-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
z123456789
addikt
válasz Gaboman #110700 üzenetére
Arra mondjuk még mindig kíváncsi vagyok, hogy abból a táblázatból hogyan lehet megállapítani hogy üzemórásnak számít-e, mert ugye a km óra, az benne van, és számolja is a km-eket.
Olajcsere 500 km-enként, vagy 2000 km-enként? Azt sem értem ott. De minden esetre gyanús...
Sajnálom, nem értem, és nem értek hozzá. Egy db használt, öreg motorom volt eddig. -
BlackPriest
őstag
válasz z123456789 #110699 üzenetére
ott van, hogy hány ezrenként mit kell cserélni, illetve miket kell ellenőrizni. a garantált cserékből láthatod, hogy mennyibe kerül 1000km. nem cinizmus, csinálj egy táblázatot pár kiszemelt típus karbantartási ciklusaiból és meglátod mennyivel drágább egy üzemórás (azon belül is van különbség)
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
BlackPriest
őstag
válasz z123456789 #110701 üzenetére
500-nál csere, 2000-nél csere, onnan tartod a ritmust (2ezrenként). én a 10ezres oszlopot nézném, az zsebbenyúlós, nekem max két év.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #110701 üzenetére
Az 610 kötelező olajcserére 5000 kilométert ír, de a valóságban terephasználat mellett 2000 kilométer azt kész, ha neked 2000 kilométert írnak neki elő nagyon meglepődnék ha 1000 kilométert kibírna.
De nem csak ez az a tényező ami végett nem választanám ezt a márkát, ismeretlen, alkatrészellátására is nagyon kíváncsi lennék.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
z123456789
addikt
válasz BlackPriest #110703 üzenetére
Megkérdezem máshogyan, mert hiába google fordítózom le, fogalmam sincs azok mit jelentenek. Jó, olaj pumpát értem. Mondjuk ettől még nem találok árgépen SWM olajpumpát.
Amit ennél a motornál kell cserélni 10 000 km után, azt mondjuk mennyi km után kell cserélni egy utcai, átlagos használatra szánt motornál? Vagy ha esetleg van türelme valakinek leírni, hogy mik azok a tételek ott fent, azt is megköszönném.
Amúgy, ja, nekem is kb 2 év a 10-12e km.(#110704) Gaboman
De miért cserélsz 2000 km után olajat, ha 5000 van előírva? Ami amúgy is egy terepmotor.
Ha az ember új motort vesz, akkor tök mindegy a alkatrész ellátottság, vagyis jó nem mindegy, de nem az én dolgom, hogy a szerviz le tudja-e szervizelni.Jó ez már veszett fejsze, nem veszek ilyet se, de akkor már kiderítem az okokat. (Ha még nem megyek az agyára senkinek. )
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #110705 üzenetére
Egy versenytechnika ami ebben a blokkban is van, ha jól tudom Husqi SM510R némi átalakítással.
A lényege, ezek a blokkok nem olyan tartósak mint egy utcai motoré, mivel versenycélra vannak, kihegyezettek.
10000 kilométernél már előfordulhat hogy dugattyú, szelepek, hajtókar, csapágyak cseréjére szorul, ha titán szelepes az már alapból nem olcsó mulatság.
Egy ilyen beavatkozás még ha főtengelyt nem is kell cserélni közel 300 ezrecske.
Te vegyes felhasználásra szeretnéd használni, 10000 kilométer két szezon alatt simán bele is futhat.Egy üzemórás motornál pedig mindig az a legnagyobb gond ha sokat van folyamatosan magas fordulaton, a közhiedelmekkel ellentétben közúton sokkal jobban van kitéve nagyobb fordulatnak mint terepen.Ha az átlagtempókat és ha hozzá tartozó fordulatot visszanéznéd közút és terep után meglepődnél hogy mennyivel nagyobb fordulaton használod átlagban közúton.Ez a rákfenéje az üzemórás motornak, így pörög bele hamar az üzemóra.És érdemes náluk betartani a kötelezően előírt szervizelést, mert érzékenyebbek mint a nem kihegyezett motorok.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
z123456789
addikt
válasz Gaboman #110706 üzenetére
Értem. Köszi.
Tiszta sor. Amúgy az egyértelmű, hogy közúton jobban pörög a motor. Terepen nem tudod olyan egyenletesen tépni neki, mint aszfalton. Vagyis hát én így látom.
Nem akarok üzemórás motort, de akkor ezek szerint olyan "üzemórás" motor is van, ami nem üzemóra után szervizelendő, hanem km után, méghozzá, kevesebb km után, mint normál társaik. Szóval akkor ne is üzemórásnak hívjuk, hanem versenyre épített motornak. Mert én eddig az üzemórás motorokat kerültem, itt akkor ez a magam fajta laikusnak félre érthető.
Ezért nem értettem miért mondjátok hogy üzemórás, és hittem azt hogy az csak egy plusz funkció benne.Marad a DRZ E, meg a XR650R.
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz z123456789 #110707 üzenetére
a drz 400 e is üzemórás blokk, az s, sm nem üzemórás. láttam nemrég olyan manuált, ahol órára vagy 100 liter üzemanyagra volt megadva a csere.
"Nem akarok üzemórás motort, de akkor ezek szerint olyan "üzemórás" motor is van, ami nem üzemóra után szervizelendő, hanem km után, méghozzá, kevesebb km után, mint normál társaik."
tökmindegy hogy hívod, a lényeg, hogy egy "gyenge" és tartós blokk helyett egy erős, de gyorsabban elhasználódó van benne. attól, hogy van rajta index még nem lesz utcai a blokkja, csak kimehet a forgalomba.
az alkatrészellátás valóban mindegy, ha szakszervizben csináltatod, csak a százezrek kellemetlenek, meg az idő.
én is ezen a körön vagyok, szpermotót keresek, a mostani helyett, de valamit valamiért. én ott tartok, hogy husky (610, 630) vagy ktm (640 lc4, 660 smc, 690), drz400sm, vagy hagyom hízni a motort és xt 660x. ha elég a kisebb, akkor wr250x vagy crf 250m, de ezek erőre sehol sincsenek egy valódi sm-hez képest.
ami ezen kívül van, azok mind verseny technikák minden örömükkel és bánatukkal. és már a fenti ktm-ek tapasztaltait olvasva is elég vegyes a kép, nem is fiatalok, ki tudja megkapták e ami jár nekik.
*a tévedés jogát fenntartom/én is szívesen fogadok ötleteket
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #110707 üzenetére
Nézd csak meg a Husqi blokkját, szinte ugyan az mit amit SWM-be van, lehet némi átalakítást végeztek rajta, de alapvetően egy a kettő.
Külföldi fórum írások!
510 = True race bike with race bike maintenance intervals.
15 üzemórát adnak meg neki, ez kb 500-700 km között szokott lenni.Igen a DRZ400E is üzemórás, csak az még ráadásul orr nehéz is, nem túl komoly futóművel.
Akkor már egy EXC400, ugyan úgy üzemórás de sokkal jobb súlyelosztás, futómű.
Nem ajánlanám egyiket sem túlságosan vegyes felhasználásra, ezek inkább enduró vonalon érzik jól magukat, közúton elfogynak.
Vegyes célra mindenképpen nagyobb cm3 vennék ami közúton is jól érzi magát nem jön zavarba, de terepen is kezelhető.
Az XR650R az jó választás, de ha van kedved ugorj el, meglátnád milyen lett most a TE, nagyon nem ismernél rá.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
z123456789
addikt
válasz BlackPriest #110708 üzenetére
"a drz 400 e is üzemórás blokk"
Az istenit! Nekem olyan motor kellene, amivel ősszel átválthatok terepre. De akkor már látom, hogy ezt jó gyorsan el kell felejteni a francba. Aztán el kell dönteni."tökmindegy hogy hívod..." Na, igen, ezt akartam kihozni belőle.
Azt hittem, feketén-fehéren van üzemórás, meg km intervallumos gép, aztán csá.KTM-et nem szeretnék, illetve olyan nagyot sem mint a 660, azt már kicsit nagynak érzem tényleg, mármint hogy akkor már nem SM-et vennék. Az sm-ben pont az tetszik, hogy olyan filigrán.
Egyrészről azért nagy a dilemmám, mert kipróbálnám az SM-et, a terepet is, de nehezen engedem el, hogy ne tudjak utcán menni, akár ketten is. Na most SM-mel lehet terepre menni, tereppel utcára, pláne nem lehet velük kettecskén utazgatni...szóval.
A megoldás, hogy kéne egy utcai két személyes naked, mint pl a z750 volt, egy SM, meg egy terep.(#110709) Gaboman
Azt tudom. Meg írják is, hogy kb ugyanaz, illetve más ismerős is mondta, hogy ez totál ugyanaz.Annyit változott a Husquarnád?
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz z123456789 #110710 üzenetére
azért a terep kérdés. enduro gumival gondolom földutazni tudsz. ha nem állatkodsz, akkor nem kell 320as tárcsa, inkább cserélnék gumit és gondolkodnék enduroban a helyedben. ketten sm-en? 10km. én az xt-t nézegetem, nagyobb, nehezebb, nem sm, de azért nah...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #110710 üzenetére
Teljesen más lett nyitottan mint gyári állapotában, szerény 123 kg tömegem alatt még 4.ben is feltudom emeltetni a földtől a első kereket kuplung nélkül.
És még most is hosszúak a sebességek terepre, 120-130 körül mehet végre.
Ideális áttétel a mi környékünkön a 110 km/h végsebesség, ezt sem éred el vele sehol mert nincs olyan hosszú rész ahol ennyire kilehetne tépni.
Ahhoz az átlagtempóhoz amit mi megyünk bőven elegendő az az áttétel, viszont meghagyom így, nem változtatok már rajta.
Úgy is arra voltam kíváncsi mennyit változik a jelenlegi áttételhez képest nyitott állapotban, rettentően elégedett vagyok, és ugye nem padon lett hozzáállítva, amivel még jobban be lehetett volna lőni.2 személyre kell venni egy nagyrobogót, tökéletes vele ingázni, kényelmes és jól is megy, mellé kell egy jó enduró amivel meg állatkodni lehet.
Az endurózás mellett közúton nem is fog a vagánykodás érdekelni.
Legalábbis engem tök hidegen hagy, sokkal jobban élvezem a kényelmet, a praktikusságot, ha meg el akarom kenni a száját arra ott a terep, ahol 100 jobban élvezem a motorozást.
Nem kell ezer idióta baromra figyelnem, hiába tudsz akárhogy motorozni annyi a selejtes az utakon.
Azért választottam robogót, ezzel nem sietek sehová, nincs az a vágyam hogy áh most aztán tépem neki.
Teljesen átértékelődött a közúti motorozásom, valahogy ez a stílus nagyon bejön, persze ha nem lenne mellette enduróm akkor lehet nem nagyrobogóm lenne, mert akkor közúton szeretném magamat kiélvezkedni, mivel terepen nem tudom.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #110707 üzenetére
Lehet hogy kozuton jobban porog egy motor, de ha nem vegsebesseget kell tartanod, kornatsem kapjak az alkatreszek azt a terhelest, mint terepen ha megnyitod a fojtoszelepet.
Ha vegsebesseg kozeleben mesz vele, valoszinuleg az nem tesz jot neki, de amugy sebessegnel hutes van boven a menetszeltol, csak az alternalo tomegek a pusztitoak.
Ha valami nem stimmel egy ilyen motornal, az elo fog jonni az amugy kis energiaba kerulo sebessegtartasnal, de ezt epeszu keretek kozott nem a fordulatszam szamlajara irnam, hanem hogy szar a motor eleve.
Terepen nagyobb a terheles, kisebb a hutes.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #110714 üzenetére
Fogadjunk abban hogy terep használat mellett, nem versenycélra gondolok, hanem ahogy én motorozok tovább bírná az olaj is mint ha kint megy vele közúton.
Az a terhelés amit kint kap más, mert ott rövid idegig áll fent a magas fordulat, nem úgy mint kint közúton, magamból kiindulva sokkal többet mentem az SM610-el, SMC-vel és az EXC-vel a felső fordulatszám tartományhoz közelében, többször mentem 130-140-150 tempókat huzamosabb ideig úgy hogy a végük 160 környékén volt.Főleg azért mert olyan motoros közösséggel gurultam akikkel tartani kellett a tempót.
Kint erre nincs lehetőség, mint ahogy írtam is korábban, ott közel sem vagyok olyan tartományban vagy ha igen csak minimális ideig.
Persze falaknál kell a fordulat, ne de az tart 5-10 másodpercig, nem perceken, 10 perceken vagy fél órákon át.
Én nagyon úgy látom hogy az üzemórás motoroknak pont az a achillessarkuk.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
JoinR
senior tag
válasz Gaboman #110715 üzenetére
Valamiért azt gondolod, hogy a megtett fordulatok száma és a motor élettartama lineárisan arányos, és nem veszed figyelembe a motor terhelését (kellően rövid áttétellel simán lehet alacsonyabb a végtempó közelében"igénybevett" nyomaték, mint a fullgázas kigyorsításoknál, és akkor a fordulatszám és olajnyomás kapcsolatáról meg még nem is beszéltünk).
-
Gaboman
nagyúr
válasz JoinR #110717 üzenetére
Lehet hogy igazad van, de akkor az miért van hogy akik használták terepen és közúton is üzemórás gépeiket előbb kellett nekik blokkgenerált végezni közúton mint terepen?
Mi az oka hogy oda nem igazán ajánlotta egyikük sem, mindegyikük azt mondja terep, nem közút!hroberto 690 szuper lenne endurózni!
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Jakab66[hun] #110126 üzenetére
Vallj színt! Melyik vagy a videóból?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #110718 üzenetére
Gondolom azert kellett elobb generalozni, mert az uzemora szamlalo a gyertyakabelrol a gyujtast nezi, ami egy eleg egyszeru szamlalas, mert az csak a fordulatot szamlalja, de hogy milyen terheles mellett fordul valami, azt mar nem. Utcai hasznalatnal meg fordulat megvolt mindig.
En abbol indultam ki, hogy a kuplungomat eleg hamar leegettem, es ketszer forraltam fel a vizemet jeges tocsaknal is. Szerintem az joval megterhelobb, mint utcan egy sebesseget kis energiaval fenntartani nagy porges mellett.
De ahogy azt mondani szoktak: a problema osszetett :DNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz JoinR #110717 üzenetére
Beszéltem Honda szerelő ismerősömmel, mondom lekérdem már ezt a témát hogy én is teljesen képben legyek.
Azt mondta teljesen mindegy hogy terep vagy közút, üzemórában ugyan annyi lesz amikor bontani fogják, bármelyik célra (SM vagy enduróra használja.)
Csak a megtett kilométer nagyon nem lesz ugyan az, terepen ugye sokkal kevesebb lesz benne, mivel ott nehezebb nagyobb tempót menni.
Ő csak a Honda versenyenduróiról tud tapasztalatokat mondani, 100 üzemóra után dugattyúcsere érettek általában, 2-3 dugattyú után egy hajtókar.
Terepen 15 üzemóra átlagban 600-700 kilométer, szorozzuk be 7x hogy megkapjuk a 100 üzemórát egy kicsivel több is lesz ha számolunk 700 kilométerrel akkor 4900 amikor elő van írva.
Közúton a duplája kb amit bírnak az akkor durván 10000 kilométer, cseréig.
És itt új motorról beszélünk, aminek rendesen betartják a kötelező karbantartásokat, cseréket, ellenőrzéseket.
Ezek szinte minden üzemórás gépre igazak, kisebb eltérésekkel.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
JoinR
senior tag
válasz Gaboman #110718 üzenetére
Nyugi én sem ajánlanám, hogy bárki közúton üzemórás terepmotorral (enduro, SM stb.) közlekedjen
Amúgy ezer oka lehet: pl. hosszú áttétel miatt valóban viszonylag nagy a motor terhelése, ráadásul közúton húzzák neki, míg terepen nem tudnak motorozni és 10-20%-on mennek. Pont ezért is mondják, hogy ezek az üzemórák versenykörülmények közé vannak belőve, és a hétvégi földutas bóklászással simán min. duplázható az élettartam.szerk: a szerelőnek nyilván mindegy, hogy hogy kerül bele az x üzemóra, ha annyi az előírás a karbantartásra, akkor cserélnek, amit kell...pont ez a lényege az üzemórának ő nem az élettartamról beszél, hanem a garantált megbízhatóságról x óráig.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz JoinR #110722 üzenetére
míg terepen nem tudnak motorozni és 10-20%-on mennek. Pont ezért is mondják, hogy ezek az üzemórák versenykörülmények közé vannak belőve, és a hétvégi földutas bóklászással simán min. duplázható az élettartam.
Szerintem is így van, persze az ellenőrzéseket érdemes az előírás szerint megnézni rajtuk, mivel sokkal érzékenyebben a hanyagságra.
Ilyen gépet újból arra vennék ha havi pár órát mennék vele, enduró túrára sem ahol hétvégente akár 100-150 kilométert lenyomunk.szerk: a szerelőnek nyilván mindegy, hogy hogy kerül bele az x üzemóra, ha annyi az előírás a karbantartásra, akkor cserélnek, amit kell...pont ez a lényege az üzemórának ő nem az élettartamról beszél, hanem a garantált megbízhatóságról x óráig.
Ő arról beszélt amit tapasztalt, hogy ott már csere érettek voltak.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pityu.
nagyúr
Van itt valakinek yamaha ybr125-öse?Mennyire bírja az önkiszolgáló autómosóban való mosást,be tud ázni valahol vagy lehet ott mosni csak egy két helyen kell vigyázni?
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Pityu. #110724 üzenetére
Lándzsával tuti nem mosnám, főleg nem mosóban. Nem csak a fényezés miatt de a lándzsa lazán benyomja olyan helyekre a vizet még ha vigyázol is, hogy lazán kinézhet egy kis elektromos probléma...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
z123456789
addikt
válasz BlackPriest #110711 üzenetére
(#110711) BlackPriest
Semmi állatkodás, ismerkedni szeretnék a tereppel. Enduro a terv, de olyan, amit használhatok mondjuk egy SM szettel közúton is. Bár el tudom engedni ha úgy van az SM témát, jelenleg a terep jobban vonz.
Ketten sm-en 10 km. Ezt mondjuk én is így gondolom, azért is írtam, hogy az enduro, és az sm is egyszemélyes, és pont ezért lenne jó mellé egy másik, ami elvisz kettőnket is. Persze a 3 motor az utópia.
Biztosan bivaly az XT, meg nem is rossz, de valahogy nekem az már tényleg nagy. Illetve azzal terepre menni...nem is tudom. Ahogy írtam feljebb, inkább megelégszem csak a tereppel.(#110712) Gaboman
Hm... jól hangzik.Második részét megértem, de mivel a motoros pályafutásom nem valami hosszú idáig, én azért még felülnék közúton másra is mint nagyrobogó. Bár a csajom biztos jobban örülne egy nagyrobogónak.
(#110714) persuader
Én igazából tegnap jöttem rá, hogy az egész endurohoz való hozzáállásom hibás felvetéseken alapul. Ettől függetlenül, köszi, hogy leírtad ezt.
Mások a szervizmetódusok, mint egy utcai motornál. Illetve ez is hibás azt hiszem. A kevesebb hengerrel ellátott, nyersebb motoroknak korábban van szükségük alkatrész, és olajcserére. Azt hiszem valami ilyesmi. A lényeg, hogy leszűrtem, ez nem a z750, amiben szezon elején cserélek olajat, meg szűrőket, kétévente hűtőfolyadékot, néha szelep ellenőrzés, stb... hanem kicsit korábban kell hozzányúlni. Azaz, nem fogok találni olyan sm/terep motort amihez nem kell hozzányúlnom, csak "hatezrenként".
Tehát akkor új időszámítás a megfogalmazásomban: olyan terep/sm motort keresek, aminél minél tovább ki lehet tolni ezeket az intervallumokat, ergo közelebb áll egy kezdő felhasználáshoz, mint a versenyfelhasználáshoz. Mert amúgy az SWM-ben sem annyira para, hogy 1-2 l olajat kicseréljek 2000 km-enként, hanem amit Blackpriest/Gaboman kollégák is mondtak, hogy 10 000-nél kb 3 kilót rá kell locsolni... -
etnies
senior tag
válasz z123456789 #110726 üzenetére
"hanem amit Blackpriest/Gaboman kollégák is mondtak, hogy 10 000-nél kb 3 kilót rá kell locsolni..."
Azért 10.000-et leendurózni nem piskóta. Sokaknak évek kellenek ekkora távhoz még aszfalton is.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz Geresics #110475 üzenetére
Fejlemény van Uraim!
A videó mégsem lett teljesen elkaszálva, csak megegyeztünk, hogy a megrendelő nem fogja promózni, de a csatornámon úgy használom, ahogy csak szeretném! Többet nem is kérhetnék!JET RUMBLE, a robogós, munkába járós! - Őszinte bukósisak TESZT
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #110731 üzenetére
Ezt este megnézem... nem sikerült amire a Shox vágyott? Felsz*ni Mackó stílusban valami kacatot az égik?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #110733 üzenetére
Szerintem nem figyelted mit szeretne, egy strapabíró gépet.Na most a kihegyezett versenyendurókra mindent lehet mondani csak azt nem.Hobbi szintén, főleg vegyes használatra nagyon nem ideális.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BlackPriest
őstag
-
#31733248
törölt tag
válasz Tamás9x #110690 üzenetére
A hálós nyári dzsekinél egyik négyévszakos sem fog jobban szellőzni. A múlt télen is nyomtam, de soha nem fáztam meg, nem kell ezt túlparázni. A mostani kommersz, béléses cordurák is egészen jók. aláöltözővel különösen. A térdedre mínuszokban érdemes egy Asesso térdvédőt tenni, hogy meleg maradjon alatta az ízületed.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tamás9x #110738 üzenetére
80-100 kilométereket többször is mentem így, erre alapozva mondom. Mivel hosszú távra mész és fagyos időben, a következőket javaslom:
- Hosszú, a nyakat is takaró neoprén maszk
- Csősál
- Kézzsák
- Téli talpbetét, téli zokni
- Aláöltöző alul-felül
- Polár pulóver
- Béléses cordura kabát
- Vastagabb anyagból készült szélálló réteg (a sima cordura átenged valamennyit)
- Alulra érdemes a motoros farmer fölé meggondolnod egy ilyen hűtőházi nadrágot is. Olcsó, sokkal melegebb a béléses cordura gatyáknál és magas a dereka. -
csongi
veterán
válasz Tamás9x #110738 üzenetére
A gazmarkolaton vissza kell engedni. :).
Vagy megallsz es pihensz, mozogsz.
300Km-t amugy sem jo egy seggel beulni.Motor es motoros paros hatarozza meg, hol huzatosabb, hol fazik az illetto.
Oltozz vastagon, ezek reggeli 10 fokok mar hidegek. Egy nagytestu robogon fele ennyira van hideg, mint egy atlagos turamotoron. -
Geresics
addikt
válasz Micsurin #110732 üzenetére
Igazságtalan vagy Mackóval, és úgy sejtem nem is ismered túl jól
Először is Mackó ezt hivatásszerűen csinálja, márpedig nem sz@runk oda, ahol eszünk. Másodszor pedig Ő már többször vitt vissza bukót (vagy mást), hogy "fiúk, ebből nem lehet jót kihozni, inkább keressünk valami mást!"
A Jet sisaknál nekem is az volt az első gondolatom, de én hülye kihívásnak tekintettem az egészre, és próbáltam megkeresni, hogy kinek is jó ez a sisak (munkába járni, városi robogózásra). Utólag visszagondolva rosszul döntöttem, mert így már tuti nem fognak újra megkeresni, de ez van. Szerencsére nekem ez hobbi, és nem bevételforrás, így ettől nem esem kétségbe.(#110735) BlackPriest
A sisak megfelel az ECE követelményeinek (anélkül nem volna forgalomba hozható Európában), így a szükséges biztonsági szintet eléri, esésnél védeni fog - zárt állapotban. Nyitva annyit ér, mint szélben a fing, ez tuti!
Nekem is zárt sisakjaim vannak, de túrázásnál azért hiányolom a régi felnyithatóm. Talán egyszer újra lesz egy?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz bányászpocok #110742 üzenetére
"Felnyitható sisak zárt állapotban miért védene jobban esésnél?"
Mert a fizika már csak ilyen!
A felnyitható sisakok 95%-át csak zárt állapotra minősíttetik. Egyszerűen a merevséget a zárt állapot biztosítja. Ha szemléltetni szeretném, akkor azt mondanám, hogy fogj valami régi autót (lehetőleg valami ócska szoci retket), és egy karos emelővel az autó közepénél emeld meg. Utána tedd le, nyisd ki az összes ajtót, és emeld meg újra. Ha ez is megvan, akkor csukd be az ajtót, és tádám! Az ajtók mostantól szarul csukódnak! (Fiat Ritmoval magam is próbáltam! )
De nem kell ennyire túlspilázni. Fogj egy felnyitható sisakot, és próbáld összenyomni kézzel nyitott, és zárt állapotban az oldalait...A Caberg pl. több (minden?) felnyithatós sisakját minősíttette nyitott állapotra is, ami azért sem mindegy, mert sokan így használják nyáron városban!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CyberPunk666
senior tag
Gondolkozom egy városi rohangálós motoron.
Sportmotor nem ideális, nem akarom a sok rövid úttal tönkrevágni, lassabban melegszik be, nem akarok rá dobozt tenni se...
Milyen robeszokat érdemes nézni, ha a fő szempont, hogy a lehető legolcsóbban járjak, beleértve a szevízt? Tudom, hogy a sok párkm-es rohangálás a városban a lehető legrosszabb, ami egy motorral történhet.
Szóval olyan kéne, amit olcsó és könnyű szervízeltetni. Van cserealkatrész dögivel.
Mindenképpen 50-es kell, nem akarok rendszámot, meg vizsgát és a 125 csalás miatt sem akarok aggódni.
Semmit se tudok a robogókról. -
senior tag
válasz Gaboman #110721 üzenetére
De még az is csak az egyik fele a terepmotoroknál, meg úgy általában a komolyabb szervízelésnél hogy az költség és gyakrabban kell megcsinálni mint egy utcai túra, vagy nagyobb, több hengeres motornál, hanem akkor még az az általános jelenség, hogy hosszú heteket, hónapokat vársz a szerelőre hogy el is készüljön vele. (Tisztelet a kivételnek)
Mert mivel találkozni - illetve találkoztam? Hiába beszéled le a szerelővel (és nem egy emberről beszélek hanem már sokszor jártam így) hogy csak akkor szóljon ha tud is foglalkozni a gépeddel - mi a válasz? Hozzad, persze csináljuk. Odaviszed a motort és látod hogy egy halom másik vár szerelésre a Tiéd mellett amit a legfrissebben vittél oda. De akkor már ott hagyod mert macera volt az oda juttatás (netán utánfutózni kellett, stb, lehet hogy a másik városba vitted mert csak ott van az az ember akiről az hírlik hogy ismeri a márkát, típust) és tudod, benyeled, hogy az időt tekintve ráb@sztál..A legszebb az egészben mikor mindez szezonban esedékes és akkor hivogathatod meg b@sztathatod a szerelőt hogy csinálja a Te motorodat is..
[ Szerkesztve ]
-
-
Daywalker
addikt
válasz CyberPunk666 #110744 üzenetére
Másik topik: [link]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
senior tag
válasz Gaboman #110709 üzenetére
Ezt a Husky sm 510 r-et nagyon nagyon nézegettem én is, szerintem (próba nélkül, halom anyag olvasgatása után) titkos favoritnak tűnik, mert belőle találni forgalmis, rendszámosat és bőven jobb paraméterei vannak mint pl KTM 690-nek avagy bármi más márkának.
Azonban én úgy látom és úgy is van tulajdonképpen - hogy ez egy pályamotor, amin csak azért van rendszám hogy lábon eljuss oda vele. MINDEN MÁS felhasználás 'felesleges és pazarló' minden tekintetben..
Aztán vagyok már annyi idős, hogy legalább részben hallgassak kicsit a suttogó józan észre is... :-) -
CyberPunk666
senior tag
válasz vlevi #110746 üzenetére
Az esések harmadánál az áll kapja az ütést a statisztikák szerint.
(gondolom ugye a reflex, hogy hasra próbálsz esni, ha tudsz és akkor az áll fog lekoppanni.)
Ha semmi más körülményt nem veszünk figyelembe (merevség pl),
akkor is hatalmas a különbség.
Arról nem is beszélve, hogy fogak nélkül életben lehet maradni, de...(#110742) bányászpocok
az első ütés szokott a legnagyobb lenni, ha ott véd, akár darabokra törés árán is, már rengeteget segített. Rengeteg energiát elnyel azzal, hogy törik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobil flották
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- BestBuy ruhás topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Tippmix
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen