- Windows 11
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Mesterséges intelligencia topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Synology NAS
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz #14787072 #119900 üzenetére
veszprém megyében mindenkit 236 km/h-val fognak meg? most ez akkor egy véletlen egybeesés vagy 236-ig mér a traffipax? vagy bármi, ami gyorshajtás, arra ráfotóboltolják a 236-os keretet? (nyilván viccelek, mert ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem a műszereik pontosságát)
ugyanakkor mi a tanulság a történetből? extrém gyorshajtás --> nincs baleset belőle.
elsőbbségadás elmulasztása --> súlyos baleset.#metszéspontok
-
V.Stryker
nagyúr
válasz #14787072 #119900 üzenetére
Nem tudom, de nekem úgy tűnik, látva a srácról készült videót, hogy eszetlenkedik, viszont mellette mintha nem tudná kezelni a motort. Kerekezésnél, előzés után olyan bizonytalan, amit csinál. Mint valami friss jogsis , betépett hülyegyerek, aki youtuberól elleste, hogy kell kivenni egykerékre, de mellette nem gyakorolta eleget biztonságos körülmények között, hanem most csinálja először, azt is élesben.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #119903 üzenetére
kedvenc mondatom nem kell sok fantázia hozzá, hogy elképzeljük azt a szitut, ahol nem 30 körül megy valaki tulajdonképpen bármelyik közúton, de engem is füleltek már le a megengedett max sebesség több, mint kétszeresével. hajnali 1 óra, 20-as övezet, 50km/h. abból is remek szalagcím lehetett volna: "a megengedett sebesség két és félszeresével kapták el az őrült száguldozót". valójában relatíve kicsi esély volt, hogy labdázó kisgyerekek elém ugráljanak és próbáltam minimalizálni az időt, amíg hangoskodok a környéken, ehelyett hosszabb hangoskodás, kék villogózás, büntetőpont és pénzbírság lett. legalább a helyi újságba nem kerültem be a köztörvényes bűnözők szekcióba.
#metszéspontok
-
Predator2
addikt
Helló
Van köztetek tapasztalata valakinek külföldről behozott, külföldi papírokkal rendelkező motor honosításával kapcsolatban? "Mennyiben" állt meg a történet? Mennyire volt macerás?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
canniball
nagyúr
válasz z123456789 #119899 üzenetére
Épp most fejtette ki a Jawa kapcsán, hogy a retro gépeket szereti, a "remake" viszont nála nem talál. Márpedig ezek a gépek echte Johnny 5 unokák.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Predator2 #119907 üzenetére
Az első hsz. pont erről szól.
Ugyan nem mai post, de azóta úgy rémlik hogy csak runner hozott kintről motort (meg asszem persu vásárolt kint, de fogalmam sincs ő most épp hol lakik és hová papíroztat), talán ő(k) majd tud(nak) frissebb élményekkel szolgálni.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #119899 üzenetére
A hasalósok még elmennek, de a nakedek úgy néznek ki, mint Sid a Jégkorszakból.
-
z123456789
addikt
Na, hálisten, nálam nem azon fog múlni a jövőbeli motorozás, hogy tetszik-e vagy sem.
-
LógaGéza
addikt
válasz csongi #119913 üzenetére
Új motornál van valami különbség a szükséges műszakiban? Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy több mint egy hónapot kell várni arra, hogy legyen vizsgaidőpont...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
csongi
veterán
válasz LógaGéza #119914 üzenetére
Pedig elhiheted :).
Uj jarmuvek, illetve hasznalt jarmuvek hatosagi szemlejet es muszaki vizsgajat a kozlekedes felugyelet vegzi. En, 5 hetet vartam.
Az ioszakost meg megsem csinaljak, csak vallalkozonal lehet. Igy a 4K vizsgabol mindjart lesz 3* annyi.
:).
Ez rohadt jo biznisz az allam kasszanak kevesebb munkaja van vele, es tobbet keres rajta. :) -
nyogo83
senior tag
válasz LógaGéza #119914 üzenetére
Elvileg az uj motornal s ugyanazt a muszakit csinaljak mint a kulfoldrol behozottnal.
Julius 10. korul vettem uj motort, augusztus 3.-ra lett meg minden papirja, nevre irva. Muszakira 2 hetes idopontokat adtak/adnak itt Pesten, a tobbi a regado/vamugyintezes, stb stb.
-
LógaGéza
addikt
válasz csongi #119915 üzenetére
Nagyszerű. Igazi magyar bürokrácia...
nyogo83
Elvileg Kecskeméten naponta 2(!!) darab motort tudnak vizsgáztatni, ezért halad ilyen lassan... Nem tudom, darabokra szedik, és összerakják, vagy mi lehet...Bocsi a kiborulásért, csak június közepe óta várom, és ez sose volt az erősségem Amilyen szerencsém lesz, mire megkapom vagy ideér az esős évszak, vagy a második hullám, és idén még használni se fogom tudni...
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #119919 üzenetére
Akkor helyeztesse forgalomba, papírozza le, vegye a nevére, és majd tőle megveszed. A külföldi papíros motorokkal gyakran úgy trükköznek, hogy a kinti tulaj neve van az adásvételin, és gyakorlatilag tőle veszed meg. Aztán ha valami baj van, akkor próbáld meg elérni a kinti embert... A hazai eladó meg moshatja a kezét, mert papíron sose volt övé a motor.
szerk: ilyen nepper által külföldről behozott motort egyébként is csak utolsó utáni esetben vennék. Eleve olcsóbbak, mint a hazai motorok, annak ellenére is, hogy azon már rajta van az ő haszna, az úti- és szálltásiköltség, árfolyamkockázat. Szerinted akkor kint mennyiért vették meg és milyen állapotban? Más országban sem adják olcsón a jót. Viszont abban van igazság, hogyha valaki szart vesz, akkor azt olcsón tegye.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #119921 üzenetére
Igazából nem is trükközés ez.
Az itthoni autókereskedők sem vesznek meg minden autót, ami a telephelyen áll.
Kivonják a forgalomból, mert a saját nevére íratás is nagy költség, teljesen feleslegesen, ha másnak akarja tovább adni, és, ha forgalomban van, akkor a telephelyen álló autóra is kell fizetni a kötelezőt, súlyadót. -
zgospel
őstag
válasz vlevi #119922 üzenetére
Nem teljesen. Egy rendes kereskedésnek nem kell vagyonszerzési illetéket meg egyebeket kifizetnie ha a nevére vesz egy járművet. Ha jól tudom valami 5 ezer Ft-ot kell fizetnie, kap egy pecsétet a forgalmiba, aztán csók. Az ideiglenes forgalomból kivonás pedig a hazai járművekre érvényes, ezt értelemszerűen mindegyikük alkalmazza.
Amiről te beszélsz az vagy a bizományos értékesítés, vagy a zugnepper. Ami itthon is necces, mert ha szavatossági probléma merül fel, akkor megint a kereskedés kihúzza magát és az eredeti eladóval kell egyezkedni.
De az ilyen külföldi járműveknél fel sem merül, hogy ők bizományban árulnák azokat...[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #119923 üzenetére
Nekem a kinti gépet a nepper úgy adta, hogy kereskedés tulaja volt az adásvételimen de a motorok mégsem voltak előtte itthon forgalomba helyezve. Először akkor került forgalomba itthon mikor számomra át írták. (~1,5 hét alatt rendezték mert a január 1 - karácsony miatt kicsit macerás volt)
Ilyen zúg módon mint említettétek én se vettem volna kinti motort...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz csongi #119913 üzenetére
Mármint miért kell mozgatni? Annó az 1.2-est én is Berlinből hoztam. P rendszámmal lábon elvittem a vizsgaállomásra Győrbe, ott letámasztottam, és nem is mozdult el sehova. Addig kocsival elugrottunk mindenhova (posta, kormányablak, reg.adó-t fizetni).
Aztán ha jól emlékszem arra már a kezemben volt a rendszáma, nap végén rápattintottam, netrisken kötöttem biztit és go."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Biqci
aktív tag
Németben sem fenékig tejföl a motoros élet. A Schwarzwald közepén is vannak azért gondok
Röviden annyi, hogy kb. 100 liter fritőz olaj, kb. 1km hosszan kiömlött az útra. Természetesen egy motoros kolléga meg is tapasztalta közelről...
[link]"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
csongi
veterán
válasz runner 125 #119925 üzenetére
Ha van rendszáma.
Ausztriából nehéz elhozni, ott a rendszám a tulajdonosé.
Olaszoknál ki kell vonatni az ottani forgalomból.
Itthon meg mehet a hatósági szemle, eredetvizsga.
Itt meg kell jelenni a motornak, normál ügymenet szerint . Körbe fotózzák.Aztán meg lehet talpalni a vámtól, a kormányablakig.
zgospel:
Ki a franc akar ennyi bürokrácia díjat fizetni egy járműért?
A kereskedő számlán igazolja az eladást, de nem fogja a kereskedésre íratni.
Van adásvételi szerződése.
Magánszemélynél meg közvetlen a kinti tulajjal kötöd a szerződést.
Javasolt a rendszert ismerni, a vásárolt országból kiadott okmányokat, és nincs gond.
Kereskedésből vett motorral szenvedtem a legtöbbet. Ott az első tulajdonosig kellett igazolni az adásvételeket, és még a kinti kereskedő és az itthoni között kiadott számlát is le kellett adnom. Nem mondom meg mennyit keresett rajta . de a haszonkulcs 120% volt. -
runner 125
nagyúr
válasz csongi #119928 üzenetére
Németországban is ugyanúgy ki kell vonatnia a forgalomból és le kell adnia a rendszámot. Így történt ennél is. Busszal pedig hazahoztuk.
Tehát ennek sem volt ilyen értelemben rendszáma.
..és a motort továbbra sem kell mozgatni sehová, NKH-nál lerakod 1x és ottmaradhat a folyamat végéig, tök mind1 honnan hozod. A vámudvarba is csak a papírokkal kell menni, postára, kormányablakba szintúgy."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
veterán
válasz runner 125 #119929 üzenetére
Ha helyben megcsinálják az eredetvizsgát.
Itt Szegeden cumi, ahhoz mozgatni kell. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #119928 üzenetére
Itt a feltorekvo nepperekrol volt szo, akik nem cegek, nem vallalkozok, csak behoznak egy jarmuvet, hobbibol/mert egy ideig igen divatos volt gabenezni autokat, motorokat nemetorszagbol. ebben az esetben az elozo tulajtol kapott adasvetelivel tovabbadjak a jarmuvet haszonnal, garancia nelkul.
Eleg sok ilyen jarmu van a piacon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz runner 125 #119931 üzenetére
nem tudom.
De igazából sosem kérdeztem, mert automatice vittem, a sarkon lévő eredetvizsgahelyre.
Meg nekem kényelmes, 400 méteren belül van mind. -
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #119932 üzenetére
"gabenezni"
Nagyon tecccik! Ma is tanultam valamit.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #119932 üzenetére
Van sok. És leginkább az van
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #119932 üzenetére
[link] "figyelj, nekem ne! én is ebből élek"
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
doddencs
senior tag
Sziasztok. Páromnak - utasként - vennék kesztyűt. Milyet érdemes, tudtok esetleg ajánlani valamit?
-
dellfanboy
őstag
egy haver kuldte at ezt a linket [link]
nem ugy van ha vmi GTK lesz akkor az forgalombol kivonodik orokre?
vagy most ez hogy? amikor gtk-s lett gondolom a biztosito fizetett piaci ar -10/20/30%-ot erre a ficko meg eladja mint uzemkepes ' kov muszakin meg atmegy' gepet.. wtf? raadasul lassan 3 eve fut igy az utakon?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Micsurin
nagyúr
válasz dellfanboy #119939 üzenetére
Fater GTK-ra tört robiját a wilker bevette roncsáron a piaci árának a feléért, ez volt ősszel következő tavasszal láttuk a kereskedésben idén tavasszal meg eladóként a képesen. Szerinted még hány ilyen futkos? Ne legyenek illúzióid.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
Hogy végre egy rendes videót is megosszak veletek:
POL TARRÉS - THE SEEKER MOVIEAmúgy könnyű egy ilyen videót összerakni! Nem kell hozzá más, csak egy profi motoros, egy alaposan felkészített motor, profi kameracucc, profi operatőrök, profi csapat, néhány nevesebb gyártó támogatása, egy rakás pénz, és 2-3 hétnyi utómunka profi vágókkal! 🤣
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nagyúr
válasz dellfanboy #119939 üzenetére
Egyáltalán nincs igy. A GTK mindossze annyit jelent, hogy nem gazdaságos helyreallitani a biztosito szerint. Ez egy regi auton pl jelenthet annyit is, hogy 2 ajto meg egy sarvedo erteke tobb mint az auto ertekenek 60%-a, tehat GTK, a valosagban meg még bőven helyrehozhato biztonsaggal, ha pl az oszlopok nem serultek.
-
nyogo83
senior tag
válasz tboy93 #119942 üzenetére
Annyit hozzatennek, hogy ha a biztosito GTK-ra veszi a jarmuvedet, akkor ugye kifizeti az eurotax szerinti ertek minusz a roncs ertek osszeget a tulajnak. Onnan a tulaj dontese, hogy feltamasztja vagy eladja.
A lenyeg, hogy mivel a biztosito neked mar kifizette a teljes motor erteket, utana barmi baleset van, egy fillert sem fog fizetni. -
gergobaby
aktív tag
válasz tboy93 #119944 üzenetére
True story.
Főleg öreg vasaknál jellemző ez. Allianz pl. meghirdeti azt hiszem 2 hétig, hogy mennyit adnának a roncsra. Esetemben a következő volt.
Motorral elütöttek, kijött a szakértő, GTK.
Eurotax értéke 340k HUF körül volt (sok éves 125-ös motor)
Meghirdették majd jött a levél, hogy xy kereskedés/bontó adna érte 150k-t.
Választhattam, hogy vagy megkapom utalással a 340k-150k = 190k-t, vagy megkapom az egész 340-et, de övüké a roncs. Akkoriban egy hasonló motort közel 500 lett volna venni, a szerelő pedig nagyjából 200-ból megcsinálta, új kerék, új teleszkóp minden.KGFB azóta is él, és aktív.
Szerk: Utólag jobban jártunk volna vele, ha odaadjuk a roncsot, mert motort kellett benne felújítani, dehát akkor tudta a fene előre..
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #119944 üzenetére
Ha ezt figyelembe vesszuk a cikkbol: "Autóját avultatni fogják, korábbi sérüléseinek figyelembevételével fogják megállapítani kárkori értékét"
Akkor bizony joval kevesebbet er a jarmu mindenfele szempontbol, amit egy ujabb baleset utan is erezni fog az ember a kapott penzen. Tehat tekinthetjuk igaznak.Epp ezert egy gtk- os motorkerekpar hiaba van megjavitva, mar nem er annyit, mint elotte.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #119946 üzenetére
Nem ér annyit mint előtte, de fizetni fog a biztosító. A kor és a korábbi parkolási sérülések is avultatási tényezők, akárcsak a korábbi GTK.
Tehát ez továbbra sem igaz:
A lenyeg, hogy mivel a biztosito neked mar kifizette a teljes motor erteket, utana barmi baleset van, egy fillert sem fog fizetni.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #119947 üzenetére
Igy van, ezzel nem is vitatkozok, valamit fizetni fog, de ne hasonlitsd a parkolasi serulesekhez, mert nagyon fereg modon mindent avultat. Meg olyan alkatreszeket is, amik egyaltalan nem serulnek, csak oregek. Pl generator es kuplungfedel aluminiumbol, amik 50 evesen is hibatlanok. Megis avultatjak. Ha pedig balesetes volt a motor ott aztan alig fizetnek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen