-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ferdzsoo
addikt
válasz FIREBLADE78 #46790 üzenetére
10w-60? ez levegő-olaj hűtéses blokk vagy mi a szösz?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
Egyébként nem akarok senki lelkébe tiporni, de tök jó, hogy mindenki veszi a drága motorolajat, de szűrőből a gyárit megvenni smafu Pedig az is fontos része a rendszernek.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #46802 üzenetére
HIFLO nem jó? Van most itthon 3 db + 3 cserére elegendő friss olajam is. Én felkészültem a szezonra!
(#46806) Daywalker: jogos a felvetés, ilyen aspektusból nem néztem a dolgot.
Mondjuk én is pocsékolom az olajat, de máshogy: az előírt 6000 km helyett 3000-ként cserélem - azt az egy litert.
Tiszta is volt az életében először megbontott blokkom (tisztítás, mosás, törlés előtti állapot, ahogy lejött a dekli):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #46802 üzenetére
Én gyárit vettem, sőt ha már itt tartunk a levegőszűrő is hasonlóan fontos mint a másk kettő.
Abból is a gyárit rendeltem..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #46803 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy a hiflo nem jó, mert biztos nem szar (egyszer volt hiflóm, azóta csak gyári), de te nem is döntesz bele arany áron motult. Csupán fel akartam rá hívni a figyelmet, hogy érdekesen spórolnak az emberek
Feree13: Jól teszed, az a motor meg is érdemli. Én is gyárit veszek rá..a hiflo vmi 1600 forint (?) a gyári meg 2500...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
FIREBLADE78
addikt
Tehát motul lesz ebből,ha nincs nagyon más opció
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46807 üzenetére
Szerintem annyira nem fura...1 hengeresek crossokba meg supermotoba szokás lehet ilyet tenni...gondolom nagy henger, kicsit lazább illesztések. 690-es Dukeba is 10w50 kell.
Mi az, hogy nincs opció? Leírtam: ELF, MOL, Motorex, Ipone, Eni...mennyi alternatívát akarsz? ENI-t leszámítva mind hozzák a "nagy" motul szintjét. A többi meg mese habbal.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46811 üzenetére
Azt hiszem, még egy valami, amiről írni kell (hallod CANNIBALL?)
Első szám: hideg oldali viszkozitás (minél alacsonyabb annál jobb)
Második szám: meleg oldali viszkozitás...amit a gyártó ajánl az adott ország időjárási viszonyaihoz és az adott motorhoz. Kicsi mozgástér van..Minél nagyobb a viszkozitás értéke hideg oldalon annál sűrűbb az olaj (annál kevésé folyik, tehát nehezebben szivattyúzható, lassabban jut el a kenési pontokra).
Minél nagyobb a meleg oldali viszkozitás, annál kevésbé hígul fel üzemmeleg állapotban. Általában 100 fokon mérik, de sok értelme nincs, mert ha gyepálod simán 120-150 fok is lehet az olaj, ott meg már mindegy mi a viszkozitás a címkén, folyik mindegyik mint a víz...Látod egyes motorokba 0w30 kell, a tiedbe meg 10w60...pedig mindegyiknél lehet rohadt forró az olaj, tehát az adott motor konstrukciója, illesztései, olajozási rendszere, olajhűtési képessége (ami a konstrukcióhoz van igazítva) stb. határozza meg mit kell beledönteni. Sokan inkább hígabbat töltenek, ugyanis az olaj nagyobb áramlása védi az alkatrészeket, nem pedig az olajnyomás, ami egy bizonyos érték felett úgysem számít, mert a nyomáshatároló elengedi a felesleges nyomást.
A lényeg, hogy szintetikust kell venni, mert az jobban bírja, stabilabb az olajfilm nagy hőmérsékleten is és konyhanyelven jobban tartja a kenőképességét ahogy használódik.
Az SG/SL/SM stb besorolás teljesítményszintet jelent...hosszú, a lényeg, hogy mindig a jobbat kell venni (jelenleg ez az SN). És ott a JASO besorolás, ami nedves kuplungos motoroknál lényeg. Itt az MA2 a modernebb.
Dióhéjban ennyi. Ha azt veszed viszkozitásra, ami a könyvben van, akkor nem hibázhatsz. A többi a te döntésed, de ajánlott mindig a legmodernebbet venni.. full szint, SN/MA2 - de az SN ritka, többnyire SL van...bőven jó.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Xaels
félisten
válasz Daywalker #46787 üzenetére
Ne is mond. Nem csak én néztem nagyokat hirtelen. Mindenhol 280-as tárcsát találtam a típushoz. 270-es a GPZ-ken van. Most vagy rendelek egy új szettet vagy ezt leesztergálják.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
kcsa
veterán
válasz FIREBLADE78 #46814 üzenetére
Nem éppen Alapvetően azt kell venni, ami a gyári ajánlás, eltérni (jelentősen) nem ajánlott.
-
Czimby
addikt
válasz FIREBLADE78 #46817 üzenetére
Fuchs-ot nézted az is jó olaj ám, csak nem tudom a te viszkozitásodban lesz-é.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
Az nem jelentős eltérés, szinte semmi. Nézd meg az 5w60 és a 10w60 adatlapját ahol fel van sorolva a viszkozitás és a sűrűség és majd meglátod.
Mellesleg az remélem megvan, hogy a hidegindítás okozza a legtöbb kopást, aminek az az oka, hogy hideg az olaj, tehát sűrű, nem szivattyúzható eléggé, csökken a kenőképesség. A legjobb lenne, ha az olaj hidegen ugyanolyan sűrű lenne, mint melegen, de az a rohadt fizika jól kitolt az emberekkel és a mérnökökkel! Tehát a kicsit hígabb olaj nem csinálhat bajt, sőt, inkább csak előnye van.
Arról nem is beszélve, hogy a gyártók amikor megírják a kézikönyvet akkor sokszor még nincs is olyan olaj, ami jobb lehetne."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46817 üzenetére
A motul állítólag SN osztályú...nem tom ér-e annyit. Szerintem nem. Inkább alacsonyabb hideg oldali viszkozitás. Cseréld sűrűn, mosd/cseréld a légszűrőt, többet használ, mint aranyat önteni bele.
kcsa: sajnos senki sem az, csak aki mérnök és napi szinten ezzel foglalkozik. A többi vallás és okoskodás, na meg pénztárca kérdése. Érdeklődő "laikusként", rengeteget beszélve nálam hozzáértőbbekkel és 1-2 szakirodalmat átolvasva írtam amit írtam.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
FIREBLADE78
addikt
Marad ez a motul,"jó" árban is van
Kérnék még egy megerősítést,hogy vehetem a Mol olajat bele? Pénzügyileg jobban járok[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kcsa
veterán
válasz FIREBLADE78 #46823 üzenetére
A MOL kétharmada árban.
Őszinte, kegyetlen kérdés: van olyan jó állapotban a motor, hogy a motult vedd bele?
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46823 üzenetére
Nézd, a MOL olajkereső is ezt dobja ki. Baja nem lesz tőle, annyira minimális az eltérés (és gondold végig logikusan amit írtam). Nem akarlak rábeszélni. Vehetsz ELF-et is, az sem drága és 10W60.
kcsa: volt egy mérés a MAMI-ban ahol azonos viszkozitású olajokat hasonlítottak - többek között mol és motul is volt benne. Az jött ki, hogy az egyiknél a hengereknél volt jobb a védelem, a másiknál a siklócsapágyaknál. Olyan nincs, ami mindenhol jól teljesít. Nem, a motul sem képes 100% védelemre mindenhol. Tipikusan melyik ujjadba harapj...éppen ezért a milyen állapot most itt mindegy...a drága nem jelent automatikusan jót vagy jobbat. A Motul szépen felfújt marketinggel rendelkezik, ezt fizeted meg. Ez a vallás
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
FIREBLADE78
addikt
Döntöttem! Mol lesz
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #46827 üzenetére
Most pontosan már nem emléxem. Minimális eltérések vannak...és azt sem árt óvatossággal kezelni, mert ahány blokk annyi eredmény jöhet ki.
FIREBLADE78: szerintem jó választás. Én a kocsiban használok 5W40-et 10W40 helyett jó ideje és sokkal halkabban jár hidegen....sokkal hamarabb elmúlik a hidrotőke hidegen minimálisan hallható hangja (ez is egy bizonyíték arra, hogy hívabb olajjal hamarabb felépül az olajnyomás, ergo nagyobb a védelem).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Egyébként egyet kell értenem veled. Van egy tudatalatti hatása...a robogóm eddig csak motult kapott (a cserematricák és a volt tulaj elmondása alapján - én még nem töltöttem bele mióta megvan) és viszonylag kevés km van benne, így elgondolkodtam, hogy köv. cserén megint motult kap (de ott ugye 1 literről beszélünk, nem 4-ről, nem tétel).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Én nem vagyok szívbajos, autónál simán összeöntögetem, még akkor is ha más márka. Baja nem lesz a szakik szerint sem. Úgyse megyek el vele még 10 ezret sem cseréig. Motorba nem öntögetem, ott nem nagyon marad, ami meg marad az a légszűrő olajozására megy el.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én ezért váltottam sűrített csereperiódusra. 1 lityi megy a gépbe felső nívóig, 3000 km alatt megy le a minimumig (0,7 liter). Ha már úgyis vennem kell másik flaskát, akkor inkább kicserélem. Tudom, nem vagyok elég környezettudatos, de 3000 km után már szurokfekete,
tehát teszi a dolgát. Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #46812 üzenetére
Nagyon jól leírtad a dolgokat, osztom a véleményedet minden téren.
EZ A CIKK azoknak akik kicsit laikusak a témában, ez a cikk is mindenben alátámaszt amit írtál...
Minél hígabb annál okébb, a baj akkor van ha a híg olajat nagyon eszi a motor, ekkor kell bele a magasabb melegoldali viszkó. Hidegoldaliból mindig a kisebb jobb...
Én is először 5w-30-at akartam a VFR-be de sajna szinte semelyik gyártó nem gyárt csak a motul, az meg full versenyolaj, jóval drágábban mint a 10w-30.Még valami, Az API besorolás sokkal fontosabb minthogy milyen gyártó termékét veszed.
2 szint között pl már óriási különbségek vannak.
Nézzétek meg csak ezt...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Czimby
addikt
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #46839 üzenetére
Feree13: az egy jó cikk, bár páran próbálták megcáfolni, és talán nekik is van igazuk. Szerintem az ajánlástól meleg oldalon nem érdemes eltérni hideg oldalon viszont minél hígabbat kell választani (talán levegős blokkra ez nem igaz annyira, mert ott mások az illesztések).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Mi ez liveleakon? Magyarul beszélnek benne és nagyon összetörte magát a motoros. 18-as karikás.
Motorcycle loses control, got brakehandle through his palm (aftermath)
I can't make a better title, sorry. He's fine now.Ez viszont funny!
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #46728 üzenetére
Nem állítom, hogy nem úgy van csak ismerek több RR-est, és ilyenre egyik sem panaszkodott. Persze mindenki máshogy használja. Akkor ha tárcsa, szerinted mindenképpen csak a nevesebb gyártók (Galfer, Braking, Brembo és társai) termékeivel érdemes foglalkozni?
Feree13: a Rock Oil-nak (angol) és a Ravenol-nak (német) is van 5W-30-as motorba való olaja, én az utóbbit próbáltam, elég bagóért jutottam hozzá (gondolom mivel nem egy agyonmarketingelt név, nem is kerül Motul árba) besorolásokból mindenből a legmagasabb, motort nem állt be tőle úgyhogy szerintem jó. Most egy olajcsere erejéig 300V-t tettem bele kíváncsiságból, de ha semmi eget rengetőt nem tapasztalok, a következő megint Ravenol lesz.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #46844 üzenetére
Szerintem egyikünk sem tud úgy motorozni, hogy ez gondot okozzon Majd ha 2:00 alatt megyünk hringen, de ahhoz még kell jó pár mp
EBC, Brembo, Galfer, Braking, ezek mind jók állítólag. A Brembo tárcsa jó, betét nem annyira (mármint azok, amiket így megkapsz boltban mint mezei vásárló). Azt mondják az EBC-ről, hogy a tárcsa-betét páros nagyon jó, árban is. Tapasztalatom nincs, csak gyárival meg kínaival. Ott egyértelműen a gyári, gyári betéttel.
Mod: Esetleg az NG-t meg lehet próbálni, amit a kolléga is vett ebayről[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #46845 üzenetére
EBC betéteknek tényleg jó áruk van (a többihez képest), egyik ismerős olyat használ (Double-H azt hiszem) meg van vele elégedve pedig nem egy Miss Daisy habitusú. Egyébként múltkor nézegettem, Unix-nál vannak Ferodo betétek, az XRAC-ről elég jókat mondanak és akinek van Unix-os szerelő ismerőse, kedvezménnyel nagyon baráti áron hozzájuk lehet jutni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #46846 üzenetére
Jaja Brembo meg lángból...én is vettem hátra Brembo betétet fillérekért, oda bőven jó
Ja még egy-kettő: TRW Lucas, Nissin, Ferodo...tárcsából.
Arra lennék kíváncsi, hogy az ilyen tüvös gyártók, mint a pro brake, metal gear milyen tárcsákat csinál, de annyiból már EBC-t kapni.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Archer #46844 üzenetére
Kösz a tippet már csekkolom is.
Ez a Ravenol nekem tutál motulra hajaz az egész weblap (csak nézd meg mindkettőt) meg az olajkiválasztó is teljesen ugyanaz, minden! Simán meglehet hogy ugyanaz a minőség nem felhájpolt áron!
Ha nem teljesen ugyanaz mindkettő...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #46726 üzenetére
Köszi a tippet, de az ilyen másolatokhoz kellő fenntartással állok. Még ha bagóért lenne, de ennyiért meg pláne.
Type-R!
Néztem korábban azokat is, míg meg nem láttam az árukat. De valam ilyesmi "trükkre" gondoltam mint ezeknek a pántja, hogy hátha más gyártó is tud ilyet.Daywalker!
Én ehhez pont annyit értek mint az atomfizikához. De ha valaki vállalja...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Minden ami hőszivattyú
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Autós topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Elfelejtettem a film címét
- Horgász topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs