-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Djuree
félisten
nem úgy értem, csak hülyén hangzik, ettől persze még lehet értelme, sőt biztos van is. amúgy igen, nem tudom miért jó, vagy éppen rossz, csak furán hangzik.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Integra
titán
nem mondtam ilyet. azt viszont mondtam, hogy ha ezt városban is csinálod, az életveszélyes lehet. van egy alapvető sebessége a forgalomnak. te ezt lassítod ezzel a felhasználási metódusoddal. később fogsz reagálni hirtelen történésekre, mert azzal foglalkozol fejben, hogy húzd a kuplungot mert a fogyasztás mindenek előtt. a közlekedés első sorban nem a fogyasztásról szól, hanem a biztonságos helyváltoztatásról. és a környezeted magas ívben szarik arra, hogy te ilyen tekintetben mit csinálsz. veszélyfaktor vagy. nem gyorsulsz rendesen, nem fékezel rendesen meg amiket még írni szoktál vagy szoktatok, egy kutya. döbbenet.. ezért mondtam, hogy ha országúton ahol egyedül vagy ezt csinálod, senkit sem zavarsz.. de én nem szívesen látnék senkit a környezetemben aki a forgalomban a spórolással foglalatoskodik, mert veszélyes. mintha beszívva karistolnál a hungárián csúcsidőben..
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
-
Integra
titán
vészfékeztél már életedben keményen? volt vészkikerülésed? volt már olyan, hogy ledöntötted a motort? tudod mit tudnak a gumik? hogy viselkednek? megtépted már a motort valaha keményen?
ugyanazok érvényesek ilyen tekintetnben a motorosra is -szerintem- mint az autósokra. az autósok 95%-a az életében nem húzta még be a kéziféket, nem rántópadozott, nem csúszott keresztbe, fogalma sincsen arról, hogy miben ül és az mit tud és mit nem tud. ez nem jelenti azt hogy biztonság. ez azt jelenti, hogy nem tudja és extrém helyzetben nem is fogja tudni. az én értelmezésem szerint.
de én ilyen vagyok, előre megyek és nem szeretem a meglepetéseket, inkább felkészülök rá. főleg motoron. csak egyszer kell hogy valami történjen, csak egyszer.. akkor pedig én akarok az ügyesebb lenni és megoldani. és nem kell ehhez 200zal lapon fordulni.. de abban biztos vagyok hogy amíg a kuplungot markolászod egy ilyen helyzetben, életmentő század másodperceket vesztesz míg újra elkezdesz gondolkodni hogy mit kell tenned....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
alvaro
senior tag
válasz Integra #9364 üzenetére
Jó, hát legföljebb maradok a 95%-ban. Viszont javítom az esélyeimet azzal, hogy egy csomó mindent nem vállalok be, amit ők igen...
Amúgy hogyne döntöttem volna le. shiNINét túlságosan is
Fékezni meg utálok, nem fogom csak viccből csinálni. Használni használom, ha kell. Gumi - erről kérdeznék valamit: mit tud a gumid -7 fokban?
-
Integra
titán
miért a mit vállalnak be?
"Fékezni meg utálok, nem fogom csak viccből csinálni" - senki sem fékez viccből, ellenben azért fékez, hogy megálljon a motor vagy hogy gyakorolja a megállást.
-7-ben én nem motorozok a saját motoromon, mert totál alkalmatlan rá a gumim. ahhoz másik motor kell és megfelelő gumi. de télen nem motorozom, mert fontosabbak az izületeim.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
shiNIN
tag
válasz Integra #9351 üzenetére
Nemcsak fogyasztás magyarázata van, szabadon gurulni jó Én szeretek.
80 meg 60? Ez rohadtul függ kismillió dologtól... Lehet, hogy 90-nél elkezdesz gurulni, s egy perc múlva, amikor befejezed, 90-nel fogsz menni, ahogy a két pillanat között mindig. Csináltam már olyat. Minek húzzam a gázt, ha semmi nem változik tőle, csak a fogyasztás? Felesleges. Nyilván ez extrább eset, bár én hajlamos vagyok jobbára belevalóbb lejtőn csinálni ezt (Nekem az az extra, ha leállítom a motort, s nem előz meg a mögöttem haladó sportautó a faluban, mert ahhoz azért gyorsan megyek, neki pedig azért még vannak gátlásai az enyhén kanyargós faluban. De ez nem teljesen direkt van, csak trükkösen indul a falu. Az az érzésem, a hardcore fogyasztásra optimalizálók egy csomót gyorshajtanak. Én nem vagyok hardcore, csak fékezni nem szeretek. Néha persze kell, ez evidens. Néha igen nagyot is. Ha az ember hypermiler, akkor eleve kevesebbre van szükség, mert jobban előre néz, mint az átlagvezető. Ez persze jót tesz a biztonságnak.
Bonyolult dolgok ezek, a vitába pedig nem kívánok beszállni, abból nekem semmi jó nem származik, amúgyis Alvaro keveredett bele, de ezeket meg akartam jegyezni. -
shiNIN
tag
válasz Integra #9358 üzenetére
Á, úgyse tudok ellenállni. Mi az, hogy nem gyorsul rendesen? Bár Alvaro tényleg szolidabban csinálja, mint én szeretem, bár ez rohadtul nem zavar senkit, a tipikusan lassan gyorsuló autósokat főleg nem. A dinamikus gyorsítás jót tesz a fogyasztásnak. Különben is poén, de ez inkább engem érdekel.
A hirtelen történéseknél egy jó hypermiler nem meglepődik, hanem, amennyiben nem az előző autó (akinek úgyse vagyunk a seggében teljesen, persze városban valamennyire muszáj, szerencsére ritkán járunk Budapesten) teszi, hanem valami korábbi előzménye van, akkor már előre számít rá s az utána jövőknek inkább kisimítja egy korábban indított lassítással a dolgot.
Feleslegesen nem akarunk fékezni, igen. Elég hülyeségnek tartanánk.Ja ez pedig egy szokásos téveszme. Rohadtul nem arra koncentrálunk, hogy most húzzuk a kuplungot. Ez gerincvelőből megy Könnyű megszokni. Szerintem amikor Alvaro nem tudta behúzni a kuplungot, kevésbé tudott figyelni a többi dologra (a hypermiler különösen figyel mindenre, hisz az erős, de figyelemmel elkerülhető/enyhíthető fékezés nem szerepel a számára okés lehetőségek között. megteszi, ha elnézte a dolgot, de nem örül neki semmiképp).
A kuplung olyan, mint a c64, ha képes valamire, akkor miért ne használjuk ki, ha az nekünk jó. Csak mert esetleg a tervezők nem gondoltak rá...
-
shiNIN
tag
Szar lenne robogóval az Alpok szerpentinjein. Biztos van, aki élvezi, persze.
S nem veszünk külön motort a különböző felhasználásokra. Amúgy egy jóféle 125-ös lenne legolcsóbb bejárni, de ne hidd, hogy azt nem vezetné fogyasztásra optimalizálva. Nem az számít, hogy a bejárós motorja 2 vagy 4 litert eszik, hanem hogy mennyire tudja optimalizálni a körülményekhez képest. Ez sport, NEM a pénzről szól, motornál elég röhejes is lenne, eltörpül a megspórolható pénz a többi költség mellett.[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
A következő hétvégéken mindenképpen mennék kecsóra, egyeztethetünk, hogy ne egyedül dögöljek meg a melegben Van egy moci is amit kipróbálnék már, feltéve hogy megvan.
shiNIN: furcsa egy sport-ot űztök.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Integra #9367 üzenetére
Fenét. Rengetegen fékeznek azért, mert gyíkok, s nem képesek bevenni 60-nal azt a hű de laza kanyart, ami egy még szűkebb után van 200 méterrel, de neki MUSZÁJ volt nyélgázon gyorsítania köztük. Ezzel simán elcseszheti a mögötte haladó kanyarját, azért a pár másodperces gyorsításért, aminek a végére lehet, hogy már megközelítette a 100-at (számokban nem vagyok jó, most azokba ne kössetek bele). Vagy a lámpához csorgót dinamikusan megelőzni, hogy satuzhasson a pirosnál.
Rengeteg ésszerűtlen, idióta fékezés van, ami sokszor még felesleges előzgetésekkel is párosul. Az veszélyes tud lenni. -
shiNIN
tag
Inkább Alvaro tekinti sportnak, én élvezetre optimalizálok, kivéve, hogy apró a motorom, s nem akarom szétpörgetni. Az Alvaróval túrázásnak megvan a maga hatása, ő durvábban nyomja a dolgot, de a logikát én is megláttam benne már az elején. S az tetszett. A motorozás élvezete rengeteg elemből tevődhet össze, ki ilyen, ki olyan.
-
stifi
senior tag
én spec nem szeretem a szabadon futást motorral. teljesen megváltozik a karaktere - és a számomra nem jó irányba. ingatag lesz tőle a futómű, a kanyarban stabil gáz nélkül lassul amitől kanyarodás közben megváltozik az ív amin menni akarok és korrigálni kell. gáz nélkül a futómű elemei máshogy feszülnek meg, számomra bizonytalanná válik a motor viselkedése. a szabadon futó 200 kiló a lábam alatt engem inkább megrémiszt mint szórakoztat.
a motorfék legalább a hátsó kereket fogja így az első fék + motorfék egy megnyugtató egyenletes lassulást eredményez. üresben / behúzott kuplunggal fékezni nekem olyan érzés, mintha a hátsó kerék meg akarna előzni állandóan és tolná az egész motort valami hátulról..de ahányan vagyunk annyiféleképp motorozunk. szerintem kár leoltani Alvarot úgy, hogy nem is láttátok még közlekedni, de neki sem szabad túlértékelni ezen szokásait - semmivel sem lesz ettől különlegesebb vagy jobb mint bárki közülünk. sőt, más sem lesz mint a többi motoros. nekem is van 1 saját stílusom, ami abból áll hogy élve próbálok eljutni egyik helyről a másikra. sokszor gondolom hogy ezzel a kisebbséghez tartozom, de ez nem ilyen feketén fehér...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
shiNIN
tag
Gondolom, motorfüggő is ez. Nekem nincs összehasonlítási alapom, csak a sajátomat vezettem eddig. De a kanyarban szabadon futásról hasonló a véleményem, mint a Tied. Gázzal sokkal biztosabb az egész (Alvarónak mindegy, nekem egyáltalán nem), így én legfeljebb csak tramparamp lassú kis üzemmódban gurulok szabadon kanyarban, de ahhoz is rendes lejtő kell, hisz lassulni nem akarok Csetényben a hosszú lejtő 80-on tart sebességben levő leállított motornál is, pedig az sokkal jobban lassul, mint a sima sebességben szabadon gurulás (üresben nem szoktam). Sík úton csak akkor használom, ha kifejezetten lassulásra van szükség vagy a jobb kezemet pihentetem, bár a sok kuplungnak köszönhetően ez utóbbi eddig egyszer fordult elő, a 48 óráson, ami előtti héten nyomtam egy bemelegítő osztrák túrát.
-
Ramius
őstag
Most láttam egy simsonra kiírva: "Hajts lassan és élvezd a tájat, vagy hajts gyorsan és épülj bele."
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
DonThomasino
veterán
Ha mondjuk a fater nevére veszem a motort olcsóbb a kötelező?
úgy mint a kocsinál?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Integra
titán
válasz DonThomasino #9378 üzenetére
számold ki online kalkulátoron
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
runner 125
nagyúr
válasz DonThomasino #9378 üzenetére
Biztosan, de valamikor el kell kezdeni fizetni a kötelezőt, mert örökkön örökké nem lehet minden vater nevén.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DonThomasino
veterán
válasz runner 125 #9380 üzenetére
Jogos, majd utána nézek.
Azért gondoltam, hogy ugyanott lenne ahol a kocsi akkor + kedvezmény." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
doc
nagyúr
válasz DonThomasino #9381 üzenetére
motort K&H-nal kell biztositani, erosen ketlem hogy barhol mashol annal olcsobbat kapnal, akarmilyen kedvezmenyed is van
attol meg hogy mas nevere irod, nem lesz jelentosen kisebb az osszeg, evi 1-2 ezerert felesleges szenvedni -
runner 125
nagyúr
Robogóm is K&H-nál van, ugyan ez csak 180 ccm, az idei éves biztosítása 10.500FT. Netrisk-en kíváncsiságból megnéztem, a Wabard-nál most 6500-at dobott rá.
Mondjuk nem is figyeltem, a lejártát, max. majd jövőre körültekintőbb leszek, így most továbbra is marad a K&H-nál."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
válasz Integra #9384 üzenetére
10 éve van jogsim autóra, ott is voltak már razziák de egyikből sem láttam soha semmit.. kb 5 éve nem is igazoltattak egyszer sem
motorra 5 éve van jogsim, soha sem igazoltattak még.. ezek a hírek kb arra jók hogy ne felejtsük el a rendőrséget hogy léteznek még, mert amikor éjjel megkéselnek kirabolnak megerőszakolnak akkor sehol sincsenek..kitörölhetjük ezzel a seggünket
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
doc
nagyúr
válasz Integra #9384 üzenetére
em allitottak meg pentek ejjel, de nem kocsogoskodtek, papirokat ellenoriztek (a sisakot is levetettek hogy lassak az arcomat), az egyik ranezett a rendszamra, aztan tovabbi jo utat kivantak
az EU-keszlet szoba sem kerult, pedig van (bar morcos lettem volna ha amiatt kell leszedni az ulesrol a ragumihalozott zsakot, meg lebuveszkedni az ulest) -
lujo10
aktív tag
válasz Integra #9384 üzenetére
Mondjuk a fotó nekem külön tetszik, hogy ott mekkora öröm és boldogság van
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
.mf
veterán
Márpedig a K&H-nál volt, s ez volt a legolcsóbb. Mint friss-jogsis, Bp-i, sportmotorra.
Sopron-BP vonalon az M1-es mentén asszem 4 ilyen motoros védőfelszereléses plakátot láttam mindkét irányba. Helyesnek helyes, viszont én a crossos vért helyett inkább protektoros bőrruhát tettem volna oda, mert aszfalton csúszva az véd, nem a hálós-protektoros vért.
Hypermiling: már annyiszor végigrágtuk, nem akarom elhinni, hogy már megint ezen rugóztok
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Varoz
őstag
válasz Integra #9384 üzenetére
"az akció célja nem a szankcionálás, hanem a balesetek megelőzése."
Aha. Én meg most másztam le a tapétáról.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Archer
őstag
válasz DonThomasino #9381 üzenetére
Ha már van valami jármű a nevén akkor a második A0-ba megy alapból és ott is marad, nem megy feljebb évenként. Autónál legalább is így van. Szóval szerintem inkább menjen a Te nevedre aztán szépen lépkedsz évenként ha nem történik semmi.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Djuree
félisten
na eljött az idő valami jó kis alsóruci vételére. mit ajánlotok? valami olcsóbbat mondjuk 10k max alsó-felsőért.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Ramius
őstag
Motoroztam egy órát most naplemente után, és rá kellett jönnöm, hogy nekem kéne olyan fólia a plexire, mint amit a forma1-es pilóták használnak Hazafelé már alig láttam a bogaraktól.
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
Djuree
félisten
-
shiNIN
tag
A hypermiling nagyon gazdag téma, biztos most is előkerült valami új A hypermiler maga is fejlődik, más technikákat alkalmaz, máshogy... Legalábbis velem ez van.
Szeretném visszakapni a motoromat. Mostanság Alvaro jár vele be Fehérvárra autóvezetés órákra, minden nap. Teresa kuplungja nem lesz gond, max. a benzinszint-érzékelő húzódhat el, de anélkül meg lehet lenni, max. szép időben 500, máskor 450 km után tankol, ha kell, ha nem, túléli, hogy nem az utolsó pillanatban. Ha együtt túrázunk, akkor úgyis egyszerre szoktunk, Teresának sosem kell korábban, mint Cilinek.
Ezért is jó lesz az autó, Cili csak az enyém lesz. -
stifi
senior tag
arra akartam célozni ezzel, hogy ezt max egy biztosítón belül tudom elfogadni, hogy ők nem adnak bonuszt a második autómra (ami mondjuk hülyeség, pont több kedvezményt kéne adniuk üzleti érdekből, ha a másodikat is náluk biztosítom)
senkinek semmi köze hozzá hány autóm/motorom van és nem is vagyok köteles nekik ezt bevallani szerintema netrisken például amikor a motoros biztosításom kötöttem, megkérdezte a rendszer mióta van jogsim. nem A kategóriás jogsim, csak jogsim. beírtam hogy 5 éve (az A kategória 2 hetes volt), egyből olcsóbb lett minden..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
Igen, nem a kategória számít, amikor megkérdezi mióta van jogosítványod, tehát nincs ebben semmi új, nem is számít csalásnak vagy nagy okosságnak. Ahogy az utas szállításánál sem az A kategória megszerzésétől eltelt két év számít, hanem bármilyen jogosítvány megszerzésétől, itt ugyanaz a helyzet.
Amúgy nekem is hiába volt már kb. 8 éve jogsim, amikor a motort vettem, nem lett tőle annyival olcsóbb a biztosítás.A másik, hogy tök mindegy "bevallod-e" hány járműved van, ha egy már meglévő mellé egy új járművet veszel, akkor A0-ba kerül mindenképpen, nincs kibúvó. De azt sem értem mire gondolsz bevallás alatt Senki sem kérdez ilyet, amikor biztosítást kötsz. Egyébként minden lekérdezhető a központi adatbázisból, tehát neked nem kell bevallani semmit, két kattintás és mindent tudnak rólad.
Másfelől csak akkor tudja átvinni a már meglévő bónusz fokozatot, ha a másik járművet eladja és megszünteti annak a biztosítását, ilyen esetben kérhető a bónusz fokozat migrálása másik (szvsz) kategória azonos járműre. Máskülönben csak A0-ban tudsz indítani, nincs apelláta.Ez az egész egy államilag szabályozott rendszer, a biztosítóknak nem köze van ahhoz, hogy adhat-e neked bónuszt, mert a második/harmadik stb autódra is ott kötöd a biztosítást. Max. kedvezményt adhat az árból, és ezt sok biztosító meg is teszi...de bónuszt nem adhat.
Hülyeség ez a rendszer, mert máshol személyhez kötik a bónusz besorolást, nem járműhöz. Ilyen viszont nálunk sosem lesz, mert az autós a fejős tehén...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #9399 üzenetére
mondjuk nekem ugyanaz az autóm van 10 éve, szóval lehetnek fogalmi zavaraim
a motoromnál viszont simán ment a bónusz átvitele, pedig még hónapokig volt párhuzamosan 2 motorom, amikor eladtam az egyiket simán megkaptam a másikra a jóváírást, ezért nem is problémáztam.a központi rendszer komolyságáról annyit, hogy több ismerősöm is intézett "okosba"' B10-et, olyan is akinek 6 éve volt jogosítványa - szereztek valami kamu bónuszigazolást a másik biztosító meg szó nélkül benyalta, szóval egy nagy rakás szar az egész.
ezért sem okozna fejfájást nekem ha bármelyik kérdésre hazudnom kéne hogy kevesebbet fizessek
a volt kollégám M4-ben volt mert állandóan csinált valamit, végül mégis A0-ba tudott kötni mert volt valami biztosítós haverja és együtt mókoltak valami igazolást..
kurva nagy a rendszer, az összefüggések átláthatatlanok és visszavezethetetlenek, aki egy kicsit belelát azt csinál amit akar...egyébként mondtam már hogy a szeptemberi perec után most elkezdett tejelni a spiné biztosítója? eddig kifizették a csizmámat (40% avulással), aminek elszakadt a zipzárja, és folyamatban van a sisakom fizetése is, amin nincs külsérelmi nyom, de nem vita tárgya hogy baleset után térítik a vételárát. mindezt egy papírra írt nyilatkozat alapján amit a forgalmazóktól kértem a cuccok vételárára vonatkozóan.. számla nincs.
biztosítási csalással foglalkozó céget kéne indítanom komolyan...
Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen