-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Varoz
őstag
válasz fattyu #116172 üzenetére
"én értem hogy van amire gerjed az ember csak amikor majd aszerint választasz útvonalat merre simább nem aszerint merre mennél szíved szerint akkor elgondolkodsz."
Azért ez így ebben a formában nem túl releváns érv. Írhatnám azt, hogy én értem, hogy a földutakra gerjedsz, de amikor ránézel a motorra és elfog az undor*, akkor elgondolkodsz, hogy nem ezt kellett volna.
A motorozás egy hobbi is, számít, hogy hol szeretnél, de az is nagyon, hogy mivel.*nem leszólás, csak szemléltetés.
Jogsi téma
Én nem tanácsolok senkinek semmit, nagyon egyéni az egész. De egy biztos, nem a jogsi, meg a kategória határozza meg a tudást. Konkrétan nulla szerepe van. Vagy hajlandó vagy tanulni és van is aki normálisan tanít, akkor gond egy szál se. Viszont ha valamelyik nincs meg(főleg az első), akkor cseszheted, hogy korlátlan vagy szénné korlátozott.
Illetve kiegészíteném azzal, hogy hiába akarsz tanulni ha nincs érzéked hozzá. Volt egy komment, hogy x kg-os nő létére, hogy ment a 8-as. Nulla köze van a testi adottságnak az egészhez. Nem attól megy a bólya, a 8-as, a lapon fordulás stb., hogy izmos állat vagy, hanem attól, hogy a megfelelő mozdulatokat teszed kb. nulla erő nélkül.
Persze egy eldőlt Honda Gold Wing felállításához lehet, hogy kevés a 150cm/45kg, de ez már nem a motorozás feltétlen része.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Geresics
addikt
válasz Shin Chen #116238 üzenetére
Gratula a mocihoz, szép példánynak tűnik!
Nem tudom mekkora a típusismereted, de ajánlom figyelmedbe a márkafórumokat és csoportokat, van pár arc, akik komolyan értenek hozzá! Mivel ugyan az a blokk van benne, mint a volt mocimban, így néha olvasgattam ott is! Ha már beleástad magad a témába, akkor tök feleslegesen fogom tépni a szám, de szeretek okoskodni, szóval írok! Az olajcserét - mint minden motornál - tessék komolyan venni, szintet legalább eleinte gyakrabban ellenőrizni. Ha autópályázol, végsebességet tesztelsz tartósan, vagy huzamosabb ideig azonos fordulaton haladsz, akkor utána célszerű szintén rálesni, mert a nagy köbcentis egy hengeres blokk ilyenkor hajlamos felélni némi olajat, amúgy pedig a blokk Chuck Norris temetésén is ketyeg majd.
A gyújtáskapcsoló szintén azonos az Aprilia Pegaso / BMW F650 gyújtáskapcsolóéval, amire ki tudja mi okból, de forrasztással csatlakoztatták a kábeleket, és bizony a rázkódás képes ezt leküzdeni néha (nálam 20ekm alatt 1x). Ilyenkor lábon haza tudsz jönni, ha van nálad egy gyorskötöző, amivel ügyesen odahúzod a drótot (2 Aprilia, 1 Yamaha, és 2 BMW esetén tudok erről a hibáról itthon, külföldön csak F650-ből találtam fórumon 5 ilyen panaszt pár éve).
Ha terepezel - márpedig remélem fogsz - akkor érdemes lehet valami védelmet kitalálnod jobb alul a hűtőnek is, nem csak egy haspáncélt feltenni. Én anno nem találtam megfelelőt, hát csináltattam külön, és bizton állítom, hogy jobb lett, mint a legtöbb aftermarket bukókeret, legalábbis szerintem!"Az első 2 órában még kissé bizonytalanul vettem a kanyarokat, onnantól kezdtem ráérezni"
Azért annyira ne bízd el magad, nem véletlenül írta Ferdzsoo, hogy neki is tovább tartott. Ahogy mindenkinek, Neked is ajánlom figyelmedbe: tréning, tréning, tréning! (Én pl. pénteken, és 2 hét múlva is megyek az új paripával BMW tréningre, pedig már volt, hogy a Balatont is megkerültem!A képet, ha szeretnéd (vagy ha majd másikat szeretnél) szívesen betesszük az összefoglalóba, csak írd meg a szokásos részleteket!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz tboy93 #116233 üzenetére
Nem terhelik rá, ezért javaslom. Kezdő motoros simán eldől, pl ráfékez az első kerékre a nyolcas csinálása közben, stb.
Semmi előnye, ha saját motorral csinálod, mert ki kell mondani, ott maximum járműkezelést tanulsz meg a 40 óra alatt, nem motorozni. Még hármasba is ritkán fogsz felváltani, nem hogy lábtartót csiszolni...Én AK-t majd A-t csináltam, motoron is kijártam a szamárlétrát. A jogsit lehet elsőre megcsinálni, de az első évben 125-250 cm3-t javaslok, mert ott a hibák kisebb sebességnél történnek, nagyobb az esély a túlélésre.
Vannak, akik egyből nagyra ülnek és félnek, a másik véglet meg tudatlanságából fakadóan nem fél és húzza és csak húzza.Nem tudom, ki milyen tehetséges, nekem úgy 30-40.000 km kellett, mire azt mondta az egyik srác, aki egyrészt nagyon jó, másrészt egész életében motorozott: "végre megtanultál motorozni".
Addig mindig rám kellett várni a kanyargós szakaszok végén, ma már tartom a tempót a motorosok 80-90%-val.
Amikor voltam a Honda tréningen, három motorra és egy robogóra is felültem, mindegyikkel könnyedén megcsináltam a lvl1 feladatokat.
Amikor megvan a rutin, akkor már bármilyen motort eltudsz vezetni. De amíg tanulod az egészet, addig felesleges saját motorral csinálni a nyolcasokat, nem leszel tőle jobb és a motort sem fogod jobban érezni.Amikor felmész majd a rutinpályára, lendületből, behúzott kuplunggal fogod motorozni a nyolcast és a lassan menést, holott egyenletes gázzal, hátsó fékkel szabályozva a sebességet kellene megcsinálni.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
csongi
veterán
Milyen alsógatyát használtok?
Eddig nem volt érdekes a robeszon, de motoron eléggé nem mindegy.
Nehogy valami 25 ezrest linkeljetek, mert akkor felcsavarozok egy suzuki swift ülést -
Varoz
őstag
válasz csongi #116255 üzenetére
Alsógatyát? Hogy jön ez ide?
Nem alá öltözetre gondolsz?hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
zgospel
őstag
válasz csongi #116255 üzenetére
Én értem a kérdést, mert nálam sem mindegy hogy különféle sportokhoz mit veszek fel. Decathlonban van kifejezetten sport alsó, kényelmes, vékony és jól vezeti ki a vizet, hamar megszárad. A Levi's boltban amit lehet kapni férfi alsót az is k*rva jó, kényelmes, nem mozdul el és majdnem olyan jól szárad mint a decathlonos.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Shin Chen
tag
válasz dellfanboy #116244 üzenetére
Ki mondta hogy végig közúton jöttem?
Viccet félretéve nem jókedvemben mentem Monor felé, valamiért a GPS (ami a telefonos google maps + fülhallgató kombinációval volt megoldva) a 4es út irányára állította az útvonalat és a legfélreesőbb mellékutakon akart visszavinni a 3as ra, így a Pest megyei falukon átlag 2x mentem végig, először a fő ütcán, másodjára a vele párhuzamos utakon - visszafele...."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
ath
senior tag
válasz Shin Chen #116263 üzenetére
a 3-as és 4-es utak között halál menni.. kétszer próbáltam meg, mindkétszer úgy eltévedtem 5 percenként álltam meg telót nézni. nulla táblázottság kb, borzalom
ma sietősen áthoztam a kisasszonyt az új helyére, a közeljövőben kap műszakit is, aztán lehet csapatni. első körben Zé motorját meg is csodálnám
-
Varoz
őstag
válasz csongi #116262 üzenetére
Nem mondták még, hogy nem egy szál boxerban kéne motorozni?
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Shin Chen
tag
(#116250) csongi
(#116252) geresics
Igyekszem megfogadni a tanácsokat, és nem elbízni magam!
Most még vizsgaidőszak van és egyenlőre csak melóba ingázom, de amint szusszanok egyet mindenképpen elmegyek tréningre
(#116264) ath
Az utak minősége annyira nem vészes, akkor barangolásnak éltem meg, ill addig is gyakoroltam picit[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
jacis
nagyúr
válasz Chris0321 #116230 üzenetére
Nem akarom azt észt osztani én sem csak leírom az én tapasztalatom, hogy miszerint vegyél majd motort ha meglesz a jogsi. Nem akarlak elriasztani sem semmitől.
Én anno egy Babettát használtam amikor eldöntöttem, hogy megcsinálom a nagymotor jogsit (korlátlant). Ekkor már 4-5 éve jártam Kunmadarasra szinte minden rendezvényre. Totál be voltam sózva. A cél egy 600-as GSX-R (srad) volt de az egyik jó barátommal eldöntöttük, hogy várunk még egy évet és veszünk egy K4-K5 szériás 600 gixert. A cimborámnak nem, nekem viszont összejött. Nagyon boldog voltam. Kb WC-re is motorral mentem. Azt gondoltam, hogy én a megfontoltabb kategória vagyok aztán azt vettem észre, hogy egyre bátrabb vagyok és egyre több a necces helyzet és érezhetően nem jól reagálok az esetek nagy többségében mert a motor ereje és a rutinom nagyon messze voltak egymástól. Sajnos nem igazán foglalkoztam vele azt gondoltam majd idővel meglesz a rutin. Aztán a szezon vége fele kaptam egy 300eFt-os csekket gyorshajtás miatt (amire így utólag azt gondolom hogy megmentett még több butaságtól). A csekk érkezése után kb 3 hétre meghalt egy olyan barátom aki azért kezdett motorozni (K2 600 gixer) mert látta, hogy nekem Babettázás után milyen simán megy (pedig nem így utólag). Ez után eladtam a motorom. Eltelt kb. 1,5 év majd újrakezdtem. Azóta volt egy Suzuki TL1000S, Kawasaki ZX6R, Yamaha R6, Suzuki GSR600 és a mostani. Kicsit hosszú lett, de azt akartam sugallni, hogy nem árt a lépcsőket betartani. Én is azt tenném ha visszamehetnék az időben. Lehet, hogy van aki simán lépcsők nélkül egyből jól tud motorozni és jól reagál le helyzeteket, de szerintem nagyon kevés ilyen ember van.iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Chris0321
addikt
válasz Shin Chen #116263 üzenetére
Elvileg pedig a 4-es a legrövidebb út pestről debrecenbe, feleslegesen akart átvinni a 3-asra. Én a Waze-t használom, (Telekom-nál ingyenes az adatforgalma) és elég jól szokott tervezni, friss (az új M4-es szakasz az átadás napján fenn volt a térképen) és értesítések is szoktak lenni (baleset, trafi) és szólni szokott ha talál rövidebb utat pl. baleset vagy dugó miatt.
jacis: Köszönöm a tanácsot, de én még attól elég messze vagyok, hogy motort vegyek. Először egy 125-ös Trophy-t fogok felújítatni és csak utána van tervben a jogosítvány és ehhez való motor még tervben sincs, mivel azt sem tudom még mi jön közbe mert valami biztos lesz. Már úgy volt, hogy tavaly megcsináltatom a motort de inkább autót vettem. Öregszem, hiányzott a légkondi és egy normálisabb ütközés védelem. Idén is spórolok de eddig úgy néz ki csak tavaszra lesz meg a motor. Talán jövő nyáron lesz meg a jogsi, de a motor vásárlás előtt mindenféleképpen ki akarom fizetni a hitelemet és az pár év lesz mire arra összespórolom a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
zsolti_20
senior tag
Szép estét emberek!
Ma kicsit felbuzdulva, kiszedtem a helyéről a központi rugót,központi rugóstagot. Nem tudom ki hogy hívja.
bejártam vele ma kb 10 szerelőt, ebből 9 csak kocsikkal foglalkozik, az az egyik pedig azt mondta hogy nem lehet felújítani de szivesen segítenek nekem rendelni egy újat. Mondtam nekik, hogy köszönöm erre én is képes vagyok, ráadásul ami ajánlottak kb 105ezer ft alkatrész ár, plussz beszerelés kb 30 ezer, majdnem hanyatt vágtam magam. Persze próbáltak meg győzni hogy nem felújítható, ráadásul ami van nekem az nem gyári. Na persze...
A fő probléma az volt vele, hogy amikor ráültem a motorra koppig lecsücsült, olajfolyás a motor alatt, olajfolyás a központi rugóból, rugóstagból.
Szóval szétszedtem, megtakarítottam, de fogalmam sincs milyen olaj való ebbe pontosan, és mit érdemes vagy kell cserélni ilyenkor. Amikor szét szedtem a benne lévő olajos víz szerűség elég gusztustalan volt, de legalább durrant egy szép nagyot amikor a zégert kiszedtem.
És a képek:
[link]
Ez egy KTM 125 LC2-ből lett kioperálva. -
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #116272 üzenetére
-
csongi
veterán
válasz zsolti_20 #116275 üzenetére
Amennyiben szerelheto es van lehetoseged megprobalkozhatsz vele.
Ha nem akkor lehet megeri hazakuldeni es itthon megcsinaltatni. Szerintem 3-5 ezer korul haza hozzak.
Ha ez sem mukodik, akkor rendelni kell egyet. YSS katalogus eleg szeles valasztekkal bir.
Probaltam Kinait, mukodott robogon. Mukodott XJ600 ba is
Mindegy milyenas gyartmanyut nezel a gyarin kivul, nagyon korultekintonek kell lenni.
A tied milyen motor? -
csongi
veterán
válasz zsolti_20 #116281 üzenetére
Lehet kapni Kínai teleszkópokat ebay-en is.
De mindent figyelemeb kell venni. Hosszúság fejek a végén azok méreteit. Rugó vastagságot, Löket hosszát. Az árához képest annyira nem szarok. Párat beraktam eddig.
Nem verseny teló és lehet fele élettartamú lesz csak. De az áruk is csak töredéke.
Egy minőségibb darab ott lesz 100K környékén. -
canniball
nagyúr
Ha már tegnap szó volt róla: Budapest és Pest megye kivételével újraindulhatnak az országban a közlekedési vizsgák.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zsolti_20
senior tag
válasz csongi #116284 üzenetére
Sajnos ebben a méretben nem találtam sehol sem. Most megpróbálom megjavítani ha találok hozzá alkatrészt. Ha nem akkor készítek maximum egy toldót és kap egy rövidebb rugóstagot olcsóbban.
Szétkaptam teljesen, de van itt két szimering amire nincs semmi adat írva hogy pontosan milyen kellene bele. Hátha valaki felismeri őket.
Képek:
[link] -
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #116290 üzenetére
haza kene kuldeni felujittatni, otthon nem tudod megcsinalni jora. Fel kene tolteni nitrogennel, hiaba kis szar, vagy nincs kulso gaztartalya, meg az rs 125 kozponti tagja is tulnyomasos.
A kromszarat polirozni kell, en vagy szakszeruen csinalnam, vagy sehogy.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #116291 üzenetére
Van esetleg valakit akit tudsz ajánlani nekem?
-
nagyúr
A KTM egy hengeres motorjai hogy bírják a strapát? Mennyi igaz abból, hogy ezek ~50e km-t bírnak? Duke 200 itthon nem volt forgalmazva?
-
V.Stryker
nagyúr
Budapesten vagy közelében tudtok ajánlani korrekt, hozzáértő motorszerelőt, aki nem csapja össze, hanem becsülettel elvégzi a rábízott munkát? Legyen az szelephézag, karbiszinkron, teló felújítás vagy bármi.
Nem ilyen Taschner fele művészt keresek.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Shin Chen
tag
válasz Geresics #116252 üzenetére
Még vásárlás előtt beléptem egy-két fb csoportba és elkezdtem olvasgatni a márkafórumokat, szóval egyelőre ott tartok, már tudom hogy még nagyon sok mindent nem tudok
Amint megvolt minden papírozás(jövő hét eleje), viszem szerelőhöz a kötelező folyadékcserék elvégzésére. Ha még ezek után marad keret, lehet elnézek tréningre is.
Azért az durva, egy egyszerű forrasztás milyen gebaszokat okozhat
Egyébként nem terveztem túlságosan kihúzatni, a 7000-RPM-es tartományból kb 4000-ig húzom max, de inkább 2000-2500-3000-es tartomány amit most magaménak érzek.
Sajnos közúton 90 a max, de biztos vagyok benne, ha adnék neki kakaót pillanatok alatt 140kmph körül lenne a számlálóMég hétvégén elvittem egy kisebb karikára a környező földutakon ízelítőnek... hát valami eszméletlen volt! A sima gyári haspáncél van most rajta, később mindenképp szeretnék egy komolyabb védelmet feltenni.
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
dellfanboy
őstag
-
nagyúr
válasz dellfanboy #116298 üzenetére
Ilyenkor mi használódik el a motorban? Gondolom felújítható.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- SONY LCD és LED TV-k
- Okos Otthon / Smart Home
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Xbox tulajok OFF topicja
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen