Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
válasz Ezekiell #11698 üzenetére
Én is. Sőt, szabványosítani kellene.
Már így is tele van a tűzoltók töke, hogy a hibrid autók elterjedése óta az áramtalanítási helyek sem szabványosan indultak, hanem ki hogy látta jónak, gyártója válogatja. Persze megvannak a pdf-ek minden gyártótól, el is érhető a rendszeresített mimipajzs tableteken, de azért na..
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11700 üzenetére
"Audi, BMW, Merci mind méreg drágán dolgozik mérhetetlenül túlárazott alkatrészekkel."
A prémium kategóriás termékeknél ez jellemzően így van. Egy Daciahoz is olcsó az alkatrész.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #11697 üzenetére
A Teslával kapcsolatban a 6-10 éves költség egyszerűen megalapozatlan.
2018 végéig összesen kábé félmillió autót gyártott a Tesla, ennyi van egyáltalán az utakon. Ebből TM3 összesen durván 150e. A legidősebb TMY meg 4 éves.10 éves Tesla alig van, tán 50e darab ha lehet. Erre megbízható statisztikát alapozni nem lehet.
Ráadásul 8 éves korban lejár a garancia, egy akkucsere meg 20e dollár.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mauzes
őstag
válasz WiZARD #11697 üzenetére
Jó kis tábla. Nekem ebben nem is az az legérdekesebb, hogy mi a márkák közötti sorrend (bár Land Rover rulez :-). Amennyivel drágább fenntartani a prémium autót, kb annyival drágább eleve is (prémium árazás itt is ott is, ez egy vásárlót nem lep meg szerintem). Főleg amíg fiatal autóról beszélünk, pont nem fog a fejéhez kapni egy BMW vásárló, hogy átlagosan 700 dollárral drágább lesz a szerviz, mintha egy Toyota-t venne.
Az érdekes adat a fiatal vs. (közepesen) idős autók közötti költség különbözet. Szinte minden márkánál 4-5x-ös ugrás látható. Na itt kell észnél lenni, hogy a értékcsökkenés megfelelően lefedi-e már ezt a különbséget jövőbeli fenntartásban (meg azt, hogy már nincs gyári garancia).
Oké, mondjuk 5 év felett már a márkák közötti különbség is erősen felértékelődik. Mert míg fiatalon a +700 dollár tényleg nem érdekli az újautó vásárlót, addig 5 év feletti korban az évi 4000 dollár szerviz különbség már szépen összeadódik évről évre.
-
Kroni1
veterán
Érdekes, nekem ugyan van washington post accountom, de úgy tudtam egy cikk mindenképp olvasható anélkül is. Most megnyitottam a céges gépen és azon is bejön a cikk.
Adblockert is használok, de a másik is bejött. Ezek amúgy csak random találatok voltak a tesla door handle safety risk keresésre amúgy, hogy ne csak blikk szintű hír legyen.De befejeztem, mert nem akarok a tesla hater jelzőre gyúrni. Csak annyit mondok, hogy bármelyik autó aminek az ajtaja nem nyitható manuális módszerrel, bonyolíthatja vagy késleltetheti a mentést, plusz tudást igényel a mentést végző személyektől, az attól függetlenül, hogy biztonságosnak mondják-e a hatóságok, az gáz szerintem.
-
Shadowbull
addikt
válasz Mauzes #11704 üzenetére
"Főleg amíg fiatal autóról beszélünk, pont nem fog a fejéhez kapni egy BMW vásárló, hogy átlagosan 700 dollárral drágább lesz a szerviz, mintha egy Toyota-t venne."
Pláne hogy az USAban, ahol ez a kimutatás készült, 4 év garancia van a BMWkre, és a vásárlónak semmilyen költsége nincs, csak tankolni kell. Minden egyéb ingyenes, a szervizek is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
Kicsit más.
Néztétek ezt a cikket: vege a vitanak brutalisan szennyeznek a plug in hibridek
Félreértés ne essék, nincs ellenemre a hibrid technológia, megvan a maga helye. Van egy réteg, akiknek kell, és inkább ilyet vegyenek, mint valami mild hibridet. Volt itt is téma pár hete, mely kapcsán változott sokat a véleményem a hasznosságát illetően. Mindenesetre azóta is úgy látom, hogy a hibrid önmagunk ámítása bizonyos szinten a zöld értelmében.
Természetesen sokkal jobb, mint 1 ICE, de közel sem annyival. Így a legtöbb embernek akiknek igaziból tökéletesen passzol egy EV, nekik inkább csak félelemkezelő (nem merül le, ha messzebb kell menni/ 1 seggel 1000 km.. stb).Szóval szerintem akinek jelenleg nem felel meg tényleg egy EV, nekik jó alternatíva egy PHEV. De akinek a valóságban már passzol egy EV, inkább azt válassza, mint egy PHEV-et.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11708 üzenetére
Már a cikk címe is hazugság.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gergőke88
addikt
Rendelhető a m3 performance. Kiváncsi leszek az első tesztekre.
-
Bikkrom
senior tag
válasz Andras6800 #11708 üzenetére
De ez köztudott, bármelyik PHEV-et nézed. Belépsz a face csoportjába, outlander, v60, ampera stb. 20-30% max az elektromosan megtett táv. Amit vettem V60-at abban 191 ezer a dízel, 89 ezer az elektromos.
Majd most fog megváltozni, mert EV helyett vettük, évi 3-4 kirándulás, család stb. Minden más a napi városba ingázás. Tehát 90-95% EV-nek lesz használva. Ritkán dízel. Be fog poshadni az OMV prémium. Van vagy 4000 kwh pluszom a napelemről, szaldó még 8,5 év. Legjobb, azzal "tankolom".
Na így nem használja senki. A 99% dízelnek meg benzinnek használja, ritkán tölti. Mert nem megy le a napi köre 20 km-ből vagy nincs napeleme. Tehát a gyári számok nem jönnek ki nyilván. De egy ICE-nél jobb. Nem 40 év múlva lesz visszafordíthatatlan klímakatasztrófa hanem 41. Adtunk egy pofont a semminek. Nem zöld ez, csak a rendszáma, tisztán csak az évi 500-600 ezer üzemanyag spórolás miatt vettem.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
FIREBLADE78
addikt
22,3m m3 per. Nem rossz ár. Kipróbálnám.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #11715 üzenetére
Meg tegnap ugye csökkentek az árak is, szépen megint ugrik le egy lépcsőt a korábbi használt performance ár.
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #11687 üzenetére
Nem tudom a Teslában hogyan van ez megoldva, de pl. az EQS Mercedesnél, ahol hasonló módon elektromosan jöni ki a kilincs, ennek ellenére van egy rejtett zár a műanyag burkolat alatt, amit hagyományos módon klucsal ki lehet nyitni. Bár ez esélyesen inkább a meghibásodások esetére van fenntartva, hogy a kilincset mozgató motor hibája esetén is be lehessen jutni a kocsiba. Más kérdés, hogy egy random járókelőnek nem lesz hozzá kulcsa, és innentől valóban lényegtelen, hogy motoros/rejtett a kilincs vagy sem, ha belülről zárva van. A tűzoltók is jellemzően üveget törnek be ilyen esetben, és belülről kinyitják az ajtót. Ha Teslában nincs kilincs belül, az tényleg problémás lehet ilyen esetben.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #11694 üzenetére
+1
Ja ez szerintem is gáz. Olyan tipikus magyar mentalitás.A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #11694 üzenetére
Ilyenért engem konkrétan azonnal kirúgnának, ha ilyet szerveznék bárki még csak nem is gyerek ellen... Megjegyzem, nagyon helyesen.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
#11719
Mivel nem olvasom egyetlen posztját sem, így továbbra sem tudom miket ír rólam.
Szóval beszélget 4-5 gyerek, odamegy és inzultálja őket. Tényleg lehet azt kellene mondani nekik, hogy adjanak neki két sallert és akkor ők kapnak érte.
Szóval akkor mesélj akár privátban is, te mit tennél?
shadowbullra meg továbbra sem vagyok kíváncsi[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Andras6800
senior tag
válasz Bikkrom #11714 üzenetére
Persze, köztudott. Csak a mértéke nem volt szerintem ismert. Vagy legalábbis az ilyen mértékű eltérés. ICE-nél már megszoktuk, hogy a katalógus adat (WLTP) dísznek jó. Egyes autókat összenézni jól lehet vele, de a valósággal nem összeegyeztethető.
De azért a 3,5x szorzó nem kicsit meredek.És ha már összeesküvés elméleteket is akarnék gyártani, számomra eléggé kérdéses, hogy a legtöbb gyártó miért csak kevesebb mint 5%-át tudta lefedni adatszolgáltatással az azóta eladott autóknak...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #11721 üzenetére
Ne hagyd magad félrevezetni! Időközben a villanyautósok.hu is egy szekta lett sajnos, pont olyan, mint az EV hater közösség, csak pepitában. Nem objektív tényközlők már régen. A konkrét történetben eleve összekeverik -összemossák, és ettől káros amit csinálnak-, a gyártók által az autókhoz megadott károsanyag kibocsátási adatokat, illetve az emberek használati szokásaiból számított statisztikai átlagot. Ez tévesen azt sugallja -és sajnos Te is így értelmezted félre-, hogy a PHEV mint technológia, alig szennyezőbb mint az ICE és közelében sincs a gyári értékekenek. Pedig ez nem igaz! A gyártók által megadott adatokat tudják a PHEV-ek, viszont az emberek helytelen használati szokásairól nem a gyártók tehetnek. A szóban forgó adatok, amire az agymenést alapozták a podcastban, pár éves autók adatszolgáltatásából jött. Ezeknek az autóknak a jelentős része céges tulajdonban volt az adatrögzítéskor, mert új PHEV-et nagy számban ők vásárolnak, a kedvező adók és egyéb juttatások miatt. A céges alkalmazott viszont érthető okokból nem fogja tölteni az autókat, így az adatokból is az látszik, hogy nem töltik őket. Majd ha lecsorognak magánemerekhez, akiknek már zsebre megy a történet, akkor elkezdik úgy használni, ahogy kellene, és töltve lesznek (többségében, mert nyilván kivétel az mindig van).
A lényeg az, hogy a PHEV mint technológia, képes arra, amit a gyártólk állítanak és nem bukott le senki, sehol.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Értem amit mondasz. Azt is értem, hogy mire képes a technológia. De a végén a valós adatok számítanak. Hiába képes a PHEV 40g CO2-vel is eljárni, ha a felhasználók ezt 140g-al teszik. Nem mentegetésként, de amúgy ha meghallgattad a podcasot, ott is kiemelik, hogy az eltérés a rossz használatból ered. Illetve pont amit mondasz, hogy a céges felhasználás idióta kialakítása miatt.
Egy szóval sem mondtam, hogy ez a gyártók hibája lenne. Ez fura emberi nemtörődömség/ lustaság. Hiába kapnak az emberek egy eszközt, nem tudnak élni vele. Illetve tudna, azok, akik maguknak veszik és igen rendeltetés szerűen használják. Mint pl itt mindenki. Ez most nem hízelgés akar lenni. Csupán véleményem szerint az efféle fórumokon pont azokat a "kockákat" fújja össze a szél, akik foglalkoznak az ilyen dolgokkal és adnak erre. Azomban sajnos a végén a légkörnek a kibocsátás számít, nem a katalógus adat, meg hogy lehetne jól is használni.Én is azt írtam, ha megnézed, hogy ICE helyett mindenkinek hibridet kellene adni/ venni akinek tényleg szüksége van egy belső égésű motorra. Többieknek meg szembe kéne nézni a valótlan igényeivel és inkább EV-re menni.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #11727 üzenetére
Akkor a villanyautósoknak el kellett volna mondaniuk korrekt módon, hogy ez egy szabályozási probléma és nem technológiai. Nem pedig olyan áthallással beszélni az egészről -plusz már a címben is erősen erre utalni-, hogy a PHEV mint tech, megbukott, mert nem hozza a kibocsátási adatokat. Egyébként az is elhangzik, hogy az értékesített autók mindössze pár százalékából jöttek adatok, tehát még csak reprezentatívnak vagy hitelesnek sem lehet nevezni ezt az egészet.
"De a végén a valós adatok számítanak."
Eladtak kb. 12 millió ilyen autót, 900k-ból jött adat, és 600k-ból készítették a statisztikát. Ez így minden, csak nem tudományos igényességű és bizonyító erejű kutatás volt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11727 üzenetére
"Hiába képes a PHEV 40g CO2-vel is eljárni, ha a felhasználók ezt 140g-al teszik"
Nade ez nem a PHEV jóságának vagy nem jóságának a bizonyítéka, hanem a szabályozásnak.
A WLTPnek megvannak a korlátai, de bármilyen mérési ciklusnak meglennének.A lényeg az hogy egy ugyanolyan teljesítményű és méretű ICEhez képest mennyivel fogyaszt kevesebbet egy PHEV. Ez pedig jelentős. Ennyivel kevesebbet szennyez.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
Igazad van. Az értékesített autók pár százalékából jött adat.. miért is? Jah mert a kedves gyártók nem szolgáltatták be ahogy ez elő volt írva. Lehet tényleg homologizációs időpontokon múlt. De azért gondolom össze sem törték
magukat, hogy betartsák ezt a szabályt. Vajon miért?a cikkben valóban nem, de a podcastben (villanyóra) elmondták, hogy a szabályozás a rossz.. illetve a cégek gyakorlata ahogy adják.
A cikk címe eléggé clikbait.. jogos pont.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11731 üzenetére
"Lehet tényleg homologizációs időpontokon múlt."
Nem lehet hanem biztos. Ez a gyártók számára nem opcionális.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #11730 üzenetére
Alapjaiban szerintem ugyan arról beszélünk. Van egy technológia ami jó. Ezt szarul használjuk ami rossz. Nem tudom hányszor írjam még le ezt…
De a végén akkor is ott vagyunk, hogy majd csücsültünk idén is, meg majd jövőre is csücsülhetünk a hőhullámban márciusban.
Ez nem a PHEV mint technológia jóságának a bizonyítéka, valóban. Hanem a jelenlegi alkalmazási jóságának a bizonyítéka. Ameddig ezen valahogy nem változtatunk, a technológia nem hozza a hozzá fűzött reményeket.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #11732 üzenetére
Őszintén szólva, nem ismerem a szabályozás konkrétumait. Ezért is írtam, hogy lehet homolohizációtól függ.
Műszaki szempontból viszont a BMW-nél már ha jól emlékszem OS6-nál is elérhetőek voltak a vonatkozó adatok a myBMW appban, azaz az autó küldte a szervernek. OS7-nél meg tuti, ami szintén nem 2021 óta elérhető. Többi gyártót nem ismerem.
Szóval BMW-nél ha akarták volna, mehettek volna fölé is az 5%-nak. De itt visszakanyarodunk az első sorhoz, hogy benne van az is, a szabályozás van megint szarul megírva. Így ha akartak sem lehetett korábban homologizált autóról reportot küldeni.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11734 üzenetére
2021 januárja óta él a rendelkezés. Az azóta homologizált típusok esnek a törvény hatálya alá. Ha a forgalmiban Euro 6d-ISC-FCM áll, akkor menti az autó az adatokat. (Fuel Consumption Monitoring System). Az adatok vagy OTAn keresztül érkeznek be a gyártóhoz, vagy a szervízlátogatáskor olvassák ki. A gyártóknak minden év április 1gyel kell ah előző év adatait az EUnak elküldeni.
Nyilván jelenleg nagyon kevés ilyen autó van a flottában még.
A legviccesebb az egészben hogy a törvény az EVkre nem vonatkozik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #11735 üzenetére
Ezt a részt értem:
"2021 januárja óta él a rendelkezés. Az azóta homologizált típusok esnek a törvény hatálya alá. Ha a forgalmiban Euro 6d-ISC-FCM áll, akkor menti az autó az adatokat. (Fuel Consumption Monitoring System). Az adatok vagy OTAn keresztül érkeznek be a gyártóhoz, vagy a szervízlátogatáskor olvassák ki. A gyártóknak minden év április 1gyel kell ah előző év adatait az EUnak elküldeni."
Amit nem értek, hogy ezek az adatok már min iDrive7 óta a gyártó rendelkezésére állnak. SZóval ha akarná... műszaki szempontból megoszhatná őket. Látva az eredményeket, számomra kérdéses, hogy miért nem?
Az tényleg ****, hogy EV-re nem kell fogyasztást szolgáltatni.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #11736 üzenetére
EU törvény. Miért akarná az EU látni az EV fogyasztásokat, és ezzel szivatni a saját gyártóit, amikor azok gyártják a legszarabb hatásfokú hajtáslánccal rendelkező és így legszarabbul fogyasztó autókat, ráadásul jó sok nagy SUV-ot, meg jó nehéz autót ami még tovább ront ezen. Persze a CO2 kvótán a nagy súllyal tudnak javítani többet.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11736 üzenetére
"számomra kérdéses, hogy miért nem?"
Mert amíg nem kötelező addig senki sem fog adatot szolgáltatni önkéntesen. Gondolom ez érthető.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Noukoum
veterán
Azzal szokott érvelni hogy a tesla nem prémium, csak mert ő ezt mondja, így nem hasonlítható pl. a bmw-hez.
Hiába cáfolod, hiszen ő jobban tudja.Nos az ilyennel nem lehet normális beszélgetést folytatni, vitáról nem is beszélve.
És akkor azt az érvét nem hoztam fel hogy megbélyegez pl. engem (teslafan, muskfan) és ez az érv. Az vagyok, tehát mindegy hogy mit írok.
Lényegtelen hogy a szakértők szerint prémium, lényegtelen hogy az emberek szerint prémium, lényegtelen hogy a tulajok szerint prémium, lényegtelen hogy a vásárlók szerint prémium, lényegtelen hogy az árkategóriája, a felszerelése, fizikai paraméterei, érezete alapján prémium.
Én musk fan vagyok, meg ő jobban tudja, és ennyi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #11740 üzenetére
"Lényegtelen hogy a szakértők szerint prémium, lényegtelen hogy az emberek szerint prémium, lényegtelen hogy a tulajok szerint prémium, lényegtelen hogy a vásárlók szerint prémium, lényegtelen hogy az árkategóriája, a felszerelése, fizikai paraméterei, érezete alapján prémium."
Ebből gyakorlatilag egy szó sem igaz. Az ipar nem tartja prémiumnak, a Tesla sem tartja magát prémiumnak, a prémium vásárlók sem tartják prémiumnak.
Hogy néhány tulaj teljesen fogalmatlan, és azt hiszi hogy az autója prémium, az nem jelent semmit.
Sem az árkategóriája, sem a felszereltsége, sem a fizikai paraméterei, sem a érzete nem prémium. Valójában egy magasabb szintű kommersz tipus tulajdonságait sem hozza.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #11739 üzenetére
CO2 emissions performance of new passenger cars in Europe
Specific emission targets are set annually for each manufacturer or a group of vehicle manufacturers that act together as a pool. These targets are based on the average mass of the manufacturer's or pool's new vehicle fleet in a given year. This means that manufacturers of heavier cars have higher emissions targets than manufacturers of lighter cars.Átlag súlyt néznek, tehát a nehezebb EV általi 0 kibocsátás lehúzza az átlagot. Ennyit arról hogy hülyeség lenne.
Ennyit a szokásos trollkodásról és érvek, konkrétumok, tények nélküli "hülyeségezésről".
A másik cáfolását már rádbízom, de azt se fog sikerülni.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #11741 üzenetére
Köszönjük a forrásokat és hogy nem csak a saját megalapozatlan véleményedet osztottad meg velünk, ismét!
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #11742 üzenetére
Azt eddig is tudtuk hogy minden gyártónak saját flottacélja van, ami a súlytól is függ.
A hülyeség az, hogy a gyártók szándékosan nehéz autókat csinálnak, csak hogy nagyobb legyen a limitjük.
A másik állításod is teljesen légbőlkapott. Az európai EVk semmivel sem rosszabb hatásfokúak mint a konkurencia, sőt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #11745 üzenetére
Persze, az allitas az volt, hogy nehez EV-ket csinalnak, hogy nagyobb legyen az ice-limitjuk. A te atforditasoddal nyilvan nem jon ki a logika, ugy csinaltad.
(Bocs a tobbiektol, de herotom van a logikai bakugrasokkal valo ervelestol, bar ez me'g igazan erveles se volt, megis elkovette... aztan csodalkozunk hogy zullik az atlagmagyar kovetkeztetesi kepessege.) -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #11747 üzenetére
Te ennyire nem birsz absztraktan gondolkodni? Felteszem csak megjatszod... De akkor a pontositas vegett: nem arrol van szo, hogy a konkret tipust amit meg tudnanak csinal 1.8 t-bol majd most 2.5t-sra hizlaljak a kvota miatt. Hanem arrol, hogy olyan tipust visznek at EV-be, ami onmagaban 2+t, es abbol EV-skent lesz 2.4 (exhas), nem pedig az 1t-sbol csinalnak 1.4t-skent EV-t. Pedig utobbiak (varosi szaladgalosok) sokkal kihasznalhatobbak EV-kent, sot a sulytobblet is lehetne kevesebb (nem kell 600+km-es akku mint egy utazo autohoz).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #11749 üzenetére
Voila. Pont ezt mondjuk, h a profit fugg attol, h mennyit atlagolnak bele 0-val [mennyi batar fustgepet adhatnak el joval nagyobb marzs-zsal]. Vagyis egyetertesz, csak mas szavakkal, nehogy elbizzuk magunkat ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Bittorrent topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- BestBuy ruhás topik
- Parfüm topik
- iPhone topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox Series X|S
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs