Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
Prémium felár?
Egy hibrid és EV javítással foglalkozó cég szerint a Mercedes akkuk javítását a gyár egy elektronikai megoldással akadályozza. Ha egy akku elromlik (tehát pl. egy cella zárlatos lesz), akkor az egész akkura vonatkozóan letilt a rendszer, és az akku javítása (pl. cella csere) után sem engedi azt újra használni, hanem csak új akku esetén engedélyezi újra a működést. A cég szerint ez mind a hibrid, mind az EV Mercedes-ekre igaz. A cég kiderítette, hogy hol van ez a blokk és ki tudják iktatni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11214 üzenetére
Remélem azért te is érted a különbséget
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11215 üzenetére
Persze. A Merci akkuja legalább javítható...
Amúgy meg teljesen érthető az óvatosság az autógyártók részéről, hogy nem szeretnék semmilyen formában lehetővé tenni a házilagos barkácsolást az akkupakkokon. Ez egy nagyon komoly biztonsági kérdés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11216 üzenetére
Persze. A Merci akkuja legalább javítható...
Szövegértés egyes. Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik.Amúgy meg teljesen érthető az óvatosság az autógyártók részéről, hogy nem szeretnék semmilyen formában lehetővé tenni a házilagos barkácsolást az akkupakkokon.
Szó sem volt házilagos barkácsolásról, ez szervízben is pontosan ugyanígy van (asz egészet cseréltetik), szóval ne bullshitelj már...Tényleg ennyire ész nélkül kell védened a német gyártókat, csak mert az egyiknél dolgozol?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11217 üzenetére
"Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik"
Szervizben nem javítható, nekik cserélni kell. A gyárban viszont lehet javítani, felújítani, stb.
"ez szervízben is pontosan ugyanígy van"
Egy csomó javítást nem végeznek már szakszervízben, mert nincsenek rá felkészülve, sem eszközben, sem szaktudásban. Például sok gyártónál a blokkot sem bontják meg, egyben cserélik, a blokk meg megy a gyár központi felújító-javító központjába.
"Tényleg ennyire ész nélkül kell védened a német gyártókat"
Szó sincs róla. Megpróbálom bővíteni a tudásod a világról és az autóiparról, hátha sikerül túljutni a konteókon.
Mellesleg a fentebb berakott kép egy Tesla akkupakkról van. Kikeressem neked hogy a 4680-as pakkjuk hogy néz ki belülről? Ők is ugyanígy gondolkodnak, és gyanítom mások is. Ennek semmi köze ahhoz hogy egy gyártó német vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11218 üzenetére
"Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik"
Szervizben nem javítható, nekik cserélni kell. A gyárban viszont lehet javítani, felújítani, stb.
"ez szervízben is pontosan ugyanígy van"
Egy csomó javítást nem végeznek már szakszervízben, mert nincsenek rá felkészülve, sem eszközben, sem szaktudásban. Például sok gyártónál a blokkot sem bontják meg, egyben cserélik, a blokk meg megy a gyár központi felújító-javító központjába.
Buuuuuullshiiiiiiiiiiit.A vevővel kifizettetik az egész költségét, ahelyett, hogy megjavítanák, pedig képesek lennének rá, RÁADÁSUL a 3rd party javításokat is ellehetetlenítik. Nettó patkány anti-consumer magatartás, te meg véded. Bravó.
Ők is ugyanígy gondolkodnak, és gyanítom mások is.
Ez is bullshit, ugyanis a Tesla akksijait lehet javíttatni 3rd partyval, a Tesla nem teszi tönkre szándékosan az egész akksipakkot 1 cella elromlásánál, a Merci meg igen. Olvasd már el amit linkeltem ide, ne ész nélkül vagdalkozz.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11219 üzenetére
"vevővel kifizettetik az egész költségét"
Ha garanciában cserélik, akkor a vevő pont nem fizet semmit. Tehát az autógyár első körben saját magával baszik ki amikor ilyen megoldásokat készít. Nem is csinálják ha műszakilag nem indokolt.
Egyébként meg nyilván fizetni kell érte."RÁADÁSUL a 3rd party javításokat is ellehetetlenítik"
A kutya nem foglalkozik ezzel. Ez szimplán egy konteó. Ez nem fejlesztési cél.
"a Tesla akksijait lehet javíttatni 3rd partyval, a Tesla nem teszi tönkre szándékosan az egész akksipakkot 1 cella elromlásánál"
Tévedni méltóztatol. Sem a 2170re épülő , sem a 4680ra épülő pakkokban nem lehet cellát cserélni. A 2170ben 4 nagy modul van, és modulonként van egybeöntve, a 4680ban meg teljesen egybe van öntve az egész ragasztóval. Gyakorlatilag javíthatatlan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11220 üzenetére
Ez szimplán egy konteó. Ez nem fejlesztési cél.
Ok, feladom. Akkor szerinted mi a célja a linkelt dolognak? Mert ugye pont erről beszélünk...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
ozzy711
őstag
válasz Ezekiell #11221 üzenetére
Oké, de ez csak 8 év/160.000 km ( kisebb eltérésekkel a különböző gyártóknál ) után lesz esedékes, addig gariban megy a csere. Akkor viszont zsebbenyúlós lehet.
Az angol szöveget nem teljesen értem: Egy 0,8 kw/h kapacitású akku hiba miatt 12.000 eurós költség keletkezik, mert nem javítják, hanem cserélik?
Remélem a vw rugalmasabban kezeli ezt a kérdést![ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11223 üzenetére
Gyönyörű generic bullshit, amit bármire rá lehet húzni. Valójában meg mindenkinek (kivéve neked, termeszetesen) nyilvánvaló anti-consumer magatartás.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
gorbep
senior tag
válasz Ezekiell #11221 üzenetére
mint ahogy az is csak konteó, hogy laptop akkuban labortáppal feszültségen kell tartanom a BMS-t, amíg kivágom és beponthegesztem a szar cella helyére az újat, különben kiírja a BMS-t hibára, és csak komplett akkupakkot lehet cserélni, a régit meg dobhatod a kukába...
az ilyenért szénné büntetném a gyártókat... mindegy, hogy laptop vagy telefon, vagy BEV...
Ez nagyobb szemétség mint a VAG DieselGate... MB AccuGate... remélem legalább akkorát buknak is vele
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11224 üzenetére
"Valójában meg mindenkinek (kivéve neked, termeszetesen) nyilvánvaló anti-consumer magatartás."
Mindenkinek nyilvánvalóan nem az, akinek van egy kis fogalma az autóiparról. A konteósokat meg nem kell komolyan venni. A laposföldhívőket sem vesszük komolyan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11225 üzenetére
Aztán ha leég egy ház azért, mert kigyulladt a faszba az általad barkácsolt akku, akkor szívesen mész majd börtönbe? Hidd el, az autógyári mérnök se szívesen megy, ráadásul neki ezerszer több tapasztalata és tudása van mint neked, látott már ezer dolgot, úgyhogy már a hideg vizet is inkább megfújja.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11227 üzenetére
Igen, látott pár 100 diesel BMW-t porrá hamvadni... én is fújnám...
Ez nem biztonsági kérdés, az javítson akku pakkot, akinek van rá tudása, szakképesítése, felelősségbiztosítása... de az hogy a gyártó ezt szándékosan ellehetetlenít, az vérlázító...
Ha egy villamosmérnök cellát cserél az akkuban, az neked barkács??? Furák a fogalmaid... de nem is várunk tőled mást...
Dolgozom együtt német autógyári mérnökökkel, nem estem hasra a "nagy" tudásuktól, hiába fényezed őket...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11226 üzenetére
A laposföldhívőket sem vesszük komolyan.
Ez itt most jelen esetben te vagy, fyi. Vannak a tények (a Merci szándékosan javíthatatlanná teszi az akksipakkját, akár 1 cella hibája esetén is), meg vannak az ezt tagadók/kifogásokat keresők - te.
Az a szép ebben az egészben, hogy miközben megy a sírás (jogosan), hogy megöljük a földet a túlfogyasztással, ilyen faszságokat csinálnak a gyártók egyedül a profitmaximalizálás érdekében és az idióták tapsolnak is hozzá. Alig várom hogy a right to repair mindenhova kiterjedjen.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11227 üzenetére
Ugyanazokról a német prémium nagytudású autógyári mérnökökről beszélünk, akik szerint lifetime a hajtóműolaj, meg 30-50e km az olajcsere periódus? vagy a csillagos márkánál, akik leveszik az automata váltó öntvényéről a leeresztő csavar helyét, nehogy olajat cseréljenek benne?
Ne, ne is válaszolj...
PEACE
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
válasz gorbep #11228 üzenetére
Az a gond, hogy magadból indulsz ki.
Elfelejted, hogy a 10M szakértő országában élünk. De más országokban is vannak "szakemberek" bőven.
Igazad van, patkányság, hogy az egész pakkot tiltja a BMS, de evvel védhető ki a mekkmester hatás. Bár nem tul "zöld" megoldás... Most az egy dolog, hogy te mint villamosmérnök kijavítod, értesz hozzá.. tudod mit csinálsz. De majd Feri a sarki fűszeres keresni fogja tovább, ki tudja nálad is olcsóbban megcsinálni. Aztán egyszer csak lesz valaki aki nagyon ügyes, meg olcsó akit csak azt hiszi, hogy ért hozzá. A márkának meg mérlegelnie kell, hogy akkor mi árt jobban a brand-nek.. Az, hogy csak egyben lehet cserélni akkut vagy az, ha leég pár EV? Pláne amekkora hírverés van minden egyes EV tűzből. Még akkor is körbe járja a sajtót, hogy megint kigyulladt egy EV, ha csak arra járt, lassított és nézte ahogy ég a Diesel bömös.Szánalmas ahogy a BMW az egész külső égésű diesel motor témát kezelte. De az 1 tervezési hiba, amit ráadásul szarul is kezeltek. A másik meg önmagam védelme.
Szerintem kicsit pont ide illő példa az a 6-os BMW-s eset, amelyiknek szétesett a motor az Érdi emelkedőn vagy 10 éve. Full motorcserés lett és sok helyre eljutott a hír, hogy a BMW megtagadta a motorcserét meg a kártalanítást, pedig keveset futott nem túl öreg 6-os volt nagy motorral.
Azt mindenki elfelejtette lehozni, hogy amúgy rommá volt tuningolva nem gyári megoldással amit ugye nem szabad.Most mondhatod azt, hogy csak olyan nyúljon az aksiba aki ért hozzá. Aztán nézd meg hány autó végzi roncsként, mert egy szakértő hozzányúlt?
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11228 üzenetére
" látott pár 100 diesel BMW-t porrá hamvadni..."
Meg durvábbakat is. Az "csak" gyártási hiba volt.
"Ez nem biztonsági kérdés"
Abszolut biztonsági kérdés. Ez majd akkor lesz nyilvánvaló mindenki számára, amikor elég sok EV lesz az utcán ahhoz, hogy az otthon barkácsolás elterjedjen. Fogunk látni sok szép tüzet majd.
"Ha egy villamosmérnök cellát cserél az akkuban, az neked barkács???"
Teljesen mindegy ki csinálja. Ha nem áll rendelkezésre olyan technológia, ami a gyári szintü biztonságot garantálja, akkor az bizony barkács.
"Dolgozom együtt német autógyári mérnökökkel, nem estem hasra a "nagy" tudásuktól,"
(ásít)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
válasz gorbep #11230 üzenetére
Vagy a premium márkás autónál teljesen életszerű, hogy 5-7000km alatt 0,5-1l olajat eszik a motor, ezért tettek is egyet a csomagtartóba átadáskor
Akkor még nem is beszéltünk a TSI motorok "tartósságáról"
persze lehetne itt sorolni, csak szét kell nézni a csúnya neten
[link]
-------------
De szerintem tényleg hagyjátok abba, minél többet tesztek bele, annál jobban érzi magát.
Tudod, ha valaki képvisel valakit, érdeke ez.
Ez egy villanyautós topic, akiknek van ilyen kocsijuk, azokkal kell folytatni a szakmai beszélgetést. Fárasztó állandóan átugrálni a posztokat.
Egyébként ideje lenne figyelembe venni a Mod. üzenetét.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
Az EU Parlament mar tavaly elfogadta a javitashoz valo jogrol szolo jogszabalyt (nem követtem, hogy minden mas szükséges adminisztaracio utan jogeröre emelkedett-e mar), vagyis hogy a gyarto NEM tilthatja meg harmadik féllel történö javitast (igazabol akar az otthonit sem), söt, a dokumentaciot is biztositania kell a javitashoz. Az egyetlen amit kiköthet, az az, hogy pontosan milyen technologiat kell hasznalni ahhoz, hogy a javitas szakszerünek legyen tekinthetö. Igy egy ilyen korlatozas is csak annyit jelent, hogy szakszerviz (akar független) ha akarja, ezt a blokkolast feloldhatja szabalyosan, a gyarto altal meghatarozott és atadott techikakkal...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11231 üzenetére
"az 1 tervezési hiba, amit ráadásul szarul is kezeltek."
Valójában nem tervezési hiba, és úgy kezelték ahogy a legjobb tudásuk szerint tudták. De ez mellékszál.
"te mint villamosmérnök kijavítod"
Pont a villamosmérnöknek kellene ismerni a házi barkács korlátait. Persze ha nem ért az autóipari tervezéshez és teszteléshez, akkor honnan tudná?
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biga
senior tag
Megtalaltam a közleményt: [link] . Mondjuk itt elsösorrban haztartasi eszközökröl beszél, igy lehet, hogy a jarmü-re nem vonatkozik. Hmm... szoval lehet, hogy ide mégis irrelevans
Ha valaki tud rola többet, az esetleg hasznos lenne...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11236 üzenetére
Ki beszélt házi barkácsról? Folyton csúsztatsz...
Ismeretlenül leszólsz valakit, akiről semmit sem tudsz... mellesleg pont van némi fogalma az autóipari tesztelésről. HA ránéznél a térképre, esetleg feltételezhetnéd... sok alkatrészetek itt készül(t)... egyéb német prémiumokkal együtt... bár a legtöbb megrendelésetek elillant pár hónapos időtávban... az eddigi német túlsúlyt felváltja a Stellantis... ez is elgondolkodtató... de ásíts csak nyugodtan...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ezekiell
veterán
Járművekre nem vonatkozik. De sok ilyet csinálnak a gyártók még, akkor majd tuti hogy fog, hiába vergődnek akárkik.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11239 üzenetére
"Ki beszélt házi barkácsról"
Te beszéltél itt házi barkácsról:
"laptop akkuban labortáppal feszültségen kell tartanom a BMS-t, amíg kivágom és beponthegesztem a szar cella helyére az újat"
Ez az én szememben kimeríti a házi barkács fogalmát. Pláne hogy egy laptopakku filléres cucc, több az óradíja erre a munkára egy hozzáértőnek, mint amennyibe egy komplett új akku kerül.
Ráadásul autó akkuval indult a beszélgetés.
"mellesleg pont van némi fogalma az autóipari tesztelésről"
Értem. Tehát az szerinted teljes mértékben elképzelhető, hogy műhely körülmények között megbízhatóan reprodukálni lehet egy olyan hegesztést, amit egyébként a gyárban egy baromi drága automata végez több tucatnyi paramétert figyelembe véve, mely paramétereket sok éves fejlesztéssel és teszteléssel állapítottak meg és validáltak. Üzembiztosan fogja hozni a kötés a gyári paramétereket, működni fog szélsőséges üzemi körülmények között is, sok ciklus után is.
És amikor a gyár ezt nem engedi, akkor az csak azért lehet, mert le akarja húzni a vásárlót.Hát jó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11242 üzenetére
Te tényleg nem gondolkozol?
Ne mondd nekem, hogy egy élettartama közepén-végén lévő autót ha beviszem a szervizbe echte gyári technológiával javítják. Senki sem akarja a gyártási minőséget elérni, nem is cél... egy hengerfejet sem tudnak ugyanúgy feltenni, mint ahogy a gyárban tették... nincs rá milliós automata gépsoruk, még a "szent BMW" márkaszervizeknek sem, hiába is próbálod ezt sugallni... ha a BEV-nél nincsenek a gyártónak ilyen aggályai, akkor itt miért? Ez egyszerű pénzlehúzás... a gyártó a gazdasági totálkárra utazik, mint már sokszor.... dobd el, vegyél újat, az pörgeti a business-t.
1. A teljesítményelektronikában hasonló eljárásért felkoncolnák a gyártót, ha egy ilyen gyártói technológiával meg a sok milliós gépével példálózna... pl egy ipari szünetmentesben így lehalna a BMS... el ne kezd hogy az biztonságosabb... kicsit sem...
2. sokszor eleve nem gyári, de vele megegyező, vagy akár silányabb utángyártott alkatrészt tesznek be (mielőtt elkezdenéd, a márkaszervizben is!) , Azt ne mondd, hogy ezt a gyártő máshol tiltja, mert itt vágok magamon eret... pont leszarja, már nincs garancia. Ha nem szakszerűen javítottad, mossák kezeiket, így jártál...
De ne is válaszolj, Te nem ezen a bolygón élsz, és nem látsz ki szemellenződ mögül... persze a TE életszínvonaladat ez a mentalitás tartja fent.... de szerencsére már nem sokáig...
Az aláírásodhoz nem kell komment.... jól jellemez....
Szerk: ha az EU változást akarna meg zöld átmenetet, azonnal bevezetné, hogy az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni.... mindjárt megoldódnának ezek a szemétkedéses problémák... pipa...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
1 millió kilométer vagy 10 év akkumulátor garanciával
[link]A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11243 üzenetére
Figyi, veled ellentétben én nem konteókkal meg félinformációkkal próbálom a világot megmagyarázni, hanem én konkrétan tudom, hogy hogyan és miért van úgy, ahogy. Ha már a hengerfejet felhoztad: 5 évig terveztem hengerfejet, illetve voltam a hengerfej fejlesztő csapat vezetője. Ennek a csapatnak a dolga többek között a szerviz megoldások kifejlesztése és validálása is. Tehát valóban nem ugyanúgy szerelik fel a hengerfejet, de ahogy felszerelik az a gyár által tesztelt megoldás, ugyanúgy megcsinálta a motor a tartós teszteket azzal a szerelési folyamattal is, ahogy a gyárival,.műszaki szempontból egyenértékű megoldás.
"Ez egyszerű pénzlehúzás... a gyártó a gazdasági totálkárra utazik, mint már sokszor.... dobd el, vegyél újat, az pörgeti a business-t."
Butaság, konteo, nem igaz.
"egy ipari szünetmentesben"
Irreleváns példa az autóipar szempontjából. Teljesen más a felhasználás, a tervezési cél, a költségkeret, stb.
"Te nem ezen a bolygón élsz, és nem látsz ki szemellenződ mögül..."
Veled ellentétben én értek ahhoz amiről beszélek. Ez a szakmám, ezt csinálom az első vonalban már több mint húsz éve. Te meg ebből akarsz kioktatni.
"az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni..."
Nyugodtan. Csak ettől olyan drágák lennének az új autók, hogy nem bírnád megfizetni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #11248 üzenetére
Az…
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11248 üzenetére
Ahamm... 2 percen belül cáfolod saját magad... LOL...
1. "az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni..."
Nyugodtan. Csak ettől olyan drágák lennének az új autók, hogy nem bírnád megfizetni.
2. Hogy ki mennyi garanciát vállal, az szimplán marketing döntés.Te... Ász...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Mobil flották
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Androidos tablet topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen