-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
válasz nyogo83 #69090 üzenetére
"lassan 8 honapja keresnek szervizes alkalmazottakat, de nincs egy normalis jelentkezo sem. Legalabb 4 szervizes kellene most"
Nem ismerem a pontos helyzetet, körülményeket, anélkül mondom:
Esetleg ajánljanak megfelelő (magasabb) fizetést, munkakörülményeket. Ha pedig egyáltalán nincs képzett munkaerő így sem, akkor vegyenek fel olyat, aki ugyan még nem rutinos szakember, de megfelelő "alapanyag", és tanítsák be. Biztosan több tudást, odafigyelést igényel ez a terület motorok esetén, de azért csak nem űrtechnika, értelmes ember pár hét alatt csak belejönne.Úgy általánosságban, felb@ssza az agyam, hogy mindenfelől panaszkodnak magyar cégek, hogy nem találnak munkaerőt. Általában persze azért, mert túlképzett, de alulfizetett embert akarnak.
Hozzátenném még egyszer, lehet, hogy ez esetben nem ez a helyzet, és minden pénzt megadnának, de nincs egyetlen ember sem az országban, aki képes lenne motorgumi-szerelésre.
-
bigdady
nagyúr
Bakker megszuntettek a valvoline white syntetic gyártását
-
nyogo83
senior tag
válasz Polemius #69105 üzenetére
Megfizeti rendesen, de jelentkezo sincs abszolut.
Akik meg voltak, par napon/heten belul elbucsuzott toluk, mert megbizhatatlanok voltak(nem ment be, telefonon nem lehett elerni), igenytelen munkat csinaltak.
Mondta Feri hogy kapcsolatban van par motorszerelo sulival, ismer tanarokat is onnan akiknek leadta hogy ha van olyan vegzos akinek van a szakmahoz affinitasa,szereti csinalni, erdekli a dolog akkor kuldjek hozza, mert alkalmazna oket. Nem gond ha be kell tanitani, soot sokszor jobb is.
Motorszerelore van szuksege, a gumizas betanithato.Egyebkent annyit mondott meg, hogy kapasbol tudna mondani meg vagy 3-4 ismeros szervizt, aki ugyanezekkel a gondokkal kuzd.
Megtehetne, hogy alkalmazza azokat akik "szarnak bele", nagyjabol megcsinaljak amit kell, de nem igenyesek a sajat munkajukkal szemben(pl fekfolyadek cserenel szarik ra, hogy mellemegy az idomra, jovanaz, ugyhagyja), de az meg az altala felepitett johirenek a rovasara menne, amibol nem enged.De emelle tudnam meg mondani akar az autoszerelot is mint jelenleg hianyszakmat. Ismeros 250k netto fizu ajanlattal (full bejelentve) nem talal normalis szakembert, akinek ne kellene felugyelni a munkajat es onallo igenyes munkavegzesre kepes.
-
-
emre
veterán
Volt itt valakinek komolyabb hasi műtétje?
Előző hó 15-én szedtek szét (meg raktak össze) és az orvosom ma azt mondta hogy ő már nem bírta volna ki hogy ne motorozzon, míg én azért nem érzem elég erősnek magam hozzá, úgy hogy pillanatnyilag még 10kg-ot sem emelhetek meg. Szóval ti mit gondoltok egy ilyen beavatkozás után mennyi idő után ülnétek motorra?
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
tboldi
nagyúr
Amíg nem érzed magad alkalmasnak, és amíg a varratok bent vannak (illetve, ha kikerültek, akkor amíg nem gyógyultak be a lyukak), én nem erőltetném. De biztosat csak egy sebész tud mondani.
Én a legutóbbi műtétem (december 14., eltörött a combcsontomat tartó fém) után kb. 3 héttel már vezettem autót.
-
Polemius
aktív tag
válasz nyogo83 #69108 üzenetére
A megfizeti rendesen, az mit takar? Konkrét összeget autószerelő kapcsán említesz, nettó 250-et.
Mindeközben "mezei" gumiszerelőt keresnek máshol nettó 200-ért...
Ezek szerint mégsem fizeti meg. Tudomásul kell venni, hogy (menekülthullám ide vagy oda) egyre többen felismerik azt, hogy máshol igény is van a munkájukra, és többet is fizetnek érte. Majd ha összemérhető lesz a külföldi fizetésekkel, akkor lesz itthon is olyan jelentkező, aki önállóan, jól, precízen dolgozik. És nem külföldre megy, vagy saját maga uraként dolgozik.
Megjegyzem, éppen annak apropóján került elő a Kékhold, hogy gumival nem értek rá foglalkozni. Arra sincs elegendő embere ezek szerint.(#69110) emre
Nekem csak laparoszkópos volt, és sebész sem vagyok, de ameddig a varratokat nem szedik ki, semmiképpen nem legénykednék. Pláne, hogy még nem is érzed úgy magad. Gondolom nem hiányzik egy sérv is pluszban. -
emre
veterán
válasz Polemius #69115 üzenetére
A varratokat most pénteken (3-án) szedték ki, de tény hogy nem vonz egy újabb műtét. Ez is a második ilyen jellegű beavatkozás nálam. A következőnél már kaphatom a szövetet hasfal erősítésnek...
Köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
nyogo83
senior tag
válasz Polemius #69115 üzenetére
Fizetesrol nem tudok konkretat, de ahogy en tudom fizetes miatt meg ember nem ment el tole.
Itt a hangsuly azon van, hogy jelentkezo sincs, tehat meg odaig se jut el a dolog, hogy fizetesrol targyaljanak."Majd ha összemérhető lesz a külföldi fizetésekkel, akkor lesz itthon is olyan jelentkező, aki önállóan, jól, precízen dolgozik. És nem külföldre megy, vagy saját maga uraként dolgozik."
Ez szerintem itthon barmelyik szakmara elmondhato sajnosMindegy is, nem volt celom vitat gerjeszteni sem a fizetesekrol sem egyeb dolgokrol, csak leirtam hogy mi a helyzet, miert nem fogadtak Symbit.
De ez mar tenyleg nagyon off, szoval nem gorgetem tovabb a temat.
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Chrys_ #69118 üzenetére
és (#69119) imibogyo
Nem vagyok függő, csak a körzeti orvos ma említette, hogy az én helyemben már ment volna.
Na Ő viszont függő. (ráadásul bmw-je van)Ja, egyébként bél elzáródásom volt, letapadt a cucc a hasfalra. Meg ezt megelőzően 2007-ben már szintén elzáródás miatt kivettek 10cm-ert a vékonybélből.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Bogyó bá' #69122 üzenetére
Köszönöm!
Á, eszemben sincs megerőltetni magam ebben a szakaszban. Úgy gondolom amíg egy fekvő motort nem tudok felállítani nem forszírozom a dolgot. Inkább másképp hasznosítom a táppénzt időtartamát. Elindítottam egy lakás felújító projektet. Most is itt dolgozik két kőműves. Aztán ha végeznek és rend lesz nekiállok az egyik motorommal szöszmötölni.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
-
runner 125
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #69057 üzenetére
Minden lemostunk, az utolsó zugot. Levettük az oldalidomokat, tankot, ülést, légszűrőt..
Először AG motortisztítóval befújtam a kényes pontokat (blokk,futómű, fékek, lánc..), majd AG samponnal mosás 2x, aztán kapott egy réteg SRP-t, majd EGP-t, végezetül AG műanyagápolás.
(AG = AutoGlym)Mosquito34
Kösz.
Jah semmi különös meggyőzés nem volt mögötte. Z1000SX-et kerestünk neki úgy 4 hónapja, de itthon a hahu kínálat ezen idő alatt 3 modellt takart végig.., ebből 1 volt használt (csúszott, 2,4-ért), a másik 2 meg új volt. Kint nézegettük még a németeknél, de most neki is sok a munkája, így nem akart az importtal szarakodni. Enyémmel ment párszor, tetszik neki, így úgy volt, h ha tudunk legalább 2 kilót alkudni, akkor elhozza. Így lett 1,680-ért egy 2008.08. havi, 11k km-es, karcmentes VFR-je.D1Rect
Gyerek még nincs és neki sincs, így több idő marad ezekre (kizárólag hétvégén), bár furcsa ez tőlem, mert a hétköznapokon nagyjából 8:20-tól 18:30-ig dolgozom, illetve még jellemzően itthon is gubbasztok 1-2 órát munka ügyben a gép előtt.
Ettől függetlenül elismerem h beteges hobby, de jó ránézni egy egy 8-10 éves járműre, nagy takarítást követően.geresics
Enduro azért más tészta, egy ilyen motor jobb esetben nem jár földúton.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz runner 125 #69126 üzenetére
No igen,nekem is szétkéne kapnom és úgy takarítani.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
#79335424
törölt tag
Már tudom, hogy mi motiválja az embereket egy új motor vásárlására. Azokat csak négyévenként kell vizsgáztatni, az enyémet viszont már kétévenként, és minden második évben motort mosni nagyon strapás.
-
ath
senior tag
Arulja mar el valaki, ha van jogsim es csak kategoriat valtok, plusz a suliba beiratkozaskor lefenymasoltak a bizonyitvanyom, akkor az igazolas kiallitasahoz megint(!) el kell vinni az nkh-hoz a bizonyitvanyt?
-
canniball
nagyúr
Tőlem is kérte az oktató amikor beiratkoztam, így később már nem kellett. Mások itt azt írták tőlük a suli nem kérte, de a "papírozásnál" szükség volt rá. Hogy mindkét helyen kérték volna olyanról nem tudok. De ha tutira akarsz menni vidd magaddal, sok helyet nem foglal.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tboldi
nagyúr
1-2 hónapja ugyanezt írtam, hogy minek, ha már van B-m és A2-m is.
Nekem azt mondták a tanfolyamra jelentkezéskor, hogy a KRESZ-vizsga előtt menjek oda az ügyintézőkhöz és ott csatoltassam a kartonomhoz. Így is tettem, ezután többször már nem kellett, simán odaadták a vizsgaigazolást (persze a személyit elkérték).[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
Tudom kicsit későn szólok, de hátha. Holnap megyünk délelőtt Kecskemétre pályázni, ha valaki csatlakozna
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sziasztok.
Érdekelne engem, hogy foglalkozik-e innen valaki vasak építésével. Engem elsősorban az érdekelne, hogy egyedileg épített gépeknek milyen szabályoknak kell megfelelni, hogy műszakit lehessen rájuk tenni. Pusztán elmélkedés, de mindig is kíváncsi voltam, hogy full egyedi építésű (nem átalakított) gépjárművek milyen sztenderdek szerint épülnek, hogy legálisak lehessenek az utcán, és hogy miként megy ez az egész a gyakorlatban.
Előre is köszönöm az esetleges válaszokat.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#79335424
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #69141 üzenetére
Magyarországon motorkerékpárra már sok éve nincs összeépítési engedély, és slussz. Tehát, hazai hivatalos út nincs, csak kiskapuk. Donor kell + kapcsolatok, esetleg megfordítani a vasat Angliába, és ott lepapírozni. Ha komolyan érdekel, és van rá kredited is, akkor tudok segíteni. Sztem az összes komoly motorépítőműhelyt ismerem az országban, és persze azokat az embereket is, akik le tudnak managelni egy ilyen papírozást.
-
imibogyo
veterán
válasz TESCO-Zsömle #69141 üzenetére
Ez itthon szerintem a lehetetlen kategória. Egy olyan országban ahol mondjuk még egy lámpacseréért is épp csak nem azonnali fejbelövés jár, ott szerintem a motorépítést el kell felejteni... Már kaptál ötletet, hogyan lehet megkerülni a dolgot, de az a gáz, hogy meg kell kerülni, ahelyett, hogy normális szabályozás lenne...
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #79335424 #69142 üzenetére
Pár éven belül úgyis mennék ki unokahúgom után a szigetre, majd akkor ott újfent körbejárom a témát.
Egyébként elárulom, hogy dízel motorokat keresgéltem és ez fogott meg.
Nincsenek extra igényeim, nem akarok tetőtől talpig krómozott OCC-s szupervasat egy ház áráért. Az egyediség nekem bőven elég lenne majd. Majd... Persze addig még a jogsit is le kell tennem, mert még csak 4 kerékre van.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Djuree
félisten
srácok vki volt már brno-ban motorversenyen?
az állóhelyre vennék jegyet, de nem tudom milyen onnan, mennyien vannak, mennyi helyünk lenne, ha vinnénk kisszéket látnánk e vmit.
lehet megnézek egy ottani versenyt abból elvileg látszik...LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
zeon.hu
nagyúr
-
#79335424
törölt tag
Lightosabbra vágysz? Royal Enfield Bullet Diesel.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs