-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz Micsurin #116200 üzenetére
azt ugyan nem tudom, hogy jelenleg melyik jogsi mennyibe kerül, de anno én megcsináltam ('98-ban az SMKP-t, aztán) 2002-ben az Aˇkorl. jogsit, és 2007-ben a korlátlant, mert így, hogy egymás után csináltam X időn belül, a korlátlanhoz csak 8 órát kellett vezetnem, és közel a fele volt a jogsi, mintha rögtön a korlátlanra mentem volna...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veterán
-
nagyúr
válasz energy4ever #116205 üzenetére
Mondjuk 2x annyiba kerül mint a Benelli
-
energy4ever
addikt
válasz tboy93 #116206 üzenetére
De legalabb nem kinai. (hanem indonez... ).
Indoneziaban minden valtos suzukiba ezt a blokkot pakoljak, csak 25cc-vel nagyobb kivitelben(GSX-S150, GSX-R150, Satria F150, Bandit 150). Igy egy sokat tesztelt, megbizhato konstrukciorol van szo.Tenyleg, nem tudja valaki, hogy indoneziaban miert nincsen 150-esnel nagyobb suzuki?
-
nagyúr
válasz energy4ever #116207 üzenetére
Ok, hogy tartos a blokk, de jo esellyel nem tartja meg 150e km-ig a 125ccm-et.
-
Chris0321
addikt
válasz tboy93 #116199 üzenetére
+ Micsurin:
Nekem csak annyi a bajom azzal, hogy ha mindenkinek azonnal a korlátlan jogsit ajánljátok, hogy sokaknak nem való nem csak a korlátlan még a motorozás sem de ezt így fórumon keresztül nincs ember aki meg tudná állapítani. Elvileg ezek a lépcsők azért lettek kitalálva, hogy egyrészt a fiatalok ne egyből nagy motorral kezdjenek plusz az sem egy rossz dolog ha valaki végiglépkedi valamennyire a szinteket és nem egyből egy 1000-es motorral kezd ami lehet megöli mert nem ért hozzá. Mert sokan úgy vannak vele, hogy van pénzük, meg van a jogsijuk is rá akkor miért ne használnák ki?
Én is letettem a 90-es évek végén az A1-et és én is A-t akarom majd megcsinálni viszont tudom magamról, hogy egyrészt nem szoktam száguldozni másrészt egyhamar nem lesz pénzem egy komoly motorra és csak a kis 125 ccm-es gépemmel fogok a környéken furikázni gyakorlásképp majd ha elkészül végre remélhetőleg jövőre. -
pakfong
tag
válasz Micsurin #116200 üzenetére
5 éve amikor csináltam a korlátlan, a tanulók közt volt 1 fószer, aki csak azért csinált A2-t, hogy ne essen kísértésbe egy nagy motorral. De volt munkatársaim közt is volt több olyan is akiknek csak azért nem volt motorra jogsijuk, hogy még véletlenül se vegyenek motort.
tboy93
Motorra amikor csináltam a jogsit, akkor volt 11 éve B kategóriám, nem extrém levezetett km-rel. Pár hónapig volt egy 50-es Riejum (inkább hagyjuk), most a 600-as Hornet több mint 3 éve van már meg, 26000km-el a csuklómban. Hiába sor4 és 100 ló majdnem 200 kilóval, kezdőmotornak jó, ha helyén van az eszed. Ha hülye vagy egy 125-ös földhöz bax. Amit viszont sokan kihagynak a képletből, ha autóra van már jogsi x ideje, azzal együtt a rutin is jön, hogy hogyan reagálsz egyes közlekedési szituációkra.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Geresics
addikt
válasz Chris0321 #116209 üzenetére
Attól, hogy van korlátlan jogsid, még vehetsz 125-ös, 250-es, 500-as motort. De ha csak 35kW-ra korlátozott jogsid van, nem vezethetsz nagyobbat, így amikor "kinövöd" (ami sokszor egy baromság) a motorod, akkor nem elég venned egy nagyobb motort, de még jogsival is kell szívnod, ami sokszor rettenetesen hosszú procedúra. Én már a rászánható idő hiánya miatt sem állnék neki több lépcsőfokkal szenvedni. De ez is csak egy vélemény.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #116211 üzenetére
Igen, de ehhez felelőségteljes gondolkodás kell, hogy belássa az ember, hogy neki még a nagyobb gép nem való de erre sajnos nem mindenki képes. Plusz mivel sokan nem úgy állnak anyagilag inkább vesznek egy nagyobb gépet majd megszokom felkiáltással mint, hogy előbb egy kisebbel kezdenének majd pár év után eladnák és néznének helyette egy nagyobbat.
pakfong: Abban igazad van, hogy aki régóta vezet autót annak van egy bizonyos rutinja ezért nem olyan kezdő motoron viszont a motorral nem mindig úgy kell reagálni mint autóval pl. ha megszoktad, hogy a kocsidban van menetbiztonsági elektronika és nyugodtan beletiporhatsz a fékbe attól még irányítható marad a jármű ezzel szemben ha a motorodban nincs akkor ugyan ez ott eséssel járhat. -
Micsurin
nagyúr
válasz Chris0321 #116212 üzenetére
Egy 2T 125-öttel is hamar fejre fogsz állni ha hülye vagy meg egy 5-600-assal is. A hülye így is úgy is kivégzi magát valamivel nem feltétlenül motorral. A kérdés a mikor. Viszont nagyon csíni lesz mikor lecserélnéd a motort ott a jó ajánlat de nincs rá kategóriád aztán mehet a kör telefon haverok közt ki tudná neked elhozni... ja meg ki menne vele próbakört, hogy megmondja neked el szeretnéd e hozni. Hogy majd nézel motort ha letetted? Mindketten tudjuk ez nem így működik még ha van kategóriád és pénzed sem mindig találsz olyat amilyet szeretnél. A kényszerűségből vett motor meg általában hamar újra a használt piacon köt ki ha nem az anyagiak miatt kellett választanod.
A hülye A2-höz is tud venni "meglepően erős" motorokat, visszafojtott SV khm, CBF khm, Er6. A végük nem lesz meg a nyomatékuk is szerényebb lesz a gyárihoz mérten és még így is körbe fogják röhögni a GS500-at pl teljesítményben.
Igenis le kell tenni az A-t ha tudod ha nem szereted meg a motorozást sem vesztettél semmit mert később mindig ott lesz a lehetőség, megkötések nélkül.
egy bizonyos rutinja ezért nem olyan kezdő motoron De, pont olyan kezdő. Közlekedni tud(talán) motorozni nem.
Miért nem való a nagyobb gép? Az A2-es motorok tökéletesek tanulni, ha valóban motorozni szeretnél megtanulni később és nem közlekedő edényre van szükséged amivel még az M0-án is letolnak vagy már marhára nem lesz benned szúsz megelőzni az előtted éppen 100-zal poroszkáló nyuggerwagont(Ignis). De egyébként egy Hornet, CBF, Er6 is lazán bevállalható kezdőmotornak főleg az első kettő, ha nem pörgeted nem megy aki meg nem érzi, hogy miképp kéne közlekedjen az alatta lévő géppel úgy, hogy uralja annak meg megint teljesen mindegy mit vesz. Újra nem azt forszírozom vegyen mindenki 800-as, 1000-res gépeket tanuló motornak de nyugodtan tegye le a korlátlan és vegyen valamit ami tetszik neki és még értelmes kezdő gép, nagyon sok van már belőlük az 4-5-600-as szegmensben jó áron. A probléma ott kezdődik mikor arcos haverunk vesz egy sportgépet ahol a futómű és a váz hiteti el vele, hogy ő már igeni nagy spíler. Volt ilyenünk is haveri körben okosba 25Kw-os 636 nem zavarta, hogy még így sem szabályos... hamar árokba tette. (szigorúan kockás, kopott gumi persze)
@geresics: Átképzéssel sem éri már meg annyira, A1 -> A2 alig engedtek nekem el valamit inkább az elmélet volt amit megúsztam 2 éven belül. A korlátlanra meg tegyek immáron harmadjára kresz vizsgát és vezessek le megint egy valag órát és fizessek be 100+ ezret ~5 év motorozás után. Hát elmennek a görbef*ba. A1->A2->A árából meg ha még pótolsz már lassan egész épkézláb 5-600-ast fogsz...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #116214 üzenetére
Én azt bánom nem tettem le múlt nyáron végül az A-t, 2 éven túli A2-vel. Sokkal olcsóbban úsztam volna meg a CB vásárlást ha nincs rajta a motor árán az a laza 1,5x szorzó amit itthon rátesznek a fojtás miatt.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #116199 üzenetére
na, akkor én vállalom, hogy engem kövezzenek meg először: ha nem vagy egy öngyilkos típus (értsd: eszetlen, aki kihasználja a motor képességeit a technikás egyenesekben és hagy mondjuk egy tenyérnyi majrécsíkot a következő szezonra), akkor én mindenképp a korlátlan jogsi mellé valamelyik 600/650 motort javasolnám a 650-esek talán szelidebbek, de hamarabb rájuk fogsz unni. onnantól meg már egyéni preferencia, hogy melyik tetszik kinézetre, karakterisztikára (2-3-4 henger, elrendezés, üléspozíció, lada lámpa vagy cicaszemek, stb ...). a 180 centis magasságodhoz az összes 600-as naked kényelmes lesz. a gs500-on meg úgy fogsz kinézni (és mocorogni), mint majom a köszörűkövön.
szinte mindegy, hogy merre jársz az országban, mert botrányos minőségű útból van mindenhol bőven és bevallom amikor pár éve ráültem egy GS500-ra nagymotor után (egy barátom vette, de budapestről kellett eljönni vele lábon, ő meg nem a saját haláltusáját szerette volna első közös élménynek a motorral, hát felajánlottam, hogy kijövök vele pestről és valahol a városon kívül cserélünk és ő hozza haza a maradék 50 kilóméteren), akkor kétszer is megálltam, mert azt hittem, hogy nincs megszorítva a hátsó tengely és csúszkál jobbra-balra a kerék a tengelyen vagy legalább defektes, de mint kiderült nem erről volt szó, csak egyszerűen "virsli gumi a nyomvályúkon" életérzés fogott el a 180/190 széles hátsók után. tavaly próbáltam ugyanennek a gépsárkánynak a fékjeit vészhelyzetben, na az sem volt egy izzadtság mentes "pillanat" a sajátomat elosztottam fejben kettővel és ebből indultam ki. nos, ezen húztam az első féket és bámultam kifele a sisakból, hogy miért nem történik semmi. kiderült, hogy történt, csak jóval később, mint egy dupla tárcsás első fék esetén (szóval a biztonságos lassítás és ökölrázás helyett közelről néztem meg az előttem beforduló traktor szalmabáláit kikerülés közepette)
rövid verzió: ha megteheted, hogy életkorodból fakadóan egyből A korlátlanra mész, akkor már a puszta menetbiztonság miatt is inkább kerüld el a "kistesókat", mert a szélesebb gumik (nagyobb választék is van belőle), jobb fékek, kevésbé ákombákom futómű, nagyobb teljesítmény (előre is szabad menekülni, nem csak fékezni, meg kikerülni) mindenképp nagyobb biztonság érzetet ad és a magabiztosság is hamarabb megjöhet. súlyra meg szinte ugyanott vannak az 500/600/650 motorok.
tanulni is valószínűleg egy 600-as horneten fogsz, így hamar rájössz, hogy egyáltalán nem kezelhetetlen mondjuk 100Le egy motoron, mert azok csak akkor jönnek elő, ha te akarod, nem arról van szó, hogy hozzáérsz a gázkarhoz és kiszalad alólad a motor
#metszéspontok
-
Micsurin
nagyúr
válasz duni84 #116216 üzenetére
Azért ne túlozz... haverom 180-185 és van vagy 90-100kg(reggel mérve).
Nem néz ki köszörűkő effektusnak.
Nekem a 150-es gumi után a 130-as végképp de még a 140-es is felüdülés annyira könnyű egyszerűen borítgatni oldalról oldalra.
Az 500/600/650 érvelés meg eleve érdekes nem mindegy, hogy CBF650 vagy Er6-ból jön ki az a 650. Előbbit nem vennék kezdőmotornak kicsit drága kezdés lenne a szinte biztosan bekövetkező horzsolásokkal, apró ütésekkel.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz duni84 #116216 üzenetére
Köszönöm a véleményed
A legfontosabb számomra, hogy biztonságosan megtanuljak motorozni. Mivel összehasonlítási alapom nincs, fogalmam sincs mennyire hamar unnék rá egy 650-es gépre vagy egy 125-ösre. Az 500-as kategória kb. onnan jött, hogy az már megy annyira, hogy egy normális tempót tudjak vele tartani autóúton és az előzés se legyen gond. Illetve 700e körül ilyen ER5, CB500 kategóriában a kínálat felső harmadából tudnék választani. Egy 600-as gépre 700e nem hiszem hogy elég.
Elhiszem amúgy, hogy neked a nagyobb vasról visszaülve a GS500-ra minden szar volt. Ez kb olyan mint amikor én az Accordomból átülök asszony C corsájába. Se megállni nem akar, se gyorsulni, kanyarban meg leesik az útról.
Sokan mondják, hogy azért nem jó nagy géppel kezdeni, mert nem meri az ember úgy kezelni, mint egy kisebbet. Gőzöm nincs egyáltalán mennyire van érzékem hozzá. Az autóm kicsivel kevesebb mint 9 sec alatt futja a százat, ehhez képest egy GS500 is rakéta. Quadozni voltam párszor, 70km/h is brutálisnak érződött kasztni nélkül.
Előrébb leszek, ha eljutok egyszer a gyakorlati órákhoz
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
tag
Én még a kis Jugoszláviában vizsgáztam. 14 évesen kismotorra (49 ccm-ig), 16 évesen A korlátozott (csak 125 ccm-ig) és amennyiben nem volt 24 hónap alatt szabálytalanságod, baleset, stb. 18 évesen automatikusan átlépett a korlátlan A-ra. Így 4-év tapasztalattal 2 keréken ráülhettem az első "vadmacskára", ami nagyapám 650-es Dnepr-je volt
Az a 4-év tapasztalat azt jelentette, hogy az év 12 hónapjának szinte mindegyik napján kenytük a Tomos APN 4-eseket, utána meg az MZ-ket.
[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
duni84
aktív tag
válasz Micsurin #116217 üzenetére
nem túloztam, mert tényleg épp a gs500 volt, amivel nekem is van személyes tapasztalatom. az idomos verzión lehet, hogy a látvány nem ugyanaz, mint a naked-en, de személyes véleményem szerint ha az ember egyszer kipróbál egy "csak picit kényelmesebb" motort, akkor utána nem találja ezen a helyét.
a 600-650 kategóriát meg azért írtam, hogy eleve ne zárja ki. a 600-700 ezres motor keret úgysem a cbf650-et irányozza elő, inkább mondjuk egy sv650-et, ha már nakedben gondolkodik tboy93
#metszéspontok
-
Micsurin
nagyúr
válasz duni84 #116221 üzenetére
Persze ha meg egy S1000R-ről ülsz rá egy használt Hornet 600-ra az is egy kupac végtermék. Ez kb ennyire volt valid összehasonlítási alap.
Mindkettő jó választás lesz a tárgyaltakból kezdeni, a focit a pénz fogja meghatározni, hogy mire elég. 6-700-ból inkább vennék a jól bejáratott 500-asokból mint vennék a kínálat aljából SV-nél. 4-500 közt van még a karbisoknak is az alja injektorost meg nem fogsz fogni még 7-800 közt sem ismert előélettel / meggyőző állapotban. És újra ő nakedet keres az SV-ből meg a java része S-es nem N-es.
Helyében vadásznék egy 2005<-ös CBF500-at. Lehetőség szerint már az ABS-est ennyibe beleszoktak férni már. Közepes méret, jól kezelhető és aránylag pofás is. Esetleg Er6N ha nem az első generációból választ akkor is belefér(csücskösen) és már javították addigra a vázrepedést.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Polemius
aktív tag
válasz tboy93 #116218 üzenetére
Ha bizonytalan vagy, milyen kategóriában vizsgázz, úgy tudom, van lehetőség az oktatás ideje alatt kategóriát váltani (de lehet, hogy csak lefelé, és lehet, hogy már megszűnt ez, kérdezz rá).
Illetve, ha váltani nem lehet már menet közben, akkor próbáld megbeszélni a választott iskolában, hogy kifizetsz pár órát, és több kategóriás motort kipróbálhass mielőtt belevágsz.És mivel úgysincs tapasztalatod, nagyban befolyásolni fogja majd a választásod, hogy az oktatás során milyen motorokon ülsz. Szóval most még nem annyira érdemes szerintem konkrét típust kinézni.
És mindegy mennyiért akarsz motort venni, add hozzá még 1/4 - 1/3-át, mert a végén úgyis többért veszel.
-
duni84
aktív tag
válasz Micsurin #116222 üzenetére
nem kell ennyire végletekben gondolkodni, mert nem végleteket írtam, csak több nézőpontot kért, hát többet kapott. abban megegyezhetünk, hogy mondjuk a 10. forgalmi órán már legalább az kiderül, hogy a naked "túl szeles" vagy "pont ez kell"? meg az üléspozíció, satöbbi. a suliknál meg úgyis a rutin oktatáson tipikusan jelen van az 50-125-500-600 minden tagja (legalábbis eddig bárhol láttam sulit, mindenhol helyben voltak), hogy ki lehessen próbálni már ott több típust.
végletek nélkül tényleg csak annyit írtam, hogy ebben az ársávban én személy szerint nem 500-asban gondolkodnék, de úgyis tboy93 ismeri saját magát (és fogja megismerni még jobban a gyakorlati órák alatt). ráadásul nem is gondolkodnék sv650-ben, de az már tényleg személyes vélemény nem bírok kibékülni a dizájnjával, csak általában ezzel szoktak nekiindulni a nagymotorozásnak, mert az árából már nem igazán tud veszíteni, megbízható is.
@tboy93: esetleg majd annyit próbálj meg valamikor, amikor picit jobb idő lesz, mint most, hogy körbejárod a hozzád közel eső használt motort kínáló helyeket. a red baron-nál pl elég sok típusra rá tudsz ülni, hogy lásd pl leér-e kényelmesen a lábad, mennyire előredőlős, mennyire hegyes a térdszög, mennyire tudnál megbarátkozni közelről a látvánnyal élőben, mennyire széles/keskeny az ülés, stb .... ha nem csak nyers teljesítményben gondolkodunk, akkor ezekkel az apróságokkal rengeteg típust ki tudsz zárni eleve a red baront meg tényleg csak azért mondom, mert ott ki szokták tolni az udvarra, elég sok helyen is vannak az országban, elég sok fajta motorral mindenhol, de az onnan vásárlást egyáltalán nem ajánlom, mielőtt félreértés lenne ebből is minimum másfélszeres szorzóval dolgoznak a piaci árhoz képest
#metszéspontok
-
Chris0321
addikt
válasz Micsurin #116213 üzenetére
Egyrészt én nem értek az autókhoz/motorokhoz így egyedül nem mennék el vásárolni egyet max. ha tudnék venni újat. Tavaly mikor autót vettem akkor is autószerelő sógorommal mentem aki átnézte a kocsit és próbakör alatt is ő vezetett, én az anyósülésen ültem. (Majd 24 órája fenn voltam és nem akartam húzni az időt.) Plusz próbakörre minden probléma nélkül elvinném jogsi nélkül egy félreeső úton, haza pedig futón. Otthon meg ellenne fedett zárt helyen míg le nem teszem a jogsit.
Arra írtam, hogy nem olyan kezdő, hogy tudja hogyan kell közlekedni az úton (jó esetben), a megszokott útvonalon tudja mikor merre kell besorolni, melyik utca egyirányú és nem kanyarodás előtt szembesül vele, stb. ami miatt már csak a motorozást kell megszoknia. -
Ferdzsoo
addikt
válasz Micsurin #116222 üzenetére
Mondok egy ellenpéldát:
Igenis van értelme az A1- A2-nek. És hülyék voltunk hogy párom egyből korlátlanra jelentkezett, ő is pontosan azért hogy a "jogsi legyen meg azt utána majd vehetünk kicsit is".
Hazudnék ha azt mondanám hogy nem volt gond már a rutinon is, sajnos többször eldőlt kizárólag mindig csak álló helyben. De előfordult. (600-as CBF) Előtte ment 125-össel, 250-essel, azokkal semmi baja nem volt. Sajnos a rutin vizsgán is a legutolsó vészfékezés utáni megálláskor ismét eldőlt álló helyzetben (a 8-ast az elején letolta 55kg-os nő létére). Term. megbuktatták, teljesen jogosan. Elment tőle a kedve érthető módon és abban maradtunk majd visszatérünk rá később. Nah azóta sem tértünk rá vissza mert fontosabb dolgok jöttek időben közbe. De azt most írásba adom, ha akkor csak A1-re jelentkezik, nevetve megcsinálja a vizsgákat, és az eltelt évek alatt megszerezte volna a kisebb gépekkel a rutint arra hogy a nagyot is magabiztosan tudja kezelni álló helyben. Már rég meg lenne a korlátlan vizsgája. Mert nagyon jó érzéke van hozzá, csak egyszerűen nem bírta el a motort, amit szvsz meg lehet tanulni egy kisebb motorral hogy hogyan álljak meg annyira okosan hogy ne erőből kelljen megtartanom egy esetleges vészfékezés után a gépet.
Biztos vagyok benne hogy nem ő az egyedüli ilyen eset.
Továbbmegyek. Én is jobban jártam volna ha nem egyből korlátlant csinálok és egy kisebb géppel kezdek. Nem az hogy így nem tudtam megtanulni, de sokkal tovább tartott szerintem mintha szépen 250-essel elmotorozgattam volna 1-2 évet.Igen, drágább lépcsőnként végigmenni, jogsi terén is.
Drágább motorok cserélgetése terén is.
De hogy jobban fel tudod építeni a motorozási tudásodat és hamarabb megtanulsz ténylegesen motorozni abban biztos vagyok.
Akinek van pénze és ideje, én mindenképpen a lépcsőzetességet ajánlom. Úgy motorok terén, mint a jogosítvány megszerzése terén."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Chris0321
addikt
válasz jacis #116229 üzenetére
Ő hozta fel példának, hogy mi lenne ha lenne egy kihagyhatatlan ajánlat és nem lenne a motorra jogsim, ezért megírtam én mit tennék ebben az esetben.
Plusz ez valós dolog mert nem egy ember saját motorral vizsgázik mivel így a vizsga alatt kontrolált körülmények között ismerkedhet a géppel és elvileg mire leteszi a vizsgát hozzá is szokik kicsit.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz tboy93 #116154 üzenetére
Z750-nel kezdtem. Betöltött 30 év, 14 év B-s vezetés, utóbbi időben évi 30-40e km. 650 volt a motor, meg kb 200-ból felöltöztem. 3,5 hónap alatt volt a kezemben a jogsi Győrben. Korábban 14 évesen
vezettemszerelgettem azt a kurva simsont, szóval ha azt vesszük mély víz volt 2017-ben a 110 LE két (egy) keréken. A motor nem kérdezett. Pedzegettem, hogy afszm', kisebbre váltok, mert ez nekem sok. Aztán végül tavaly augusztusban eladtam, mert azt hittem kelleni fog az ára másra. De mivel nem kellett, novemberben vettem egy másikat.
Vannak itt hasonlók, akik naggyal kezdték, illetve vannak olyanok akik fokozatosan növelték. Az biztos, hogy ők jobban megtanulnak motorozni. Én ezt már leszarom, fiatalon kellett volna kezdeni. Nem is akarok lenyomni senkit, meg nyakik dönteni a motort. Marha jól akarok kinézni rajta, meg úgy is akarom rajta érezni magamat amellett, hogy túlélem. Semmilyen tréningre nem mentem azóta sem. Épp a minap fogalmaztam meg egy ismerősnek, hogy a motorozás egy kaland. A kaland sokat ad, de történhetnek meglepetések is. Amiből nagy baj lehet. Ezt el kell fogadni. Biztos segít megoldást találni egy ilyen gyorsan jött problémára, ha tréningeztél előtte. Nálam ez szerintem nem működne, kocsival már volt pár balesetem (mindig más, vagy állat volt a hibás/rossz helyen), én az az elütős vagyok. Nem nagyon kerülgetek akadályokat, na.
Egyet jegyezz meg, ezt már más is mondta itt, olyan motort vegyél, amibe beleszeretsz. Jól kell hogy érezd magad rajta. Tudjuk, hogy a kombi dízel marha hasznos dolog, de szerintem egy sedan sport, vagy kabrió jobban adja. Így vagyok a túraendúrókkal. Folyamat basztatás megy a haverjaimmal. Szinte mindegyikük arra esküszik.
Úgy tűnhet mintha Geresics ellen beszélnék, pedig nem, csak el akartam mondani egy másik oldalt is.(#116163) LaciCRM
Én rohadjak meg amúgy tökre vennék DRZ-t. Első gondolatom 2017-ben egy SM volt. Jött az olcsó Z750, meg lebeszéltek a DRZ-ről. Azóta a második motorom van, az sem SM, mindegyiket imádom/tam, de következőre tuti lesz SM. Nem tudok letenni róla. Akár lehet az egy DRZ is.(#116172) fattyu
Na tessék, csak az SM! Husqvarnás testvérem.(#116218) tboy93
Feltételezem kvadozni terepen voltál. Ha igen, azért ott máshogy hat a sebesség.(#116228) Ferdzsoo
Na, valahogy így. Ezt el tudom fogadni, és egyet is tudok érteni vele. -
nagyúr
Tényleg, rutin/gyakorlat alatt megborított motorral mi a helyzet? Ráterhelik a tanulóra?
-
nagyúr
válasz z123456789 #116231 üzenetére
Igen terepen voltam. Minden alkalommal leszédült valaki a gépről, láttam igen látványos bukásokat
-
nagyúr
válasz z123456789 #116236 üzenetére
Akik motoroztak előtte, azok kifejezetten hátrányban voltak, a berögződések miatt. A quadot ugye próbálhatod dönteni testtel, az nem fog megmoccanni.
Itt voltam párszor, nagyon szuper a hely, brutál nagy terepet lehet bejárni. Utolsó alkalommal egy 400-as gépet kaptam, az ment mint a disznó.
[ Szerkesztve ]
-
Shin Chen
tag
Végül ezt a kis Ténérét hoztam haza, köszönöm mindenkinek a tanácsokat és a segítséget!
A jogsi témához:
B-s jogsim 2012 óta van.
Tavaly 25 évesen csináltam meg az A korlátlant, előtte sose volt motor alattam (csak nagyim babettája 15éve de az talán nem mérvadó ).
Mielőtt belevágtam az oktatásba átgondoltam mit is szeretnék (inkább először kis ccm, később talán nagyobb). Mivel elértem a korhatárt belevágtam.
Először a tanuló motorok közül Er5,cbf600,hornet közül kerestem mert nagyon tetszett mindegyik, aztán szóba jött a Virago, F650(GS), de vegül is beleszerettem ebbe a kis xt660z-be.
Szerk.:
190/90 vagyok, 8as tolásaal nem volt gond (cbf600)
Oktatás alatt nem döntöttem motort, csak mikor a felállítását mutatta meg az oktató.
Többiek is max egyszer kétszer dőltek, főleg a rutinpálya "hajtűkanyar"-ban.A hazautat Budapestről Debrecenbe lábon tettem meg, előtte legutoljára a vizsgán vezettem forgalomban.
Május 1-én jöttem, útközben többnyire sütött a nap, 3*esett az eső, alapból eléggé fújt a szél is, de nem mondanám hogy ez megállíthatott volna.
Útvonal nagyjából: Budapest, Monor, Gomba, Kóka, Jászfényszaru, Tura, Hatvan, Gyöngyös, Visonta(-Mátrai erőmű) ,Kápolna, Füzesabony, Poroszló, Hortobágy, Debrecen.
10 körül indultam, 18:15re értem haza.
Az első 2 órában még kissé bizonytalanul vettem a kanyarokat, onnantól kezdtem ráérezni.Szerk.: Most délután eredet vizsgarol jövet meg is volt az első koccanásom, idős néni balra nagyivben egy az egyben rámhúzta, de szerencsére nem jöttünk gyorsan és csak letolt az útról.
Már azért is szerencse mert a lábszáram találta el az első lökhárító bal oldala. A sebváltó kar behajlott pár mm-t , azt visszahajtottam kézzel.
Sokkal figyelmesebbnek kell lennem mert elkerülhető lett volna...[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #116233 üzenetére
jobb esetben van biztosításuk, ráadásul az oktató felel érted, nem te vagy a felelős + körbe szokták bukókeretezni őket így te sem maradsz alatta + a motor sem lesz tk. addig meg jóérzésű oktató nem enged ki forgalomba, amíg a rutin pályán a rutint meg nem szerzed (pontosabban: járműkezelési alapokat, ami magában foglalja a kezelőszervek ismeretét, fékezési és kanyarodási technikát + sebességváltogatást, meg a kellő körültekintést. rutin vizsgán simán meghúznak felénk, ha nem nézel el a vállad fölött minden bója megkerülése előtt). ha nem kifejezetten te csinálsz valami kárt úgy, hogy közben az oktató kiabál a füledre a rádióján keresztül, hogy NE!, akkor semmit sem fognak rád verni.
írom ezt úgy, hogy 2001-ben velem ki akartak fizettetni egy index búrát, lábtartót és egy első fényszórót. én ismételgettem, hogy tanuló vagyok és épp próbálom a zúzódásaimat összeszámolni. másik suli lett belőle és őket nem ajánlottam senkinek (megszűntek pár éve)
#metszéspontok
-
Ferdzsoo
addikt
válasz tboy93 #116233 üzenetére
Ne viccelj. Bukócsövezve van mind. Az akkori oktató szavait idézem:
"Amiatt senkinek ne legyen bűntudata hogyha eldől a motorral. Ha egy órán nem dől el, én magam borítom fel mindkét oldalára." - Nah ez egy korrekt hozzáállás-.Shin Chen: "Az első 2 órában még kissé bizonytalanul vettem a kanyarokat, onnantól kezdtem ráérezni." - jó neked én nekem ehhez majd 1 év kellett...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Shin Chen
tag
-
dellfanboy
őstag
válasz Shin Chen #116238 üzenetére
de nem mondanám hogy ez megállíthatott volna
jol ertem hogy durvan 7 ora altt lenyomtal 300kilcsit ami atlag kb 42-nek felel meg?hany gomboc fagyit nyaltal el ut kozben? ertem en hogy valtoznak az idok , de ilyen tempohoz, tuti 660-as kellett?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #116240 üzenetére
A kanyarodás témához pont most jött szembe ez a videó. Állítólag túlélte.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #116228 üzenetére
Ez rendben van, de lényeges dolog h ő nő, itt meg srácok kérdezgetnek az A jogsiról. A párod (és a nők) esetében rendben vannak az érvek, ha valaki rutint szerez egy kisebb géppel, van rá esély h utána a nagyobbal jobban bánik, de arra is megvan az esély h nem. Pusztán biológiai, fizikai okokból. Ha az "erejének" határa fölött van egy nagy motor tömege, akkor lehet bármennyire rutinja kis géppel, ha megindul ki fog dőlni alóla.
Az A jogsi kapcsán pedig ha valaki korban elérte a határt (és hímnemű), csináljon A-t.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
veterán
válasz Ferdzsoo #116228 üzenetére
Illetve kisebb motorral sokkal jobb rutint szerezni.
Van akinek boven elegendo egy A2.
Ez valahol fejben eldol.
Fiatalabb korosztalyban meg nagyobb a lendulet ez teljesen termeszetes. :).
A csajoknal nagyobb szamban elegendo az A2.
Nem kimondottan az o kategoriajuk 45Le feletti gepek.
Illetve ha van jo utszakasz egy A2 motorral is bitang jokat lehet dorgolni. :).
Es ott vannak a Maxirobogok, azokkal is lehet jokat tekeregni, amit konnyebben kezelnek a kisebb sulyu emberek. -
csongi
veterán
válasz Shin Chen #116238 üzenetére
Amit tapasztaltam autoba motoron.
Sosem megyek motorral autoval parhuzamosan mellette, egyszeruen kiesik az emberek latokorebol. A periferikus latas is zomeben a ket A oszlop koze szukul be. Ha osztott palyas, akkor tole tavolabb amebbyire csak lehet :).Vagy elotte vagy mogotte. Ha mogotte akkor valamelyik oldalanak a meghosszabitasaban, azt latja a tukorbol , meg a dobozos is.
Dobozos mogott nagyobb tavolsag, es szigoruan valamelyik tukor latoteruleten.
Sok motoros tapad a dobozos seggebe. Isntant kill kategoria.
Lapanal nemegyek elore, hiaba engedi a szabaly, nincs meg hozza a kulturank. Feleslegesen nem stresszelem magam.
Mozgo kocsisornal meg totalisan kamikapze elmenni a sorok kozott.
:).
Minel tavolabb az auto, annal jobb. :).Szep moci, sok sok km-t vele.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hardcore café
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Notebook hibák
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- Linux felhasználók OFF topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs