- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
[Disclaimer: nem szakmam.]
Nem az auto erdekes, hanem a napi km (mennyit kell visszatolteni). Telen mondjuk 20kWh/100km egy atlagos becsles.
A kereskedok szeretik vesztoltonek hivni, de 230V-rol uzemeltetheto szokott tartozek lenni. Jellemzoen 10A max terhelest csinalnak. Kerdes, hogy a hazban megvan-e a max. ingyen kerheto 32A, ha igen, akkor jo esellyel nem fog semmit leverni (10A -> 2.3kW -> egy combosabb hajszarito, es 2.3kW * 9 h > 20kWh, tehat 9 ora alatt 100km visszatoltes az realis me'g igy is). Siman varosba ingazashoz jo, de ha napi tobbszaz km akkor az nem fog visszatolteni 100%-ra (bar ha csak ritkan van hosszabb ut, akkor ugye nincs gond, hazaerkezes utan csak a kovetkezo napi 100km kell belemenjen az ejszaka... hetvege stb. meg megoldja a tobbit).
Ja, fontos! A konnektor az viszont legyen jo (10A folyamatos az mas, mint siman 10A es megy, nekem volt ami par honap utan egyszer csak nem toltott), es legjobb lenne ha kozvetlen kapna aramot a biztositektablatol. Ez egy kisebb beruhazas de jolalvasi dijnak megfelel, es tulaj ketlem hogy banna az erteknovelest.
Toltokabel 170e nem irrealis amugy, de ha a megfelelo csatlakozojut veszed, akkor kompatibilis.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
1. Tudsz, kivéve extrém típusok (jellemzően Zoé), ahol nem ajánlott, nem is adnak hozzá ilyen töltőt.
2. Ampertől függ, 10A az alapbeállítás, ez olyan 2 kW.
3. Teljesen, Type 2-Type 2 kábel kell neked (nem otthoni töltésre, hanem AC, ha kell, az otthoni konnektoros töltő az általában az autóhoz jár!). Én anno az Ali - ról rendeltem kb. 30-35 ezerért, ami akkor a márkakereskedésben 150 ezer volt.
4. Normális hálózat + konnektor kellene, hosszabb távon mindenképp. Ezt érdemes elolvasnod: [link]
5. Passz, beírva a google - be, hogy ev bérlés vagy elektromos autó bérlés több cég is van. Náluk kellene érdeklődni.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Többiek már a többséget megválaszolták.
A meglévő konnektorra én nem számítanék anélkül hogy hozzáértő ellenőrzi.
Rövid ideig lehet hogy elmegy róla ez-az, de más 5-10 órán át folyamatosan 10-13A-rel terhelni. Lehet, hogy jó, de jobb biztosra menni. Ha mégse jó, akkor egy megfelelő konnektort elég alacsony beruházással ki lehet alakítani.Áram van elég?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Mennyi áram megy be a házba (mekkora kismegszakító van a villanyóra alatt? rá van írva), mennyit használtok?
Mert ha kevés, akkor egy 10A töltés mellett nem sok marad a háztartás egyéb fogyasztóinak (sütő, főzőlap, vasaló, bojler, klíma, mosógép, stb)-ennyi pénzért nagyon jó ez az autó is, mivel jobb egy füstös?
-második autóval is ennyit jártok hosszú útra? Milyen hosszú az, és milyen gyakran? Változó cél, vagy mindig ugyanoda?
-egy megfelelő konnektor kiépítése szerintem kb 2-4 tank dínódzsúsz árából megvan, a konkrét helyszíntől függően... (áram-védőkapcsoló+kismegszakító, kábel, konnektor)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
1: igen, a gyári töltő 10A-es lesz, amit vehetsz konnektorosat az max 16A
2: így marha lassan, 2,3kW óránként, mondjuk 20-30 óra a 0-100% töltés
3: minden kompatibilis, ami Type2 az jó lesz
4: nincs Level1 csak usában, Level2 és 3 van EU-ban
5: szerintem amit keresel, az a terhelés megosztós töltő, ami méri az össz bejövő áramot, és annyi töltést enged az autónak, amivel nem léped túl a beállított max értéket. 3-4 ilyen töltőt is forgalmazunk. amióta aranyáron megy a szabványosítás és a bővítás, szinte csak ilyet vesznek az emberek.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
A sima konnektor nem biztos hogy nagyon fogja szeretni, ha 12A terheléssel 20 órán át megy.... praktikusan le fog olvadni....( rosszabb esetben füstjeleket ad, vagy ki is gyullad)
Az i3 töltőjén(EVSE) beállíthatő töltőáramok: 6A - 8A - 10A- 12A
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
"Vagy meglátogatni a Szabolcs megyében élő szüleimet, az mindig teljes előzetes feltöltést igényelne (ami otthon 20-30 óra), stb stb."
Túlbonyolítod a kérdést. Ilyen esetben ráállsz egy rendes nyilvános töltőre, és 20 perc aalatt feltöltötd. Ezért kérdezték a többiek, hogy milyen gyakran mész nagy távokat. Ha csak néha, akkor nem érdemes beáldozni az EV előnyeit csak azért, mert pár alkalommal érdemesebb lehet nyilvános töltőt használni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Nem 40kWh a kiautozhato, csak nagyon kis akkus modelleknél. Inkább 60+ (de autópályán nem is 20kwh/100 a fogyasztás, csak kevés, hatékony modellnél)
Otthon töltés szerintem alapvető, anélkül szívás az elektromos. Akkor meg alap hogy reggelre tele van. Még lassú töltéssel is, hisz ha csak nem autozod ki napi szinten az egész akkut, akkor csak napi 10-20 kWh-t kell visszatolteni, ami nem annyira sok idő.
Ha hideg van, nincs idő akkut felfuteni hazafelé, akkor odafelé az út végén a meleg akkut kell tölteni, máris nem lassú.
Otthon meg ismét adott a töltő, pazarlás ha nem üres akkuval érsz haza. (Mind időben mind pénzben)
Foglalt töltő annyira azért nem jellemző, hogy ettől kelljen előre félni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Matematikailag nagyjából úgy van ahogy írod, városban, napi használatban kb mindegy nekem egy netto 28-29 kWh-s I3-am van Bp mellett, mindenre is elég, ha nem akarsz gyorsan nagy távra eljutni. Mivel rengeteg a tényező ilyen esetekben - pályán hol van a határpont ahol már drasztikusan sokat fogyaszt I3-nál 110 km/h, egy laposabb áramvonalas auto esetén mondjuk 130 km/h, minden megállás/töltő keresés, annak megközelítése ha nincs épp az utadban további “időveszteség”, illetve ahogy egyre több az auto egyre többet is kell várakozni foglalt töltő miatt. Ezeket így nem lehet számolni előre. Tehát ha egy 4-500 km-es úton csak egyszer kell megállni vagy már kétszer az nagyon nem lesz mindegy.
Ezt kell mérlegelni mennyire fontos, nekem pl 250km-t ha tudna az auto pályán 130-al, az sokszor jól jönne, többet járnék el messzebb, mert nem kell vacakolni töltéssel, töltő kereséssel, meg akár a fizetés se mindegy, nekem itthon van napelem, túltermelésem van, alkalmanként ha be kell dobni csak 20 kWh-t pl MOL 6e Ft, éves szinten ezekből ha sok összejön az már látható mennyiségű pénz, mondjuk az éves pályamatricát megfogod… vagy bármi.
Aki meg szinte csak nagyokat megy… ott az idő lesz a kritikus, nem a töltés költsége.
Nem mellesleg hiába tölthető egy akku gyorsabban, nem minden estben tudod is azt kiaknázni, nem tudja a töltő, nincs meg a kellő akkuhőfok, bármi lehet, ergo megint a nagyobb a jobb lép előtérbe… -
titán
Jól látod, minél hosszabb az út, annál kevésbé van előnye a nagyobb akkumulátorkapacitásnak. De valójában rövidebb úton sincs jelentősége, hiszen az akkuméretnek megfelelő különbséget 5-10 perc alatt töltöd be. Tehát ha a típus nagyobb akkumulátorosával épp kijön töltés nélkül, akkor egy kisebb akkussal 5-10 percet kell tölteni max ugyanazon az úton.
Villanyosnál mindig a fogyasztás a használhatóság kulcsa. Kisebb részben a töltési sebesség és szinte semmilyen mértékben az akkuméret.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
rosszul számolsz, mert nincs tapasztalatod. no meg "benzinesnél alap hogy induláskor teletankolja 5perc alatt" (meg 10percig vár az előtte 3 tankolóra meg 5percig áll sorba a kasszánál, ha nincs szerencséje) de akkusnál csak feltételezed, hogy tele indul.
Pont fordítva, a benzinessel lényegtelen, tele indulsz-e, mert 10-15perc egy tankolás (nem5! miért kamuzik mindenki ebben a témában 5 percet?), akkusnál meg hülye aki nem tele indulDe mondom hogy néz ki pl egy bécsi út 64kWh konával (nem egyszer csináltam, teslával még ennél is jobb)
elindulok maglódról tele akkuval, bábolnánál vagy mosonmagyaróvárnál (ez már 150-180km-nyi út) megállok a 75-250kW töltők valamelyikáén, ahol 80kW-al tudok (csak) tölteni, bemegyek matricát venni, pisilni, ez alatt belemegy vagy 150km-re való még, elmegyek bécsig, itt amíg shoppingolok, addig rárakom egy helyi AC töltőre, 2-3 óra alatt belemegy kb 100km-nyi elektron
hazafele szintén mosonmagyaróvár vagy bábolna, ahol megkajálok, ez alatt 80%-ra feltölt a kocsi, és hazáig nyélen. Ja 120 vagy 130km/h tempomattal járok[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
hát annyi, hogy a kona az 22kWh-t 130-al -5 fokban fűtésel
egyébként 19-20kWh közt elmegy
120-al meg 18kWh vagy alatta, fűtés/hűtés függőÉs közel 1,5m km-t vezettem "füstössel", utazó szervizes voltam bőven 6-7ekm/hó 10 éven át, volt amikor havi 9.000km is megvolt. rohadtul ki kell fogni, hogy elsőre üres kútfejre állj, és a pénztárnál ne álljon előtted egy mancika aki azt se tudja mit akar fizetni, vagy ne kérjen céges számlát olyan valaki akinek betűzni kell a cégnevet mert nem értelmes, vagy épp anyukát beküldte apuka álljon sorba, de még tankol, és sorra kerül, és ott áll, hogy "a 4-es ha majd kész lesz" és ott várunk mert papa még tankol, és 4 kattanásig csepegteti.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
madgie
titán
Kisvárdai vagyok, Budapestre gyakran járunk, amíg nem lesz meg a füzesabonyi Supercharger (még csak tervben van), addig egy átlagos, "nem Long Range" villanyautóval mindenképp kompromisszumos az az út. Oké, mondjuk a Highland LFP valószínűleg lemegy nyáron, de ha hűvösebb idő jön, más lesz a leányzó fekvése.
Mondjuk én az 52 kWh Zoe-val is megyek néha, ha a Zene Házában dolgozom, akkor úgyis a Múzeum Melygarázsban állok meg, ott meg teleszívja magát AC-n, maga az út meg mikor hogy alakul, de az biztos, hogy töltés nélkül még 120-szal sem tudom azt az utat megoldani. De ez a Zoe, nem épp erre lett kitalálva. Egyébként amúgy is megállok 150-200 kilométerenként, a benzinessel is, pisi, kávé, nyújtózás, a boomer-élet már
csak ilyen -
gorbep
senior tag
Töltés meg hatótáv parája annak van aki "füstöst" vezet. Ismeretségi körben többen is emiatt vettek Rex-es i3-t... persze az első 5 út óta be se kapcsolták, csak "nyűg"... holt teher, belerohad a benzin (vehetsz 100-ast), szervizelni kell, néha magától beindul, vizsgán is csak a gond van vele...
Szokni kell... de ez ilyen. Mindenki hamar belejön... a régen leghatótávparásabb kollégám úgy jön hozzám, hogy 1-2%-al esik be...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
"Pl. az 58 kwh Kia EV6 csak 170 lóerős és tesztek alapján olyan éppen elég, de nem igazán erős."
sok fogyibajnok csinál autótesztet... Ezt is az írhatta le, vagy olyanok, mint winkler, akinek a 75 LE-s autó is erőtlen, meg a 135LE autó is.
Egy 170LE villanyautó olyat megy, hogy hajjaj. mellé 400+ Nm azonnali nyomatékkal.
Nekem a 200LE-s Kona van, 395Nm azt hiszem, 7.5mp a 0-100, kollégámnak a kisakkus van, az talán csak 150LE, neki előtte egy nagy merci automata valami 200LE-s autója volt, azt mondta, az ehhez képest lomha szar volt.Éppen elég..... meh meh
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Kisvárdán csak kiugrasz a kocsiból felmarkolsz egy csomagot és indulsz is vissza azonnal?? Mert csak akkor van igazad. Tedd ott AC-ra. Ha rokonlátogatóba mész, akkor meg biztosan megengedik, hogy náluk tölts... ragaszkodj hozzá, hogy kifizeted 70 Ft/kWh-val... Villanyautót 95%-ban akkor töltjük, amíg áll...
De úgy látom, csak megerősítést szeretnél, hogy neked miért nem jó... IGAZAD VAN... VEGYÉL DIESELT...
Belerohad az úgy is, ha rázod... ilyen ragacsos savas szarrá alakul... kivéve a 100-ast, mert abban észter formában van a bio összetevő... a simában metil alkohol+növényi olaj...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
A mindenhol töltést felejtsd el. Egyrészt felesleges, másrészt szerintem hülyén jönne ki ismerősöknél áramért kuncsorogni.
(Persze más egy fix közeli rokon, én is szereltem anyamekhoz egy EVSE-t)Győr-Bécs távon főleg a szél ami számít, volt már hogy odafelé spórolva is 60% fogyott, de a maradék 40% elég volt haza.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
A phev nem jó tisztán elektromos közlekedésre. Egyszerűen nem alkalmasak az öregebbek rá, Manapság már jönnek amiben van cca 100km ev de ha ezt mindenki csak városra fogja használni ész nélkül akkor kíváncsi leszek a kis akksik élettartamára.
Mild hybrid már jobb a hosszabb utakat tekintve de ott meg a rövidtáv nem lesz jó a belsőégésűnek.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
gorbep
senior tag
De úgy csináltok, mintha nem mindig is így lett volna.... "chiphiány" előtt is az volt, hogy megvetted az autót, kihoztad a szalonból és már másnap 20%-al kevesebbért lehetett eladni... csak mindenki vérszemet kapott az elmúlt 3 év agyrémétől, hogy az autók nem vesztettek az értékükből, sőt néha nőtt is... de ez volt a nem normális... most visszaállt a rend...
Bár most hogy Irán betámadta Irakot és Szíriát... jön megint a feketeleves... újra abnormális árak lesznek...
De az olaj-benya az egekbe fog menni.... kérdés a villany itthon meddig marad...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
"a fontosabb szerintem, hogy az akku technológia iszonyat ütemben fejlődik. Mind a kapacitás, mind a töltési idő 2 évente nagyot lép előre, így egy 4-5 éves EV már szinte "elavult", és ez a pszichés érzés meglesz a vevőkör nagy részében (hiszen az ár mellett pont a hatótáv para és töltési idő a legnagyobb gátja jelenleg az EV vételnek, hát akkor nehogy már elavult technológiát vegyen - mondja a user)."
Folyamatosan fejlődik persze. De azért autóknál nincs az a frissítési ciklus, mint mobiloknál. Hiába van évről évre újabb akku tech.. az nem szivárog be a mindennapi autókba egyhamar. Persze, nőttek az akku méretek, evvel arányosan a töltési sebesség is. De a töltési idő nem nagyon esett be. Mert hiába töltöd gyorsabban, többet is kell beletölteni. Aztán múlt héten már itt is fejtegetve lett, hogy legtöbbször meg se éri a nagy akku. Kövi nagy dobás a 800V most, ami már terjed.Csak, hogy on is legyek, ezért nem is értem a franciákat pl, hogy miért jelentették be az új platformot 400V-ra, ami majd 2025-ben készül el. Addigra szerintem már elavult lesz. Széria autónak még oké a 400V 2025-ben, de nem platformnak amire még sok sok évig kellene építkezni.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
Tehát ezzel az analógiával élve a mobiltelefonoknál is azt tekinthetjük fejlődésnek amit a középkategóriában látni és nem azt amit egy csúcs iphone/android hoz?
EX30 nagyon kicsi, egy átdesignolt Smart #1 a Geely-től.
Anyós megjelenéskor megrendelte, persze akkor nem volt rá semmi kedvezmény. Májusra ígérték neki.
XC40/C40 az még "eredeti" Volvo, viszont egy füstösnek szánt platformon, de hogy ennek ténylegesen mennyi jelentőssége van az jó kérdés.Árban meg most már itt az Y is.
Mégjobb vezetéstámogató rendszerrel, bizonyítottan hatékony hajtáslánccal, hőszivattyúval, nagy mérettel, 60%-kal nagyobb csomagtartóval mint Ioniq5.Sebességtúllépős sípolás mindenben lesz, jogszabályilag kötelező júliustól, de nem mindenki várja meg ezt a dátumot.
Elvileg kikapcsolható, de minden indításnál újra aktív.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biga
senior tag
A Tesla is föleg emocionalis valsztas sok embernél, az a tapasztalatom. Mint anno az Alfa Romeo-knal, vagy akar egy idöben a volvo-knal is, de hogy mas példat is hozzak: mint pl az Apple ->bar a technologiai összképet tekintve sok tekintetben elmarad a konkurensektöl, egyes esetekben akar a minöség is olyan amilyen, vagy a teljesitmény nincs pariban a konkurensekkel stb, de van par olyan megoldasa, ami érdekessé teszi, vagy egyszerüen van egy olyan imazsa, hogy viszik, mint a cukrot. Föleg egy marketing orientalt vilagban ez tekinthetö "normalisnak". A Tesla sok tekintetben hozott forradalmat az autoiparba, sok gyarto nem gyözi lemasolni az ötleteit. Mindeközben a Tesla meg igyekszik behozni az autogyartasban lévö évszazados lemaradasat. Majd meglatjuk, melyik oldal gyöz: az autogyartok tanulnak meg "informatizalt" autot gyartani, vagy a Tesla tanul meg autoszerü autot gyartani. Egyelöre a Tesla sztem jobban all (bar én személy szerint ebben nem neki drukkolok, mert az elöbbi mindenkinek hasznosabb lenne..).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Noukoum
veterán
Mert ha ráengedik korlátlanul az olcsó kínai autókat akkor garantáltan összeomlik az európai autóipar. Ezért kell szabályozni, korlátozni.
Ennek a veszélyét még nem látom, azért látjuk milyen árakon érnek ide a kínai autók és aligha hiszem hogy a magas profit miatt.
Az hogy az alsó-középosztály kiszorul az új autó vásárlásból az elkerülhetetlen volt, egyszerűen már így túl sok az autó. Ha lenne rá pénzük akkor is korlátozni, szabályozni kellene.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
A kínai autó azért olcsóbb valamivel, mert a kínai állam (kommunista párt), a veszteséget kipótolja állami támogatásokkal. Így nem nehéz versenyezni egy piacgazdaságban. Már csak azért se vennék kínai autót, mert ezzel gyakorlatilag hozzájárulnék a kínai gazdasági háborúhoz...az Ő oldalukon.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Szerintem az akku méret, a futott km, illetve pakolhatóság kardinális, illetve az ár.
Használat oldalról, az ülésfűtés az fontos lehet, már ha valaki szereti használni, lehet vele energiát megfogni, anélkül, hogy fáznál, de ez is igazából 3 hónapra szól… nem a világvége.
Világítás/fék/futómű itt nagy difik vannak, utólag nem gazdaságos ezeket fejleszteni.
Pl I3 esetén én amit bánok, hogy halogén lámpásat vettem, kis kijelzős verziót, minden más olyan kiegészítő ami könnyen nélkülözhető, de ezek nélkül is lehet élni.
Nekem pl nincs benne elől radar, se kamera nem mozgatnak, de eladáskor negatívum lesz.
Viszont ami fontos volt, hogy legyen rajta szélesebb gumi/felni, minél stabilabb legyen. Persze ez megint modell függő meg preferencia is, vélhetően egy Modell 3 mondjuk 19”-on is kellően stabil nem kell rá a 20-as szélesebb felni, mert akkor jóval többet fogyaszt, bár én tuti azzal mennék, nálam fontos, hogy lehessen kanyarban rendesen menni vele.
Vonóhorog is lehet egy ilyen… én pl Modell 3-ba gondolkozok tuti csak horgos jöhet szóba, mert a sedan felépítés alapvetően nem praktikus, nekem, de ID3-on kívül nem igazán van olyan ami nagyobb akku és nekem tetszene. -
Vesa
veterán
A megtett km. az akkukra alig van hatással, tehát ebből a szempontból ez főleg a garancia miatt érdekes (az akkukra általában 8 év/150-160k km garit adnak a gyártók).
Extrák kapcsán a hőszivattyú meglétét tartom nagyon fontosnak EV szempontból, a többi az nagyrészt az egyedi igényektől függ, pont mint az ICE-k esetén. Az, hogy Long Range vagy sem, eladásnál talán számít -nyilván a nagyobb hatótávú verziókat használtan is könnyebb lesz eladni-, de ez sem feltétlen van így, mivel ez a képesség az árazásban is megjelenik, tehát aki kevesebb pénzért keres autót, az a kisebbeket fogja keresni.
Amire még figyelni kell az a garancia, mert az import autóknál ezzel lehet gond. Vagyis szerencsésebb magyar forg.helyezésűt venni, bár nem minden gyártó szivatja ezzel a népet. Érdemes utánanézni ennek, nehogy aztán meglepetés érjen és külföldre kelljen kimászkálni garis ügyekben.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
-
Tiédetis
senior tag
Volt hőszivattyúsom és most nem az van. Egyik azonnal melegít, mások később, és több energia kell a fűtéshez, hosszabb úton kisebb az eltérés, de van. Nem annyira komfortos, hogy beülsz és idő mire meleget fúj, persze van ülésfűtés, meg kormány, de az is energia-
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Nem vagy mindig otthon.
Villanyosok általában szerintem fogyasztásfetisiszta, ritka kivétellel.
Amikor kint voltak a kocsik és menni kellett, egyiknél kb. fél perc és a szélvédő lefűtve, másiknál ma 2 percet ücsörögtem a kocsiban, mire kiláttam rajta.
Nem sok, de mikor a házastárs várakozik rád a hidegben, hogy mikor érsz már oda... Nos minden mp sokat jelent a későbbi magyarázkodásnálDe nyilván együtt lehet ezzel is élni. Nekem most a hatótáv volt az elsődleges szempont, fűtés és töltés sebessége nem annyira.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cinemazealot
addikt
Kis akkumulátoros Peugeot iOn-t hajtok és most télen rendkívüli módon megkeseríti az életem, hogy fűtőbetétes fűtésem van, ami a hatótávom 1/3-át megeszi és relatíve sok idő, mire bemelegszik. És nem is a hőérzettel van baj elsősorban, hanem a párával, ami -- mivel hideg a kocsi -- seperc alatt beborítja a szélvédőt, amint beülök (és nem tartom vissza a lélegzetem). Más kérdés, hogy én ezt a problémát egy benzines állófűtés beszerelésével kibekkeltem (hibrid iOn ), de annak is idő kell, mire befűt.
Egyébként tény, hogy a hőszivattyú eggyel több meghibásodási lehetőséget képvisel és csak csökkenti a fűtésre fordított energiaigényt, nem szünteti meg teljesen.
#9662 Bikkrom
Ha CHAdeMo-CCS adapterre gondolsz, igen, pont tegnap írtak róla Szöcskéék. -
Bikkrom
senior tag
Meg kell néznem ezt is, igazad van. Hátul egy 4-es golfban elfér az asszony a 2 gyerekülés között. 1,5-2 órás úton sem zavarta. A Leaf kisebb hátul, mint a golf?
Mondjuk most nagyon megtetszett ez a V60/Outlander/Ioniq vonal. Ha azzal is el tudom égetni a fölös kwh-t akkor nem ragaszkodom az EV-hez. Csak találnék olyan csodát amit fentebb említettek. 40-50km csak elektromosan, 4M alatt. Az nekem mindenre elég lenne. Merre keresgessek?
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Bikkrom
senior tag
Jól mondod. Nem Isofix-esek. Mivel nincs jogsi se nekem, se asszonynak, így a családtagok/taxik miatt sima övvel csatolósat vettünk, mert az minden autóba jó és bizony lehet velük csalni az ajtó felé.
Megfontolandó akkor az i3. Legfeljebb eladom 2 év múlva, azt mondod? Csak tudnám merre mennek az árak. Van bárkinek jóslata aki régóta figyeli a piacot? Ugye most totál beszakadt az EV/PHEV. Elértük az alját vagy még esik? Várjak 4-5 hónapot vagy vegyek most? Ki mit javasol?
FIREBLADE78: Ha szerencsések vagyunk lesz 4, vagy 5 is.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Semin
senior tag
És még fog is, mert a kereslet a prognózisok alapján tovább fog csökkenni. És ezt a gyártók pontosan tudják.
@FIREBLADE78: Nem EV specifikus a dolog, a komplett piacot érinti. -
bigdigit
addikt
Ezért is írtam ha majd lesz max 10 mill új valamire való EV.
Mert most mi van alatta új? Holmi legkisebb aksis semmik.Mondjuk azt kétlem 3 év alatt a hasonló ár kategóriájú hagyományosnak eltünne a fele újkori ára körül. Most még úrimuri. Csak kínában bizhatunk lesz valami érdemleges változás.
-
cOxeR
Ármester
Sok havidíjas előfizetés van pl BMW charging vagy Ionity Passport, amit érdemes bevállalni, ha olyan az utazási szokás. Tesla szintén vagy ugye még lehet használt modelleket venni lifetime ingyen töltéssel.
Nekem pl nincs, mert azt a néhány alkalmat amit nem tudok itthon megoldani töltés szempontból azt beteszem annyiért amiért épp van, pont annyit ami elegendő.
Viszont emiatt 110-es tempomat kell néha autópályán pl havi 1-2 út esetén, hogy elegendő legyen ez a netto 28 kWh, ez kompromisszum, cserébe vár itthon a már kifizetett/megtermelt áram, no meg nem kell sehol megállni tölteni, várni ha épp van valaki, vagy pl a töltő nem jó és amiatt szívni, pont elbuknám amit a gyorsabb tempóval nyerhetnék.
Mondjuk egy modell 3 esetén, kb évente nyaraláskor lenne szükségem útközben tölteni, ez a saját utazási szokás/távolság alapján, én emiatt szemezek az I3 helyett más autóval.
Amúgy a lényeg az arányokon van… mennyit kell éves futásból fizetős töltőn betáplalni, mennyit tudsz otthon tölteni esetleg otthon megtermelni…
Nekem az auto töltés a napelemre költött befektetés megtérülésének hosszát is jelenti.
Igazából ezt ha valaki ésszel tudja használni és megfelelő autót vett, hamar zsigerből tudja kezelni, hogy lesz egy adott út gazdaságos/ vagy gyors vagy épp ami a szempont.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Fingom sincs. Van bmw kártya. Azzal indul minden érintésre. Némely lehet kedvezményes is. Úgy számoltam,hogy 20kw /100 km eszik. (Nem tudom ténylegesen mennyit fog). Nálunk nincsen lehetőség otthon tölteni. Talán a ház falára tudnánk ac-t rakni és felparkolni a kamu garázskapu elé (sajnos megszűntettük az eredeti garázst). Jelenleg 99 Ft-ba van az áram,céges,hajrá fityesz.
Nem messze,értsd 200 m,van egy egyetemi ingyenes ac (max 3 óra). Itt akarnék minél többször tölteni (csóró bmws)
Lényeg a lényeg. X5 10l evett fagyban,nyáron városban. Még mindig olcsóbb a tankolás fizetős töltőn is a városban,mint a 6000 Ft-os dízel,ami már lehet 6500 Ft. Azért vettünk evt,mert ennek "nincsen" szervize és nagyon sok a városi használat. Nem mellesleg élvezet vezetni. És közel 7 millió engedmény volt a lista árból.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
bigdigit
addikt
Már tegnap lezsíroztam és 400 ráfizetéssel lenne egy Kona ami fullos 64-es 3 és fél éves 23000km.
De ismét meggyőztem magam nekem ez akkora folyamatos stressz lenne inkább maradok a Suzukimnál a még 10 éves koráig garimmal.
Kona aksi már kevesebb mint 5 év. Nem tudom ki az aki egy lejárt garis EV megvesz de én biztos nem. 5 év múlva ez a benzines még mindig lesz vagy 6 az meg kb számomra értékben 0. Nekem nyugdíj környékén már nem lesz keretem sok milláért egyben akupakkot venni. Ezen ha gari után bármi elromlik az ennek az árnak a töredéke.Szóval próbálom bármennyire is vágyok egy EV,re elengedni.
-
Ezekiell
veterán
2024es Model Y, 200k önrésszel, A0: 400k
K&H-nál érdemes ajánlatot kérni, az egyik ügynöküktől, mondjuk Hajós Ferenctől (hajosposta kukac gmail.com). Online megcsinál mindent.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
WiZARD
addikt
2021 Tesla M3SR A0, Bp-i székhelyű cégre K&H casco évi 230k (10%/400k önrész)
2019 Nissan Leaf 40kWh - asszony nevén, vidéki címmel, A0 - Groupama évi 150k (10%/250k önrész)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen