-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #108698 üzenetére
Tehat a vakuumos tolozar van kikopva. Gondolom a hiba akkor az, hogy hiaba nyitod meg a fojtoszelepet, a tolozarak lent maradnak, igy olyan, mintha nem is huznal gazt. A dusulast nem ertem. Fojtoszelep utan tobbet rant fel, de tolozar zarva marad, es megeteti?
A muanyag tolozar van elkopva, vagy az alu feszek?
Nehany karburatoron ez egy betet, amit lehet cserelni. Ezek szerint ez nem olyan.
A bontott alkatreszekkel vigyazz, ugyanazok a bajok jellemzoek rajuk, mint amit le akarsz cserelni. Valahogy beszeld le veluk azt, hogy ha ugyanugy viselkedik, akkor visszaviszed nekik.A kompressziot pedig jo lett volna megtudni, hogy van-e baj a szelephezagokkal...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #108701 üzenetére
Az alumínium fészek van kikopva. 1992-es a motorom, a bontott karbi 2007-es, remélem az még nincs kikopva annyira mint az enyém. Jövőhetén megnézi a szerelő kompressziót, meg elvileg ha belefér akkor a szelephézagokat is.
A ZR7 -es karburátor soron van elektromos rész is, ami nekem nincs, azt mondta a szerelő, hogy azt nem fogja használni, nem kell bekötni.
Gyertya, pipa, légszűrő, most lett cserélve. Szikra hideg, meleg állapotban, trafók jók.[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz 3psilon #108699 üzenetére
3 féle tréningen votam már eddig, nem nem safety-n, de ezt akkor is ökörségnek tartom. 0 azaz 0 előnyöd származik ebből a le és felszállásból, pontosan azokért a dolgokért amiket leírtál. Ellenben ha elveszted az egyensúlyodat véletlenül, vagy megcsúszik a lábad még a motort is jól magadra rántod hogy agyonnyomjon.
Az egyiket kiküszöböli az elektronika, a másikra meg odafigyelsz hogy hova támasztod le. És már túl is léptünk ezen...
Meg mia z hogy bármilyen terepen? Szerinted a VFR-el milyen terepre megyek aszfalton kívül?
Egy DRZ-t meg oda dobok ahova akarok amivel terepen megyek mert 130kg.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #108706 üzenetére
Köszönöm, a biztatást Már el voltam keseredve, hogy az idén nem fogok motorozni, pedig itt áll az új ruházat a szekrényben, ami végre nem használt.
-
Geresics
addikt
válasz Shad0w #108690 üzenetére
Nincs azzal baj, ha megtanítják hogy kell leszállni, felszállni egy kezdőnek. Láttam én már friss jogsist ilyennel küzdeni, és ha valaki megnézi, a legtöbb motor úgy van hirdetve, hogy egy helyben dőlt el!
A tréning meg nyilván nem erről szól, csak erre is odafigyelnek. Ez tök jó, amíg ezen túl is tanítanak értelmes dolgokat...Amúgy én mindenkinek azt javaslom, hogy menjen el a Hungaroring Dirt képzésre! adnak 125-ös endurót, és megtanítják, hogy mi van, ha csúszik a motor! Szerintem ez a leghasznosabb tréning, amit 15eFt körüli összegből meg lehet csinálni akkor is, ha valaki soha az életben nem akar terepezni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #108711 üzenetére
Mert kamionra sem személyautóval vizsgázol.
Nyilván, alap reflexeket lehet h kialakít, felerősít, de egy utcai motor egy 125-ös endurohoz képest totál máshogy fog viselkedni aszfalton történő megcsúszásnál. Más a tömeg, a felépítés, a rugózás, a gumi, a fék..
Akkor már bukókatroccal + 1-1 mankókerékkel felszerelt naked bike és "műjég" szimuláció. Az még mindig életszerűbb és közelebb van a valósághoz."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #108712 üzenetére
Hát, sokakkal ellentétben nem szégyelltem elmenni egy rakás tréningre, és ez alapján mondom azt, hogy egy kezdő ebből tanul a legtöbbet!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Shad0w
senior tag
válasz Geresics #108709 üzenetére
Igen, akartam még írni valami hasonló választ, csak addigra már lent voltam Euroringen és nem volt kedvem ékezetekkel bepötyögni telón.
Szóval, ja. Van sok jó dolog is amit jól megtanítanak, pl. fékezni nagyon jól megtanítottak. Összehasonlításképpen a Hungaroringes motoros akadémián úgy nézett ki a fékezéses gyakorlat, hogy az oktató bemutatta a manővert stoppi-val és elmondta, hogy nem ezt kell csinálni, csak ő most túltolta. Aztán megcsináltam elsőre én is stoppival* és nekem is elmondta, hogy ezt most túltoltam, aztán a végére csak vissza tudtam venni annyira, hogy ne stoppizzak . Egyébként 4-et vagy 5-öt tudtam csak fékezni. Ezzel ellentétben Safetyn két órán keresztül csak fékeztünk 5-ös csoportok voltak és pörgött rendesen, tanácsok is jók voltak.
*Előbb voltam Safetyn és utána pár évvel a Hungaroringesen
A másik kis faszság amit Safety-n mondanak, hogy ne legyél fékkészenlétben, azaz szedd le az ujjaidat a fékkarról. Ez faszság, én tudom, ti tudjátok, ők nem tudják. Túl kell rajta lépni.
A hátsó fékkel kapcsolatban pedig nem mondanak semmi rosszat, sztm jól elmondják és mutatják is. Egyszer sem hallottam tőlük, hogy végig taposott fékkel kell bevenni a kanyarokat. Itt inkább arról van szó, hogy nem tanulta meg a nebuló a tananyagot. Előfordul mindenkivel, idővel majd bepótolják
És a zárógondolat: el kell menni sok helyre, ki kell próbálni amit mutatnak aztán kiszűrni a faszságokat és megtartani a hasznos technikákat!
-
Shad0w
senior tag
válasz zgospel #108716 üzenetére
Ne is mond, nekem kb. most indult a szezon és hát lassan indul. Hiába tartottam garázsban a Hondát, hiába takartam le, hiába szedtem ki az akkut, hiába töltögettem két hetente, hiába volt tele a tank az istennek nem akartak leérni ma a térdeim.
#szarahondaLegközelebb Kakucsra akarok lemenni, hogy vissza szerezzem a hitem a gumikban, csak hétvégén vagy valami rendezvény van vagy nem érek rá. De akkor majd bedobom ide is ha mehetnékem van
-
Gaboman
nagyúr
Mai nap ellátogatunk Zalaszántóra, mire odaértünk leszakadt az ég!
Úgy döntött a társaság irány vissza amerre jöttünk, hátha elkerüljük a nagy esőt!
Jól sikerült, 115 km szakadó esőben!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Nem gondolkodtál fékcső cserén? Nagyon sokat tud számítani, és manapság már egy verseny célokra is tökéletes Goodridge pár kijön 25-ből.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #108721 üzenetére
A fém csőtől a fékhatás nem lesz nagyobb. Viszont szerintem is nagyon megéri, mert határozott nyomáspontot ad és sokkal jobban adagolható vele a fék, jobb a visszajelzés.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
3psilon
aktív tag
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Oh igen. Ez ER5-nek sem volt erős első fékje (más szóval, kezdőbarátabb ), azt is ha elkezdtem két ujjal húzni, közben át kellett váltani négyre, ha olyan fékezés volt. Az ER6 dupla tárcsájánál már 2 ujj is elég.
Bár a Safetys oktatók szerint alapból 4 ujjal kéne mindig fékezni.
Tegnap meg kellett a fék mert az Alkotás úton kis híján rám húzta a kormányt az egyik kanyarodni vágyó jómadár, miközben mentem lefelé a buszsávban. Szerencsére én ezt már előre sejtettem a mozgásából, de hol élnek ezek?!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Gaboman
nagyúr
Tudnátok ajánlani jó szakit aki ha kell tud motorhoz csinálni full kipufogórendszert?
Vagy olyan céget akinek jó minőségű termékeik vannak, esetleg legyártani is tudnak olyat amit szeretnék.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Gaboman #108724 üzenetére
Nekem sok ismerősöm Martin dobot csináltat. Elégedettek vele nagyon.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #108722 üzenetére
Dehogynem.
Ha van egy nyúlánk gyári fékcsöved, ugyanolyan erőkar behúzás mellett a fékolaj kisebb nyomást tud kifejteni a "táguló" cső miatt a fékdugattyúkra, ez által a fékhatás is rosszabb.
Saját magam is éreztem a különbséget gyakorlatban. Nyilván nem fog fejre állni a fém fékcsőtől a motor, de az adagolhatóság, a nyomáspont, a pontosság jobb lesz, és fékhatás is előbb jelentkezik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
Köszönöm mindenkinek, megkérdezek párat!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Shad0w
senior tag
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Hát, úgytűnik, mindegyik motor egy kicsit más. Én két ujjal stoppizok.
Egyébként vészfékeztem már mindkét módszerrel. Fékkészenlét nélkül Safetys módszerrel rákaptam, csúszott a kerék egy másodpercet és eltaknyoltam. Pár évvel később két ujjal fékkészenlétben ugyanúgy megcsúszott a kerék, de fel tudtam engedni aztán megint rá húztam és nem estem el. Nem tudom, hogy a tapasztalat vagy a technika mentett meg, de én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom.Sztm az nagyon meredek ha négy ujjal rámarsz a fékre és nem csúszol el, vagy ha progresszíven is fékezel nem tudsz stoppizni. Értem, hogy nem sport motor, de akkor is.
-
canniball
nagyúr
válasz Shad0w #108729 üzenetére
"Fékkészenlét nélkül Safetys módszerrel rákaptam, csúszott a kerék egy másodpercet és eltaknyoltam."
Safetys tréningen még nem voltam, de kétlem hogy ott azt tanítanák, hogy markolj rá izomból. Szerintem ott a(z ijedtségből adódó) rossz technika volt a perec oka.
Félreértések elkerülése végett: véletlenül sem oktatásnak szántam, én sem vagyok pro, ha te elestél tuti hogy én is feküdtem volna (főleg amennyit mostanában motoroztam/gyakoroltam a fékezést)."Pár évvel később két ujjal fékkészenlétben ugyanúgy megcsúszott a kerék, de fel tudtam engedni aztán megint rá húztam és nem estem el."
Pont így oktatják (kivéve a megcsúszást) : erősen rámarkol, kicsit visszaenged, progresszíven behúz."...én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom."
Dettó. Főleg a városi forgalomban. Jó esetben ott nem kell akkora nagyot fékezni, sok kisebbet viszont annál inkább.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #108727 üzenetére
Nekem az SV-n csapatós szerpentinezés közben folyton elpuhult a hátsófék. Váltottam fém fékcőre, meg asszem 5.1 folyadékra, és sokkal jobb lett a nyomáspont, illetve nem tudtam elforralni a folyadékot.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Shad0w
senior tag
válasz canniball #108730 üzenetére
Jajj ne! Ne kezdjük el, hogy mi az a vészfékezés. Szegényesen fogalmaztam. Sehol nem tanítanak vészfékezést. De amikor vészfékeznem kellett és Safetys állásban voltam akkor markoltam és taknyoltam. Fékkészenlétben (két ujjal, mert azzal is lehet akkorát markolni) is megcsúszott picit a kerék, de volt bennem annyi lélekjelenlét (vagy csak mert gyorsan reagáltam időm is), hogy elengedjem és kezdjem előlröl.
-
#81556480
törölt tag
Valakinek szóltak mostanában a ledes irányjelző miatt műszaki, ha eredetileg ugye nem ledes? ( Viszont e- betűs a felszerelt )
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #108733 üzenetére
Akkor mitől lehetett? Többször előfordult, hogy hiába tapostam a féket, csak nyúlt az egész, elég gyenge lett a fékhatás, puhább érzés volt az egész fékezés. Hiába tapostam a pedált, mintha csak nyúlt volna. Nem tudom rendesen megfogalmazni. Lehet csak a tárcsa/betét melegedett túl?
Ezekután váltottam fém fékcsőre. DOT 5.1-re, és javult a helyzet.Ami még eszembejutott, hogy szar volt már a folyadék, motorvétel után nem cseréltettem egyből, és lehet az előző tulaj/ok még soha nem cseréltették korábban ezért volt szar a fékerő, illetve ezért lett sokkal jobb csere után.
LaciCRM: Még anno nkh vizsgán csak annyit vett figyelembe az öreg, hogy megfelelő villogás van adott idő alatt, aztán ennyi. Kínai ledes indexek voltak, amik baromi gyorsan villogtak, mert hiányzott valami ellenállás, vagy relé....
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #108738 üzenetére
Na látod erre nem emlékszek, hogy volt-e betétcsere a folyadékokkal együtt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
zgospel
őstag
válasz vendingo #108737 üzenetére
Arra gondolt hogy szerpentinen mi a szaré' taposod a hátsó féket. Pláne olyan mennyiségben hogy még el is forralod.
Egyébként a fékfolyadékot 2 évente kellene cserélni. A DOT 3-nak jóval alacsonyabb a forráspontja mint az 5.1-nek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
canniball
nagyúr
válasz Geresics #108709 üzenetére
"...ha valaki megnézi, a legtöbb motor úgy van hirdetve, hogy egy helyben dőlt el!"
Naná, hiszen mennyivel jobban hangzik mint hogy menet közben!
Komolyra fordítva: nekem eddig négyszer sikerült földre tenni a vasat (kétszer szó szerint csak a motort: a tréningen gyökkettes bójakerülgetésnél nem adta ki és a motor kidőlt alólam (ezúton is köszönet az előző tulaj(ok)nak a gombáért!), én állva maradtam), minden alkalommal kb. már megálltam amikor sikerült előadni a mutatványt, de egyik sem felszállás közben történt.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz demars #108680 üzenetére
Köszi, de azt már szerintem nem forgalmazzák, meg ha egy mód van rá maradok a világos színnél.
És persze ahogy írtam is csak nyárra kell, hűvösebb időre van "zárt" kabátom. Amúgy sem hiszek a "négy évszakra" jó marketingnek, mert olyan úgy sem létezik (ebben az árkategóriában).https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz zgospel #108743 üzenetére
Hát a hondások a fentiek szerint így tanítják. Én két helyen voltam eddig, a Rilinél is úgy rémlik hogy mondták (bár erre mérget nem vennék), a Hungária Rendőregylet tréningjén viszont határozottan emlékszem hogy szóltak miatta. Az akkor 3/3.
Persze nyilván sok múlik a gépen és a pilótán is, míg ti két ujjal is tudtok stoppiezni addig nekem ez néggyel sem megy. Na jó, egyszer a tréningen sikerült úgy fékezni hogy éppen hogy csak de megemelkedett a hátulja, viszont közúton ilyen még nem fordult elő.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108746 üzenetére
Ma mentél a Könyves Kálmán körúton a Lágymányosi felé? Mert akkor igen.
-
Shad0w
senior tag
válasz canniball #108747 üzenetére
Csak a jegyzőkönyv kedvéért: nekem semmi bajom a négy ujjas fékezéssel, én csak a Safetys fékkészenlét ellenességet nem szeretem. Sztm nagyon is hasznos fékkészenlétben lenni. Ebben sztm mindenki egyet is ért. Ha nektek négy ujjal jobb, akkor használjátok mind a négyet .
Btw. a két ujjas stoppi is csak tavaly ment, pont úgy mint a térd lerakás, most újra kell tanulnom mindent...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen