztenderen a motort, hogy az első kerék a levegőben legyen és úgy tolsz egyet rajta, lendületet veszel. szépen lepottyan előre róla, természetes, hogy középsztenderen az első keréken és a sztenderen van a súlya a motornak, a hátsó kerék pedig a levegőben....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz csongi #29624 üzenetére
próbáld az elején úgy, hogy a motor mellett állsz szorosan, a jobb combod szinte a tanknak támaszt. érezd, az egyensúlyát, érezd, hogy commbal hogy tartasz ellent, ha elkezd feléd dőlni a motor, érezni fogod, hogy könnyen tartod. ez segít megszűntetni a félelmet és önbizalmat ad, hogy nem is olyan nehéz ha úgy érzed, akkor először kérj meg valakit, apud etc, aki otthon van, hogy álljon oda melléd biztos ami biztos. menni fog
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #29628 üzenetére
Olyat nem akarok legalábbis térdelni nem
-
#25954560
törölt tag
nah. 12 fok, tuzo napsutes. csudajo volt berregni vegre megint
-
-
canniball
nagyúr
válasz Kolondrum #29630 üzenetére
Ha rángatni kell az már régen rossz.
How to use a centerstandhttps://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz csongi #29637 üzenetére
Ááá, biztos csak a gép kicsi!
Symbi!
Akkor ott valami nem kerek, engem tavaly a fejtágítón miután kétszer-háromszor sikeresen felemeltem az YBR125-t odaállított az oktató a GS500 mellé is és az sem okozott különösebb problémát.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #29640 üzenetére
Pedig Te sem vagy kis csávó
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #29640 üzenetére
Te hülyén is néznél ki egy kisméretű masinán.
Neked csak egy legalább ekkora gépet tudok elképzelni mint amilyened most van, ez passzol hozzád.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
polimorf
tag
Dobozra szerelhető csomagtartó méreteit nem tudja valaki?
Esetleg ha van valakinek küldhetne róla több szögből fotókat méretekkel.
Egy picit sokallom az árát, és szerintem nem nagy kunszt megcsinálni házilag.
Ilyenre gondolok:
Kerestem a neten de nem találtam olyan képet róla ami használható lenne a barkácsoláshoz.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Energiaital topic
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Linux kezdőknek
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs