- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77245 üzenetére
Minel kisebb a hidegoldali viszkozitas (10w) az annal jobb a motornak. Ebbol a legkisebb kell mindig. Akkoriban nem volt meg 0w.
Az 50 es olaj surubb, ezert nem ertem a csattanas megszuneset. Egyesbe rakasnal minel surubb az olaj, annal nagyobbat fog csattanni, a lamellak osszeragadasa miatt, amit higabb olaj kevesbe tesz. Ez egyebkent nem hiba, es nem kell vele foglalkozni.
A surubb olaj utlegelesnel nem fog nagyobb vedelmet nyujtani, ugyanis egy bizonyos homersekletnel ugyanakkora a viszkozitasa, mint a higabb olajoknak. Viszont hidegen surubb, es hideginditasnal ez nem mindegy.
Adalekolasa lehet mas meg a kuplungnal az olajoknak. Jaso ma es ma2 pl. A sima ma jobban tapad. Tehat szerintem nem a viszkozitas miatt lett "jobb" a valto, hanem mas adalekolasu.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
nem szeretem a szocimotorokat, de erre rakivantam.
szereltem mar ilyet, az 50 es evekben mar alkalmaztak azt, amit 2004 ben egy kawa zx 10 ben, a generatort egyben oninditokent hasznalja, turbos hutes.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77253 üzenetére
A Tatran önindító-dinamóját ismertem, de a mostani gépen hogyan oldották meg? Az önindító szénkefés egyenáramú villamos gép, a generátor meg 3 fázisú váltóáramú...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
togvau
senior tag
válasz Bogyó bá' #77254 üzenetére
Önindító is lehet 3 fázisú, ha egy frekvenciaváltós inverteren keresztül tápolják, és nem közvetlen az akksiról. Valamelyik japán robogónál is egyben van, 3 fázisú cucc.
Ez ma már nem űrtechnika, a nyugati villany, és dízel elektromos mozdonyok már lassan 30 éve ilyen technikákkal mennek[ Szerkesztve ]
hitler, sztálin, micro usb
-
togvau
senior tag
válasz Topiccsendőr #77256 üzenetére
Pedig gyárilag elvileg minden motorra organikusat raknak. De a legjobban a hirtelenség érdekes, mert az nem jó ha blokkol amiatt.
hitler, sztálin, micro usb
-
V.Stryker
nagyúr
The official Royal Enfield Continental GT film
Jól néz ki, meg jó videó, de valahogy egyből az jutott eszembe, hogy én ezzel a motorral nem mernék nekivágni semminek. Valahogy erős kétségeim vannak a megbízhatóságról. De tény,semmi tapasztalatom ezekkel a motorokkal. Csupán az indiai mivoltja miatt rögtön a silány minőségű és silányul kidolgozott fém alkatrészek, a töredező dugattyúgyűrűk jutnak eszembe.
De az tetszik, hogy ha ilyennel mennék valahová, bármikor d.gh.tnék a diszkóba a videó alapján.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77258 üzenetére
Eegen, kinek mi jut eszebe
Nekem inkabb az egesz reklamrol az jon le, hogy nem nagyon tudjak, mitevok legyenek.Vannak ezek a feher kover turistak a klipben. (Elsore nekem az jon le, hogy ezeket jol lehuztak a torokok egy motortura soran )Vegre nem boldog mindenki egyfolytaban, nem vicsoritanak az oromtol, amit a termek okoz.
A baj itt leginkabb az, hogy a smokey burnoutot ha salakban lehet csinalni, akkor leginkabb ezt nem kene felvenni, es lejatszani embereknek. Tokeletesen onkifejezo targynak szanjak azt a motort, ami a tol cettig egy sporolos, olcso motor.Pozicionalasa a termeknek ezek szerint a szakallolajtol buzlo hipszterek. Csakhogy egy indiai cafe racert egy nagy keleti turara/vagy csak ugy utcara egy nyugati ember akkor vesz, ha
• Nem fiatal, ugyanis a fiataloknak az egesz vilagon nincs penzuk, mindegy milyen gazdasaga van az orszagnak,
• Ha fiatal akkor a jarmuvek altalaban hidegen hagyjak, ez egy kimutatott mai trend
• Ha fiatal, de van penze, akkor meg pont scramblert fog venni, (ducati, bmw nineT) ami statusszal bir, esetleg egy semmiresejo eletmod motort, onmaga kifejezesere, gondolok itt a kult jarmuvekre, simson schwalbe rat atepites, vespa, stb
• ha oreg, akkor egy barominagy csillagromboloval megy idegen kulturakat latogatni, bmw gs, es a japanok.Ennek a motornak nagy multja van, de megsem nevezhetjuk kult motornak, plane nyugaton, ahol vespa van bajaj helyett, es enfield volt az angliai ose a royal enfieldnek. bar a marketingesek latszolag kicsit elkesve szeretnek meglovagolni meg a cafe racer hullamot, ami mar reg atment scramblerbe.
Mivel olcso motor, minosege osszehasonlithato egy hianygazdasagban tervezett es gyartott motorhoz, de a megbizhatosaggal sztm nincs gond. Tul oreg konstrukcio, tul kis hatekonysag, csavarhuzoval megszereled az ut szelen stilus.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
Persu, vagy akinek van véleménye témában:
VFR-es cimborám akadt a témára tegnap, miszerint némi módosítással érhető el változtatatás a motor teljesítményét tekintve.
Arra vagyok kíváncsi, h ezen gyári megoldásoknak, valóban a környezetvédelmi előírások (hang, gázkibocsátás) betartása miatt jelentek meg? Mintha írná valamerre azt is, h az előd modellekben ezek még nem voltak jelen.
Ha igen, tavasszal mindenképpen kipróbálom.
Kösz!
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #77263 üzenetére
Eloszor is keress egy dyno pados merest, azutan lehet hinni ezeknek.
Elolvastam, amit a cikkben irtak. Szerintuk a lambdat osszezavarja a szekunderlevego rendszer. A honda mernokeit nem kicsit nezi hulyenek.
Ahhoz, hogy kideritsuk mi az igazsag, tudnunk kellene a kornyezetvedelmi besorolasat a motornak, illetve a ciklust, ami alapjan merik.
Tobb ponton is tamadhato a lambdaszonda elmelet. Lehet 5000 fordulat felett mar nem is veszi figyelembe a lambda jelet, illetve elmeletileg a szeklevego rendszer dusuzemben mukodik, azaz hideguzemben... Nem pedig allandoan.Az airbox csappantyu, ami 5000 alatt hivatott szivaszajt csokkenteni... Hat inkabb arra gondolnek, hogy jobb lesz a feltoltes. De le kene merni mindent
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Joo reggelt!
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na jöhetne végre egy szép kora tavaszi, motorszerelgetős meleg nap!
Sikerült az összes maradék pénzemet motoralkatrészre konvertálnom: megjött ma az összes cuccom a szezon előtti karbantartásokhoz. 4L Mol olaj, 2 láncspray, láncszett szép arany színű DID lánccal, JT kerekekkel ("sajnos" a tervemmel ellentétben minden maradt gyári méretű), 2 gyertya, olajszűrő. A lánccsere sürgősnek tűnik, az olajcsere majd 2 ezer km múlva lesz esedékes.
szerk: ha jól látom, akkor az egyik Athena teleszkóp-szimeringem egy év után könnyezik, az is cserés lesz (van még egy itthon belőle). A lánccsere alkalmával szétrántom az egész hátsó futóművet, a tűgörgős csapágyakat ki akarom takarítani, megzsírozni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
válasz Topiccsendőr #77264 üzenetére
Egy kolléga meséli, hogy egy ER-6n-re csináltatott kipufogót, padozták utána és 6200rpm-nél 75Nm-ra nőtt a nyomaték, +8Le. Lehetséges? Ha igen az nem gyilkolja a teknikát?
Emlékezzünk meg eme vasról. [link] ~35-el verte telibe az autót. Autós volt a hibás. TK
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Kolondrum #77269 üzenetére
Mondjuk azért azt nehezen hinném el, alapból 62-64Nm a nyomatéka, egy Full akra verseny rendszer is 4.5-5Nm hoz, igazából a középtartomány ami nagyon megugrik, ott 10Nm különbség is van.
De ehhez kell pluszba a hozzáállítás, légszűrő.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #77269 üzenetére
Ez nem eleg info. Egy kipucseretol nem lehetseges. Mast is kell hozza csinalni. Siman a kipufogotol valahol rosszabb lesz, es valahol jobb. Nem lehet csak ugy mondani hogy hozza csinaltatta, es jobb lett. Ehhez at kell varialni a keverekkepzest is, es korabban mondtam, hogy gyari kipufogoval de a kornyezetvedelmi eloirasok eltavolitasaval ugyanugy loerot nyersz. Itt nem a kipufogon van a hangsuly. A matek eleve nem jon ki, ha megnezed a gyari szamokat.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #77270 üzenetére
Raadasul egy injektorvezerlovel, amelyik leveszi 1-2-3-4 ben a tiltast, illetve mondjuk kivesszuk a kartergazvisszavezetest, illetve az injektorvezerlo agyonvagja az nox kibocsajtast.
Kipufogoval akkor nyerunk valami loerot, ha nagy a motorunk szeleposszenyitasa, illetve nagyobb a fojtasa.
Minel tobbet nyerunk egy bizonyos fordulatszamon, ami felul lesz egy nyitott dobnal, annal tobbet fogunk az alacsony fordulaton veszteni oblitesi veszteseg reven.Egy kihegyezett sportmotornal, ahol eleve nag, a szeleposszenyitas erteke, viszonylag sokat nyerunk nyitott kipufgoval, illetve sokat is vesztunk. De egy nem ilyen vezerlesi idokkel rendelkezo motornal semmit nem er. Es nem gyozom hangsulyozni, hogy csak miutan teljesen at van irva a keverekkepzes. A kornyezetvedelmi eloirasokat iktatjuk ki, ez a legelso stage1 es tuning, es alig jon valami teljesitmeny, sok penzert. 5- nagyon maximum 10 szazalek.
Ez kb gyari dobbal is teljesitheto lenne velemenyem szerint, ha nem fojt sokat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77273 üzenetére
Úgy tapasztalom hogy teljes rendszerrel egy gyárilag igencsak fojtott rendszerhez képest 10-15% között lehet max pluszba kapni.
De ehhez nem elég csak rátenni a kipufogót, kell karbifuvókázás, légszűrőcsere, padon hozzáállítás.
Sok esetben a középtartomány nyomatéka erősödik fel nem is a max LE/Nm.
De ez nem is baj, mivel a motorosok 90%-nak pont erre van szüksége, hogy középtartományban legyen jobb a motor.
Legtöbben ott használják a gépeiket.
Mint az ábra is mutatja, ott mutatkozik ki a különbség, ami igencsak észrevehető és érzékelhető a valóságban is, felül már nem lenne ennyire észrevehető.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77275 üzenetére
A GS500 PAIR-systemje jelent bármiféle teljesítménycsökkenést a motor üzeme során?
(#77277) persuader: köszi, akkor nem bántjuk..
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
Megtalaltam a dt200R testvermodelljet
Ugyanaz a blokk. Meg jopar alkatresz. Remelem nem ered el a veretek a videotol. Tilos beletekerni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77275 üzenetére
Természetesen ez így van!
Hiszen a gyári kipufogókkal kell hozni a környezetvédelmi normákat, egy nyitott rendszerre ezt bőségesen átlépjük.DT200R:
Mennyire durva már a térhalós váz és a térhálós lengőkar.
Nagyon pofás masina!
105kgMai közúti motoroknak kellene erről példát venni!
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77278 üzenetére
Igaz elég hülyén néz ki rajta a pilóta!
Viszont egy kicsivel nagyobb vázzal is megállna 115 kg-ban.
Ha meg valakit zavar a 2T és mondjuk egy 4T 400 lenne alatta akkor sem nyomna többet 130kg-nál.
Manapság nem igazán látni már könnyű motorokat, még az 1999 SV650 is 185kg megtankolva.
Én inkább a súlycsökkentés mellett lennék minthogy minél erősebb gépeket adjanak ki.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #77275 üzenetére
tehát a TRE mod érdemes?
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77264 üzenetére
Oks, kösz, sejtettem h ezt így nehéz megmondani. Olvasgatok még, aztán meglátjuk.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
BoB
veterán
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #77283 üzenetére
A lambda szonda es szeklevego dolog 100% hogy hulyeseg. Ezt biztosra mondom.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77288 üzenetére
Ok, max azt nem kötöm ki, de a légszűrő mod.-dal nagy kárt nem csinálhatok nem? Az tulajdonképpen abból ál, h a lefelé néző pipát kiveszi és lehúzza a vákumcsövet a szelepről, h ne tudjon lezárni a másik fele.
Csak azért kérdezem, mert a kommentek között is többen írták, h mennyivel jobb lett a motor.
VFR klubos Kozma Tomi véleménye:
"Minden féle visszaigazolás (A/F érték mérés) nélkül belenyúlni, a keverék képzésbe szerintem káros. A V-Tec-ek alapból szegény keverékkel vannak gyárilag állítva. Ezzel a megoldással tovább szegényítjük. Szerinted? Jó?"
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #77289 üzenetére
Szkeptikus vagyok.
Probald ki.
A kommenteket fenntartassal kezeld, mert az emberek 90% a nem erzi ha agyonvagja a kipufogoja a gazreakciot. Illetve kinek mit jelent a jobb. Arra lennek kivancsi.
Majd szamolj be.Mod:
Nem ertem a szegenykeverekes uzemmodot. Feltevesem, hogy lambda utana fog allitani abban a savban, mindenkepp, amikoris a kornyezetvedelmi normakat merik, azaz a cikluson beluli fordulatszamon, sebessegfokozatban, sebessegnel.
Azutan fogalmam sincs, hogy foglalkozik barmi is egyaltalan a kibocsajtassal.
A lambda erteket mar tobbszor kozoltem itt is, es nem szegeny szokott lenni az nox miatt, hanem egy picit dus. A vfrben van kopogasszenzor. Sok kerdest vet fel bennem ez a velemeny.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77290 üzenetére
Tavasszal megnézem, de előtte megyek pár km-t eredeti állapotában, h legyen friss viszonyítási alapon. Reméelm nem ragad majd el a placebo.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #77291 üzenetére
Nem tudtam modositani, de ez az "el van szegenyitve" egy szabalyozott katalizatoros motornal, ahol ugy oldjak meg az nox csokkenteset, hogy bedusitjak, ugyanolyan benyomast kelt bennem, mint a "precizen illesztett japan blokk" frazis.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz polimorf #77281 üzenetére
És nem csak ezért. Csaj isimre nem figyelt a pasija, kinyitotta az ablakot és a 3.-ról dobta ki a MI5-öst, majd azt mondta telefon vagy én? Lement a telefonért. Nem akartam mondani neki, hogy én mellé dobtalak volna ki. Azt a pár dolgot nem szabad nekem sérteni és nincs tettlegesség.
Érdekes amúgy más is ezt szajkózta, mi lenne ha ernővel csinálná ezt egyetlen pici párom. Már akkor harapok ha a notim tetejére rak valamit, annak van tokja.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
-
V.Stryker
nagyúr
Végre nem vezetik félre a népet és objektívek maradtak a kuplung nélküli váltás kapcsán.
Ennyi, ha benne van a csuklódban és tudod csinálni, akkor nincs gond, ha nem, inkább kuplungolj. Mondjuk a motortényezőt kihagyták. Vagyis, hogy nagy terhelésnél b@szod tehermentesíteni a tapasztalatom szerint. Nekem ilyen 7000-8000 ezerig rendesen kéri ,hogy inkább kuplung nélkül peccegtessem felfele és nincs is ellenemre. De pirosig huzatva vagy akár 10.000-ig, ott már nem szereti.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
[link] A +8Le ER-6n-hez. Mellette áll aki készítette és egy 2008-as verzióról van szó.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs