Új hozzászólás Aktív témák
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #11400 üzenetére
A rozsdamentes acéllemez ritka takony egy anyag. Nehéz megmunkálni, drága, kényes. - badarság.
Évek óta rozsdamentes acélból (is) készült járművekkel foglalkozok, semmi gond nincs a rozsdamentes acél ötvözetek megmunkálásával, nagyon is szépen lehet hegeszteni a rozsdamentes acélt, ugan úgy az alluminiumot is.
Természetesen kell hozzá megfelelő hegesztő berendezés meg hegesztési tapasztalat. -
Andras6800
senior tag
Én azt látom, hogy ebben a kérdésben is mindenki magából indul ki. Nem tudom van-e autó kereskedő köztünk, de ahogy páran írták is, a piac egyszerűen nem fizeti meg a hosszabb gari/ tartósabb termék felárat.
Pont most a szemünk zajlik ennek ékes példája a kínai autókkal. Mindenki repül rá a kínai csodákra mert olcsóbb. Senki sem kérdezi meg a kasszánál, hogy mi a termék megbízhatósági cél melyet figyelembe vettek. Nem egy kínai gyártónál 5-6 év. Német autóipar meg 15 évre lő.De kitekinthetünk más termékekre is. Ott is ha végignézettek a piacot, meg az elmúlt 20-30 évet, látható, hogy jöttek olcsóbb terméket szállító gyártók. Kialakult egy verseny, ezért, hogy tudja tartani az árverseny a "régi bevált" gyártó, ő is elkezdett spórolni az anyagon. Most meg ott tartunk, hogy 10 év helyett fele annyi ideig jó egy mosógép, tv vagy hűtő.
Ugyan ez lesz autónál is. Aztán majd 20 év múlva sírhatunk, hogy 4-5 éves autók olyan műszaki állapotban lesznek, mint a maiak 10+ év után. De legalább olcsóbb lesz megvenni.Összességében a vásárlók nagyon kis hányada választ azért autót, mert az egyiknek hosszabb a garija.
Ez nem a gonosz multi meg pénzhajhász cégvezetés hibája, hanem a miénk, fogyasztóké.
Megint más, hogy beszélünk itt amortizációról, meg 10-15 év használatról, meg gariról. De az avulás másik fejtáját a műszaki elavulást kifelejtjük. Persze ez pont nem a magyar piac, ahol ez lenne a tulajok gondja, jól belátható anyagi okokból. De mondjuk EV téren jellemző, hogy annyi K+F van, hogy nem feltétlen éri meg 15 évben gondolkodni. Már aki megteheti
Saját megítélésem szerint nem a 30+ évig üzemelő autók 1 tulajnál mentik meg a földed, hanem a kiemelkedően magas újrahasznosíthatóság és a kizöldített energiaigényű anyagfeldolgozás.
Pl minden autó tele van rakva műanyaggal. A műanyaggal csak az a gond, hogy nem annyira újrahasznosítható. Romló műszaki tulajdonságok mellett párszor igen, de ez igencsak korlátos.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Kis érdekesség:
Renault CEO írt egy levelet EU-nak autóipar kapcsán: [link]
Több nyelven elérhető (magyar nincs közte.)Nem egy 2 perces olvasmány, de érdekes dolgokat hoz fel.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Mauzes
őstag
válasz mghltm #11387 üzenetére
Köszi a tippeket. Igazából pontatlanul fogalmaztam, mert amire tényleg vágynék, hogy legyen EV-ben:
- 3 különálló full ülés a második sorban (3 gyerekülés érdekében)
- harmadik üléssor ne legyen, vagy szépen a padlóba csukható (hogy nagy csomagtér maradjon)
- és személyautós legyen, ne pedig busz/doboz (egyrészt vezetési élmény, másrészt városi használat is eléggé eltér a kétféle felépítmény között)Na most ez valójában a korábbi egyterű kategória, mint a Ford S-max vagy VW Sharan. Ami kb. kihalt. Ahogy látom, akkor EV-ben ami ekkora helyet ad, az szinte mindegyik teherautó jellegű kisbusz/doboz.
Ami talán még a legközelebb van, az a 7 személyes Model X, de egyrészt ott is szűkített a középső ülés a második sorban, emellett a 40 milliós ár azért eléggé overkill a legtöbb embernek.
Na mindegy, hátha egyszer lesz egy olyan batár (a la EV9 style), ami nem egyterű ugyan, de még mindig inkább személyautó, és rendesen elfér a 3 gyerekülés és a csomagtér is jó nagy.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #11396 üzenetére
Van igazság abban, hogy sokan nem a pénztárcájuknak megfelelő autót vesznek. Azonban tegyük hozzá, hogy a magyarok többségének itt is egészen elképesztően önző és irreális igényei vannak. Elvárják, hogy valaki vegye meg a 0km-es autót 40millióért, aztán tartsa karban 10 évig további még kb. 6-8 millióért de úgy, hogy 10 éves korára kvázi szalonállapotban legyen. Hogy aztán majd Ő megvásárolhassa 3 millióért 10 évesen, szalonállapotban. Na persze...
Magyarországon nem sok hálátlanabb feladat van, mint használtautót eladni. Mert jön a magyar a 12 éves olcsó kocsiért, de persze szalonállapotot vár el, és hőbörög, ha van egy karc a motorháztetőn.
Shadowbull
+1
Milyen jó is lenne ABS nélküli kocsikkal közlekedni, mert törvényekkel konzerválták a technológiai fejlődést és minden autót 20évig kéne megtartani.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
mghltm
addikt
válasz Mauzes #11404 üzenetére
sajnos valamit fel kell adnod az igenyek kozul. hasznalt s-max es galaxy fhev letezik licenszelt toyota hybrid rendszerrel, illetve ujban phev explorer 30-40km-es hatotavval.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
biga
senior tag
válasz Andras6800 #11402 üzenetére
30 évet én nem irtam En 10-15 évröl beszéltem, ami egyébként még mindig joval kisebb, mint az atlag autoélettartam szinte barhol. (igy az amortizacio kérdés is mas, hiszen az utakon jelenleg is idösebb autok jarnak)
Itt a lényeg az én nézöpontombol nézve az lenne, hogy karban legyenek tartva a jarmüvek, ami mar eleve nyereség (pl nem hullik szét vagy füstöl 15 évesen). Ehhez nagyon kellene az a szemlélet, hogy nem "dobom ki" az autot 2-3 év utan. Ehhez föleg a vasarloi mentalitasnak kellene valtoznia, amiben lehetne nagy segitség a gyartoi oldalrol a több gar.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
Mivel lassan lesz új kocsi, újra kell értelmeznem az itthoni töltést. Immár két autót kell majd tölteni, egy EV és egy PHEV. Nem tudom mennyiben érné meg töltőt felszereltetni, sajnos bonyolult, mert messze van a villanyóra a garázstól, ráadásul, mivel hegyoldalban van a ház, még egy emeletnyi szintkülönbség is van támfallal, ahol ötletem nincs, hogy lehetne áthozni a kábelt. Ásni kéne, kábelt fektetni, támfalat átfúrni -amitől az nyilván beázna, tehát nem hinném, hogy jó ötlet-. Lehet, hogy a konnektorost kéne úrjagondolni, túlfeszvédővel, mert az jelenleg nicns, olyan "kiváló szakember" csinálta ezt is. Ennyit ér egy villanyszerelő, ezzel az erővel én is behúzhattam volna magamnak ingyen, mert szakmailag nem tett hozzá érdemben semmit.
Azért amikor olcsó villanyautózásról beszél valaki, meg kéne említeni azt is, hogy esetenként önmagában egy töltő kiépítése akár 7 számjagyű összeg is lehet, ha olyanok a helyi adottságok.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Mennyit mentek, hányszor akarsz kimenni, átcserélni a töltőt a kettő kocsi között? Mekkora akku?
Illetve konnektoros esetén tuti csak egy autót fogsz tudni tölteni egy időben, kettőt nem, gondolom keresztmetszet sincs bőséggel, ha túlfeszvédő sincs, no meg rengeteg idő lesz, teszem azt 60-as akku esetén is 1x órák ha sokat kell visszatölteni.
Én biztosan a nyomvonal mellett döntenék, nem lehet esetleg felszínen elhozni, valami esztétikus megoldással, pl beton kábelcsatorna, vagy simán kavicságy abban egy symalen? Építési területen minden 10-edik szaki talán aki megbízható… én is csak szívtam/szívok kb minddel…[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ezen problémázok én is, hogy nem fogjuk tudni együtt tölteni. Meghagytam végül a kis Ioniq-ot, úgyis a feleségm rohangált vele, arra tökéletes lesz még. Az 28-as, és jön mellé egy PHEV kb. ugyanakkora akkuval (25-ös). Ha ennél nagyobb lenne, fel sem merült volna a konnektor, bár úgy tűnik, így is el kell vetnem, mert az Ioniq max. jövő tavaszig marad meg, helyette pedig már nagyobb akkus jön majd.
A töltő kiépítéssel több probléma is van, föld felett sem tudom vinni sajnos. Bár mindent meg lehet oldalni, biztos ezt is, csak az összeg amibe ez keülni fog, azt nem akarom tudni. Ráadásul hálózatbővítés is kell, mert csak 3x16A van. A legrosszabb az egészben, az idő tényező. Mire ezt végigcsinálom, az ebben az országban hónapokig tart.A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
nekem is 3x16 van és 64-es 1 fázisos kocsival. Ha lemegy 50% alá vagy akörül, felteszem és reggelre feltölt. Sőt Tesla MY is volt már töltve rajta. (fiam most vett és azzal jöttek haza Zürichből, meglepiként)
Társasház, esélytelen a bővítés.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
Egyszer kell jól, és akkor nem lesz pénzkidobás, mint itt hogy rosszul csinálta a villanyszerelő
Need egy dupla töltő kellene, vagy normál felezővel (két autó 50%-on tölt, egy 100%-on) vagy egy közös terhelés megosztóval szabályozva, és nem kell görcsölni, mindkét kocsit feldugod, többit megoldja a program
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Garazsba csak 1 fazis van levive? Az nem olyan modon h 3f-ra tudnad cserelni a vezetekezest? Akkor a ket auto tudna kulon tolteni, a folyamatos mukodesu nagyhaztartasi gepek meg a harmadikon. A 230-as tolto meg jellemzoen nem eszi meg a 16A-t amugy sem. Es me'g idozitovel is indithatod, hogy lefekves utan [kezi inditasu gepek mar nem kellenek] menjenek. Bar ha idozitesz es ritkan van a ket autora tobb toltesi ido igeny mint az ejszaka, ez egy fazison is lemegy. Csak a kikapcs allitolag arthat ha a 230 felol jon - nem tudom, nalam csak hebe-hoba van hogy akkor me'g nincs tele, es nalunk sajna aramszunet is van hasonlo gyakorisaggal, eddig ehhez kotheto hiba nem jelentkezett. [Az egyik korabbi idozitos konnektor nem birta, most kapcsoloszekrenybe rakhato 100A-es van, azota nem izgulok.]
A helyes megoldas ettol fuggetlenul nyilvan az hogy dedikalt vezetek es tolto, de nalunk [igaz 3x25 van] mukodik az ev + phev toltes [ampera raadasul 6A default-on] a 230-rol, kulon fazison.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #11410 üzenetére
Ez benne van, már várom amúgy . De azért egy ideig még ki kell húznom, kb. ~6-7 évig kell még mininum 2 gyerekülés (+ közte férjen el még ember) és ~9 évig kell 1. A másik nyűg meg a babakocsi a csomagtartóban, ami foglalja a brutál helyet, de ez talán 2 év múlva megszűnik.
-
cOxeR
Ármester
Szerintem távlati célok miatt én a nyomvonalat erőltetném, ha már nyersz 2x16A-t valahogy azzal elég sokat előbbre jutsz. Olcsóbb semmi se lesz… azért nincs kerítésem meg térkő mert ideg bajt kaptam 1,5-2M Ft volt egy mezei falazott kerítés + kapu, meg hogy 500k a térkő anyag és 8-900k lett volna a munkadíj…. most futok egy újabb kört de gyanítom ennek 1,5-2x-ese lesz, abból kiindulva hogy a térkő is most kb 800k között van/lesz. Szóval ne tologasd szerintem… ha a távlati terveid ebben a házban elektromos autókkal van.
-
Vesa
veterán
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Tiédetis
Eddig nekem is elég volt, de a 2 kocsit nem fogja bírni egyszerre. Nem tudom széthúzni a töltést időben, mert nekem is este kell töltenem és a páromnak is.Biker
Egy ilyen dupla töltő terhelésmegosztóval gondolom legalább 300-400k, plusz még valahogy el kell hozni az órától a kábelt. Vagy ezt rá tudom köttetni az elosztódobozra, ahova bemegy a 3 fázis? Valami ilyen megoldás lenne a legjobb, mert az órától elkábelezést annyira nem szeretném eljátszani. Nem elsősorban az ár miatt, hanem mert fel kéne túrni hozzá a kertet.axioma
3 fázis megy be a garázsba, ott van a központi kismegszakító szekrény (vagy nem tudom hogy hívják). Az a gond, hogy a ház nem tud elmenni 1 fázisról, sok a fogyasztó. Így is figyelni kellett, mert ha valaki bekapcsolta a vízforralót miközben fel volt dugva a kocsi, akkor 1 percen belül levágta az áramot. El van osztva a ház a 3 fázison, akkor át is kéne kötni mindent, az elég nagy munka lenne. Szeriuntem nálad is azért megy, mert 25A-ed van. De nem rossz ötlet, ha kombinálni lehet egy ilyen terhelés elosztóval, vagy korlátozóval, ami visszaveszi a töltési teljesítményt, hogy ne vágja le az áramot. Erről nem tudok semmit.cOxeR
Nem voltam benne biztos, hogy tartósan EV-zni akarok, így egyelőre nem költöttem erre. Most kicsit vissza is táncolok a PHEV-el, de ezt is tölteni kell, úgyhogy mindegy. Sima ICE már biztos nem lesz. Hívok egy normális szerelőt aki képben van EV-kkel.A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
egy dupla 3x16A töltő az megállhat 270-280+fa körül, ha csak felező, ha kell terhelés megosztó akkor az sajnos +65e, és kell hozzá +2x0.5mm2 vezeték az elosztótól
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Thanks! De akkor ha jól értem, nem kell az órától kábeleket hozni hozzá, hanem rá tudják kötni a garázsba bejövő 3 fázisra az elosztódobozban? Mert ha igen, akkor így még mindig lényegesen olcsóbban jönnék ki, mint az árokásással és kábelfektetéssel.
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
"Eddig nekem is elég volt, de a 2 kocsit nem fogja bírni egyszerre. Nem tudom széthúzni a töltést időben, mert nekem is este kell töltenem és a páromnak is."
Azért egy dolgot tegyünk tisztába, mert sokan terjesztenek tévinformációt. Nem lesz több energiád, mint ami van, akármilyen terhelés megosztód van.
Ha rendelkezésre áll egy éjszaka 30kWh-nyi energiád, akkor az ha két autót töltesz egyszerre akkor 15-15kWh lesz, és ha hajnal kettőkor megcseréled, akkor is 15-15kWh lesz
Csak azt oldja meg egy ilyen cucc, hogy ne verje le a kismegszakítót.
a 16A limit az 16A limit, vagy 1x16A vagy 2x8A
és ha nincs meg a 6A minimum, akkor meg nem tölt az autóElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #11424 üzenetére
Miért nem tudsz?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #11426 üzenetére
Ilyenkor az auto árának egy részét ingatlanba kell tenni és olcsóbb autóval közlekedni. Józan paraszti logika alapján.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #11428 üzenetére
Na ja, ami nincs leírva, az kamu etetés… 100 Ft-ért is képesek emberek segget csinálni a szájukból.
-
FIREBLADE78
addikt
-
biker
nagyúr
igen, sajnos nem mindig megoldás a dupla töltő
Ha egy töltő és terhelés megosztós, akkor létezik olyan ám, aminél a terhelés megosztó és a töltő közt LoRa vezeték nélküli kapcsolat van, nem kell plusz kivinni vezetéket
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Egy érdekes friss cikk:
Ezek az elektromos autók veszítik
leggyorsabban értéküket: -
Andras6800
senior tag
Jó ez a cikk, csak mégsem. Ez amcsi piac, ami azért más kávéház. Több modell ami itthon megy, pl ott nincs is reprezentálva és fordítva.
Szóval iránymutatásnak jó lehet, de EU-ban messze nem mész vele. Még EU-n belül országok között is elég markéns különbségek tudnak lenni 1-1 autó amortizációját illetően. Nemhogy kontinensek között.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Ezek azok a dolgok, amihez az EV vásárlók többsége nem ért, mert honnan is kéne tudnia? Az én villanyszerelőm is teljesen fogalmatlan volt, pedig "szakember" (nem kétlem, hogy a normál épületvillamossághoz értett, de hogy EV töltés témában az alapokkal sem volt tisztában az már egyértelmű). Most találtam egy csapatot a közelben, akik értenek hozzá. Már csak a töltődet kell leboltolnunk.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Kicsit félreérthető a cikk, mert úgy tűnik, mintha az értékvesztés az autók minőségével vagy képességeivel lenne összefüggésben. Pedig egyáltalán nem! A prémiumok 1 éves értékvesztése a legtöbb szegmensben jelentős (különösen a luxus kategóriában), mindig is az volt, nincs ebben semmi extra és sajátos okai vannak. Akit érdekel, utána tud nézni, csak keressen rá a "JahresWagen" kifejezésre. Valójában, a legjobban a magán vásárlók járnak ezzel, mert 1 évesen, pár ezer km. futással, gyári garanciával 20-40%-os áron jutnak hozzá egészen top kategóriás kocsikhoz.
Az EV-k egy darabig még kiemelkednek, mert folyamatosan avulnak el, nagyon pörög az innováció a területen, és az új modellek érkezésével a régebbiekre a normálisnál is jobban csökken az érdeklődés.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
FIREBLADE78
addikt
Szeged - bp most pályán 125-130 kötötti tempomat 19,8 ír az app,de nem hiszek neki. Autó 21-22 körül mutatta a jelenlegit. Lehet a város miatt ugrott le.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tag
válasz FIREBLADE78 #11439 üzenetére
m5 Pest felé EV9 (a gyengécske) 33, szeged felé 28 tempomat 135 (gps 130km/h)
"there are more jacks then one at the fair..."
-
ozzy711
őstag
válasz FIREBLADE78 #11443 üzenetére
Gyere gyorsulni.
-
ozzy711
őstag
Nocsak-nocsak. [link]
-
tag
válasz FIREBLADE78 #11443 üzenetére
Hát azzal mindent (is) lehet, csak gyorsulni nem
Azért írtam, hogy a "gyengécske", mert tényleg az is.
Igen a fekete, ez csak 1 motoros 200 pacis... hát a 2.5 t az naaaaaagyon kevés.
Ha minden igaz pár héten belül tesztre kapom a GT Line-t a maga 385 pacijával, összkerékkel, 2 motorral...
Nem értem, hogy az "alapba" miért ezt a hajtásláncot tették bele a Kiánál, van bőven megfelelőbb is, mint pl. az EV6 ból a RWD 229, vagy a AWD 325... A 385 pacival szerintem 35 lesz a pályatempós fogyasztása, ami már nagyon nem ok."there are more jacks then one at the fair..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OTP Bank topic
- Notebook hibák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- PlayStation 5
- Politika
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen